abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10873885
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:15 schreef Sidekick het volgende:
Het is schokkend, maar waar: onderdrukte moslimmannen. Verschrikkelijk. Waarschuwing: Deze foto's kunnen schokkend zijn.

[afbeelding]

Zelfs Osama wordt onderdrukt (door zijn vrouw?):

[afbeelding]

Verbieden NU!

En dan word ik beschuldigd van appels met peren vergelijken..
Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:25:54 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10873938
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:23 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

En dan word ik beschuldigd van appels met peren vergelijken..

Het was alleen om het "onderdrukking"-aspect een beetje te 'nuanceren'.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10873949
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:03 schreef Leonardo1504 het volgende:
Je liegt. Natuurlijk is er verschil te maken tussen hoofddoekjes en gezichtsbedekking. En dat de argumenten niet hetzelfde zijn hebben we ook al eerder besproken (communicatie en identificatie).
Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten andere mensen kennelijk niet. Wettelijke duidelijkheid zou fijn zijn.
quote:
Jouw conclusie. Maar zou je ook op een fatsoenlijke manier kunnen discussieren zonder steeds de burqa's en chadors er bij te slepen? Anders hoeft het van mij niet meer.
Wat heeft dat te maken met fantsoen?

Maar goed, we maken er een discussie van. Noem jij dan maar de voordelen van het dragen van hoofddoekjes op school.

Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:28:24 #104
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_10873977
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:26 schreef HassieBassie het volgende:

Maar goed, we maken er een discussie van. Noem jij dan maar de voordelen van het dragen van hoofddoekjes op school.

Een verbod op iets vloeit voort uit nadelige ondervindingen van iets. Die moet je hebben, daar gaat het om. Geen voordeel hoeft niet te betekenen dat iets gelijk een nadeel is.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:30:34 #105
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_10874014
quote:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik, maar dat weten andere mensen kennelijk niet. Wettelijke duidelijkheid zou fijn zijn.
[..]

Nu breekt mijn klomp. Eerst is er geen verschil volgens jou en nu is er opeens wel verschil? Moet ik jou nog serieus nemen als je jezelf tegenspreekt?
quote:

Waarom zou ik? Dit topic gaat toch niet over de voordelen van het dragen van hoofddoekjes op school?
Jouw manier van discussieren valt bij mij onder het hoofdstuk trollen en is niet fatsoenlijk. Ik ben weg.
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:33:43 #106
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10874105
quote:

[..]

Onderscheid maken op niet relevante kenmerken is verboden. (daardoor kun je chadors wel verbieden, en hoofddoekjes niet).
quote:
[..]

Policy enzo.
quote:
Wat is het voordeel van roos in je haar?
pi_10874127
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:30 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Nu breekt mijn klomp. Eerst is er geen verschil volgens jou en nu is er opeens wel verschil? Moet ik jou nog serieus nemen als je jezelf tegenspreekt?

Nou breekt MIJN klomp.. Laat ik de chador erbuiten in het belang van de discussie, is het weer niet goed..
quote:
Waarom zou ik? Dit topic gaat toch niet over de voordelen van het dragen van hoofddoekjes op school?
Jouw manier van discussieren valt bij mij onder het hoofdstuk trollen en is niet fatsoenlijk. Ik ben weg.
Kennelijk zijn de argumenten om hoofddoekjes te verbieden voor jou niet overtuigend.

Noem jij maar eens een reden om ze NIET te verbieden. Waarom ben je tegen een verbod? Is dat zo'n rare vraag? Ik probeer alleen maar je motivatie te begrijpen..

Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:36:57 #108
16625 robh
pi_10874187
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:34 schreef HassieBassie het volgende:

Kennelijk zijn de argumenten om hoofddoekjes te verbieden voor jou niet overtuigend.

Noem ze dan eens?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 4 juni 2003 @ 11:38:44 #109
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10874234
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:34 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Nou breekt MIJN klomp.. Laat ik de chador erbuiten in het belang van de discussie, is het weer niet goed..

Heel goed.
quote:
[..]

Idd.
quote:
Noem jij maar eens een reden om ze NIET te verbieden. Waarom ben je tegen een verbod? Is dat zo'n rare vraag? Ik probeer alleen maar je motivatie te begrijpen..
Mensen mogen hun eigen kleren uitzoeken. (totdat ze daarmee de wet overtreden, wat bij hoofddoekjes niet het geval is).

Hopende je hiermee genoeg te hebben geinformeerd, blijf ik uit dit topic weg. Ik heb mijn wekelijkse hoofddoekjes-discussie-honger weer gehad.

pi_10874281
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:36 schreef robh het volgende:

[..]

Noem ze dan eens?

Om vervolgens te horen dat ze nergens op slaan? Nee dank je, lees dit topic nog maar een keer door.
Big dick.
pi_10874399
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 11:38 schreef Sidekick het volgende:

Mensen mogen hun eigen kleren uitzoeken. (totdat ze daarmee de wet overtreden, wat bij hoofddoekjes niet het geval is).

Hopende je hiermee genoeg te hebben geinformeerd, blijf ik uit dit topic weg. Ik heb mijn wekelijkse hoofddoekjes-discussie-honger weer gehad.

Niet helemaal helaas, want hoe sta je dan tegenover het verbod op petjes in de klas? Dat is toch ook vrije kledingkeuze? Of is dat anders en zo ja, waarom?
Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:11:33 #112
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10874426
Als petjes mogen, mogen hoofddoeken en als petjes afmoeten, dan moeten de hoofddoeken ook af. Punt. Klaar.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:12:56 #113
16625 robh
pi_10874454
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:10 schreef HassieBassie het volgende:

Niet helemaal helaas, want hoe sta je dan tegenover het verbod op petjes in de klas? Dat is toch ook vrije kledingkeuze? Of is dat anders en zo ja, waarom?

Als je een goede reden hebt mag je best een petje dragen.

Zo had ik vroeger een meisje in de klas dat kanker had en door de chemo kaal was. Die mocht gewoon een petje op.

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_10874606
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:12 schreef robh het volgende:

[..]

Als je een goede reden hebt mag je best een petje dragen.

Zo had ik vroeger een meisje in de klas dat kanker had en door de chemo kaal was. Die mocht gewoon een petje op.

En wat is dan een goede reden om een hoofddoekje om te hebben in Nederland, in de klas?
Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:43:40 #115
16715 Mylene
*schatje*
pi_10875166
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:35 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als je hoofddoekjes ziet als uiting van kleding, is een verbod helemaal geen probleem. Petjes, hoeden en mutsen mogen nou eenmaal ook niet in de klas gedragen worden.

Precies, ook niet door moslim meisjes.
pi_10875172
Ik erger me ook vreselijk aan die meisjes en vrouwen die vanuit religieuze overtuiging alleen maar rokken tot over de knie dragen. Ontzettend provocatief gedrag... en dan doen ze op zondag ook nog eens een hoedje op, pure intimidatie.
En als ik Van der Vlies van de SGP in zijn zwarte pak in de Tweede Kamer weer eens een interruptie zie plaatsen, nou, dan weet ik genoeg...
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:44:25 #117
16625 robh
pi_10875185
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:20 schreef HassieBassie het volgende:

En wat is dan een goede reden om een hoofddoekje om te hebben in Nederland, in de klas?

Geloof hè. Wettelijk vastgesteld. Dank de grefo's en de andere geestelijke gehandicapten maar voor dat grapje, maar schuif het niet af op de moslims.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:47:35 #118
16715 Mylene
*schatje*
pi_10875269
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:07 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Misschien is het handig om een keertje vooruit te denken. Laat je een hoofddoekje toe, op basis van welk argument dan ook, dan schep je een precedent.

Trouwens, een hoofddoekje bemoeilijkt de identificatieplicht ook. Misschien niet voor Moslims onderling, maar ik vind vrouwen met hoofddoek er allemaal hetzelfde uit zien.

Gelukkig denkt de wet daar anders over, en terecht.Het gelaat is immers vrij.
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:48:29 #119
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10875290
Chinezen zien er ook allemaal hetzelfde uit, zelfs zónder hoofdoek. Ik zeg: ontzeg hen onderwijs!
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:50:06 #120
16715 Mylene
*schatje*
pi_10875333
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:13 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Aan hun haar. Heb jij weleens meegemaakt dat een vrouw met mooi lang haar, haar haar verliest om wat voor reden dan ook? Je moet echt drie keer kijken, anders herken je haar dus mooi niet.

Tja, als je een beperkte belevingswereld hebt kan ik me dat goed voorstellen.
pi_10875369
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:44 schreef robh het volgende:

[..]

Geloof hè. Wettelijk vastgesteld. Dank de grefo's en de andere geestelijke gehandicapten maar voor dat grapje, maar schuif het niet af op de moslims.

Ik schuif niks af op de Moslims, het hoofddoekjesverbod geldt ook voor Grefo's en geestelijke gehandicapten.

Kromme vergelijking trouwens, maar als je liever ziet dat in het kader van de gelijkheid andere gelovigigen in Nederland ook hun voorkeursbehandeling verliezen, dan moet dat maar. Integratie moet natuurlijk wel van twee kanten komen.

Big dick.
  woensdag 4 juni 2003 @ 12:52:44 #122
16715 Mylene
*schatje*
pi_10875404
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 10:29 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Simpelweg omdat een hoofddoek niet op een school thuis hoort? School is de aangewezen plaats om segegratie tegen te gaan; hoofddoeken helpen daar niet bij.

Daarnaast zie ik, als westerling, de hoofddoek als een symbool van onderdrukking. Natuurlijk zijn er vrouwen die hem trots dragen, maar die passen zich maar aan aan de rest. Als ze dat niet willen, dan horen ze mijns inziens niet thuis in Nederland.

Die moslim meisjes/vrouwen zien dat niet zo.

En aanpassen geldt voor beide partijen.

pi_10875427
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:50 schreef schatje het volgende:

[..]

Tja, als je een beperkte belevingswereld hebt kan ik me dat goed voorstellen.

Jaja schatje, ik heb een beperkte belevingswereld Dat krijg je als om je heen de mensen dood neer vallen door kanker.
Big dick.
pi_10875474
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Die moslim meisjes/vrouwen zien dat niet zo.

Is dat zo joh? Over generalisatie gesproken..

Ik ben wel blij dat je vind dat aanpassing van twee kanten moet komen. Ik moet kennelijk de hoofddoekjes accepteren; waar schikken zij zich in?

Big dick.
pi_10875644
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 12:52 schreef schatje het volgende:

[..]

Aanpassen geldt maar voor een partij; namelijk de allochtoon/asielzoeker die hier vrijwillig heenkomt om hier in Nederland te wonen en te leven.

Anders moet je zeker eerst een studie volgen naar de honderden culturen in Nederland om als Nederlander in eigen land te kunnen overleven.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')