Wat zijn nu echt je topnummers, je topbands uit die periode?
http://www.nwobhm.com/ Hier staat een (misschien niet compleet) lijstje met bands welke allemaal onder het labeltje vallen.
M'n topalbums zijn toch wel de eerste 2 albums van Iron Maiden en British Steel van Judas Priest.
Nummers:
Blitzkrieg - Blitzkrieg
Angel Witch - Angel Witch
Tygers of Pan Tang - Wild Catz
Er zijn er natuurlijk nog veel meer, wat zijn jullie favorieten?
Girlschool - Race With The Devil
Girlschool - Take It All Away
quote:Hmm, kan wel... heb daar eigenlijk niet zo op gelet...
Op maandag 26 mei 2003 00:53 schreef ranja het volgende:
Oh sorry
Discografien van de bands zijn maar kort... hield toen de stroming op te bestaan ofzo? Zijn de latere albums geen NWOBHM meer?
quote:Dat is een cover van Gun uit de jaren 60, niet te verwarren met die andere Gun van nu.
Girlschool - Race With The Devil
Ook nog geniaal gecovered door Judas Priest, maar pas op cd verschenen als bonus bij de remaster van Sin after Sin.
Helemaal vergeten was ik nog:
Demon - Don't Break The Circle.
quote:Weet ik
Op maandag 26 mei 2003 00:57 schreef Seborik het volgende:Dat is een cover van Gun uit de jaren 60, niet te verwarren met die andere Gun van nu.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 26-05-2003 01:16]
Subtiele schop.
Iron Maiden - Iron Maiden
Iron Maiden - Killers
Judas Priest - Sin After Sin (eigenlijk voor de NWOBHM)
Manowar - Battle Hymns
Manowar - Into Glory Ride
Dit zijn zo'n beetje mijn favoriete new wave albums, maar ik moet toegeven dat ik enkele belangrijke albums nog niet in mijn bezit heb.
Savage - Loose and Lethal (lp)
Erg prettig, zelfs nu nog. Het kan gewoon niet rauwer.
Draai het nog steeds veel
En natuurlijk alles van Witchfinder General.
(en er is zoveel meer, maar daar kan ik nu ff niet opkomen )
quote:Yep, na 1983 was het al voorbij met de pret. De meeste bands stopten of raakten in een of andere underground circuit. De bands die volhielden (Maiden, Saxon, Def Leppard etc) pleegden een zekere stijlaanpassing.
Op maandag 26 mei 2003 00:53 schreef ranja het volgende:
Oh sorry
Discografien van de bands zijn maar kort... hield toen de stroming op te bestaan ofzo? Zijn de latere albums geen NWOBHM meer?Girlschool - Race With The Devil
Girlschool - Take It All Away
Venom - Red Light Fever
Venom - Bloodlust
Tank - Shellshock ... nog gezien op Parkpop ...
A II Z - The Witch of Berkeley
Leuk topic
quote:Met een flink aantal van de bekendste bands heeft Metallica ook nog opgetreden ... zoals met Raven in de Kill 'm All for One tour.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:23 schreef Cynic het volgende:
* alleen de bands herkent waarvan Metallica covers heeft opgenomen
Wat vooral leuk is omdat het best een goed nummer is. En verder zal het inspirreren wel meevalen omdat de betreffende toonladder wel heel makkelijk zelf te vinden is.quote:Was METALLICA's 'Welcome Home (Sanitarium)' Inspired By Work Of Another Band? - Nov. 28, 2004
Did METALLICA inadvertently "borrow" a musical idea from another band for their 1986 dark "power ballad" "Welcome Home (Sanitarium)"? Several Internet reports definitely seem to suggest so.
A song called "Rainbow Warrior" by the obscure NWOBHM (New Wave of British Heavy Metal) band BLEAK HOUSE (photo) appears to contain undeniable similarities to the METALLICA classic. The BLEAK HOUSE track was released as a seven-inch single in 1980 via Buzzard Records, and was followed up by another seven-inch single in 1982 and various compilation appearances before the band apparently called it a day.
A self-proclaimed NWOBHM fanatic, METALLICA drummer Lars Ulrich spent much of his time in the early '80s tracking down obscure recordings from his favorite groups of the era. Ten years after the NWOBHM's glory days of 1982, Ulrich took time out to put together a multi-band compilation, "'79 Revisited: New Wave of British Heavy Metal", along with journalist Geoff Barton, whose work in the now-defunct weekly U.K. rock paper Sounds had kept Ulrich posted while he was in the States.
BLEAK HOUSE - "Rainbow Warrior" (mp3)
http://truemetal.org/battle/bleak2.mp3
METALLICA - "Welcome Home (Sanitarium)" (Windows Media)
For more information on BLEAK HOUSE, click here.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |