abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10675379
Gus van Sant heeft een film gemaakt, genaamd Elephant. De film gaat over een schietpartij in een Amerikaanse school en is in de prijzen gevallen op het Cannes filmfestival. De acteurs zijn locale studenten van een school en improviseerden hun teksten. Gek genoeg is er bijna niets over te vinden, zelfs geen eigen internetsite. Weet iemand hier wat meer over? Heeft iemand deze film gezien?

zondag 25 mei 2003 @ 22:52:51 #2
33243 Demolition
is eigenlijk schaapje
pi_10675707
http://us.imdb.com/Title?0363589

deze? er is idd niet echt veel over bekend als het op imdb nog niet gerated is

pi_10675737
quote:
Op zondag 25 mei 2003 22:52 schreef Demolition het volgende:
http://us.imdb.com/Title?0363589

deze? er is idd niet echt veel over bekend als het op imdb nog niet gerated is

Vreemd. Maar dan hebben ze in Cannes al een vroege versie gezien om te jureren, neem ik aan.
  zondag 25 mei 2003 @ 22:54:30 #4
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10675746
quote:
Op zondag 25 mei 2003 22:52 schreef Demolition het volgende:
er is idd niet echt veel over bekend als het op imdb nog niet gerated is
Dat komt omdat ie nog niet uit is.

Hij is alleen nog maar op het Cannes Film Festival geweest.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zondag 1 juni 2003 @ 19:21:13 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10809600
ben wel benieuwd dan...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_14707537
Is dit echt het laatste topic over deze film of heb ik niet goed gezocht?
Ik ga em vanavond zien in ieder geval
pi_14707740
Beetje zelfde stijl als Bowling for Columbine?
pi_14721096
Heel indrukwekkende film!
Heel sober en vrij traag, maar als halverwege alles op z'n plaats begint te vallen kan het niet meer traag genoeg gaan.
De hele zaal bleef stil zitten kijken tot het eind van de aftiteling, dus ik ben niet de enige op wie het indruk maakte, zeker gaan kijken als je de kans hebt
pi_14721429
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 09:03 schreef Stephanie_l het volgende:
Heel indrukwekkende film!
Heel sober en vrij traag, maar als halverwege alles op z'n plaats begint te vallen kan het niet meer traag genoeg gaan.
De hele zaal bleef stil zitten kijken tot het eind van de aftiteling, dus ik ben niet de enige op wie het indruk maakte, zeker gaan kijken als je de kans hebt
Waar heb je de film gezien?
pi_14721657
In Leuven, draait in zowat heel belgie nu, nederland weet ik niet.
  dinsdag 18 november 2003 @ 11:49:43 #11
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_14724738
Zulke films kan ik wel waarderen en het is toch vrij actueel. Zal best schokkend zijn voor Amerikanen deze film, en Duitsers natuurlijk.
pi_16330203
Onvoorstelbaar wat een boutfilm zeg, heb halverwege eerst een paar biertjes weg moeten tikken voor dat ik verder kon kijken. Geen plot, geen verhaal, lange trage scenes van de achterkant van mensen die nergens naartoe gaan, naar het waarom van alles moeten we zelf maar gissen. Oh wacht dit is natuurlijk zo'n artistieke film, dan is het natuurlijk wel prachtig allemaal hoor. Straks denken de mensen nog dat ik de essentie van de film niet begrijp.
is dit nou m'n eerste biertje van vandaag of de laatste van gisteravond?
pi_16332494
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 00:23 schreef Superjasper het volgende:
"is dit nou m'n eerste biertje van vandaag of de laatste van gisteravond?"
Terwijl je je toch met de diepere vragen des levens bezig houdt...

<enter signature>
pi_16332555
Interessant Oe en zie ik een lekkerding?
Delivered without an information leaflet
  zaterdag 17 januari 2004 @ 01:42:42 #15
44906 merino
World of Sleepers
pi_16332588
ga proberen deze te pakken op filmfestival. Heb zeer goede berichten over gehoord
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_16335560
Als je geduld hebt is dit zeker een aanrader
pi_16335762
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 11:49 schreef Doezelhaar het volgende:
Zulke films kan ik wel waarderen en het is toch vrij actueel. Zal best schokkend zijn voor Amerikanen deze film, en Duitsers natuurlijk.
en nu ook voor Nederlanders natuurlijk
Not tonight, I've got a headache[br]Rokers zijn potentiele kankerlijers
pi_16497959
Hij viel me tamelijk tegen eerlijk gezegd, had er al een en ander over gelezen en daardoor hoge verwachtingen gekregen, maar nee. Ik weet dat Gus van Sant hiermee niet zozeer een statement wil maken maar meer een discussie wil aanmoedigen, maar dat vind ik eigenlijk geen excuus voor deze film.

De introductie duurt gewoon te lang, en ik kon me ook niet goed identificeren met de personages, het bleef afstandelijk ...
spoiler:

... waardoor het me weinig deed toen ze doodgeschoten werden.

De shots waren me inderdaad ook vaak te lang. Ze worden wel bedoeld om sfeer neer te zetten en in de eerste twee shots van 3 minuten werkt dat ook wel, maar daarna ging het me vervelen.

Ook ik vind 'm op IMDb overrated.

donderdag 22 januari 2004 @ 20:51:13 #19
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_16498178
Ik baal nog steeds omdat ik deze film moet missen op het Film Festival Rotterdam. Hij was erg snel uitverkocht.
  donderdag 22 januari 2004 @ 20:52:17 #20
62021 Muizig
Kijkt verbaasd..
pi_16498213
Ïk vond het een bijzonder goede film, heb er zeer geboeid naar zitten kijken

Het ging een beetje langzaam in het begin maar het einde kwam daardoor doeltreffender aan. Ik zelf vond aardig orgineel dat er een heel normaal beeld werd gegeven van de kinderen die gingen schieten, ze werden nou niet eens als het kwaad zelve of afgeschilderd maar als gewoon normale kinderen die niet weten wat ze met hun intresses aanmoeten en in hun frustraties een geweldadige oplossing bedenken.

De kick die het afvuren van een geweer geeft voor de kinderen kwam erg goed naar voren en je kon wel een voorstelling maken van wat er op dat moment door hun heen ging. Iets dat je bij de gemiddelde schiet/actie film totaal niet hebt.

Ik ben erg blij dat ik gewoon even door het wat langzame opening stukje heb heen gekeken naar het werkelijk overweldigende tweede deel van de film

De hele grote gemene wereld in!
pi_16503960
http://www.apple.com/trailers/newline/elephant/
Op deze site kun je de trailer bekijken. Het lijkt me echt een ontzettend mooie film. Ik ben erg benieuwd. Ik hou wel van dit soort films, ook al is het erg confronterend. Wanneer komt hij eigenlijk uit?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 22 januari 2004 @ 23:52:37 #22
54847 inspiral
poor misguided fool
pi_16504276
Bizar genoeg heb ik Elephant gekeken op de dag dat er een Haagse kwal het nodig dacht te vinden om een conrector te vermoorden.
Goede film overigens.
I hate to be loved, but I need to feel wanted || [url=http://www.barflyonline.co.uk/]Barfly[/url], best unsigned UK band around
pi_16528109
Ik heb de film net afgekeken. Ik heb er gemengde gevoelens over. Ik vond de manier waarop het alledaagse leven van een groep studenten in beeld werd gebracht erg goed.
spoiler:
Helaas werd er echter nergens een achterliggende reden gegeven voor de schietpartij. Misschien was dat echter gewoon de bedoeling. Je gaat er zelf door nadenken.

spoiler:

Snapte iemand trouwens die zoen van Alex en Eric? Waren ze homo's, of zou het op dat moment een soort ontlading zijn geweest, vlak voor de schietpartij?

Mooi in beeld gebracht, maar soms wat langdradig. Sommige shots deden gewoon té lang. Erg leuk zo'n tracking shot om dat alledaagse studentengevoel weer te geven, maar na een tijdje snap je 't allemaal wel. Best een aardige film, maar verwacht geen antwoord op het hoe en waarom van schoolshootings.

Het is gewoon een weergave van die schooldag, dat is alles.

vrijdag 23 januari 2004 @ 23:50:35 #24
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_16534126
wat een kutfilm. Zal wel weer reuze artistiek zijn enzo, maar 90 minuten mensen die door gangen lopen, vanuit 3 hoeken gefilmd? Kom op zeg.

-1

pi_16546522
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 20:36 schreef Disorder het volgende:
spoiler:
Snapte iemand trouwens die zoen van Alex en Eric? Waren ze homo's, of zou het op dat moment een soort ontlading zijn geweest, vlak voor de schietpartij?

spoiler:
Volgens mij gewoon een verwijzing naar Dylan Klebold en Eric Harris, die 2 van de Columbine shooting. Die waren mischien ook homosexueel. Daarom zie je ook eventjes een film over Hitler op de tv.
is dit nou m'n eerste biertje van vandaag of de laatste van gisteravond?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')