deze? er is idd niet echt veel over bekend als het op imdb nog niet gerated is
quote:Vreemd. Maar dan hebben ze in Cannes al een vroege versie gezien om te jureren, neem ik aan.
Op zondag 25 mei 2003 22:52 schreef Demolition het volgende:
http://us.imdb.com/Title?0363589deze?
er is idd niet echt veel over bekend als het op imdb nog niet gerated is
quote:Dat komt omdat ie nog niet uit is.
Op zondag 25 mei 2003 22:52 schreef Demolition het volgende:
er is idd niet echt veel over bekend als het op imdb nog niet gerated is
Hij is alleen nog maar op het Cannes Film Festival geweest.
quote:Waar heb je de film gezien?
Op dinsdag 18 november 2003 09:03 schreef Stephanie_l het volgende:
Heel indrukwekkende film!
Heel sober en vrij traag, maar als halverwege alles op z'n plaats begint te vallen kan het niet meer traag genoeg gaan.
De hele zaal bleef stil zitten kijken tot het eind van de aftiteling, dus ik ben niet de enige op wie het indruk maakte, zeker gaan kijken als je de kans hebt
quote:Terwijl je je toch met de diepere vragen des levens bezig houdt...
Op zaterdag 17 januari 2004 00:23 schreef Superjasper het volgende:
"is dit nou m'n eerste biertje van vandaag of de laatste van gisteravond?"
quote:en nu ook voor Nederlanders natuurlijk
Op dinsdag 18 november 2003 11:49 schreef Doezelhaar het volgende:
Zulke films kan ik wel waarderen en het is toch vrij actueel. Zal best schokkend zijn voor Amerikanen deze film, en Duitsers natuurlijk.
De introductie duurt gewoon te lang, en ik kon me ook niet goed identificeren met de personages, het bleef afstandelijk ...
spoiler:
De shots waren me inderdaad ook vaak te lang. Ze worden wel bedoeld om sfeer neer te zetten en in de eerste twee shots van 3 minuten werkt dat ook wel, maar daarna ging het me vervelen.
Ook ik vind 'm op IMDb overrated.
Het ging een beetje langzaam in het begin maar het einde kwam daardoor doeltreffender aan. Ik zelf vond aardig orgineel dat er een heel normaal beeld werd gegeven van de kinderen die gingen schieten, ze werden nou niet eens als het kwaad zelve of afgeschilderd maar als gewoon normale kinderen die niet weten wat ze met hun intresses aanmoeten en in hun frustraties een geweldadige oplossing bedenken.
De kick die het afvuren van een geweer geeft voor de kinderen kwam erg goed naar voren en je kon wel een voorstelling maken van wat er op dat moment door hun heen ging. Iets dat je bij de gemiddelde schiet/actie film totaal niet hebt.
Ik ben erg blij dat ik gewoon even door het wat langzame opening stukje heb heen gekeken naar het werkelijk overweldigende tweede deel van de film
spoiler:
Mooi in beeld gebracht, maar soms wat langdradig. Sommige shots deden gewoon té lang. Erg leuk zo'n tracking shot om dat alledaagse studentengevoel weer te geven, maar na een tijdje snap je 't allemaal wel. Best een aardige film, maar verwacht geen antwoord op het hoe en waarom van schoolshootings.
Het is gewoon een weergave van die schooldag, dat is alles.
-1
quote:spoiler:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:36 schreef Disorder het volgende:
spoiler:Snapte iemand trouwens die zoen van Alex en Eric? Waren ze homo's, of zou het op dat moment een soort ontlading zijn geweest, vlak voor de schietpartij?
Op zaterdag 24 januari 2004 16:16 schreef Superjasper het volgende:[..]
spoiler:
Volgens mij gewoon een verwijzing naar Dylan Klebold en Eric Harris, die 2 van de Columbine shooting. Die waren mischien ook homosexueel. Daarom zie je ook eventjes een film over Hitler op de tv.
quote:die hele film is gebasseerd op Harris & Klebold. Ze lopen in regenjassen die school in, waarschuwen hun vriend weg te wezen en je ziet ze net zo door de kantine's scharrelen.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:17 schreef Disorder het volgende:[..]
spoiler:
Ik las ook een theorie dat ze gewoon niet wilden sterven zonder ooit gekust te hebben. Best aannemelijk, aangezien ze ook zeggen dat ze dat nog nooit hebben gedaan vlak voor ze beiden onder de douche staan.
Zelfs origineel was de film dus niet.
[Dit bericht is gewijzigd door err op 24-01-2004 23:12]
Op zaterdag 24 januari 2004 16:23 schreef err het volgende:[..]
die hele film is gebasseerd op Harris & Klebold. Ze lopen in regenjassen die school in, waarschuwen hun vriend weg te wezen en je ziet ze net zo door de kantine's scharrelen.
Zelf origineel was de film dus niet.
Op zaterdag 24 januari 2004 18:12 schreef Disorder het volgende:[..]
spoiler:
En net als in het Columbine drama werkten de bommen ook niet goed, al gingen ze later in Elephant geloof ik wel af, als ik het goed gehoord heb op de achtergrond.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:17 schreef Disorder het volgende:
Op zaterdag 24 januari 2004 16:16 schreef Superjasper het volgende:[..]
spoiler:
Volgens mij gewoon een verwijzing naar Dylan Klebold en Eric Harris, die 2 van de Columbine shooting. Die waren mischien ook homosexueel. Daarom zie je ook eventjes een film over Hitler op de tv.
spoiler:Ik las ook een theorie dat ze gewoon niet wilden sterven zonder ooit gekust te hebben. Best aannemelijk, aangezien ze ook zeggen dat ze dat nog nooit hebben gedaan vlak voor ze beiden onder de douche staan.
quote:Natuurlijk lijken ze op Harris&Klebold. Op het einde staat dan wel voor de juridische netheid; Elke vergelijking met echte personen... enz. Maar deze film is volledig gebaseerd op Columbine. Sterker nog het IS Columbine.
Op zaterdag 24 januari 2004 16:23 schreef err het volgende:
quote:Op zaterdag 24 januari 2004 16:17 schreef Disorder het volgende:[..]
spoiler:
Ik las ook een theorie dat ze gewoon niet wilden sterven zonder ooit gekust te hebben. Best aannemelijk, aangezien ze ook zeggen dat ze dat nog nooit hebben gedaan vlak voor ze beiden onder de douche staan.<hr></blockquote>die hele film is gebasseerd op Harris & Klebold. Ze lopen in regenjassen die school in, waarschuwen hun vriend weg te wezen en je ziet ze net zo door de kantine's scharrelen.Zelfs origineel was de film dus niet.
Op zaterdag 24 januari 2004 23:12 schreef err het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, arial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 24 januari 2004 18:12 schreef Disorder het volgende:[..]
spoiler:
En net als in het Columbine drama werkten de bommen ook niet goed, al gingen ze later in Elephant geloof ik wel af, als ik het goed gehoord heb op de achtergrond.
spoiler:door wie werden die ene nou afgeknald aan het eind trouwens? Politie?
[Dit bericht is gewijzigd door Lonewolf2003 op 25-01-2004 15:36]
quote:Jazeker:
Op zondag 25 januari 2004 18:00 schreef err het volgende:
en de titel Elephant..is daar ook nog een verklaring voor?
De raadselachtige titel Elephant ontleende hij (Gus van Sant) aan een BBC-documentaire van Alan Clarke over het geweld in Noord-Ierland. Clarke benadrukte de onmogelijkheid om een sluitende verklaring te geven voor een zo complexe werkelijkheid met een boeddhistische parabel waarin blinden bij het gedeeltelijk betasten van een olifant denken het volledige dier te vatten.
bron: cinema.nl
Als je heel goed oplet zie je geloof ik ook een olifant op een tekening in de kamer van die éne jongen, terwijl de camera 360 graden rond pant als hij piano speelt.
quote:Hehe, school en CKV en zo...
Op donderdag 22 januari 2004 20:51 schreef Huta het volgende:
Ik baal nog steeds omdat ik deze film moet missen op het Film Festival Rotterdam. Hij was erg snel uitverkocht.
De film geeft een goed beeld hoe iemand die mentaal niet helemaal stabiel is in Amerika makkelijk aan middelen kan komen om zich eens flink uit te leven.
Er gebeurt gewoon helemaal niks relevants, behalve die schietpartij. Zal wel reuze artistiek zijn, maar ik vind het echt niks .
quote:
Op maandag 26 januari 2004 18:18 schreef TC03 het volgende:
Bagger film zeg. Súper langdradig.Er gebeurt gewoon helemaal niks relevants, behalve die schietpartij. Zal wel reuze artistiek zijn, maar ik vind het echt niks
.
In het begin is hij inderdaad flink langdradig vooral aangezien je iedereen vanuit een aantal perspectieven tegen komt, wat ook wel z'n charmes heeft, maar ik denk dat dit vooral is gedaan om het zo'n gewoon mogelijke dag te laten lijken waar iedereen z'n eigen weg gaat...
Vondt het erg mooi gefilmd, je waande je als kijker echt op een American Highschool, dat de acteurs ook echte studenten waren, gaf dit wel een extra dimensie...
Vondt het een erg mooie film, een echte limited film en afwijkend van al het mainstream materiaal. Huzarenstukje van Van Sant
Desalniettemin is het wel boeiend genoeg om je een beetje nieuwsgierig te houden. Je gaat er nml wel vanuit dat er wat meer gebeurt dan alleen een beejte rondgeloop in een school en wat gestoei met meerdere personages die op toevallige ogenblikken bij elkaar komen.
Dit is ook wel het geval, maar dan weer erg miniem uitgewerkt.
Cameravoerig was vrij apart, alles was geloof ik vanaf ooghoogte gefilmd en je liep de gehele tijd achter een persoon aan als deze zich vooruitbewoog...Verder werd er wat gespeeld met slow-motion enzo waar ik het nut niet echt van inzag...
Soundtrack was iig om te huilen, semi-serieuze pianodeuntjes die nergens op sloegen en Fur Elise is echt te afgezaagd om nog eens uitgebreid te behandelen in een film.
ik geef m een 7tje... metname omdat ik toch wel geboeid bleef kijken... iets moest er dus wel interressant aan zijn geweest
Erg knap vond ik wel de scéne waarin elias een foto van john neemt. Die zie je uiteindelijk 3X, steeds een ander persoon volgend, en nooit zie je de camera. Knap 3x overnieuw gespeeld dus, incl timing.
Wat ik miste in de film was bezieling, het was allemaal zo zielloos...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er wat meer van had verwacht.
Een trage film, met slechte acteerprestaties.
Voor de rest is het verhaal wel aardig uitbedacht, maar daar blijft het dan ook bij.
Cijfer: 6.9
waarom wordt in dit topic de traagheid en doelloosheid van de film gezien als "artistiek" ? doet me denken aan dames van middelbare leeftijd die als hun gevraagd wordt naar hun mening over iets wat ze niks vinden, uit beleefdheid antwoorden: ja tis wel "apart".
dat trage, doelloze, zielloze is volgens mij precies wat zich op zo 'n middelbare school afspeelt. als ik me nog iets van mijn eigen schooltijd kan herinneren (zwaar verdrongen!!): zo'n langzame dag, door gangen lopen, rondhangen in de kantine, saaie lessen, eindeloos wachten tot het half vijf is, klote gym (haha!)...
het gaat volgens mij niet alleen over de colombine morrden, maar ook over het gewone schoolleven wat een hel kan zijn, en hel van verveling en doelloosheid, alleen op deze school ontaardt het toevallig (!) in een echte hel.
ik vond het clueless meisjes-trio en hun gemuts over tijd elkaar besteden (hoeveel procent wil je DAN dat ik aan jou besteed?) etc. erg grappig.
quote:Zulke meisjes bestaan dus echt
Op vrijdag 6 februari 2004 18:03 schreef ajuu het volgende:
ik vond het clueless meisjes-trio en hun gemuts over tijd elkaar besteden (hoeveel procent wil je DAN dat ik aan jou besteed?) etc. erg grappig.
quote:ongetwijfeld. ook die heb ik verdrongen.
Op vrijdag 6 februari 2004 18:04 schreef Disorder het volgende:[..]
Zulke meisjes bestaan dus echt
wellicht is Elephant een Clueless "from Hell"
Als ze de (imho) verspilde tijd die nu op gaat aan: Een paar football spelers op het veld, een versnelde zonsondergang en het vrijwel eindeloze pianospel van een van de wacko's besteed hadden aan het uitwerken van een paar personages was het boeiender geweest denk ik.
Mijn vriendin en ik vonden hem alle 2 op american beauty lijken en die vonden we alle 2 beter.
Genade zesje wat mij betreft, vooral omdat het er allemaal wel mooi uitzag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |