quote:Wie zijn dan de Engelen, of komen die in deel 3?
Op zondag 18 mei 2003 11:42 schreef Rampage2K het volgende:Maar die Twins zijn Ghosts, die 2 andere lui zijn vampieren,
En over Zion. Zion is toch al de echte naam voor Afrika ofzo?
Wat er bij mij niet ingaat is dat Zion de enige overgebleven stad op de wereld is. De Machine staat op 1 plek met The Matrix en de akkers met baby's en mensen ook.
Dus zal er wel meer volk moeten zijn.
Wat me ook tegenviel is dat ze niet op zoek gingen naar de akkers met baby's en de plek waar ze miljarden mensen bewaren.
Dat zou George Lucas wel hebben gedaan.
quote:1 pot nat.
Op zondag 18 mei 2003 13:32 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
BlaatschaaP is the name
.
quote:Maak daar maar Israel van..
Op zondag 18 mei 2003 13:30 schreef SunChaser het volgende:
Game on
[..]En over Zion. Zion is toch al de echte naam voor Afrika ofzo?
Maar zo mega stad en zo geavanceerd dan ook nog, maar t was wel mooi allemaal
quote:Bob Marley
Op zondag 18 mei 2003 13:41 schreef _Etter_ het volgende:[..]
Maak daar maar Israel van..
I am on the rock and then I check a stock
I have to run like a fugitive to save the life I live
I\'m gonna be Iron like a Lion in Zion
Iron Lion Zion
I\'m on the run but I ain\'t got no gun
See they want to be the star
So they fighting tribal war
And they saying Iron like a Lion in Zion
Iron like a Lion in Zion,
Iron Lion Zion
I\'m on the rock, (running and you running)
I take a stock, (running like a fugitive)
I had to run like a fugitive just to save the life I live
Iron Lion Zion, Iron Lion Zion, Iron Lion Zion
Iron like a Lion in Zion, Iron like a lion in Zion
Iron Like a Lion in Zion
quote:Zi?on
Op zondag 18 mei 2003 13:42 schreef SunChaser het volgende:[..]
Bob Marley
I am on the rock and then I check a stock
I have to run like a fugitive to save the life I live
Iron Lion ZionI\'m on the run but I ain\'t got no gun
See they want to be the star
So they fighting tribal war
And they saying Iron like a Lion in Zion
Iron like a Lion in Zion,
Iron Lion ZionI\'m on the rock, (running and you running)
I take a stock, (running like a fugitive)
I had to run like a fugitive just to save the life I live
Iron Lion Zion, Iron Lion Zion, Iron Lion Zion
Iron like a Lion in Zion, Iron like a lion in Zion
Iron Like a Lion in Zion
Pronunciation: (zI'un), [key]
?n.
1. a hill in Jerusalem, on which the Temple was built (used to symbolize the city itself, esp. as a religious or spiritual center).
2. the Jewish people.
3. Palestine as the Jewish homeland and symbol of Judaism.
4. heaven as the final gathering place of true believers.
5. a city in NE Illinois. 17,861. Also,Sion (for defs. 1?4).
Punt 1 : Vele mensen kunnen de film en zijn subtiele hints niet bevatten en gaan ertoe over om het verhaal te gaan beoordelen
Punt 2 : de Twins zijn niet dood!
Punt 3: Zion is een programma
Punt 4: De actiescenes doen veelal ter zake in het verhaal en bewustwording van de hoofdpersoon
Punt 5: Het is erg populair om een grote film af te kraken
Punt 6 : Mulholland Drive is een onwijze film, net als overigens Vanilla Sky, maar niet te vergelijken met deze film.
Punt 7: Morpheus toespraak is inderdaad wat minder, net zoals de vechtscene met de Japanner en de dansscene in Zion.
Punt 8: Veel mensen die hem nix vinden prikken niet echt door tot de verschillende lagen
Punt 9: Sunchasers punt over hype en merchandising is van toepassing op elke grote Hollywood-film en doet niet ter zake bij de objectieve beoordeling van de film.
Vraag: Waarom heet de snelweg de 101? Wordt hiermee een aanpassing van de eerste versie, 1.01, bedoeld of iets anders (cijferreeks bestaande uit 1'en en 0'en)?
[/spoiler]
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 18-05-2003 14:13]
quote:ze hoeven niet meer op zoek naar die velden want morpheus zegt in het eerste deel dat hij ze ooit gezien heeft en dus weten ze al waar die velden zich bevinden. Ook als neo zeg maar uit z'n "badkuip" wordt gespoeld in deel 1 dan wordt hij opgepikt door de Nebuchadnezzar en ik neem aan dat dat ook in de buurt van de akkers is
Wat me ook tegenviel is dat ze niet op zoek gingen naar de akkers met baby's en de plek waar ze miljarden mensen bewaren.
quote:hier spreek je dan denk ik jezelf tegen? en we hadden het over de echte betekenis van Zion en niet die ene van dat filmpje wat nu draait
Op zondag 18 mei 2003 14:04 schreef Tranceptor het volgende:Punt 3: Zion is een programma
Punt 7: Morpheus toespraak is inderdaad wat minder, net zoals de vechtscene met de Japanner en de dansscene in Zion.
quote:Duh, ik wil gewoon een sequentie zien dat ze daar tegen enkele machines vechten en er een paar uitschakelen en een baby redden.
Op zondag 18 mei 2003 14:06 schreef ultramoi het volgende:[..]
ze hoeven niet meer op zoek naar die velden want morpheus zegt in het eerste deel dat hij ze ooit gezien heeft en dus weten ze al waar die velden zich bevinden.
quote:Hu?
Op zondag 18 mei 2003 14:08 schreef _Etter_ het volgende:[..]
hier spreek je dan denk ik jezelf tegen? en we hadden het over de echte betekenis van Zion en niet die ene van dat filmpje wat nu draait
Ik geef alleen aan waar ik de film qua filmmateriaal wat minder vind, niet over de betekenis van Zion.
Zion's betekenis in de FILM is die van een programma...
quote:Heb de film gezien maar dat ontgaat me ff.
Op zondag 18 mei 2003 14:12 schreef Dauntless het volgende:
Tranceptor? Spoiler waarschuwing misschien voor mensen die film nog niet gezien hebben !!!!!!!
quote:Ik heb 'm ff geedit.
Op zondag 18 mei 2003 14:12 schreef Dauntless het volgende:
Tranceptor? Spoiler waarschuwing misschien voor mensen die film nog niet gezien hebben !!!!!!!
quote:Er staat genoeg in z'n post dat je misschien nog niet wil weten voor je de film gezien hebt?
Op zondag 18 mei 2003 14:13 schreef SunChaser het volgende:[..]
Heb de film gezien maar dat ontgaat me ff.
quote:Transceptors berichten bevatten mogelijke spoilers, tevens hebben we voor theorieen over de matrix en zien dit: The Matrix - Theoriën-Topic SPOILERS
Op zondag 18 mei 2003 14:13 schreef SunChaser het volgende:[..]
Heb de film gezien maar dat ontgaat me ff.
quote:Is me ook opgevallen, net als iedereen denk ik. En volgens mij is dat omdat als we een hele tijd teruggaan in de tijd, de eerste mens toch ook neger/bruin was. De allereerste mens, aardmens.
Geplaatst door Ker_Plunk op zondag 18 mei 2003 12:23:Vraagje aan iedereen;
viel het jullie ook op dat er onzettend veel negers in Zion leven?
En in Zion is hetzelfde het geval. Aangezien ze telkens in die opbouw cyclus zitten is er nog niet genoeg tijd om in allemaal kleuren te evolueren, bruin is nog steeds overheersend dus.
[Dit bericht is gewijzigd door maarteniscrazy op 18-05-2003 14:31]
oh wacht er is geen punt 2...
Wat is het toch met die mensen die hun superieure intellect altijd maar overal willen bewijzen en het liefst met een film die 90% van de mensen beter begrijpt dan diegene zelf?
Maar nee tranceptor, je bent de enige die begreep dat Zion bestond om de matrix onder controle te houden. Op een of andere bizarre wijze ben jij de enige die dat gehoord heeft ook al zegt 'the architect' het letterlijk
[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 18-05-2003 14:25]
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:23 schreef kingmob het volgende:
Wat is het toch met die mensen die hun superieure intellect altijd maar overal willen bewijzen en het liefst met een film die 90% van de mensen beter begrijpt dan diegene zelf? Is dat een leeftijd ding?
quote:ik doelde op dit soort posts:
Op zondag 18 mei 2003 14:25 schreef SunChaser het volgende:[..]
quote:en dat is een van de velen in dat topic
Ik erger me blauw en geel aan al die mensen met negatieve recensies die gewoon het verhaal niet doorgronden en daarom de ontwikkelingen niet begrijpen en het als 'filosofisch gelul' afdoen. Ik vond deze film juist erg straight to the point in tegenstelling tot deel één.
quote:Oja, dat is echt erg.
Op zondag 18 mei 2003 14:27 schreef kingmob het volgende:
ik doelde op dit soort posts:
Mensen die anderen dom vinden omdat ze een film slecht vinden en dan zeggen dat ze het niet hebben begrepen
quote:Als jij nou even gewoon gaat zoeken voortaan voor je iets roept
Op zondag 18 mei 2003 14:48 schreef Flaman het volgende:
anders doe je even een topic aanmaken voor mensen die de film kunnen bespreken terwijl ze die gezien hebben
De marketing campagne heeft gewerkt
quote:Ik heb nergens beweerd dat het aan mijn superieure intellect te danken is dat ik dat weet. Het is enkel een conclusie die uit de film gehaald DIENT te worden om het verhaal goed te begrijpen, niet meer en niet minder. Aangezien ik bemerkte dat die conclusie niet duidelijk naar voren kwam door in sommige criticasters' geposte stukjes, dacht ik er goed aan te doen het nogmaals naar voren te halen.
Op zondag 18 mei 2003 14:23 schreef kingmob het volgende:
punt 1. Tranceptor leidt geloof ik aan zelfoverschatting.oh wacht er is geen punt 2...
Wat is het toch met die mensen die hun superieure intellect altijd maar overal willen bewijzen en het liefst met een film die 90% van de mensen beter begrijpt dan diegene zelf?
Maar nee tranceptor, je bent de enige die begreep dat Zion bestond om de matrix onder controle te houden. Op een of andere bizarre wijze ben jij de enige die dat gehoord heeft ook al zegt 'the architect' het letterlijk
Overigens hou ik er niet van als mensen me dingen in de mond leggen op zo'n manier.
Ik vind zo'n houding nogal en neigen naar populisme
Ik geef toch duidelijk aan dat het niet aan mijn superieure intellect te danken is alswel een 'niet verder dan mijn neus lang' bij de bioscoopbezoekers. Bovendien erger ik me groen en geel aan negatieve recensies die vooral komen omdat ze de functie van bepaalde uitspraken en delen van de film niet begrijpen.
Misschien had ik het anders moeten zeggen: de gebroeders hadden meer rekening moeten houden met bioscoopbezoekers die niet gewend (dus wel in staat) zijn verder te kijken dan hun neus lang is.
quote:Het feit dat je bij nader inzien het woord dom hebt weggehaald betekent niet dat dat niet je achterliggende gedachte was.
Op zondag 18 mei 2003 15:37 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Ik heb nergens beweerd dat het aan mijn superieure intellect te danken is dat ik dat weet. Het is enkel een conclusie die uit de film gehaald DIENT te worden om het verhaal goed te begrijpen, niet meer en niet minder. Aangezien ik bemerkte dat die conclusie niet duidelijk naar voren kwam door in sommige criticasters' geposte stukjes, dacht ik er goed aan te doen het nogmaals naar voren te halen.
Overigens hou ik er niet van als mensen me dingen in de mond leggen op zo'n manier.
Ik vind zo'n houding nogal
en neigen naar populisme
quote:Zwak geredeneerd broeder, ik doe nergens hypocriet. Het is niet aan mijn intellect te danken dat ik de film begrijp, het heeft te maken met een houding.Mijn woordkeus is hoogstens ongelukkig geweest, wat jij zegt is een verdraaiing wat ik zeg.
Op zondag 18 mei 2003 15:41 schreef kingmob het volgende:[..]
Het feit dat je bij nader inzien het woord dom hebt weggehaald betekent niet dat dat niet je achterliggende gedachte was.
niet hypocriet gaan doen nou. Voor je edit stond datgene wat ik je in 'je mond leg' er bijna letterlijk.
Bovendien is gefundeerde kritiek op de film zeker mogelijk, maar gefundeerde kritiek op het verhaal heb ik niet gehoord. Ik had het voornamelijk over mensen die het verhaal afdoen als 'filosofisch geouwehoer in de kleine ruimte' zonder verder er over na te denken. Dat weet jij net zo goed als ik! Dat heeft niets met hypocrisie te maken.
quote:Oppassen met dat soort uitspraken zeker omdat je nog slechts de helft van de film gezien hebt.
Op zondag 18 mei 2003 15:47 schreef Tranceptor het volgende:[..]
Het is niet aan mijn intellect te danken dat ik de film begrijp, het heeft te maken met een houding..
(deze reply is puur op de bovenstaande quote gebaseerd, die erg arogant overkomt)
quote:ow, Tranceptor is een user, ik dacht dat het iets was uit de film
Op zondag 18 mei 2003 14:14 schreef BlaatschaaP het volgende:Er staat genoeg in z'n post dat je misschien nog niet wil weten voor je de film gezien hebt?
quote:/SPOILERS
Op zondag 18 mei 2003 04:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Het beeld moest geschept worden dat hij als leider een soort van braveheart-achtige pepspeech hield. Zoiets doe je niet in 10 sec.
Daarbij vertelde hij ook over het verleden. Belangrijk punt.
[..]sorry maar die toespraak was gewoon over the top. de speech was echter nog het minst erge van de scene, de rest was nl pure bagger
Als je met aandacht had gekeken, had je misschien gezien waarom die chinees dat deed; hij moest zeker zijn dat hij met Neo te maken had en niet met de vijand.
[..]dat had ik heus wel meegekregen, maar ik bedoel dit is zoo gezocht zeg om er nog een extra gevechtje in te kunnen plakken, the oracle wist nl toch al dat hij de echte zou zijn
Het verhaal werd m.i. goed uitgediept met interessante karakterontwikkelingen. Als jij het suf gepraat vindt zonder veel inhoud vraag ik me wederom af of je het wel aandachtig bekeken hebt en of dit soort "science-fiction" achtige films wel voor jou bestemd zijn.
[..]ik hou normaal gesproken erg van deze films, zeker het aspect dat je na de film nog uren erover kunt filosoferen/piekeren vind ik erg cool. In deel1 praten ze ook veel, en daar vind ik het wel interessant, in deel2 is de helft wat ze zeggen zo overbodig en onzin
Ik zag het ook, maar houterig vond ik het nooit worden. Of had je gedacht dat dit ook zonder computer-animatie geschoten had kunnen worden?
[..]nee dat had zeker niet zonder animatie gemaakt kunnen worden, maar dan zeg ik maak het wat minder spectaculair als het gewoon nog niet mooi gemaakt KAN worden, dan laat het weg. helaas maar er zijn nog steeds grenzen qua special effects, dus ze moeten niet gaan denken dat ze alles kunnen wat ze willen
Persephone wilde eventjes weer de liefde voelen die Neo had voor Trinity omdat zij dat kwijt was geraakt bij haar man. Weer niet opgelet?
[..]duh, dat had ik ook nog wel gesnapt, ik vond het gewoon nergens op slaan
Dood gaan ze niet, dat had je ook kunnen weten als je eens werkelijk geinteresseerd raakte in die film en dus eens een kijkje zou nemen op imdb.nl
[..]nee ze gaan niet dood, ik had dacht ik ook 'dood' tussen aanhalingstekens gezet, misschien komen ze terug in deel3, het ging me erom dat ze veel te kort in deel2 zitten
Mijn conclusie over jouw verhaaltje zou zijn dat ik me steeds weer erger aan mensen die zo'n film oppervlakkig kijken, daardoor hele essentiële dingen missen, als gevolg daarvan het verhaal niet snappen, en dus vinden ze het maar een matige film met nutteloos gepraat.
er zit teveel nutteloos gepraat in ja, en alle diepgang zit in de laatste 15 minuten
je tegenargumenten waren zoals je ziet niet echt sterk te noemen....
maar waar de film zeker in geslaagd is, is het napraten en de verschillende theorieen die iedereen erover heeft, dat vind ik dan wel weer cool
daartegenover vind ik wel weer triest om te zien hoe mensen zich door reclame en marketing laten beinvloeden: de grootste breezah in mn MSN lijst heeft ineens *reloaded* naast haar naam staan, iedereen MOET ineens naar the matrix terwijl ze deel1 nog niet eens gezien hebben.....
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:30 schreef SunChaser het volgende:[..]
ow, Tranceptor is een user, ik dacht dat het iets was uit de film
quote:Het spijt me dat het arrogant overkomt, maar ik snap de film gewoon grotendeels.Ik heb de Matrix 1 al wel 20 keer gezien en nu met de Matrix 2 viel alles wat ik verwachtte uit de vorige film qua gelaagdheid wel precies op zijn plaats. Enkele details zoals vermeld in het andere topic vind ik wat moeilijker te vatten, maar het grote verhaal is mij vrij duidelijk. Ik wacht met spanning echter deel 3 af.
Op zondag 18 mei 2003 16:14 schreef Dauntless het volgende:[..]
Oppassen met dat soort uitspraken zeker omdat je nog slechts de helft van de film gezien hebt.
tevens Er zijn er vele verschillende theorien over uiteenlopende elementen daarbij vooral het einde van de film, is het niet toch ietwat arrogant te zeggen dat "je hem begrijpt" zeker als je naar het feit kijkt dat je slechts 1 van de 2 delen hebt gezien. Als je hem idd helemaal begrijpt dan heb ik niks gezegd(deze reply is puur op de bovenstaande quote gebaseerd, die erg arogant overkomt)
Nou in ieder geval, GA DE FILM GEWOON ZELF KIJKEN en laat je niet beinvloeden door negatieve of positieve recensies. Het is gewoon een film die je MOET zien...niets voor niets is er zoveel discussie over!
P.S. Jammer dat mijn username niet echt voorkomt in de film
quote:De ene vecht scene vind je lang, dan vind je weer dat de twins er te kort in zitten want die zijn wel cool.
Op zondag 18 mei 2003 17:32 schreef Bolderbast het volgende:
SPOILERS
.
.
.
.
.
.
.
.
[..]/SPOILERS
je tegenargumenten waren zoals je ziet niet echt sterk te noemen....maar waar de film zeker in geslaagd is, is het napraten en de verschillende theorieen die iedereen erover heeft, dat vind ik dan wel weer cool
daartegenover vind ik wel weer triest om te zien hoe mensen zich door reclame en marketing laten beinvloeden: de grootste breezah in mn MSN lijst heeft ineens *reloaded* naast haar naam staan, iedereen MOET ineens naar the matrix terwijl ze deel1 nog niet eens gezien hebben.....
Man je bent net zo Breezah als de rest.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:38 schreef Tweek het volgende:
De ene vecht scene vind je lang, dan vind je weer dat de twins er te kort in zitten want die zijn wel cool.Man je bent net zo Breezah als de rest.
Best wel begrijpelijk. De Burly Brawl is vrij lang, voorspelbaar (Hallo Xena- en Hercules-moves) en na een paar minuten van Smith's in het rondschoppen heb je het wel gezien. Zelfde voor het gevecht in die hal met die zwaarden, en dat gevecht met die Japanner bij The Oracle was al helemaal nutteloos. De enige gedachte die bij mij tijdens de gevechts-scenes opkwam was: "Ja, we weten nu wel dat je goed bent, maak ze gewoon af en ga verder."
De Twins daarentegen waren wel enorm geweldig. De mogelijkheid om in een wraith te veranderen was behoorlijk spectaculair, en de bijbehorende moves ook behoorlijk nieuw. En wat denk je, die verdwijnen binnen de kortst mogelijke keren
quote:precies! daarnaast zag de computer Neo er absoluut niet uit
Op zondag 18 mei 2003 18:02 schreef Leshy het volgende:[..]
Best wel begrijpelijk. De Burly Brawl is vrij lang, voorspelbaar (Hallo Xena- en Hercules-moves) en na een paar minuten van Smith's in het rondschoppen heb je het wel gezien. Zelfde voor het gevecht in die hal met die zwaarden, en dat gevecht met die Japanner bij The Oracle was al helemaal nutteloos. De enige gedachte die bij mij tijdens de gevechts-scenes opkwam was: "Ja, we weten nu wel dat je goed bent, maak ze gewoon af en ga verder."
De Twins daarentegen waren wel enorm geweldig. De mogelijkheid om in een wraith te veranderen was behoorlijk spectaculair, en de bijbehorende moves ook behoorlijk nieuw. En wat denk je, die verdwijnen binnen de kortst mogelijke keren
verder ga ik niet in op die reactie van Tweek, want die slaat helemaal nergens op
quote:Ik had een topic hierover geopend op imdb, wel leuke reacties:
Op zondag 18 mei 2003 14:23 schreef kingmob het volgende:Wat is het toch met die mensen die hun superieure intellect altijd maar overal willen bewijzen
http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/thread/1568299?d=1568299#1568299
quote:Ja de twins waren leuk ja, maar als de scene met de twins ff lang was geweest als de burly brawl was het ook weer te lang. Tja neo zag er niet echt uit nee, maar het was zeker wel mooi gemaakt. Of zit jij bij superman ook te zeiken dat het er niet echt uitziet als die vliegt.
Op zondag 18 mei 2003 18:15 schreef Bolderbast het volgende:[..]
precies! daarnaast zag de computer Neo er absoluut niet uit
verder ga ik niet in op die reactie van Tweek, want die slaat helemaal nergens op
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:03 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik had een topic hierover geopend op imdb, wel leuke reacties:
http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/thread/1568299?d=1568299#1568299
En inderdaad komen daar erg leuke reacties op:
quote:
Movies like The Matrix and Matrix Reloaded appeal to the sub-section of society who "thinks" they are intelligent, but actually have IQs on the level of snails. They do poorly in school, get sad-ass jobs, and wax eloquently about simplistic movies because it turns a switch in their underdeveloped minds that somehow gives meaning to their tawdry little lives.It's truly sad how the Waz Brothers manipulate this demographic to their own ends, supplying head candy to beguile the unaccepted, the downtrodden and the disadvantaged. There is no "inner meaning" to Matrix Reloaded, only a hole in your own life that Hollywood is trying to exploit for cash.
Now I really liked The Matrix, but Matrix Reloaded is simplistic, over-wrought trash that can only appeal to the above market segment, or as I call them: The Matrix Cult.
quote:Ik denk dat je de gulden middenweg moet zoeken:
Hell Yeah![]()
It's also truly sad that some Matrix-fans are saying that you are a dumb-ass because you don't like the story. They say: "you don't understand te story, it's about this en about that."
I do understand te story and I think its lame.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 20:14 schreef Speed24 het volgende:[..]
En inderdaad komen daar erg leuke reacties op:
quote:
You've got understand that member of the Matrix Cult will accept any crubm the Waz Brothers toss their way. They play the video games, watch the cartoons and the fictional world of The Matrix becomes an integral part of their sad little lives.So when someone pokes holes in the insipid piece of trash that is Reloaded, they fire back, using broken English, worn-out philosophical hogwash and psuedo-intellectual clap-trap to make the pain go away.
I can remember acting like that, back when I was 9 or 10.
quote:Dit stukje is een reactie van Sunchaser op iemand anders.
Op zondag 18 mei 2003 20:14 schreef Speed24 het volgende:[..]
Lekker uitgeloktEn inderdaad komen daar erg leuke reacties op:
quote:
Hell Yeah
It's also truly sad that some Matrix-fans are saying that you are a dumb-ass because you don't like the story. They say: "you don't understand te story, it's about this en about that."I do understand te story and I think its lame.
quote:Dat is het grote verschil tussen deel 1 en 2. In deel 1 wordt het steeds gaver, want Neo groeit in z'n rol als "The One", maar deel 2 begint al met de kennis dat Neo simpelweg sterker is dan agents of wat dan ook. Misschien is zo'n scene dan te lang, maar had minder actie in de film dan beter geweest? Want als Neo toch al oppermachtig is, hoe creeër je dan een fysieke uitdaging? Ik vond de 100 Smith's nog wel aardig gevonden wat dat betreft. En tsja, ook al komt het wellicht niet geloofwaardig over dat Neo er zo lang over doet om agents en andere vijanden te verslaan, het is misschien beter dan dat elke vechtscene na 15sec is afgelopen.
Op zondag 18 mei 2003 18:02 schreef Leshy het volgende:
En wat betreft het feit dat de Burly Brawl wat nepperig leek, is mij geen moment opgevallen. Misschien ligt het net aan de instelling waarmeeje de scene bekijkt. Ik ging op me gemakkie achterover zitten en liet alles over me heen komen, genieten geblazen. Maar tsja, als je er echt op gaat letten, dan zal je best wat zien.....maar wil je er dan wel van genieten?
quote:Couldn't agree with you more
Op zondag 18 mei 2003 18:02 schreef Leshy het volgende:
[/evt. spoilers]
[Dit bericht is gewijzigd door Rampage2K op 18-05-2003 20:41]
En dat Morphues en de sleutelmaker in de lucht sprongen met die crash van de vrachtwagens en dat Neo net precies kwam aanvliegen
Warner Bros.' R-rated The Matrix Reloaded exploded onto the scene last Wednesday night and took in another $93.3 million from Friday to Sunday to make it a total of $135.8 million for the four days. With Wednesday night previews included, "Reloaded" ($42.5 million) beat the opening day record set by Sony's Spider-Man ($39.4 million) last May. Spider-Man still holds the record for best day in box office history, earning $43.6 million on its second day (a Saturday). Spidey was at $125.9 million after four days, while "Reloaded" has already garnered $135.8 million in that amount of time. "Reloaded" is the biggest opening ($93.3 million) ever for an R-rated movie, beating 2001's Hannibal ($58 million).
quote:www.boxofficeguru.com is beter!
Op zondag 18 mei 2003 20:42 schreef maarteniscrazy het volgende:
Stay tuned there for the final figures on Monday afternoon.
quote:Neuh klopt wel. De toegang naar die gang met deuren wordt geopent met speciale sleutels, als de deur dicht gaat is de speciale doorgang ook weg en wordt weer normaal. De deur waardoor ze naar binnen komen gaat gewoon dicht en de andere wordt net gesloten voordat neo hem in elkaar trapt. Dus zit ineens in de bergjes.
Op zondag 18 mei 2003 20:35 schreef SunChaser het volgende:
Het is overigens belachelijk dat toen Neo in de bergen was Link geen weg terug wist, de deur was immers nog open. Hij kon gewoon weer naar binnen.
Of hoort dat hier niet thuis
quote:Inderdaad, maar die explosie was wel erg mooi!
Op zondag 18 mei 2003 20:35 schreef SunChaser het volgende:
En dat Morphues en de sleutelmaker in de lucht sprongen met die crash van de vrachtwagens en dat Neo net precies kwam aanvliegen
Possible spoiler
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Alleen het gevecht met die honder Smiths vond ik erg jammer. Je zag af en toe echt de computer bewerkingen, maar bij dat gevecht zag je het toch het beste. Dat vond ik wel erg jammer, want je zit net helemaal in de film en dan word je er een beetje uitgehaald. Jammer, maar desondanks zeer goede film.
-
-
-
-
-
-
-
-
Einde possible spoiler.
In de speech van de architekt zegt hij dat er meerder versies waren geweest van de matrix en dat het altijd bij een menselijke fout vast liep (bevrijding door de one's)
aangezien elke versie beter is dan de vorige denk ik dat ze dit hebben geprobeerd te verkomen door een 2e matrix te gebruiken , zodat de menselijke fout (de bevrijding) niet meer een probleem is.
Zo hebben ze dus toch de mensen maar geen kans op die vernieting , ik weet dat het allemaal een beetje suggestief is maar het lijkt mij een logische verklaring.
/spoiler
Heb hem gezien en moet teleurstellend concluderen dat hij tegenviel, zeker het laatste uur ofzo.. Ik had me er al op ingesteld maar toch jammer dat hij zoveel zwakker was dan het 1e deel. De gevechten zijn natuurlijk erg kiks en je bioscoopcenten meer dan waard, maar het verhaal en sommige details
Neo vliegend als christopher reeves vind ik echt geen porem, en dat ie nu ook al buiten de matrix om superkrachten heeft ontwikkelt vind ik ook een beetje stug
Kortom, jammer... er hadden interessantere wendingen aan het verhaal kunnen zijn bedacht.
[/spoiler]
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 19-05-2003 19:57]
quote:Zion is ook onderdeel van Matrix. Het is helemaal geen vrije wereld.
Op zondag 18 mei 2003 23:43 schreef kamagurka het volgende:
Neo vliegend als christopher reeves vind ik echt geen porem, en dat ie nu ook al buiten de matrix om superkrachten heeft ontwikkelt vind ik ook een beetje stug![]()
[/spoiler]
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 19-05-2003 19:57]
quote:
Op maandag 19 mei 2003 00:02 schreef Rude het volgende:
Wel naar cryptische Architect luisteren.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 02:34 schreef SunChaser het volgende:
Het gesprek van Neo en de Architect:
http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/flat/1544538?d=1546949#1546949
Jammer dat het To be continued... is.
Wanneer komt Matrix 3 eik uit? (heb ff geen zin om te zoeken )
quote:En weer eentje die niet kan lezen.
Op maandag 19 mei 2003 00:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb em net gezien, en ik kan maar 1 ding zeggen: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!Jammer dat het To be continued... is.
Wanneer komt Matrix 3 eik uit? (heb ff geen zin om te zoeken)
To be concluded
quote:November poezemans
Op maandag 19 mei 2003 00:21 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb em net gezien, en ik kan maar 1 ding zeggen: GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAF!!!!Jammer dat het To be continued... is.
Wanneer komt Matrix 3 eik uit? (heb ff geen zin om te zoeken)
quote:Mark my words, it is something else...
Op maandag 19 mei 2003 00:02 schreef Rude het volgende:[..]
Zion is ook onderdeel van Matrix. Het is helemaal geen vrije wereld.
Wel naar cryptische Architect luisteren.
Zo dreven er steeds meer dingetjes naar boven en ik begin 'm steeds leuker te vinden (wat ik niet had verwacht). Er zijn natuurlijk nog wel veel personages / verhalen / theorieen die niet volledig zijn uitgewerkt, maar dat zien we in november wel weer. Dan pas kan iedereen volledig zijn gal spuwen over deze film. Nu kunnen de Matrix 2 liefhebbers zich nog verschuilen achter : "Ja, maar het was maar een halve film, in november komt alles goed". Of dit waar is zal de toekomst uitwijzen. Ik zit iig weer in de bios!
.
.
.
.
.
SPOILER ALERT
quote:Ik geloof begin October
Op maandag 19 mei 2003 09:53 schreef Rickman_ het volgende:
Trouwens: Zijn er al berichten wanneer Reloaded op DVD uitkomt? Ik kan me voorstellen dat ze de release voor november willen doen? Lijkt me commercieel gezien ook het meest verstandig!
quote:Ga jij maar eens langs in het theorien topic, want het verhaal zit dus waarschijnlijk veel complexer inelkaar dan jij denkt, dan had je het bovenstaande nooit gezegd !
Op zondag 18 mei 2003 23:43 schreef kamagurka het volgende:
Heb hem gezien en moet teleurstellend concluderen dat hij tegenviel......, en dat ie nu ook al buiten de matrix om superkrachten heeft ontwikkelt vind ik ook een beetje stug
![]()
best jammer imo want de laatste 15 min kwam dat gevoel van deel1 pas weer bij me trug, maarja we zullen zien of het slot dit weer kan herstellen
quote:sure
Op zondag 18 mei 2003 20:51 schreef Tweek het volgende:[..]
Neuh klopt wel. De toegang naar die gang met deuren wordt geopent met speciale sleutels, als de deur dicht gaat is de speciale doorgang ook weg en wordt weer normaal. De deur waardoor ze naar binnen komen gaat gewoon dicht en de andere wordt net gesloten voordat neo hem in elkaar trapt. Dus zit ineens in de bergjes.
quote:Dit klopt wel hoor...
Op maandag 19 mei 2003 11:18 schreef planethugo het volgende:[..]
sure
quote:zal vast wel ja maar als je dat zo leest komt het wel grappig over
Op maandag 19 mei 2003 11:31 schreef victorinox het volgende:[..]
Dit klopt wel hoor...
quote:Nee, want hij zat nog in de gangen van dat restaurant, hij deed eerder een deur open naar de bergen en toen kon hij gewoon terug. Daarna kan hij ineens niet meer terug?
Op maandag 19 mei 2003 11:31 schreef victorinox het volgende:[..]
Dit klopt wel hoor...
quote:ALLE uitgangen van het gedeelte van het restaurant waar hij zat, liepen allemaal naar de bergen.
Op maandag 19 mei 2003 12:10 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nee, want hij zat nog in de gangen van dat restaurant, hij deed eerder een deur open naar de bergen en toen kon hij gewoon terug. Daarna kan hij ineens niet meer terug?
quote:Nee ze zitten in het restaurant, dan maakt the keymaker een deur open en komen ze in het kasteel. Daarna komt de frans man met ze volgelingen binnen. Deur gaat dicht dus, doorgan ook. Keymaker, morpheus en trinity rennen weg gevolgt door de twins.
Op maandag 19 mei 2003 12:10 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nee, want hij zat nog in de gangen van dat restaurant, hij deed eerder een deur open naar de bergen en toen kon hij gewoon terug. Daarna kan hij ineens niet meer terug?
[/spoiler]
[Dit bericht is gewijzigd door BlaatschaaP op 19-05-2003 19:55]
quote:Zal ik doen, ga zeker niet beweren dat ik alles heb gesnapt.. Maar om te zeggen dat het alsnog meesterlijk is
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Dauntless het volgende:[..]
Ga jij maar eens langs in het theorien topic, want het verhaal zit dus waarschijnlijk veel complexer inelkaar dan jij denkt, dan had je het bovenstaande nooit gezegd !
(verhaal vond ik wel wat oneven verspreid)
quote:Drolletje, de meningen zijn dus erg verdeeld, wil je jouw theoriën graag voor jezelf houden?
Op maandag 19 mei 2003 10:20 schreef Dauntless het volgende:[..]
Ga jij maar eens langs in het theorien topic, want het verhaal zit dus waarschijnlijk veel complexer inelkaar dan jij denkt, dan had je het bovenstaande nooit gezegd !
(verhaal vond ik wel wat oneven verspreid)
quote:"Schat"
Op maandag 19 mei 2003 17:03 schreef kamagurka het volgende:[..]
Drolletje, de meningen zijn dus erg verdeeld, wil je jouw theoriën graag voor jezelf houden?
Beter lezen
[spoilers] - alleen lezen als je hem al hebt gezien
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
-De dansscene, (gecrosscut met de sex-scene) duurt veels te lang. Het ziet er meer uit als dat stomme MTV programma waar je (knappe) mensen op het strand ziet dansen.
-Het acteerwerk was matig tot slecht. Vooral van Morpheus, en de nieuwe personages: Link, Commander Lock, Councillor Dillard, etc.)
-De dialogen (met name van de belangrijke speeches) waren droevig slecht. Vooral de Yoda-achtige boodschap "Het gaat er niet om welke keuzes we maken, maar WAAROM we die keuzes maken". Dat zijn dus geen diepzinnige gedachten, maar filosofie lessen voor idioten.
-Het zwarte personage die voor de komische noot moest zorgen (Link) was slecht uitgewerkt, oninteressant, buitengewoon ongrapig. Zijn enige functie was het roepen van "Yes!" en diverse andere one-liners.
-Overige grappen in de film (orgasme-gebakje grap) waren uitermate flauw, van het niveau dat enkel mensen (lees: 13 jarige pubers) leuk vind die poep, pis en sperma grappen OOK leuk vinden.
-Neo heeft op vliegen na geen nieuwe "krachten"
-Het gebruik van motion-control en bullet-time, wordt slecht gebruikt in de film. Zelfs de nep (computer) bullet-time explosie in de achtervolgings snelweg scene is zwak.
+De eerste actiescene "Neo vs 100x Mr Smith" was fantastisch, maar had geen functie binnen het verhaal. Zonder nut/functie, zonder WINNAAR, dus totale tijdverspilling, hoe cool de scene ook was.
+Neo en Trinity waren ubercool als vanouds
+Monica Bellucci! (en kus/lipstick scene)
+De tweede grote actiescene "Achtervolging op de snelweg" was schitterend, maar deze scene is geregisseerd door second-unit director David R. Ellis (de regisseur van Final Destination 2!) die hiermee aantoond dat hij een stuk getalenteerder is dan de The Wachowski Brothers.
+de film duurde lekker LANG
+George W. Bush wordt op een lijn gezet met HITLER in de laatste scene bij the architect die op alle monitoren laat zien wie de slechtste mensen op aarde zijn geweest.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
[einde spoilers]
M'n conclusie blijft een 6.5
Grote boosdoeners: The Wachowski Brothers (regisseurs/scenaristen) (ze hadden een script-doctor moeten inhuren i.p.v. alles zelf te willen doen), de editor, de meeste acteurs.
Positieve invloed: de SFX van BUF, de vecht choreography van Woo-ping Yuen en z'n wire-team, second-unit director David R. Ellis.
quote:Nou en? Als jij zou kunnen lezen, had je natuurlijk ook al begrepen dat mijn initiele kritiek (neo is ook in zion oppermachtig) dan dus wel degelijk hout snijdt
Op maandag 19 mei 2003 17:50 schreef Dauntless het volgende:[..]
"Schat"
, ik verwees niet naar mijn theorie, maar slechts naar een topic die laat zien dat het verhaal complexer is dan misschien op het eerste gezicht lijkt en dat het niet Flut is. Dat is het enigste punt wat ik in mijn opmerking probeerde te maken
Beter lezen
quote:Daarvoor zijn het ook 2! delen, het feit dat je aan het eind ziet dat neo ook in zion bepaalde krachten heeft maakt de film niet minder omdat het alleen maar veel denkvoer geeft over hoe het nu echt inelkaar zit, en dat zien we in het vervolg. Het is door de makers vanaf den beginne duidelijk gemaakt dat het 2 delen zijn en ik vond je met je initiele punt wel heel erg voor de hand liggende kritiek geven. Met andere woorden er had in deze film al veel meer duidelijk moeten worden?
Op maandag 19 mei 2003 19:08 schreef kamagurka het volgende:[..]
Nou en? Als jij zou kunnen lezen, had je natuurlijk ook al begrepen dat mijn initiele kritiek (neo is ook in zion oppermachtig) dan dus wel degelijk hout snijdt
![]()
Als het in de film niet afdoende wordt uitgelegd hoe en wat, komt dat dUs enigsinds vaag over, snappie?
Daarbij komt dat ik bij mijn eerste comentaar het woordje waarschijnlijk gebruikte, aangezien ik dacht dat je het theorien topic nog niet gelezen had, en dat, dat topic toch net weer een andere kijk zou geven op je kritiek. (eigelijk moet je de film ook meerdre keren zien hoor, hij wordt per keer beter)
quote:Waarschijnlijk over de totale oorlog.
Op maandag 19 mei 2003 19:45 schreef Rahl het volgende:
Als Neo in die Revolutions teaser "It ends tonight" zegt, heeft het dan over Smith of over de oorlog in z'n geheel?
Ik heb een middagje geen internet en jullie beginnen meteen weer te spoileren.. Dat kan natuurlijk niet he .
Nogmaals: Geen spoilers in dit topic. Als het toch per se moet doe het dan met de spoilertags:
[spoiler]
.
.
.
.
.
Hier de spoiler.
.
.
.
.
.
[/spoiler]
Reacties die hier niet aan voldoen worden geedit of zelfs gedelete.
quote:Die gast kan dan wel goede snelweg-scenes filmen zeg.... Die in Final Destination 2 is ook zo vet gefilmd
Op maandag 19 mei 2003 19:00 schreef Patvs het volgende:
+De tweede grote actiescene "Achtervolging op de snelweg" was schitterend, maar deze scene is geregisseerd door second-unit director David R. Ellis (de regisseur van Final Destination 2!) die hiermee aantoond dat hij een stuk getalenteerder is dan de The Wachowski Brothers.
quote:Die had ik nieteens gezien!
Op maandag 19 mei 2003 19:00 schreef Patvs het volgende:George W. Bush wordt op een lijn gezet met HITLER in de laatste scene bij the architect die op alle monitoren laat zien wie de slechtste mensen op aarde zijn geweest.
Verder ben ik het helemaal met je eens!
[spoiler]
wat duurden de scenes lang zeg:( totale onzin gewoon. elke actiescene duurde zo'n 10 tot 20 minuten en aangezien de film zo'n beetje bestaat uit actiescenes was dat hetgeen dat het boeiend zou moeten maken.
verhaal? welk verhaal? stap 1: find keymaker, stap 2: find core
meer is er niet belangrijk en als je daar een hele film over maakt:( die zo ontzettend veel miljoenen heeft gekost... dan ben je echt heel slecht bezig.
mooi was hij wel, in het speciaal de mr. smith scene vond ik erg mooi uitgewerkt, maar het is net alsof ze daarmee begonnen zijn en daarna de rest van de film hebben gemaakt. toen kwam er een opleving met de snelweg en het niveau zakte weer weg. eeuwig zonde.
de ghosts, wat voor fun kan je daarmee uithalen? geweldig veel, wat doen ze? bijna niets! geweldige karakters, niets mee gedaan.
[/spoiler]
genoeg gezanikt, ik vond het een jammerlijk vervolg van een intens boeiend eerste deel. voortaan kijk ik maar weer spike jonze films ofzo:) die zijn tenminste boeiend.
quote:Wat lult iedereen hier toch over het einde.
Op maandag 19 mei 2003 23:21 schreef Pistol_Pete het volgende:
kom er net van terug uit de bios. Wat een enorme domper is The Matrix Reloaded. Ik ga geen argumenten noemen, de meeste staan toch al elders in dit topic. En wat een goor lef van het einde met die boodschap ...to be concluded (midden in een scene)
[spoiler]
.
.
.
.
.
.
.
Wie is de 'moeder' van de matrix?
.
.
.
.
.
.
.
[/spoiler]
Heerlijk
Het was vooral leuk omdat het verhaal nog meer diepgang had voor mij dankzij enter the matrix en the animatrix.
quote:Wat zeuren jullie nou over to be concluded, vannaf de eerste aankondiging werd al duidelijk gemaakt dat reloaded en revolutions eigenlijk één film in 2 stukken was die relatief vlak na elkaar zouden komen...
Op maandag 19 mei 2003 23:21 schreef Pistol_Pete het volgende:
kom er net van terug uit de bios. Wat een enorme domper is The Matrix Reloaded. Ik ga geen argumenten noemen, de meeste staan toch al elders in dit topic. En wat een goor lef van het einde met die boodschap ...to be concluded (midden in een scene)
Ik moet zeggen dat ik het een aangename film vond! misschien iets te hoge verw8tingen gehad , maar zeker ok!
Nu mocht het toeval datik deze film in parijs heb gekeken, en af en toe een beetje de draad van het verhaal kwijt was. Wat was er nu precies gaande toen neo zat te kletsen met de maker van de matrix? Ik heb er uit op kunnen maken dat er 6 varianten van de matrix waren, dat the oracle nummer 3 was van de maqtrix( ofzoiets..) maar wat is nu de clou van dat hele gesprek? Dat kan er in mijn ogen toe doen voor een juiste beoordeling van de film...
quote:The Matrix - Theoriën-Topic 2 SPOILERS!! veel plezier
Op dinsdag 20 mei 2003 10:04 schreef _dazzling het volgende:
Wat was er nu precies gaande toen neo zat te kletsen met de maker van de matrix?
quote:Wat een lol
Op dinsdag 20 mei 2003 16:50 schreef Disorder het volgende:
quote:Omdat er een linkje boven staat met een grappig matrix filmpje?
Op dinsdag 20 mei 2003 16:54 schreef Takemenow het volgende:[..]
Wat een lol
Waarom post je dit nou weer hier ! Was net zo`n mooi topic
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 16:54 schreef Takemenow het volgende:[..]
Wat een lol
Waarom post je dit nou weer hier ! Was net zo`n mooi topic
quote:Daarom dus. Download de Xvid codec en bekijk dat filmpje. Het is een Pizza remake van the Matrix en the Matrix reloaded.
Op dinsdag 20 mei 2003 17:09 schreef Rickman_ het volgende:[..]
Omdat er een linkje boven staat met een grappig matrix filmpje?
Ik wil hem zeker op video hebben in elk geval.
film
quote:Ik vond de eerste helft veels te langdradig, de dialoogscene's duren te lang en de vechtscenes ook. Karakters worden erg slecht uitgewerkt, zoals Niobe en de Keymaker. Morpheus is zijn coole uitstraling kwijtgeraakt. Verder zagen de gevechten er wel gelikt uit, maar boeiden ze me eigenlijk geen enkele keer. Na 5 minuten Neo tegen 100 agent Smith's had ik het wel gezien. Ik vond zowieso de terugkeer van agent Smith nogal zwak uitgevoerd. Nogal overbodig, alhoewel hij in deel III wel een sleutelrol heeft.
Op dinsdag 20 mei 2003 12:40 schreef BlaBlub het volgende:
Ik snap echt niet hoe mensen deze film kut kunnen vinden, okeey ik snap er na 'm 2x gezien te hebben nog steeds geen hol van, maar die film is gewoonweg steengoed, lekkere harde actie, goed verhaal en de uitleg komt ws in deel 3 wel
Op het laatst wint de film enorm aan vaart, maar naar mijn idee willen ze teveel laten zien in een te korte tijd. Had dat dan mooi verdeeld!
quote:Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in, dat was ook de reden dat niemand verlangde naar deel 2, omdat deel 1 een volledig verhaal was
Op dinsdag 20 mei 2003 00:12 schreef victorinox het volgende:[..]
Wat lult iedereen hier toch over het einde.
Het zat helemaal niet midden in een scene, die scene was juist net afgelopen.
En iedereen weet vantevoren dat er nog een derde deel aankomt, dus moeten ze wel eindigen met iets waardoor je verlangt naar het derde deel.
Ik vind dat films simpelweg opsplitsen een slechte ontwikkeling. Een van de grote nadelen van bijvoorbeeld LOTR. Vooral deel1 was daar gewoon TE open. Zo ontzettend lastig is het niet om een sluitend verhaal te maken.
Dat het ook goed kan gaan heeft de empire strikes back laten zien overigens.
Expres maar de helft van het verhaal vertellen vind ik echter onnodig interesantdoenerij. Het werkt wel overigens, het aantal mensen die de film daardoor 'diep' noemt tellend.
quote:Sjonge jonge
Op dinsdag 20 mei 2003 12:40 schreef BlaBlub het volgende:
Ik snap echt niet hoe mensen deze film kut kunnen vinden, okeey ik snap er na 'm 2x gezien te hebben nog steeds geen hol van maar die film is gewoonweg steengoed goed verhaal
quote:Zegt het woord boek jou iets?
Op dinsdag 20 mei 2003 19:05 schreef kingmob het volgende:[..]
Ik vind dat films simpelweg opsplitsen een slechte ontwikkeling. Een van de grote nadelen van bijvoorbeeld LOTR. Vooral deel1 was daar gewoon TE open. Zo ontzettend lastig is het niet om een sluitend verhaal te maken.
quote:Ik denk dat ie bedoelt dat het best kan om een op zichzelf staand verhaal te verfilmen, terwijl er ook nog delen volgen (zie bijv. star wars of indiana jones-trilogie). Een kwestie van het verhaal ietsjes bijschaven en afronden
Op dinsdag 20 mei 2003 19:53 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Zegt het woord boek jou iets?
quote:Dat was toch al zo met deel 2. Dat er scholieren gekleed in zwarte lange jassen medescholieren doodschoten.
Op dinsdag 20 mei 2003 20:18 schreef Disorder het volgende:
Ja hoor, daar is ie al:
De actie scenes zijn geniaal opgenomen en Mr. Smith ruled weer heftig in deze film
Edit: Alleen was die aftiteling fokking lang voor zo'n lame preview
quote:Dat was de Columbine High School shooting, daar werd idd al gerefereerd naar The Matrix.
Op dinsdag 20 mei 2003 20:21 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dat was toch al zo met deel 1 Dat er scholieren gekleed in zwarte lange jassen medescholieren doodschoten.
quote:Dat mensen zeggen dat het een kut film is is een oorzaak. En dat mensen daarop commentaar gaan geven is een gevolg
Op woensdag 21 mei 2003 00:36 schreef SunChaser het volgende:
Typisch eigenlijk, maar het thema van Reloaded is Eigen Keuze en als je kiest dat het een baggerfilm is krijg je meteen commentaar.
quote:Bijna. Het thema is dat je die keuze al had gemaakt, nu moet je die keuze alleen nog begrijpen
Op woensdag 21 mei 2003 00:36 schreef SunChaser het volgende:
Typisch eigenlijk, maar het thema van Reloaded is Eigen Keuze en als je kiest dat het een baggerfilm is krijg je meteen commentaar.
quote:Dat bedoelde ik idd.
Op dinsdag 20 mei 2003 20:17 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ik denk dat ie bedoelt dat het best kan om een op zichzelf staand verhaal te verfilmen, terwijl er ook nog delen volgen (zie bijv. star wars of indiana jones-trilogie). Een kwestie van het verhaal ietsjes bijschaven en afronden
maar dit is wel erg offtopic .
Nog 1 vraag, ik ben geen auto-expert, maar wat voor auto is het waar Morpheus, Trinity en de Keymaker mee vluchten? Opgefokte Ford ofzo?
Wat ik niet snap zijn de "klachten" over de lange dialogen.
Wat wil je dan, een film vol met non-stop actie en sfx?
quote:Ben ik het zeker niet mee eens, deel 1 wordt ook zwaar overschat.
Op woensdag 21 mei 2003 21:59 schreef Duiveltja het volgende:
het revolutionaire eerste deel dat een van de beste sf flicks ever is.
quote:Het is juist wel een en al (saaie) actie en sfx, onderbroken door lange (en saaie) dialogen.
quote:Die dialogen kunnen makkelijk worden ingekort zonder aan kracht in te boeten.
Op woensdag 21 mei 2003 21:59 schreef Duiveltja het volgende:
quote:Als ze al de overbodige nepfilosofische klets weg zouden laten, zou opeens opvallen dat de inhoud niet zo heel veel voorstelt...
Op woensdag 21 mei 2003 22:18 schreef Robino het volgende:[..]
Die dialogen kunnen makkelijk worden ingekort zonder aan kracht in te boeten.
quote:Ben ik niet met je eens. Zo heel lang zijn de dialogen niet en de hoeveelheid actie is meer dan genoeg. Van mij had er NOG wel iets meer dialoog in gemogen. Op het laatst weten we de actie-scenes wel. (al moet ik wel toegeven dat ik heb zitten smullen van de snelweg-scenes zonet in Pathe)
Op woensdag 21 mei 2003 22:18 schreef Robino het volgende:[..]
Die dialogen kunnen makkelijk worden ingekort zonder aan kracht in te boeten.
Edit: op m'n vorige vraag terugkomen. Was het een Cadillac CTS?
[Dit bericht is gewijzigd door JeOma op 21-05-2003 22:44]
Neem bijvoorbeeld het gesprek tussen Neo en de Senator in de machinekamer van Zion. Hoevaak zegt die lul niet hetzelfde (machines en mensen zijn van elkaar afhankelijk). Ik viel echt in slaap bij die scene.
quote:De filosofische dialogen horen in een film als deze.
Op woensdag 21 mei 2003 22:22 schreef StrayDog het volgende:[..]
Als ze al de overbodige nepfilosofische klets weg zouden laten, zou opeens opvallen dat de inhoud niet zo heel veel voorstelt...
quote:mee eens, misschien hebben ze dat gedaan om de allerdomste het verhaal te laten snappen
Op woensdag 21 mei 2003 22:46 schreef Robino het volgende:
Neem bijvoorbeeld het gesprek tussen Neo en de Senator in de machinekamer van Zion. Hoevaak zegt die lul niet hetzelfde (machines en mensen zijn van elkaar afhankelijk). Ik viel echt in slaap bij die scene.
(en nee, ik ga het niet uitleggen )
quote:Ja, en dan ook nog een zilverkleurige. En dat ie zilver is heeft ook weer een reden. Ongelofelijk hoeveel belangrijke details deze film heeft voor wie het wil en kan zien
Op woensdag 21 mei 2003 22:22 schreef JeOma het volgende:[..]
scenes zonet in Pathe)
Edit: op m'n vorige vraag terugkomen. Was het een Cadillac CTS?
quote:Is 'ie zilver omdat Joel Silver 'm geproduceerd heeft? Dat meen je toch niet? Is toch gewoon toeval.
Op donderdag 22 mei 2003 09:22 schreef rvand het volgende:Ja, en dan ook nog een zilverkleurige. En dat ie zilver is heeft ook weer een reden.
quote:Nee, de kleur heeft wel degelijk een betekenis.
Op donderdag 22 mei 2003 10:37 schreef lzandman het volgende:[..]
Is 'ie zilver omdat Joel Silver 'm geproduceerd heeft? Dat meen je toch niet? Is toch gewoon toeval.
quote:vertel vetel
Op donderdag 22 mei 2003 11:54 schreef rvand het volgende:[..]
Nee, de kleur heeft wel degelijk een betekenis.
maarre over de dialogen:
deze waren idd veel te saai en te lang, het verschil met deel1 is dat de dialogen hier wel boeiend zijn, en bij reloaded kreeg ik het gevoel dat ze net zo'n krachtige dialogen als deel1 wilden hebben, maar ze eigenlijk maar weinig te vertellen hadden, dus een beetje onzin eromheen verzonnen zodat het toch nog heeel erg filosofisch lijkt allemaal...........
als de dialogen echt goed zijn heb ik liever dat de dialogen wat langer duren dan de actie
maar in reloaded duurt EN de actie te lang EN de dialogen te lang
quote:Let goed op het gebruik van de kleuren zilver en zwart in Matrix 1 en Reloaded en je ontdekt het zelf wel
Op donderdag 22 mei 2003 12:27 schreef Bolderbast het volgende:[..]
vertel vetel
quote:Alles in Reloaded heeft een reden. Het verhaal is zeer complex en je moet onwaarschijnlijk goed opletten om alle informatie mee te krijgen. De dialogen vertellen letterlijk maar een klein gedeelte van het verhaal. Ik begrijp er zelf de helft nog niet van maar denk echt dat we hier met een fenomenale film te maken hebben
maarre over de dialogen:deze waren idd veel te saai en te lang, het verschil met deel1 is dat de dialogen hier wel boeiend zijn, en bij reloaded kreeg ik het gevoel dat ze net zo'n krachtige dialogen als deel1 wilden hebben, maar ze eigenlijk maar weinig te vertellen hadden, dus een beetje onzin eromheen verzonnen zodat het toch nog heeel erg filosofisch lijkt allemaal...........
als de dialogen echt goed zijn heb ik liever dat de dialogen wat langer duren dan de actie
maar in reloaded duurt EN de actie te lang EN de dialogen te lang
quote:het theorieen forum heb ik al helemaal doorgespit, maar dat gaat allemaal over de 'grote' dialoog met the architect
Op donderdag 22 mei 2003 12:35 schreef rvand het volgende:[..]
Let goed op het gebruik van de kleuren zilver en zwart in Matrix 1 en Reloaded en je ontdekt het zelf wel
[..]Alles in Reloaded heeft een reden. Het verhaal is zeer complex en je moet onwaarschijnlijk goed opletten om alle informatie mee te krijgen. De dialogen vertellen letterlijk maar een klein gedeelte van het verhaal. Ik begrijp er zelf de helft nog niet van maar denk echt dat we hier met een fenomenale film te maken hebben
Lees anders het Matrix theorieën forum eens door.
op deze dialoog rust de hele verhaallijn van reloaded, dit is dan ook een goede dialoog maar ik had het dus meer over de rest
zoals die toespraak van Morpheus enzo......zwaar over the top
ik ben het er wel mee eens dat er megaveel symboliek etc in de film zit die je echt niet allemaal meekrijgt met m 1x te kijken: zoals steeds dat terugkerende '101' etc das wel
quote:Wil je de oplossing van dit raadsel dan a.u.b. even in het theorieën-topic zetten? Ik snap 'm nl. nog niet
Op donderdag 22 mei 2003 12:35 schreef rvand het volgende:
Let goed op het gebruik van de kleuren zilver en zwart in Matrix 1 en Reloaded en je ontdekt het zelf wel
Verder geloof ik best wel dat er nog een leuk staartje aan het verhaal van The Matrix Reloaded zit. En dat staartje zal ongetwijfeld in het derde deel geopenbaard worden. Maar ik vind wel dat de onderdelen van de Matrix-trilogie dan heel slecht over de drie films zijn verdeeld. Dan is deel twee gewoon een opwarmertje voor deel drie. Eigenlijk had het verhaal beter in twee films vertelt kunnen worden, want deel twee bevat gewoonweg teveel onderdelen die niet echt relevant zijn voor het verhaal en bovendien te lang duren.
Ik heb trouwens de film ff gedownload , zodat ik 'm in alle rust nog ff na kan kijken. Misschien dat ik dan nog wat extra inzicht krijg...
quote:Ik heb hem ook gedownd en gistere nog effe gekeken maar nog zijn er ontieglijk veel dingen die me opvallen , zoveel kleine details.
Op donderdag 22 mei 2003 15:23 schreef lzandman het volgende:[..]
Wil je de oplossing van dit raadsel dan a.u.b. even in het theorieën-topic zetten? Ik snap 'm nl. nog niet
Verder geloof ik best wel dat er nog een leuk staartje aan het verhaal van The Matrix Reloaded zit. En dat staartje zal ongetwijfeld in het derde deel geopenbaard worden. Maar ik vind wel dat de onderdelen van de Matrix-trilogie dan heel slecht over de drie films zijn verdeeld. Dan is deel twee gewoon een opwarmertje voor deel drie. Eigenlijk had het verhaal beter in twee films vertelt kunnen worden, want deel twee bevat gewoonweg teveel onderdelen die niet echt relevant zijn voor het verhaal en bovendien te lang duren.
Ik heb trouwens de film ff gedownload
, zodat ik 'm in alle rust nog ff na kan kijken. Misschien dat ik dan nog wat extra inzicht krijg...
Zoals de kleuren in de Matrix en in de "echte" wereld , wel eens opgevallen ?
quote:Ik mag hopen dat het overmatige gebruik van groen in de eerste matrix iedereen wel was opgevallen. Als je later naar buiten liep, zag je bij wijze van spreken alles in het (vul hier de tegenovergestelde kleur van groen in
Op donderdag 22 mei 2003 16:29 schreef Takemenow het volgende:[..]
Ik heb hem ook gedownd en gistere nog effe gekeken maar nog zijn er ontieglijk veel dingen die me opvallen , zoveel kleine details.
quote:Haha, dat is een van de bekendste dingen uit de eerste Matrix-film. Wel kewl, natuurlijk.
Op donderdag 22 mei 2003 16:29 schreef Takemenow het volgende:Zoals de kleuren in de Matrix en in de "echte" wereld , wel eens opgevallen ?
quote:Doodzonde man, om zo'n film op divx op een? Wat? 21" schermpje? te kijken. Die effecten, echt geweldig om in de bios te zien/horen.
Op donderdag 22 mei 2003 16:29 schreef Takemenow het volgende:[..]
Ik heb hem ook gedownd en gistere nog effe gekeken maar nog zijn er ontieglijk veel dingen die me opvallen , zoveel kleine details.
Beetje offtopic, maar vandaag naar XMen 2 geweest, die is ook ZE-KER niet slecht! Zitten ook aardige Matrix-like effecten in! Aanradertje wat mij betreft!
quote:Whahaha! Waanzinnig! Dit verzin je niet! Ik nomineer deze mpg tot leukste van de maand.
Op donderdag 22 mei 2003 21:44 schreef Robhimself het volgende:
ik vond toevallig een link met daarin een merkwaardig stukje Matrix media.....
quote:You think that's air you're breathing now?
Op donderdag 22 mei 2003 21:51 schreef JeOma het volgende:[..]
Whahaha! Waanzinnig! Dit verzin je niet! Ik nomineer deze mpg tot leukste van de maand.
quote:Van de maand? Die is al jaren oud hoor...
Op donderdag 22 mei 2003 21:51 schreef JeOma het volgende:[..]
Whahaha! Waanzinnig! Dit verzin je niet! Ik nomineer deze mpg tot leukste van de maand.
quote:Zeer OUD, maar wel leuk
Op donderdag 22 mei 2003 21:44 schreef Robhimself het volgende:
ik vond toevallig een link met daarin een merkwaardig stukje Matrix media.....
quote:oud of niet....past prima in dit topique d8 ik zo
Op donderdag 22 mei 2003 21:59 schreef Duiveltja het volgende:[..]
Zeer OUD, maar wel leuk
quote:Wie zegt dat 'ie dat niet gedaan heeft dan?
Op donderdag 22 mei 2003 20:52 schreef JeOma het volgende:
Doodzonde man, om zo'n film op divx op een? Wat? 21" schermpje? te kijken. Die effecten, echt geweldig om in de bios te zien/horen.
quote:Ik vond 'm eigenlijk beter dan Matrix Reloaded
Beetje offtopic, maar vandaag naar XMen 2 geweest, die is ook ZE-KER niet slecht! Zitten ook aardige Matrix-like effecten in! Aanradertje wat mij betreft!
Deel 2 en drie zijn gewoon HET verhaal van de Matrix, deel 1 was maar een introtje lijkt het het wel
Weet iemand wanneer de DVD van deel 2 uitkomt!?!? Lijkt me wel handig om die nog een paar keer te kijken voordat ik naar deel 3 ga
quote:Ik heb hem donderdag gelijk de eerste avond in de bios gezien hoor dus ik weet niet waar jij over lult en het is een svcd die je gewoon op je tv kijkt , duh
Op donderdag 22 mei 2003 20:52 schreef JeOma het volgende:[..]
Doodzonde man, om zo'n film op divx op een? Wat? 21" schermpje? te kijken. Die effecten, echt geweldig om in de bios te zien/horen.
Ik wilde hem gewoon nog een x zien en als ie op dvd uitkomt ben ik de eerste die naar de winkel rent hoor
1. Als Neo bij die oosterse beschermer van the oracle aankomt en gaat vechten komen ze op den duur op de eerste tafel. Daar staat een soort van houten vaas met stokjes. Die wordt omgestoten en even later staat die houten vaas met stokjes weer netjes op tafel.
2.Dan komt Neo bij the oracle aan. Op de achtergrond zie je een graffiti met "One" .
3.In the Matrix wordt er een groene filter gebruikt. In de echte wereld een blauw filter. En in Zion een rood filter. RGB dus. En wat maakt dit samen? Precies wit licht! De witte deur, de witte kamer waar alles samen komt!
quote:Mij LIJKT dat die eind oktober, net voor de release van Revolutions uitkomt.... Is misschien wel aan de vroege kant (5 maanden na release), maar wel de ideale manier om flink in te cashen lijkt me
Op vrijdag 23 mei 2003 01:04 schreef calvobbes het volgende:
Weet iemand wanneer de DVD van deel 2 uitkomt!?!? Lijkt me wel handig om die nog een paar keer te kijken voordat ik naar deel 3 ga
quote:Ja... En dan waarschijnlijk eerst een normale uitvoering, en dan een paar maanden later de Special Edition
Op vrijdag 23 mei 2003 14:04 schreef PimD het volgende:maar wel de ideale manier om flink in te cashen lijkt me
quote:Maar volgens mij waren de 3 vliegende poppetjes in slowmotion boven de vrachtwagens een beetje erg nep...
Op vrijdag 23 mei 2003 16:49 schreef Karboenkeltje het volgende:
Ik heb hem net gezien. Precies wat ik verwachtte plus dat ik er een nieuw favoriet special effect aan overhield. Die twee vrachtwagens waren meesterlijk.
quote:Special effects hoeven van mij niet realistisch te zijn, slechts mooi. Ik ben opgegroeid met stop-motion.
Op vrijdag 23 mei 2003 16:53 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Maar volgens mij waren de 3 vliegende poppetjes in slowmotion boven de vrachtwagens een beetje erg nep...
Multi-Smith vond ik trouwens ontzettend goed (lees: wél realistisch (nou ja, je begrijpt wat ik bedoel) dus) gedaan. Naast het feit dat meer Hugo Weaving altijd okay is.
Multi-Smith is sowieso de cinematografische vondst van de eeuw.
quote:En dan nog natuurlijk een trilogie box, waarna na een half jaar de Ultimate Trilogy uit komt, met weer andere extra's.... zie Alien reeks
Op vrijdag 23 mei 2003 14:05 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ja... En dan waarschijnlijk eerst een normale uitvoering, en dan een paar maanden later de Special Edition
2 minpuntjes:
- die dans-scene: totaal nutteloos...
- sommige FX... Neo zag er soms wel erg slecht uit...
Overigens denk ik dat de mensen zeggen dat het verhaal minder is dan in deel 1 echt iets missen.. maar ja
quote:Oftewel, je begreep er zelf ook geen flikker van, maar vind dat alles met een bigbudget en special effects toch wel VET is
Op vrijdag 23 mei 2003 23:30 schreef Cheiron het volgende:
Overigens denk ik dat de mensen zeggen dat het verhaal minder is dan in deel 1 echt iets missen.. maar ja
quote:* Sluit zich hier sowieso bij aan...
Op vrijdag 23 mei 2003 23:30 schreef Cheiron het volgende:
2 minpuntjes:- die dans-scene: totaal nutteloos...
- sommige FX... Neo zag er soms wel erg slecht uit...
quote:Well, good for you!!!
Op vrijdag 23 mei 2003 12:09 schreef dj-ango het volgende:
1. Als Neo bij die oosterse beschermer van the oracle aankomt en gaat vechten komen ze op den duur op de eerste tafel. Daar staat een soort van houten vaas met stokjes. Die wordt omgestoten en even later staat die houten vaas met stokjes weer netjes op tafel.
quote:Goh, en daarvoor moest je twee keer naar de film? Viel me direct al op...
2.Dan komt Neo bij the oracle aan. Op de achtergrond zie je een graffiti met "One" .
quote:O, dus ook de echte wereld is een projectie?
3.In the Matrix wordt er een groene filter gebruikt. In de echte wereld een blauw filter. En in Zion een rood filter. RGB dus. En wat maakt dit samen? Precies wit licht! De witte deur, de witte kamer waar alles samen komt!
We zijn vanavond in Arnhem naar het Rembrandt geweest. Ik vond het een goede film, mede omdat ik mijn verwachtingen had bijgesteld. Sequels zijn nou eenmaal slecht. Ik vergelijk dit deel met deel 1 zoals Back to the Future; goed, maar hopelijk is het laatste deel beter.
De snelwegscene was ontzettend goed, de dansscene ontzettend slecht. Ik heb tijdens de dansscene voor het eerst in mijn leven de bioscoop zitten bekijken tijden de film.
Dat Neo aan het eind e.e.a. kon voelen, doet mij denken dat hij idd nog niet uit de Matrix is.
De fransoos (de lover van Persephone) is vlgs mij een 'ware' uit een vorige versie.
De Architect is een leugenaar, en naast Bush en Hitler zag ik zelfs Rumsfeld nog op een scherm voorbijkomen .
quote:Nee, dat is mijn conclusie omdat ik er best veel zaken in zag zitten waar ik niemand over heb gehoord, die toch (imo) veel betekenis voor de film hadden.
Op zaterdag 24 mei 2003 02:44 schreef kamagurka het volgende:[..]
Oftewel, je begreep er zelf ook geen flikker van, maar vind dat alles met een bigbudget en special effects toch wel VET is
![]()
Maar als jij je (oh zo stoere..) conclusie wil trekken: go ahead..
quote:Vind je? Heb ik al (veel) vaker voorbij zien komen. Kijk maar eens naar Multiplicity met Michael Keaton. Daar is het pas realistisch
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:
Multi-Smith is sowieso de cinematografische vondst van de eeuw.
Ben ik trouwens de enige die de plot waarin Zion al 5x vernietigd is, totaal niet interessant vond?
Ik vond de film leuk. alleen het begin was echt heel erg
... het is dat er een oplecing kwam voor de pauze, anders was ik weggelopen. Na de pauze werd het verhaal echter steeds beter en de beelden meer indrukwekkend, dus was blij dat ik ben blijven zitten, vond het al met al toch een erg mooie film... (jammer alleen van het langdradige begin dus)
quote:punt2: snap ik niet , welke twins
Op zondag 18 mei 2003 14:04 schreef Tranceptor het volgende:
[spoiler]
Punt 1 : Vele mensen kunnen de film en zijn subtiele hints niet bevatten en gaan ertoe over om het verhaal te gaan beoordelen
Punt 2 : de Twins zijn niet dood!
Punt 3: Zion is een programma
Punt 4: De actiescenes doen veelal ter zake in het verhaal en bewustwording van de hoofdpersoon
Punt 5: Het is erg populair om een grote film af te kraken
Punt 6 : Mulholland Drive is een onwijze film, net als overigens Vanilla Sky, maar niet te vergelijken met deze film.
Punt 8: Veel mensen die hem nix vinden prikken niet echt door tot de verschillende lagen
Punt 9: Sunchasers punt over hype en merchandising is van toepassing op elke grote Hollywood-film en doet niet ter zake bij de objectieve beoordeling van de film.Vraag: Waarom heet de snelweg de 101? Wordt hiermee een aanpassing van de eerste versie, 1.01, bedoeld of iets anders (cijferreeks bestaande uit 1'en en 0'en)?
[/spoiler]
quote:Die witte gastjes met scheermesjes
Op zaterdag 24 mei 2003 12:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
punt2: snap ik niet , welke twins
quote:Na de toespraak van Morpheus, als Trinity en Neo liggen te krikken
en over welke dans sceneik heb geen dans scene gezien in de film..
quote:oke , die, ja dat heb ik gezien. Was wel een geile scene ja. Iedereen leek wel gedrogeerd, zwaar aan de GHB/pillen.
Op zaterdag 24 mei 2003 12:41 schreef victorinox het volgende:
[spoilers]
.
.
.
.
.
.
[..]Die witte gastjes met scheermesjes
[..]Na de toespraak van Morpheus, als Trinity en Neo liggen te krikken
.
.
.
.
.
[/spoilers]
quote:Zo bijzonder vind ik dat helemaal niet. Vrij gemakkelijk voor elkaar te krijgen, lijkt me. Ze hebben gewoon Smith met kale stuntmannen laten vechten (echt waar!) en vervolgens met de computer die hoofden erop geprojecteerd.
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:Multi-Smith is sowieso de cinematografische vondst van de eeuw.
Bovendien zag je in de meeste vechtscenes heel duidelijk dat de hoofden van sommige Smiths nep waren.
SPOILER!
.
.
.
.
Verder beweert iemand hierboven dat de twins niet dood zijn. Maar dat blijkt toch ook duidelijk uit de film? Ze worden alleen weggeblazen met de ontploffing, zoals je in de animatie hieronder kunt zien:
Aangezien ze dan in ghost-modus overgaan lijkt me dat ze eigenlijk geen schade op kunnen lopen, toch? Bovendien zijn ze veel te kewl om niet terug te laten komen
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 11:15 schreef Robino het volgende:[..]
Vind je? Heb ik al (veel) vaker voorbij zien komen. Kijk maar eens naar Multiplicity met Michael Keaton. Daar is het pas realistisch
(zelfs Andre van Duin gebruikte dit soort 'cinematografische vondsten' vaak)
quote:Even ter verduidelijking: Ik had het dus over de simpele rekensom:
Op zaterdag 24 mei 2003 14:24 schreef lzandman het volgende:[..]
Zo bijzonder vind ik dat helemaal niet. Vrij gemakkelijk voor elkaar te krijgen, lijkt me. Ze hebben gewoon Smith met kale stuntmannen laten vechten (echt waar!) en vervolgens met de computer die hoofden erop geprojecteerd.
Bovendien zag je in de meeste vechtscenes heel duidelijk dat de hoofden van sommige Smiths nep waren.
Zoals ik al eerder had gemeld: Special effects hoeven van mij niet 100 % levensecht te zijn, dat is sowieso voor een heleboel dingen onmogelijk. Tevens ben ik ik van mening dat hoewel sommige Smiths niet helemaal levensecht leken dat het hiervoor nog niet beter gedaan was, dát specifieke special effect.
Ik denk dat de lat weer iets hoger is gelegd. Misschien leuk voor George Lucas bij zijn volgende werk.
quote:Ik vond het pretentieuze onzin. Het was echt geen filosofie(gruwel dat mensen dit filosofie noemen) het was esoterische BS......Oorzaak en gevolg...ja flikker toch op man. En de verschillende personages zeggen 100 keer tzelfde. *zucht*, ik irriteerde me echt mateloos aan deze verschrikkelijke film. Het laatste deel zal wel echt van ongekende klasse moeten zijn om alle lossen steken uit deze film te moeten maken.
Op woensdag 21 mei 2003 23:05 schreef Duiveltja het volgende:[..]
De filosofische dialogen horen in een film als deze.
quote:Idem
Op vrijdag 23 mei 2003 16:57 schreef Karboenkeltje het volgende:[..]
Special effects hoeven van mij niet realistisch te zijn, slechts mooi. Ik ben opgegroeid met stop-motion.
.
Wat was the Matrix Reloaded toch een ontzettende buttfilm. Ik heb zo'n beetje de hele film al in de reclames kunnen zien want ze laten niet veel interessants over. Alleen die vechtscène met de wapens was echt nieuw voor mij. Er zit geen goed verhaal in, de scènes kende ik dus allemaal en dit Trinity is nog lelijker van dicht bij als dat ik dacht uit deel 1. Bah Bah Bah... zonde van mijn 7 eurowtjes.
Maarre is Trinity nou een man of wa?? Zou wel klote zijn voor Neo hehe
quote:Je bedoelt al die blabla over variabelen en programma's die programma's overschrijven?? Jah ik snapte 't verhaal wel maar ik vond 't echt matig hoor. Echt zo'n "tussenfilm", want ik liep de bios uit zonder echt het gevoel dat ik al klaar was met kijken. Maarre vind jij het dan ook niet matig dat je alle scènes overal al zag langskomen?? Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat. Hmm tjah echt muf muf muf dat allemaal.
Op zondag 25 mei 2003 12:19 schreef Evil_Jur het volgende:
De mensen die denken dat er geen sterk verhaal inzit moeten gewoon nog maar eens even nadenken over wat ze gezien hebben...
[edit] Enne nog ff je mening over Trinity [/edit]
quote:Pardon??
Op zondag 25 mei 2003 12:14 schreef Mazx het volgende:
Hmm tjah het sluit niet echt aan op de voorgaande posts maarre fftjes mijn reactie maar op de film, huh.
Trinity is nog lelijker van dicht bij als dat ik dacht uit deel 1. Bah Bah Bah... zonde van mijn 7 eurowtjes.
Als dit een man is, ben ik Mickey Mouse!
quote:Dat moet je ook vermijden. Dat heeft niets met het wel of niet slecht zijn van de film, maar met het wel of niet slecht zijn van de promotie. Dat is bij alle films zo. Ik probeer zo veel mogelijk dat soort dingen te vermijden, geen trailers kijken, geen topics lezen van films die ik nog niet gezien heb of recensies in kranten/tijdschriften. Ik heb al te vaak meegemaakt dat daarin dingen verklapt werden die ik nog helemaal niet wou weten.
Op zondag 25 mei 2003 12:22 schreef Mazx het volgende:[..]
Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat.
quote:jij begrijpt duidelijk niet veel van de film
Op zondag 18 mei 2003 13:30 schreef SunChaser het volgende:
Game on
[..]Wie zijn dan de Engelen, of komen die in deel 3?
En over Zion. Zion is toch al de echte naam voor Afrika ofzo?
Wat er bij mij niet ingaat is dat Zion de enige overgebleven stad op de wereld is. De Machine staat op 1 plek met The Matrix en de akkers met baby's en mensen ook.
Dus zal er wel meer volk moeten zijn.
Dat zou George Lucas wel hebben gedaan.
quote:Tsja, vanaf het de eerste aankondiging was al duidelijk dat deel 2 en 3 eigenlijk één verhaal waren in 2 films, geen wonder dat je het gevoel had niet klaar te zijn met kijken. En je hebt gelijk dat er helaas wel veel scenes kracht verloren doordat ze al zoveel te zien waren. Maar de diepgang van het verhaal vind ik daardoor niet aangetast.
Op zondag 25 mei 2003 12:22 schreef Mazx het volgende:[..]
Je bedoelt al die blabla over variabelen en programma's die programma's overschrijven?? Jah ik snapte 't verhaal wel maar ik vond 't echt matig hoor. Echt zo'n "tussenfilm", want ik liep de bios uit zonder echt het gevoel dat ik al klaar was met kijken. Maarre vind jij het dan ook niet matig dat je alle scènes overal al zag langskomen?? Op TMF, internet, MTV, in de krant kon je al lezen hoe t verhaal gaat. Hmm tjah echt muf muf muf dat allemaal.
[edit] Enne nog ff je mening over Trinity
[/edit]
En trinity vind ik geen lelijke vrouw, maar ook geen babe ofsow. Met de juiste make-up ziet ze er af en toe best goed uit maar af en toe valt het idd wel tegen in deze film.
quote:Ja, ik vind het alleen een beetje flauw dat sommigen daardoor de film minder lijken te vinden.
Op zondag 25 mei 2003 16:35 schreef Evil_Jur het volgende:
En trinity vind ik geen lelijke vrouw, maar ook geen babe ofsow. Met de juiste make-up ziet ze er af en toe best goed uit maar af en toe valt het idd wel tegen in deze film.
Wel heel veel "cryptogram-gelul". Hoe moet je dit interpreteren, hoe dat... Er zijn idd veel steken neergelegd voor deel 3, maar hoe dat zal zijn; ik kijk er naar uit. Dat laatste vond ik wel heel vreemd, dat hij Neo ineens superkrachten in de echte wereld kreeg.
Wel vreemd dat verhaal van de maker van de Matrix. Er zijn dus al heel veel zions geweest en de enige reden waarom Neo moet overleven, is om te zorgen dat er nageslacht zal zijn. Zion zal sowieso vernietigd worden. En nu Neo dus voor de deur heeft gekozen naar Trinity zal dus de hele mensheid vergaan...
* KonnieKipke wacht op deel 3
Zoals je al veel kon lezen in dit forum... De echte wereld is ook onderdeel van het programma...onderdeel van The Matrix dus...een zoethoudertje voor al die mensen die denken 'unplugged' te zijn...want deze mensen functioneerde waarschijnlijk niet in The Matrix...
Vraag blijft dus over...what is the real world...or...is there a real world???
quote:Als dat zo is, waarom moet Zion dan perse vernietigd worden?
Op zondag 25 mei 2003 20:30 schreef niobe het volgende:
Zoals je al veel kon lezen in dit forum... De echte wereld is ook onderdeel van het programma...onderdeel van The Matrix dus...een zoethoudertje voor al die mensen die denken 'unplugged' te zijn...want deze mensen functioneerde waarschijnlijk niet in The Matrix...
quote:Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.
Op zondag 25 mei 2003 21:11 schreef Robino het volgende:[..]
Als dat zo is, waarom moet Zion dan perse vernietigd worden?
quote:En dat zien we in deel III
Op zondag 25 mei 2003 21:18 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.
Dan zal weer een nw matrix geprogrammeerd worden...
quote:tja deze link verklaart veel en is een mooie theorie:
Op zondag 25 mei 2003 21:19 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
En dat zien we in deel III
quote:Dus vanwege 1 error moeten 6 miljard batterijen (mensen) bij de sloop gezet worden? Ik ben benieuwd wat deel III brengt. Ik hoor echt iedereen al over de extra Matrix laag (de zogenaamde 'echte' wereld uit deel I en II). Het zou mooi zijn als dat onzin bleek
Op zondag 25 mei 2003 21:18 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
Zion is eigenlijk ook onderdeel van de Matrix en the architect wil de matrix gereset hebben, vanwege the anomaly.
Dan zal weer een nw matrix geprogrammeerd worden...
quote:Zion programmeert zichzelf, en dan spreek je niet over een error. Ik denk eerder dat er hacker tussen zit.
Op zondag 25 mei 2003 21:25 schreef Robino het volgende:[..]
Dus vanwege 1 error moeten 6 miljard batterijen (mensen) bij de sloop gezet worden? Ik ben benieuwd wat deel III brengt. Ik hoor echt iedereen al over de extra Matrix laag (de zogenaamde 'echte' wereld uit deel I en II). Het zou mooi zijn als dat onzin bleek
En in Reloaded, ligt die hacker tegenover Neo op het einde, als Neo in coma ligt.
En ik heb speciaal voor jullie ff een nieuw topic aangemaakt waar je het kunt hebben over alle mogelijke theoriën.
quote:nee hoor, dat is gewoon Bane; die een 'Smith' (of een agent) is geworden
Op zondag 25 mei 2003 21:32 schreef ArmaniMania het volgende:[..]
En in Reloaded, ligt die hacker tegenover Neo op het einde, als Neo in coma ligt.
quote:En waarom vond je het een K*Tfilm?
Op zondag 25 mei 2003 22:42 schreef TheFallenAngel het volgende:
Wat een K*Tfilm.
quote:Die heb ik ook thuis liggen.
Op zondag 25 mei 2003 23:14 schreef SunChaser het volgende:
Gisteren in Pathe bij twee flesjes Heineken een heinken-flesje gekregen dat knippert als je GSM-contact hebt
nu nog een mobieltje
quote:Omdat er veel te veel in geluld werd. In het eerste deel was Morpheus zo'n b-tje de enige die (n.m.m.) slap aant lullen was. Nu deden ze 't ineens allemaal. Verder vond ik de special effects ook niet al te vernieuwend (behalve die scenes met smith dan). Ze waren op zich wel cool gemaakt, maar niet echt iets wat we nog niet in deel 1 gezien hadden.
Op zondag 25 mei 2003 22:45 schreef victorinox het volgende:[..]
En waarom vond je het een K*Tfilm?
De eerste keer vond ik dat ook wel, maar toch anders. Je wist toen niet wat te verwachten, het is allemaal nieuw wat je ziet, het moet nog op je inwerken en alles.
Maar nu....Ik wist waar ik naar ging kijken, en echt, hij is geweldig. Alles eraan gewoon!!! Op naar deel 3 en donderdag, want dan ga ik hem nog een keertje zien (maar dan in de bios )
The Matrix Reloaded
quote:Geil! En... heb je eindelijk sjans?
Op zondag 25 mei 2003 23:14 schreef SunChaser het volgende:
Gisteren in Pathe bij twee flesjes Heineken een heinken-flesje gekregen dat knippert als je GSM-contact hebt
quote:Who needs sjans als je een heinken-flesje hebt dat knippert als je GSM-contact hebt
Op maandag 26 mei 2003 02:15 schreef kamagurka het volgende:[..]
Geil! En... heb je eindelijk sjans?
quote:Das waar, everything becomes obsolete
Op maandag 26 mei 2003 02:18 schreef StrayDog het volgende:[..]
Who needs sjans als je een heinken-flesje hebt dat knippert als je GSM-contact hebt
De dans/sex scene was trouwens wel erg irritant.
De actie was me een beetje te overdreven. In deel 1 waren het nog echt rake harde klappen binnen reeele grenzen. De sprongen enzo waren nu echt al niet meer "mooi". Het klopt misschien wel met het verhaal, maar ik vond het gewoon niet meer echt als vechten meer aanvoelen.
De film is vaak een beetje loos van hak op tak. Te veel mensen die een kleine rol erin spelen. Het enige echte moment dat ik gaaf vond was op de snelweg. De 2 broers waren opeens heel snel weer verdwenen. De agents waren maar een bijzaak.
Effecten werden te vaak herhaald, zoals de superman scene van neo. 3 of 4 keer gewoon. De val van trinity was me echt al te veel bullet time.
Ik had eigenlijk wat meer real-time willen zien.
De 2 scene's met de smiths waren echt al te overdreven. Het was leuk om te zien hoe ze met zo vele naar buiten kwamen, maar de 2e keer vond ik het al niet meer zo interessant.
De scene met de taart orgasme vond ik ook niet passen binnen de matrix film, waarom moet er nu opeens liefde en sex in op die manier. In de eerste film was gevoel en een kus genoeg. Nu begint het te lijken op fast & furious.
Ik vond de film dit keer meer een showoff demo als een film. Als iemand mij had gezegd dat dit van een andere regisseur zou komen zou ik het meteen geloven. Meer goedkope actie in de vorm van XXX als schokkende revelations en zenuwslopende vechtacties van the matrix.
Morpheus en trinity waren al te goed geworden in hun vechtkunsten. Daarbij vraag ik me nu af waarom neo nu geen agents af kon maken terwijl de vorige keer het toch uiteindelijk mogelijk was.
Ik hoop zelf dat deze film compleet wordt met deel III, maar ik vrees eigenlijk van niet.
[Dit bericht is gewijzigd door wierdo6 op 26-05-2003 16:14]
Ik vond alles te gedwongen modern en "cool"
En hoezo kan de keymakker door een bullet gedood worden als hij een programma is? Maar smith niet? Je zal wel uit te leggen zijn, maar ik vind het alleen zo vreemd bij elkaar verzonnen. Lijkt er meer op dat ze eerst het verhaal maken en daarna wel een reden verzinnen waarom het zo is.
Hadden trouwens de agents dit keer geen zin in elk persoon dat in de buurt is van "de hackers" op te duiken zoals in de vorige film?
[Dit bericht is gewijzigd door wierdo6 op 26-05-2003 16:31]
quote:Misschien is het je ontgaan dat alle gevechten in de Matrix werden uitgevochten, en derhalve plaats vonden in een niet-realistische, gemaakte omgeving die idd los stond van onze realiteit?
Op maandag 26 mei 2003 16:18 schreef wierdo6 het volgende:
Wat ik trouwens ook wel irritant vond is dat de meeste gevechten in te gemaakte omgevingen plaats vonden. Het stond daarmee een beetje los van "onze realiteit"
In de trend van "there is no higher purpose, we're just part of a stupid computer game"
Toch raad ik mensen aan the 13th floor te kijken...
Existenz trouwens ook.
quote:Tja dat bedoel ik dus met het achteraf overal een reden voor verzinnen.
Op maandag 26 mei 2003 16:38 schreef Rickman_ het volgende:[..]
Misschien is het je ontgaan dat alle gevechten in de Matrix werden uitgevochten, en derhalve plaats vonden in een niet-realistische, gemaakte omgeving die idd los stond van onze realiteit?
Als het dan in the matrix plaats vind, waarom dan niet in de normale back alleys van deel 1. Waarom in de perfecte omgevingen waarin wij ons dagelijks leven niet kunnen herkennen? Alles mooie computer bijgewerkte alley's met de perfecte kleuren combinaties en hype omgevingen. Overal kleuren aangepast. Het is te onwerkelijke geworden.
Het mooie van de 1e film was dat het midden in ons leven speelt, nu is dat gevoel eraf omdat het te gemaakt overkomt.
Het kan wel volgens de film logica, maar ik geloof er niet in dat het altijd maar een goede voorbedachte reden zo gedaan is.
Kijkt alleen het moment in de back alley met smith en in het cafe. En vergelijk dit eens met de eerste deel het moment dat neo in de metro staat met smith en daarna via de markt vlucht naar het hotel en steeds overal agents in mensen verschijnen. Dit effect is totaal niet terug gekomen. Alleen een beetje op de snelweg.
Een waarom kan trouwens in zion niet 1 persoon schone kleren dragen terwijl ze zo een tering moderne stad hebben? Is stof dan weer iets wat zeldzaam is ofzo?
Donnie darko was leuk om over te praten en alles proberen te verklaren. Maar een film die 2 uur lang duurt en achteraf helemaal uitgelegd moet worden in de meest kromme theorieen klinkt volgens mij meer naar een film zonder idee wat als antwoord altijd terug moet vallen op het idee van de eerste film. Onder het motto "niets is wat het lijkt, dus in principe kan alles" En zo kwam de film ook echt over, niets is te gek, we doen alles en plakken alles aan elkaar. Het is onderhand meer een kunstzinnige film geworden.
Een soort mega vuurwerk in plaats van een goed verhaal/boek.
[Dit bericht is gewijzigd door wierdo6 op 26-05-2003 16:51]
quote:Zion een moderne stad?! , Als ik jou was zou ik de volgende keer iets beter opletten.
Op maandag 26 mei 2003 16:45 schreef wierdo6 het volgende:
Een waarom kan trouwens in zion niet 1 persoon schone kleren dragen terwijl ze zo een tering moderne stad hebben? Is stof dan weer iets wat zeldzaam is ofzo?
quote:Oh ja, al die robotten en voertuigen zijn ook zo oud. En de hele machine hall eronder ook.
Op dinsdag 27 mei 2003 01:11 schreef victorinox het volgende:[..]
Zion een moderne stad?! , Als ik jou was zou ik de volgende keer iets beter opletten.
Kan je nagaan en wij kunnen al voor schone kleren zorgen met een normale wasmachine.
quote:Hun zijn een maatschappij puur gericht op survival, en bij het dansfestijn hadden de meeste mensen (behalve Neo) wel schone kleren aan.
Op dinsdag 27 mei 2003 10:46 schreef wierdo6 het volgende:[..]
Oh ja, al die robotten en voertuigen zijn ook zo oud. En de hele machine hall eronder ook.
Kan je nagaan en wij kunnen al voor schone kleren zorgen met een normale wasmachine.
quote:Mwa je ziet regelmatig mensen met vodden overal rond rennen op de achtergrond.
Op dinsdag 27 mei 2003 11:09 schreef victorinox het volgende:[..]
Hun zijn een maatschappij puur gericht op survival, en bij het dansfestijn hadden de meeste mensen (behalve Neo) wel schone kleren aan.
Volgens mij waren de enige mensen met vuile kleren, degene die weken op die schepen verbleven.
quote:Agreed! Maar jij kunt een matrix-adept niet uit zijn illusie helpen (tenzij je de paarse pil hebt
Op dinsdag 27 mei 2003 18:41 schreef wierdo6 het volgende:[..]
Mwa je ziet regelmatig mensen met vodden overal rond rennen op de achtergrond.
Matrix II 2 dagen na première gezien en hij was Wat ik leuker vond dan in de 1e was dat hier ook veel buiten de matrix was, zion enzo. Wat minder was was dat het veeel te veel vechtscenes waren.. Maar toch een film om niet te missen.
quote:In de 2e film ziet trinity er echt superoud uit, ik zag kraaiepootjes die ze in de 1e nog niet had
Op zondag 25 mei 2003 12:14 schreef Mazx het volgende:
Hmm tjah het sluit niet echt aan op de voorgaande posts maarre fftjes mijn reactie maar op de film, huh.Wat was the Matrix Reloaded toch een ontzettende buttfilm. Ik heb zo'n beetje de hele film al in de reclames kunnen zien want ze laten niet veel interessants over. Alleen die vechtscène met de wapens was echt nieuw voor mij. Er zit geen goed verhaal in, de scènes kende ik dus allemaal en dit Trinity is nog lelijker van dicht bij als dat ik dacht uit deel 1. Bah Bah Bah... zonde van mijn 7 eurowtjes.
quote:Een Agent is een search and destroy programma, met alle tactische poespas vandien, vandaar dat hun reflexen sneller zijn dan het gemiddelde programma. De Keymaker daarentegen is gewoon een programma dat sleutels produceert, beheert en zonodig deuren afsluit...
Op maandag 26 mei 2003 16:18 schreef wierdo6 het volgende:En hoezo kan de keymakker door een bullet gedood worden als hij een programma is? Maar smith niet? Je zal wel uit te leggen zijn, maar ik vind het alleen zo vreemd bij elkaar verzonnen. Lijkt er meer op dat ze eerst het verhaal maken en daarna wel een reden verzinnen waarom het zo is.
quote:Valt eigenlijk wel mee
Op dinsdag 27 mei 2003 20:26 schreef CySt het volgende:[..]
In de 2e film ziet trinity er echt superoud uit, ik zag kraaiepootjes die ze in de 1e nog niet had
Maarja.. tis al weer heel wat jaartjes terug..
Kraaiepootjes en rimpels had ze in deel 1 ook al hoor
quote:Om ome Morpheus maar eens te kwoten: "open your mind..."
Op dinsdag 27 mei 2003 23:20 schreef Antikal het volgende:
Heb um net gezien. Afgezien van de 'eye-candy' aspecten vond ik hem waardeloos.
quote:Dat zei je na het zien van deel1 ook? Heb je door dat de hele film naast dubbelzinnig ook zwaar thematisch is?
Op dinsdag 27 mei 2003 23:33 schreef Antikal het volgende:
Ach kom. Die paar leuke ideeen die er in zitten? Best een paar interessante gegevens, maar de uitwerking zuigt aars.
quote:Ik dacht dat ze al in de 40 was toen ik deel twee zag, maar ze is iets van 36....
Op dinsdag 27 mei 2003 22:13 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Valt eigenlijk wel mee
Kraaiepootjes en rimpels had ze in deel 1 ook al hoor
quote:Jazeker. Er zitten ook wel wat leuke hersenspinsels in, maar die houden de film niet overeind. Ik vond overigens de eerste ook niet super, maar toch wel beter dan dit.
Op woensdag 28 mei 2003 00:30 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Dat zei je na het zien van deel1 ook? Heb je door dat de hele film naast dubbelzinnig ook zwaar thematisch is?
quote:Tip: SCART ipv tulpjes op je DVD
Op woensdag 28 mei 2003 00:42 schreef sizzler het volgende:[..]
Ik dacht dat ze al in de 40 was toen ik deel twee zag, maar ze is iets van 36....
quote:Deel twee. Maar in deel een zag ze er ook al niet zo jong meer uit ja.
Op woensdag 28 mei 2003 01:07 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Tip: SCART ipv tulpjes op je DVD
quote:Ik neem aan dat je Matrix III bedoelt?
Op dinsdag 27 mei 2003 20:18 schreef CySt het volgende:
Misschien is het al genoemd, maar dan moet ik alle voorgaande topics door gaan spittenDie vrouw die The Oracle speelt is overleden, en ik vraag me af of ze haar gaan laten vervangen door iemand anders of dat ze gewoon niet meer voorkomt in Matrix II. Ik vind het trouwens wel heel jammer, ik vond haar echt perfect als Oracle..
quote:neen ende helaes...
Op woensdag 28 mei 2003 21:54 schreef Robino het volgende:[..]
Ik neem aan dat je Matrix III bedoelt?
Deel 2 en 3 zijn in een ruk opgenomen, dus ze zal ook wel in deel 3 te zien zijn (opnames zijn vorig jaar al afgerond). Maar toch jammer!
ze is overleden voordat de opnames waren afgerond
in deel3 wordt haar rol door een andere actrice overgenomen
ik zag toevallig vanmiddag foto's van haar.....jammer ik ben benieuwd hoe die nieuwe het doet en wat ze verzinnen waarom ze er anders uitziet.....
A file-sharing system called BitTorrent that allows users to contribute bandwidth to distribute large files was being used until Tuesday to distribute pirate copies of The Matrix Reloaded, the BBC reported today (Wednesday). According to the report, the copy of the movie that was available online appeared to be made from a theatrical print rather than by someone in a theater holding a video camera in front of the screen. The wide-screen print also featured surround sound and included a trailer for next November's The Matrix Revolutions, the BBC said. It did not indicate why the site went down
quote:Ik vind dat hele BitTorrent maar niets. Maar als dit echt waar is, dan zal 'ie binnenkort ook wel op eDonkey2000 en Kazaa komen te staan.
Op donderdag 29 mei 2003 00:05 schreef SunChaser het volgende:
A file-sharing system called BitTorrent that allows users to contribute bandwidth to distribute large files was being used until Tuesday to distribute pirate copies of The Matrix Reloaded
quote:Volgens mij heb ik deze ook al, al weet ik het niet helemaal zeker, maar is het niet deze centropy rip?
Op donderdag 29 mei 2003 01:52 schreef lzandman het volgende:[..]
Ik vind dat hele BitTorrent maar niets. Maar als dit echt waar is, dan zal 'ie binnenkort ook wel op eDonkey2000 en Kazaa komen te staan.
Die heb ik nu al wel een tijdje op mijn comp staan. Is een rip bestaande uit 3 Cd'tjes, perfecte Svcd kwaliteit, haarscherp. Of het geluid dolby is weet ik helaas niet, heb niet zo'n setje. Maar er zit inderdaad ook de trailer bij van Matrix Revolutions (en dus niet de game-trailer).
Is de hoogste kwaliteit tot nu toe te verkrijgen.
Ik heb trouwens gehoord dat volgende week de dvd'tjes al moeten gaan 'uitkomen' (of werd daar hier nou juist over gesproken?)
Goeie film, spectaculaire aktiescenes alleen ze waren soms net iets te langdradig. Einde was vaag maar al dat matrix gedoe boeit me verder echt niet (hoe het dus in elkaar steekt enzo).. dat laat ik aan de nerds hier over
Snapte alleen steeds niet waarom die smith niet gewoon die keymaker overnam.. of.. hey dat is grappig nu ineens snap ik het wel
quote:Waarschijnlijk bedoel jij hier de DVD van "The Animatrix". Een verzameling van negen animatiefilms die zich afspelen in de wereld van The Matrix.
Op donderdag 29 mei 2003 02:38 schreef maarteniscrazy het volgende:
Ik heb trouwens gehoord dat volgende week de dvd'tjes al moeten gaan 'uitkomen'(of werd daar hier nou juist over gesproken?)
Over de hele linie genomen viel hij idd tegen, al vond ik op zich de scene waarin Neo the creator tegenkomt wel oke.
Jammer van het einde en tsa deel 1 blijft toch het beste
De film is gewoon echt niet goed genoeg. Snap dat nu eens!
quote:The Architect bedoel je?
Op donderdag 29 mei 2003 09:16 schreef yavanna het volgende:
Over de hele linie genomen viel hij idd tegen, al vond ik op zich de scene waarin Neo the creator tegenkomt wel oke.
quote:Nee man, daarom zet ik er ook zo'n
Op donderdag 29 mei 2003 09:14 schreef lzandman het volgende:[..]
Waarschijnlijk bedoel jij hier de DVD van "The Animatrix". Een verzameling van negen animatiefilms die zich afspelen in de wereld van The Matrix.
De oude, oorspronkelijke oracle:
Van Filmfan.nl
quote:Mmm, lijkt een beetje op de moeder van Morgan Freeman (of zus)
Op donderdag 29 mei 2003 10:32 schreef Disorder het volgende:
Geen idee of het al voorbij is gekomen, maar er is een foto verschenen van de nieuwe 'oracle'.De oude, oorspronkelijke oracle:
Van Filmfan.nl
quote:Dat dacht ik ook meteen. Misschien is het Morgan zelf, met pruik
Op donderdag 29 mei 2003 10:47 schreef maarteniscrazy het volgende:
Mmm, lijkt een beetje op de moeder van Morgan Freeman (of zus)
quote:Oh, maar zelfs voor DVDrips van Matrix Reloaded moet je wachten tot de "Matrix Reloaded"-DVD klaar is. En ik denk dat 'ie nog niet eens bestaat. Ze zullen 'm nu wel aan het authoren zijn.
Op donderdag 29 mei 2003 10:20 schreef maarteniscrazy het volgende:Maar ik had het over DVDrips van Matrix Reloaded.
Ik snap werkelijk dat gezeur niet over ellenlange dia/monologen
Ik vond ze a. niet ellenlang en b. heel informatief
Prachtig, die achtervolging op de snelweg
Ik zou hem zo nu weer wilen zien
wat zou dat een voldaan gevoel geven iemand met een ijzeren stang tegen zn bek aan rammmen
.
.
.
.
.
.
.
[/SPOILER]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |