abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10802199
Ik heb een kater die kaal is aan zijn achterpoten en zijn buik. Hij likt/kauwt zichzelf helemaal kaal.Hij is erg onrustig maar dat was hij altijd al. Een vreselijke zenuwkat is het soms. Verder eet hij moeilijk. Ik heb brokken gekocht zonder kleurstoffen ed en speciale brokken maar na een paar dagen eet hij ze niet meer. Als ik hem blikvoer geef krijg je hetzelfde verhaal , de eerste dag lust hij het maar na dag 4 eet hij ineens alleen een ander merk. Ik kan zijn eten niet laten staan als hij het niet opeet omdat ik nog 2 andere katten heb en die eten alles op. Om gek van te worden.

Iemand ervaring met een kale kater?
Ik weet dat je naar de dierenarts moet , dat heb ik ook gedaan ,mijn vraag is dus alleen wie herkent dit en wat was de reden?

pi_10802205
Zelf misschien veel stress? Kan invloed hebben op huisdieren.
pi_10802220
ik ken dit verschijnsel wel bij vogels. Maar ik heb nog nooit gehoord dat dit gebeurde bij een kater, dus ik kan je niks vertellen.
pi_10802226
quote:
Op zondag 1 juni 2003 11:35 schreef Cimarron het volgende:
Zelf misschien veel stress? Kan invloed hebben op huisdieren.
ja die katten van tegenwoordig hebben echt een heeeel druke agenda.

Ik dacht eerst aan een andere kater

zondag 1 juni 2003 @ 11:39:36 #5
46224 Mazx
I get Gibson, you get Clapton.
pi_10802239
Misschien is het stress jah.
Ik weet echt nix van katjes, maar misschien moet je eens proberen zijn bak ergens anders neer te zetten.. Of hij heeft last van de airco, of het tapijt of misschien wel het grint waar íe opzit.
Misschien moet je eens door je huis heenlopen en naar dingen zoeken waar íe last van zou kunnen hebben
Nu officieel fotomodel ! (....) net als de rest van Nederland.
  zondag 1 juni 2003 @ 11:39:43 #6
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10802241
Een kater van mijn ouders heeft dit ook. Die wordt kaal in de winter, maar krijgt zijn vacht weer terug in de zomer (lekker handig) Hij had een bepaalde allergie volgens de da en heeft daar pilletjes voor gehad. 'K zal eens navragen wat het precies was.
pi_10802243
Jij snapt het niet he?
pi_10802249
Kan het zijn, dat hij vlooien allergie heeft?
pi_10802270
of het is een wannabee!! wannabee een sphynx!!
pi_10802274
Ik ben de rust zelve Nee geen stress. Ik vergeet trouwens nog dat hij mijn oren eraf miauwt en dat hij een chronisch aandacht tekort heeft lijkt het wel. Hij achtervolgt me de hele dag. Ik achter de computer , kat mee , ik naar de woonkamer kat mee , ik de was ophangen kat mee , ik naar bed ,kat staat op en wacht tot ik lig en kruipt tegen mijn voeten aan en staat pas op als ik wakker word.
pi_10802329
Hij heeft geen vlooien. Ook geen ander ondergedierte. Kattenbak staat buiten. Ik heb mijn tapijt weggedaan , heb nu overal zeil. Ik gebruik geen scherpe schoonmaakmiddelen omdat ze daar allergisch voor kunnen zijn. Hij heeft toen hij klein was niesziekte gehad en is toen ingeent omdat er volgens de dierenarts niets aan de hand was met hem en toen werd hij echt heeeeel ziek. Was kante boord volgens mij. Sindsdien klinkt hij chronisch benauwd , net een astmapatientje soms maar medicijnen helpen niet en volgens de dierenarts is alles goed met zijn longen.
pi_10802387
quote:
Op zondag 1 juni 2003 11:49 schreef twexx het volgende:
Hij heeft geen vlooien. Ook geen ander ondergedierte. Kattenbak staat buiten. Ik heb mijn tapijt weggedaan , heb nu overal zeil. Ik gebruik geen scherpe schoonmaakmiddelen omdat ze daar allergisch voor kunnen zijn. Hij heeft toen hij klein was niesziekte gehad en is toen ingeent omdat er volgens de dierenarts niets aan de hand was met hem en toen werd hij echt heeeeel ziek. Was kante boord volgens mij. Sindsdien klinkt hij chronisch benauwd , net een astmapatientje soms maar medicijnen helpen niet en volgens de dierenarts is alles goed met zijn longen.
Weet je 100% zeker dat hij geen 1 vlo heeft..? ik vind de verschijnselen er wel erg op vlooien allergie lijken, en als hij het heeft kan je bij de dieren arts een hormoon prik halen, of in de dieren winkel hebben ze er ook wat (velecote) voor dat gooi je dan door het eten.. een bijwerking van Velecote is dat hij goede trek krijgt, dus dat kieskeurige gaat er dan gauw af ..

Anders weet ik het ook niet..

pi_10802601
een kat van ons geeft dit ook een tijd gehad,maar dan wat meer verspreid in meerdere kale plekjes en verder overal dun haar.

We denken zelf dat het door de stress kwam (dove mede kat die erg aanwezig was). Toen we de katten uit elkaar haalde kreeg de kalige kat langzaam weer meer haar totdat het weer een volle bos haar was, en toen liep ze weg..

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zondag 1 juni 2003 @ 12:13:32 #14
39446 303
(C) Roland
pi_10802655
quote:
Op zondag 1 juni 2003 11:49 schreef twexx het volgende:
Je gaat wel overdreven met je kat om zeg, kattenbak buiten en tapijt eruit??? Ook dat van die schoonmaakmiddelen... jezus man, dat beest mag toch bij jou wonen ipv jij bij hem? Geloof nu maar gewoon de dierenarts, er is niks aan de hand. Denk je nu echt dat iemand je hier kan vertellen wat er aan de hand is?

Zoek desnoods een andere dierenarts.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_10804094
quote:
Op zondag 1 juni 2003 12:13 schreef 303 het volgende:

[..]

Je gaat wel overdreven met je kat om zeg, kattenbak buiten en tapijt eruit??? Ook dat van die schoonmaakmiddelen... jezus man, dat beest mag toch bij jou wonen ipv jij bij hem? Geloof nu maar gewoon de dierenarts, er is niks aan de hand. Denk je nu echt dat iemand je hier kan vertellen wat er aan de hand is?

De kattenbak staat buiten voor mezelf , niet voor de kat ,dat was een reactie op iemand anders en als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan je mond. Er is wel iets aan de hand anders was hij niet kaal.
Het kan zo zijn dat iemand anders een kat had die dit ook heeft of heeft gehad. En volgens de dierenarts is er iets aan de hand maar hij weet niet wat. Ik snap zelf niet eens dat ik reageer op je maar bij deze.
  zondag 1 juni 2003 @ 13:59:15 #16
29038 Vectra
Buurman, ik hier?!
pi_10804241
Een kat van ons had dit ook altijd. Als het beest de kans kreeg, dan plukte en likte hij zich helemaal kaal.
Wat het precies geweest is, zijn we nooit echt achtergekomen. De dierenarts hield het op een mogelijke allergie waardoor het beest constant jeuk had.

We hebben toen van de dierenarts pillen gekregen waardoor ze een stuk rustiger werd en toen was het over. Het was niet zozeer een medicijn om de kwaal te verhelpen, maar meer iets om haar rustiger te krijgen. In eerste instantie was het wel zoeken naar de juiste dosering. Ze kreeg teveel in het begin, waardoor ze min of meer continu high was

De naam van het medicijn ben ik even vergeten, maar het bestaat in ieder geval ook voor mensen. Het is een soort van "paardenmiddel" wat voor verschillende kwalen gebruikt wordt. Bijkomend nadeel is, dat er veel vocht vastgehouden wordt, waardoor het beestje dikker wordt (maar dat kon in ons geval niet zoveel kwaad)
Ze kreeg ook nog andere medicijnen, clomical genaamd geloof ik......

pi_10805786
quote:
Op zondag 1 juni 2003 12:13 schreef 303 het volgende:

[..]

Als een kat ineens kaal begint teworden is er niks aan de hand?
lekker naief ben je..

Als je verhaal lees, krijg ik de indruk.. dat jij zo`n type bent: als het beest me niet aanstaat breng ik het wel naar het asiel.. dan zit je hier verkeert

[Dit bericht is gewijzigd door zim_ra op 01-06-2003 16:49]

pi_10807027
Dat met dat eten heeft een van mijn honden ook gehad, al kreeg hij van sommige soorten voer ook diaree en ging hij overgeven. Wij houden eht erop dat meneer allergisch is voor een of andere toevoeging in het dure! hondenvoer, denk aan Eukanuba, Science plan, Royal Canin, het spul wat de dierenarts juist voorschreef... Uiteindelijk ben ik, net als jij zelf maar bijna alle verschillende soorten voer afgeweest, heb alles 1 weke uitgeprobeerd, omdat van voer veranderen wel vaker tot problemen leidt, en ging het dan niet beter kreeg ie weer wat anders. Hij zit nu op AH eigen merk ) En doet het daar geweldig op. Hij poept en plast normaal, drinkt ook beter, hij dronk eerst vrijwel niet, zijn vacht en ogen zien er veel beter uit, en ja, ook geen jeuk meer. Hij si ook minder hyperactief, nog wel even actief, maar minder chaotisch, ik ga er vanuit dat ie ergens allergisch voor was, hij heeft ook niet zo'n geweldige start gehad. Maar erm... Mijn raad dus, probeer alles, ook de zogenaamd goedkope troep : )
  † In Memoriam † zondag 1 juni 2003 @ 17:28:54 #19
7074 moussy
kuttekop
pi_10807513
Mijn moeder heeft een kat die zichzelf kaal gaat plukken bij dr staart, achterpootjes en die dijen als ze last heeft van verstopte anaalklieren.

Vroeger hadden wij een kat die dit deed (pas jaren na dr sterilisatie) zij had een hormoonprobleem.

Ik heb een kat die het doet als hij ook maar 1 vlo op zijn kont heeft racen.

Ik heb zelf een kat gehad, die het van kleurstoffen deed.

Er kan dus van alles aan de hand zijn, ritje dierenarts lijkt mij.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_10807645
de dierenarts heeft pilletjes tegen de jeuk (jeuk die ontstaat door de klae plekken, net als bij ons als onze ge-epileerde haartjes weer terugkomen..) heeel lang gebruiken, zodat de kat tijd krijgt om wat langere haren te krijgen, en niet voortdurend de gewonte heeft de haartjes weer weg te likken...?? (mijn kat heeft een jaar lang rondgelopen als een gek getondeusd beest, terwijl mijn andere kat extreem mager was....ik was soms echt bang dat men de dierenbescherming zou bellen alles is goed gekomen, wel even in overleg treden met de dierenarts)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')