de kamer die hier te bekijken is vind ik bijvoorbeeld wel mooi, al is paars niet echt mijn kleur en hebben wij ook minder ruimte te besteden.
En hier de andere kant, in het hoekje onder de plank staat de commode (die moest nog in elkaar gezet toen ik deze foto nam):
Zo'n stang voor de kleertjes die je op dat moment in gebruik hebt, is erg handig. Ook de schoenenzakken zijn een aanrader voor allerlei kleine spulletjes. Ik gebruik ze nog steeds.
Edit: ik zie dat de behangrand er ook nog niet op zat aan deze kant
De kamer van Storm is allang af. Geel, met geel en blauw
Eigengeschilderde deur-entree
Kleurtjes zijn minder goed, zo was onze digi-cam
quote:ik een gitaar
Op zaterdag 31 mei 2003 13:22 schreef bixister het volgende:
leuk!ik ga NU verf kopen.
quote:ook een rode?
Op zaterdag 31 mei 2003 13:27 schreef fatima het volgende:[..]
ik een gitaar
![]()
en kom je slaapliedjes spelen in augustus?
quote:ja naturellement, te beginnen met rudolph the rendeer en dan per nummer steeds slaperiger totdat dat worm eindelijk in slaap sukkelt in zijn rode kamertje ...
Op zaterdag 31 mei 2003 13:33 schreef bixister het volgende:[..]
ook een rode?
en kom je slaapliedjes spelen in augustus?
De foto's zijn niet al te duidelijk, dankzij mijn o zo fantastische scanner
de kleuren zijn wat slechte te zien maar de muren zijn lila en de de commode is paars. Het hemeltje ontbreekt nog maar daar ben ik druk mee bezig
De linkerkant:
De rechterkant:
Plak deze naast elkaar en je hebt het totale kamertje. Het is vrij klein en een troep momenteel maar alles past wel.
Bij mij zal het niet moeilijk worden, ben een disney-freak en dan met name Mickey Mouse, dus da's zo gepiept.
quote:ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu uitziet
Op donderdag 29 mei 2003 17:55 schreef Rewimo het volgende:
Hier Christans kamertje (hier nog met wieg):
quote:Hèhe,herkenbaar..
Op dinsdag 3 juni 2003 15:37 schreef Knorretje het volgende:
wij hebben eigenlijk nooit foto's gemaakt van de kinderkamer. Nou stelt het ook geen fuck voor...
Baby sliep er prima..
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 23:01 schreef lady-wrb het volgende:[..]
ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu uitziet
een bob de bouwer kamer?
quote:Oh dat ziet er strak uit, dat valt me niet tegen!
Op woensdag 11 juni 2003 08:12 schreef moussy het volgende:
hier lijkt het nog nergens op met afgescheurd behang een hoop troep, maar wel al een geschilderd ledikantje
quote:tis gewoon van MDF dat bedje... Het was wel een ongelovelijke K-klus hoor, maar tis mooi geworden, dus ik klaag niet
Op woensdag 11 juni 2003 09:57 schreef CarOnline het volgende:[..]
Oh dat ziet er strak uit, dat valt me niet tegen!
En gewoon op MDF? Of is dat wel hout?
Kinky bedje hoor
Als jullie willen kan ik ook nog wel meer foto's plaatsen van andere Disney figuren welke hij geschilderd heeft.
We zullen ook eens wat foto's gaan maken van de meubels.
edit - quote verwijderd
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 18-06-2003 12:48]
ik vind juist mooi, maar goed, smaken verschillen.
edit -quote verwijderd
[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 18-06-2003 12:54]
quote:Om maar even bij het onderwerp te blijven van baby kamers. Wouw joh, echt gaaf dit. Daar zou ik nou enorm trots op zijn op zo'n kamer.
Op dinsdag 17 juni 2003 18:06 schreef Mister-X het volgende:Als jullie willen kan ik ook nog wel meer foto's plaatsen van andere Disney figuren welke hij geschilderd heeft.
Ik zit nog in het vroeg stadium (15de week) van de zwangerschap en ben bezig met spulletjes aanschaffen van poeh. Dus ik hoop dat ik in ieder geval ook een leuk effect daarmee krijg.
Maar eh, laat maar wat meer zien, ik ben zeer geinteresseerd. Wie weet als ik in de energieke fase kom dat ik ook wat ga fabriceren
quote:Groot gelijk, het begon ietwat uit te lopen allemaal.
Op woensdag 18 juni 2003 12:55 schreef Karin het volgende:
Wat reacties verwijderd. Niet vanwege hun mening maar vanwege de toon en de reacties die daarna kwamen. Een mening geven mag altijd maar graag met een beetje respect in dit forum.
quote:over een kleine week of twee ga ik beginnen aan onze muurschilderingen (poeh) misschien wat tips waar ik aan moet denken/op moet letten ?
Op dinsdag 17 juni 2003 18:06 schreef Mister-X het volgende:
Hier zijn een tweetal foto's van de wand in de babykamer die wij hebben laten beschilderen door een goede vriend van ons.
Hij is er erg goed in en we zijn dan ook zeer trots op onze unieke babykamer.
1e foto
[afbeelding]
2e foto
[afbeelding]Als jullie willen kan ik ook nog wel meer foto's plaatsen van andere Disney figuren welke hij geschilderd heeft.
Wat er moet komen is inmiddels bekend en de voorbereidingen zullen de komende dagen getroffen worden (ga een uitstekende boom plaatsen in de kamer) maar misschien watteken en/of verftips. Kwastengebruik etc etc Ondergrond, verfsoort ('t is op het tekenen na iets totaal aders dan de raamschilderingen en ander soortige dingen die ik tot nu toe gedaan heb).
quote:Ik verwacht natuurlijk wel wat foto's op het net. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken
Op woensdag 18 juni 2003 13:03 schreef Knorretje het volgende:[..]
over een kleine week of twee ga ik beginnen aan onze muurschilderingen (poeh)
quote:als het af is
Op woensdag 18 juni 2003 14:15 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Ik verwacht natuurlijk wel wat foto's op het net. Ben benieuwd wat je ervan gaat maken
quote:Succes ermee, en veel plezier met het maken ervan. ^0^
Op woensdag 18 juni 2003 14:21 schreef Knorretje het volgende:[..]
als het af is
Geen probleem. Doe alleen wel lekker rustig aan dus het is niet binnen een week ofzo gepiept. (kan ook niet de boom moet zoveel uur harden voor ik verder kan).
quote:Ik zou graag willen weten hoe de kleur heet die op de muren zit van bovenstaande kamer foto's (van Karin) ?
Op donderdag 29 mei 2003 22:12 schreef Karin het volgende:
Dit zijn nog foto's van voor zijn geboorte en het was nog niet helemaal af. Zal van de week eens nieuwe maken als we eindelijk de laatste dingetjes ook opgehangen hebben.
groetjes,
Esther
quote:Ik vind het een hele mooie kleur, ik ga hem denk ik wel uitproberen dus dank je wel !
Op zondag 29 juni 2003 15:42 schreef Karin het volgende:
Dat is zandbeige
De kleur van de bovenkant van de muren komen niet zo erg duidelijk over, maar die zijn heel licht lila. De onderkant is beige met zilver.
Deze is een beetje donker, de batterijen van de camera wilden niet meer.
quote:Ik wilde hetzelfde vragen
Op zondag 13 juli 2003 22:06 schreef Rewimo het volgende:
Ziet er leuk uit, MousLekker vrolijke kleuren. Ik wil alleen nog graag een foto van het bedje met het hemeltje
't Ligt vast aan mij maar ik kan het zo nog niet zo goed zien
ziet er leuk uit...
leuk topic dit om ideen op te doen
Zo beter?
Ow, jij bent snel! Ja, leuk, zo zie je het beter, ik vind het heel mooi geworden met dat zilver. Combineert prachtig met dat rode hemeltje
Ik vind het zo om te zien mooier dan op de foto. Maar ja, tis een beetje moeilijk foto's maken in een smal kamertje.
Ik had er tijdens het rommelen ook 1 gemaakt van de inloop http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=200896 dies wat duidelijker.
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 13-07-2003 22:27]
Nog bedankt voor de tip van de Nijntje stickers..
Heb ze ook meteen maar besteld en ook die deurknopjes erbij, die zijn ook erg lief. Jillian krijgt de zolderkamer, dus daar zijn we nu druk mee bezig, het laminaat ligt gelukkig al
Ik wilde eerst heel erg de crea bea uithangen en eigenhandig een nijntje op de muur schilderen, maar daar waag ik me maar niet aan. Is zo zonde van het puike schilderwerk van manlief
quote:Tuuk
Op maandag 14 juli 2003 06:21 schreef Stout het volgende:
Moussy wat mooi !!Mag ik snel komen kijken ?
Stout
Ik zit zelf ook te denken om een hemeltje te maken, en je hebt me hier wel op een idee gebracht. Ik heb alleen geen naaimachine meer. Dus die eerst maar eens op de kop tikken. Want ik zit er ook aan te denken om zelf dekbed hoes en dergelijke te gaan naaien. Ik ben zelf nogal een winnie the pooh fan maar ja om alles van winnie te kopen kost heel veel geld in engeland. En als ik dus alleen maar lappen stof hoef te kopen en zelf kan gaan naaien is dat natuurlijk veel leuker.
Alleen dan nog een vraagje, heeft iemand misschien een idee waar ik patronen vandaan kan halen. Ik woon in engeland en hier zijn ze niet zo zelfmakerig. Alles moet kant en klaar zijn hier. Dus ik mis mijn nederlandse bladen wel af en toe.
Alvast een voorproefje: de muren zijn lichtgeel, de vloer is zandgeel. De meubels worden een houtkleurtje met wat blauw. De gordijnen worden ook blauw met gele maan/sterren en beertjes erop.
en nee, we weten niet of het een jongen wordt of niet. Dat was alvast het antwoord op de vraag waarom blauw zoveel voorkomt
Ik had nog wel een andere vraag: het is wel jammer dat de vloeren niet (of nauwelijks) te zien zijn. We hebben zelf namelijk een zachte tapijtvloer liggen, terwijl meestal zeil oid. wordt gebruikt. Heeft iemand bezwaar of opmerkingen hierover? Weleens gehoord of het wel of niet goed zou zijn?
quote:Een gladde vloer is makkelijker schoon te houden. Te dweilen als je je kind op de slaapkamer in bad doet en veel minder stoffig.
Op maandag 14 juli 2003 14:02 schreef Bright het volgende:
Ik had nog wel een andere vraag: het is wel jammer dat de vloeren niet (of nauwelijks) te zien zijn. We hebben zelf namelijk een zachte tapijtvloer liggen, terwijl meestal zeil oid. wordt gebruikt. Heeft iemand bezwaar of opmerkingen hierover? Weleens gehoord of het wel of niet goed zou zijn?
Wij hebben juist vloerbedekking over de plavuizen gelegd, omdat we dat leuker vinden.
quote:
Op maandag 14 juli 2003 14:04 schreef lady-wrb het volgende:
wat is dat prachtig geworden moussy!
zie ik nou goed dat je de radiator ook zilver gemaakt heb?
Die heb ik met warme verf gedaan. Dat ging beter dan bij het bedje, de verf op kamertemperatuur.
quote:Dus je hebt plavuizen, waar je vloerbedekking overheen legt en je zegt dat een gladde vloer gemakkelijker is? Dat moet je me toch eens uitleggen...
Op maandag 14 juli 2003 14:05 schreef moussy het volgende:[..]
Een gladde vloer is makkelijker schoon te houden. Te dweilen als je je kind op de slaapkamer in bad doet en veel minder stoffig.
Wij hebben juist vloerbedekking over de plavuizen gelegd, omdat we dat leuker vinden.
btw: leuke kamer geworden hoor Moussy!
quote:Dat stond er toch al, wij vinden vloerbedekking leuker. Een stofzuiger is er toch ook zo door heen getrokken? Over het algemeen kiezen mensen eerder voor makelijk dan voor mooi. Wij kozen voor mooi.
Op maandag 14 juli 2003 14:35 schreef Bright het volgende:[..]
Dus je hebt plavuizen, waar je vloerbedekking overheen legt en je zegt dat een gladde vloer gemakkelijker is? Dat moet je me toch eens uitleggen...
quote:ok, da's tenminste duidelijk. Wij vonden het ook mooier en lekkerder, kan de kleine guit lekker zacht op de grond liggen. De vloerbedekking is gemakkelijk schoon te maken, dus ... we proberen't maar.
Op maandag 14 juli 2003 14:44 schreef moussy het volgende:[..]
Dat stond er toch al, wij vinden vloerbedekking leuker. Een stofzuiger is er toch ook zo door heen getrokken? Over het algemeen kiezen mensen eerder voor makelijk dan voor mooi. Wij kozen voor mooi.
quote:Wij hebben zeil liggen, met een laminaatmotief de meeste mensen denken in eerste instantie dan ook dat er laminaat ligt en in de praktijk blijkt dat toch wel handig: wij hebben dus een zoontje en idd hij heeft al een aantal keren met een boogje een mooi plasje op de vloer gemaakt
Op maandag 14 juli 2003 14:02 schreef Bright het volgende:
Moussy, leuk kamertje hoor, ik heb Lara haar kamer ook lila met zilver accenten, op het witte behang zilveren * en op de border zilveren blokjes
Daar zal Zo wel lekker liggen
quote:wij hebben dus overal plavuizen... beperkt het aanzien waard
Op maandag 14 juli 2003 19:23 schreef berney het volgende:
Wij hebben kurk boven(overal boven) makkelijk én mooi..
Nou ja, ik denk maar zo: papa kan zich lekker uitleven op het meubilair, dan kan mama zich lekker uitleven op de bevalling
Ik zal echt nog wat foto's gaan nemen
Hoe ver ben jij met het kamertje?
