abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 juni 2003 @ 17:30:58 #1
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_10807551
Is er hier iemand die al eens naar Hurghada in Egypte is geweest en
in het Bel Air hotel heeft geslapen ?

Kan er iemand antwoord geven op wat een excursie naar Luxor of zwemmen met dolfijnen daar kost ?

Gaan er namelijk in Augustus heen op vakantie en hebben er erg veel zin in. Omdat we maar 8 dagen gaan willen we ons natuurlijk goed voorbereiden zodat we zovele mogelijk in 8 dagne kunnen waronder natuurlijk ook snorkelen (de vrouw) en duiken (ikke)

Moderator zondag 1 juni 2003 @ 17:38:27 #2
5428 crew  miss_sly
pi_10807690
Wij zijn in maart in Egypte en o.a. in Hurghada geweest; niet in dat hotel trouwens.
In ons hotel lag een lijstje met excursies. Je kunt een dagtrip maken naar Luxor en Cairo en je kunt 2 dagen. Bij ons hotel kostte 1 dag Luxor of Cairo beiden 80 euro. 2 dagen Luxor was 135 euro (op basis van tweepersoonskamer) en naar Cairo 165 euro.

Duiken met Dolfijnen heb ik nergens gezien, weet niet of dat kan daar.
Voor duiken en snorkelen zijn er uiteraard erg veel leuke excursies, dus dat komt wel goed
Ben je een ervaren duiker? wij hebben er een introductieduik gemaakt, op zich wel OK, en er zaten mannen bij ons op de boot die al 35 jaar duiken en regelmatig terugkomen naar Hurghada omdat het daar zo ontzettend mooi is...en die waren echt al op heel veel plaatsen geweest!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 1 juni 2003 @ 17:39:53 #3
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10807723
Egypte.... welke stad/ vakantieoord Hier staat wat in over Hurghada.

Wie gaat er nog meer naar Hurgada? met veel offtopic reacties. Omdat dat topic weinig informatie bevat, laat ik dit open. Hopen dat dit nuttiger wordt.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_10807727
Ik ben ook in Hurgade geweest.. Ander hotel, dat wel maar goed.

Ik heb toen de 2-daagse reis naar Cairo en Luxor gedaan en 1 dag snorkelen.. Perfect allemaal!! Aanrader

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
  maandag 2 juni 2003 @ 20:22:35 #5
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_10836104
Jammer genoeg zijn er dus maar weining mensen in hurghada geweest, helaas want ik vond dit wel een leuke manier van oorbereiden op onze vakantie
  zaterdag 14 juni 2003 @ 16:19:55 #6
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_11107063
Is er dan echt niemand die op vakatie is geweest naar Hurghada of die dat dit jaar gaat doen ?
pi_11108134
Het enige dat ik van Hurghada heb gehoord is dat het er vol staat met hotels en dat het er mooi weer is.
Hurghada is geschikt voor duik en strandvakanties. En dan kun je ook een cultureel uitstapje doen richting Luxor of Cairo, maar daarvoor zit je wel heel lang in de bus.
  zaterdag 14 juni 2003 @ 17:55:14 #8
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_11108529
quote:
Op zondag 1 juni 2003 17:30 schreef Formula het volgende:
Is er hier iemand die al eens naar Hurghada in Egypte is geweest en
in het Bel Air hotel heeft geslapen ?

Kan er iemand antwoord geven op wat een excursie naar Luxor of zwemmen met dolfijnen daar kost ?

Gaan er namelijk in Augustus heen op vakantie en hebben er erg veel zin in. Omdat we maar 8 dagen gaan willen we ons natuurlijk goed voorbereiden zodat we zovele mogelijk in 8 dagne kunnen waronder natuurlijk ook snorkelen (de vrouw) en duiken (ikke)

Been there, done that. Als je naar Hurghada gaat is het eerste wat je kunt doen: een bezoek aan Luxor of Cairo uit je hoofd zetten. Daar is het echt het seizoen niet voor. Je hebt een paar dagen nodig om te wennen aan het weer en in deze steden is het nog veel warmer.

Bel Air.. heb er niet gezeten, ken het wel van naam.. is dat niet dat donkere hotel? Kan er verder weinig over zeggen, maar ga in elk geval naar een 4 sterren hotel... kan je vakantie redden, ivm het eten dat opgediend wordt..

Zwemmen met dolfijnen wordt niet aangeboden als excursie. Als je geluk hebt kom je er een tegen tijdens het snorkelen of duiken. Hurghada is natuurlijk de plaats om te gaan duiken. Neem in elk geval een goede duikschool en daar zijn er niet zoveel van in Hurghada. (Een van) de beste is Voodoo Divers. Kan je vrouw ook gaan snorkelen als jij aan het duiken bent.

Verder: geniet! In Hurghada kan je een hele lekkere vakantie hebben..

In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_11108874
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 17:55 schreef Here2Stay het volgende:
Been there, done that. Als je naar Hurghada gaat is het eerste wat je kunt doen: een bezoek aan Luxor of Cairo uit je hoofd zetten. Daar is het echt het seizoen niet voor. Je hebt een paar dagen nodig om te wennen aan het weer en in deze steden is het nog veel warmer.
Onzin. Ik ben daar ook geweest in Augustus, en opzich vond ik het bestwel mee vallen met de hitte, zeker omdat er continu een lekker windje waait. Bovendien is het niet van die klamme kleffe tropische hitte, maar droge woestijnhitte.

Excursie naar Cairo of Luxor is best de moeite waard, zie j ook nog wat van het land. Voor alleen aan het strand liggen kun je ook dichter bij huis blijven. Reken er wel op dat je met die excursies zeer vroeg weggaat (1 of 2 uur snachts ofzo) en dan zit je echt wel een flink aantal uren in de bus, uiteraard wel met airco. Als je budget het toelaat kun je ook met het vliegtuig het eea bezoeken.

Duiken of snorkelen is daar idd zeer de moeite waard, heb zelf ook dolfijnen gezien. Schrok me eerst te pletter, want ik dacht dat het haaien waren, want ik had mijn bril natuurlijk niet op.

En vast!
pi_11108955
Overigens andere tip. Behalve in die 4-sterren hotels is het nogal slecht met de hygiëne gesteld daar. Voor je het weet heb je een lekkere diarree te pakken. Zelfs het geld is eigenlijk te smerig om aan te raken.

Neem dus zo'n flesje van die ontsmettingsgel mee waar je af en toe je handen mee kan schoonmaken. En wat antidiarree pillen en van die ORS-zakjes (Oral Rehydration Solution) komen ook wel van pas.

En vast!
  zaterdag 14 juni 2003 @ 19:41:35 #11
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_11110386
De tips regenen binne ga zo door mensen en we hoeven niet meer zo'n toeristisch boekje te kopen

Is er overigens wel eens iemand in de zomer naar Luxor geweest of daar met dolfijnen gezwommen ?

maandag 16 juni 2003 @ 22:24:09 #12
43466 Z.v.C
MG ZR160
pi_11154872
Ik ben een paar jaar geleden een paar weken in Egypte geweest en heb ook een paar dagen in Hurghada vertoefd. Als je naar Luxor of Caïro wilt is mijn inziens 1 dag niet voldoende. De reisafstanden daar zijn wel even iets anders dan in Nederland. Je reist dan ook langer dan dat je die stad bezoekt.
In Hurghada zelf is geen zak te doen. Het vertier moet je dan ook eigenlijk bij het hotel zelf zoeken.
Zelf ben ik tijdens het snorkelen dolfijnen in het wild tegengekomen. Ik ben me toen net zoals Scope ook te pleuris geschrokken. Zie je vanuit de verte twee van die joekels recht op je af komen zwemmen. Ik dacht toen gelijk dat het haaien waren en zag in een fractie van een seconde de hele Jaws film voorbij komen.
pi_11156901
Hehe Hurghada
Naja dat is mijn mening. Ik zou liever naar Dahab gaan, is nog niet zo grotesk toeristisch als Hurghada, en het duiken is daar evengoed te doen, zoniet beter.
Verdere tip: probeer zo'n bedoeinen dude of hoe het ook heet, over te halen je mee te nemen naar z'n village (die nooit ver uit de buurt is), dan denk je kom je bij traditionele volkeren over de vloer. Blijkt dat ze er nog erger blowen dan in Roosendaal.
Wel leuk zo apestoned in zo'n plaggehut liggen. Heb er ook nog zo'n witte jurk gekocht, dat is echt fijn man. Houdt de zon tegen en is nog luchtig ook. Daar is over nagedacht
  zondag 13 juli 2003 @ 09:26:43 #14
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_11740355
We zijn nu weer een tijdje verder en ben benieuwd of er nog meer mensne en reis hebben geboekt naarHurghada of er net van terug zijn ..
pi_11743497
Ik ga aanstaande vrijdag voor 2 weken naar Hurghada

We zitten in het Hilton Villa Resort, en we gaan ons duikbrevet halen, en daarna nog 5 dagen duiken

Verder geen ervaring, we komen 1 augustus terug, dus dan laat ik wel ff weten hoe het geweest is (als jij dan niet al weg bent)..

onzin?
  zondag 13 juli 2003 @ 20:32:20 #16
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_11748705
Nop we zijn dan nog niet weg, we gaan pas de 14e van augustus, aar 5 weken egypte is wel erg lekker lang.

Ik heb mijn brevet 5 jaar geleden gehaald in Israel erg mooi daar . Is ook de rode zee, dus daar kan het niet aan liggen.

zondag 13 juli 2003 @ 20:36:10 #17
5097 Mass
Back in town
pi_11748770
Het Bel Air hotel...prima hotel, goed eten...relaxte kamerjongens (zeker als je een keer 5 of 10 Egyptische pond op het kussen achterlaat )

Je deelt de voorzieningen met hotel Arabia dat op hetzelfde terrein ligt.
Er is een poolcentrum, een paar leuke restaurantjes, een internetcafeetje, etc. allemaal in het hotel...

Tomorrow will come,
to cancel the future,
Tomorrow's a gun,
loaded confusion.
  zondag 13 juli 2003 @ 20:44:25 #18
20597 SpaceAce
So Psyched
pi_11748926
Ik ben ook naar Hurghada geweest, maar dan in Februari (2002). Maar niet in het Bel Air Hotel (ik ken het verder ook niet, maar Hurghada staat vol van hotels) Maar ik zag op de site van Travelplanet, dat Bel Air een goed hotel was

Maar ik ben er een weekje geweest en ik heb zelf 4 excursies gedaan. Een dagje Cairo, een dagje Luxor, een dagje duiken (een introductieduik misschien iets voor je vrouw? Of wil ze niet duiken?) en een dagje in de woestijn met een jeepsafari.

Ik zelf heb erg genoten hiervan. Maar idd, voor een excursie naar Cairo en Luxor zit je wel erg lang in de bus (Luxor 6 uurtjes en Cairo 8 uurtjes, waardoor je rond 02.00 uur 's nachts opgehaald wordt en rond 01.00 uur de volgende nacht terug bent in het hotel). Maar wel zeer de moeite waard. In Luxor bijvoorbeeld bezoek je de beroemde: The valley of the Kings en in Cairo de piramides (waar je ook naar binnen kunt) Niet dat je daar veel van moet voorstellen (door een smalle gang naar beneden hobbelen en dan kom je in een kamer waar een stenen graf staat - zonder mummies). Maar gewoon puur het idee!

Wat je ook veel ziet is dat de plaatselijke bevolking je de excursies aanbied (ipv je organisator). Dit scheelt enorm in de prijs en is qua kwaliteit ook erg goed te doen. Alleen heb je dan niet de meest luxe bus (een soort dolmusbusje - klein). Ze lokken je echt naar binnen in hun winkeltjes om je zo te kunnen laten lezen in hun 'dagboekje' wat door de toeristen bij zijn gehouden over de kwaliteit van hun excursies. Uiteraard worden hun de hemel in geprezen en willen ze dat je bij hun een excursie boekt. Wij hebben dat dus 2 van de 4 excursies gedaan en is ons wel ok bevallen. Alleen die busrit (naar Luxor) in zo'n busje was niet zo erg aangenaam maar het duiken was erg gaaf!

Ik zag trouwens op internet dat er wel een dolphin reef bestaat waarvoor je voor ongeveer 40 euro ook met dolfijnen kunt zwemmen (op ons excursieblad stond dat er dus niet op).

bron: Travelmarker

Ik wens je iig erg veel plezier toe.

pi_11750483
Als je naar Egypte gaat moet je gewoon een rondreis maken en niet te lang in dat suffe Hurghada blijven (zeker geen twee weken!)
If you reincarnate, I will have to shoot you again
pi_11758089
quote:
Op zondag 13 juli 2003 20:44 schreef SpaceAce het volgende:
... en een dagje in de woestijn met een jeepsafari....
Wie kan mij wat meer vertellen over de mogelijkheden om vanuit Hurghada excursies naar de verschillende oases te maken?

En het weer in november?

Ik zit er nml. aan te denken om in nov. of dec. die kant op te gaan.

maandag 14 juli 2003 @ 13:26:08 #21
26663 Paperclipjes
Nietjes zijn voor mietjes
pi_11760915
In Hurghada verblijven wij 5 nachten in het Marriot, iemand ervaring mee schijnbaar is dit een lekker hoteletje. Is er in Hurghada ook iets wat nachtleven te noemen is?
Lancia Ypsilon Platinum (alles incl. wieldoppen)!
pi_11767352
quote:
Op maandag 14 juli 2003 13:26 schreef Paperclipjes het volgende:
In Hurghada verblijven wij 5 nachten in het Marriot, iemand ervaring mee
Kijk op http://www.vakantiereiswijzer.nl , daar staan 7 reacties van mensen die je voorgegaan zijn.
pi_11769339
ik ben vorig jaar in Hurghada geweest, hote Three Corners Empire en heb gedoken via Easy Divers. Hele goed duikschool met gezellige mensen.

het onderwaterleven is mega mooi, vissen in bijna alle keluren van de regenboog. In het gedeelte waar wij zaten (oude centrum) werden geen dolfijnendagtochtjes georganiseerd. Puur omdat de kans dat je dolfijnen tegenkomt niet zo groot is. Zitten meer op het midden van de Rode zee. Heb ze wel gezien tijdens het duiken, helaas niet onderwater, alleen bovenwater.

De mensen daar vind ik heel vervelend, trekken je bijna hun winkeltjes in, vragen of je thee wilt, willen dat je in hun gastenboek schrijft. Als ze vragen of je voor de eerste keer in Egypte bent, zeg dan nee, zeg dat je er al meerdere malen geweest bent. Ze denken dan dat je weet hoe het daar allemaal gaat (met hun getrek) en dan laten ze je meestal wel met rust.Oke, je zou die winkeltjes allemaal wel leeg willen kopen, ze hebben zulke leuke en mooie dingen, en vergeet niet, als je iets gaat kopen, om af te dingen... Minstens 40%.

Wij zijn niet in Cairo of Luxor geweest. Toen wij er waren, juli 2002 was het 45 graden in de schaduw, gewoon veeeeel te warm om maar iets te ondernemen. Ja, duiken en zwemmen.

Vergeet niet een EHBO koffertje met een zee-egeltangetje mee te nemen. Neem inderdaad ook ORS zakjes en diareeremmers mee. Ze hebben daar wel hele goede middelen die je in elke apotheek kunt kopen op de hoek van de straat. Als je gedoken hebt, vergeet niet je oren uit te spoelen met zoet water. Had ik de eerste keer niet gedaan en heb met een fikse oorontsteking gelopen. Dokter laten komen, prik in bil gehad en 8 paardepillen en binnen 4 uur was ik "ervanaf".

Drink GEEN water uit de kraan, daar wordt je zeker ziek van. Je kan overal flessen baraka (water) kopen.

Als je met een taxibusje gaat (die toeterend langs je rijden om dan vervolgens 2 meter verder te stoppen voor je) spreek dan van te voren een prijs af, laat je niet naaien.

in iedergeval veel plezier en geniet van de mooie duiken!!!!!

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 27 juli 2003 @ 10:33:30 #24
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_12042956
We zijn nu weer een tijdje verder en misschien dat er nu meer mensen zijn met ervaringen die ze dit jaar hebben opgedaan in Hurghada
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 11:04:09 #25
47798 Formula
Geniet nooit met mate
pi_12158439
Is er dan helemaal niemand die net terug is uit Hurghada en ons kan vertellen hoe het is geweest ?

Wij gaan over twee weken naar Hurghada en overnachten in het bel-air hotel. En zijn van plan om naar Luxor te gaan........

Is het overigens mogelijjk dat als je 600 euro hebt en halfpension hebt geboekt (dus met avond eten) om daar dan een eccursie voor twee personen en de 8 dagne van rond te komen ?

[Dit bericht is gewijzigd door Formula op 01-08-2003 11:11]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')