Dondernacht/Vrijdagochten om 02:25 zendt BBC 1 de eerste Critters film uit. Die ga ik maar eens tapen aangezien ik die films al in geen eeuwen meer gezien heb. Critters waren een beetje de horror-spin off op Gremlins. Deel 1 was geloof ik voor zover ik me kan herineneren een beetje duister, deel 2 speelde grotendeels overdag af en bevatte een flinke protie humor, deel 3 wat met een piepjonge Leonardo DiCaprio in een flatgebouw en deel 4 speelde zich af in de ruimte, wat overigens legitiem was aangezien die beesten oorspronkelijk uit de ruimte vandaan kwamen evenals de zgn Bounty Hunters. Onvergetelijk is de scene in deel 2 waarin Lee, een Bountyhunter die van vorm kan veranderen, de gedaante aanneemt van een Playboy Centerfold incl borsten die instant opblazen en het nietje
Maar goed, deel 1 komt weer eens op TV en de films zijn worden gereleased op DVD op 5 Augustus zie ik nu op Amazon. RCV moet ze dan maar in een boxje uitbrengen.
edit: heel wat typos!
[Dit bericht is gewijzigd door MikeyMo op 28-05-2003 16:30]
(alleen beetje gejat van cremlins)
In welk deel maken die beesten nou de kerstman (of was het de paashaas?) af? En op een gegeven moment vormde die beesten dan samen een bal en toen rolden ze over zo'n unlucky gozer heen waarna er alleen nog maar een skeletje over was. Was in de buurt van een... hamburger tent ofzo? Welk deel was dat? Deel I? In dat geval ga ik em zeker kijken
quote:hehe dat was echt tof
Op dinsdag 27 mei 2003 22:53 schreef TheGuru het volgende:
Die rollende bal was deel 2... met die hamburger fabriek eheheheh
quote:Kan me nog herinneren dat die bal over een (arme) man heen walste, en er een skeletje bleef liggen. Of dat ze in de frituurpan vielen. Ik kan me ook iets van een man in een roze konijnenpak herinneren, iemand?
Op dinsdag 27 mei 2003 22:53 schreef TheGuru het volgende:
Die rollende bal was deel 2... met die hamburger fabriek eheheheh
Humor van ongelofelijk laag niveau.
quote:Dat moet dan ook deel II geweest zijn
Op dinsdag 27 mei 2003 23:05 schreef Forno het volgende:[..]
Kan me nog herinneren dat die bal over een (arme) man heen walste, en er een skeletje bleef liggen. Of dat ze in de frituurpan vielen. Ik kan me ook iets van een man in een roze konijnenpak herinneren, iemand?
quote:HAHAHAHAHAHAH JA IDD
Op dinsdag 27 mei 2003 23:05 schreef Forno het volgende:[..]
Kan me nog herinneren dat die bal over een (arme) man heen walste, en er een skeletje bleef liggen. Of dat ze in de frituurpan vielen. Ik kan me ook iets van een man in een roze konijnenpak herinneren, iemand?
"Get em off get em off!!!!"
quote:Nee, alleen als ik een film zie die me leuk lijkt of die ik leuk vind. Ik gebruik nu wel vaak de search omdat het zonde is energie te steken in topics die toch gesloten gaan worden...
Op dinsdag 27 mei 2003 23:50 schreef Stranger het volgende:
Natuurlijk ken ik critters nog.. Superlachwekkend, echt zo'n vrijdagavond RTL 5 nephorrorfilm
Maar vraagje MikeyMo: ga jij gewoon zodra de tv-gids op de mat valt alle films die die week op tv komen in de search invullen en alles zonder hiets open je een topic over?
Ach ja, Sunchaser opent altijd topics met info van de FP...
Is deel 3 niet ultraslecht? Dat de Critters alleen maar wat scheten laten en bellen blazen en misschien in totaal 2 mensen om zeep helpen van een cast van +- 10 mensen die zo 2d als wat zijn? Zelfs Critters kunnen over de haai springen
Dit was voordat DiCaprio in zijn gezicht werd gebeten....
quote:ja, ik geloof dat er maar 2 slachtoffers vallen... of waren het er nou toch meer. Er staat me iets van bij dat dat flatgebouw eigendom was van zo'n malafide pandjesbaas en dat die handlangers had die het gebouw moesten saboteren. Die handlangers waren geloof ikw el de lul ja...
Op woensdag 28 mei 2003 00:11 schreef CaptainCab het volgende:
"First they destroyed a farm.
Then they terrorized a town.
Now they're ready to do some real damage!"Is deel 3 niet ultraslecht? Dat de Critters alleen maar wat scheten laten en bellen blazen en misschien in totaal 2 mensen om zeep helpen van een cast van +- 10 mensen die zo 2d als wat zijn? Zelfs Critters kunnen over de haai springen
Sadly the action is poor ? it's not really gory and the critter attacks are always more funny than thrilling. There is no real excitement or tension and it's all a bit predictable ? take a guess who'll live and who'll die ? the cute kids or the evil landlord? See! The one thing it does have though is a sort of humour ? the critters have senses of humours and are cruel and some of this is amusing.
quote:hehe ja dat zal ongetwijfeld wel weer gebeuren ook
Op woensdag 28 mei 2003 10:14 schreef MikeyMo het volgende:
binnenkort kun je ze op DVD aanschaffen
quote:Van wat mij nog bijstaat was er een zo'n punker handlanger, de congiërge ofzoiets, die in het washok vermoord wordt
Op woensdag 28 mei 2003 09:51 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ja, ik geloof dat er maar 2 slachtoffers vallen... of waren het er nou toch meer. Er staat me iets van bij dat dat flatgebouw eigendom was van zo'n malafide pandjesbaas en dat die handlangers had die het gebouw moesten saboteren. Die handlangers waren geloof ikw el de lul ja...
Hier zijn overigens een paar mooie reviews van de 1e 3 films:
http://www.joblo.com/arrow/critters.htm
http://www.joblo.com/arrow/critters2.htm
http://www.joblo.com/arrow/critters3.htm
Die review van Critters 3 zit vrijwel op 1 lijn met wat ik al zei
Een erg leuke stukje is het gedeelte waar ze de slaapkamer trashen en het hoofd van ET afbijten.
Vreemd, dat die dingen je na een jaar of 12 toch nog bij blijven...
For that, I salute you
quote:why thank you, alleen stammen de Critters uit de jaren '80 voornamelijk... alhoewel ik ze ook allemaal in de 90's heb gezien
Op woensdag 28 mei 2003 10:57 schreef Kwark het volgende:
Dude, elke keer als ik weer een stukje vroege jaren '90 nostalgie voorbij zie komen weet ik alweer dat jij het hebt geopend.For that, I salute you
sterker nog: met dit soort troep liep ik altijd trots de videtheek uit.
quote:Precies, me 2, daar associeer ik het ook mee. Killer tomatoes enzo
Op woensdag 28 mei 2003 11:10 schreef MikeyMo het volgende:[..]
why thank you, alleen stammen de Critters uit de jaren '80 voornamelijk... alhoewel ik ze ook allemaal in de 90's heb gezien
sterker nog: met dit soort troep liep ik altijd trots de videtheek uit.
Baby Critter
quote:remote linkling weer eens verboden
Op woensdag 28 mei 2003 11:25 schreef MikeyMo het volgende:
[afbeelding]Baby Critter
This piece stands 20" inches tall and is extremely cool. Well detailed and well painted. His feet are being covered by his weight. I'am in debate if it is not a movie prop, but a hand puppet offered in the late 80's through Fangoria etc. magazines. It does have markings saying it is licensed.
On the other hand, the person I picked it up from said it was used in one of the movies and he purchased it from a worker who worked on the Critters movies. This guy was selling a dozen or so many years ago at a movie collectible show. It is possible that the original movie props were like the ones sold in the magazines, they just dug up the old molds. But the production markings causes doubt. Also on the inside is markered in this name. I have no clue no what it is.
quote:Hahahaha! mooi verwoord!
Op woensdag 28 mei 2003 00:11 schreef CaptainCab het volgende:
Is deel 3 niet ultraslecht? Dat de Critters alleen maar wat scheten laten en bellen blazen en misschien in totaal 2 mensen om zeep helpen van een cast van +- 10 mensen die zo 2d als wat zijn? Zelfs Critters kunnen over de haai springen
Hoe dan ook, morgen staat mijn videorecorder te tapen
Heeft iemand die films trouwens wel eens op DVD (Nl ond. enz) gezien?? Ben ze helaas nog niet tegen gekomen
quote:zoals in het topic vermeld: de dvd's worden daags voor mijn verjaardag, op 5 augustus uitgebracht in regio 1. Vanaf die dag is het wachten op een evt regio 2 release. Ik geloof dat Colombia Tristar de rechten heeft maar het blijft afwachten. Vind het echte films voor RCV om uit te brengen...
Op woensdag 28 mei 2003 21:05 schreef Draaitafeltje het volgende:
Voor mij is het ook alleen vanuit vage herinneringen dat ik ze ken, maar wat ik er nog van weet is dat het grappig was!
Zo is er een scene waarin een van die jagers een pop van Freddy Krueger ziet staan en begint hij daarin te veranderen, daarop zet een of andere ventje een andere pop neer van een playmate en dan verandert die jager daarin (was wel een erg lekker wijf geloof ik)
Hoe dan ook, morgen staat mijn videorecorder te tapen
Heeft iemand die films trouwens wel eens op DVD (Nl ond. enz) gezien?? Ben ze helaas nog niet tegen gekomen
ik de video terugspoelen... een half uur, ff kijken: BBC nieuws
ik de video terugspoelen... weer een half uur, ff kijken: BBC nieuws
ik de video terugspoelen... een kwartier, ff kijken: BBC nieuws
ik terugspoelen naar de plek waar ik ben begonnen met opnemen: bam, zo in 3 kwart van de film!
Zijn ze gewoon veel eerder begonnen met uitzenden stelletje losers!
quote:Ik heb anders gewoon heel de film opgenomen hij begon om 1:25 dus..
Op vrijdag 30 mei 2003 08:18 schreef MikeyMo het volgende:
GVD! dat was weer een kouwe kermis...ik de video terugspoelen... een half uur, ff kijken: BBC nieuws
ik de video terugspoelen... een kwartier, ff kijken: BBC nieuwsik terugspoelen naar de plek waar ik ben begonnen met opnemen: bam, zo in 3 kwart van de film!
![]()
quote:in mijn gids stond 2:25
Op vrijdag 30 mei 2003 08:55 schreef AntiChrist het volgende:[..]
Ik heb anders gewoon heel de film opgenomen hij begon om 1:25 dus..
zit ik hier gvd de hele week op te wachten, ik open er zelfs een topic voor zodat ik het niet vergeet
quote:Yup
Op vrijdag 30 mei 2003 08:18 schreef MikeyMo het volgende:
GVD! dat was weer een kouwe kermis...ik de video terugspoelen... een half uur, ff kijken: BBC nieuws
ik de video terugspoelen... een kwartier, ff kijken: BBC nieuwsik terugspoelen naar de plek waar ik ben begonnen met opnemen: bam, zo in 3 kwart van de film!
![]()
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:04 schreef Sai het volgende:
Mmm... Volgens Filmsoptv is de film om 1.25... linkjeIk zal wel even bij de BBC gaan kijken. Edit: Hij wordt om 12.25 Engelse tijd, dus 1.25 Nederlandse tijd uitgezonden. linkje
quote:Je had het kunnen weten!
Op vrijdag 30 mei 2003 09:17 schreef MikeyMo het volgende:[..]
in mijn gids stond 2:25
zit ik hier gvd de hele week op te wachten, ik open er zelfs een topic voor zodat ik het niet vergeet
quote:ben vanaf het 1e moment gewoon uitgegaan vand e tijden ind egids... ik kijk nooit echt op filmsoptv...
Op vrijdag 30 mei 2003 13:48 schreef Sai het volgende:[..]
[..]Je had het kunnen weten!
quote:Dat komt ervan! Hop, en meteen een accountje aanmaken voort forum.
Op vrijdag 30 mei 2003 14:07 schreef MikeyMo het volgende:[..]
ben vanaf het 1e moment gewoon uitgegaan vand e tijden ind egids... ik kijk nooit echt op filmsoptv...
quote:Jahh! Dat is ook het enige herinneringen. Ik die hamburger tent kwamen die gasten toen binnen en schoten alles overhoop. Toen viel een zo'n critter in het frituurvet ofzo
Op dinsdag 27 mei 2003 22:52 schreef Joppe het volgende:
Jammer genoeg alleen vage herinneringenIn welk deel maken die beesten nou de kerstman (of was het de paashaas?) af? En op een gegeven moment vormde die beesten dan samen een bal en toen rolden ze over zo'n unlucky gozer heen waarna er alleen nog maar een skeletje over was. Was in de buurt van een... hamburger tent ofzo? Welk deel was dat? Deel I? In dat geval ga ik em zeker kijken
Er was ook een stukje was zon gast zn hond was opgegeten door een critter ofzo
quote:allemaal stukjes uit Critters 2
Op vrijdag 30 mei 2003 14:24 schreef Trance4Ever het volgende:[..]
Jahh! Dat is ook het enige herinneringen. Ik die hamburger tent kwamen die gasten toen binnen en schoten alles overhoop. Toen viel een zo'n critter in het frituurvet ofzo
Er was ook een stukje was zon gast zn hond was opgegeten door een critter ofzo
ook uit de hamburgertent: al die babycritters zitten te rotzooien. Bountyhunters komen binnen en vurene en salvo af. Heeft een van die Critters een kale baan op z'n hoofd zitten en dan zeggen ze wat etegn elkaar wat ondertiteld werd met "Bitchin"
quote:Ik wil toch Critters II ook weer een keer zien
Op vrijdag 30 mei 2003 16:02 schreef MikeyMo het volgende:[..]
allemaal stukjes uit Critters 2
ook uit de hamburgertent: al die babycritters zitten te rotzooien. Bountyhunters komen binnen en vurene en salvo af. Heeft een van die Critters een kale baan op z'n hoofd zitten en dan zeggen ze wat etegn elkaar wat ondertiteld werd met "Bitchin"
Weet nog dat ik toendertijd die dochter uit deel ! erg leuk vond.
Ze heet trouwens Nadine van der Velde, moet wel uit NL afkomstig zijn ergens.
En Billy Zane speelde ook een klein rolletje in deel 1, hij was die boyfriend "Steve".
quote:volgens mij kun je hem bij elke willekeurige videotheek wel huren hoor...
Op vrijdag 30 mei 2003 16:07 schreef Joppe het volgende:[..]
Ik wil toch Critters II ook weer een keer zien
Misschien een keer huren bij de cult videotheek
quote:Mja, ik weet niet of ze hem in de videotheken hier hebben, maar in de Cultvideotheek in A'dam zal ie zeker staan
Op vrijdag 30 mei 2003 17:47 schreef MikeyMo het volgende:[..]
volgens mij kun je hem bij elke willekeurige videotheek wel huren hoor...
Critters 3, met de allereerste rol van Leonardo DiCaprio...
Balen dat ik dat niet eerder wist!
Nieuwe hoesjes; my 1st Photoshop
15 dollar... duur?
quote:die hele hellraiser cyclus kost 6 euro per deel ofzo bij Media Markt ter vergelijking
Op zondag 10 augustus 2003 19:46 schreef kinky_queen het volgende:
[quote]Op zondag 10 augustus 2003 19:33 schreef MikeyMo het volgende:
ja, ze zouden begin augustus uitkomen, beetje duur alleen 15 dollar...15 dollar... duur?
quote:Vertel me aub dat je niet zelf dat 'copyrighted material' zinnetje er op gezet hebt
Op zondag 10 augustus 2003 19:33 schreef MikeyMo het volgende:
ja, ze zouden begin augustus uitkomen, beetje duur alleen 15 dollar...Nieuwe hoesjes; my 1st Photoshop
quote:neuh, dat heeft de website gedaan waar ik ze vanaf heb gelinkt, dit zijn de officiele r1 dvd-hoesjes
Op zondag 10 augustus 2003 23:59 schreef Maiar het volgende:[..]
Vertel me aub dat je niet zelf dat 'copyrighted material' zinnetje er op gezet hebt
zeker r1 he?quote:Op zondag 6 juni 2004 23:47 schreef StefanP het volgende:
Critters!!!!!!!
Bwahaha, jeugdsentiment, fantastisch. Heb net deel 1 en 2 op DVD besteld.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Flesh-eating gerbils from outer space!
ze bestaan niet op r2quote:Op maandag 7 juni 2004 23:53 schreef StefanP het volgende:
Ik koop alles R1... dit zijn niet mijn screencaps, maar aangezien ik ook R1 gebruik, zouden ze identiek zijn. Waar zie je het aan?
een groot gemis voor de europeanenquote:Op dinsdag 8 juni 2004 00:03 schreef kinky_queen het volgende:
[..]
ze bestaan niet op r2
![]()
Je denkt dat hij nu zindelijk is?quote:Op woensdag 25 augustus 2004 08:04 schreef MikeyMo het volgende:
kan ik naar Leonardo DiCaprio kijken in de tijd dat hij nog een bedplasser was
goede vraag eigenlijk...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 09:22 schreef victorinox het volgende:
[..]
Je denkt dat hij nu zindelijk is?
nou,eeeh dat die beestjes dus vernietigd moeten worden...quote:Op zondag 19 september 2004 17:06 schreef Spicy-MacHaggis het volgende:
Echt waar? Komen de Critters eindelijk terug?!?Het is dus echt veel te lang geleden dat ik die heb gezien. Ik heb eigenlijk alleen maar gehoord van Critters 1 & 2, maar er dus ook 3 & 4.
Waar gaan die films dan over behalve het feit dat die beestjes weer eens vernietigt moeten worden?
Die centerfold, dat is Critters 2. In 1 is Ug die zanger en Lee achtereenvolgens de dode deputy, de priester en Charly.quote:Op donderdag 23 september 2004 20:11 schreef Wombcat het volgende:
Critters is een toffe film!!! Echt briljant gewoon. Idd die bounty hunter die centerfold wordt (met nietje). Sowieso zijn die Bountyhunters erg komisch.
Critters II heb ik wel 'ns gezien, maar vond ik een stuk minder. Van 3 en 4 wist ik niet af.
Hij veranderde toch in die centerfold, aangezien hij net begon te veranderen in Freddy Krueger waarop iemand hem een playboy in zijn handen drukte?quote:Op donderdag 23 september 2004 20:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
Die centerfold, dat is Critters 2. In 1 is Ug die zanger en Lee achtereenvolgens de dode deputy, de priester en Charly.
1e keer verandert hij in de weide... compleet met nietje. Loop hij/zijn topless weg "let's kill krites"quote:Op vrijdag 24 september 2004 13:54 schreef kriele het volgende:
[..]
Hij veranderde toch in die centerfold, aangezien hij net begon te veranderen in Freddy Krueger waarop iemand hem een playboy in zijn handen drukte?
Na deel 2 moet je dan ook stoppen.quote:Op maandag 4 september 2006 18:00 schreef Zwaffel het volgende:
Critters
Ik had verwacht dat het een stomme achterlijke alien film was. Maar die conversaties van de critters onderling waren erg briljant
van het weekend deel 2 maar kijken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |