quote:CAST
Een groep dieven, geleid door de beroepscrimineel Charlie Croker, creëert de grootste verkeerschaos in de geschiedenis van Los Angeles. Dit geeft ze de tijd om een grote hoeveelheid goud te stelen. Ze ontsnappen in hun Mini Coopers, die klein genoeg zijn om het verkeer te omzeilen
Hopelijk maken ze er geen Oceans Eleven in een ander jasje van.
Kijk trouwen de trailer niet als je het origineel niet hebt gezein
De racepartijen met de mini's zijn erg leuk om te zien.
De actiescenes zien er goed uit en ook de manier waarop hun het goud stelen is origineel en spectaculair.
Met goede prestaties van Edward Norton en Mark Wahlberg.
[spoiler]
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Norton viel mij overigens wel wat tegen als "bad guy".
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.[/spoiler]
[Dit bericht is gewijzigd door Duiveltja op 26-06-2003 16:58]
quote:Dit kun je beter tussen spoiler tags zetten.
Op donderdag 26 juni 2003 16:52 schreef Duiveltja het volgende:
Ik vond het wel een vermakelijke film.[SPOILER]
spoilers voor de film voor diegenen die de trailer nog niet gezien hebben:
Waarom geven ze in godsnaam al een aantal plottwists weg:
spoiler:
Dit verneukt al een aantal mooie momenten in de film.
Ik ben blij dat ik die film al gezien had, voordat ik er ook maar iets vanaf wist.
quote:aan jou hebben we wat, thanks..
Op maandag 25 augustus 2003 08:35 schreef Retuobak het volgende:
het origineel is overigens vanavond op TV (BBC2) 22.00 - 23.35
afgelopen donderdag @sneak Bergen op Zoom...
volgens IMDB speelt Edward Norton alleen mee omdat hij "contractuele verplichtingen" heeft aan deze film...
wel jammer, want ik vond dat je het er een beetje aan af kon zien in zn acteerwerk...
maar afgezien daarvan: Puik werk!
(ken het origineel niet, dus 1 ik ga er niet over de verschillen oordelen, 2 misschien vanavond kijken)
Waarom ze hem The italian job noemen is mij daarom ook een raadsel. Hij had beter the Job kunnen heten ofzo.
(ja er zijn wat raakvlakken met het origineel, maar het verhaal is absoluut niet gelijk, eerder 5% ofzo).
Tis dus geen remake!!
Ik vond het wel een goede film en inderdaad hij heeft wel wat weg van andere films waar ze kluizen, goud, juwelen of kunst jatten.
Norton doet het in ieder geval weer goed!
quote:Ik ga 'm btw aankomende zaterdag zien!
Op vrijdag 30 mei 2003 21:16 schreef BlaatschaaP het volgende:Edward Norton
.
De minuut dat deze film uitkomt bekijk ik 'm.
Godverdomme wat heb ik DAAR een zin in
.
Oh yeah .
quote:Zoiets heet nou uitmelken van een succes...
Op maandag 25 augustus 2003 13:47 schreef Ultrawuft het volgende:
Dit is trouwens een leuke film, maar heeft absoluut helemaal niets meer te maken met het origineel.Waarom ze hem The italian job noemen is mij daarom ook een raadsel. Hij had beter the Job kunnen heten ofzo.
(ja er zijn wat raakvlakken met het origineel, maar het verhaal is absoluut niet gelijk, eerder 5% ofzo).
Tis dus geen remake!!
Italian Job (Michael Caine, Mini Cooper) -----> Italian Job met BMW not-so-Mini Cooper.
Ik heb vrijdag de trailer gezien (voor Pirates of the Caribbean ) en het verhaal is inderdaad ondergeschikt aan de reclame zo te zien. Sutherland is er ook met de haren bijgesleept om de filmposter wat op te leuken...
* heijx vanavond TV aan zet.
BBC schijnt met een goeie film te komen.
quote:Sutherland wordt niet eens bij de credits genoemd, terwijl het eerste deel v/d trailer voornamelijk hij in beeld is..
Op maandag 25 augustus 2003 15:27 schreef heijx het volgende:
Sutherland is er ook met de haren bijgesleept om de filmposter wat op te leuken...
Wanneer snappen ze nu eens dat er al dingen zijn gemaakt waar ze met al hun hollywoodsnufjes en nerdige plotjes niet aan kunnen tippen. Bedenk eens wat nieuws en besmeur geen leuke klassiekers
quote:
Op maandag 25 augustus 2003 17:16 schreef SunChaser het volgende:[..]
Benny Hill
quote:ga eens wat hoger lezen :|
Op maandag 25 augustus 2003 17:14 schreef SunChaser het volgende:
22:00
The Italian job
BBC2
Actie uit Engeland (1969)
Met Michael Caine, Noel Coward, Benny Hill e.a
7.3
quote:Ja dat weet ik jochie, maar zo heb je de tijd en het kanaal in 1 oogopslag.
Op maandag 25 augustus 2003 17:24 schreef Retuobak het volgende:[..]
ga eens wat hoger lezen :|
de jeugd van tegenwoordig
quote:KICK
Op maandag 25 augustus 2003 08:35 schreef Retuobak het volgende:
het origineel is overigens vanavond op TV (BBC2) 22.00 - 23.35
Nu dus!!!
quote:Caine verzamelt wat gasten om een overval te plegen op een geldtransport.
Op maandag 25 augustus 2003 22:13 schreef SunChaser het volgende:
Zap en meteen lingerieWaar gaat de film over in 2 zinnen zonder spoilers?
quote:Zonder lekkere wijven is Benny Hill een stuk minder te pruimen.
Op maandag 25 augustus 2003 22:31 schreef Duiveltja het volgende:
Benny Hill!!!!
Morgen de nieuwe versie proberen
quote:Ik vond 'm wel te doen.. Maar hoop dat de remake leuker is (dat moet wel, EN speelt erin). Die ga ik zaterdag zien trouwens
Op maandag 25 augustus 2003 23:27 schreef SunChaser het volgende:
Hmmm, het origineel vind ik niets aan. Dat gedoe met die mini's die steeds in Rood/Wit/Blauw reden ging echt vervelen na 2 minuten. En het duurde 20 ofzo.Morgen de nieuwe versie proberen
quote:Dat had je al gezegd
Op maandag 25 augustus 2003 23:37 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vond 'm wel te doen.. Maar hoop dat de remake leuker is (dat moet wel, EN speelt erin). Die ga ik zaterdag zien trouwens.
quote:Ik ben een man vrouw van herhaling
Op maandag 25 augustus 2003 23:39 schreef Tom_Tom- het volgende:[..]
Dat had je al gezegd
.
quote:Mark Wahlberg vond ik wat gladjes. Charlize Theron is de mooiste actrice die ik ken. Verbaasde me hoe ze die lange benen in een Mini kreeg.(De auto bedoel ik dus
Italian Job, The
© United International PicturesRegie :
F. Gary Gray
Genre(s) :
Aktie MisdaadSpeelduur :
113 minuten
Release :
4 September 2003
Cast :
Mark Wahlberg
Charlize Theron
Edward Norton
Seth Green
Jason Statham
Mos Def
Franky G
Donald Sutherland
Verhaal / Synopsis :
Het plan was volmaakt, de klus werd perfect uitgevoerd en de terugtocht verliep probleemloos. De architect van de roof, Charlie Croker (Mark Wahlberg), was de gevierde man. De enige dreiging die hij niet had zien aankomen, was het verraad van een bendelid...Charlie heeft een team van experts om zich heen. Steve (Edward Norton) is goed ingevoerd in de schimmige wereld van het goud, Lyle (Seth Green) is een computergenie, Handsome Rob (Jason Statham) kan alles met auto's, Left-Ear (Mos Def) is gek op explosieven en de oude John Bridger (Donald Sutherland) weet elke kluis open te krijgen. Samen voeren ze een spectaculaire goudroof in Venetië uit. Ze zijn in staat om zonder een schot te lossen een enorme goudvoorraad weg te slepen uit een zwaarbewaakt palazzo.
Na de geslaagde roof gaan de mannen ervandoor, maar op hun reis naar de vrijheid en de rijkdom heeft een van de bendeleden zijn eigen plannetje. Hij steelt de buit nog eens van zijn mederovers en laat hen voor dood achter.
Samen met Stella (Charlize Theron), de dochter van John Bridger èn kluis-expert, gaan zij hun goud terugstelen in Los Angeles. Maar dan moeten zij door de onmogelijk drukke spits. En dan zijn Mini-Coopers wel handig....
De achtervolgingen per boot in Venice zijn wel redelijk spectaculair. Het gescheur met de Mini's komisch.
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 18:11 schreef Ultrawuft het volgende:
bah wat slecht dat ze de nieuwe mini coopers gebruiken.Dat is gewoon een bmw.
quote:Hij heeft een snor en een sik, net zoals Jeroen van Inkel.
Op woensdag 27 augustus 2003 01:06 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoe isYouknowwho
, Sunnie?
plot-spoiler
spoiler:
quote:gast, waarom sluit je t topic over de originele? das een heel andere film.
Op woensdag 27 augustus 2003 01:06 schreef BlaatschaaP het volgende:
Hoe isYouknowwho
, Sunnie?
quote:Dat was geen topic over het originele. Dat was een topic waar iemand vroeg of er een remake kwam. Als je een topic wilt openen over het origineel met
Op donderdag 28 augustus 2003 10:15 schreef Astronaut_Jones het volgende:[..]
gast, waarom sluit je t topic over de originele? das een heel andere film.
het is juist beter om hier twee topics van te maken. is veel duidelijker, en daar zijn jullie juist helemaal voor! het kon absoluut geen kwaad.
quote:je hebt gelijk, maar het ging in het topic vooral over het origineel. dat is het onderwerp geworden, misschien kan je de titel veranderen naar the italian job(het origineel) of iets...ok fuck it ik maak wel een nieuwe
Op donderdag 28 augustus 2003 11:07 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Dat was geen topic over het originele. Dat was een topic waar iemand vroeg of er een remake kwam. Als je een topic wilt openen over het origineel met
Caine
ben je van harte welkom
.
Hier en daar een beetje te Hollywood, maar heel vermakelijk. Goeie humor! Van de trailer kon ik me gelukkig alleen de achtervolging met de mini coopers herinneren en ik wist het van Donald S, dat was wel jammer.
quote:Donderdag
Op dinsdag 2 september 2003 13:59 schreef BDisOKE het volgende:
wanneer komt hij in de bios?
Ben ook 2 x in slaap gevallen tijdens de film.
Was helemaal niet van plan om naar de film te gaan, reed onderweg terug en bedacht opeens dat The Italian Job vandaag officieel in de bioscopen draait en keerde om (en even een bezoekje aan de MediaMarkt is mooi meegenomen).
Ik heb helaas *schaam* de originele nooit gezien, maar vond deze versie iig puik, net als de remake van Ocean's Eleven.
Er zaten erg grappige karakterscenes in en de manier waarop ze hun goud beroven is origineel. De controle over het verkeer hebben ze wel een beetje afgekeken van Taxi, maar dan met een electronische inslag van The Napster.
En er zat in tegenstelling tot wat er eerder beweerde wel een reden waarom Edward Norton (Steve) de boel verraade, maar die uitleg (in het restaurant) is zoals zijn karakter in de film dus fantasieloos.
Ik wil ook een opgesoepte blauwe Mini met witte strepen en stoere Charlize in een sexy strakke racepakje naast mij achter het stuur. x2
quote:idd!! deed het mij ook heel erg aan denken! en wat een slap einde trouwens... heb sowieso een hekel aan eindes waar nog even snel wordt uitgelegd hoe de characters na de film verder leven...
Op donderdag 4 september 2003 19:40 schreef Mr.Black het volgende:
Het is gewoon een 1.5 uur durende Mini reclame.
Ik heb de oude versie uit 1969 met Michael Caine ook nog gezien, maar daar kon ik me eigenlijk weinig meer van herinneren behalve die mini's dan Toch maar weer eens door m'n oude video's spitten dan
Nog kort samengevat waarom je deze film zou moeten zien:
- Mini Coopers
- Charlize Theron voor de heren
- Mark Wahlberg en Edward Norton voor de dames
- Leuke actie/humor
Tis misschien niet zo leuk als het origineel, maar desalniettemin toch vermakelijk
7.5/10
Er zaten regelmatig wat plotwendingen in die ik niet aan zag komen en de uitvoering van de verschillende 'jobs' zag er leuk uit.
Het einde vond ik net wat te standaard, maar ik heb me verder prima vermaakt bij The Italian Job.
Toen Charlize in het restaurant zei:
"I trust everyone, it's the devil inside them I don't trust."
ging de zaal: "Oooooh! (neeee!)"
quote:Jammer dat dat alleen té voorspelbaar was
Op zondag 14 september 2003 00:53 schreef Dr_Crouton het volgende:
Vergat er nog bij te zeggen:Toen Charlize in het restaurant zei:
"I trust everyone, it's the devil inside them I don't trust."
ging de zaal: "Oooooh! (neeee!)"
Hier hetzelfde, btw .
quote:waren dat geen joego's of roemenen?
Op zaterdag 13 september 2003 12:46 schreef sweek het volgende:
Leuke film inderdaad...
Het wel erg standaard einde viel me ook op, het verhaal van die Russen had wat meer vermengd mogen worden met de rest, en ik vond Norton niet zo'n geweldige rol neerzetten als bad guy, in vergelijking met andere rollen van hem...
quote:Had je dat verwacht dan? Het origineel was destijds ook een onderuitzit popcorn filmpje...
Op zondag 14 september 2003 12:21 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vomd het wel een goede film, onderhoudend, leuk verhaaltje. Tja, popcornfilm niets meer en niets minder en gelukkig pretendeert het ook niet iets anders te zijn...
en donald heeft z'n beste tijd ook wel gehad hoor... er zijn zat betere oudere acteurs die de rol van wijze opa kunnen spelen ...
de link met taxi legde iedereen in de zaal wel, denk ik ...
verder weinig op aan te merken.
ow toch wel, waaarom die Marky Mark toch?
casting had wat mij betreft wel iets anders mogen zijn...
vervang Wahlberg door Clooney en Sutherland door Keitel ofzo...
Desondanks een redelijke film die het huren zeker waard zal zijn.
overigens, wil ik mijn achterburen nogmaals bedanken omdat ze zo discreet aan het bellen waren gedurende de hele film (niet dus, kom dan niet aan de film
Leuke film, maar...
Wat doet Spiderman nou weer in die film
Nadat die auto naar beneden klettert gaan er mensen wegrennen, en hij loopt daar tussen... Daarna is die film natuurlijk onmogelijk serieus te nemen
Sommige dingen waren natuurlijk best leuk uitgedacht, maar het bleef allemaal zooooo voorspelbaar.
En die Norton moet echt nooit meer iemand spelen met snor.
en nog steeds snap ik niet
spoiler:
voor de rest was het wel okish
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |