abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10589947
Goed!

The world's most famous female aviator disappeared in 1937, as she attempted to become the first woman to fly around the world. With her navigator, Fred Noonan, her Lockheed Electra was last heard from about 100 miles from the tiny Pacific atoll, Howland Island on July 2, 1937. President Roosevelt authorized an immediate search; no trace was ever found.

Over the years, the disappearance of Amelia Earhart has spawned almost as many conspiracy theories as the Lindbergh Kidnapping and the Kennedy Assasination.

She achieved a number of aviation records:

the first woman to fly across the Atlantic, in 1928
the second person to fly solo across the Atlantic, in 1932
the first person to solo from Hawaii to California, in 1935

Helpt waar hij kan!
pi_10593152
U kunt weer raden op het nog onverklaarde plaatje.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:18:41 #3
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10593339
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:10 schreef SportsIllustrated het volgende:
U kunt weer raden op het nog onverklaarde plaatje.

Deze ?

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10593841
Welke sukkel heeft de titel verkeerd geschreven?
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:52:04 #5
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10593937
Mod to the rescue!
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10594370
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:47 schreef beeer het volgende:
Welke sukkel heeft de titel verkeerd geschreven?
Ik. Wat is er loos?
Helpt waar hij kan!
pi_10599673
Er moet natuurlijk Raad-je-Plaatje deel 61 komen te staan; althans ik denk dat Beer dat bedoelt, en aangezien heer Beer zolang dat niet gebeurd waarschijnlijk ernstig geconstipeerd is, lijkt het me aardig als iemand dat even regelt.
Helpt waar hij kan!
pi_10601352
Is deze mevrouw een wetenschapster van het stralende type?
En weer een stukje onzinnige proza.
pi_10602725
Nee, een weldoenster van Oost-Europeanen.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  donderdag 22 mei 2003 @ 14:52:44 #10
19139 plunk
einfach negieren.
pi_10608340
Jane Addams.
Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_10609641
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 14:52 schreef plunk het volgende:
Jane Addams.
Volmaakt juist.
pi_10611034
pi_10621551
Zegt me niks dus raad ik maar wat:

Ik denk een Nederlander of een Amerikaan (heeft iets met uniform te makengeloof ik).

Indien Nederlander, blauw uniform, iets met de marine; indien Amerikaan, iets van rond de Burgeroorlog?

Helpt waar hij kan!
  vrijdag 23 mei 2003 @ 14:24:57 #14
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10629204
Amerikaan, van na de Burgeroorlog, bij de Marine.
pi_10677804
Alfred Thayer Mahan, auteur van o.a. The Influence of Sea Power upon History.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 26 mei 2003 @ 10:24:47 #16
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10681208
quote:
Op maandag 26 mei 2003 00:35 schreef OllieA het volgende:
Alfred Thayer Mahan, auteur van o.a. The Influence of Sea Power upon History.
De gelijkenis is idd treffend. Bij gebrek aan aanwezigheid van heer Sports , moeten we er maar van uitgaan dat het goed is.

Wat dachten we van onderstaande 'meneer'?

Slaapt winter
en zomer
pi_10682397
quote:
Op maandag 26 mei 2003 10:24 schreef Parabola het volgende:

[..]

De gelijkenis is idd treffend. Bij gebrek aan aanwezigheid van heer Sports , moeten we er maar van uitgaan dat het goed is.

Wat dachten we van onderstaande 'meneer'?
[afbeelding]

Heer Parabola, is deze ongetwijfeld wijze heer uit het verre Oosten een Japanner?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  maandag 26 mei 2003 @ 11:34:16 #18
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10682526
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:27 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heer Parabola, is deze ongetwijfeld wijze heer uit het verre Oosten een Japanner?

Heer du_ke, hoe wijs 'meneer' is, is niet duidelijk, maar erg dom zallie niet geweest zijn. Japanner was 'meneer' evenwel niet.
Slaapt winter
en zomer
pi_10682557
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:34 schreef Parabola het volgende:

[..]

Heer du_ke, hoe wijs 'meneer' is, is niet duidelijk, maar erg dom zallie niet geweest zijn. Japanner was 'meneer' evenwel niet.

Heer Parabola, Is het dan een Chinees met een hoge positie in de vooroorlogse keizerlijke hiarchie?
  maandag 26 mei 2003 @ 11:39:28 #20
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10682637
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heer Parabola, Is het dan een Chinees met een hoge positie in de vooroorlogse keizerlijke hiarchie?

Heel goed, heer du_ke, 'meneer' was inderdaad Chinees en zijn positie in de keizerlijke hierarchie was hoog. Uw formulering 'vooroorlogs' is strikt genomen juist,maar doet vermoeden dat u in het verkeerde tijdvak zoekt. Aan welke oorlog denkt u, als ik vragen mag?
Slaapt winter
en zomer
pi_10682817
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:39 schreef Parabola het volgende:

[..]

Heel goed, heer du_ke, 'meneer' was inderdaad Chinees en zijn positie in de keizerlijke hierarchie was hoog. Uw formulering 'vooroorlogs' is strikt genomen juist,maar doet vermoeden dat u in het verkeerde tijdvak zoekt. Aan welke oorlog denkt u, als ik vragen mag?

Ik had een vermoeden zo rond 1920, maar ik zal nu aan een wat eerdere periode gaan denken, Was deze heer actief voor of na de grote nederlaag tegen Japan in 1895?
  maandag 26 mei 2003 @ 11:50:09 #22
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10682901
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik had een vermoeden zo rond 1920, maar ik zal nu aan een wat eerdere periode gaan denken, Was deze heer actief voor of na de grote nederlaag tegen Japan in 1895?

Ruim ruim daarvoor! 'Meneer' was onderdaan van 1 van de Mingen.
Slaapt winter
en zomer
pi_10683023
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:50 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ruim ruim daarvoor! 'Meneer' was onderdaan van 1 van de Mingen.

Ah op die manier. Hij was zelf geen keizer neem ik aan?
Had hij iets van doen met westerlingen die het arme china van haar zijde en porselijn wouden ontdoen in ruil voor kralen en spiegeltjes?
  maandag 26 mei 2003 @ 12:00:16 #24
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10683162
quote:
Op maandag 26 mei 2003 11:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah op die manier. Hij was zelf geen keizer neem ik aan?
Had hij iets van doen met westerlingen die het arme china van haar zijde en porselijn wouden ontdoen in ruil voor kralen en spiegeltjes?

Geen keizer was 'hij' inderdaad, een onderdaan zoals ik zei. Met westerlingen heeft 'hij' vermoedelijk niets van doen gehad hoewel nauwelijks ondersteunde theorietjes beweren van wel. Maar dat laatste dan weer op een hele andere manier dan u in gedachten schijnt te hebben, heer du_ke.
Slaapt winter
en zomer
pi_10683489
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:00 schreef Parabola het volgende:

[..]

Geen keizer was 'hij' inderdaad, een onderdaan zoals ik zei. Met westerlingen heeft 'hij' vermoedelijk niets van doen gehad hoewel nauwelijks ondersteunde theorietjes beweren van wel. Maar dat laatste dan weer op een hele andere manier dan u in gedachten schijnt te hebben, heer du_ke.

Heer Parabola, deze meneer heeft een groot zwaard in zijn hand, had hij iets van doen met het ontwikkelen van vechtsporten? Ik doel hier op Kung-fu en het minder agressieve Taichi.

Of heeft de nauwelijks ondersteunde theorie betrekking op de verzinselen van ene Marco Polo?

maandag 26 mei 2003 @ 12:24:19 #26
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10683756
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heer Parabola, deze meneer heeft een groot zwaard in zijn hand, had hij iets van doen met het ontwikkelen van vechtsporten? Ik doel hier op Kung-fu en het minder agressieve Taichi.

Het zwaard is mij ook opgevallen, heer du_ke. Het heeft niets van doen met vechtsporten. Afgaand op de feiten, had 'meneer' het zwaard niet echt nodig, hooguit ter compensatie van een ander gemis. Ik sluit niet uit dat hij het ooit gebruikt heeft, maar om meer over 'meneer' te weten te komen, is de achtergrond relevanter dan het zwaard. Kijkt u eens of u daar chocola van kunt maken?
quote:
Of heeft de nauwelijks ondersteunde theorie betrekking op de verzinselen van ene Marco Polo?
U heeft kennelijk weinig vertrouwen in deze vermaarde Venetiaan? Welnu, de heer Polo had niets van doen met de gezochte 'meneer', ook niet in de nauwelijks ondersteunde theorie.
Slaapt winter
en zomer
pi_10683885
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:24 schreef Parabola het volgende:

[..]

Het zwaard is mij ook opgevallen, heer du_ke. Het heeft niets van doen met vechtsporten. Afgaand op de feiten, had 'meneer' het zwaard niet echt nodig, hooguit ter compensatie van een ander gemis. Ik sluit niet uit dat hij het ooit gebruikt heeft, maar om meer over 'meneer' te weten te komen, is de achtergrond relevanter dan het zwaard. Kijkt u eens of u daar chocola van kunt maken?

Aangezien heer Parabola de nadruk legt op 'meneer' begin ik te vermoeden dat hij eneuch was.
Of wellicht een vrouw die zich voordeed als heer als in hidden tiger, crouching dragon.
quote:
U heeft kennelijk weinig vertrouwen in deze vermaarde Venetiaan? Welnu, de heer Polo had niets van doen met de gezochte 'meneer', ook niet in de nauwelijks ondersteunde theorie.
Bestaat er een theorie dat de chinezen iets met chocola van doen hadden?

EDIT had meneer iets van doen met de verboden stad?

[Dit bericht is gewijzigd door du_ke op 26-05-2003 12:36]

pi_10684038
Ik weet het al het is Cheng Ho (Zheng He) The Admiral Of the Western Seas
  maandag 26 mei 2003 @ 12:52:16 #29
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10684331
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:39 schreef du_ke het volgende:
Ik weet het al het is Cheng Ho (Zheng He) The Admiral Of the Western Seas
vollig correct heer du_ke, u is een waardig RJP-er.

Zheng He (or Cheng Ho) (1371-1435) was a famous Chinese mariner and explorer who, from 1405 to 1433, explored explored Southeast Asia, Sumatra, Java, Ceylon, India, Persia, the Persian Gulf, Arabia, the Red Sea as far north as Egypt, and Africa as far south as the Mozambique channel.

Some recent controversal theory (see 1421 in further reading) suggested that Zheng He circumcircled the globe and discovered America in the 1400s before Ferdinand Magellan and Christopher Columbus. This theory has found little support among historians

enneh, meneer was idd eneuch

Plaatje!

Slaapt winter
en zomer
pi_10684437
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:52 schreef Parabola het volgende:

Plaatje!

komt er aan, even opzoeken en uploaden

Hierbij een man met grote bakkebaarden

maandag 26 mei 2003 @ 13:30:16 #31
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10685113
quote:
Op maandag 26 mei 2003 12:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

komt er aan, even opzoeken en uploaden

Hierbij een man met grote bakkebaarden
[afbeelding]

Goede hemelen, wat een bosschen haar heeft meneer aan de slapen

Meneer is ofwel van excentrieke Britse adel, ofwel een artistiek Fransoos, nést ce pas?

Slaapt winter
en zomer
pi_10685265
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:30 schreef Parabola het volgende:

[..]

Goede hemelen, wat een bosschen haar heeft meneer aan de slapen

Meneer is ofwel van excentrieke Britse adel, ofwel een artistiek Fransoos, nést ce pas?

nést ce pas inderdaad, hij is Fransman noch Brit. En iets excentrieks heb ik niet kunnen ontdekken hoewel hij zeker een avontuurlijke instelling had.
  maandag 26 mei 2003 @ 13:39:55 #33
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10685327
Dien ik de bakken baarden dan in Pruisische hoek te zoeken, heer du_ke? En de professie wellicht in het ontdekkingsreizigersgilde?
Slaapt winter
en zomer
pi_10685403
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:39 schreef Parabola het volgende:
Dien ik de bakken baarden dan in Pruisische hoek te zoeken, heer du_ke? En de professie wellicht in het ontdekkingsreizigersgilde?
Heer Parabola u zit al direct in de goede richting! Hui was zowel Pruis als ontdekkingsreiziger!
  maandag 26 mei 2003 @ 13:45:06 #35
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10685451
Nu zijn we krijgend ergens. Heeft meneer toevallig een leuk stukje Afrika ontdekt?
Slaapt winter
en zomer
pi_10685487
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:45 schreef Parabola het volgende:
Nu zijn we krijgend ergens. Heeft meneer toevallig een leuk stukje Afrika ontdekt?
Ook dat volgens mij heeft heer Parabola de correcte naam al onder zijn Ctrl-V staan .
  maandag 26 mei 2003 @ 13:48:52 #37
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10685552
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook dat volgens mij heeft heer Parabola de correcte naam al onder zijn Ctrl-V staan .

Och, u vlijt mij. U overschat mij bovendien.

* Parabola heeft al wel een vermoeden. Heeft meneer bij enig toeval de oorsprong van de Nijl ontdekt, en wel als eerste?

Slaapt winter
en zomer
pi_10685688
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:48 schreef Parabola het volgende:

[..]

Och, u vlijt mij. U overschat mij bovendien.

* Parabola heeft al wel een vermoeden. Heeft meneer bij enig toeval de oorsprong van de Nijl ontdekt, en wel als eerste?

Hij heeft wel als eerste de oorsprong van een Afrikaanse rivier ontdekt maar het was niet de Nijl.
  maandag 26 mei 2003 @ 13:57:29 #39
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10685763
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hij heeft wel als eerste de oorsprong van een Afrikaanse rivier ontdekt maar het was niet de Nijl.

hmmmz, een tegenvaller, maar wel met een bruikbare hint als gevolg.

* Parabola moet even 1 a 2 uurtjes weg. Als niemand me voor is, zal ik daarna verder ploeteren op de meneer met de bakken baarden

Slaapt winter
en zomer
pi_10685820
quote:
Op maandag 26 mei 2003 13:57 schreef Parabola het volgende:

[..]

hmmmz, een tegenvaller, maar wel met een bruikbare hint als gevolg.

* Parabola moet even 1 a 2 uurtjes weg. Als niemand me voor is, zal ik daarna verder ploeteren op de meneer met de bakken baarden

Succes daarmee, hoewel deze heer door uw goede raden niet erg moeilijk meer te raden hoeft te zijn!
pi_10686625
Heinrich Barth, wer sonst?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_10686720
quote:
Op maandag 26 mei 2003 14:33 schreef pyl het volgende:
Heinrich Barth, wer sonst?
Heinrich Barth it is.
quote:
182165, German explorer in British service. After traveling (184547) through the Levant and N Africa, he entered the service of the British government. He joined (1849) an expedition to the W Sudan. He visited the Fulani and the Hausa and discovered the upper Benue River. After exploring the Chad region he turned westward and made his way through Kano and Sokoto to Gwandu, in N Nigeria. Barths interest in the Islamic culture of W Africa led him on to Timbuktu where he stayed eight months before returning (1855) to England. His Travels and Discoveries in North and Central Africa (5 vol., 185758, in English and German) is a masterpiece of narrative and geographic research.
Plaatje!
pi_10702844
Antropologie voor Beginners deel 3

De Aziaat

De Aziaat wordt ook wel spleetoog genoemd. Aziaten zijn de slimste van alle mensensoorten. Toch denken de meeste Aziatenmannetjes met hun kleine pikkies en maken ze aan de lopende band hun Aziatenwijfjes zwanger. Er zijn dan ook héél veel Aziaten.

Aziaten eten altijd rijst. Die rijst eten ze met stokjes (merk op: alweer een teken dat ze hun superieure hersens niet goed gebruiken). Japanse Aziaten eten er dan ook nog rauwe vis bij. Koreaanse Aziaten eten het liefst hun hond op, behalve de Noord-Koreaanse Aziaten want die zitten in een strafkamp en hebben niks te vreten.

Aziaten zijn niet zo heel erg zielig, maar toch wel een beetje. Dit is de schuld van de blanke (zie Antropologie voor Beginners - De blanke), want de blanke is de schuld van alles.

Er zijn minder beroemde Aziaten dan je zou denken. Een van hen wordt behandeld in de voorbeeldopgave.

Voorbeeldopgave

Wie is deze Aziaat?

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_10703990
Heer Grieken is dit een zuid koreaan?
pi_10704236
Noord-Koreaan.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_10704411
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 10:15 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Noord-Koreaan.
Nou van noord koreanen heb ik weinig verstand dus ik haak af. Behalve als meneer toevallig groot industrieel is.
pi_10704498
Meneer woont niet meer in Noord-Korea. Hij heeft een groot vermogen vergaard. Reden om nog even vol te houden?
pi_10704534
Dan ken ik alleen Kim Il Sung .

(deel drie? waar stond deel twee?)

Helpt waar hij kan!
pi_10704659
Meneer woont inmiddels in Amerika. Hij is de enige Koreaan die geen Kim heet.

Deel 2 van de cursus staat hier.

pi_10704817
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 10:27 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Meneer woont niet meer in Noord-Korea. Hij heeft een groot vermogen vergaard. Reden om nog even vol te houden?
Is meneer toevallig sekteleider?

hoe heette die knakker ook al weer, iets van sung il moon.

pi_10704857
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 10:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is meneer toevallig sekteleider?

hoe heette die knakker ook al weer, iets van sung il moon.

Sun Myung Moon it is.
pi_10704937
Ach ja, Moon zou wel een kunnen kloppen.

(ik had 1 over het hoofd gezien, dank u)

Helpt waar hij kan!
pi_10704984
U bent een ijverig cursist, heer her_tog. Hulde.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 17:05:48 #54
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10714149
Wie is deze grootman?

Excuus, mocht hij te makkelijk zijn.

pi_10714757
Dit is koning Gustaaf II van Zweden.

Plaatje maar!

dinsdag 27 mei 2003 @ 17:39:54 #56
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10714923
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:32 schreef Gellius het volgende:
Dit is koning Gustaaf II van Zweden.

Plaatje maar!

Waarom weet je dat?

Nieuw persoon:

[Dit bericht is gewijzigd door Quasar_de_Duif op 27-05-2003 17:44]

pi_10715016
Omdat hij al eens eerder geplaatst is, zo uit mijn encyclopedische herinnering.
Daarnaast weet ik natuurlijk alles.

.

-edit: grmbl, nu dwingt u mij weer tot het intrekken van een jongeman die heel wat meer gewicht een de schaal legt dan de pompeuze scharlaken-satijn meneer van hierboven. Maar goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 27-05-2003 17:48]

dinsdag 27 mei 2003 @ 17:48:08 #58
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10715075
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:44 schreef Gellius het volgende:
Omdat hij al eens eerder geplaatst is, zo uit mijn encyclopedische herinnering.
Daarnaast weet ik natuurlijk alles.

In de reeks bleke onanisten:

[afbeelding]

Hij kon geen vrouw krijgen?
pi_10715083
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:48 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Hij kon geen vrouw krijgen?

We doen eerst even de meneer de rode jurk, okay?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 17:50:55 #60
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_10715126
Cardinal Richelieu

ben ook weer eens terug in dit topic

Asumption is the mother of all fuck-ups
  dinsdag 27 mei 2003 @ 17:52:12 #61
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10715158
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:50 schreef Tsjernobelg het volgende:
Cardinal Richelieu

Correct. Ik zie dat het niveau redelijk hoog ligt.

Nu meneer de onanist. hij ziet er joods/frans uit

pi_10715218
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:52 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Correct. Ik zie dat het niveau redelijk hoog ligt.

Nu meneer de onanist. hij ziet er joods/frans uit

Ik breng hem nog even in al zijn bleekheid onder de aandacht:

Ondanks het hoge niveau in dit forum is dit een eitje.

pi_10715235
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:50 schreef Tsjernobelg het volgende:
Cardinal Richelieu

Welkom thuis overigens, mijnheer de Tsjernobelg. Was u verdwaald?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 17:57:13 #64
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10715247
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:55 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik breng hem nog even in al zijn bleekheid onder de aandacht:

[afbeelding]

Ondanks het hoge niveau in dit forum is dit een eitje.

Gokje: Albert Einstein in z'n jonge jaren?
pi_10715258
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:57 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Gokje: Albert Einstein in z'n jonge jaren?

Wetenschappers onaneren niet!
  dinsdag 27 mei 2003 @ 17:59:28 #66
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_10715296
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:56 schreef Gellius het volgende:

[..]

Welkom thuis overigens, mijnheer de Tsjernobelg. Was u verdwaald?

hehe nee zag uiterst onverwacht dit topic in de lijst der actieven verschijnen. Kon het niet laten even te kijken hoeveel leven dit topic nog bevatte
  dinsdag 27 mei 2003 @ 18:01:14 #67
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10715325
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 17:57 schreef Gellius het volgende:

[..]

Wetenschappers onaneren niet!

Nou, zo seduisant was deze man nu ook weer niet.
pi_10715543
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 18:01 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Nou, zo seduisant was deze man nu ook weer niet.

...laten we even afstappen van deze handkar. Mijnheer was inderdaad Frans. Dit bij wijze van hint.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 18:27:30 #69
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10715775
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 18:12 schreef Gellius het volgende:

[..]

...laten we even afstappen van deze handkar. Mijnheer was inderdaad Frans. Dit bij wijze van hint.

Ik denk dat ik deze aan me voorbij laat schieten. Het enige wat bij mij opkomt is een enigszins bekend gezicht, fransman en literator.
pi_10715873
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 18:27 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze aan me voorbij laat schieten. Het enige wat bij mij opkomt is een enigszins bekend gezicht, fransman en literator.

Je ben er al bijna hoor! Even volhouden nog. Een hint is nu al overbodig: je hoeft alleen de naam nog.
pi_10717358
Hij was niet alleen literator, maar ook erg wijs. Hij bracht een aanzienlijk deel van zijn leven in bed door.

Hop-hop!

pi_10717856
Marcel Proust, uit de tijd dat hij nog niet de hele dag in bed madeleines lag te vreten.
pi_10718009
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:16 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Marcel Proust, uit de tijd dat hij nog niet de hele dag in bed madeleines lag te vreten.
Maar natuurlijk. Het is allemaal zo gemakkelijk. Wie doet er eens even een čcht leuk plaatje?
pi_10718088
pi_10718138
Een vertegenwoordiger in kleine compressiepompjes, vermoedelijk van beneden de grote rivieren. Kan even niet op de naam komen, maar tamelijk bekend om zijn indrukwekkende modelspoorbaan op zolder.
pi_10718249
Elke rechtgeaarde RJP-er ziet direct dat dit geen Nederlander is.
pi_10718744
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:36 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Elke rechtgeaarde RJP-er ziet direct dat dit geen Nederlander is.
Waar heb ik dat precies beweerd, lichtzinnige vriend? Ligt Leuven niet beneden de rivieren? En Algiers? Of de Transvaal, zelfs?
pi_10719024
En waar heb ik precies beweerd dat jij dat precies hebt beweerd, makker? Kom op, laat de frenologische basisprincipes eens op deze heer los en geef dan even het juiste antwoord.
pi_10719067
Nou, vooruit dan maar. Mijnheer is Frans. Geef het maar toe.
pi_10719227
Meneer was Amerikaan. En hij had ze niet helemaal op een rijtje, al denken velen daar anders over.
pi_10719267
Dat zeg ik. En hij... hm. Uitvinder?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 21:23:33 #82
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_10719285
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 21:21 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Meneer was Amerikaan. En hij had ze niet helemaal op een rijtje, al denken velen daar anders over.
John Nash (a beautiful mind)
pi_10719517
Wat aandoenlijk om Gellius zo te zien spartelen. De beste jongen raakt geheel de weg kwijt als het niet om negentiende-eeuwers gaat.

Tsjernobelg zit een beetje in de goede richting te denken. Film, check. Niet geheel waarheidsgetrouw verfilmd, check. Oscars, check.

pi_10719587
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 21:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wat aandoenlijk om Gellius zo te zien spartelen. De beste jongen raakt geheel de weg kwijt als het niet om negentiende-eeuwers gaat.

Tsjernobelg zit een beetje in de goede richting te denken. Film, check. Niet geheel waarheidsgetrouw verfilmd, check. Oscars, check.

Ik heb inderdaad een beetje pleinvrees buiten de vertrouwde met notenhout afgewerkte muren van mijn geliefde tijdvak. Echt heel raar en wazig allemaal en ik denk dat hier ook geen antwoord op is.
pi_10719878
De film waardoor meneer (opnieuw) beroemd is geworden staat bol van de onwaarheden. Wel zeer onderhoudend overigens.

Gek idee trouwens dat ik dit nu typ dat het allemaal kan en mogelijk is.

pi_10720013
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 21:50 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
De film waardoor meneer (opnieuw) beroemd is geworden staat bol van de onwaarheden. Wel zeer onderhoudend overigens.

Mijn dienst zit er op, ik schenk dit plaatje met veel genoegen aan de uitvreters van de nachtploeg. Ga ik thuis een boterham eten, want ooit heb je wel eens van ja een boterham zou ook wel lekker zijn. maar ja
dan ga je gewoon iets anders doen
pi_10723695
quote:
Hm, tja, welke film staat niet bol van de onwaarheden? Oftewel: hintje?
quote:
Hoezo? Zo gek is dat niet. Of ben je typematig uitgedaagd of iets dergelijks? Dat je een handicap hebt of zo? Dan heb ik niks gezegd.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_10724621
De frenologie kan me wat. Want zie: als ik nou eens naar die oculaire asymmetrie kijk kan ik niet anders concluderen dan dat het hier om een illustere crimineel gaat die er van werd verdacht tot de nek in het politieke circuit te zitten.
  woensdag 28 mei 2003 @ 08:33:05 #89
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10725956
quote:

Heren Griek, is dit laatste wellicht een verborgen hint en heeft meneer iets met de ontwikkeling van het tiepmasjien te maken?
Slaapt winter
en zomer
pi_10726106
De uitvreters van de nachtploeg hebben er weer niks van gebakken. Wonderlijke kerels zijn dat toch. Wonderlijker zelfs dan de man die de Indische Buurt de mooiste plek van Europa vond.

Enfin, ik zit lekker een shake (smaak: chocolade) te drinken en ik heb er weer zin an. Ik zal dan ook blijmoedig wat hintjes geven.

Heer Beer heeft punt 4.6 en 8.9 uit het Handboek Frenologie door elkaar gehaald. Meneer was juist overheidsdienaar, maar had verdachte contacten met schimmige figuren in een zekere herenvereniging van Italiaanse oorsprong. Niet dat het er veel toedoet; de film is een veel belangrijker clou. Heer Parabola, meneer heeft niets, maar dan ook niets, met de ontwikkeling van de typemachine te maken. De denkbeelden waar deze meneer bekend om is geworden worden tegenwoordig door zelfs de vaagste experts op dit gebied als onzin afgedaan.

Mogen we Parabola eigenlijk al Papabola noemen?

woensdag 28 mei 2003 @ 08:57:08 #91
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10726143
Argh, ik kan niet op de naam komen. Baas van de teamsters?
pi_10726266
Nee, meneer was in dienst van de overheid. Zijn eventuele banden met de maffia zijn verder niet van belang. Met zijn beroep word je normaal gesproken niet beroemd, behalve als je heel grote zaken probeert aan te pakken.
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:21:59 #93
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10726505
Een lastige, zeg ik u. Kunnen wij meneer dateren in de periode van de droolegging allicht? Sterker nog, had meneer met deze drooglegging van doen?

Heb geduld heren Griek, de weg naar het vaderschap is lang, en * Parabola is zo'n beetje op twee derde

Slaapt winter
en zomer
pi_10726727
Meneer was nog een kind tijdens de drooglegging. Hij vergaarde zijn faam tijdens een nog aansprekender episode in de Amerikaanse geschiedenis. Trouwe RJP-ers zullen ondertussen wel weten dat ik deze episode erg interessant vind.
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:33:42 #95
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10726767
Ik vermoed dat meneer met McCarthy te maken had?
pi_10726971
Ongeveer tien jaar later.
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:45:06 #97
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10727011
Meneer had iets met Watergate van doen?
Slaapt winter
en zomer
pi_10727087
Ongeveer tien jaar eerder.
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:50:12 #99
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10727114
Moord op Kennedy?
pi_10727182
Jazeker. Nu kunt u vast ook wel bedenken over welke film ik het had.
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:54:32 #101
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10727205
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:53 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Jazeker. Nu kunt u vast ook wel bedenken over welke film ik het had.
Schindler's List?

* Parabola probeert wat tijd te rekken

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:54:33 #102
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10727206
JFK, ongetwijfeld, van dhr. Stone
  woensdag 28 mei 2003 @ 09:57:21 #103
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10727254
Jim Garrison!
Slaapt winter
en zomer
pi_10727457
...is the right answer!

In JFK wordt de rol van Garrison gespeeld door Kevin Costner. Zie deze site voor een overzicht van onjuistheden in JFK.

Tegenwoordig wordt Garrison zelfs in kringen van die-hard conpiracy theorists als een fantast beschouwd. Jammer genoeg denken veel mensen na het zien van JFK toch dat dit onzinverhaal waar is.

woensdag 28 mei 2003 @ 10:07:35 #105
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10727476
Dikkertje Dap wil ook graag geraden worden:

is dat echt meneer's navel? Wat een allermerkwaardigst kledingstuk draagt meneer dan.

Slaapt winter
en zomer
pi_10727970
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:07 schreef Parabola het volgende:
Dikkertje Dap wil ook graag geraden worden:

[afbeelding]

is dat echt meneer's navel? Wat een allermerkwaardigst kledingstuk draagt meneer dan.

Heer Parabola was dikkertje dap een geestelijke uit de middeleeuwen of wellicht een wijsger uit de renesaince?
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:32:54 #107
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10728027
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heer Parabola was dikkertje dap een geestelijke uit de middeleeuwen of wellicht een wijsger uit de renesaince?

Heel niet slecht gevraagd, heer du_ke. Technisch moet deze vraag met 2 maal neen beantwoord worden, maar enig herschikken zou een ja opleveren.

in Master Mind termen: twee kleuren goed, geen op de juiste plaats

Slaapt winter
en zomer
pi_10728090
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:32 schreef Parabola het volgende:

[..]

Heel niet slecht gevraagd, heer du_ke. Technisch moet deze vraag met 2 maal neen beantwoord worden, maar enig herschikken zou een ja opleveren.

in Master Mind termen: twee kleuren goed, geen op de juiste plaats

Was meneer dan toevallig een ketterse geestelijke uit de renesaince?
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:36:56 #109
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10728115
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was meneer dan toevallig een ketterse geestelijke uit de renesaince?

U raakt nu toch wat uit de richting
Slaapt winter
en zomer
pi_10728246
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:36 schreef Parabola het volgende:

[..]

U raakt nu toch wat uit de richting

Oei dan toch een wijsgeer uit de middeleeuwen?
Meneer heeft ietwat een duits uiterlijk kan dat kloppen?
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:57:41 #111
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10728536
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oei dan toch een wijsgeer uit de middeleeuwen?
Meneer heeft ietwat een duits uiterlijk kan dat kloppen?

Meneer was idd een van de weinige middeleeuws wijsgeren. Zijn Duitse uiterlijk heeft hij zich vermoedelijk aangemeten om RJP-ers te misleiden, want meneer was geen Pruis.
Slaapt winter
en zomer
pi_10728812
thomas van aquino wellicht? (ik twijfel omdat die meestal met een of meer boeken werd afgebeeld)
pi_10728843
O wacht, nu zie ik een boek. Thomas dus?
pi_10728875
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:57 schreef Parabola het volgende:

[..]

Meneer was idd een van de weinige middeleeuws wijsgeren. Zijn Duitse uiterlijk heeft hij zich vermoedelijk aangemeten om RJP-ers te misleiden, want meneer was geen Pruis.

He ik zie net dat pyl me voor was maar volgens mij moet het inderdaad Thomas van Aquino zijn.
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:12:12 #115
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10728895
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:08 schreef pyl het volgende:
thomas van aquino wellicht? (ik twijfel omdat die meestal met een of meer boeken werd afgebeeld)
Uw twijfel is onterecht: er ligt immers een boek op meneer's schoot.

Correct derhalve.

The life of Thomas Aquinas offers many interesting insights into the world of the High Middle Ages - he was born into a family of the south Italian nobility and was through his mother Countess Theadora of Theate related to the Hohenstaufen dynasty of Holy Roman emperors. He was probably born early in 1225 at his father's castle of Roccasecca in Neapolitan territory, his father being Count Landulf.

Aquinas worked to create a philosophical system which integrated Christian doctrine with elements taken from Aristotle's philosophy. Generally he opposed the Neo-Platonic view of philosophy which, after Augustine had become tremendously influential amongst medieval philosophers.

Plaatje!

Slaapt winter
en zomer
pi_10728979
Aangezien ik de techniek niet beheers om een plaatje te plaatsen (o schande, zeker op dit forum), laat ik de eer graag aan een ander.
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:16:47 #117
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10728996
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:15 schreef pyl het volgende:
Aangezien ik de techniek niet beheers om een plaatje te plaatsen (o schande, zeker op dit forum), laat ik de eer graag aan een ander.
Een pyl is nooit te oud om te leren
Slaapt winter
en zomer
pi_10729052
Nou dan gooi ik er maar een plaatje in. Wie is deze dame?

pi_10729073
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:16 schreef Parabola het volgende:

Een pyl is nooit te oud om te leren

En ook niet te beroerd. Kun je me een handleiding aanbevelen?
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:20:26 #120
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10729081
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:19 schreef du_ke het volgende:

[afbeelding]

Meer iets voor B&H

Hollandsche adel, 18e eeuw?

Slaapt winter
en zomer
pi_10729132
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:19 schreef du_ke het volgende:
Bernadette Soubirous?
pi_10729145
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:20 schreef Parabola het volgende:

[..]

Meer iets voor B&H

Hollandsche adel, 18e eeuw?

Ik zal haar de volgede keer in B&H plaatsen (ik had net een leuker plaatje op het oog maar de afgebeelde was te onbekend)

Ze is van adel, maar niet hollandsch en niet 18e eeuw.

pi_10729155
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:22 schreef pyl het volgende:

[..]

Bernadette Soubirous?

nope.

En voor Pyl via www.picserver.tk kan je plaatjes hosten en er onherkenbaar adres van maken, je moet je daar even registreren en dan wijst alles zich vanzelf.

woensdag 28 mei 2003 @ 11:26:46 #124
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10729222
Ach natuurlijk, hoe kan ik zo dom zijn! Haar lieflijk voorkomen kan niet anders dan Italiaans zijn! en wel uit de 19e eeuw. toch?

pyl, je kunt een plaatje uploaden bij www.picserver.tk Eerst registreren, maar het is allemaal een kwestie van volg de borden. Daarna gebruik je: (img)url_van_het_plaatje(/img) maar dan met vierkante haken. Zie ook de FAQ van FOK!

Slaapt winter
en zomer
pi_10729309
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:26 schreef Parabola het volgende:
Ach natuurlijk, hoe kan ik zo dom zijn! Haar lieflijk voorkomen kan niet anders dan Italiaans zijn! en wel uit de 19e eeuw. toch?
Helaas, ze heeft zeer zeker een lieflijk voorkomen heer Parabola. Maar Italiaans noch 19e eeuws was zij, u denkt te laat.
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:35:38 #126
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10729413
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:30 schreef du_ke het volgende:

[..]

Helaas, ze heeft zeer zeker een lieflijk voorkomen heer Parabola. Maar Italiaans noch 19e eeuws was zij, u denkt te laat.

Ik denk op tijd potdorie! Maar wellicht bedoelt u dat ik mevrouw in een te laat tijdvak zoek.

* Parabola is slecht in het raden van leeftijden en tijdvakken

Moeten wij mevrouw dan wellicht situeren aan het hof van Napoleon?

Slaapt winter
en zomer
pi_10729442
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:35 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ik denk op tijd potdorie! Maar wellicht bedoelt u dat ik mevrouw in een te laat tijdvak zoek.

* Parabola is slecht in het raden van leeftijden en tijdvakken

Moeten wij mevrouw dan wellicht situeren aan het hof van Napoleon?

U begrijpt mij. Uw tijdvak is compleet verkeerd, Napoleon was nog niet eens verwekt toen zij al lang en breed dood was, denk eens een eeuwtje of 2-3 eerder.
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:42:01 #128
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10729547
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:37 schreef du_ke het volgende:

[..]

U begrijpt mij. Uw tijdvak is compleet verkeerd, Napoleon was nog niet eens verwekt toen zij al lang en breed dood was, denk eens een eeuwtje of 2-3 eerder.

Dat is nog eens vroeg! Een 16e eeuwse babe! Maakten ze toen al zulke lieflijke deernes? Was mijn impliciete plaatsing aan het Franse hof wel correct bij de weg?
Slaapt winter
en zomer
pi_10729588
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:42 schreef Parabola het volgende:

[..]

Dat is nog eens vroeg! Een 16e eeuwse babe! Maakten ze toen al zulke lieflijke deernes? Was mijn impliciete plaatsing aan het Franse hof wel correct bij de weg?

Zij was inderdaad een babe uit de 16e eeuw, hoewel ze zelf zo'n naam niet zou kunnen waarderen, ze uitte zelfs commentaar op haar gokkende ouders en was zelf devoot. En zeker niet Frans.
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:45:06 #130
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10729614
Stond zij onder invloed van Jezuieten? En schreef ze wel eens wat?
pi_10729730
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:45 schreef SportsIllustrated het volgende:
Stond zij onder invloed van Jezuieten? En schreef ze wel eens wat?
Ze was een devoot protestantse, dus jezuiten invloed lijkt me onwaarschijnlijk, naar het schijnt had ze wel een goede opvoeding en las ze veel, het lijkt me echter onwaarschijnlijk dat ze een boek heeft geschreven ze is namelijk vrij jong gestorven.
  woensdag 28 mei 2003 @ 11:52:22 #132
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10729783
Was ze toevallig met een voormalig Augustijner monnik getrouwd?
pi_10729828
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:52 schreef SportsIllustrated het volgende:
Was ze toevallig met een voormalig Augustijner monnik getrouwd?
Nope, ze trouwde met een jongen van haar leeftijd (tja zo ging dat toen, ze waren beidde een jaar of 14/15.

[hint] Misschien is het niet onverstandig om te informeren uit welk land ze komt.

En bij deze ook een mooie omschrijving van haar door een koopman uit genoa:
She is very short and thin, but prettily shaped and graceful. She has small features and a well-made nose, the mouth flexible and the lips red. The eyebrows are arched and darker than her hair, which is nearly red. Her eyes are sparkling and reddish brown in color.

woensdag 28 mei 2003 @ 11:58:07 #134
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10729905
Kwam ze toevallig uit het koninkrijk Denemarken?
pi_10729916
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 11:58 schreef SportsIllustrated het volgende:
Kwam ze toevallig uit het koninkrijk Denemarken?
Nee, ze was niet deens, italiaans of frans.
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:00:11 #136
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10729939
Koningin Christina van Zweden?
pi_10729962
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Koningin Christina van Zweden?
En ook niet zweeds of uberhaubt afkomstig uit scandinavie.
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:03:06 #138
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10729998
Teutoons?
pi_10730026
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:03 schreef SportsIllustrated het volgende:
Teutoons?
En ook niet pruisisch, ik zal het ook maar zeggen, ze was Engelse.
pi_10730162
pi_10730192
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:10 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
He, ik kan het ook. Dank duke en parabola
pi_10730270
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:11 schreef pyl het volgende:

[..]

He, ik kan het ook. Dank duke en parabola

U bent geweldig heer Pyl, als beloning zal ik nog een plaatje van deze jongedame hier neer zetten.

Ze is heir verkleed als vrouwe justitia

woensdag 28 mei 2003 @ 12:18:27 #143
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10730320
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:04 schreef du_ke het volgende:

[..]

En ook niet pruisisch, ik zal het ook maar zeggen, ze was Engelse.

In die richting was ik aan het zoeken. Was ze echt Engels, of wellicht van Schotse bloede?
Slaapt winter
en zomer
pi_10730396
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:18 schreef Parabola het volgende:

[..]

In die richting was ik aan het zoeken. Was ze echt Engels, of wellicht van Schotse bloede?

Zij was echt Engels voor zo ver ik weet maar gezien haar positie kan het zijn dat er wat Schots bloed bij betrokken was.
pi_10730403
Jane Grey?
pi_10730464
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:22 schreef pyl het volgende:
Jane Grey?
Jane grey it is. Zij was devoot protestantse en 9 dagen lang koningin van Engeland totdat zij afgezet werd door haar Katholieke nicht Mary I.
kort daarna werd zij op 16 of 17 jarige leeftijd ter dood gebracht.

Plaatje!

woensdag 28 mei 2003 @ 12:25:32 #147
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10730472
Kan het hier toevallig om bloedige Marieke gaan?

maar volgens mij was dat geen babe

edit: nee dus.

Nou heer pyl, laat zien wat u vermag!

Slaapt winter
en zomer
pi_10730502
Okay dan:

woensdag 28 mei 2003 @ 12:29:42 #149
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10730549
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:27 schreef pyl het volgende:
Okay dan:

[afbeelding]

ZIjn blauwe overhemd is een doorzichtige vermomming! Meneer is een 20e eeuws witte-boorden-crimineel!

in de financiële sector natuurlijk

Slaapt winter
en zomer
pi_10730570
Een Franse kunstenaar misschien?
pi_10730593
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:29 schreef Parabola het volgende:

[..]

ZIjn blauwe overhemd is een doorzichtige vermomming! Meneer is een 20e eeuws witte-boorden-crimineel!

in de financiële sector natuurlijk

nope
pi_10730608
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:30 schreef du_ke het volgende:
Een Franse kunstenaar misschien?
nope
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:32:48 #153
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10730624
acteur?
pi_10730647
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
acteur?
nope
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:34:54 #155
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10730678
schrijver?
pi_10730684
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:33 schreef pyl het volgende:

[..]

nope

Dan moet het wel een wetenschapper zijn.
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:35:23 #157
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10730688
Brits fysicus?
pi_10730741
Geen schrijver, geen wetenschapper (en dus ook geen fysicus)
pi_10730756
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:37 schreef pyl het volgende:
Een bergbeklimmer die de boel bedrogen heeft dan?

of gewoon een sportman (want een man is hij toch zeker wel)?

pi_10730765
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:37 schreef pyl het volgende:
Wel een uitmuntend exact denker; tezelfdertijd staat hij bekend als een warhoofd
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:39:18 #161
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10730772
- Oops -

Een uitmuntend denker, exact nog wel. Tegelijk een warhoofd.

Heeft meneer wel eens iets gepubliceerd?

pi_10730810
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:38 schreef pyl het volgende:

[..]

Wel een uitmuntend exact denker; tezelfdertijd staat hij bekend als een warhoofd

Een doorgedraaide dammer of schaker?
pi_10730837
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:39 schreef SportsIllustrated het volgende:
Heeft meneer wel eens iets gepubliceerd?
Zeker. Maar hij is beroemd om hetgeen anderen over hem publiceren.
pi_10730875
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:41 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een doorgedraaide dammer of schaker?

U bent het antwoord reeds dicht genaderd (hoewel, doorgedraaid is hij - nog - niet).
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:46:04 #165
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10730906
Waar komt meneer eigenlijk vandaan?
pi_10730958
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:46 schreef SportsIllustrated het volgende:
Aangezien hij schaker is, is het een oost-europeaan?
pi_10730997
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:46 schreef SportsIllustrated het volgende:
Hij is geboren in de Sovjet Unie; maar zeg nooit tegen hem dat-ie uit Rusland komt.
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:51:56 #168
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10731049
Virginijus?
pi_10731142
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:51 schreef SportsIllustrated het volgende:
Virginijus?
Wie is dat?
  woensdag 28 mei 2003 @ 12:59:46 #170
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731238
Is meneer nog in leven en zo ja, nog actief in zijn sport?
Slaapt winter
en zomer
pi_10731278
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 12:59 schreef Parabola het volgende:
Is meneer nog in leven en zo ja, nog actief in zijn sport?
Zeker. Hint: hij won driemaal het toernooi dat wel bekend staat als het "Wimbledon van het schaken"

[Dit bericht is gewijzigd door pyl op 28-05-2003 13:03]

woensdag 28 mei 2003 @ 13:02:52 #172
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731305
Vasili Ivanchuk (Ukraine)
Slaapt winter
en zomer
pi_10731360
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:02 schreef Parabola het volgende:
Vasili Ivanchuk (Ukraine)
en we hebben een winnaar.

Over Ivanchuk: "Instability and weak nerves have been playing tricks on Ivanchuk ever since his youth. If he were able to control himself, many experts would tip him as a world champion because of his brilliant insight into the game. Ivanchuk tried everything in his efforts to calm down. The first time I was in Linares, he used to relax during his meals by softly singing sweet Ukrainian folk songs. Dreamily humming, he used to sit there, turned in upon himself, withdrawn into a world of his own. At another time, he was in the small park next to the hotel around midnight, howling like a wolf in an attempt to get over a lost game. He took the first prize here three times."

woensdag 28 mei 2003 @ 13:07:19 #174
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10731427
pi_10731458
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:07 schreef SportsIllustrated het volgende:
[afbeelding]
Is de maand alweer voorbij en is dit een Pruis of toch een trotse Engelsman?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:09:08 #176
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10731483
Geen Pruis. En hoewel hij Engels sprak, evenmin een Tommy.
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:09:50 #177
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731499
Hoewel de pruisvrije maand van heer Sports wel ongeveer om is, is dit geen Pruis in mij ogen. Eerder een Amerikaan of een 'Ollander
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:10:51 #178
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10731521
Generaal Pershing?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:11:49 #179
17865 SportsIllustrated
The fightingest.
pi_10731547
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:10 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Generaal Pershing?
Yes sir-ree.
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:13:06 #180
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10731576
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:11 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Yes sir-ree.

woensdag 28 mei 2003 @ 13:17:32 #181
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731689
Op het gevaar af een makkie te plaatsen, deze man met hier en daar een niet zo fris denkbeeld:

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:18:15 #182
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10731707
H. Ford I
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:19:27 #183
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731735
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:18 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
H. Ford I
Correct, was dus idd een makkie

Henry Ford (July 30, 1863 - April 7, 1947) was the founder of the Ford Motor Company and one of the first to apply assembly line manufacturing to the mass production of affordable automobiles. This achievement not only revolutionized industrial production, it had such tremendous influence over modern culture that many social theorists identify this phase of economic and social history as "Fordism."

Henry Ford devoted much of his semi-retirement from Ford Motors to the publication of a newspaper, The Dearborn Independent, which he purchased in 1919. The paper ran for around eight years, during which it introduced to the United States a work (not written by Ford himself) called "Protocols of the Learned Elders of Zion," which has since been discredited by virtually all serious historians as a forgery. The American Jewish Historical Society describes his ideas during this period as "anti-immigrant, anti-labor, anti-liquor and anti-Semitic".
Ford also published, in his name, several anti-Jewish articles for the Independent which were released in the early 1920s as a set of four bound volumes, cumulatively titled "The International Jew, the Worlds Foremost Problem." Denounced by the Anti-Defamation League (ADL), the articles nevertheless explicitly condemned pogroms and violence against Jews (Volume 4, Chapter 80), preferring rather to blame incidents of mass violence on the Jews themselves. These articles were written by several authors, including Ford's personal secretary of 34 years, Ernest Liebold. None were actually penned by Ford, though since he was the paper's publisher they required his tacit approval.

Ford closed the Dearborn Independent in December 1927 and later retracted the International Jew and the Protocols. On January 7, 1942, Henry Ford wrote a public letter to the ADL denouncing hatred against the Jews and expressing his hope that anti-Jewish hatred

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:20:23 #184
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10731758
Hij kreeg overigens wel een hoge Duitse Onderscheiding van A. Hitler voor al dat gedoe.
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:21:55 #185
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731799
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:20 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Hij kreeg overigens wel een hoge Duitse Onderscheiding van A. Hitler voor al dat gedoe.
En de engerd zal er nog blij mee geweest zijn ook

Pla-a-a-a-a-a-a-tje

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:23:32 #186
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10731834
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:19 schreef Parabola het volgende:

[..]

Correct, was dus idd een makkie

Hij heeft in RJP-voor-dummies gestaan, kun je nagaan
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:25:20 #187
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731870
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:23 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Hij heeft in RJP-voor-dummies gestaan, kun je nagaan

Jaja, wrijf het er maar in

Zet liever een plaatje neer, heer hondachtige.

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:26:02 #188
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10731892
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:25 schreef Parabola het volgende:

[..]

Jaja, wrijf het er maar in

Zet liever een plaatje neer, heer hondachtige.

Sorry, geen tijd voor zoeken en plaatsen en ik ben een beetje inspiratieloos momenteel.
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:29:22 #189
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10731968
In de hoop dat deze minder makkelijk is

Slaapt winter
en zomer
pi_10731974
edit
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:32:22 #191
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732053
Neen, het is niet edit
Slaapt winter
en zomer
pi_10732126
Een zakenman?
pi_10732149
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:32 schreef Parabola het volgende:
Neen, het is niet edit
En het lijkt me ook geen vrolijk typje . Een Fransoos toevallig?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:38:53 #194
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732189
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:36 schreef pyl het volgende:
Een zakenman?
U had aan de verheven doch ietwat strenge blik kunnen zien, dat meneer zich verre hield van banale bezigheden als zaken.
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

En het lijkt me ook geen vrolijk typje . Een Fransoos toevallig?

Niet iedereen kan vrolijk door het leven gaan, heer du_ke. Vergeef meneer, die overigens niet uit Frankrijk kwam.
Slaapt winter
en zomer
pi_10732240
Misschien dan toch een Amerikaans politicus?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:42:51 #196
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732293
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:41 schreef du_ke het volgende:
Misschien dan toch een Amerikaans politicus?
Neen, verhevener dan politiker meneer was, en ook uit een beschaafder (lees: Europees) land

hoewel meneer's werk wel een enigszins politieke dimensie heeft

[Dit bericht is gewijzigd door Parabola op 28-05-2003 13:43]

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:43:37 #197
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10732311
Een Britse wetenschapper / Filosoof?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:44:57 #198
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732341
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:43 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Een Britse wetenschapper / Filosoof?
Brits noch filosoof, maar meneer diende inderdaad de wetenschap.
Slaapt winter
en zomer
pi_10732344
Een Spaans wetenschapper dan misschien?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:46:09 #200
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732379
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:45 schreef du_ke het volgende:
Een Spaans wetenschapper dan misschien?
Zijn we in ieder geval aan de juiste zee aangeland.
Slaapt winter
en zomer
pi_10732431
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:46 schreef Parabola het volgende:

[..]

Zijn we in ieder geval aan de juiste zee aangeland.

Hebben ze in Italie dan ook wetenschappers? Of misschien zelfs wel in Griekenland?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:50:27 #202
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732478
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:48 schreef du_ke het volgende:

[..]

Hebben ze in Italie dan ook wetenschappers? Of misschien zelfs wel in Griekenland?

In beide landen kent men deze personen. Boze tongen beweren zelfs dat deze twee landen (in omgekeerde) volgorde de bakermat van de wetenschap in Europa vormden. Maar ja, dat zijn boze tongen.
Slaapt winter
en zomer
pi_10732619
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:50 schreef Parabola het volgende:

[..]

In beide landen kent men deze personen. Boze tongen beweren zelfs dat deze twee landen (in omgekeerde) volgorde de bakermat van de wetenschap in Europa vormden. Maar ja, dat zijn boze tongen.

Dat zijn zeker boze tongen, die hebben zeker nog nooit van het Walhalla en Wodan gehoord, en waar ligt het Neanderthal?

Maar dit is allemaal onbelangrijk. Is meneer Italiaan en heeft hij toevallig te doen gehad met de oprichting van de Europeesche Gemeenschap voor Kolen en Staal ookwel EGKS genoemd?

woensdag 28 mei 2003 @ 13:57:52 #204
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732669
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat zijn zeker boze tongen, die hebben zeker nog nooit van het Walhalla en Wodan gehoord, en waar ligt het Neanderthal?

Maar dit is allemaal onbelangrijk. Is meneer Italiaan en heeft hij toevallig te doen gehad met de oprichting van de Europeesche Gemeenschap voor Kolen en Staal ookwel EGKS genoemd?

Meneer is Italiaan alrecht en als hij iets van doen had met bedoelde oprichting, dan toch zeker buiten mijn medeweten.
Slaapt winter
en zomer
pi_10732766
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:57 schreef Parabola het volgende:

[..]

Meneer is Italiaan alrecht en als hij iets van doen had met bedoelde oprichting, dan toch zeker buiten mijn medeweten.

Als hij buiten uw medeweten om de EGKS mede heeft opgericht was hij dan toevallig ook nog econoom?
  woensdag 28 mei 2003 @ 14:03:54 #206
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732824
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als hij buiten uw medeweten om de EGKS mede heeft opgericht was hij dan toevallig ook nog econoom?

Econoom was meneer niet, hoewel zijn belangrijkste ontdekking nogal eens door economen gehanteerd wordt.

en dat is een loei van een hint, als ik het zo oneerbiedig mag uitdrukken

Slaapt winter
en zomer
pi_10732888
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:03 schreef Parabola het volgende:

[..]

Econoom was meneer niet, hoewel zijn belangrijkste ontdekking nogal eens door economen gehanteerd wordt.

en dat is een loei van een hint, als ik het zo oneerbiedig mag uitdrukken

Was meneer dan toevallig een wiskundige die zich bezighield met het ontwikkelen van modellen?
  woensdag 28 mei 2003 @ 14:08:58 #208
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10732926
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Was meneer dan toevallig een wiskundige die zich bezighield met het ontwikkelen van modellen?

Toegegeven, er zijn/waren meer Italiaanse niet-economen, wier werk door economen gebruikt wordt, maar meneer was ook geen wiskundige.
Slaapt winter
en zomer
pi_10733216
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:08 schreef Parabola het volgende:

[..]

Toegegeven, er zijn/waren meer Italiaanse niet-economen, wier werk door economen gebruikt wordt, maar meneer was ook geen wiskundige.

tja ik heb erg weinig verstand van Italiaanse wetenschappers en ik kan nog maar weinig vinden.

Heulde hij met de fascisten van Mussolini of was hij zo'n rode communist?

pi_10733291
Enrico Fermi?
  woensdag 28 mei 2003 @ 14:31:32 #211
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10733424
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

tja ik heb erg weinig verstand van Italiaanse wetenschappers en ik kan nog maar weinig vinden.

Heulde hij met de fascisten van Mussolini of was hij zo'n rode communist?

Meneer was overtuigd fascist , maar dankt zijn bekendheid daar niet aan. Hij was ook niet bijster actief in Mussolini's partij of regering. Voorzover ik het terug kan vinden nam meneer in 1932 ontslag uit zijn publieke functie (wel hoogleraar gebleven ), vermoedelijk ook weer niet om politieke redenen. Maar dat zijn alle bijzaken.

Heer pyl, ik ken geen Enrico Fermi, dus die zal het wel niet zijn.

Slaapt winter
en zomer
pi_10733871
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:31 schreef Parabola het volgende:
Heer pyl, ik ken geen Enrico Fermi, dus die zal het wel niet zijn.
Was nochtans Nobelprijswinnaar, heer Parabola.

Maar affijn, uw plaatje kan ik niet thuisbrengen... Nog een hint(je) misschien?

woensdag 28 mei 2003 @ 14:55:26 #213
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10733967
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 14:51 schreef pyl het volgende:

[..]

Was nochtans Nobelprijswinnaar, heer Parabola.

Maar affijn, uw plaatje kan ik niet thuisbrengen... Nog een hint(je) misschien?

Mmmmkay, omdat jullie het zijn. en omdat het topic anders een stille dood sterft De hint is: in-ko-mens-ver-de-ling
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:06:12 #214
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10734243
Zelden was het zo stil na zo'n enorme voorzet voor open doel.
Slaapt winter
en zomer
pi_10734286
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:06 schreef Parabola het volgende:
Zelden was het zo stil na zo'n enorme voorzet voor open doel.
Het spijt mij zeer heer Parabola . Maar ik kan er niet achter komen en heb mijn hoop dan ook op heer Pyl gezet. Ik kan alleen maar Italianen vinden met een imposante baard op een kaal hoofd en ons onderwerp heeft geen van beidde.
pi_10734559
Gaetano Mosca?
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:20:23 #217
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10734594
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:18 schreef pyl het volgende:
Gaetano Mosca?
Uw poging is dapper, maar vergeefs. Ik vrees dat u in de verkeerde discipline zoekt. De gezochte meneer was nogal into statistiek.
Slaapt winter
en zomer
pi_10734691
is het dan heel misschien professor Graziani?
pi_10734738
Ik heb nog wel Vilfredo Pareto in de aanbieding, maar die overleed reeds in 1923.
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:28:08 #220
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10734803
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:25 schreef pyl het volgende:
Ik heb nog wel Vilfredo Pareto in de aanbieding, maar die overleed reeds in 1923.
Pareto was wiskundige, we zoeken een statistieker. U weet wel, iemand die cijfers op een hoop gooit, daar een coëfficiënt van maakt en deze naar zichzelf vernoemt.
Slaapt winter
en zomer
pi_10735079
Corrado Gini!!!! (nooit van gehoord)
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:41:17 #222
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10735155
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:38 schreef pyl het volgende:
Corrado Gini!!!! (nooit van gehoord)
Een zware bevaling, maar zeer zeker correct.

Corrado Gini (May 23, 1884 - March 13, 1965) was an Italian statistician who developed the Gini coefficient, a measure of the income inequality in a society.

De Gini-coefficient is samen met de Theil coefficent de meest gebruikte maatstaf voor inkomensongelijkheid.

Tijd voor een nieuw
p
l
a
a
t
j
e

Slaapt winter
en zomer
pi_10735180
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:43:31 #224
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10735218
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:42 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
Er hangt deze dame heel wat boven het hoofd.

Zij schrijft. Is zij daarmee ook gelijk schrijfster?

Slaapt winter
en zomer
pi_10735254
Ik positioneer deze dame eind 19e begin 20e eeuw. kwam zij op voor de zwakkeren in deze samenleving?
pi_10735348
Heren, U zijt beiden op het goede spoor (ofschoon zij niet per se voor de zwakkeren opkwam, heer Du-ke; overigens wel voor een minderheid).

[Dit bericht is gewijzigd door pyl op 28-05-2003 15:50]

woensdag 28 mei 2003 @ 15:49:50 #227
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10735400
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:48 schreef pyl het volgende:
Heren, U zijt beide op het goede spoor.
Een Hollandse dame?
Slaapt winter
en zomer
pi_10735419
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:48 schreef pyl het volgende:
Heren, U zijt beiden op het goede spoor (ofschoon zij niet per se voor de zwakkeren opkwam, heer Du-ke; overigens wel voor een minderheid).
Is zij heel toevallig ook nog van Hollandse origine?
pi_10735441
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:49 schreef Parabola het volgende:

[..]

Een Hollandse dame?

Zeker, ofschoon zij zelf dat adjectief niet op haar van toepassing achtte.
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:51:58 #230
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10735460
Aletta jacobs?
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:52:30 #231
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10735475
Aagje Deken?
Slaapt winter
en zomer
pi_10735485
Deed deze dame goede dingen door middel van daden, geld of schijfseltjes?
pi_10735537
Noch Jacobs, noch Deken (tijd!!), en inderdaad bekend door haar pen.
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:55:12 #234
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10735558
Wilhelmina Drucker?
pi_10735665
Betsy Perk misschien?
  woensdag 28 mei 2003 @ 15:59:12 #236
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10735688
was mevrouw feministe?
Slaapt winter
en zomer
pi_10735705
Niet Drucker, niet Perk
pi_10735770
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 15:59 schreef Parabola het volgende:
was mevrouw feministe?
Neen. Scheidde wel van haar (overigens eveneens niet onbekende) man in de jaren twintig, hetgeen in haar kringen moeilijk werd geaccepteerd. Trouwens, ook haar vader genoot en geniet enige vermaardheid.
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:03:29 #239
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10735800
Henriette Roland Holst?
pi_10735831
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:03 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Henriette Roland Holst?
Ook niet.
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:09:21 #241
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10735953
Zeg heer pyl, die minderheid waar mevrouw voor opkwam, waren dat toevallig kinderen?
Slaapt winter
en zomer
pi_10736008
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:09 schreef Parabola het volgende:
Zeg heer pyl, die minderheid waar mevrouw voor opkwam, waren dat toevallig kinderen?
Neen, heer parabola, u moet het elders zoeken.
pi_10736140
Ella Rees Williams misschien?
pi_10736176
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:16 schreef du_ke het volgende:
Ella Rees Williams misschien?
In het geheel niet.
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:18:22 #245
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10736190
hintje?
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:23:05 #246
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10736313
Emmy van Lokhorst? Vroeg hij licht wanhopig

een hintje is idd welkom

Slaapt winter
en zomer
pi_10736395
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:23 schreef Parabola het volgende:
Emmy van Lokhorst? Vroeg hij licht wanhopig

een hintje is idd welkom

Neen, niet Van Lokhorst.
Haar grote voorbeeld was J.A. Alberdingk Thijm.
pi_10736457
Sjoukje Bokma de Boer? (Nynke van Hichtum)
Aldus.
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:28:35 #249
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10736460
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:26 schreef pyl het volgende:

[..]

Neen, niet Van Lokhorst.
Haar grote voorbeeld was J.A. Alberdingk Thijm.

Die hint is dan net weer iets te makkelijk: Marie Koenen
Slaapt winter
en zomer
pi_10736564
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:28 schreef Parabola het volgende:

[..]

Die hint is dan net weer iets te makkelijk: Marie Koenen

Correct, Marie Koenen, katholiek emancipator, "moeder van de Limburgse Letterkunde", ere-doctor van de universiteit te Nijmegen, een van de eersten die een boekenweekgeschenk schreef, dochter van de woordenboekenmaker.

Plaatje!

[Dit bericht is gewijzigd door pyl op 28-05-2003 16:34]

woensdag 28 mei 2003 @ 16:33:35 #251
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10736597
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:32 schreef pyl het volgende:

[..]

Correct, Marie Koenen, katholiek emancipator, "moeder van de Limburgse Letterkunde", ere-doctor van de universiteit te Nijmegen, een van de eerste die een boekenweekgeschenk schreef, dochter van de woordenboekenmaker

Ter info, heer pyl, voor welke minderheid kwam zij op?
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:34:05 #252
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10736610
nooit ofte nooit zelfs maar van gehoord
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:35:46 #253
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10736652
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
nooit ofte nooit zelfs maar van gehoord
Wie niet veel weet moet goed kunnen zoeken
Slaapt winter
en zomer
pi_10736675
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:33 schreef Parabola het volgende:

[..]

Ter info, heer pyl, voor welke minderheid kwam zij op?

De katholieken: "Strijder op Thijms spoor voor de emancipatie van de katholieken, heeft zij haar lange leven gewijd aan de katholieke letterkunde, waarin zij zich een waardige plaats heeft verworven."
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:38:41 #255
35279 Parabola
Sapere aude
pi_10736730
...deeltje 62?

Met een plaatje.

Slaapt winter
en zomer
  woensdag 28 mei 2003 @ 16:38:44 #256
35279 Parabola
Sapere aude