abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10499593
For old times sake;

De nachtmerrie met klittenband van een menig kind.
De plastieken terreur-veroorzaker met glijzool en vreemde venstertjes aan de zijkant.
Ondermaats presteren tijdens atletiek-dagen, wijtend aan...
Laatst gekozen op gym...
Op alle terreinen inferieur aan de Lotto's of New Balance's van je vriendje.
Uren zeuren bij papa en mama.

Kwijlend in de Perry Sport folder.
Keizer Pump
Koning 180
Koningin Torsion

Een veroordeling.
Het geel met rooie tasje.
Je telde niet.
Je stond er niet.
Je was een niemand.
Alles dankzij dat nepleren stuk terreur om je voetjes heen;

De goedkope sportschoen.

Dutchy, Quit, Eve&Adam, Chicane, Fugazzi, Celtics enz.

Persoonlijk vond ik het nogal vervelend dat m'n ouders niet fatsoenlijk in m'n schoeisel wilden investeren. Ik mocht voor rond de fl. 50,- bij die schoenen-discount met het beruchte geel-rooie tasje besteden. De impact was enorm destijds (+/- '89 - '92). Sportschoenen bepaalden waar je stond op de basisschool. Bij ons was degeen met de Nike's of Adidas Torsion de absolute koning. Vlak gevolgd door LA Gear en Troop. Daaronder zaten de middenklassers als Lotto, New Balance, Puma, Reebok enz. En pas dáárna, de lowerclass van het schoeisel, de goedkope sportschoen. Bristol en Scapino.

Herkenningen?

Voor mij is de goedkope sportschoen een cult-object inmiddels, zou graag nog een keer een paartje Celtics-Sooners (met extreem grote flap) op de kop tikken, of een exclusief paartje Eve&Adam's voor melige buien.

pi_10499622
Vergeet O'Hara niet
pi_10499653
herkenbaar... ik wilde zooo graag gave nikes.
ik kreeg, gare brakke kangaroos ...
pi_10499664
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:21 schreef Pushit het volgende:
Vergeet O'Hara niet
Daar kon ik net niet opkomen!

Da's echt 100% ontopic!

OMG zouden die "merken" nog bestaan?

pi_10499667
geweldig die harde zolen waar je een ruit mee in kan gooien!
En dan die plexiglazen 'air' gedeeltes
onder
pi_10499693
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:24 schreef Chooselife het volgende:

[..]

OMG zouden die "merken" nog bestaan?

Loop de Bristol of Zeeman eens binnen zou ik zeggen, evt. incognito

[Dit bericht is gewijzigd door Pushit op 17-05-2003 21:26]

pi_10499698
onder
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2003 @ 21:26:48 #8
16961 legacythe2nd
pi_10499708
Damn dacht die tijd vergeten te zijn
pi_10499740
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:26 schreef Haanibal het volgende:
mjaaaa !!!

http://www.celtics.nl/

owwwwwww, die!!!!!!! met het nike teken maar dan in spiegelbeeld .
pi_10499758
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:26 schreef Haanibal het volgende:
mjaaaa !!!

http://www.celtics.nl/

ROTFLOL

Dat zijn ze!

Ik vind ze echt fantastisch hè! Jammer dat ze de "sooners" niet meer in de collectie hebben.

pi_10499764
geweldig topic !!!
after turn the volume up, it's my beat !
pi_10499789
idd, alle "rijkeluiskinderen" met hun nike air en ik met mijn plastic nepvenstertjes, iedereen ff voelen of het echt air was
Weet iemand nog een leuke signature???
pi_10499837
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:31 schreef bredebanaan het volgende:
idd, alle "rijkeluiskinderen" met hun nike air en ik met mijn plastic nepvenstertjes, iedereen ff voelen of het echt air was
bij ons in het dorp was er echt zoon rijk/arm scheiding.
en van de paupers liepen er de meeste rond met de nieuwste nikes .
pi_10499885
Pfieuw...als ik dat zo hoor ben ik blij dat het bij ons meer telde hoe slim je was dan wat voor schoenen je aan had...
pi_10499912
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:35 schreef JeRa het volgende:
Pfieuw...als ik dat zo hoor ben ik blij dat het bij ons meer telde hoe slim je was dan wat voor schoenen je aan had...
Bij ons waren de slimmen de minst populaire hoor ...
pi_10499919
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:35 schreef JeRa het volgende:
Waar woonde jij dan, samen met de Zwitserse familie Robinson op een "onbewoond" eiland zeker..
pi_10499957
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Waar woonde jij dan, samen met de Zwitserse familie Robinson op een "onbewoond" eiland zeker..

Klopt.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:36 schreef blieblie het volgende:

[..]

Bij ons waren de slimmen de minst populaire hoor ...

Jij was zeker erg populair op school
pi_10500077
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:38 schreef JeRa het volgende:

[..]

Klopt.
[..]

Jij was zeker erg populair op school

nouw ... echwel
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:03:59 #19
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10501632
ik moest altijd schoenen aan die goed waren voor m,n voeten
Tot dat ik kleed geld kreeg. Toen heb ik echt elke keer de nieuwste niks schoenen gekocht Al die jaren heb ik daar op gewacht. En dure kleren kopen omdat die mooier waren

En nu koop ik alleen nog maar wat ik zelf wil hebben. Luister naar niemand meer

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_10501717
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:03 schreef ook_gek het volgende:
ik moest altijd schoenen aan die goed waren voor m,n voeten
Tot dat ik kleed geld kreeg. Toen heb ik echt elke keer de nieuwste niks schoenen gekocht Al die jaren heb ik daar op gewacht. En dure kleren kopen omdat die mooier waren

En nu koop ik alleen nog maar wat ik zelf wil hebben. Luister naar niemand meer

Jaaaarenlang Tunnels
pi_10501732
Hi-Tec, ook zo'n fout merk.
Never try to outstubborn a cat.
pi_10501848
*Flashbacks krijg*
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:15:00 #23
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_10501888
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:37 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Op mijn basisschool boeide dat absoluut niet, daar werd daar niet om gegeven. Het ging bij ons idd ook om slimheid, die mensen kregen het meeste respect. Maar het is niet zo dat er mensen waren die minder werden gevonden.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_10501913
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:21 schreef Pushit het volgende:
Vergeet O'Hara niet
Das echt ut slechtste van het slechtste ja

Ik had vroeger ooit een echte TROOP rugzak van zo`n 90 piek bijelkaar gespaard. Na een maand zaten er al gaten in dat klereding. Ben meteen van merken genezen

pi_10501935
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:15 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

Op mijn basisschool boeide dat absoluut niet, daar werd daar niet om gegeven. Het ging bij ons idd ook om slimheid, die mensen kregen het meeste respect. Maar het is niet zo dat er mensen waren die minder werden gevonden.

Ah, en je zat op een grijze wollen sokken school, want op welke normale basisschool/middelbare school (onderbouw) gaat het puur en alleen om aanzien en erbij horen, en zijn de slimmen de sukkeltjes
pi_10501960
Chicane

Dat was stinken

FTW!
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:18:53 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10501983
wat was ik halverwege de brugklas blij dat ik de goedkoopste scapinoNikes mocht aanschaffen. Nike Player of zoiets; tennisscheonen zonder air maar met blauwe nikestreep...
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:20:50 #28
43649 Minisuisse
Dennis is lekker
pi_10502027
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:17 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ah, en je zat op een grijze wollen sokken school, want op welke normale basisschool/middelbare school (onderbouw) gaat het puur en alleen om aanzien en erbij horen, en zijn de slimmen de sukkeltjes

Dat wil ik niet zeggen, maar iedereen werd gewoon eerlijk behandeld, er werd niemand afgerekend op zijn/haar kleding. Op mijn middelbare school trouwens ook niet.
U kent mij waarschijnlijk van de romans..
pi_10502067
Ik weet nog dat ik dan uiteindelijk ergens halverwege brugklas adidas schoenen mocht, wat was ik trots! ik had eindelijk merkschoenen, dus ik heel trots showen op school, beginnen een paar van die klootjes 'adidas' : alle domme idioten doen aan sport : te zingen, achteraf denk je jezus waar maakte ik me druk om, maar toen baalde ik dr wel van.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:26:13 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10502118
ja, ik was ook zo trots op m'n TROOP trainingspak (uiteraard Scapino) die volledig bestond uit de amerikaanse vlag. Alleen dat spul was van zo'n miserabele kwaliteit dat ie binnen enkele weken al begon te ontbinden
[..]
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:33:34 #31
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10502244
Zeker herkenbaar!

Maar gelukkig had ik op de basisschool i.i.g. nog de middenklasschoenen: lotto e.d.

zaterdag 17 mei 2003 @ 23:34:35 #32
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10502261
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:20 schreef Minisuisse het volgende:

[..]

Dat wil ik niet zeggen, maar iedereen werd gewoon eerlijk behandeld, er werd niemand afgerekend op zijn/haar kleding. Op mijn middelbare school trouwens ook niet.

Kleren maken de man. Kleren zeggen veel over de persoon. Ik vind het raar als iedereen het zelfde aan moet. Want niet iedereen is het zelfde. Juist door kleding kan je je zelf zijn.

Ze zeggen wel eens dat als iedereen het zelfde aan heeft. Dat je dan niet onderschijt kan maken tussen rijk en arm. Kom op hoe kort zichtig kan je zijn zeg. In deze wereld zijn er mensen die rijker zijn dan de andere. Dat is de echte wereld. in de echte wereld loopt niet iedereen in de zelfde kleding.

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:39:31 #33
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10502355
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:34 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Kleren maken de man. Kleren zeggen veel over de persoon. Ik vind het raar als iedereen het zelfde aan moet. Want niet iedereen is het zelfde. Juist door kleding kan je je zelf zijn.

Ze zeggen wel eens dat als iedereen het zelfde aan heeft. Dat je dan niet onderschijt kan maken tussen rijk en arm. Kom op hoe kort zichtig kan je zijn zeg. In deze wereld zijn er mensen die rijker zijn dan de andere. Dat is de echte wereld. in de echte wereld loopt niet iedereen in de zelfde kleding.

Nou, onderschijten is niet echt netjes he
[..]
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:42:10 #34
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10502410
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:34 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Op de spelvaud na ben ik het met je eens.

Edit: wel moet ik zeggen dat ik het kopen van echt dure kleding voor (kleine) kinderen wel een beetje overdreven vind. Die zijn er toch weer binnen een jaar uitgegroeid. Maar die goedkope sportschoenen kunnen echt niet hoor.

pi_10502458
Voor mijn gevoel en beleving was de populariteit van de sportschoen juist in opkomst eind jaren '80. Als dit inderdaad zo is, dan verklaart dat toch ook direct hoe het komt dat de één dit sterker heeft beleefd dan de ander.
En ik druk me echt nog voorzichtig uit als ik zeg dat de sportschoen een absoluut statussymbool was ten tijde van de opkomst van Nike air, Adidas Torsion en Reebok Pump. Wie dure kleding droeg, en in dit geval schoenen, werd alom gerespecteerd.
Kinderen zijn zich minder bewust van dingen, jammerlijk vaak hard- en meedogenloos tegen elkaar. Waar het "pesten" eigenlijk ontstaat dus. Zodoende was de "schoen" iets typisch om op afgerekend te worden wat dus resulteerde dat je er regelmatig mee geconfronteerd werd. Dat is natuurlijk vervelend, men wil erbij horen uiteraard, de rol en impact van kleding bij kids. Niet te onderschatten fenomeen.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 23:48:27 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10502533
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:42 schreef SurfDude het volgende:

[..]

Op de spelvaud

dislecty
pi_10502548
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:42 schreef SurfDude het volgende:

[..]

Op de spelvaud na ben ik het met je eens.

Edit: wel moet ik zeggen dat ik het kopen van echt dure kleding voor (kleine) kinderen wel een beetje overdreven vind. Die zijn er toch weer binnen een jaar uitgegroeid. Maar die goedkope sportschoenen kunnen echt niet hoor.

Ik ben achteraf blij dat ik geen dure schoenen van m'n ouders kreeg. Ik zal later niet anders zijn voor mijn kids wat dit betreft als mijn ouders tegen mij waren. Absurde bedragen werden er soms voor neergeteld. Pedagogisch absoluut onverantwoord vind ik. Wat is het geld dan waard voor een kind? Als het álles maar krijgt wat hun hartje maar begeert? Verwende kinderen, erg verkeerd, met alle gevolgen van dien.
pi_10502622
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:48 schreef ook_gek het volgende:

[..]

dislecty

nep smoes
tis trouwens Dislectie .. (toch?? )
  zondag 18 mei 2003 @ 00:00:30 #39
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10502776
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:53 schreef blieblie het volgende:

[..]

nep smoes
tis trouwens Dislectie .. (toch?? )

Geen idee. Moet jij mij niet vragen. M,n typen is zo slecht als het kan
  zondag 18 mei 2003 @ 00:07:29 #40
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10502913
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 23:49 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Ik ben achteraf blij dat ik geen dure schoenen van m'n ouders kreeg. Ik zal later niet anders zijn voor mijn kids wat dit betreft als mijn ouders tegen mij waren. Absurde bedragen werden er soms voor neergeteld. Pedagogisch absoluut onverantwoord vind ik. Wat is het geld dan waard voor een kind? Als het álles maar krijgt wat hun hartje maar begeert? Verwende kinderen, erg verkeerd, met alle gevolgen van dien.

Ik ben het met je eens, vandaar ook de . Maar opzich mogen kinderen er toch ook wel een beetje hip bij lopen? Vandaar ook dat ik de keuze voor de middenklasserschoenen van mij nog steeds erg goed vind.
pi_10503676
ROFL @ Topic

Ach ja, ik behoorde tot die (als ik het zo hoor) kleine groep kinderen die wel dure Nike's mocht kopen. Ik heb ook nog zo'n tijd gehad dat me ouders ineens vonden dat ik op van die speciale (lees: lelijke) schoenen moest lopen omdat dat beter was voor me voeten

Gelukkig zei de huisarts (!!) dat dit helemaal niet nodig was...diezelfde avond nog nieuwe Nike's gekocht toen, dat zal ik nooit meer vergeten

Ik kan me trouwens ook nog wel herinneren dat ik het altijd heel leuk vond om te kijken bij de Scapino... En hoewel ik altijd op Nike's liep heb ik zelf weleens schoenen uitgezocht bij de Scapino, omdat ik de kleuren mooi vond. Weet nog als de dag van gisteren dat ik met me vader 4 verschillende Scapino's afgereden ben voor onwijs mooie groene (!) Celtics in mijn maat...

zondag 18 mei 2003 @ 00:47:48 #42
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_10503738
herkenbaar... ik wilde zooo graag gave nikes.
ik kreeg, gare brakke kangaroos ...
Ik wilde de o zo gave kangaroos(met zakje) en ik mocht ze van mijn verjaardagsgeld zelfs kopen. Nikes waren toen nog niet eens aan de orde.
Het is zeker herkenbaar alleen was het ook iets tot mijn 16e, toen kreeg ik een zaterdagsbaantje en kocht ik nikes en deed het me eigenlijk niets meer.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_10503786
Ik moest een keer janken in een schoenenzaak toen ik de L.A. Gears van m'n dromen niet mocht...

later nooit meer gejankt hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Chooselife op 18-05-2003 01:05]

pi_10503916
Ik kan me ook nog herinneren dat ik Kangaroos had met zo'n ritsje erin, waar je geld in kon stoppen of iets anders waardevols zodat ik het niet zou verliezen
  zondag 18 mei 2003 @ 01:30:24 #45
22598 SurfDude
Wat denk je zelf?!
pi_10504346
Zijn er hier ook mensen die die schoenen hadden met van die lampjes erin?
  † In Memoriam † zondag 18 mei 2003 @ 01:30:51 #46
7074 moussy
kuttekop
pi_10504351
Nog iemand die op de Aldi sportschoenen moest lopen? Met kneppelharde zool maar wél van leer en uiteraard erg goedkoop

Zijn de super cracks al genoemd, de sportschoenen van de markt?

Je zou er haast een boek over schrijven!
  zondag 18 mei 2003 @ 01:32:17 #47
12221 Tijn