En hoe is het overgens met jou de kleine en met Jillian (ok beetje offtopic )
Vooral dat schilderij, prachtig!!
Erg mooie kleuren, das wel leuk he, als je al weet wat het wordt, kan je de kamer al meteen in die kleuren verven enzo
Bij ons dacht iedereen dat wij wisten dat het een jochie werd vanwege het lichtblauw, paars, lila en zilver
Maar tis lekker een meidje
maar als het nu tich stiekum een knul word ligt ie wel voor lul
quote:Met Jillian, de baby en mij gaat het uitstekend
Op woensdag 23 juli 2003 14:37 schreef jessie het volgende:
Dank je MeaghanHoe ver ben jij met het kamertje?
En hoe is het overgens met jou de kleine en met Jillian (ok beetje offtopic )
Aan de babykamer doen we (waarschijnlijk) niets, want deze is met de verhuizing al gedaan. We zouden eerst het kamertje op de eerste verdieping tot babykamertje omtoveren, maar dat ligt aan een drukke weg, dus Jillian ruilt nu van kamer en krijgt de grote zolderkamer.
Helaas gaat het allemaal niet zo voorspoedig als ik zou willen, ik zit manlief nog steeds achter z'n vodden aan om die kwast in z'n handen te krijgen
Maar we hebben nog wel even, dus dat komt wel goed.
quote:letterlijk
Op woensdag 23 juli 2003 15:00 schreef jessie het volgende:
Het behang was al blauw en hebben we ook lekker zo gelaten. bo dr kamer was ook blauw wit en paars en dachten ze eerst ook een knul.maar als het nu tich stiekum een knul word ligt ie wel voor lul
Nou, tis echt een meidjeskamer
Ik dacht dat het paars/lila behang was, zo leek het hier, maar het staat erg leuk!
quote:Daar sluit ik mij helemaal bij aan! Leuke frisse kleuren, gewoon gezellig
Op woensdag 23 juli 2003 15:21 schreef Sweej het volgende:
Oh Jessie, wat een mooi kamertje
Heel erg lief!
'k Heb al wat foto's maar hoe krijg ik die nu hier ...
Oke, vraagje aan de babykamer inrichters hier:
Ik ben op zoek naar Nijntje (gordijn) stof en kan het werkelijk nergens meer vinden. Wie weet een adresje waar ze dit verkopen?
Brederode BV Van
Ravelijncenter 1
1785LX Den Helder
0223-660013
Je zou even kunnen bellen.
Waar heb je dat vandaan? of misschien wel zelf gemaakt?
quote:Hmm....Ziet eruit als Ikea...Leuke kleuren inderdaad
Op woensdag 23 juli 2003 17:59 schreef Rewimo het volgende:
Jessie, wat een leuk kamertje zegIk vind die kleuren zo bijelkaar hartstikke leuk!
Echt
[edit] Oh, nu heb ik op de verkeerde gereageerd...hehe...zie post hierboven [/edit]
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 12:36 schreef Grijs het volgende:
Dit moet onze babykamer worden (we hebben het bedje er vast neergezet):
Leuk kamertje.
Goh meiden verschillende smaken en kleuren, maar ik vindt het nou echt heel erg leuk om te zien. Ik ga voor nog meer foto's.
Als ik wat klaar heb dan post ik het ook.
quote:hadden ze daar nog meer schilderijen in die trant?
Op donderdag 24 juli 2003 11:05 schreef jessie het volgende:
Ja klopt komt van ikea vandaan.
Mooi is ie he.
We hadden hem eigenlijk voor onszelf in de slaap of woonkamer gekocht, maar vinden hem zo mooi in de babykamer staan. Dus toen daar maar opgehangen.
Dit is dan mijn commodemeubel. Later als ik groot ben, wordt dit mijn bureautje. Zie je dat linkerdeel? Die kun je in en uitrollen, erg handig hoor!
Mickey & Mini Mouse schilderij
Mijn kledingkast die helemaal vol zit met kleertjes. Jammer dat ik er zo snel weer uitgroei!
Lamp & Klamboe
Dit ben ik met aaaaal mijn knuffels.
Papa heeft ook zo'n foto waar hij opstaat met al zijn knuffels...
quote:We hebben hier ook een Babystunter in Beverwijk Rewimo, maar lief dat je het aanbied.
Op donderdag 24 juli 2003 21:27 schreef Rewimo het volgende:
Lois, als ik weer in Roosendaal ben (weekend 16/8) wil ik het wel voor je bestellen (of als je zelf bestelt) ophalenBabystunter is 3x vallen vanaf qltels huis
We gaan morgen even kijken in de Nijntje winkel in Amsterdam (daar moeten ze het haast toch wel hebben bedacht ik me vandaag) en anders ga ik achter de tips van Mous en Knor aan.
We hebben hele leuke Nijntje gordijnen in de babykamer hangen maar nu wil ik ze ook voor Eva's nieuwe kamer, die stof hebben we ooit bij de Prenatal gekocht maar die doet ook al niet meer in gordijnstoffen.
Ik had zelf dus ook een idee om zoiets als een klamboe aan te schaffen voor onze baby kamer. Geeft naar mijn mening gewoon een super mooi effect.
quote:De (verwijderbare) muurstickers van Nijntje van www.jerma.nl misschien? Ik heb de Bob de Bouwerversie hier voor als we Christans kamertje gaan veranderen
Op vrijdag 25 juli 2003 17:38 schreef -Lies- het volgende:
Hier alvast enkele foto's van ons babykamertje. Het is nog niet helemaal af. De gordijnen komen volgende week en we moeten nog iets leuks zoeken voor aan de muren en voor verdere aankleding. Maar dit geeft alvast een idee. De gordijnen zijn van hetzelfde stofje als het dekbedje.
quote:Met structuur willen ze inderdaad niet zo plakken maar je kan natuurlijk onder de stickers de muur een beetje gladschuren.
Op vrijdag 25 juli 2003 20:52 schreef -Lies- het volgende:
Wat een geweldig idee Rewimo! Dat ziet er inderdaad heel leuk uit. Het enige probleem is dat onze muur een lichte structuur heeft, dus ik denk niet dat de stickers zullen plakken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Isa slaapt voorlopig nog op onze kamer. We vinden het zo gezellig en het voelt gewoon goed. En bovendien adviseert de stichting wiegedood dat voor de eerste zes maanden. Daarom is het babykamertje eigenlijk vooral nog een opslag-plek voor alle baby-spullen. Nog geen leuke foto's daarvan dus, vandaar eens een foto van Isa's huidige bedje (en omdat ik gisteren even heel provisorisch een hemeltje heb gemaakt met een lapje dat ik over had en wat veiligheidsspelden). Ze mocht voor het doel even op mamma's bed liggen. Ik vind dit heerlijk omdat ik de hele tijd naar haar kan kijken als ik wil, en als ze gaat huilen hoef ik alleen mijn hand uit te steken om haar even te wiegen of over haar bolletje te aaien en dan slapen we samen weer verder.
Ik leg haar op haar zij, en laat haar altijd mijn kant op kijken. Dus om toch van zij te wisselen, leg ik haar hoofd steeds de andere kant op. Om te onthouden welke kant we net hebben gehad, staat de eend Bommes altijd bij het hoofdeind. Op deze foto zijn alleen zijn voeten van Bommes te zien, maar dan heb je ook gelijk het grootste deel van het beest gehad. Sinds een paar dagen is Bommes naast hoofdeind-aanduider ook uitgebreid onderwerp van studie geworden, ik ben bijna jaloers want hij ontvangt bijna net zoveel lachjes als ik:
Phileine, Bo heeft zo'n wit kamertje en voor de rest erg rustig gehouden. Gelukkig ook maar, want die had echt hyper geworden in een druk kamertje. Ik denk dat het per kind verschilt natuurlijk, maar ik zie de babykamer vooral als SLAAP kamer. En denk dan dat het door felle tinten, drukke behangranden, van die mobieltjes boven je hoofd enz erg afgeleid word. Maar voor een erg rustig kindje is dit misschien weer wel prettig.
Zelf zou ik van zo'n slaapkamer ook erg onrustig worden. Maar er zijn zat mensen die dat juist weer wel prettig vinden.
Wat een lief bedje Phil! Handig he, zo naast je bed! Eva heeft 9 maanden naast mij geslapen en omdat ze ook altijd naar mij keek deden wij dezelfde omdraai truc.
Ik zal eens even proberen foto's te maken van de commode en de bestickerde kast.
edit=aanvulling
Mijn digitale camera trekt het echt niet, ik zal morgen even die van Karin lenen en dan kan ik wat laten zien. De foto's van ons zijn veel te donker.
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 26-07-2003 12:35]
En Lois, donkere foto's zou je natuurlijk wat lichter kunnen maken met een programma als Paintshop.
Erg leuk weer al die foto's!!
De stickers blijven hier van de muur afvallen dus ik vrees dat het op geverfde muren niet zo'n succes is.
Op de (kast) deuren blijven ze wel goed zitten.
quote:klinkt enorm gemeen, maar ik ben blij toe. Had namelijk stickers gekocht voor je die ik vorige week mee zou nemen en die je morgen nu krijgt en baalde enorm dat je ze zelf ook al had. Als het goed is doen deze het wel op geverfde muren , maar zal voor de zekerheid een tubetje bison meenemen voor je oude stickers
Op zaterdag 26 juli 2003 21:51 schreef Lois het volgende:
Wat een snoetige kleurtjes Danosa, heel fris en gezellig! Leuk kamertje.De stickers blijven hier van de muur afvallen dus ik vrees dat het op geverfde muren niet zo'n succes is.
Op de (kast) deuren blijven ze wel goed zitten.
quote:
Op zaterdag 26 juli 2003 21:57 schreef Knorretje het volgende:[..]
klinkt enorm gemeen, maar ik ben blij toe. Had namelijk stickers gekocht voor je die ik vorige week mee zou nemen en die je morgen nu krijgt en baalde enorm dat je ze zelf ook al had. Als het goed is doen deze het wel op geverfde muren , maar zal voor de zekerheid een tubetje bison meenemen voor je oude stickers
quote:echt wel
Op zaterdag 26 juli 2003 21:58 schreef Lois het volgende:[..]
!
Wat een geluk dan he Knor dat het zulke rotstickers zijn!
quote:je moet ze ergens op een homepage plaatsen en dan kan je ze hier laten zien. Lukt dat niet dan mag je ze ook mailen naar me en dan plaats ik ze voor je
Op woensdag 23 juli 2003 15:33 schreef Bright het volgende:
'k Heb al wat foto's maar hoe krijg ik die nu hier ...
En de fokfanclub-beer mag natuurlijk niet ontbreken:
hier staan nog iets meer foto's.
quote:joepie, hier heb ik op gewacht! nu kan ik lekker ook foto's van de kamer van de jongens plaatsen!
Op zondag 27 juli 2003 21:29 schreef Lois het volgende:
ik heb het woord baby even vervangen door kinder in de topictitel want ik realiseerde me ineens dat mijn foto's hier helemaal niet thuishoren.![]()
hierbij een paar fotootjes van het minikamertje voor ons minimensje: (nog steeds niet helemaal klaar maar allez)
quote:meschien hebbe hun geen geld voor een niewe
Op donderdag 31 juli 2003 14:34 schreef E.T. het volgende:
die oude commode
Wauw!!!!
quote:jaah daar was ik ook meteen verliefd op. lang leve marktplaats.nl!
Op donderdag 31 juli 2003 14:34 schreef E.T. het volgende:
die oude commode
Wauw!!!!
quote:hmz.. daar moet ik dus ook maar een dagje voor uittrekken..
Op donderdag 31 juli 2003 14:36 schreef bixister het volgende:
jaah daar was ik ook meteen verliefd op. lang leve marktplaats.nl!
quote:nu niet meer nee!
Op donderdag 31 juli 2003 14:36 schreef kikkerlikker het volgende:
meschien hebbe hun geen geld voor een niewe
quote:Haha, lachen! Wij hebben ook een kinderkamer met een groene muur, hetzelfde dekentje & lakentje (Prenatal toch?) en dezelfde schilderijtjes (Ikea)
Op zaterdag 26 juli 2003 15:14 schreef danosa het volgende:
Hier wat foto's van onze babykamer. Ben er erg blij mee en kijk er iedere dag weer.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Lekker fris, zou ik wel graag in liggen als ik een babietje was.
Op donderdag 29 mei 2003 22:12 schreef Karin het volgende:
Dit zijn nog foto's van voor zijn geboorte en het was nog niet helemaal af. Zal van de week eens nieuwe maken als we eindelijk de laatste dingetjes ook opgehangen hebben.
Zo, en nu vertrek ik als de wiedeweerga uit dit babytopic.
quote:En dat zal ook nog wel even zo blijvven denk ik
Op donderdag 31 juli 2003 16:53 schreef bixister het volgende:
[offtopic]ha die manono leuk je weer es te zien!en jaah ik zit juist vreselijk alleen maar in de babytopics lately
[/offtopic]
quote:Dankjewel.
Op donderdag 31 juli 2003 16:36 schreef Manono het volgende:[..]
Lekker fris, zou ik wel graag in liggen als ik een babietje was.
Wat een prachtige kamertjes hebben jullie! Wat creatief allemaal.
En wat een prachtig mooie commode Bix. Kan me voorstellen dat je er erg trots op bent.
quote:Wij hebben hem op Schiphol gekocht in de Disney winkel aldaar.
Op zondag 10 augustus 2003 22:16 schreef -Lies- het volgende:
Nu heb ik zo iets leuks gezien voor op de muur in de babykamer maar overal is het uitverkocht en niet meer leverbaar. Weet iemand van jullie waar ik de wandklok van nijntje kan kopen? Het zijn mooie grote, ronde klokken in leuke felle kleurtjes. Ik de winkel waar ik hem heb gezien hadden ze hem enkel nog in het donkergroen en dat is nu de enige kleur die niet past. In de nijntjeswinkel zeggen ze dat hij niet meer leverbaar is en ook op verschillende internetsites wordt dat aangegeven. Er moet er toch ergens nog eentje voor mij over zijn???
Iemand een idee?
quote:Ow dan is ie in de buurt *koffie klaar zet*
Op zondag 10 augustus 2003 22:26 schreef -Lies- het volgende:
Hoi Lois, oh ja, op Schiphol hebben ze ook veel spullen van Nijntje. Alleen blijkt dat ze de klokken niet meer leveren, dus op is op. Maar Zooi moet binnenkort iemand ophalen op Schiphol, dus hij kan altijd even gaan kijken, wie weet!
quote:das fijn, daar hangen er hier ook 7 van, maar we zoeken nu eennijntjes klok.
Op zondag 10 augustus 2003 22:35 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik heb lekker een Winnie de Pooh klok
edit: verkeerde knoppie gebruikt moest de quote hebben
[Dit bericht is gewijzigd door Knorretje op 11-08-2003 19:32]
quote:nou euhmm weet je, daar moet ik nog aan beginnen
Op maandag 11 augustus 2003 19:04 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Knor, hoe zit het met jouw babykamer. Je zou toch ijverig winnie the pooh gaan schilderen. Komen er nog foto's
geldt het smoesje dat het veeel te warm nu is in het nokkie van het huis om daar te verven enzo ??
quote:Errug fijn, ik zat al te terug te bladeren en dacht laat ik haar nog even met rust. Maar ok het is natuurlijk ook veel te warm op het moment. Alhoewel het wel zou gaan afkoelen deze week
Op maandag 11 augustus 2003 19:33 schreef Knorretje het volgende:[..]
nou euhmm weet je, daar moet ik nog aan beginnen
geldt het smoesje dat het veeel te warm nu is in het nokkie van het huis om daar te verven enzo ??
Ik wacht weer geduldig af
Op dit moment ben ik hevig geinteresseerd in baby/kinderkamertjes. Zelfs in de Wehkampgids staan er een paar en ze zijn altijd al erg leuk om te zien.
Oef, ik kan niet wachten om er eentje in te richten
quote:Een soort van eendje
Op zondag 17 augustus 2003 20:21 schreef -Lies- het volgende:
Welk printje staat er nu op je hemeltje?
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:23 schreef Karin het volgende:
Ontzettend leuk kamertje Chocobo die meubeltjes hebben wij ook!
Eindelijk de foto's van opleukers van Bram's kamertje.
quote:Ikea
Op maandag 18 augustus 2003 19:26 schreef cinta het volgende:
.......ik vind vooral die drie schilderijen heeel erg leuk
Hebben leuke dingen
weet iemand hoe lang de levertijd is voor meubeltjes voor de babykamer?
En wat zijn de praktische tips? Waar liepen jullie tegenaan? Wat zou je anders gedaan hebben?
Ik zit trouwens helemaal vast met wat ik wil Ik heb echt totaal geen idee meer wat voor gordijnen ik wil (vouw?rol?verduisering?lang?jaloezieen?) en wat voor 'aankleedkleur'.. de muren zijn heel licht-terra, de vloer kastanje-laminaat..
Ik heb nog nooit zo veel moeite gehad met bedenken wat ik wil in een kamer.. (allemaal de schuld van de hormonen)
Tips?!?!
[Dit bericht is gewijzigd door E.T. op 08-09-2003 22:52]
quote:Ben er idd al een keer geweest. Ze hebben er idd een heleboel tuttelprullaria voor de aankleding. (wel vreselijk duur) Maar echt leuke ideeen heb ik er niet opgedaan voor de 'basis' (misschien moet ik nog een keertje heengaan, vorige keer waren ze veel aan 't her-inrichten ivm nieuwe collectie).
Op maandag 8 september 2003 23:22 schreef coolbabe het volgende:
E.T. ik kan je aanraden hier eens een kijkje te nemen. Is aardig bij jullie in de buurt en er staan een hoop leuke anders-dan-anders kamertjes. Ik ben er toen ik zwanger was ook geweest en heb een hoop leuke ideeen opgedaan daar
Moet er gewoon een keer tegenaan lopen denk ik. Eerst binnenkort maar op 'meubeltjes-jacht' .. en wat ik gezien heb is natuurlijk net weer niet bij de baby-stunters en dumps te krijgen ..
ik word gewoon een beetje gek van mezelf en m'n wispelturigheid.
SUCCES!!! We zien de resultaten wel in het topic...
Babykamers zijn overigens net keukens. Er is altijd wel wat mis mee. Ze zijn bij ons 2 x terug geweest en nog zijn er dingen niet goed (lelijk afgewerkt van randjes en zo)
Dat spul wordt zo ontzetted goedkoop in elkaar gezet, het slaat nergens op wat je ervoor moet betalen. (maar ja, net als met trouwen: Als er Baby voor staat gaat er 50% bovenop de prijs.) Onze kamer was overigens ongeveer 900 euro alleen de meubels. Ledikant, kast en commode.
Wij hebben groene rolgordijnen (Praxis) (verduisterend) en doorzichtige winnie de Pooh gordijnen (Leen Bakker) aan een roede. Totale kosten: 250 euro
Gordijnen laten maken bij een interieurwinkel met een leuk motief koste alleen de stof (onverduisterend) je al 200 euro!
Wij hebben gekozen voor een lichtblauwe basis (ja het is wel een meisje) de paarse streep liep al rond de hele kamer (vorig jaar opgeknapt en deze toen icm grijze wanden aangebracht)
Dit wilde ik houden, maar nog 2 groene strepen erboven en onder gemaakt om het wat speelser te maken.
[Dit bericht is gewijzigd door basset op 09-09-2003 15:36]
Ik wil eigenlijk wel een foto van de kamer posten (ja, het is klaar hoor, alleen nog wat schilderijtjes) zodat jullie het kunnen zien! (Kan ik die ergens opzetten? Ik heb niet veel tijd, dus via een fotosite etc. waar je weer eerst lid moet worden is niks.)
quote:Een aanvulling hierop:
Op woensdag 10 september 2003 22:39 schreef coolbabe het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Het kamertje voor BabyBright (tziet er lief uit Bright, je hebt er knap werk van gemaakt)
Het mobieltje aan de lamp had ik even opgehangen; we hebben dit gekregen van een jongetje uit de klas van m'n vrouw. Het is helemaal zelf gemaakt en toont twee treinstellen met een locomotief en twee aanhangwagentjes, echt schattig gemaakt
Nog een paar schilderijen ophangen en het is helemaal af
edit: oh ja, ook moet ik natuurlijk het stangetje waaraan de 'cape' (hoe heet zo'n ding) van het ledikant aanhangt afzagen. Ik wil zo'n maantje van het gordijn daartegenaan plakken (eerst op triplex plakken en dat uitzagen)
quote:thanks! We zijn er dan ook erg trots op.
Op donderdag 11 september 2003 10:51 schreef Belana het volgende:
Lief hoor Bright!!!
Zo ver zijn wij dus nog lang niet... we zijn eerst nog druk aan het isoleren enzo... magoe, wij hebben ook nog wel ff.
Maarre, erg leuk kamertje geworden hoor!!
quote:Dat is idd een goed idee; als de baby er is, dan een foto maken met de baby en het treinmobieltje, daar zal hij zeker trots op zijn, net zoals wij erg trots op de baby zullen zijn
Op donderdag 11 september 2003 11:23 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja ziet er inderdaad erg leuk uit. En inderdaad wel heel erg leuk dat zelf gemaakte treintje. Als je dat jongetje de foto zou laten zien, zou hij volgens mij hardstikke trots zijn
Het worden voor jullie spannende tijden en het zal niet heel lang meer duren voordat dit kamertje bewoond zal worden
quote:Hemeltje...
Op donderdag 11 september 2003 07:31 schreef Bright het volgende:
KNIPedit: oh ja, ook moet ik natuurlijk het stangetje waaraan de 'cape' (hoe heet zo'n ding) van het ledikant aanhangt afzagen. Ik wil zo'n maantje van het gordijn daartegenaan plakken (eerst op triplex plakken en dat uitzagen)
Enne lief kamertje trouwens
Tis echt ongeloofelijk hoe snel dingen wijzigen bij die adviesbureaus en of het nou ook nog zinnig is....
Na ja, wij hebben gewoon gekozen voor een klamboe zoals je kunt zien.
quote:Ja, stom... hemeltje natuurlijk
Op donderdag 11 september 2003 12:07 schreef basset het volgende:
Nu hoorde ik pas dat die hemeltjes niet meer geadviseerd werdenTis echt ongeloofelijk hoe snel dingen wijzigen bij die adviesbureaus en of het nou ook nog zinnig is....
Na ja, wij hebben gewoon gekozen voor een klamboe zoals je kunt zien.
Weet je ook waarom zo'n hemeltje wordt afgeraden?
Trouwens, dit is wel een hemeltje (Goed he, dat woord vergeet ik niet meer vanaf een stokje, dus niet vanaf een rondje, want die vind ik nooit mooi.
Misschien kan hier trouwens wel een mooie klamboe in (Goed idee!)
Maar ik weet het niet zeker hoor! Hemeltjes gaan al jaaaaren goed.
quote:Hmm... misschien als je zo stom bent om het dicht te doen...
Op donderdag 11 september 2003 12:51 schreef basset het volgende:
Ik geloof dat het iets met luchtstroming te maken had, voor verse lucht.Maar ik weet het niet zeker hoor! Hemeltjes gaan al jaaaaren goed.
Maar goed zeker weten doe ik het niet en Alicia heeft ook nog steeds het hemeltje op d'r bed zitten.
quote:Precies, dat dacht ik dus ook... Het hemeltje zal er daarom maar een korte tijd opzitten. (Daar doe je dan al die moeite voor [mopper-mopper-scheld-scheld]
Op donderdag 11 september 2003 18:15 schreef Knorretje het volgende:
ik dacht dat dat "gevaar" pas kwam als kindertjes ouder worden en zich bv gaan proberen op te trekken aan de hemel.Maar goed zeker weten doe ik het niet en Alicia heeft ook nog steeds het hemeltje op d'r bed zitten.
quote:Als dat de reden is........een klamboe kun je toch ook aardig in hangen dacht ik
Op vrijdag 12 september 2003 08:31 schreef Bright het volgende:[..]
Precies, dat dacht ik dus ook... Het hemeltje zal er daarom maar een korte tijd opzitten. (Daar doe je dan al die moeite voor [mopper-mopper-scheld-scheld]
)
quote:we doen het hier al 16 maand met een hemeltje, dus wie weet is al dat werk en moeite toch iets langer te bewonderen.
Op vrijdag 12 september 2003 08:31 schreef Bright het volgende:[..]
Precies, dat dacht ik dus ook... Het hemeltje zal er daarom maar een korte tijd opzitten. (Daar doe je dan al die moeite voor [mopper-mopper-scheld-scheld]
)
quote:Precies; toen ik dit net had opgeschreven, dacht ik: 'Maar hoe zit het dan met zo'n klamboe? Die wordt toch ook opgehangen en daaraan kunnen de kindertjes toch ook trekken?'
Op vrijdag 12 september 2003 09:14 schreef basset het volgende:[..]
Als dat de reden is........een klamboe kun je toch ook aardig in hangen dacht ik
quote:om wat minder hemeltjes te verkopen zeker?
Op vrijdag 12 september 2003 11:15 schreef Bright het volgende:
* denkt dat het wel weer eens een verkooppraatje zal zijn.
quote:Die kat vindt het in ieder geval wel interessant in die baby kamer
Op vrijdag 12 september 2003 23:11 schreef Luckepuk het volgende:
sommige foto´s zijn wat rozig maar die zijn gemaakt ´s avonds met kunstlicht en flits, de foto´s waar het kamertje echt in geel tint is zijn gemaakt overdags en zonder flitslicht.
quote:Als tip schiet mij te binnen dat je de laden van de commode het liefst met 1 hand open moet kunnen doen, en niet zoals bij veel houten kastjes openwrikken met 2 handen
Op maandag 8 september 2003 22:46 schreef E.T. het volgende:
*schop*weet iemand hoe lang de levertijd is voor meubeltjes voor de babykamer?
Tips?!?!
Als je een bedje uitzoekt, is het handig als je heel simpel spijlen kan verwijderen voor als ze van de ene op de andere dag uit bed klimmen. Bij Esthers bed kan dat niet zo makkelijk, dus hebben we de bedjes van de meiden even omgewisseld.
(Jennifer heeft hetzelfde kamertje als Bright postte).
Wat betreft de kledingkasten hebben we gelet op de grootte. Sommige kasten zijn echt alleen maar geschikt voor babykleren, en moet je dus weer vervangen zodra er wat langer spul komt te hangen. En sommige zijn ook heel laag, da's best jammer van de ruimte erboven.
Voor de kamer van Esther hebben we er op gelet dat het vrij neutraal is qua kleur en materiaal zodat er makkelijk een groter bed bij te kopen is.
De commode van Jennifer heeft veel open vakken, dat vind ik nu onhandig want een rondlopend peuterzusje kan op die manier overal makkelijk bij
quote:Leuke foto's hoor! Zo'n mobiel met geluid moeten wij ook nog kopen
Op vrijdag 12 september 2003 23:11 schreef Luckepuk het volgende:
sommige foto's zijn wat rozig maar die zijn gemaakt 's avonds met kunstlicht en flits, de foto´s waar het kamertje echt in geel tint is zijn gemaakt overdags en zonder flitslicht.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Alleen zou ik de katten van het kamertje weghouden; als de kleine erinligt, dan zou ik daat geen kat bij willen, hoe lief ze ook kunnen zijn.
Trouwens, ik ben wel een kattenliefhebber hoor!
quote:De 2 katten mogen er ook alleen in/bij als wij in het kamertje zijn, als de beeb er is. Zowiezo mogen ze alleen op de grond (en dat weten ze ook, alleen moest even bekeken worden wat dat enge nieuwe ding (lees: hemeltje) nu toch was.) Maar als wij er niet in bezig zijn zit de deur dus dicht en mogen ze er niet in komen. Als beeb er is blijven die regels ook zo gehandhaaft.
Op maandag 15 september 2003 07:58 schreef Bright het volgende:[..]
Leuke foto's hoor! Zo'n mobiel met geluid moeten wij ook nog kopen
* Bright schrijft op: Mobiel voor boven het bedjeAlleen zou ik de katten van het kamertje weghouden; als de kleine erinligt, dan zou ik daat geen kat bij willen, hoe lief ze ook kunnen zijn.
Trouwens, ik ben wel een kattenliefhebber hoor!
quote:Wow wat een gaaf ding is dat joh. Nog nooit gezien, je zou het kunnen vergelijken met een moses basket. Errug origineel.
Op maandag 20 oktober 2003 18:54 schreef Meaghan het volgende:
Het staat (nog)niet op de kinderkamer, maar toch even het wiegje laten zien
quote:
Op woensdag 3 december 2003 09:31 schreef Belana het volgende:
Neeeeee, nog niet klaar, maar wel gestuukt en vandaag wordt de vloerbedekking gelegd...alvast een voorproefje...Wat een leuk kamertje is dat ervoor Belana, ik ben nou wel benieuwd hoe ie eruit ziet als ie af is. Dus effe opschieten daarzo he
quote:Mooi zo, zelf zal ik ook het een en ander gaan fotograferen als het wat lichter is. Het lijkt hier net wel alsof het gaat donderen, zo donker is het buiten.
Op woensdag 3 december 2003 10:12 schreef Belana het volgende:
De stoffeerder is nu bezig...
quote:Oef nou ben ik wel nieuwsgierig hoe de rest van je spulletjes eruit zien. Dat wiegje ziet er in ieder geval heel leuk uit zo.
Op vrijdag 5 december 2003 10:43 schreef Belana het volgende:
Txs...
We zijn nog lang niet klaar hoor... Nick is de commode in elkaar aan het zetten. De gordijnen moeten nog gemaakt. Er moet nog geschilderd.
Ik wil nog leuke dingetjes voor aan de muur.
(Iemand nog tips???)
Maar het is wel al fijn om te zien zo.... ik loop nu al regelmatig ff naar binnen...
quote:Joh wat een leuk bedje is dat!
Op vrijdag 5 december 2003 10:17 schreef Belana het volgende:
ff voor de show...
Dit is nou een moses basket waar de baby de eerste weken in kan slapen. Ik heb er ook een standaard bij en je kunt dat ding dus heel makkelijk overal neerzetten. Heel populair in Engeland.
Op deze foto heb ik even de cotchanger erop gefotografeerd. Een leuke oplossing voor als je geen plaats hebt voor een commode.
quote:Gekocht, in Hoorn, bij Bien Venue op de gedempte Turfhaven.
Op vrijdag 5 december 2003 14:50 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een mooi bedje, BelanaGekocht of zelfgemaakt? Een kennis was op zoek naar zo'n bedje, maar ze kon hem nergens vinden...
lewis, even een waarschuwing: ik weet niet of 't voor de sier is of om echt te gebruiken als je baby erin ligt, maar hier wordt zo'n kussending tegen de spijlen van 't ledikantje afgeraden, ivm het risico op wiegendood.
quote:Is dat zo? Ik heb namelijk zoiets toevallig te leen van een vriendin omdat ik dacht dat het juist moest, bescherming oid.
Op vrijdag 5 december 2003 19:27 schreef bixister het volgende:
hier wordt zo'n kussending tegen de spijlen van 't ledikantje afgeraden, ivm het risico op wiegendood.
quote:Het is eigenlijk voor de sier. Maar ben niet van plan de baby er vlakbij te leggen. Alle dekentjes liggen tot ongeveer de helft van het bed. En die deken die erop ligt is ook meer voor de sier, want die mag ook niet gebruikt worden het eerste jaar wegens kans op wiegendood.
Op vrijdag 5 december 2003 19:27 schreef bixister het volgende:
schattig allemaal weer.heel mooi bedje, belana!
lewis, even een waarschuwing: ik weet niet of 't voor de sier is of om echt te gebruiken als je baby erin ligt, maar hier wordt zo'n kussending tegen de spijlen van 't ledikantje afgeraden, ivm het risico op wiegendood.
Maar bedankt voor de tip bix Dat van die stoot kussen wist ik nog niet.
Die van ons is zelfs wat uitgebreider, wij kunnen de vulling er in en er uitdoen. (de eerste weken heeft ie met de vulling erin gehangen, nu met de vulling eruit en strakkies als we het bedje ombouwen tot bankje is het de achterzitting en gaat de vulling er weer in
Die dikke randen met schuimrubber erin zijn te gevaarlijk omdat de baby er met zijn/haar neusje in kan raken en dan kunnen ze stikken Alleen een dun laagje stof (katoen) kan daarentegen geen kwaad.
quote:Daarom worden die bakjes-bedjes ook vreselijk afgeraden. maar toch nog steeds verkocht... zo wordt er van alles afgeraden, maar tóch nog verkocht.
Op vrijdag 5 december 2003 22:02 schreef Leah het volgende:
Het afraden van een stootrand is vooral gebaseerd op het evt ontbreken van voldoende luchtcirculatie (baby gaat dan uitgeademde lucht opnieuw inademen en krijgt dus steeds minder zuurstof) en dat verhoogt de kans op wiegendood. Het verstrikt raken is pas op latere leeftijd aan de orde.
Janneke slaapt overgens in een wieg, die bekleed is en op haar buik.
We zijn dit weekend begonnen met de toekomstige babykamer leegruimen. Misschien wat vroeg, maar mijn zus kondigde aan na de feestdagen al haar babyspullen die ik over wil nemen/lenen uit haar huis te willen hebben, en om dat nou hier eerst naar zolder te gaan slepen, en een paar maanden later weer naar beneden, vonden we ook wat omslachtig
quote:Leuk he? Nee, ik heb wat dat aangaat een bij elkaar geraapt zooitje. Die commode heb ik bij prenatal vandaan.
Op zondag 7 december 2003 12:23 schreef LadyS het volgende:
Wat een leuke commode Belana![]()
Heb je daar meerdere meubeltjes van?
dit is dus de wieg:
Hij moet alleen nog opnieuw bekeeldt worden, want de stof die erop zat was helemaal stuk gegaan
quote:Maar dat is nou juist leuk en origineel om alles zelf bij elkaar te zoeken in plaats van alles hetzelfde. En dat maakt het ook betaalbaar.
Op zondag 7 december 2003 16:38 schreef Belana het volgende:[..]
Leuk he? Nee, ik heb wat dat aangaat een bij elkaar geraapt zooitje. Die commode heb ik bij prenatal vandaan.
Het ledikantje straks is mijn eigen oude ledikantje, heeft mijn opa nog gemaakt en mijn vader heeft er dus ook nog in geslapen.
En het wiegje komt dus ook weer ergens anders vandaag.
Het rekje boven de commode komt bij de gamma vandaan.
We gaan nog op zoek naar een schommelstoel en ik wil wat rieten poefmanden waar je ook dingen in kan doen, maar die heb ik nog niet gevonden.
quote:Ik vind het ook leuk hoor, ook om bij elkaar te zoeken. Mijn man kwam gisteren met het idee van die schommelstoel, omdat we een leuk hoekje over hebben. Ik zie me daar al helemaal zitten, al voorlezend
Op zondag 7 december 2003 18:21 schreef Lewis.de.boxer het volgende:[..]
Maar dat is nou juist leuk en origineel om alles zelf bij elkaar te zoeken in plaats van alles hetzelfde. En dat maakt het ook betaalbaar.
Verder zijn natuurlijk alle wiegjes even snoezig, met van de lieflijke bekleding. Hmmm
En LadyS, die Nijntje voerbedekking vond ik idd ook zo gaaf!
<== is foto van de 2e echo
Meer foto's e.d. kun je hier vinden
quote:Leuk hoor. Er ligt zelfs al een outfitje voor de kleine klaar.
Op zondag 21 december 2003 01:26 schreef 70four het volgende:
Hier 2 foto's van de kamer voor onze kleine die ieder moment geboren kan gaan worden.<== is foto van de 2e echo
Meer foto's e.d. kun je hier vinden
quote:Je moet is weten wat er allemaal al klaarligt...
Op zondag 21 december 2003 01:27 schreef Spindizzy het volgende:
Leuk hoor. Er ligt zelfs al een outfitje voor de kleine klaar.
In iedergeval staat het koffertje ook al klaar, dus als het zover is... kunnen we gaan racen naar het ziekenhuis.
Ik moet zeggen dat het wachten nu wel lang geduurt heeft en dat het kind wat ons betreft nu mag komen. (we zijn maar een klein beetje ongeduldig)
quote:Wanneer is je vrouw uitgerekend?
Op zondag 21 december 2003 01:30 schreef 70four het volgende:[..]
Je moet is weten wat er allemaal al klaarligt...
quote:Officieel 12 januari pas, maar daarbij zijn ze uitgegaan van een cyclus van 6 á 7 weken.
Op zondag 21 december 2003 01:31 schreef Spindizzy het volgende:[..]
Wanneer is je vrouw uitgerekend?
Allemaal een beetje onduidelijk... dat maakt de spanning denk ik ook iets groter
quote:Ja dat snap ik....Dat zou nog zomaar anderhalve maand kunnen gaan duren met wat pech (tot 2 weken na uitgerekende datum toch?)
Op zondag 21 december 2003 01:35 schreef 70four het volgende:Allemaal een beetje onduidelijk... dat maakt de spanning denk ik ook iets groter
quote:Inderdaad... maar als we het zo eens aankijken kan het ieder moment zijn hoor.
Op zondag 21 december 2003 01:38 schreef Spindizzy het volgende:
Ja dat snap ik....Dat zou nog zomaar anderhalve maand kunnen gaan duren met wat pech (tot 2 weken na uitgerekende datum toch?)
Ik ga nu weer eens proberen te slapen
quote:Aan de hand van een echo hebben ze dat toch wel kunnen bepalen, wanneer de uitgerekende datum is?
Op zondag 21 december 2003 01:35 schreef 70four het volgende:[..]
Officieel 12 januari pas, maar daarbij zijn ze uitgegaan van een cyclus van 6 á 7 weken.
Meestal had ze (en vooral de laatste maanden voordat ze zwanger werd) een cyclus van 5 weken.
Met die 5 weken zouden we op (ja ja) 25 december uitkomen...Allemaal een beetje onduidelijk... dat maakt de spanning denk ik ook iets groter
quote:Dat denkt iedereen. Bij een echo doen ze diverse dingen opmeten waaronder het hoofdje en het rompje en dat vergelijken ze met een gemiddelde lijst.
Op zondag 21 december 2003 02:36 schreef moussy het volgende:
Aan de hand van een echo hebben ze dat toch wel kunnen bepalen, wanneer de uitgerekende datum is?
quote:Nou, die van mij zijn alle drie absoluut niet gemiddeld en 2 kwamen keurig rond de tijd die geschat werd aan de hand van de echo's.
Op zondag 21 december 2003 08:50 schreef 70four het volgende:[..]
Dat denkt iedereen. Bij een echo doen ze diverse dingen opmeten waaronder het hoofdje en het rompje en dat vergelijken ze met een gemiddelde lijst.
En wie zegt dat onze babby, of een andere baby gemiddeld is.
(deze wijsheid hebben we van de arts die diverse echo's gemaakt heeft van onze kleine)
Nou ben ik queen of echo's Bij nmr 2 kreeg ik iedere week een echo en bij nummer 3 iedere twee weken. De laatste maanden dan he.
quote:lijkt me sterk dat er in die eerste weken (wanneer de termijn-echo's meestal gemaakt worden) al zoveel variatie kan ontstaan dat men er met zo'n echo een maand naast kan zitten, maar vooruit. succes met wachten. je weet dat 't ook nog ná de uitgerekende datum kan komen he?
Op zondag 21 december 2003 08:50 schreef 70four het volgende:[..]
Dat denkt iedereen. Bij een echo doen ze diverse dingen opmeten waaronder het hoofdje en het rompje en dat vergelijken ze met een gemiddelde lijst.
En wie zegt dat onze babby, of een andere baby gemiddeld is.
(deze wijsheid hebben we van de arts die diverse echo's gemaakt heeft van onze kleine)
psst... en dat pakje kan hij/zij voorlopig ook nog niet aan, denk ik!
maar ontopic: lief kamertje hoor, lekker ruim ook!
Ook altijd weer prachtig om te zien hoe "netjes" zo'n kamertje is voordat de baby er is, een uur nadat het geboren is (of thuisgekomen) herken je je keurige kamertje niet meer terug, en kan je hopelijk het wiegje nog vinden tussen alle doekjes, luiers, spenen (3 modellen, want je weet maar nooit) en knuffels .
1 verzorgingskamertje en 1 slaapkamertje
Mooi zeg, die slaapkamer en verzorgingskamer van die tweeling maar ik vraag me af waarom in vredesnaam 2 commodes
Het zijn twee scheten iig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |