abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10884737
Bovendien jaag je met een hoofddoek verbod moslimkinderen alleen maar naar streng islamitische scholen. En dat willen de voorvechters van de anti-hoofddoek wet natuurlijk ook niet. Zeg het maar ?
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:04:21 #202
8372 Bastard
Persona non grata
pi_10884738
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:02 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Volgens mij zijn hoofddoekjes helemaal geen no-no in de klas. Dat jij dat vindt, a(l)la(h), maar daarmee is het nog geen wet.

Dat vind niet alleen ik, maar een heeel blik van normale mensen... en dat het niet in de wet staat ben ik het niet helemaal mee eens, op scholen zijn ook geldende wetten.
The truth was in here.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:04:44 #203
8372 Bastard
Persona non grata
pi_10884750
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:04 schreef gelly het volgende:
Bovendien jaag je met een hoofddoek verbod moslimkinderen alleen maar naar streng islamitische scholen. En dat willen de voorvechters van de anti-hoofddoek wet natuurlijk ook niet. Zeg het maar ?
Ik wel.
The truth was in here.
pi_10884760
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:04 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik wel.

Wat wel ?
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:05:55 #205
8372 Bastard
Persona non grata
pi_10884775
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:05 schreef gelly het volgende:

[..]

Wat wel ?

quote:
En dat willen de voorvechters van de anti-hoofddoek wet natuurlijk ook niet. Zeg het maar ?
The truth was in here.
pi_10884778
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:00 schreef gelly het volgende:
Kan IEMAND mij nou gewoon 1 keer simpel uitleggen waarom een hoofddoek nou niet zou mogen (behalve het gelijkheidsbeginsel met petjes, want ik zie de voorvechters van de anti-hoofddoek wet anders nooit praten over gelijke rechten van moslims en autochtonen, lekker hypocriet) ?
Eerste pagina, LEER LEZEN!

Als scholen wel Lonsdale en witte schoenveters mogen verbieden omdat daar een bepaald gedachtegoed aan ten grondslag ligt dan mogen hoofddoeken dus om diezelfde reden verboden worden. De gedachte dat vrouwen er maar beter niet aantrekkelijk uitzien omdat ze anders sexueel geweld uitlokken vind ik namelijk nogal ziek. Ook heb ik wel het idee dat meiskes met hoofddoeken zichzelf moreel superieur achten aan hun autochtone klasgenoten, dit uitdragen is ook aardig provocerend. En de wereld wordt momenteel geterroriseerd door fundamentalistische moslim-extremisten dus de hoofddoek, toch een uiting van de fundamentalistiche islam kan weleens heel verkeerde associaties bij mensen oproepen. Maar eigenlijk is de regel 'geen hoofddeksel' al ruim voldoende om moslims ervan te weerhouden met een hoofddeksel in de klas te gaan zitten.

Dit is m'n allerlaatste post hier op Fok. Na vanavond gaat de stekker eruit.
pi_10884795
quote:
Kan IEMAND mij nou gewoon 1 keer simpel uitleggen waarom een hoofddoek nou niet zou mogen (behalve het gelijkheidsbeginsel met petjes, want ik zie de voorvechters van de anti-hoofddoek wet anders nooit praten over gelijke rechten van moslims en autochtonen, lekker hypocriet) ?
Men voelt zich achtergesteld, maar eerlijk gezegd ken ik niemand die altijd in de openbaarheid met een pet wil lopen. En dat is denk ik ook waar het hier om draait. Mensen die denken dat ze vanwege een religieuze overtuiging altijd in de openbaarheid het hoofd dienen te bedekken kunnen niet zomaar even dat hoofddeksel het ene moment afzetten en het volgende moment weer opdoen. Het is nu eenmaal geen petje wat je naar eigen goeddunken op je hoofd hebt of niet.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:07:05 #208
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10884803
quote:
Kan IEMAND mij nou gewoon 1 keer simpel uitleggen waarom een hoofddoek nou niet zou mogen
Omdat het in een rechtstaat als Nederland absurd is dat stelselmatig wettelijke uitzonderingen gemaakt worden voor religeuze mensen, op grond van hun, in dat opzicht, totaal niet ter zake doende geloofsovertuiging. Daarmee plaats je die mensen boven de wet en creëer je een klasse-systeem waarbij mensen die het één geloven meer mogen dan mensen die iets anders geloven...

Discriminatie gesponsord door de staat dus en dát lijkt me niet de bedoeling in een rechtstaat.

pi_10884813
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:04 schreef gelly het volgende:
Jij gaat er voor het gemak maar even van uit dat er weer een uitzondering zal worden gemaakt voor Moslimscholen? Macht der gewoonte?
Big dick.
pi_10884815
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:05 schreef Bigglesworth het volgende:

[..]

Eerste pagina, LEER LEZEN!

Als scholen wel Lonsdale en witte schoenveters mogen verbieden omdat daar een bepaald gedachtegoed aan ten grondslag ligt dan mogen hoofddoeken dus om diezelfde reden verboden worden. De gedachte dat vrouwen er maar beter niet aantrekkelijk uitzien omdat ze anders sexueel geweld uitlokken vind ik namelijk nogal ziek. Ook heb ik wel het idee dat meiskes met hoofddoeken zichzelf moreel superieur achten aan hun autochtone klasgenoten, dit uitdragen is ook aardig provocerend. En de wereld wordt momenteel geterroriseerd door fundamentalistische moslim-extremisten dus de hoofddoek, toch een uiting van de fundamentalistiche islam kan weleens heel verkeerde associaties bij mensen oproepen. Maar eigenlijk is de regel 'geen hoofddeksel' al ruim voldoende om moslims ervan te weerhouden met een hoofddeksel in de klas te gaan zitten.

Dus omdat jij waanbeelden hebt moet het maar verboden worden ? Mjah, slechte reden denk ik.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:09:35 #211
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10884857
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:06 schreef Kozzmic het volgende:
Men voelt zich achtergesteld
Spreek eens voor jezelf zeg!! Gadverdamme!

IK voel me helemaal niet achtergesteld, ik vind alleen dat de Nederlandse wet wat dit betreft enorm krom in elkaar zit.

pi_10884859
quote:

[..]

Men voelt zich achtergesteld, maar eerlijk gezegd ken ik niemand die altijd in de openbaarheid met een pet wil lopen. En dat is denk ik ook waar het hier om draait. Mensen die denken dat ze vanwege een religieuze overtuiging altijd in de openbaarheid het hoofd dienen te bedekken kunnen niet zomaar even dat hoofddeksel het ene moment afzetten en het volgende moment weer opdoen. Het is nu eenmaal geen petje wat je naar eigen goeddunken op je hoofd hebt of niet.

Inderdaad. Bovendien, vergaat de wereld als iemand een hoofddoek op heeft, breken er rellen uit ? Welke enorm negatieve eigenschappen van een hoofddoek rechtvaardigen een verbod ? Ik kan er echt geen 1 bedenken.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:10:13 #213
8372 Bastard
Persona non grata
pi_10884875
Zijn mensen hier nou gewoon weer aan het discusseren om het discusseren

Kledingvoorschriften

En klaar!! Uitgeluld.. heb je je aan te houden!

The truth was in here.
pi_10884881
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:07 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Jij gaat er voor het gemak maar even van uit dat er weer een uitzondering zal worden gemaakt voor Moslimscholen? Macht der gewoonte?

Ja, want een hoofddoek verbod zul je alleen kunnen handhaven op een openbare school, of op een christelijke school.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:10:41 #215
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10884886
quote:
Het is nu eenmaal geen petje wat je naar eigen goeddunken op je hoofd hebt of niet.
Ze droegen het toch geheel vrijwillig? .
pi_10884889
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:07 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus omdat jij waanbeelden hebt moet het maar verboden worden ? Mjah, slechte reden denk ik.

En wie bepaald dat het waanbeelden zijn? Jij natuurlijk? Jouw mening en opvattingen zijn superieur ofzo?

Hij geeft zijn mening. Laat em ff lekker in zn waarde.

Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:11:37 #217
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10884911
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:09 schreef gelly het volgende:
Welke enorm negatieve eigenschappen van een hoofddoek rechtvaardigen een verbod ? Ik kan er echt geen 1 bedenken.
.

Je snapt er écht niets van hè?

Het gaat niet om het negatieve van de hoofddoek, het gaat om de ongelijkheid in het rechtssysteem. .

pi_10884921
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:10 schreef Ernst het volgende:

[..]

Ze droegen het toch geheel vrijwillig? .

Ja, vrijwillig naar de leer van de Koran. Net zoals dat een christen vrijwillig 3 keer per dag bidt. De keuze om een hoofddoek te dragen is dan toch vrijwillig ?
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:12:56 #219
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10884943
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:12 schreef gelly het volgende:
Ja, vrijwillig naar de leer van de Koran. Net zoals dat een christen vrijwillig 3 keer per dag bidt. De keuze om een hoofddoek te dragen is dan toch vrijwillig ?
Nou, als het vrijwillig is kunnen ze het ook afzetten.
pi_10884957
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, want een hoofddoek verbod zul je alleen kunnen handhaven op een openbare school, of op een christelijke school.

Denk je dat? Jij past de wet dus vantevoren alvast aan aan hetgene wat je haalbaar acht?

Ze hebben gvd maar te gehoorzamen! Nederland, Nederlandse wetten, Nederlandse staatsburgers, ring a bell?

Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:14:07 #221
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10884976
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 17:49 schreef robh het volgende:

Jammer voor Bazza, dat kost hem zijn pijpekrullen.

En hoe moet dat dan met je SS pet?
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_10884978
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:11 schreef Ernst het volgende:

[..]

.

Je snapt er écht niets van hè?

Het gaat niet om het negatieve van de hoofddoek, het gaat om de ongelijkheid in het rechtssysteem. .

Is die ongelijkheid dan zo erg dat er mensen door in de goot raken, psychische problemen krijgen of door de honger omkomen ? Geef toe, de ongelijkheid in het rechtssysteem ( ) is toch niet zo dramatisch dat we daar maar de wet voor moeten aanpassen ? Ik ken nog wel dingen die een hogere prioriteit hebben.
pi_10885004
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:13 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Denk je dat? Jij past de wet dus vantevoren alvast aan aan hetgene wat je haalbaar acht?

Ze hebben gvd maar te gehoorzamen! Nederland, Nederlandse wetten, Nederlandse staatsburgers, ring a bell?

Ah, dus we schaffen het speciaal onderwijs af ? Succes, mijn zegen heb je.
pi_10885006
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Is die ongelijkheid dan zo erg dat er mensen door in de goot raken, psychische problemen krijgen of door de honger omkomen ? Geef toe, de ongelijkheid in het rechtssysteem ( ) is toch niet zo dramatisch dat we daar maar de wet voor moeten aanpassen ? Ik ken nog wel dingen die een hogere prioriteit hebben.

Okay, dan gaan we ook maar geen parkeerbonnen meer uitschrijven. Daardoor komen immers ook geen mensen door in de goot etc.

Wat een NON-argument.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
  woensdag 4 juni 2003 @ 18:16:17 #225
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10885033
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 18:14 schreef gelly het volgende:
Is die ongelijkheid dan zo erg dat er mensen door in de goot raken, psychische problemen krijgen of door de honger omkomen ?
Nee, maar wel erg genoeg om het er over te hebben zónder meteen als xenofoob te worden betiteld door nitwits als jij.

En ook erg genoeg om eindelijk eens aan te passen, want het is nu onderhand wel leuk geweest.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')