abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10446116
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:16 schreef plunk het volgende:
Oeblomov is het inderdaad niet.

Europees wetenschapper. Zijn uitvinding wordt door de meeste mensen dagelijks gebruikt.

Nu moet het een eitje zijn.

Is het de knakker die de rits heeft bedacht of de paperclip?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 mei 2003 @ 12:30:27 #77
19139 plunk
einfach negieren.
pi_10446393
Zoiets. .

ik ben even een paar uur weg

Alles hat ein Ende, nur die Wurst hat zwei.
pi_10447550
Robert Adler, de uitvinder van de afstandsbediening.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_10447601
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 13:11 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Robert Adler, de uitvinder van de afstandsbediening.
Je bent me net voor, Batùwu.

.

pi_10447732
Antropologie voor Beginners deel 1

Cursisten, welkom. In deze korte en leerzame cursus zullen we een aantal mensensoorten bespreken. Na elke aflevering behandelen we een voorbeeldopgave, zodat jullie daarna zelf aan de slag kunnen met de opgaven in het werkboek.
We beginnen meteen goed met een van de interessantste soorten.

De aboriginal

De aboriginals worden gekenmerkt door een platte neus, een aapachtig voorkomen en een ongelooflijk domme uitstraling. Ze zien er niet alleen dom uit, ze zijn het ook. De wetenschap is er nog altijd niet uit of dit komt door te kleine hersens of doordat ze zonder uitzondering verslaafd aan alcohol zijn. We komen de aboriginal tegen in de binnenlanden van Australië en in de buitenwijken van de Australische steden, waar ze langs de kant van de weg zitten te zuipen of op een didgeridoo zitten te blazen.
Aboriginals zijn heel zielig want ze worden gediscrimineerd door de blanke Australiërs (zie Antropologie voor Beginners - De blanke). Toch is het twee aboriginals gelukt een hoofdrol te bemachtigen in de videoclip voor Let's Dance van David Bowie. Een andere beroemde aboriginal wordt behandeld in de voorbeeldopgave.

Voorbeeldopgave

Wie is deze aboriginal?

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_10447748
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_10447884
Cathy Freeman.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_10448033
Jij bent een cursist naar mijn hart, Ollie!

Hoewel, wat heb ik eigenlijk aan een cursist die alles al weet?

pi_10448408
Nu, ik ben een paar uur weg. Mochten jullie lust krijgen om een antwoord te geven, dan is dat zinloos.
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_10448427
Ik durf het bijna niet te vragen, Sports...

Is het een Pruis?

pi_10448829
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 13:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, Sports...

Is het een Pruis?

Ook het stellen van vragen is zinloos.

Maar om uw vraag te beantwoorden:
De beste man draait zich nu om in zijn graf. Hij dankt zijn faam aan het bestrijden van Pruisen en wie verder nog Duits spreekt.

En nu ben ik echt weg. WEG. Zoals een literatuurliefhebber die een boek van Mulisch aan hoort komen.

pi_10448874
... het is wel duidelijk dat Grieken geen verstand hebben van Fransen wanneer zij denken dat het Pruisen zijn. Dit is natuurlijk Maarschalk Joffre. Dat zie je wel aan zijn pet.

Plaatje maar!

pi_10448967
Antropologie voor Beginners deel 2

De indiaan

Indianen worden ook wel roodhuiden genoemd. Ze hebben een verentooi op hun hoofd en wonen in reservaten in Amerika. Net als de aboriginals (zie Antropologie voor Beginners - De aboriginal) zijn alle indianen aan alcohol verslaafd. Ze noemen alcoholische drank vuurwater. Indianen hebben altijd een pijl en boog bij zich. Daarmee kunnen ze gemene verwondingen toebrengen. Pas dus goed op als je een indiaan tegenkomt!
Indianen zijn heel zielig want ze zijn bijna uitgeroeid door blanke kolonisten (zie Antropologie voor Beginners - De blanke). De indianen konden er zelf echter ook wat van, zoals de indiaan in de voorbeeldopgave heeft laten zien.

Voorbeeldopgave

Wie is deze indiaan?

pi_10449132
Als het Gek Paard niet is weet ik het ook niet hoor.

Wanneer komt Antropologie voor beginners - De Muziekneger eigenlijk aan de beurt?

[Dit bericht is gewijzigd door beeer op 15-05-2003 14:06]

pi_10449353
De beste man behoorde tot een beroemde indianenstam.

De muziekneger zal behandeld worden in deel 4 van de cursus.

pi_10449653
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 13:59 schreef beeer het volgende:
Gek Paard
Ik zie wel enige gelijkenis. Maar ook weer niet al te veel. Wel valt het op dat de Indianenmeneren er uit zien alsof ze uit meerdere reserveonderdelen uit 's HEERENs rommeldoos zijn samengesteld. Valt daar vanuit antropologisch oogpunt nog iets zinvols over te vertellen?

pi_10449805
Dat is allemaal negatieve beeldvorming door de verderfelijke witman, Gellius. Trap er niet in.

Onze voorbeeldindiaan was een Apache.

pi_10449910
Geronimo?
Helpt waar hij kan!
pi_10449941
Dus er is geenszins een kans dat het hier om een der laatste Mohikanen gaat?
pi_10450004
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:27 schreef NoSigar het volgende:
Geronimo?
Nee, dat was een jonge fiere krijger die op het puntje van zijn paard met de bijl zwaaiende op de bleekgezichten afstormde.
pi_10450061
Heer Sichaar zit in de buurt.

De laatste der Mohikanen wordt in het werkboek uitgebreid behandeld, Beer. Maken jullie allemaal de opgaves van hoofdstuk 2?

pi_10450083
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:30 schreef beeer het volgende:

[..]

Nee, dat was een jonge fiere krijger .

.

Fier, daar kan ik nog wel inkomen. Maar jong.?

Wel mooie buttons trouwens, jammer dat je niet kan lezen wat er op staat.

[Dit bericht is gewijzigd door Gellius op 15-05-2003 14:40]

pi_10450153
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:32 schreef Gellius het volgende:

[..]

[
.

Bleekgezicht kletsen uit de nek, uhg!
Helpt waar hij kan!
pi_10450204
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:24 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

Onze voorbeeldindiaan was een Apache.

Apache? Dan moet het wel Winnetou zijn, de man die aan het gras kon zien dat het spoor van de voortvluchtige bandiet 9 dagen oud was.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_10450231
Chiricahua Cochise !
Helpt waar hij kan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')