Iemand ervaring met een kale kater?
Ik weet dat je naar de dierenarts moet , dat heb ik ook gedaan ,mijn vraag is dus alleen wie herkent dit en wat was de reden?
quote:ja die katten van tegenwoordig hebben echt een heeeel druke agenda.
Op zondag 1 juni 2003 11:35 schreef Cimarron het volgende:
Zelf misschien veel stress? Kan invloed hebben op huisdieren.
Ik dacht eerst aan een andere kater
quote:Weet je 100% zeker dat hij geen 1 vlo heeft..? ik vind de verschijnselen er wel erg op vlooien allergie lijken, en als hij het heeft kan je bij de dieren arts een hormoon prik halen, of in de dieren winkel hebben ze er ook wat (velecote) voor dat gooi je dan door het eten.. een bijwerking van Velecote is dat hij goede trek krijgt, dus dat kieskeurige gaat er dan gauw af ..
Op zondag 1 juni 2003 11:49 schreef twexx het volgende:
Hij heeft geen vlooien. Ook geen ander ondergedierte. Kattenbak staat buiten. Ik heb mijn tapijt weggedaan , heb nu overal zeil. Ik gebruik geen scherpe schoonmaakmiddelen omdat ze daar allergisch voor kunnen zijn. Hij heeft toen hij klein was niesziekte gehad en is toen ingeent omdat er volgens de dierenarts niets aan de hand was met hem en toen werd hij echt heeeeel ziek. Was kante boord volgens mij. Sindsdien klinkt hij chronisch benauwd , net een astmapatientje soms maar medicijnen helpen niet en volgens de dierenarts is alles goed met zijn longen.
Anders weet ik het ook niet..
We denken zelf dat het door de stress kwam (dove mede kat die erg aanwezig was). Toen we de katten uit elkaar haalde kreeg de kalige kat langzaam weer meer haar totdat het weer een volle bos haar was, en toen liep ze weg..
quote:Je gaat wel overdreven met je kat om zeg, kattenbak buiten en tapijt eruit??? Ook dat van die schoonmaakmiddelen... jezus man, dat beest mag toch bij jou wonen ipv jij bij hem? Geloof nu maar gewoon de dierenarts, er is niks aan de hand. Denk je nu echt dat iemand je hier kan vertellen wat er aan de hand is?
Op zondag 1 juni 2003 11:49 schreef twexx het volgende:
Hij heeft geen vlooien. Ook geen ander ondergedierte. Kattenbak staat buiten. Ik heb mijn tapijt weggedaan , heb nu overal zeil. Ik gebruik geen scherpe schoonmaakmiddelen omdat ze daar allergisch voor kunnen zijn. Hij heeft toen hij klein was niesziekte gehad en is toen ingeent omdat er volgens de dierenarts niets aan de hand was met hem en toen werd hij echt heeeeel ziek. Was kante boord volgens mij. Sindsdien klinkt hij chronisch benauwd , net een astmapatientje soms maar medicijnen helpen niet en volgens de dierenarts is alles goed met zijn longen.
Zoek desnoods een andere dierenarts.
quote:De kattenbak staat buiten voor mezelf , niet voor de kat ,dat was een reactie op iemand anders en als je niks zinnigs te zeggen hebt hou dan je mond. Er is wel iets aan de hand anders was hij niet kaal.
Op zondag 1 juni 2003 12:13 schreef 303 het volgende:[..]
Je gaat wel overdreven met je kat om zeg, kattenbak buiten en tapijt eruit??? Ook dat van die schoonmaakmiddelen... jezus man, dat beest mag toch bij jou wonen ipv jij bij hem? Geloof nu maar gewoon de dierenarts, er is niks aan de hand. Denk je nu echt dat iemand je hier kan vertellen wat er aan de hand is?
We hebben toen van de dierenarts pillen gekregen waardoor ze een stuk rustiger werd en toen was het over. Het was niet zozeer een medicijn om de kwaal te verhelpen, maar meer iets om haar rustiger te krijgen. In eerste instantie was het wel zoeken naar de juiste dosering. Ze kreeg teveel in het begin, waardoor ze min of meer continu high was
De naam van het medicijn ben ik even vergeten, maar het bestaat in ieder geval ook voor mensen. Het is een soort van "paardenmiddel" wat voor verschillende kwalen gebruikt wordt. Bijkomend nadeel is, dat er veel vocht vastgehouden wordt, waardoor het beestje dikker wordt (maar dat kon in ons geval niet zoveel kwaad)
Ze kreeg ook nog andere medicijnen, clomical genaamd geloof ik......
quote:Als een kat ineens kaal begint teworden is er niks aan de hand?
Op zondag 1 juni 2003 12:13 schreef 303 het volgende:[..]
Je gaat wel overdreven met je kat om zeg, kattenbak buiten en tapijt eruit??? Ook dat van die schoonmaakmiddelen... jezus man, dat beest mag toch bij jou wonen ipv jij bij hem? Geloof nu maar gewoon de dierenarts, er is niks aan de hand. Denk je nu echt dat iemand je hier kan vertellen wat er aan de hand is?
Als je verhaal lees, krijg ik de indruk.. dat jij zo`n type bent: als het beest me niet aanstaat breng ik het wel naar het asiel.. dan zit je hier verkeert
[Dit bericht is gewijzigd door zim_ra op 01-06-2003 16:49]
Vroeger hadden wij een kat die dit deed (pas jaren na dr sterilisatie) zij had een hormoonprobleem.
Ik heb een kat die het doet als hij ook maar 1 vlo op zijn kont heeft racen.
Ik heb zelf een kat gehad, die het van kleurstoffen deed.
Er kan dus van alles aan de hand zijn, ritje dierenarts lijkt mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |