Ontbijt betaal je per persoon.quote:Een persoon alleen kost ook minder (aan ontbijt,schoonmaak, douchewater, etc, etc)
Wat zou jij doen als je hele nachten achter de receptie zit.quote:Ze houden best goed in de gaten of je stiekum een meisje meeneemt naar je kamer
Lang niet altijd. Vaak zit het bij de prijs inbegrepen, dus als de overnachting voor één persoon even duur is als voor twee personen klopt er toch iets niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 03:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ontbijt betaal je per persoon.
Aan de ene kant zou het inderdaad logisch zijn als hotels eens wat meer eenpersoonskamers zouden inrichten. Aan de andere kant maakt ze dat wel minder flexibel in de boekingen: een tweepersoonskamer is wel geschikt voor alleengebruik, maar niet andersom.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 03:21 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind het eerder belachelijk dat je met twee personen meer zou betalen dan in je eentje, voor dezelfde kamer.
Per persoon is dat over het algemeen zeker goedkoper ja. Wilde je beweren van niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij bent zeker ook zo iemand die denkt dat het goedkoper is om met 2 man op vakantie te gaan dan alleen?
Je hebt niets te eisen, eigenlijk. En het is ook helemaal niet logisch om minder te vragen voor één persoon; die kamer blijft hetzelfde. Ze zouden wel gek zijn om daar minder mee te gaan verdienen omdat iemand hem in zijn eentje huurt.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 18:19 schreef k_man het volgende:
[..]
Aan de ene kant zou het inderdaad logisch zijn als hotels eens wat meer eenpersoonskamers zouden inrichten. Aan de andere kant maakt ze dat wel minder flexibel in de boekingen: een tweepersoonskamer is wel geschikt voor alleengebruik, maar niet andersom.
Dus wat mij betreft is het één van beide: óf bij alleengebruik een lager tarief hanteren, óf speciale eenpersoonskamers maken. Maar niet hetzelfde tarief rekenen als één persoon een tweepersoonskamer gebruikt omdat ze simpelweg geen eenpersoonskamers hebben.
Het is heel simpel. Ik boek niet bij hotels waar een eenpersoonskamers hetzelfde kost als een tweepersoonskamer.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:32 schreef heiden6 het volgende:
Je hebt niets te eisen, eigenlijk.
Ik reis zelf vrijwel nooit in het hoogseizoen. Dan is het geen kwestie van één persoon in plaats van twee, maar één persoon in plaats van geen. Het is dus graag of niet; of een redelijke prijs incasseren of niks incasseren.quote:Ze zouden wel gek zijn om daar minder mee te gaan verdienen omdat iemand hem in zijn eentje huurt.
Je slaapt liever onder de brug? Want veel keus zal je niet hebbenquote:Het is heel simpel. Ik boek niet bij hotels waar een eenpersoonskamers hetzelfde kost als een tweepersoonskamer
Dat lukt je alleen als je laat komt óf het hotel bijna leeg staatquote:Ik reis zelf vrijwel nooit in het hoogseizoen. Dan is het geen kwestie van één persoon in plaats van twee, maar één persoon in plaats van geen. Het is dus graag of niet; of een redelijke prijs incasseren of niks incasseren.
Zolang er 2 lichamen zijn en 2 monden wil ik dat inderdaad beweren jaquote:Wilde je beweren van niet?
Het gros van de hotels hanteert een toeslag voor alleengebruik van een tweepersoonskamer. Dat vind ik nog wel redelijk. Hotels die voor een persoon exact hetzelfde vragen als wanneer er twee personen zouden slapen zijn gelukkig zeldzaam. Die vermijden is dus niet zo heel moeilijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 19:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je slaapt liever onder de brug? Want veel keus zal je niet hebben
Als jij in je eentje de helft betaalt van wat je betaalt als je met je vriendje op vakantie bent, laat je je in het laatste geval nogal afzetten. Tenzij je nooit in hotels slaapt, nooit een auto huurt, nooit kampeert, etc, etc.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zolang er 2 lichamen zijn en 2 monden wil ik dat inderdaad beweren ja
In Brazilie betaalde je doorgaans per kamer, ongeacht het aantal personen in de kamer.. 9althans de meeste van de hotellen waar ik in zat) Maargoed als de prijs 10 euro per kamer is dan vind ik het niet zo erg.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:34 schreef k_man het volgende:
[..]
Het gros van de hotels hanteert een toeslag voor alleengebruik van een tweepersoonskamer. Dat vind ik nog wel redelijk. Hotels die voor een persoon exact hetzelfde vragen als wanneer er twee personen zouden slapen zijn gelukkig zeldzaam. Die vermijden is dus niet zo heel moeilijk.
Als je gewoon met je partner op vakantie gaat is het nooit goedkoper als alleen gaan.quote:Als jij in je eentje de helft betaalt van wat je betaalt als je met je vriendje op vakantie bent, laat je je in het laatste geval nogal afzetten. Tenzij je nooit in hotels slaapt, nooit een auto huurt, nooit kampeert, etc, etc.
Gaan mensen je andere tarieven in rekening brengen als je met een 'normale' vriend komt in plaats van je partner ofzo?quote:Op woensdag 2 maart 2005 00:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je gewoon met je partner op vakantie gaat is het nooit goedkoper als alleen gaan.
Dat is zoiets als een TV in de uitverkoop kopen omdat hij 10% is afgeprijsd als je er al een op je slaapkamer en in je kamer hebt.
Als je met een vriend/vriendin(dus niet zijnde je partner) gaat en je deelt de rekening dan gaat het wel op, maar dat is in de meeste gevallen niet het geval.
In totaliteit ja. Niet per persoon.quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Met je partner op vakantie gaan is altijd duurder en daar kun je over lullen tot je een ons weegt maar toch is het zo
Moet je eens met zn drieen op vakantie gaan!quote:Op woensdag 2 maart 2005 17:34 schreef k_man het volgende:
Stel dat een auto huren 100 kost. Als je alleen op vakantie gaat kost die auto dus 100 per persoon. Als je met z'n tweetjes ben kost de auto 50 per persoon en daarbij maakt het geen bal uit wie die tweede persoon is.
dan ga ik wel met twee meiden, lekker met zn drieën in een tweepersoonsbedquote:Op woensdag 2 maart 2005 21:16 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Moet je eens met zn drieen op vakantie gaan!
Dat scheelt veel geld!
Verder ben ik ook benieuwd naar de argumenten van Diego waarom met zn tweeen op vakantie gaan duurder is dan alleen.
Als ik met een vriend op vakantie ga, dan betalen we allebei voor onszelf.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Omdat je met 2 man gaat, daarom is het duurder. Maar die logica lijkt me best te begrijpen eigenlijk.
Als dit illustratief is voor je klantvriendelijkheid zal het met dat eigen hotel zo'n vaart niet lopen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 04:48 schreef Casey het volgende:
Over kortingen voor single gebruik van een 2 persoonskamer: Tja, in laagseizoen wil je daar vast wel eens soepel in zijn. Tijdens hoogseizoen? Laat me niet lachen.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |