KNMI waarschuwt voor slecht weer
het ziet er vooralsnog vrij rustig uit qua regen...
het is hier nog warm, begint wel heerlijk lichtjes te waaien
het is buiten op de dijk 23 graden celcius
zo ziet het eruit op de dijk nu (13.30u)
blijf kijken voor een actueel overzicht
update:
verandert ook niet echt veel hier:
[Dit bericht is gewijzigd door djkoelkast op 04-06-2003 13:52]
Een model berekent een vore die langs de kust naar het noorden trekt. Hierachter draait de wind naar het westen wat afkoeling en dus minder buiigheid zou betekenen in het westen.
Het andere model heeft het helemaal niet over deze vore, en houdt ook voor het westen een zuidenwind aan. Hierdoor zou de buiigheid in het westen toe moeten nemen.
Maar beide modellen geven wel de meeste neerslag in het westen
Ondertussen ontstaan in Duitsland de eerste buien, maar die trekken niet naar Nederland.
In de trein was het echt niet uit te houden zeg.
Ook grappig:
op school was er een raam uitgevallen, nu hebben ze van het hele gebouw ALLE ramen dichtgemaakt (met schroefje).
Gelukkig ben ik er weg, wat zal het daar warm worden . In de winter is het er al 23 graden ofzo. Daar gaat de zuurstof.
quote:Live-report uit het westen
Op woensdag 4 juni 2003 14:09 schreef Againzender het volgende:
Het blijft nog even afwachten. Als ik het KNMI moet geloven zijn de computermodellen het niet helemaal eens met wat er nu gaat gebeuren.Een model berekent een vore die langs de kust naar het noorden trekt. Hierachter draait de wind naar het westen wat afkoeling en dus minder buiigheid zou betekenen in het westen.
Het andere model heeft het helemaal niet over deze vore, en houdt ook voor het westen een zuidenwind aan. Hierdoor zou de buiigheid in het westen toe moeten nemen.
Maar beide modellen geven wel de meeste neerslag in het westenOndertussen ontstaan in Duitsland de eerste buien, maar die trekken niet naar Nederland.
De wind is van windstil naar een kracht of 2 a 3 gegaan schat ik zo... het wolkendek is iets gebroken en de zon stuurt af en toe zijn stralen richting aardoppervlak. Verder wordt het iets minder benauwd, en zou je zeggen dat de temperatuur licht gedaald is.
Wisselend bewolkt en toenemende kans op enkele onweersbuien met mogelijk met zware windstoten en hagel. In de loop van de dag van het westen uit meer zon en vrijwel overal droog.
Erg benauwd, vooral op zolderkamertjes. M'n armen kleven vast aan het bureau.
Lichte stapelwolken met veel zon.
Ik hoop op een dikke vette onweersbui vanavond.
Opgesteld op woensdag 4 juni 2003, om 13:50 uur.
Onweersbuien mogelijk met zware windstoten.
Wisselend bewolkt en toenemende kans op enkele onweersbuien met mogelijk met zware windstoten en hagel. In de loop van de dag van het westen uit meer zon en vrijwel overal droog. Middagtemperatuur ongeveer 25 graden, morgen enkele graden lager. Minimumtemperatuur omstreeks 16 graden.
pfffff.. ik denk dat ik maar gewoon weer aan mijn werk ga...
quote:Dat is volgens mij de verwachting tot MORGEN middernacht, dus ik denk dat dat voor morgen in de loop van de dag geldt.
Op woensdag 4 juni 2003 14:14 schreef -Mk- het volgende:
hmm, knmi heeft geen waarschuwing meer? Zegt zelfs dat er later weer meer zon gaat komen?Wisselend bewolkt en toenemende kans op enkele onweersbuien met mogelijk met zware windstoten en hagel. In de loop van de dag van het westen uit meer zon en vrijwel overal droog.
Den Helder, 14.33u
het wordt hier mooier
Algemeen radarbeeld:
status: nog geen paniek!
quote:Oh dat zou goed kunnen
Op woensdag 4 juni 2003 14:27 schreef Againzender het volgende:[..]
Dat is volgens mij de verwachting tot MORGEN middernacht, dus ik denk dat dat voor morgen in de loop van de dag geldt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |