Kan er iemand antwoord geven op wat een excursie naar Luxor of zwemmen met dolfijnen daar kost ?
Gaan er namelijk in Augustus heen op vakantie en hebben er erg veel zin in. Omdat we maar 8 dagen gaan willen we ons natuurlijk goed voorbereiden zodat we zovele mogelijk in 8 dagne kunnen waronder natuurlijk ook snorkelen (de vrouw) en duiken (ikke)
Duiken met Dolfijnen heb ik nergens gezien, weet niet of dat kan daar.
Voor duiken en snorkelen zijn er uiteraard erg veel leuke excursies, dus dat komt wel goed
Ben je een ervaren duiker? wij hebben er een introductieduik gemaakt, op zich wel OK, en er zaten mannen bij ons op de boot die al 35 jaar duiken en regelmatig terugkomen naar Hurghada omdat het daar zo ontzettend mooi is...en die waren echt al op heel veel plaatsen geweest!
Wie gaat er nog meer naar Hurgada? met veel offtopic reacties. Omdat dat topic weinig informatie bevat, laat ik dit open. Hopen dat dit nuttiger wordt.
Ik heb toen de 2-daagse reis naar Cairo en Luxor gedaan en 1 dag snorkelen.. Perfect allemaal!! Aanrader
quote:Been there, done that. Als je naar Hurghada gaat is het eerste wat je kunt doen: een bezoek aan Luxor of Cairo uit je hoofd zetten. Daar is het echt het seizoen niet voor. Je hebt een paar dagen nodig om te wennen aan het weer en in deze steden is het nog veel warmer.
Op zondag 1 juni 2003 17:30 schreef Formula het volgende:
Is er hier iemand die al eens naar Hurghada in Egypte is geweest en
in het Bel Air hotel heeft geslapen ?Kan er iemand antwoord geven op wat een excursie naar Luxor of zwemmen met dolfijnen daar kost ?
Gaan er namelijk in Augustus heen op vakantie en hebben er erg veel zin in. Omdat we maar 8 dagen gaan willen we ons natuurlijk goed voorbereiden zodat we zovele mogelijk in 8 dagne kunnen waronder natuurlijk ook snorkelen (de vrouw) en duiken (ikke)
Bel Air.. heb er niet gezeten, ken het wel van naam.. is dat niet dat donkere hotel? Kan er verder weinig over zeggen, maar ga in elk geval naar een 4 sterren hotel... kan je vakantie redden, ivm het eten dat opgediend wordt..
Zwemmen met dolfijnen wordt niet aangeboden als excursie. Als je geluk hebt kom je er een tegen tijdens het snorkelen of duiken. Hurghada is natuurlijk de plaats om te gaan duiken. Neem in elk geval een goede duikschool en daar zijn er niet zoveel van in Hurghada. (Een van) de beste is Voodoo Divers. Kan je vrouw ook gaan snorkelen als jij aan het duiken bent.
Verder: geniet! In Hurghada kan je een hele lekkere vakantie hebben..
quote:Onzin. Ik ben daar ook geweest in Augustus, en opzich vond ik het bestwel mee vallen met de hitte, zeker omdat er continu een lekker windje waait. Bovendien is het niet van die klamme kleffe tropische hitte, maar droge woestijnhitte.
Op zaterdag 14 juni 2003 17:55 schreef Here2Stay het volgende:
Been there, done that. Als je naar Hurghada gaat is het eerste wat je kunt doen: een bezoek aan Luxor of Cairo uit je hoofd zetten. Daar is het echt het seizoen niet voor. Je hebt een paar dagen nodig om te wennen aan het weer en in deze steden is het nog veel warmer.
Excursie naar Cairo of Luxor is best de moeite waard, zie j ook nog wat van het land. Voor alleen aan het strand liggen kun je ook dichter bij huis blijven. Reken er wel op dat je met die excursies zeer vroeg weggaat (1 of 2 uur snachts ofzo) en dan zit je echt wel een flink aantal uren in de bus, uiteraard wel met airco. Als je budget het toelaat kun je ook met het vliegtuig het eea bezoeken.
Duiken of snorkelen is daar idd zeer de moeite waard, heb zelf ook dolfijnen gezien. Schrok me eerst te pletter, want ik dacht dat het haaien waren, want ik had mijn bril natuurlijk niet op.
Neem dus zo'n flesje van die ontsmettingsgel mee waar je af en toe je handen mee kan schoonmaken. En wat antidiarree pillen en van die ORS-zakjes (Oral Rehydration Solution) komen ook wel van pas.
Is er overigens wel eens iemand in de zomer naar Luxor geweest of daar met dolfijnen gezwommen ?
We zitten in het Hilton Villa Resort, en we gaan ons duikbrevet halen, en daarna nog 5 dagen duiken
Verder geen ervaring, we komen 1 augustus terug, dus dan laat ik wel ff weten hoe het geweest is (als jij dan niet al weg bent)..
Ik heb mijn brevet 5 jaar geleden gehaald in Israel erg mooi daar . Is ook de rode zee, dus daar kan het niet aan liggen.
Je deelt de voorzieningen met hotel Arabia dat op hetzelfde terrein ligt.
Er is een poolcentrum, een paar leuke restaurantjes, een internetcafeetje, etc. allemaal in het hotel...
Maar ik ben er een weekje geweest en ik heb zelf 4 excursies gedaan. Een dagje Cairo, een dagje Luxor, een dagje duiken (een introductieduik misschien iets voor je vrouw? Of wil ze niet duiken?) en een dagje in de woestijn met een jeepsafari.
Ik zelf heb erg genoten hiervan. Maar idd, voor een excursie naar Cairo en Luxor zit je wel erg lang in de bus (Luxor 6 uurtjes en Cairo 8 uurtjes, waardoor je rond 02.00 uur 's nachts opgehaald wordt en rond 01.00 uur de volgende nacht terug bent in het hotel). Maar wel zeer de moeite waard. In Luxor bijvoorbeeld bezoek je de beroemde: The valley of the Kings en in Cairo de piramides (waar je ook naar binnen kunt) Niet dat je daar veel van moet voorstellen (door een smalle gang naar beneden hobbelen en dan kom je in een kamer waar een stenen graf staat - zonder mummies). Maar gewoon puur het idee!
Wat je ook veel ziet is dat de plaatselijke bevolking je de excursies aanbied (ipv je organisator). Dit scheelt enorm in de prijs en is qua kwaliteit ook erg goed te doen. Alleen heb je dan niet de meest luxe bus (een soort dolmusbusje - klein). Ze lokken je echt naar binnen in hun winkeltjes om je zo te kunnen laten lezen in hun 'dagboekje' wat door de toeristen bij zijn gehouden over de kwaliteit van hun excursies. Uiteraard worden hun de hemel in geprezen en willen ze dat je bij hun een excursie boekt. Wij hebben dat dus 2 van de 4 excursies gedaan en is ons wel ok bevallen. Alleen die busrit (naar Luxor) in zo'n busje was niet zo erg aangenaam maar het duiken was erg gaaf!
Ik zag trouwens op internet dat er wel een dolphin reef bestaat waarvoor je voor ongeveer 40 euro ook met dolfijnen kunt zwemmen (op ons excursieblad stond dat er dus niet op).
bron: Travelmarker
Ik wens je iig erg veel plezier toe.
quote:Wie kan mij wat meer vertellen over de mogelijkheden om vanuit Hurghada excursies naar de verschillende oases te maken?
Op zondag 13 juli 2003 20:44 schreef SpaceAce het volgende:
... en een dagje in de woestijn met een jeepsafari....
En het weer in november?
Ik zit er nml. aan te denken om in nov. of dec. die kant op te gaan.
quote:Kijk op http://www.vakantiereiswijzer.nl , daar staan 7 reacties van mensen die je voorgegaan zijn.
Op maandag 14 juli 2003 13:26 schreef Paperclipjes het volgende:
In Hurghada verblijven wij 5 nachten in het Marriot, iemand ervaring mee
het onderwaterleven is mega mooi, vissen in bijna alle keluren van de regenboog. In het gedeelte waar wij zaten (oude centrum) werden geen dolfijnendagtochtjes georganiseerd. Puur omdat de kans dat je dolfijnen tegenkomt niet zo groot is. Zitten meer op het midden van de Rode zee. Heb ze wel gezien tijdens het duiken, helaas niet onderwater, alleen bovenwater.
De mensen daar vind ik heel vervelend, trekken je bijna hun winkeltjes in, vragen of je thee wilt, willen dat je in hun gastenboek schrijft. Als ze vragen of je voor de eerste keer in Egypte bent, zeg dan nee, zeg dat je er al meerdere malen geweest bent. Ze denken dan dat je weet hoe het daar allemaal gaat (met hun getrek) en dan laten ze je meestal wel met rust.Oke, je zou die winkeltjes allemaal wel leeg willen kopen, ze hebben zulke leuke en mooie dingen, en vergeet niet, als je iets gaat kopen, om af te dingen... Minstens 40%.
Wij zijn niet in Cairo of Luxor geweest. Toen wij er waren, juli 2002 was het 45 graden in de schaduw, gewoon veeeeel te warm om maar iets te ondernemen. Ja, duiken en zwemmen.
Vergeet niet een EHBO koffertje met een zee-egeltangetje mee te nemen. Neem inderdaad ook ORS zakjes en diareeremmers mee. Ze hebben daar wel hele goede middelen die je in elke apotheek kunt kopen op de hoek van de straat. Als je gedoken hebt, vergeet niet je oren uit te spoelen met zoet water. Had ik de eerste keer niet gedaan en heb met een fikse oorontsteking gelopen. Dokter laten komen, prik in bil gehad en 8 paardepillen en binnen 4 uur was ik "ervanaf".
Drink GEEN water uit de kraan, daar wordt je zeker ziek van. Je kan overal flessen baraka (water) kopen.
Als je met een taxibusje gaat (die toeterend langs je rijden om dan vervolgens 2 meter verder te stoppen voor je) spreek dan van te voren een prijs af, laat je niet naaien.
in iedergeval veel plezier en geniet van de mooie duiken!!!!!
Wij gaan over twee weken naar Hurghada en overnachten in het bel-air hotel. En zijn van plan om naar Luxor te gaan........
Is het overigens mogelijjk dat als je 600 euro hebt en halfpension hebt geboekt (dus met avond eten) om daar dan een eccursie voor twee personen en de 8 dagne van rond te komen ?
[Dit bericht is gewijzigd door Formula op 01-08-2003 11:11]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |