abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:18:23 #1
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:20:42 #2
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10492592
Hmm iedereen is blijkbaar aan het sleutelen
'99 MB E320 CDI T-model
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:35:40 #3
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_10492765
Ax 11 tre
Mijnes?

Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:36:33 #4
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10492778
die bedoelde ik!
'99 MB E320 CDI T-model
pi_10492783
Tsja, tis rustig hier... Ben zelf net klaar met "sleutelen" , één achterlichtje + remlichtje vervangen van "mijn" wagen, en van onze bedrijfskar het remlicht + achteruitrij licht.
Ineens waren ze allemaal doorgebrand ofzo
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:39:58 #6
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10492828
Ik moet zegen dat de slowchat topics de laatste 2 3 weken heel erg snel vol zijn..
Mercedes 250D, automaat
pi_10492843
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:39 schreef Darknezz het volgende:
Ik moet zegen dat de slowchat topics de laatste 2 3 weken heel erg snel vol zijn..
Ja, dalijk zitten we al aan de V13 7.0L ofzo *of 1300cc natuurlijk *
Wel eerst V12 er nog tussen door natuurlijk
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:41:51 #8
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_10492856
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:39 schreef Darknezz het volgende:
Ik moet zegen dat de slowchat topics de laatste 2 3 weken heel erg snel vol zijn..
Komt omdat er steeds meer trouwe PTAers komen
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:42:03 #9
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10492859
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:41 schreef RaTz het volgende:

[..]

Ja, dalijk zitten we al aan de V13 7.0L ofzo *of 1300cc natuurlijk *


Ik zat al te denken hoe de volgende zou moeten gaan heten..
Ik zat ook al te denken aan V13... maar 1300cc is veel beter
Mercedes 250D, automaat
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:45:11 #10
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10492909
of: [Chat] PTA Slowchat A13 richting Utrecht
als die bestaat
'99 MB E320 CDI T-model
pi_10492955
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:45 schreef j22flyingdownwind het volgende:
of: [Chat] PTA Slowchat A13 richting Utrecht
als die bestaat
Doe dan maar 1300cc
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:48:44 #12
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10492960
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:45 schreef j22flyingdownwind het volgende:
3,5 liter turbodiesel ~ 136pk @ 3950rpm ~ 330nm @ 1800rpm
Ik vraag me al ff af wat dat nou eigenlijk betekent 330nm...
Zie het regelmatig voorbij komen..
maar ik zou nou ff niet weten waar het voor staat/betekent
Kan iemand mij dat ff vertellen

helemaal auto freak... en weet niet wat het betekent

Mercedes 250D, automaat
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:52:14 #13
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10493001
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:48 schreef Darknezz het volgende:

[..]

Ik vraag me al ff af wat dat nou eigenlijk betekent 330nm...
Zie het regelmatig voorbij komen..
maar ik zou nou ff niet weten waar het voor staat/betekent
Kan iemand mij dat ff vertellen

helemaal auto freak... en weet niet wat het betekent


Dat is het koppel van de motor. Hoe meer koppel hoe meer trekkracht de motor heeft. Het voordeel van koppel op laag toertal (turbodiesel) is dat je heel lui kan schakelen, je hebt vanaf een laag toertal al superveel kracht. Een benzine motor heeft zijn maximum koppel vaak op hoog toertal, hierdoor is een benzine wagen toch meer een "scheurijzer" dan diesel, omdat een benzine veel trekkracht heeft op hoge toertallen, en je dus goed kan doorblazen. Nm staat trouwens voor "newton-meter". Wat het exáct inhoud weet ik ook niet Meeste benzine auto hebben tussen de 100 en 200 nm (een 2.0 motor heeft vaak zo rond de 180nm) Turbodiesels kunnen uiteenlopen van 200nm tot 750nm (v10 tdi van VW)
'99 MB E320 CDI T-model
pi_10493019
En de 6.0 van de Maybach over de 900 nm....

benzine btw

  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:55:34 #15
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10493046
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:53 schreef Arsenicem het volgende:
En de 6.0 van de Maybach over de 900 nm....

benzine btw


Klopt, maar het waren ook maar voorbeelden. Een benzine met turbo heeft vaak al veel meer koppel..
-edit- een maybach is toch een 5.5 met biturbo (of iig 2 kompressoren)

[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 17-05-2003 16:03]

'99 MB E320 CDI T-model
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:56:21 #16
42307 Darknezz
Mercedes 250D Powerrrrr
pi_10493056
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:52 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Dat is het koppel van de motor. Hoe meer koppel hoe meer trekkracht de motor heeft. Het voordeel van koppel op laag toertal (turbodiesel) is dat je heel lui kan schakelen, je hebt vanaf een laag toertal al superveel kracht. Een benzine motor heeft zijn maximum koppel vaak op hoog toertal, hierdoor is een benzine wagen toch meer een "scheurijzer" dan diesel, omdat een benzine veel trekkracht heeft op hoge toertallen, en je dus goed kan doorblazen. Nm staat trouwens voor "newton-meter". Wat het exáct inhoud weet ik ook niet Meeste benzine auto hebben tussen de 100 en 200 nm (een 2.0 motor heeft vaak zo rond de 180nm) Turbodiesels kunnen uiteenlopen van 200nm tot 750nm (v10 tdi van VW)


aah zo...
Thnx voor de uitleg man
Die van mij heeft 160nm @ 3400 rpm

Maar het blijkt een 1.9E te zijn kom ik van de week achter...
Bel de audi voor een waterpomp zegt ie... tis een 1.9E ipv een 2.0E (wat mij dus was vertelt...)
Maar achjah.. net zoveel pk's en de top ligt net zo hoog

Dus ff mijn sign veranderen

Mercedes 250D, automaat
pi_10493230
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:55 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Klopt, maar het waren ook maar voorbeelden. Een benzine met turbo heeft vaak al veel meer koppel..
-edit- een maybach is toch een 5.5 met biturbo (of iig 2 kompressoren)


Ja kan wel. Twas niet kritiek ofzo maar ik blijf het ongelovelijk vinden dat een bezine motor zo idioot veel NM eruit pompt. Tis meer dan menige vrachtwagen...
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:13:09 #18
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10493295
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:09 schreef Arsenicem het volgende:

[..]

Ja kan wel. Twas niet kritiek ofzo maar ik blijf het ongelovelijk vinden dat een bezine motor zo idioot veel NM eruit pompt. Tis meer dan menige vrachtwagen...


Ja klopt, is ook bruut veel. De nieuwe Mercedes E55amg heeft ook 700(!!)nm. En dat is een "gewone" sedan
'99 MB E320 CDI T-model
pi_10493334
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:13 schreef j22flyingdownwind het volgende:

[..]

Ja klopt, is ook bruut veel. De nieuwe Mercedes E55amg heeft ook 700(!!)nm. En dat is een "gewone" sedan


Ja klopt, als je hem dan op z'n staart trapt gaat je haar stijl achterover staan
pi_10493361
Uhu, als je kijkt naar de verhouding HP (NM) / liter van vroeger en dan naar die van nu... De motoren zijn nu zoveel efficienter. Dan vraag ik me echt af hoe dat ervoor zou staan in 10 jaar tijd.

Dan denk ik ook gelijk, hmm, dan zitten we waarschijnlijk met de Fuel Cell hydrogen weet ik veel wat motors... Misschien onderwerpie voor volgend topic? Wat ik denk heel erg zonde te gaan vinden van de Fuel Cell is dat je geen heerlijk motor geluid meer heb. Hoogstens druppelend water...

pi_10493371
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:17 schreef Arsenicem het volgende:
Uhu, als je kijkt naar de verhouding HP (NM) / liter van vroeger en dan naar die van nu... De motoren zijn nu zoveel efficienter. Dan vraag ik me echt af hoe dat ervoor zou staan in 10 jaar tijd.

Dan denk ik ook gelijk, hmm, dan zitten we waarschijnlijk met de Fuel Cell hydrogen weet ik veel wat motors... Misschien onderwerpie voor volgend topic? Wat ik denk heel erg zonde te gaan vinden van de Fuel Cell is dat je geen heerlijk motor geluid meer heb. Hoogstens druppelend water...


En dat moeten we niet hebben.... Wij willen een bruut geluid horen!
pi_10493520
Zekers! Ik denk eigenlijk wel dat we altijd de conventionele motor zullen behouden. Zie jij het voor je? Een ferrari op waterstof? in mijn kop klopt er dan echt iets niet....
  zaterdag 17 mei 2003 @ 17:00:25 #23
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_10494013
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:28 schreef Arsenicem het volgende:
Zekers! Ik denk eigenlijk wel dat we altijd de conventionele motor zullen behouden. Zie jij het voor je? Een ferrari op waterstof? in mijn kop klopt er dan echt iets niet....
Haha idd, en een dikke terreinwagen waarbij je van die piepjes hoort (zoals in die dubbeldekker treinen) als je door de blubber aant het cruisen bent doe mij maar een ouderwetse (turbo)diesel.
'99 MB E320 CDI T-model
  zaterdag 17 mei 2003 @ 17:05:02 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10494105
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:18 schreef RaTz het volgende:

[..]

Wij willen een bruut geluid horen!


Pfff ik ben nog doof van vanmiddag
Ik heb even gekeken en beetje geholpen met een nokas vervangen van een blazer uit de eind jaren 70 is het dacht ik. Die hebben ze licht gekieteld. Kleine 400PK heeft dat ding nu. Nu moesten ze die nokas effe een kleine 30min laten inlopen op 2000 toeren. na 10min zijn we maar gestopt. Want we trokken het niet meer Als die blazer in m,n straat staat moet je alles vast houden in je huis

ik ga de eerste zaterdag van de maand naar een US cars meeting. Geen idee waar het is. Laat het nog wel even weten. Er was vandaag ook een gozer met een US bak. En daar zou 800PK in liggen. Volgende keer mag ik mee rijden En dan neem ik natuurlijk effe m,n cam mee

Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_10494167
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:09 schreef Arsenicem het volgende:

[..]

Ja kan wel. Twas niet kritiek ofzo maar ik blijf het ongelovelijk vinden dat een bezine motor zo idioot veel NM eruit pompt. Tis meer dan menige vrachtwagen...


Niet echt, een gemiddelde vrachtwagen van 300pk heeft een koppel van 1500nm bij 1000-1500 toeren. Het pk/koppel ratio van een vrachtwagen, of beter gezegd dieselmotor, ligt vele malen hoger dan bij benzine. Zo haal je uit een 530pk + commonrail al snel een max koppel van 2400nm bij 1300 toeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')