Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over een film en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene wie hem het eerst beantwoord heeft mag de volgende vraag stellen. Er lopen dus niet meerdere vragen tegelijk. Mocht de vragensteller denken dat de vraag te moeilijk is, of dat het te lang duurt, mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Als diegene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke 10e topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
* UPDATE *
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Een mooi overzicht van de vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep
Als er vragen gesteld worden, waarvoor meerdere antwoorden nodig zijn, heeft het geen zin om halve antwoorden te plaatsen, gezien je daar alleen maar andere mee helpt en het wordt een beetje een chaos. Daarom had ik eerst liever niet dat deze vragen gesteld werden. Nu is echter gebleken dat het wel goed kan gaan, zie einde topic 43, begin topic 44. Dus als niemand halve antwoorden meer post, mogen wat mij betreft vragen waarvoor meerdere antwoorden nodig zijn gewoon weer.
Let Op!
Het is wel zo sportief om geen IMDb of welke website dan ook te gebruiken.
Kijk dus uit met valsspelen; we'll hunt you down like the dog you are!
Fok! Filmliefhebber Top 10
Aan het begin van elke topic zal Gorro de Top 10 bekend maken, mits geopend door Gorro natuurlijk.
Vorige topics
Gorro is nog met practicum bezig, dus doe ik deze ff....
Dus: welke film?
I enjoyed this movie while returning from my honeymoon in Europe almost five years ago. Of course, no trans atlantic flight is complete without numerous gin and tonics, but this in no way altered my view of this flick. It was and is light faire, but , of whom I have always been a critic, gives a haltingly strong performance and her accent is right on the money. At times, she's just a bit too
, if you know what I mean.
I like this movie because it's something that touches my heart. I have always wondered what if....
This is a great film that isn't necessarily a chick-flick. A guy friend of mine saw it and like it too! I recommend watching this film uninterrupted and when you're in the mood to pay attention to a film. Also, it may take viewing more than once to get the whole effect.
Her English accent is also bizarre; passable in , here she tries for lower-class, sounding like a well-spoken Australian with a weird affectation for glottal stops and a slightly over-liberal use of very English swear words.
Om nog ff de setting duidelijk te krijgen: You have to be really stupid to like this film. Mainly because it is emotionally inane, philosophically shallow, profoundly unreal (try living in London if you want to understand this last comment fully) and best viewed by people so stupid they're too stupid to even understand how stupid they and this film actually are.
In dit comment staat trouwens ook nog een really sneaky, really small hintje wat de actrice betreft...
In de eerste comment staat iets over hoe lang geleden hij is uitgekomen, en de actrice heeft volgens een ImdB'er een Australisch accent. Houdt zeker niet in dat het om een Australische gaat!
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 28-05-2003 14:58]
"Most people, even if they like it, regard the film as insubstantial, and see little serious point in its exploration of parallel worlds."
quote:Hoppa
Op woensdag 28 mei 2003 14:59 schreef Sai het volgende:
Sliding Doors
http://us.imdb.com/Title?0120148
Your turn!
quote:nooit gezien, vandaar...
Op woensdag 28 mei 2003 14:59 schreef Sai het volgende:
Sliding Doors
Wie is dit?
Likes to insert shots of a woman's hairstyle, frequently close-ups. [hair]
Bathrooms are often a plot device; often a hiding place or a place where lovemaking is prepared for.
He preferred blondes
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:59 schreef Khalein het volgende:
"The worst crime of this film however is launching Dido into stardom.
Maar ja, titel ken ik wel, film wel een paar keer zien staan op vhs en dvd, maar nooit gezien... lijkt wel interessant eigenlijk.
quote:Nah, schijnt een beetje een slap aftreksel van Lola Rennt te zijn. Zelf de film nooit gezien, al wou ik er toen ik twaalf was heeeel graag heen om de een of andere reden.
Op woensdag 28 mei 2003 15:03 schreef ranja het volgende:[..]
Maar ja, titel ken ik wel, film wel een paar keer zien staan op vhs en dvd, maar nooit gezien... lijkt wel interessant eigenlijk.
quote:Makkie!
Op woensdag 28 mei 2003 15:04 schreef Khalein het volgende:
Bathrooms?Hitchcock
quote:En weer een vraag die enkele topics geleden al is geweest....
Op woensdag 28 mei 2003 15:03 schreef Sai het volgende:
Nu wassie makkelijkWie is dit?
Likes to insert shots of a woman's hairstyle, frequently close-ups. [hair]
Bathrooms are often a plot device; often a hiding place or a place where lovemaking is prepared for.
He preferred blondes
quote:Hitchcock ofcourse!
Op woensdag 28 mei 2003 15:04 schreef Khalein het volgende:
Bathrooms?Hitchcock
check dit:
Hitch = Inspannen of probleem in het nederlands
Cock = je weet wel
sorry ff tussendoor
quote:Ik heb alle topics tot en met 22 nu doorgenomen, maar voor ik bij de honderdertig ben... Dat duurt nog even...
Op woensdag 28 mei 2003 15:09 schreef Patch het volgende:[..]
En weer een vraag die enkele topics geleden al is geweest....
quote:Alfred Probleempiemel......klinkt leuk.
Op woensdag 28 mei 2003 15:10 schreef MasterWouter het volgende:[..]
Hitchcock ofcourse!
check dit:
Hitch = Inspannen of probleem in het nederlands
Cock = je weet welsorry ff tussendoor
quote:als je nu een paar topics meer had doorgelezen....
Op woensdag 28 mei 2003 15:12 schreef Sai het volgende:[..]
Ik heb alle topics tot en met 22 nu doorgenomen, maar voor ik bij de honderdertig ben... Dat duurt nog even...
quote:Ik verwacht er een met heel veel plaatjes....
Op woensdag 28 mei 2003 15:26 schreef Patch het volgende:
Hoe lang ongeveer nog Khalein?
quote:en het zonnetje schijnt...
Op woensdag 28 mei 2003 15:28 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Ik verwacht er een met heel veel plaatjes....
quote:Het aantal plaatjes valt mee hoor
Op woensdag 28 mei 2003 15:28 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Ik verwacht er een met heel veel plaatjes....
Nog 7 mins ongeveer. Kwestie van files opslaan, uploaden en post maken
quote:Helaas mag ik nog niet vrijgelaten worden (nog 1 1/2 uur). Morgen scooter ik wel naar het strand
Op woensdag 28 mei 2003 15:29 schreef Patch het volgende:[..]
en het zonnetje schijnt...
moeten eigenlijk buiten zitten
ipv bij de pc....
Neem van de films de aangegeven letter, vind zoveel mogelijk, vorm een nieuwe titel, post 'm, scoor Eventuele lidwoorden tellen niet mee! Suc6!
Laatste letter 1e woord De 1e letter
3e letter, 2e woord 3e letter, 1e woord
De 6e letter De 4e letter
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 28-05-2003 15:56]
quote:Zelfs ik zag kruisjes
Op woensdag 28 mei 2003 15:48 schreef BwennieBren het volgende:
En ik zie alleen maar kruisjes...
quote:heeeeel graag!
Op woensdag 28 mei 2003 15:50 schreef Khalein het volgende:[..]
Zelfs ik zag kruisjes
Dan zie ik alle plaatjes, dan weer 3 kruisjes, dan alleen kruisjes, dan weer plaatjes....
Als dat zo doorgaat mik ik de hele shit zo wel op m'n eigen server...
Aangezien 1 en 4 al bekend zijn...
2 - Lekker actueel wat bevroren versnaperingen betreft...
3 - Zoek de kerel...
5 - "Sex is good?"
6 - Al die keuzes...
quote:Hebbet gezien
Op woensdag 28 mei 2003 15:57 schreef Khalein het volgende:
BwennieBren! Links zijn aangepast, dus de plaatjes horen nu gewoon zichtbaar te zijn/blijven/worden
quote:het werd wel weer eens tijd voor een vraag die een paar uurtjes blijft staan...
Op woensdag 28 mei 2003 16:01 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Hebbet gezien
maar ik herken ook alleen maar Return to me..
quote:Is dit een sarcastische roep om meer hints
Op woensdag 28 mei 2003 16:11 schreef Patch het volgende:[..]
het werd wel weer eens tijd voor een vraag die een paar uurtjes blijft staan...
quote:sarcasme is de uitvlucht van de zwakke geest....
Op woensdag 28 mei 2003 16:13 schreef Khalein het volgende:[..]
Is dit een sarcastische roep om meer hints
, of is het wat jou betreft echt tijd voor iets dat wat langer duurt?
(gaat de laatste tijd idd nogal snel ja)
quote:Eerst eentje voor 5
Op woensdag 28 mei 2003 16:28 schreef Jolan het volgende:allright.....
heb je misschien een hintje extra voor 2 en 3?
Aantallen zijn belangrijk in deze titels...
quote:jaja, die heb ik nou al......
Op woensdag 28 mei 2003 16:35 schreef Khalein het volgende:
Wat film 6 betreft... Veel Amerikanen hadden moeite met de zware accenten in deze film...
ik zei toch dat ik hem wist
quote:Het viel mij eerder op middag op dat er ook nog andere mensen meepuzzelen...
Op woensdag 28 mei 2003 16:37 schreef Jolan het volgende:
jaja, die heb ik nou al......ik zei toch dat ik hem wist
dan maar een weak mind hoor...
Ik hoop dat een paar van jullie deze actrice herkent. Ze speelde een paar jaar geleden ook in een film met een bekende zangeres...
quote:ah, dat telt niet......
Op woensdag 28 mei 2003 16:42 schreef Khalein het volgende:[..]
Het viel mij eerder op middag op dat er ook nog andere mensen meepuzzelen...
![]()
dan maar een weak mind hoor...
![]()
quote:Jajaja, die heb nou wel
Op woensdag 28 mei 2003 16:51 schreef Khalein het volgende:
Extra plaatje voor 2... Kijk goed!
Heb je nog een hintje voor de eindoplossing misschien, of 3 en 5
quote:Doet me denken aan de kaft van Bone Collector en Caterine Deneuve is die andere foto ^&%^% hoe heet die film toch?
Op woensdag 28 mei 2003 16:51 schreef Khalein het volgende:
Extra plaatje voor 2... Kijk goed!
quote:De eindoplossing... Anders dan de titel doet vermoeden, is het geen Amerikaanse film...
Op woensdag 28 mei 2003 16:53 schreef Gorro het volgende:
Jajaja, die heb nou welHeb je nog een hintje voor de eindoplossing misschien, of 3 en 5
Film 3: Whole lotta women
Film 5: De baas heeft niet noodzakelijkerwijs een broek aan... En denk ook zeker nog eens na over "Sex is good!"
quote:Eight Femmes!
Op woensdag 28 mei 2003 16:56 schreef Khalein het volgende:[..]
De eindoplossing... Anders dan de titel doet vermoeden, is het geen Amerikaanse film...
Film 3: Whole lotta women
ik weet 3 en dankzij Patch nu ook 1 en 4 maar daar houd het voor mij op...
quote:De Fransen prefereren 'Huit'
Op woensdag 28 mei 2003 16:57 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Eight Femmes!
quote:50% van de letters is goed
Op woensdag 28 mei 2003 17:00 schreef Oscar-Wilde het volgende:
matrix?
nee,kan niet
quote:Laten we het dan houden op "8 Femmes"
Op woensdag 28 mei 2003 16:58 schreef Khalein het volgende:[..]
De Fransen prefereren 'Huit'
quote:joepie
Op woensdag 28 mei 2003 17:00 schreef Khalein het volgende:[..]
50% van de letters is goed
quote:zo heettie ook....
Op woensdag 28 mei 2003 17:01 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Laten we het dan houden op "8 Femmes"
quote:Huit femmes (2002) (France: alternative spelling)
Op woensdag 28 mei 2003 17:03 schreef Oscar-Wilde het volgende:[..]
zo heettie ook....
Anyways... Wie wil er nog hints en over welke film(s)?
quote:5 en/of over de eindoplossing
Op woensdag 28 mei 2003 17:05 schreef Khalein het volgende:[..]
Huit femmes (2002) (France: alternative spelling)
Anyways... Wie wil er nog hints en over welke film(s)?
quote:Eindoplossing (dit gaat vaag klinken): hoewel lang niet iedereen de film zal hebben gezien, zijn we allemaal zeker bekend met de titel
Op woensdag 28 mei 2003 17:05 schreef Gorro het volgende:
5 en/of over de eindoplossing
Film 5: De hoofdrolspeler (Oscarwinnaar) is getrouwd met wat volgens sommigen één van de mooiste actrices van dit moment is Ook zij heeft een Oscar in huis staan
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 28-05-2003 17:10]
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 17:10 schreef Patch het volgende:
5 = Disclosure
Oplossing is volgens mij Sitcom.
edit: Ben ik alsnog te laat
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 17:16 schreef Gorro het volgende:
Sitcom
1. Panic Room
2. Se7en
3. 8 Femmes
4. Return To Me
5. Disclosure
6. Trainspotting
SITCOM !!
dat moet hem idd wel zijn...
hoe je soms toch over die letters heen kunt kijken zeg...
[Dit bericht is gewijzigd door Patch op 28-05-2003 17:21]
Summary: a good recipe
Ingredients:
2 quarts Star Wars
1 (18.25 ounce) Raiders of the Lost Ark
1/2 teaspoon Flash Gordon (1980)
1/8 teaspoon Sleeping Beauty
1 cup Victory(1981)
Dus laten we er maar een extra commentje tegenaan gooien
This movie is great, but it is geared more toward those with previous knowledge of ancient Egypt. It shows a possible alternate background for the origins of the human race while also showing how the sudden introduction of technology can play with ancient civilizations. The movie has good graphical effects for its time and nice sub-plots. Overall it is a movie that can be watched over and over again without getting bored.
quote:Stargate
Op woensdag 28 mei 2003 17:35 schreef Gorro het volgende:
* Gorro heeft hongerDus laten we er maar een extra commentje tegenaan gooien
This movie is great, but it is geared more toward those with previous knowledge of ancient Egypt. It shows a possible alternate background for the origins of the human race while also showing how the sudden introduction of technology can play with ancient civilizations. The movie has good graphical effects for its time and nice sub-plots. Overall it is a movie that can be watched over and over again without getting bored.
Just kidding, ik pak zelf ook ff een paar comments, aangezien ik op tijd gegeten wil hebben... Mmpls!
quote:doe maar.. ik moet nu eten en weet zo even geen vraag..
Op woensdag 28 mei 2003 17:39 schreef Khalein het volgende:
Nog een vraag met stukjes poster?Just kidding, ik pak zelf ook ff een paar comments, aangezien ik op tijd gegeten wil hebben...
Mmpls!
quote:Conform de regels, zoals te lezen in de openingspost, wordt de volgende vraag gesteld door de persoon die de vorige vraag heeft geraden
Op woensdag 28 mei 2003 17:41 schreef TOKO666 het volgende:[..]
doe maar.. ik moet nu eten en weet zo even geen vraag..
"Sorry but I just loved it. I know for some it will be sentimental and trivial. It was on the slow side, a little too easygoing, but utterly charming with a terrific cast. The role certainly did not need anyone of his caliber playing it, but it's always good to see him just the same. For the moment, it was just what I needed. If you're a man, don't bother."
"It's a very subtle and philosophical film that expresses more than meets your senses. It goes right for your heart and stays there. One might argue that it is a very "sugarsweet" tale of the things that make life (worthwhile), but there is so much more to it. The heart of the matter is that nothing goes to waste in the universe."
Monday night movie at its worst, with a dubious (and in some nations illegal) thought behind it. I can't belive that someone like would get involved with this drivel. If you are bent on having your intelligence insulted, there are many other titles out there that do the job just as well without you having to watch over-his-prime-again-
.
"Along the way he develops a wonderful fondness for a furniture maker that evolves into a powerful love, saves a young boy from certain death, and matches one of his bachelor friends with a beautiful single mom.
I won't give away the ending to this masterpiece--rent it or buy it and watch it once, twice, even more...it's that great."
quote:De avondploeg is gearriveerd
Op woensdag 28 mei 2003 18:05 schreef Bijna35 het volgende:
Phenomenon
Is uiteraard goed!
Ik ga maar eens iets aan de maaltijd doen Laetrz!
Is het misschien While you were sleeping?
(is wel een lastige!)
Zet er ook even bij waarom
[Dit bericht is gewijzigd door Bijna35 op 28-05-2003 18:30]
Reynolds kom ik zo 1-2-3 niet op...
quote:Ze heeft oa in de jaren 60 de hoofdrol gespeeld in een beroemde Polanski film.
Op woensdag 28 mei 2003 18:55 schreef ranja het volgende:
Dan zou ik eerst moeten weten wie het is
quote:Björk
Op woensdag 28 mei 2003 19:04 schreef Bijna35 het volgende:
En had in 2000 nog een connectie met een Ijslandse zangeres.
* victorinox is erg slecht in het herkennen van oude acteurs
quote:Ja maar dat was de vraag niet
Op woensdag 28 mei 2003 19:07 schreef victorinox het volgende:[..]
Björk
quote:Dan moet je eerst de dame op de foto herkennen.
Op woensdag 28 mei 2003 19:13 schreef Bijna35 het volgende:
Vooral de remake is een hele bekende film volgens mij en ik dacht dat het wel vrij bekend was dat het een remake is van een zeer bekende film van de dame van de foto. Misschien hebben toch niet veel mensen dat feit onthouden.
quote:Jullie zijn echt heel erg Amerikaans georienteerd volgens mij. Deze dame is zo ongeveer de grande dame van de Franse cinema.
Op woensdag 28 mei 2003 19:14 schreef victorinox het volgende:[..]
Dan moet je eerst de dame op de foto herkennen.
Ik zet de feiten op een rij en ga eens heel hard nadenken!
Ik moet trouwes ook bekennen dat ik alleen die Björk-film en Polanski film van haar ken
quote:Nee hoor, ik herken Sinatra en Bogart ook niet.
Op woensdag 28 mei 2003 19:15 schreef Bijna35 het volgende:[..]
Jullie zijn echt heel erg Amerikaans georienteerd volgens mij. Deze dame is zo ongeveer de grande dame van de Franse cinema.
quote:Exact!
Op woensdag 28 mei 2003 19:18 schreef dj-ango het volgende:
dus je zoekt een actrice die in een remake heeft gespeeld? En in de originele versie speelt de vrouw die een connectie heeft met Björk?Ik zet de feiten op een rij en ga eens heel hard nadenken!
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 19:20 schreef victorinox het volgende:[..]
Nee hoor, ik herken Sinatra en Bogart ook niet.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 19:20 schreef dj-ango het volgende:
Estella Warren van Planet of the Apes?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 19:28 schreef Gorro het volgende:
Is Original Sin geen remake?Angelina Jolie dus
Angelina Jolie speelde dezelfde rol als Catherine Deneuve. Die Deneuve (de 9 ) film heette "La Sirène du Mississippi".
De mannen in de films waren Jean Paul Belmondo (orgineel) en Antonio Banderas (remake)
[Dit bericht is gewijzigd door Bijna35 op 28-05-2003 19:35]
eight uses of God's name in vain without the four letter expletive
97 uses of the three/four letter word vocabulary
gang activity with and without firearms, including brutality and bully tactics
arrogance against fair authority
additional threats of death and physical harm
"You are a god."
glorification of social imbalance
sexual innuendo
vulgar jokes
drug dealing
vulgar discussion about the sex act
adults wearing only a towel
Welke film
quote:Lijkt me ook ja...
Op woensdag 28 mei 2003 19:38 schreef Khalein het volgende:
Lijkt me American History X
quote:Lijkt, okay, maar het is dus ook zo?
Op woensdag 28 mei 2003 19:39 schreef Gorro het volgende:[..]
Lijkt me ook ja...
"it must be said that all these topics are treated in a very unique way. everything's over the top, certainly, but one still believes the characters, their problems, the way things get out of control. even though the impersonator really must be from another planet... the whole design of the film might be reminiscent of movies like muriel's wedding but it still has a soul of its own."
"This movie reminded me of The Dinner Game crossed with The Castle. On one hand it had the audience laughing at the characters but on the other feeling sorry for them. Any movie that can achieve both of these things with such ease is a very good movie."
"I have been humming " " since I saw this film last evening, and it's starting to annoy me. This film entertains and fascinates like a bad accident at times. It's cinematographic virtues are elusive. It presents social commentary with a smile. Commentary on the working classes for the working classes. Much of it is just silly fun in the vein of the European romp films of the sixties and seventies."
Helaas geen Fargo, dus...
"It's bubble-headed comedy, but it's um. squalid. The plot is ZANY!, but the characters do things to each other that are so petty and disturbed and conveniently contrived I ultimately found it depressing to watch.
Maybe the box lead me to expect something more than an uneven, goofy caper film. (I know, I know, the quotes on the box & the Academy Award nomination mean nothing.) "
"This movie isn't perfect, but it is genuine and a 100 % . You should be a
to understand all of the humour. There are a lot of references concerning
television. The screenplay is original and
acts on an international level."
quote:Leuke film!
Op woensdag 28 mei 2003 20:14 schreef Bijna35 het volgende:
Iedereen beroemd?
quote:Helemaal mee eens. Ik vond dat meisje die de dochter speelde erg goed!
Op woensdag 28 mei 2003 20:16 schreef Khalein het volgende:
Leuke film!Goed antwoord
http://us.imdb.com/Title?0209037
(7 = Pia Zadora)
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 28-05-2003 20:43]
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 20:42 schreef Khalein het volgende:
Guncrazy(7 = Pia Zadora)
3= Asia Argento
quote:snel of langzaam
Op woensdag 28 mei 2003 20:58 schreef lily het volgende:
een goedeavond mensen
hoi
Van mij krijgen jullie, zoals gebruikelijk, de eerste film. Vind daarna de film waarin iemand speelde die ook in film 1 een rol had. Doe vervolgens hetzelfde voor de tweede film en ga zo door totdat je een reeks van 8 getallen hebt (bijv. 1-4-7-2 enz...) Suc6!
Dit is film 1:
En dit is de rest Het thema is dus sci-fi/fantasy...
2. 3.
4.
5. 6.
7.
8.
quote:So etwas
Op woensdag 28 mei 2003 21:15 schreef lily het volgende:
wacht even, je wilt dus uiteindelijk een reeks getallen hebben?
quote:Doe maar 1 > 2
Op woensdag 28 mei 2003 21:18 schreef victorinox het volgende:
Is het 1>2 of 1>5
quote:En dan nog zo'n
Op woensdag 28 mei 2003 21:29 schreef dolle_hond het volgende:
1-2-6-3-8-4-5-7
1, 2, 6, 3, 8, 4, 5, 7
Harry Dean Stanton, Emilio Estevez, Amanda Plummer, Christopher Walken, Natalie Wood, Sean Connery, Ian Holm
[Dit bericht is gewijzigd door Khalein op 28-05-2003 21:43]
[Dit bericht is gewijzigd door Sai op 28-05-2003 21:45]
quote:DAT WAS HEM. Godverdegodverdegodver
Op woensdag 28 mei 2003 21:47 schreef Khalein het volgende:
Met dank aan Sai...Une liaison pornographique
quote:rustig maar (het is fmt maar)
Op woensdag 28 mei 2003 21:48 schreef Sai het volgende:[..]
DAT WAS HEM. Godverdegodverdegodver
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 21:48 schreef Sai het volgende:
DAT WAS HEM. Godverdegodverdegodver
'k Ken de titel wel, maar heb de film nog niet gezien. Als jij niet in het Frans was begonnen...
quote:idd
Op woensdag 28 mei 2003 21:47 schreef Khalein het volgende:
Met dank aan Sai...Une liaison pornographique
quote:volgende keer wel een film bedenken die ik gezien heb goed?
Op woensdag 28 mei 2003 22:03 schreef dolle_hond het volgende:[..]
Welke film?
"The scenes in this film are sure to turn on the waterworks and pull the heartstrings.
A beautiful film about a difficult subject."
"What a great story for a movie. I like the way we see struggle through the entire movie, as I am sure that is how it is for all
. The story is also beautifully filmed, with the shots where
is making up the
for his son, done exceptionally well."
"I can honestly say this (along with Deerhunter) came as close to making me cry as humanly possible. But I internally held my sorrow and further reinforced the societal masculine standard of 'boys don't cry' unfortunately. There are a few scenes in particular that are tough to watch with a dry eye. The ending of course, and the part where and
share an unexpected hug while in a busy theme park."
Vond 'm destijds maar matig, maar misschien moet ik 'm nog een keer kijken...
quote:Mail me maar een lijstje....
Op woensdag 28 mei 2003 22:05 schreef lily het volgende:[..]
volgende keer wel een film bedenken die ik gezien heb goed?
quote:zeg maar LIJST puh
Op woensdag 28 mei 2003 22:06 schreef Khalein het volgende:[..]
Mail me maar een lijstje....
![]()
quote:ook hier te laat.
Op woensdag 28 mei 2003 22:07 schreef victorinox het volgende:
Philadelphia?
quote:die heb ik wel gezien en nog kom ik niet op het antwoord
Philadelphia?
quote:
Philadelphia?
quote:Definieer in dit topic met de mensen die meedoen 'bekend'....
Op woensdag 28 mei 2003 22:11 schreef lily het volgende:
is het een beetje bekendere film?
"Okay my one line summary really doesnt make any sense, I'll admit that. I will say though, that the main point of it is this: you WILL cry watching this movie. This is especially true if your relationship with your father was a bit frayed. I remember seeing this one in theaters when it was released and at one point during the movie, I looked back at the rest of the theater being that I was sitting close to the front, and EVERYONE in the theater was either crying or doing their best to hold it back. Make no bones about it, this is a really sappy movie. Somehow, it's as sappy as it can get without delving into pure cheesiness (and if you want that, I can't think of anything as nauseatingly sappy as Sweet November... ack)."
"I'm not one to laugh at many things but I found myself laughing with tears in my eyes as I watched the birth, and the baby's first months, as well as some truly funny comments made throughout the film."
quote:die is niet "oud' genoeg
Op woensdag 28 mei 2003 22:18 schreef ranja het volgende:
Die film met Nicole Kidman waar een vader een video opneemt voor z'n zoon omdat hij dood gaat? My life dus?
quote:Schwing!
Op woensdag 28 mei 2003 22:18 schreef ranja het volgende:
Die film met Nicole Kidman waar een vader een video opneemt voor z'n zoon omdat hij dood gaat? My life dus?
http://us.imdb.com/Title?0107630
Ik ga ff tv kijken (zo terug hoor
)
quote:Philadephia & My Life allebei 1993
Op woensdag 28 mei 2003 22:18 schreef lily het volgende:[..]
die is niet "oud' genoeg
quote:waar zie jij hoe oud die film moet zijn?
Op woensdag 28 mei 2003 22:18 schreef lily het volgende:[..]
die is niet "oud' genoeg
quote:sorry, ik zat dus aan eind jaren 70 te denken, excuse me
Op woensdag 28 mei 2003 22:09 schreef Khalein het volgende:[..]
en ook geen Grease... Wel het juiste jaar btw
quote:Waarschijnlijk dacht ze aan Grease.
Op woensdag 28 mei 2003 22:20 schreef ranja het volgende:[..]
waar zie jij hoe oud die film moet zijn?
quote:Die was laatst nog op tv
Op woensdag 28 mei 2003 22:20 schreef Khalein het volgende:[..]
Schwing!
http://us.imdb.com/Title?0107630
Ik ga ff tv kijken
(zo terug hoor
![]()
)
Ik ga even wat bedenken.
quote:Face/Off
Op woensdag 28 mei 2003 22:20 schreef Jolan het volgende:
ik zit te denken aan een scene waarin een vader en een zoon bij een caroussel staan, en er een sniper op de vader aimt.
quote:
I HATE THRILLERS...but loved this movieI don't know what it is about
. I tell you what, I originally rented this simply because of
presence. Little did I know it was going to have me on the edge of my seat. I usually don't enjoy scary movies or thrillers, but this one didn't bother me quite as much.
does a nice job of keeping your mind thinking about what's not being shown, but does it tastefully enough so that you don't get too sickened by it. It's actually quite an interesting situation that they give in this film, but nonetheless the acting is superb on all accounts and the ending leaves you with sense of question, which is cool because it makes you discuss it with others that watched it with you. Which is intially the whole purpose of a film, to go enjoy it, then discuss it with others.
quote:
Very gruesome and violent, but boy is it effective!is amazing. His transition (as
) is so graceful that you never know what he'll do next. None of the acting is over the top. Great film, I love it!
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-05-2003 22:32]
quote:
I read in one of the comments ''the best [..] thriller ever. Well, let's be honest. Hollywood filmakers don't have the, how should i say, the art(?) the knowledge(?) to make this kind of movies. This one could only be done in [..]. Pardon me, Americans, you can have the best film industry, but you don't have the best movies. <titel> is, in my opinion, the 2nd best movie ever, after ''a clockwork orange, the master piece of kubrick.
quote:not only created a movie that is sick and dark, it proves to satisfy the twisted side of friendship. All of the actors were well portrayed in this film, right down to the scummy inner need for money and power. While confined and claustrophobic, the depth of the film makes you feel like your looking into the direct world of these fake people. The raw emotions displayed between the characters feels real and perverse. This film is more a case study about making small spaces look big and exciting, which means kudos for editor
. This film also had one of the more redeeming endings in cinema history.
quote:
Though you don't 'see' much, this is one gruesome movie. Almost the entire movie is shot in a top floor four bed roomed apartment something I barely noticed while viewing. The characters are unlikeable, well developed and convincing, the story is only a little far fetched, the horror is conveyed more by sound than sight but very well done; more than can be said for Exorcist3 which tried the same hear-not-see route to much less effect.The ending came as a little surprise but if you watch closely you should be able to see it coming (maybe).
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-05-2003 22:48]
ik denk niet dat ik deze film ken
[Dit bericht is gewijzigd door FullySedated op 28-05-2003 23:00]
quote:en een niets zeggende waar ik het wel helemaal mee eens ben:
The disposing of the poor guys body is quite gruesome, but just like the classics, you don't really see anything, you just think your witnessing it. This is the start of the change that goes on with the flatmates, friendships and trust becomes lost and greed gained.
quote:
This movie is simply one of the best I have ever seen. But, besides that, it is the best example I can get of a good story, actors especially the rhythm of the film. Better to be seen than to be told about
quote:ik ken hem, maar kan nog niet op de naam komen.
Op woensdag 28 mei 2003 23:01 schreef ranja het volgende:
wat meer weggeven?
[..]en een niets zeggende waar ik het wel helemaal mee eens ben:
[..]
Yep dat is hem: Shallow Grave.
quote:Yep, Shallow grave... met oa. Ewan McGregor en van dezelfde regisseur als Trainspotting.
Op woensdag 28 mei 2003 23:03 schreef FullySedated het volgende:
ik weet em allllllllllshalow grave !!!!
in welke film word er sam and rob are the hitchhickers down the road in het latijns(geloof ik) gezegt?
*zucht*
[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 28-05-2003 23:16]
quote:oui
Op woensdag 28 mei 2003 23:15 schreef Patch het volgende:
evil Dead toch?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:21 schreef ranja het volgende:
Blazing saddles?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:21 schreef victorinox het volgende:
City Slickers?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:25 schreef lily het volgende:
The Quick and the Dead
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:27 schreef victorinox het volgende:
Toy Story 2
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:31 schreef wyccie het volgende:
Een Clint Eastwood film?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:36 schreef ranja het volgende:
Hm schiet me ineens iets te binnen.... al dan niet terecht... zwaar australisch accent?
Crocodile dundee?
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:39 schreef victorinox het volgende:
Back to the Future 3
quote:Lijkt me niet. Heb je niet nog wat hintjes. Of anders stoppen we deze even in de ijskast en kan de nachtploeg rustig verder met andere vragen.
Op woensdag 28 mei 2003 23:59 schreef Patch het volgende:
hmmm...
dus deze blijft staan tot morgenvroeg?
quote:Ik denk het niet
Op woensdag 28 mei 2003 23:59 schreef Patch het volgende:
hmmm...
dus deze blijft staan tot morgenvroeg?
Heb je niet meer dan alleen 1 tagline?
quote:Het is inderdaad een komedie.
Op donderdag 29 mei 2003 00:02 schreef FullySedated het volgende:
blijkbaar
ik heb geen idee welke film dat nou als tagline zou hebben.
t klinkt als een commedie of iets romantisch.
maar meer zou ik ook ni weten
films met cowboy hoeden trekt me zoiezo niet
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 00:08 schreef FullySedated het volgende:
mischien cayote ugly ?
al lijkt me dat stug
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 00:11 schreef wyccie het volgende:
Wild Wild West?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |