Links naar vorige delen
[CHAT] PTA Slowchat
[CHAT] PTA Slowchat 2.0i
[CHAT]PTA Slowchat 3.2 V6
[CHAT]PTA Slowchat MK IV
[CHAT]PTA Slowchat V5 Turbo
[CHAT] PTA slowchat V6 TDI met pompverstuiver
PTA Slowchat M7 -Anti vandalisme-
[Chat] PTA Slowchat V8 4.2 Biturbo
[Chat] PTA Slowchat 9.11 Carrera 4
[Chat] PTA Slowchat V10 8.0L 450HP
Sorry kon geen leukere naam verzinnen.
quote:Ja, dalijk zitten we al aan de V13 7.0L ofzo
Op zaterdag 17 mei 2003 15:39 schreef Darknezz het volgende:
Ik moet zegen dat de slowchat topics de laatste 2 3 weken heel erg snel vol zijn..
quote:Komt omdat er steeds meer trouwe PTAers komen
Op zaterdag 17 mei 2003 15:39 schreef Darknezz het volgende:
Ik moet zegen dat de slowchat topics de laatste 2 3 weken heel erg snel vol zijn..
quote:Ik zat al te denken hoe de volgende zou moeten gaan heten..
Op zaterdag 17 mei 2003 15:41 schreef RaTz het volgende:[..]
Ja, dalijk zitten we al aan de V13 7.0L ofzo
*of 1300cc natuurlijk
*
quote:Doe dan maar 1300cc
Op zaterdag 17 mei 2003 15:45 schreef j22flyingdownwind het volgende:
of: [Chat] PTA Slowchat A13 richting Utrecht
als die bestaat![]()
quote:Ik vraag me al ff af wat dat nou eigenlijk betekent 330nm...
Op zaterdag 17 mei 2003 15:45 schreef j22flyingdownwind het volgende:
3,5 liter turbodiesel ~ 136pk @ 3950rpm ~ 330nm @ 1800rpm
helemaal auto freak... en weet niet wat het betekent
quote:Dat is het koppel van de motor. Hoe meer koppel hoe meer trekkracht de motor heeft. Het voordeel van koppel op laag toertal (turbodiesel) is dat je heel lui kan schakelen, je hebt vanaf een laag toertal al superveel kracht. Een benzine motor heeft zijn maximum koppel vaak op hoog toertal, hierdoor is een benzine wagen toch meer een "scheurijzer" dan diesel, omdat een benzine veel trekkracht heeft op hoge toertallen, en je dus goed kan doorblazen. Nm staat trouwens voor "newton-meter". Wat het exáct inhoud weet ik ook niet
Op zaterdag 17 mei 2003 15:48 schreef Darknezz het volgende:[..]
Ik vraag me al ff af wat dat nou eigenlijk betekent 330nm...
Zie het regelmatig voorbij komen..
maar ik zou nou ff niet weten waar het voor staat/betekent
Kan iemand mij dat ff vertellen![]()
helemaal auto freak... en weet niet wat het betekent
![]()
quote:Klopt, maar het waren ook maar voorbeelden. Een benzine met turbo heeft vaak al veel meer koppel..
Op zaterdag 17 mei 2003 15:53 schreef Arsenicem het volgende:
En de 6.0 van de Maybach over de 900 nm....benzine btw
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 17-05-2003 16:03]
quote:aah zo...
Op zaterdag 17 mei 2003 15:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Dat is het koppel van de motor. Hoe meer koppel hoe meer trekkracht de motor heeft. Het voordeel van koppel op laag toertal (turbodiesel) is dat je heel lui kan schakelen, je hebt vanaf een laag toertal al superveel kracht. Een benzine motor heeft zijn maximum koppel vaak op hoog toertal, hierdoor is een benzine wagen toch meer een "scheurijzer" dan diesel, omdat een benzine veel trekkracht heeft op hoge toertallen, en je dus goed kan doorblazen. Nm staat trouwens voor "newton-meter". Wat het exáct inhoud weet ik ook niet
Meeste benzine auto hebben tussen de 100 en 200 nm (een 2.0 motor heeft vaak zo rond de 180nm) Turbodiesels kunnen uiteenlopen van 200nm tot 750nm (v10 tdi van VW)
Maar het blijkt een 1.9E te zijn kom ik van de week achter...
Bel de audi voor een waterpomp zegt ie... tis een 1.9E ipv een 2.0E (wat mij dus was vertelt...)
Maar achjah.. net zoveel pk's en de top ligt net zo hoog
Dus ff mijn sign veranderen
quote:Ja kan wel. Twas niet kritiek ofzo maar ik blijf het ongelovelijk vinden dat een bezine motor zo idioot veel NM eruit pompt. Tis meer dan menige vrachtwagen...
Op zaterdag 17 mei 2003 15:55 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Klopt, maar het waren ook maar voorbeelden. Een benzine met turbo heeft vaak al veel meer koppel..
-edit- een maybach is toch een 5.5 met biturbo (of iig 2 kompressoren)
quote:Ja klopt, is ook bruut veel. De nieuwe Mercedes E55amg heeft ook 700(!!)nm. En dat is een "gewone" sedan
Op zaterdag 17 mei 2003 16:09 schreef Arsenicem het volgende:[..]
Ja kan wel. Twas niet kritiek ofzo maar ik blijf het ongelovelijk vinden dat een bezine motor zo idioot veel NM eruit pompt. Tis meer dan menige vrachtwagen...
quote:Ja klopt, als je hem dan op z'n staart trapt gaat je haar stijl achterover staan
Op zaterdag 17 mei 2003 16:13 schreef j22flyingdownwind het volgende:[..]
Ja klopt, is ook bruut veel. De nieuwe Mercedes E55amg heeft ook 700(!!)nm. En dat is een "gewone" sedan
Dan denk ik ook gelijk, hmm, dan zitten we waarschijnlijk met de Fuel Cell hydrogen weet ik veel wat motors... Misschien onderwerpie voor volgend topic? Wat ik denk heel erg zonde te gaan vinden van de Fuel Cell is dat je geen heerlijk motor geluid meer heb. Hoogstens druppelend water...
quote:En dat moeten we niet hebben....
Op zaterdag 17 mei 2003 16:17 schreef Arsenicem het volgende:
Uhu, als je kijkt naar de verhouding HP (NM) / liter van vroeger en dan naar die van nu... De motoren zijn nu zoveel efficienter. Dan vraag ik me echt af hoe dat ervoor zou staan in 10 jaar tijd.Dan denk ik ook gelijk, hmm, dan zitten we waarschijnlijk met de Fuel Cell hydrogen weet ik veel wat motors... Misschien onderwerpie voor volgend topic? Wat ik denk heel erg zonde te gaan vinden van de Fuel Cell is dat je geen heerlijk motor geluid meer heb. Hoogstens druppelend water...
quote:Haha idd, en een dikke terreinwagen waarbij je van die piepjes hoort (zoals in die dubbeldekker treinen) als je door de blubber aant het cruisen bent
Op zaterdag 17 mei 2003 16:28 schreef Arsenicem het volgende:
Zekers! Ik denk eigenlijk wel dat we altijd de conventionele motor zullen behouden. Zie jij het voor je? Een ferrari op waterstof? in mijn kop klopt er dan echt iets niet....
quote:Pfff ik ben nog doof van vanmiddag
Op zaterdag 17 mei 2003 16:18 schreef RaTz het volgende:[..]
Wij willen een bruut geluid horen!
ik ga de eerste zaterdag van de maand naar een US cars meeting. Geen idee waar het is. Laat het nog wel even weten. Er was vandaag ook een gozer met een US bak. En daar zou 800PK in liggen. Volgende keer mag ik mee rijden En dan neem ik natuurlijk effe m,n cam mee
quote:Niet echt, een gemiddelde vrachtwagen van 300pk heeft een koppel van 1500nm bij 1000-1500 toeren. Het pk/koppel ratio van een vrachtwagen, of beter gezegd dieselmotor, ligt vele malen hoger dan bij benzine. Zo haal je uit een 530pk + commonrail al snel een max koppel van 2400nm bij 1300 toeren.
Op zaterdag 17 mei 2003 16:09 schreef Arsenicem het volgende:[..]
Ja kan wel. Twas niet kritiek ofzo maar ik blijf het ongelovelijk vinden dat een bezine motor zo idioot veel NM eruit pompt. Tis meer dan menige vrachtwagen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |