Ik word hier echt gek, heb ik over een week een tentamenweek op school, krijgen we deze hitte. Allemaal leuk een aardig voor op het strand enzo, maar ik kan me Gvd niet normaal concentreren op mn werk. Ik had mijzelf nog voor genomen om dit jaar anderhalve week van te voren te beginnen met leren, door deze hitte heb IK geen flikker gedaan
En dan komt er ook nog bij dat het nu mooi weer is, terwijl ik lekker binnen zit om te leren (voor zo ver dat nog kan)
het komt allemaal zeikerig over, maar trust me wat ben ik pissed zeg
Zo DAT is eruit!!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 01-06-2003 21:22]
quote:en als het zomer is ben jij aan het zeiken dat wij aan het zeiken zijn dat het zomer is
Op zondag 1 juni 2003 21:25 schreef Intosia het volgende:
als het winter is zijn jullie ook aan het zeike
quote:
Op zondag 1 juni 2003 21:25 schreef veldmuis het volgende:
overdag ist lekker!maar met dit weer kan ik iig niet slapen
Als je moet werken is het niet lollig dit warme weer.
quote:ja zo ken ik er nog een paar
Op zondag 1 juni 2003 21:25 schreef veldmuis het volgende:[..]
en als het zomer is ben jij aan het zeiken dat wij aan het zeiken zijn dat het zomer is
quote:mag ik ze weten?
Op zondag 1 juni 2003 21:28 schreef Intosia het volgende:[..]
ja zo ken ik er nog een paar
quote:Ben ik ook, vorige week was ik 3 dagen van tevoren begonnen, heb toen per dag maximaal 3 uur slaap gehad, dat doe ik NOOIT meer.
Op zondag 1 juni 2003 21:28 schreef boebiedoe het volgende:
had dan gewoon op school opgelet of was op tijd begonnen met leren..
dacht ik mijzelf te slim af te zijn, niet dus
quote:Ik niet, maar iedereen die loopt te zeiken dat hij/zij met deze temperatuur niet kan functioneren krijgt het nog zwaar in de grotemensenwereld.
Op zondag 1 juni 2003 21:24 schreef Tha.Gnome het volgende:
Ik hou van warmte.
quote:Daar heb je ook wel gelijk in. Twee dagen voor het tentamen pas beginnen is niet zo slim als je een miljoen pagina's Freud enzo moet lezen.
Op zondag 1 juni 2003 21:28 schreef boebiedoe het volgende:
had dan gewoon op school opgelet of was op tijd begonnen met leren..
En toch ben ik nog tot de helft gekomen. .
Maar het was nog best leuk en boeiend ook, dus op zich vind ik het niet eens zo erg om tot augustus te wachten. Kan ik het lekker op mijn gemak lezen.
niet dat ik de hitte zo op prijs stel. veels te benauwd als ik dat wil ga ik wel in hong kong wonen
quote:Dat zeg ik ook altijd, maar het draait er toch elke keer weer op uit.
Op zondag 1 juni 2003 21:30 schreef Trance4Ever het volgende:
dat doe ik NOOIT meer.
Ik heb me er maar bij neer gelegd.
quote:neuh, ik bedoel maar
Op zondag 1 juni 2003 21:29 schreef veldmuis het volgende:[..]
mag ik ze weten?
Mooi 1,4 week van te voren af! Feestje! En nu moet ik morgen werken
Zo geniet je lekker van het warme weer..not!
quote:Kan je dan niet in de tuin gaan zitten met een tuinstoel + tafel en daar studeren in het zonnetje?
Op zondag 1 juni 2003 21:20 schreef Trance4Ever het volgende:
En dan komt er ook nog bij dat het nu mooi weer is, terwijl ik lekker binnen zit om te leren (voor zo ver dat nog kan)![]()
quote:Daar zitten allemaal insecten die om je hoofd zoemen en afleiden.
Op zondag 1 juni 2003 22:21 schreef DMaarten het volgende:[..]
Kan je dan niet in de tuin gaan zitten met een tuinstoel + tafel en daar studeren in het zonnetje?
De buren maken te veel geluid ik kan niet leren.
Ga zo maar door.
Je moet leren ondanks wat. DEAL WHIT IT
In Frankrijk al noodweer, komt hierheen, heb je weer iets anders om over te zeiken
quote:Die heb ik wel (een hele mooie van stylish rvs overigens
Op zondag 1 juni 2003 22:33 schreef spectrumanalyser het volgende:
kgaat maar eens een plafondventilator kopen. die dingen die ze ook in kroegen/restaurantjes hebben hangen. geven voldoende koeling, zeker bij een kleine ruimte.
quote:Ik heb vakantie
Ik ben zo f*cking pissedIk word hier echt gek, heb ik over een week een tentamenweek op school, krijgen we deze hitte. Allemaal leuk een aardig voor op het strand enzo, maar ik kan me Gvd niet normaal concentreren op mn werk.
Ik had mijzelf nog voor genomen om dit jaar anderhalve week van te voren te beginnen met leren, door deze hitte heb IK geen flikker gedaan
En dan komt er ook nog bij dat het nu mooi weer is, terwijl ik lekker binnen zit om te leren (voor zo ver dat nog kan)
![]()
Zo DAT is eruit!!!!!
Tip ?
quote:Je kan ook al je leerstof meenemen en lekker verkoeling zoeken bij een meertje of zoeits en daar leren, af en toe ff een lekkere duik nemen.
Ik ben zo f*cking pissedIk word hier echt gek, heb ik over een week een tentamenweek op school, krijgen we deze hitte. Allemaal leuk een aardig voor op het strand enzo, maar ik kan me Gvd niet normaal concentreren op mn werk.
Ik had mijzelf nog voor genomen om dit jaar anderhalve week van te voren te beginnen met leren, door deze hitte heb IK geen flikker gedaan
![]()
Zo DAT is eruit!!!!!
Van al dat klagen wordt het toch niet koeler.
Nynke heeft gesproken...
quote:IK een indo, WTF ??
Op maandag 2 juni 2003 13:52 schreef Darkinforcer het volgende:
Zeg wat ben jij dan voor nep-indo, je kunt niet eens tegen hitte
In indonesie is het trouwens lang niet zo warm als het gisteren was
Nu is het precies goed
quote:Ik heb een goed geheugen, half aziatisch en je had in indonesie gewoond dus ja dan neem ik aan dat je indo bent
Op maandag 2 juni 2003 18:03 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
IK een indo, WTF ??
In indonesie is het trouwens lang niet zo warm als het gisteren was
Nu is het precies goed
Welke Fok!-ers zijn allochtoon ?
Idd meeste plaatsen in indonesie is het op dit moment koeler ja.
Jakarta is reporting:
Temp: 81F/27C Wind Chill: 81F/27C Humidity: 79%
Conditions : Haze with wind at 0 mph
Hier is het 29 graden en dalende
quote:helemaal gelijk
Op zondag 1 juni 2003 22:29 schreef Komondor het volgende:
Wat dat betreft waren de examens heeeerlijk gepland! Lekker vakantie!
quote:Ik heb centrale A/C in huis
Op maandag 2 juni 2003 18:14 schreef Darkinforcer het volgende:
Trouwens daar zit je meestal met een AC airconditioning, hier zijn we er niet zo op voorbereid, scheelt soms nogal.
Een mobiele AC (met een slang die je uit je raam hangt o.i.d.) kun je voor 300 tot 400 euro al verkrijgen. Het klinkt veel, maar het kan je nogal wat slaap schelen
quote:1. Ik heb nooit in Indonesie gewoond
Op maandag 2 juni 2003 18:09 schreef Darkinforcer het volgende:[..]
Ik heb een goed geheugen, half aziatisch en je had in indonesie gewoond dus ja dan neem ik aan dat je indo bent
Hier is het 29 graden en dalende
Die airco is daar idd wel lekker, soms te lekker zelfs. Ik zat daar vaak met een trui binnen
quote:Ok ook goed
Op maandag 2 juni 2003 19:13 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
1. Ik heb nooit in Indonesie gewoond
2. Ik ben half azieatisch, ik heb geen flauw idee wat precies maar ik heb igg geen indonesisch bloed
Iig wees blij dat het de komende dagen minder wordt qua temperatuur
quote:
Op maandag 2 juni 2003 19:16 schreef GWD het volgende:
Mensen als jij zouden ze moeten lynchen, daarna in de fik steken en van 20 hoog naar beneden pleuren.
het regent gvd 300 dagen per jaar schijnt eindelijk een keer in het weekend de zon en dan gaat meneer liggen mauwen.
quote:Ik heb 3.5 jaar onder de brandende zon gewoond, na zoiets hecht je minder waarde aan mooi weer
Mensen als jij zouden ze moeten lynchen, daarna in de fik steken en van 20 hoog naar beneden pleuren.
het regent gvd 300 dagen per jaar schijnt eindelijk een keer in het weekend de zon en dan gaat meneer liggen mauwen.
begrijp me niet verkeerd, ik heb niets tegen zon. Alleen kwam het wat ongelegen
Geef mij maar sneeuw
[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 02-06-2003 19:20]
Maar ja, het is op veel plaatsen erg benauwd geweest de afgelopen dagen, zo raar is het niet dat mensen hier niet tegen kunnen. Van klagen wordt het niet koeler maar hey, het heet hier klaagbaak dus sjah....
* FunnyMuffin is ook blij dat het binnenkort weer koeler wordt
[Dit bericht is gewijzigd door Darkinforcer op 02-06-2003 19:27]
zo ziek zelfs dat ik de t achter wordt schrijft
de zomer zuigt joh gek!
Lieve Heer die in de hemele zijt, voor vanavond graag pikdonker samentrekkende luchten, geflits & gedonder, en dan zo'n kletsnatte kouwe wolkbreuk die op het land neerklatert tot we in bootjes door de straten kunnen varen. En daarna een mals buitje dat tot eind augustus voortduurt..
Overigens wel fijn en relaxed dat het halve land opgezouten is naar verre vakantiebestemmingen.. Heerlijk rustig en je kunt nu overal parkeren. Jammer dat al dat volk over een paar weken alweer terugkomt.. We zouden nu eigenlijk als de wiedeweerga een enorm hek om het land moeten plaatsen. Of nee, een dikke muur, met een gracht met krokodillen d'r omheen. En wachtposten met schietgeweren.
En nu niet zeuren over die "paar weken per jaar".... want als het voor die paar weken niet uitmaakte bestonden dit soort topics niet
Koop een AC en je slaapt lekker!
Sick, ik zit uit te kijken naar mijn vrije dagen zodat ik lekker op het strand kan zitten, en vanavond lekker op het balkon eten, heerlijk.
Overigens zijn er ook gewoon mensen die niet tegen hitte hebben en geen enkel probleem hebben met kouder weer...in tegenstelling tot mensen die meteen lopen te kankeren als het eens een keertje regent en het dan meteen over kankerweer en zeikregen hebben. Beetje onzin dus dat mensen die warm weer niet lekker vinden altijd meteen de 'zeikhoeren' zijn.
Overigens heb ik zelf totaal geen probleem met regenachtig weer, maar zomerweer kan ook lekker zijn.
15 Juli: 33 graden
16 Juli: 34 graden
17 Juli: 34 graden
18 Juli: 33 graden
19 Juli: 33 graden
20 Juli: 33 graden
21 Juli: 33 graden
22 Juli: 33 graden
23 Juli: 33 graden
24 Juli: 32 graden
Its SUMMER in Southern California!
quote:Lekker ja, daar ben ik ook geweest, een paar jaar geleden. In de binnenlanden is het nog heter trouwens, het was toen de heetste zomer in honderd jaar.
Op dinsdag 15 juli 2003 18:05 schreef maartena het volgende:
De verwachtingen voor Orange, CA15 Juli: 33 graden
24 Juli: 32 gradenIts SUMMER in Southern California!
quote:pff als het hier al niet uit te houden is, hoe zal dat daar wezen dan!
Op dinsdag 15 juli 2003 18:05 schreef maartena het volgende:
De verwachtingen voor Orange, CA15 Juli: 33 graden
24 Juli: 32 gradenIts SUMMER in Southern California!
quote:En zo is het
Op dinsdag 15 juli 2003 18:02 schreef Angeles het volgende:
Overigens zijn er ook gewoon mensen die niet tegen hitte hebben en geen enkel probleem hebben met kouder weer...in tegenstelling tot mensen die meteen lopen te kankeren als het eens een keertje regent en het dan meteen over kankerweer en zeikregen hebben.
* Als het aan Litpho lag, kwam hij in de zomer rond zonsondergang zijn bed pas uit *
quote:Ik weet niet in welk land jij dan woont, want vanaf januari t/m juni zijn zowat elke maand records gebroken van het aantal onbewolkte dagen.
quote:Maar het is DROGE warmte, vanwege een woestijn klimaat. Erg vergelijkbaar met Zuid-Spanje bijvoorbeeld. Het is niet zo klam en plakkerig en vochtig in de lucht en dus een stuk beter uit te houden.
Op dinsdag 15 juli 2003 18:07 schreef bbrother het volgende:[..]
pff als het hier al niet uit te houden is, hoe zal dat daar wezen dan!
airco's maken overuren daar in Orange
En ja, de Airco's draaien vrolijk door hier.....
quote:behalve als ze de warmte lucht ook nog naar je toe blazen
Op dinsdag 15 juli 2003 18:20 schreef Levensgenieter het volgende:
Ventilator erbij en probleem is voorbij
Ik werk elke dag zeven uren in de volle zon en lijk onderhand wel een ebbenhouten gekleurde nederlander, mag van mij nog wel even zulk weer blijven...
quote:kost ook nix zo'n ding
Op dinsdag 15 juli 2003 17:52 schreef maartena het volgende:
koop een AIRCONDITIONINGEn nu niet zeuren over die "paar weken per jaar".... want als het voor die paar weken niet uitmaakte bestonden dit soort topics niet
Koop een AC en je slaapt lekker!
Warmte is heerlijk aan het strand/zwembad..
Verder kan Brennie er niet tegen.
Ik functioneer beter in kou!
Dat mag ik namelijk nog de hele week Het is daar binnen 36/38 graden, daar wordt je echt niet blij van zeker als je daarbij ook nog lichamelijk redelijk zwaar werk mag doen.
quote:Daar zijn we nederlanders voor
Op zondag 1 juni 2003 21:25 schreef Intosia het volgende:
als het winter is zijn jullie ook aan het zeike
edit: heb het zelf toch ook aardig benauwd tievespesthitte!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Stormblast op 15-07-2003 23:14]
cya
Van mn huis naar werk toe, en ik heb het zweet nu al overal lopen
Ik wil vakantieeeeeeee
quote:Trancemaster
Op woensdag 16 juli 2003 09:29 schreef Trancemaster het volgende:
Aaaaaargh, wat warmVan mn huis naar werk toe, en ik heb het zweet nu al overal lopen
Ik wil vakantieeeeeeee
Ik wil ook vakantie maar dat zit er nog niet in
En ik zweet nu al weg. Dat word een drama vandaaaaag
quote:ook_gek
Op woensdag 16 juli 2003 09:43 schreef ook_gek het volgende:[..]
Trancemaster
Ik wil ook vakantie maar dat zit er nog niet in
En ik zweet nu al weg. Dat word een drama vandaaaaag
Dit gaat inderdaad een grooot drama worden.. Kheb hier koffie voor me staan en nog nooit zo tegen koffie opgezien
Ik zweet al zowat van het typen
quote:Ja, juist, dan is het wel lekker als je vrij bent..
Op woensdag 16 juli 2003 09:47 schreef Aventura het volgende:
Ik vind dit weer niet vreselijk hoor, zomer is toch heerlijk? Wat ik wel naar vind dat ik in dit weer een gewone dagindeling heb, alles is me teveel, naar werk fietsen, boodschappendoen, zelfs een broodje halen onder de middag is al best zwaar. Ik kan nog geen 10 meter fietsen of ik val al haast flauw. Maar op zich zou ik het prima vinden als ik de hele dag in het park of op het strand in de schaduw kon hangen. Maar helaas, dat gaat niet.
Kheb net maar gelijk vrij gevraagd voor morgen... Lekker zwemmen morgen met meissie
Maar goed, het is iig beter dan regen enzo, het zou opzich een ietsje minder mogen, maar ach, waarom klagen?
quote:Omdat mn hele rug nat is van het zweet, en dat nou niet bepaald fijn aanvoelt als je nog tot half 6 moet zitten..
Op woensdag 16 juli 2003 09:52 schreef HeatWave het volgende:
Ik vind het wel lekker weer hoor, gisteren lekker in de zon gehangen, straks weer. Alleen jammer dat ik NU moet werken......Maar goed, het is iig beter dan regen enzo, het zou opzich een ietsje minder mogen, maar ach, waarom klagen?
quote:Lullig dat er geen airco is. Ik zit heerlijk koel, denk dat het zo'n 18 graden is
Op woensdag 16 juli 2003 09:53 schreef Trancemaster het volgende:[..]
Omdat mn hele rug nat is van het zweet, en dat nou niet bepaald fijn aanvoelt als je nog tot half 6 moet zitten..
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 10:00 schreef Aventura het volgende:[..]
Lullig dat er geen airco is. Ik zit heerlijk koel, denk dat het zo'n 18 graden is
Dr staat wel een ventilator, maar daar kreeg ik gister last van mn keel van
quote:* HeatWave zit nu wel redelijk cool
Op woensdag 16 juli 2003 10:00 schreef Aventura het volgende:[..]
Lullig dat er geen airco is. Ik zit heerlijk koel, denk dat het zo'n 18 graden is
Airco zit alleen in het serverhok, maar het is goed te doen met de ramen tegen elkaar open...
quote:A gentle wave of heat...
Op woensdag 16 juli 2003 10:37 schreef HeatWave het volgende:
Ik neem het terug! het is hier bloed en bloed heet aan het worden zo langzamerhand....
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 10:50 schreef Litpho het volgende:[..]
A gentle wave of heat...
.
Ik zou idd BIJNA mijn sig wijzigen .
quote:
Blablabla, lang verhaal, goed geschreven, veel icoontjes enzo blablabla
quote:Vol in de zon jha
Op woensdag 16 juli 2003 12:26 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding] In de tuin hier
ach 27 graden is naar verhouding wel koel
quote:Precies!
Op woensdag 16 juli 2003 13:17 schreef MikeyMo het volgende:
het is lekker weer
quote:Jij bent zeker vrij en hoeft vast niet met een uniform aan oude mensjes van 90 kilo uit bed te halen?
Op woensdag 16 juli 2003 13:19 schreef UFOtje het volgende:[..]
Precies!
Niet zeiken mensen!
quote:ehh ik zou zeggen geniet gewoon ? van elk moment dat je er kan van genieten, ik bedoel als et regent is et ook weer niet goed...
![]()
Zo DAT is eruit!!!!!
Geef mij maar de Winter...
quote:doe mij maar die regen die er aan komt
Op woensdag 16 juli 2003 15:54 schreef BloodRaven het volgende:
Wat een kut weer... veel te warm, ik zweet me kapot... en ik heb nergens meer zin in....Geef mij maar de Winter...
quote:sproei hier toch met slootwater. gewoon overdestraat met die slang
Op woensdag 16 juli 2003 15:59 schreef babyfeet het volgende:
dit weer is inderdaad te gek het is bij mijn in huis gewoon 33 graden ventilatoren staan aan de deuren tegen elkaar en er gebeurt gewoon helemaal niks je word er verdomt sjaggie van
voor mij mag die regen ook wel komen hoef ik teminste vanavond mijn gras niet te sproeien
quote:Als je verstandig bent doe je de deuren van je huis dicht en de gordijnen of luxaflex dicht zodat er geen zonlicht naar binnen schint. Luchten doe je na 20 uur en voor 10 uur!
Op woensdag 16 juli 2003 15:59 schreef babyfeet het volgende:
dit weer is inderdaad te gek het is bij mijn in huis gewoon 33 graden ventilatoren staan aan de deuren tegen elkaar en er gebeurt gewoon helemaal niks je word er verdomt sjaggie van
voor mij mag die regen ook wel komen hoef ik teminste vanavond mijn gras niet te sproeien
En je zegt volgens mij dat je deuren tegenelkaar open hebt staan.
Dan krijg je toch tocht van 32-34 graden. Je moet alleen tochten als het buiten KOUDER is dan binnen!
quote:Zo dan ga ik echt buiten lopen
Op woensdag 16 juli 2003 15:56 schreef Ou-Tannu het volgende:[..]
doe mij maar die regen die er aan komt
maar dan wel NU niet vanacht :]
quote:Je meent het..
Op woensdag 16 juli 2003 12:39 schreef ook_gek het volgende:[..]
Vol in de zon jha
quote:Zucht... echt weer een hollander-reactie. Ja, zo'n ding kost een goede 300 a 400 euro, en gaat meteen een jaar of 10 mee. De meesten onder ons geven ook al snel 500 euro uit voor een nieuwe TV of een nieuwe computer. Het is inderdaad een luxe-apparaat inderdaad.
Op dinsdag 15 juli 2003 19:27 schreef Steve-O het volgende:[..]
kost ook nix zo'n ding
Ik stond op het punt om er een te kopen - ware het niet dat we besloten hadden naar de VS te verhuizen..... nu heb ik centrale AC
quote:geef mij ook maar winter,van mij mag het best 20 graden vriezen,lekker sneeuwen.
Op woensdag 16 juli 2003 19:22 schreef BadGirly het volgende:
Kut weerIk hou alleen maar van de winter. Doe mij maar kou en veel regen, kun je je tenminste opwarmen aan elkaar. Nú zitten we vastgeplakt aan elkaar...
wat heb ik genoten met de ijzel wat deze winter viel,héérlijk spektakel...hoe je auto's ziet glijden en mensen ziet vallen,dat zie je in de zomer niet
quote:ja klote man. ik heb helemaal geen fut meer. je kan niet eens normaal slapen met dit weer, zo erg is het. Maar goed, na vanavond zal het over zijn.
![]()
Zo DAT is eruit!!!!!
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 20:13 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
geef mij ook maar winter,van mij mag het best 20 graden vriezen,lekker sneeuwen.
wat heb ik genoten met de ijzel wat deze winter viel,héérlijk spektakel...hoe je auto's ziet glijden en mensen ziet vallen,dat zie je in de zomer niet
quote:Tsja en dan met een verkoudheid thuiszitten en als de sneeuw gesmolten is dan is het landschap alles behalve mooi....
Op woensdag 16 juli 2003 21:55 schreef BadGirly het volgende:[..]
De winter is zoveel interessanter he. In de zomer heb je..tsja..zon..en soms iets meer zon..boeiend. In de winter heb je de meest geweldige weersverschijnselen die het inderdaad heerlijk maken om naar te kijken. Wat is er nou mooier dan een besneeuwd landschap
en dat geglibber van mensen over beijzelde stoepen
En omdat een collega ziek is en anderen wegbezuinigd moest ik dus continue buiten rijden in die
quote:Mag ik dat plaatje gebruiken als usericon ?
Op donderdag 17 juli 2003 00:01 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik kan onzettend slecht tegen dit soort hitte en ben dan licht ontvlambaar.En omdat een collega ziek is en anderen wegbezuinigd moest ik dus continue buiten rijden in die
quote:sure
Op donderdag 17 juli 2003 00:04 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Mag ik dat plaatje gebruiken als usericon ?
quote:Veel sinaasappeltjes eten dan
Op woensdag 16 juli 2003 23:03 schreef wizarddragon het volgende:[..]
Tsja en dan met een verkoudheid thuiszitten en als de sneeuw gesmolten is dan is het landschap alles behalve mooi....
quote:idd
Op zaterdag 19 juli 2003 11:24 schreef BloodRaven het volgende:
Aan het weer te zien... krijgen we vandaag vast weer die kut hitte...
quote:juist,gewoon wel zonnig maar met een tempratuur van 22 graden in het zonnetje.
Op zaterdag 19 juli 2003 11:30 schreef bbrother het volgende:[..]
idd
ik ging net de honden uitlaten en begon al meteen te zweten
gister en eergister was het lekker! zo moest het gewoon blijven!!
quote:Ja, dat is perfect. Klein briesje erbij voor af en toe wat koelte.
Op zaterdag 19 juli 2003 11:37 schreef the_contract_killer het volgende:[..]
juist,gewoon wel zonnig maar met een tempratuur van 22 graden in het zonnetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |