Maar goed, het gebeurt dus enigzins met regelmaat dat katten vergiftigd worden. Bij HvN zag je ook iemand voor de camera vertellen dat hij al 5 katten binnen 1,5 jaar tijd is kwijt geraakt en dat het laatste slachtoffer door spoedig ingrijpen niet nummer 6 is geworden. Dan ga ik bij me denken van: hallo, als je je kat om de haverklap doodvindt dan ge je bij nummer 2 toch denken van "zullen we maar eens voorlopig geen kat nemen?" want kennelijk laat men die beesten gewoon vrij rondlopen buiten.
In zo'n geval heb ik wel zoiets van: eigen schuld, dikke bult. je laat je kat vrij rondlopen buiten, men kijkt niet naar dat beest om en het loopt zonder toezicht buiten. Dat beest komt in andermans tuinen en niet iedereen is daar even blij mee getuige het feit dat er toch zo vaak weer een item over verschijnt in de krant of op TV. Ik laat m'n hond ook niet zonder toezicht op de buurt rondlopen, ik zie eigenlijk nauwelijks andere beesten dan katten vrij rondlopen in de buurt zonder toezicht. Echter gezien de regelmaat waarbij die dieren vergiftigd worden is het een gevaar waarmee je als baasje rekening dient te houden wanneer je besluit een kattenluik in je deur te doen en die beesten vrij rond te laten lopen.
In mijn optiek is het dus: of je houdt ze binnen, of je stelt ze bewust bloot aan allerlei gevaren waaronder de mogelijheid tot vergiftiging.
en als je kat dan wat overkomt heb ik zoiets van: eigen schuld, dikke bult, had je hem maar binnen moeten houden.
quote:
Op zaterdag 31 mei 2003 10:35 schreef frankthetank het volgende:
Ik ga toch ook geen vergiftigde lolly voor jou huis leggen zodat je eerste kind doodgaat waardoor je denkt goh: zullen we dan maar geen 2e kind nemen?
Ik denk dat MikeyMo nu gaat zeggen dat zijn kind niet in jouw tuin zal komen plassen en poepen.
quote:Een klein kind zorgt wel voor geluidsoverlast in de buurt
Op zaterdag 31 mei 2003 10:36 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik denk dat MikeyMo nu gaat zeggen dat zijn kind niet in jouw tuin zal komen plassen en poepen.
OK, ik geef toe, het kan hinderlijk zijn voor mensen die hun tuin zo goed onderhouden en dan een kat erdoor heen zien ploegen/schijten.
Maar om ze dan te vergiftigen? Zou het ook de schuld van de ouders zijn als hun kleuter pardoes mijn tuin binnestapt om van mijn bloemen te genieten en ik heb dan ook lekker vergiftig? Had je maar moeten weten dat ik het niet wilde...
Ik heb trouwens ook twee katten en die houd ik aan de lijn als ze naar buiten moeten. Niet omdat ze kattekwaad uithalen, maar juist om ze te beschermen tegen sadisten.
Trouwens: mensen mekkeren echt over alles. Liepen ze eerst te zeiken dat mijn katten hun tuinen overhoop haalden, bleek dat het steeds niet kon, omdat mijn katten aan de lijn waren. HAHAHA waren ze echt uitgeluld.
Daarom vind ik het ook ergens "eigen schuld" wanneer je huisdier dat overkomt. Ik laat mijn hond ook niet de buurt op z'n eigen verkennen, een kat zou ik ook binnenhouden of aan een touwtje in de tuin houden.
Ik vind het een beetje hypocriet als men eerst z'n beest op eigen verantwoording de boze buitenwereld in laten gaan waar ze overreden kunnen worden, kapotgescheurd kunnen worden door een grote hond of vergiftigd worden door een boze buurman en als het beestje wat overkomt lopen te janken... Tja dan had je je huisdier maar bij je moeten houden.
quote:Ik had begrepen overigens dat die mensen elke keer weer een nieuwe kat hadden genomen
Op zaterdag 31 mei 2003 10:30 schreef gepparidoga het volgende:
deze beste mensen hadden niet telkens een nieuwe genomen, maar ze hadden een grote katten familie ...
Maar goed, stel dat ze idd een grote kattenfamilie hadden dan kan ik me enigzins frustraties uit de buurt voorstellen, net als dat je buurman een duiventil zou hebben en die duiven terwijl jij in de tuin zit je onder zitten te schijten (zo'n situatie bevindt zich bij mij in de buurt)
quote:en wat voor effect heeft dat dan?
Op zaterdag 31 mei 2003 10:44 schreef SunChaser het volgende:
Een oude collega vergiftigt ze trouwens niet, maar bakt een spons in een vleesjus en legt dat in de tuin.
quote:Dat de kat openbarst.
Op zaterdag 31 mei 2003 11:10 schreef Byte_Me het volgende:[..]
en wat voor effect heeft dat dan?
quote:Voor sommige katten kan dat geen kwaad, maar het is wel bij sommige katten dat wanneer ze binnen moeten blijven ze een aanzienlijk verhoogd stress-niveau hebben. Je kunt je dan afvragen of het houden van katten uberhaupt wel een goed idee is.
Op zaterdag 31 mei 2003 11:28 schreef martinensonja het volgende:
ik heb 4 katten, en die hou ik lekker binnne, ik vind dat diegene die ze loslaat, stom bezig is. En ik denk ook dat die fam. met 5 katten stom bezig was bij de eerste vergiftiging gaat er toch wel een lichie branden niet dan!!?? niet meer naar buiten toe!!!
quote:omdat men niet de tijd heeft om de gehele dag met tuinslang in de aanslag te zitte, echter een schaaltje vis met gif is wat minder arbeidsintensief
Op zaterdag 31 mei 2003 11:02 schreef Navelpluisje het volgende:
Ik vraag me af waarom zo'n kneus denkt dat het een beter idee is om de katten te vergiftigen in plaats van de tuinslang er op te houden.
quote:Dat zouden ze jou moeten geven.
Op zaterdag 31 mei 2003 11:44 schreef MikeyMo het volgende:[..]
omdat men niet de tijd heeft om de gehele dag met tuinslang in de aanslag te zitte, echter een schaaltje vis met gif is wat minder arbeidsintensief
quote:je kunt ook een gulden middenweg kiezen. Je graaft een PVC buis schuin in de grond, gooit er wat vis in en de kat zal dan naar beneden glijden. Dan vang je de kat en zet je hem op de eerste de beste trein naar Goes.
[b]Op zaterdag 31 mei 2003 11:44 schreef MikeyMo het echter een schaaltje vis met gif is wat minder arbeidsintensief
quote:Ik snap werkelijk niet hoe die mensen met zichzelf kunnen leven.
Op zaterdag 31 mei 2003 11:44 schreef MikeyMo het volgende:[..]
omdat men niet de tijd heeft om de gehele dag met tuinslang in de aanslag te zitte, echter een schaaltje vis met gif is wat minder arbeidsintensief
Je kan het niet voorkomen dat er in jouw buurt van die zieke geesten rondlopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |