abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10487439
In het centrum van de Marokkaanse stad Casablanca is vannacht een reeks van zeker zeven bomaanslagen gepleegd. Volgens de eerste berichten is er een nog onbekend aantal doden gevallen.
Een van de explosieven zou zijn ontploft in een gebouw van de joodse gemeente; een andere bom was gericht tegen een Spaans cultureel centrum

(bron: rnw.nl , nos teletekst.)

Engeland heeft toevallig vandaag net waarschuwingen gedaan voor op hande zijnde aanslagen in oost afrikaanse landen, marroko ligt hier aardig in de buurt, dus niet helemaal goed.
Ik heb het idee na deze aanslagen en de aanslagen van vorrige week in Saudie-arabië dat al-quaida bezig is met een reeks aanslagen tegen westerse doelen in moslim landen zelf.
Hier kunnen ze waarscheinlijk makkelijker te werk gaan.
Erg dat dit zich nu over de hele wereld verspreid
En natuurlijk weer een joods doel. bah.

pi_10487475
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:26 schreef logisnack het volgende:
Engeland heeft toevallig vandaag net waarschuwingen gedaan voor op hande zijnde aanslagen in oost afrikaanse landen, marroko ligt hier aardig in de buurt, dus niet helemaal goed.
Check deze zin nog even, Marokko ligt in Noordwest Afrika, de Britten waarschuwden voor terroristen uit Kenia.
pi_10487511
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:29 schreef Steijn het volgende:

[..]

Check deze zin nog even, Marokko ligt in Noordwest Afrika, de Britten waarschuwden voor terroristen uit Kenia.

Ok maar het is afrika.
pi_10487537
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:29 schreef haaahaha het volgende:
http://edition.cnn.com/2003/WORLD/africa/05/16/morocco.blasts.reut/index.html
quote:
Residents told Reuters by telephone from Casablanca that other blasts struck near the Hotel Safir, located in the old heart of the city centre, the Belgian consulate and a restaurant, all in different parts of town.
WTF
België.. wat moeten ze daar mee?
pi_10487545
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:26 schreef logisnack het volgende:

Idd (even het artikel erbij)
quote:
Londen waarschuwt voor dreiging in Afrikaanse landen

LONDEN (ANP) - Het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken heeft vrijdag in een verklaring gezegd dat er ,,een duidelijke terroristische dreiging'' bestaat in Uganda, Eritrea, Ethiopië, Somalië, Tanzania en Djibouti. Donderdag raadde het ministerie al reizen naar Kenia af.

Londen raadt Britse onderdanen reizen naar de vrijdag genoemde landen niet af, maar dringt er op aan dat de Britten 'op hun hoede zijn'. ,,De bomaanslag in Riyad op 12 mei, laat zien dat een terroristische dreiging reëel blijft'', aldus de verklaring van het ministerie.

De Keniaanse minister van Veiligheid liet vrijdag weten dat er donderdag informatie was over een ,,bedreiging van Britse belangen door al-Qaeda''. Volgens de minister was de dreiging ,,specifiek gericht op vluchten van British Airways naar Nairobi''. De Keniaanse minister van Toerisme verklaarde dat er dreiging uitging naar vluchten van alle Britse luchtvaartmaatschappijen.

Het komt niet in de buurt zelfs.
quote:
Ik heb het idee na deze aanslagen en de aanslagen van vorrige week in Saudie-arabië dat al-quaida bezig is met een reeks aanslagen tegen westerse doelen in moslim landen zelf.
Tegenwoordig is alles het werk van Al Qaeda, ik kan daar niet zoveel mee.
quote:
In het centrum van de Marokkaanse stad Casablanca is vannacht een reeks van zeker zeven bomaanslagen gepleegd. Volgens de eerste berichten is er een nog onbekend aantal doden gevallen.
Een van de explosieven zou zijn ontploft in een gebouw van de joodse gemeente; een andere bom was gericht tegen een Spaans cultureel centrum
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 02:38:09 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_10487552
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:36 schreef logisnack het volgende:

[..]

[..]

WTF
België.. wat moeten ze daar mee?

het zijn westerse honden, een pot nat
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_10487570
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:38 schreef Re het volgende:

[..]

het zijn westerse honden, een pot nat

[offtopic]
België legt direct de export van friet naar Marroko plat.

Maar ik ga maar slapen, ik hoor het morgen wel.
Normaal zou ik er niet van wakker liggen, maar een kennis zit in marroko.
Ik geloof niet in Casablanca, maar ik weet het niet zeker

pi_10487603
en nog even het nieuwste.
Eerste dodental staat al op 20
Zoals we meestal zien loopt dat nog flink op.
quote:
RABAT, Morocco - Four explosions tore through the coastal city of Casablanca Friday, leaving at least 20 people dead and many others wounded, Moroccan security officials said.

A U.S. official said the blasts occurred near a synagogue. "No U.S. government facility was targeted," U.S. State Department spokesman Joanne Moore said in Washington.

Moroccan security officials said there were burnt-out vehicles at the four sites near consulates and restaurants in the center of the city, Morocco's economic center.

pi_10487791
quote:
Both Belgium and Spain were allies of the United States and Britain in the war against Iraq.
Wat me vooral opvalt in het artikel op cnn.com is deze merkwaardige zin. Plots noemen ze ons, Belgen, 'allies'. Lang geleden dat ik dit nog gehoord heb uit een Amerikaanse mond
Powered by desire
  zaterdag 17 mei 2003 @ 03:26:09 #11
33080 Necromancer
Armata Viola
pi_10487815
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 03:21 schreef Struyf het volgende:

[..]

Wat me vooral opvalt in het artikel op cnn.com is deze merkwaardige zin. Plots noemen ze ons, Belgen, 'allies'. Lang geleden dat ik dit nog gehoord heb uit een Amerikaanse mond

Uhmm, als we al iets niet waren, waren het toch wel de "allies".
  † In Memoriam † zaterdag 17 mei 2003 @ 05:39:14 #12
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_10488263
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 03:21 schreef Struyf het volgende:

[..]

En gister brande CNN België nog af als een anti-amerikaanse staat vanwege die mensenrechtenwet.

Het wordt tijd dat ze de bron, de Israel-Palestina oorlog aanpakken, en dan niet met zo'n vooraf gedoemd te mislukken roadmap "vredesplan" (het zou de naam vrede niet eens mogen hebben).

pi_10488894
Wow, ze doen wel hun best begrip voor hun religie en voor religie in het algemeen te kweken zeg

pi_10488913
Daar gaan de verworven vrijheden van de afgelopen 4 jaar.
  Overall beste user 2022 zaterdag 17 mei 2003 @ 10:58:42 #15
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_10489131
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 10:28 schreef Chadi het volgende:
Daar gaan de verworven vrijheden van de afgelopen 4 jaar.
Ja, maar ze krijgen er veiligheid voor terug.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_10489283
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 10:58 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ja, maar ze krijgen er veiligheid voor terug.

We hebben niks aan die veiligheid als we die vrijheid niet hebben.
pi_10489574
Doe eens ff normaal

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 17-05-2003 11:48]

Dit is m'n allerlaatste post hier op Fok. Na vanavond gaat de stekker eruit.
pi_10489599
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 11:44 schreef Bigglesworth het volgende:
-edit-
Leukste thuis ?

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 17-05-2003 11:49]

pi_10489622
Mag ik wel zeggen dat de daders kutmarokkanen zijn, o grote roerganger?
pi_10489642
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 11:50 schreef Bigglesworth het volgende:
Mag ik wel zeggen dat de daders kutmarokkanen zijn, o grote roerganger?
Je zou kunnen proberen om gewoon een inhoudelijke reactie te geven in plaats van dit soort stompzinnig geblaat.

Eb voor de rest is er een mooi Feedback topic hier. Verdere off-topic posts worden verwijderd.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_10489673
Op NOS teletekst staat 40 doden.
pi_10489705
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 11:56 schreef -Mk- het volgende:
Het worden er denk ik meer ken die plekken en daar is het altijd druk op vrijdag vanwege het uitgaansleven. En met de viering van de geboorte van het kind van de koning zal het daar nog drukker zijn geweest.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 12:07:09 #23
16715 Mylene
*schatje*
pi_10489788
Triest, het Joodse volk had daar altijd een safe haven.Europese Joden vluchtten namelijk naar Marokko om zo vervolging te voorkomen.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 12:13:36 #24
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_10489854
Een Spaans Restaurant ook

R.I.P

L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_10492100
'Belgisch consulaat geen doelwit'

BRUSSEL - Het Belgische consulaat in Casablanca was geen oorspronkelijk doelwit voor de zelfmoordaanslagen van vrijdagavond. Dat stelt de woordvoerder van de Belgische minister van Buitenlandse Zaken Michel. Volgens hem blijkt uit videobeelden en politieverslagen dat een verderop in dezelfde straat gelegen restaurant het eigenlijke doelwit was. Dat restaurant is eigendom van een joodse Marokkaan.

"Wij durven nu met 100 procent zekerheid te zeggen dat het Belgische consulaat niet het doelwit was", aldus de woordvoerder. "Uit videobeelden blijkt dat de twee mannen die deze aanslag pleegden eerder waren geweigerd in het restaurant. Daarop ontploften de bommen op straat, voor het Belgische consulaat." Daarbij kwamen twee politieagenten die de wacht hielden en een parkopzichter om het leven. De Belgische consul verkeert in shocktoestand.

België geeft overigens geen negatief reisadvies voor Marokko. Wel roept het ministerie van Buitenlanse Zaken in het kader van "algemene verhoogde waakzaamheid" op de adviezen van de plaatselijke autoriteiten goed te volgen. Ook vraagt het ministerie van Buitenlandse Zaken om "extra voorzichtigheid" in acht te nemen op drukke plaatsen en in buurten waar veel westerlingen wonen.

pi_10492178
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 10:25 schreef Disorder het volgende: Wow, ze doen wel hun best begrip voor hun religie en voor religie in het algemeen te kweken zeg
Het lijkt er op dat het toch vooral joodse doelen betreft. Dat schijnt in sommige arabisch-islamitische kringen krediet op te leveren.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 14:55:22 #27
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_10492219
Ik vind dat de aanslagen lang op zich hebben laten wachten. Ik had verwacht dat deze aanslagen en die in Ryad veel sneller na het begin van de oorlog in Irak zouden komen.....
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 17 mei 2003 @ 14:56:18 #28
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10492236
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 14:55 schreef Kaalhei het volgende:
Ik vind dat de aanslagen lang op zich hebben laten wachten. Ik had verwacht dat deze aanslagen en die in Ryad veel sneller na het begin van de oorlog in Irak zouden komen.....
Ik denk dat deze aanslagen niets met Irak van doen hebben.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:00:45 #29
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_10492311
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 14:56 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik denk dat deze aanslagen niets met Irak van doen hebben.

Wel met haat tegen het westen, mede mogelijk gemaakt door de interventie in Irak.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:02:29 #30
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10492336
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Wel met haat tegen het westen, mede mogelijk gemaakt door de interventie in Irak.

Die haat die was er al voor de invasie, ik denk dat de aanslagen ook gepleegd zouden worden zonder oorlog. Het is wel waarschijnlijk, dat er wat meer Jihad-strijdertjes rondlopen door de oorlog.
1 kernfysicus
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:03:29 #31
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10492350
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:00 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Eerder haat tegen Joden.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:04:46 #32
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10492368
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:03 schreef JAM het volgende:

[..]

Eerder haat tegen Joden.

Ach, wat maakt het uit, Westerlingen of Joden, 't zijn toch allemaal dezelfde minderwaardige honden.
1 kernfysicus
pi_10492902
Zeker 65 gewonden in Casablanca

RABAT - Het aantal gewonden als gevolg van de aanslagen in Casablanca is door de Marokkaanse autoriteiten vastgesteld op 65. Zeventien mensen zijn er slecht aan toe. Het aantal doden blijft vooralsnog staan op 39.

De verantwoordelijkheid voor de aanslagen is nog door niemand opgeëist.

zaterdag 17 mei 2003 @ 15:46:20 #34
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_10492924
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 11:56 schreef -Mk- het volgende:
waarvan 10 zelfmoordernaars.

Is dat niet een beetje overdone ?

Een beetje zichzelfrespecterende Al-Qaida-terro pakt het denk ik "professioneler" aan.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
pi_10492981
CASABLANCA/RABAT - Door vijf zelfmoordaanslagen in de nacht van vrijdag op zaterdag op onder meer een Spaans cultureel centrum en enkele joodse doelen in de Marokkaanse stad Casablanca zijn 39 mensen omgekomen, onder wie ongeveer tien daders. Door de explosies raakten ongeveer honderd mensen gewond.

Dat heeft een Marokkaanse regeringsfunctionaris zaterdag gemeld.

Bij het Belgische consulaat, het luxe Safir hotel en een joodse club bliezen de daders de auto waarin ze reden op. De andere doelen waren een restaurant van het Spaans cultureel centrum en een oude joodse begraafplaats. De zelfmoordenaars en de meeste slachtoffers hadden de Marokkaanse nationaliteit.

Er zijn ook buitenlanders gedood. Een woordvoerder van het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken zei dat er er geen Nederlanders zijn omgekomen. In Marokko wonen ongeveer driehonderd Nederlanders.

De voorzitter van het Casa de EspaÄna, het Spaans cultureeel centrum, stelde zaterdagmorgen dat onder de doden mogelijk twaalf tot veertien Spanjaarden zijn. In het restaurant van het cultureel centrum waren op het moment van de aanslag 100 tot 150 personen.

Een Spaanse diplomaat zei tegen de krant El Mundo dat vaststaat dat een Catalaanse ondernemer door de aanslag is gedood. De Spaanse minister van Buitenlandse Zaken Ana Palacio zei echter dat ze nog geen aanwijzingen heeft dat onder de Spaanse gemeenschap in Casablanca doden zijn gevallen.

Een Belgische woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken liet weten dat onder de slachtoffers twee politieagenten en een nachtwaker zijn, die bij het Belgische consulaat toezicht hielden.

De zegsman zei dat het niet duidelijk is of de daders van de aanslagen het daadwerkelijk op de Belgische diplomatieke missie hadden gemunt. Hij sloot niet uit dat een Amerikaanse diplomaat die in buurt van het consulaat woont, het doelwit was.

De politie heeft drie Marokkanen gearresteerd die worden verdacht van betrokkenheid bij de aanslagen. Een van hen is een vermoedelijke dader die zwaargewond is.

De verantwoordelijkheid voor de aanslagen is niet opgeëist. De Marokkaanse minister van Binnenlandse Zaken Sahel stelde dat "internationale terroristen" achter de acties zaten. Een Amerikaanse regeringsfunctionaris liet weten dat de aanslagen waarschijnlijk door leden van het terreurnetwerk al-Qaeda zijn gepleegd.

De Amerikaanse en Britse regering waarschuwden eerder deze week voor aanslagen op westerse doelen, vooral in Kenia. Bij aanslagen dinsdagavond in hoofdstad Riyad van Saudi-Arabië kwamen 34 mensen om. De terreuracties werden gepleegd in een wijk waar veel buitenlanders wonen.

In de opstandige Russische deelrepubliek Tsjetsjenië kwamen afgelopen week door twee zelfmoordaanslagen in totaal ruim zeventig mensen om het leven. Volgens de Russische autoriteiten waren opstandige Tsjetsjeense rebellen verantwoordelijk voor de aaanslagen.
( www.telegraaf.nl )

Waar gaat het heen
En wanneer is Nederland aan de beurt...

[Dit bericht is gewijzigd door ilona-scuderia op 17-05-2003 15:51]

zaterdag 17 mei 2003 @ 15:51:12 #36
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10492991
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:46 schreef M.ALTA het volgende:

[..]

waarvan 10 zelfmoordernaars.

Is dat niet een beetje overdone ?

Een beetje zichzelfrespecterende Al-Qaida-terro pakt het denk ik "professioneler" aan.

Ahha, de CIA i.s.m. de Mossad probeert chaos te creeën, zodat de "Road Map" niet door kan gaan en de Palestijnen verdreven kunnen worden.
1 kernfysicus
pi_10493022
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
Waar gaat het heen
En wanneer is Nederland aan de beurt...
Wat heeft Nederland ermee te maken?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:55:39 #38
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10493049
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:53 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Wat heeft Nederland ermee te maken?

Wanneer hier een zelfmoordaanslag plaats vindt.
1 kernfysicus
pi_10493060
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:55 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Wanneer hier een zelfmoordaanslag plaats vindt.

In Nederland? Mwah, zie ik niet gebeuren.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:58:03 #40
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10493076
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:56 schreef -Mk- het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, er zitten wel wat lekkere hapjes in ons land. Italië, Frankrijk, Duitsland, België en Engeland waren ook doelwit.
1 kernfysicus
pi_10493105
quote:

[..]

Ik ook niet echt, maar je houdt er toch rekening mee
"Always expect the unexpected"
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:11:15 #42
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_10493264
Haha Al-Qaida newbie Terror, in plaats van dat ze dynamieten gaan plaatsen in die gebouwen gaan ze zelfmoordacties voeren zodat hun moslim broeders ook meegaan. omg wat een sukkels.
"Keep ur friends close, but ur enemy closer"
pi_10493323
Ik zie het eerder gebeuren dat Al-Qaeda een keer op 1 dag in verschillende landen aanslagen gaat proberen te plegen. Daar kicken ze vast op.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:15:53 #44
8369 speknek
Another day another slay
pi_10493332
quote:
In Casablanca wel dan?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_10493364
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:15 schreef speknek het volgende:

[..]

In Casablanca wel dan?

Nee dat is waar.
pi_10494735
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:15 schreef speknek het volgende:

[..]

In Casablanca wel dan?

Ja, daar zeg je me wat...
pi_10494749
quote:
Bush: helft top al-Qaeda uitgeschakeld

WASHINGTON - De Amerikanen hebben de helft van de leiders van al-Qaeda gevangen genomen of gedood. Dat zei president Bush zaterdag tijdens zijn wekeleijkse radiopraatje. Volgens hem is de strijd met het terroristennetwerk echter nog lang niet gestreden en zal "de jacht door blijven gaan totdat ze allemaal voor het gerecht zijn gebracht".

De aanslagen op westerse doelen in Saudi-Arabië deze week, waarbij acht Amerikanen omkwamen, "frist het geheugen op" als het gaat om de reden van de strijd tegen het internationale terrorisme, aldus Bush. "De vijand zit niet stil, maar dat doen wij ook niet".

Hoe weten zij dat nou? al-Qaeda zal best wel nieuwe mensen kunnen vinden lijkt me!
pi_10494925
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 12:07 schreef schatje het volgende:
Triest, het Joodse volk had daar altijd een safe haven.Europese Joden vluchtten namelijk naar Marokko om zo vervolging te voorkomen.
Marokko is wat dat betreft een parel mbt het opvangen en zelfs beschermen van Joden. Dit is echt nog erger dan de ramp op het WTC
  zaterdag 17 mei 2003 @ 17:52:35 #49
262 Re
Kiss & Swallow
pi_10495033
Ik hoop dat de heer Blom weet at zijn actie mogelijk tot gevolgen kan hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_10495973
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 17:48 schreef k3vil het volgende:

[..]

Marokko is wat dat betreft een parel mbt het opvangen en zelfs beschermen van Joden. Dit is echt nog erger dan de ramp op het WTC

3000 doden 'vs.' 41 doden. En dat laatste vind je erger?
pi_10496172
Zou er nu nog "begrip" zijn voor dergelijke acties bij een bepaalde groep..zoals dat bij 11 september het geval was?

Of is toch anders ineens als het je broeders en zusters betreft...

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_10496265
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:45 schreef milagro het volgende:
Zou er nu nog "begrip" zijn voor dergelijke acties bij een bepaalde groep..zoals dat bij 11 september het geval was?

Of is toch anders ineens als het je broeders en zusters betreft...

Kijk maar eens op Maroc.nl. Een groot verschil met 11 September, toen men moeite had om zich niet over te laten geven aan feestvreugde.
pi_10496280
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:03 schreef JAM het volgende:

Eerder haat tegen Joden.

Indien het hier daadwerkelijk aanslagen van Al Qaeda (gericht tegen Joden) betrof, het was Shabbath op het moment van de aanslagen, en dus op dat moment geen Joodse mensen op de vermoedelijk beoogde locaties.

Het merendeel van de slachtoffers (op 3 na) bestaat uit Marokkanen (veel jongeren en vrouwen).

Volgens Marokkanen ter plekke is het doel instabiliteit aldaar te veroorzaken.

Er zijn er zover ik vernam 3 opgepakt, dus deze week zal eea duidelijk zijn (reken maar dat ze gaan praten, ze zijn daar niet mals waar het dit soort figuren betreft).

zondag 18 mei 2003 @ 12:59:33 #54
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_10508437
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:35 schreef Disorder het volgende:

[..]

3000 doden 'vs.' 41 doden. En dat laatste vind je erger?

nee, het is hetzelfde, ieder mensenleven is gelijk sukkel.
1 dode is teveel.
  zondag 18 mei 2003 @ 13:00:32 #55
52346 DeltaOne
Private "Delta One"
pi_10508455
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:48 schreef Disorder het volgende:

[..]

Kijk maar eens op Maroc.nl. Een groot verschil met 11 September, toen men moeite had om zich niet over te laten geven aan feestvreugde.

Dus jij leest ook forums in Maroc.nl? sukkel, die weten geeneens wat 2 + 2 is.
  zondag 18 mei 2003 @ 16:33:58 #56
8369 speknek
Another day another slay
pi_10513488
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:59 schreef DeltaOne het volgende:
Dus, wat geeft 3000 vs 41? Rekensommetje sukkel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_10513797
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:59 schreef DeltaOne het volgende:

[..]

1 dode is teveel.

Zie post hierboven, sukkel.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:00 schreef DeltaOne het volgende:

[..]

Ik lees veel berichten op veel forums om zo goed mogelijk geinformeerd te worden, sukkel.
  zondag 18 mei 2003 @ 18:50:48 #58
35455 Darth-Vader
Groen-Rechts
pi_10516434
quote:
Op zondag 18 mei 2003 16:47 schreef Disorder het volgende:

[..]

Ik lees veel berichten op veel forums om zo goed mogelijk geinformeerd te worden, sukkel.

Ik hoorde vanmiddag pas voor het eerst van deze aanslagen, en ik moet zeggen; "het wordt steeds gekker." Eerst Bali, toen dat gerommel (en nog steeds) in die ex-Sovjetstaten, Saudie-Arabië en nu dit weer.

Probeert Al-Queda de aandacht van "grotere aanslagen op het Westen in voorbereiding" af te leiden? Hope not...

Realist met politiek incorrecte denkbeelden...
pi_10520663
quote:
Op zondag 18 mei 2003 18:50 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Probeert Al-Queda de aandacht van "grotere aanslagen op het Westen in voorbereiding" af te leiden? Hope not...

He, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
pi_10522294
quote:
Op zondag 18 mei 2003 18:50 schreef Darth-Vader het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat Al-Quaida het beu is dat iedereen in het Westen steeds gearresteerd wordt, en dan maar in Islamitische landen waar men relatief vrij spel heeft aanslagen pleegt. Als ze zaken aan het voorbereiden zijn is aanslagen plegen juist niet wat je wilt, zo worden alle veiligheidsdiensten juist weer alert op de dreiging die maanden er niet leek te zijn. Bij de aanslagen in Marokko en Saoedi-Arabië werden meer daders en omstanders gedood dan de Westerlingen die het doelwit waren, niet erg effectieve terreur zo.
  zondag 18 mei 2003 @ 22:38:52 #61
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_10522630
quote:
Casablanca - Osama bin Laden singled out Morocco, Saudi Arabia and Pakistan as targets for "martyrdom operations" in a chilling audio tape issued only three months before the latest string of bombings.

...

"True Muslims should act, incite and mobilize the nation in such great events . . . in order to break free from the slavery of these tyrannic and apostate regimes enslaved by America," he said. "Among regions ready for liberation are Jordan, Morocco, Nigeria, the country of the two shrines (Saudi Arabia), Yemen and Pakistan."

http://www.herald.ns.ca/stories/2003/05/18/f149.raw.html
1 kernfysicus
pi_10525509
quote:
From Local Gang in Morocco to Suicide Bombers?
Sun May 18, 2003 04:18 PM ET
By Eileen Byrne
RABAT (Reuters) - A Moroccan Islamist group suspected of links with 13 suicide bombers who killed 28 people in Casablanca had until now been regarded as little more than a neighborhood gang. The Assirat al Moustaquim group hit local headlines in February 2002, when some of its members stoned to death a man in the low-income Casablanca neighborhood of Sidi Moumen.

Moroccan Justice Minister Mohamed Bouzoubaa suggested on Sunday this group may have helped with the Casablanca suicide bombings on Friday night.

Worshipping in makeshift mosques, the group's members sought to impose strict Islamic law on Sidi Moumen, harassing women as well as mixed-sex couples seen in public.

The man stoned to death, Fouad al Kardoudi, had attracted the hostility of a dozen local young men and had had earlier confrontations with them.

The killing prompted indignation among Moroccan liberals. By late April Zakaria Miloudi, 37, said to be the group's leader, was under arrest.

He and 13 others went on trial in Casablanca and in January one of the group, Adil Bachar, was sentenced to 20 years in jail for the Sidi Moumen killing. Others received shorter sentences.

Miloudi himself was sentenced to one year after the court found he had ordered the killing in a fatwa (edict).

Members of such small grassroots groups, presented in the Moroccan media as part of a Taliban-influenced Salafist Jihad movement, have declared their ideological support for al Qaeda leader Osama bin Laden.

AFGHAN RETURNEES

Some of them are returnees from the Afghan Jihad -- the holy struggle first against the Russian invader and then to establish a strict Islamic state under the now ousted Taliban.

Information given to the Moroccan public about such groups has been piecemeal and often confusing.

Last July then-Islamic Affairs Minister Abdelkbir Mdaghri Alaoui said that even the most conservative of Moroccan Islamists "refuse violence and terrorism."

However, in the weeks leading up to the September general election in which Islamists of the Justice and Development Party (PJD) surged to become the third largest party in parliament, the Jihad Salafists were portrayed as a threat to stability.

The PJD condemned the Casablanca bombings.

With the election over, media interest in them abated. But Afghanistan returnees continued to be picked up by the security services and held without trial.

A Casablanca court in February handed down relatively light sentences, of 10 years each, to three Saudi members of al Qaeda said to have planned attacks on U.S. and British warships in the Strait of Gibraltar. No link was established during the trial with any grassroots group such as Assirat al Moustaquim.

Earlier this month, the new Islamic Affairs Minister Ahmed Toufiq warned in a press interview against exaggerating the importance of the country's Salafists.

Moroccan authorities have always insisted that the Moroccan tradition of Islamic observance is tolerant and immune to fanaticism.

But in deprived areas like Sidi Moumen or shanty-towns on the outskirts of Rabat, Fes, or Tangiers, literalist interpretation of Islam, which the authorities dismiss as a foreign import, has gained adherents in recent years.

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=reutersEdge&storyID=2765117
  maandag 19 mei 2003 @ 19:55:11 #63
10954 Vampier
SoCal FTW
pi_10543230
uit het gesloten Joden die moeten we doden?
quote:
In Cassablanca zijn in de buurt van Joodse en Westerse gelegenheden door 5 aanslagen minstens 41 mensen, waaronder veel moslimvrouwen gedood. Meer dan 100 mensen zijn gewond geraakt.
Ik weet niet wie deze afschuwelijke aanslagen gepleegd hebben. Ik weet niet tot welke God zij hebben gebeden alvorens zij deze moordpartijen hebben uitgevoerd.

Wat ik wel weet is dat mijn Heer, Schepper van deze wereld en al haar schepselen, onrechtvaardigheid tegen wie dan ook heeft verboden. Zo staat in de Koran geschreven dat wanneer iemand het leven neemt van een mens, het is alsof hij de gehele mensheid heeft vermoord.

Afgelopen dodenherdenking waren er vooral in Amsterdam kleine groepen Nederlandse Jongeren met een Islamitische geloofsachtergrond die de herdenkingsbijeenkomst van de slachtoffers van de 2e wereldoorlog op brute en misselijkmakende wijze verstoorden door de leus "Joden, die moeten wij doden" te scanderen.

Deze jongeren identificeren zich mogelijkerwijze met het door Israël onderdrukte en vervolgde Palestijnse volk in de bezette gebieden. Deze identificatie mag er echter nimmer tot toe leiden dat men zelf onrechtvaardig gaat handelen.

Zo worden sommige autochtone Nederlanders beroofd of verkracht door Nederlandse jongeren met een Marokkaans uiterlijk. Als zich vervolgens een deel van de autochtonen Nederlanders bewust of onbewust denigrerend uitlaat over al die 'TUK'-Marokkanen, dan voelen allen 'Okay'- Marokkanen zich - TERECHT - gediscrimineerd en zijn zij hier over bedroefd en kwaad.

Hetzelfde geldt voor de discriminatie van Joden en de terreur tegen Joden.

Zo was de vrouw van de profeet Mohammed (vrede zij met hem) Safiyyah (r.a) dochter van een Joodse rabbijn. Zo waren de profeten Mozes (vzmh) en Jezus (vzmh), die vele malen in de Koran met veel respect vermeld worden, Joden. En zo zijn de voorouders van veel Afghanen en Berbers in Marokko ook joden. Maar ook de familie van Abdullah Haselhoef is Joods.

De spanningen tussen Arabieren en Joden hebben dan van oorsprong ook geen religieuze lading, maar zijn veeleer uitingen van groeps-identiteits-gebonden conflicten zoals je die ook aantreft bij de spanningen inzake Vlamingen vs. Walloniërs, Engelse Protestanten vs. Ierse Katholieken, en Ajax-supports vs. Feynoord-supporters..

Sommige metgezellen van de profeet Mohammed (vzmh) maakten opmerkingen over de Joodse afkomst van Safiyyah (r.a.) de vrouw van de profeet Mohammed, waarop de profeet (vzmh) tegen zijn vrouw zei: "Heb moed, wees dapper. Zij zijn op geen enkele manier beter dan jij. Zeg tegen hen: "Ik ben de dochter van de profeet Aaron, de nicht van de profeet Mozes, en de vrouw van de profeet Mohammed"..".

De éne Jood is de andere niet, zoals de éne Marokkaan niet is zoals een andere Marokkaan. Zo zijn ook niet álle Joden voor de staat Israël, en veroordelen zij net zoals vele andere autochtone Nederlanders het Israëlische (staats)-terrorisme richting de Palestijnse burgerbevolking in de bezette gebieden.

Het pubergeweld in Amsterdam, en de terreuraanslagen in Cassablanca, doen zowel bij andersgelovigen als bij moslims het idee ontstaan, dat antisemitisme en terreur tegen Joden waar dan ook ter wereld volgens de Islam toegestaan zou zijn.

Echter het tegendeel is waar. Grote en vooraanstaande gezaghebbende Islamitische theologen hebben élke vorm van geweld buiten de - in de staat van oorlog verkerende - bezette gebieden verboden. Daarom zijn deze aanslagen en vormen van klein terreur tegen álles wat de Islam, religie der vrede, aan moslims leert.

Moslims in Nederland hebben een collectieve verplichting, en het recht om binnenshuis of buitenshuis, binnen de moskeeën, of op internetfora, of op welke bijeenkomsten dan ook, om duidelijk en helder stelling te nemen tegen de Israëlische (staats)terroristische liquidaties van vermeende verdachte Palestijnse burgers en tegen de onderdrukking van Palestijnse burgers door Israëlische kolonisten in de bezette gebieden. Maar..

MITS men bij dit soort gelegenheden ook keer op keer blijft zeggen dat Nederlanders met een Joodse geloofsachtergrond niet lastig gevallen mogen worden. En dat hun waarden en tradities niet bespot mogen worden, zoals ook moslims graag in hun geloof in hun waarde gelaten willen worden. En dat Nederlandse Joden zich niet hoeven te verantwoorden over hetgeen hun geloofsbroeders in Israël doen, net zo min als Nederlandse moslims zich iedere keer niet weer publiekelijk zouden hoeven moeten te verantwoorden voor de daden van sommige van hun geloofsbroederen.

Abdullah Haselhoef,
Publicist

PS: Pas morgen op 20 mei ben ik gelegenheid om aan de discussie mee te doen

Ik vindt het behoorlijk achterlijk volk wat daar heeft staan schreeuwen. Dat jij dit beschrijft als een 'kleine groepen Nederlandse Jongeren met een Islamitische geloofsachtergrond ' daar kan ik met mijn pet niet bij.

Het doden van Joden, het onderdrukken van vrouwen is voortgekomen als een compleet scheefgegroeide religie (zoals het Christendom ooit was... en in sommige gevallen nog is). Mensen houden van macht... en als je naar de hele pauselijk instituut kijkt zoals het op dit moment draait dan zie je waar die macht eigenlijk heengaat (zich zelf overladen met rijkdommen)

Maargoed mijn punt... deze jongetjes hebben duidelijk niet door wat er gaande is in de Nederlandse samenleving. Het AEL is een duidelijk voorbeeld van hoe het eigenlijk niet moet (als je de media moet geloven) maar het AEL kan deze TUK jochies wel op een goed spoor brengen... helaas gebeurd het tegenovergestelde.

Er komen naar mijn mening ook te weinig afkerurende reacties uit de 'moslim hoek' .... of wordt dat door de media verzwegen?

Free people own guns! Slaves do not!
pi_10550666
De islam is gewoon geen vredelievende godsdienst. Mohammed is niet te vergelijken met de pascifist Jezus, het was een kille moordenaar. Dat is dan het voorbeeld voor de moslims, geen wonder dat die zich wereldwijd opblazen. Komt nog bij dat Allah een afgod is en dat de heilige schriften van de islam overgeleverd zijn door analfabeten. Er preken ook genoeg imams die geen fluit begrijpen van de Arabische taal met alle gevolgen vandien. Ze weten hun eigen geschriften amper te interpreteren en nemen alles letterlijk. Wat mij betreft wordt die religie bij wet verboden maar aangezien de christenen en de joden zelf ook nog met één been in de middeleeuwen staan vrees ik dat de moderne geëmancipeerde en verlichte mens slachtoffer zal blijven van kwaadwillende godsdienstwaanzinnigen die stug vasthouden aan achterhaalde concepten over goed en kwaad en een abstract hiernamaals.

Van mij mogen moslims zich trouwens helemaal opblazen, hoor. Als ze het maar wel doen in een afgesloten ruimte waar verder niemand last van ze heeft.

dinsdag 20 mei 2003 @ 09:57:47 #65
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10554005
Er is best een oplossing tegen dit religieuze geweld. Smeer constant de overblijfselen van de zelfmoordenaars in met varkensreuzel. Zorg dat aanslagberamers weten dat ze worden ingesmeerd met varkensreuzel indien ze onvoldoende antwoord bij ondervraging geven. De oude boekaniers gingen zo ook om met lokale piraten en destijds werkte dat uitstekend.

Als gelovigen geen respect hebben voor het leven van een ander hoeven de levenden geen respect te hebben voor het geloof van die betreffende gelovige.

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10568977
Abdullah Haselhoef:
quote:
Het pubergeweld in Amsterdam, en de terreuraanslagen in Cassablanca, doen zowel bij andersgelovigen als bij moslims het idee ontstaan, dat antisemitisme en terreur tegen Joden waar dan ook ter wereld volgens de Islam toegestaan zou zijn.
Waarom zou iemand de aanslagen in Casablanca zien als terreur jegens Joden?
Ik schreef hier al eerder dat de aanslagen plaatsvonden tijdens de Shabbath, indien het hier lieden betrof welke daadwerkelijk een aanslag op Joden wilden plegen, waarom zouden ze dan juist toeslaan op het moment dat er zich geen Joden bevonden in de vermoedelijk beoogde doelen?

Waarom is dit vermoedelijke motief (op alle journaals te horen) niet door Joodse danwel Moslim-organisaties om deze reden als onjuiste aanname aangemerkt?

pi_10569603
quote:
'Aanslagen Casablanca met hulp uit Nederland'

RABAT (ANP) - De daders van de zelfmoordaanslagen in Casablanca hebben vermoedelijk hulp gekregen van handlangers in Nederland en België. Dat is dinsdagmiddag vernomen in justitiële kringen in Marokko.

Volgens de bronnen, die anoniem willen blijven, is het onwaarschijnlijk dat de veertien daders, van wie twaalf de aanslag niet overleefden, zelf de kennis hadden om de bommen te maken. Ze zouden handleidingen opgestuurd hebben gekregen van handlangers uit Nederland en België.

bron: Trouw.
pi_10569807
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 19:27 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Abdullah Haselhoef:
[..]

Waarom zou iemand de aanslagen in Casablanca zien als terreur jegens Joden?
Ik schreef hier al eerder dat de aanslagen plaatsvonden tijdens de Shabbath, indien het hier lieden betrof welke daadwerkelijk een aanslag op Joden wilden plegen, waarom zouden ze dan juist toeslaan op het moment dat er zich geen Joden bevonden in de vermoedelijk beoogde doelen?

Waarom is dit vermoedelijke motief (op alle journaals te horen) niet door Joodse danwel Moslim-organisaties om deze reden als onjuiste aanname aangemerkt?

Ook op de morgen van 11 september waren van veel van de Joodse werknemers van het WTC gebouw op die ochtend naar de eerste "seliechot"-dienst wat ieder jaar plaatsvindt; ieder ochtend een maand lang voor Joods Nieuwjaar. En daarom waren ze laat op hun werk.

Een deel van de moslims binnen en buiten Nederland gelooft dan ook niet dat de aanslagen in Cassablanca of de aanslagen in het WTC werk zijn van moslims -alleen-.

Hierover speculeren en het maken van conspiracy theorieen is niet vruchtbaar in discussies.

Beter dat wij met zijn allen het geweld veroordelen ongeacht wie dit geweld wel/niet heeft veroorzaakt.

Abdullah

dinsdag 20 mei 2003 @ 20:16:43 #69
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10570402
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 19:56 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:

Beter dat wij met zijn allen het geweld veroordelen ongeacht wie dit geweld wel/niet heeft veroorzaakt.

Abdullah

EENS!
pi_10571646
quote:

Ook op de morgen van 11 september waren van veel van de Joodse werknemers van het WTC gebouw op die ochtend naar de eerste "seliechot"-dienst wat ieder jaar plaatsvindt; ieder ochtend een maand lang voor Joods Nieuwjaar. En daarom waren ze laat op hun werk.

Een deel van de moslims binnen en buiten Nederland gelooft dan ook niet dat de aanslagen in Cassablanca of de aanslagen in het WTC werk zijn van moslims -alleen-.

Hierover speculeren en het maken van conspiracy theorieen is niet vruchtbaar in discussies.

Het lag niet in mijn bedoeling een conspiracy hieromtrend aan te vangen, ik gaf alleen aan dat terreur jegens Joden (mbt de aanslagen in Casablanca) niet de meest voor de hand liggende is.
quote:
Mee eens.
(evenzo ongeacht wie de slachtoffers zijn, indien bij de aanslagen in Casablanca bv 30 Amerikanen zouden zijn omgekomen zouden we alles mbt deze aanslagen bv in de media veelvuldiger terugvinden dan nu het geval is).
  donderdag 22 mei 2003 @ 09:37:16 #71
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10601880
quote:

[..]

Abdullah

Mee eens Abdullah. Het wordt hoog tijd dat er in onze samenleving wat meer wij-verhalen ontstaan die over bevolkingsgroepen en geloven heen gaan.

Een Moslim die zijn eigen boeken kent zal m.i. niet overgaan tot dergelijk geweld. Die begint eerst aan de grote Sharia van zelfreiniging.

donderdag 22 mei 2003 @ 10:15:41 #72
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10602459
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:00 schreef DeltaOne het volgende:

[..]

Je generaliseert. Zo nu en dan vinden daar hele verhelderende discussies plaats. Een voorbeeld:
http://64.191.29.239/islam/forums/showthread.php?threadid=50184

op datzelfde forum vond ik de navolgende tekst

quote:
De jihad is één van de meest beladen, maar ook de minst begrepen onderdelen van de Islam. Iedereen die ik erover hoor in mijn omgeving, inclusief sommige moslims, denken dat jihad een militaire actie is. Jihad betekent letterlijk streven. Er bestaat zeker een militaire jihad, maar dit is niet de belangrijkste vorm van jihad.

Iedere dag, iedere keer als je in conflict bent met jezelf over het goede en het kwade in je leven ben je in Jihad met jezelf. Voor een moslim is het de bedoeling om te streven naar het goede in het leven. Dat is de werkelijke betekenis van het woord. Het streven naar het pure in de ziel, en het weerstaan van het kwade. Nu hoor ik ze al denken, "Nou Bilal daar maak jij je er makkelijk mee vanaf, want HALLO er blazen mensen zich op, vliegen een toren in, en verspreiden hatelijke praat over niet moslims onder de noemer jihad en in de naam van Allah. Hoe zit dat dan?"

Eerst zal ik iets vertellen over de militaire jihad, daarna iets over terrorisme (wat in mijn ogen geen jihad en zeker geen Islam is). Islam is helemaal niet voor oorlog voeren en geweld gebruiken. Als we alleen al kijken naar de betekenis van het woord islam, komen we tot de conclusie dat het vrede betekent. Denk aan zijn broertje 'sallaam'. Dit botst natuurlijk met oorlog. Moslims mogen wel oorlog voeren, maar dan alleen uit bescherming van het geloof. En nooit om geloof uit te breiden en zeker niet om extra land te scoren. Het is dan ook terecht wanneer er geopert wordt dat islam een defesief geloof is en absoluut nooit met een aanvallend geloof vergeleken mag worden. Voor defensieve acties tijdens een militaire jihad zijn er strikte regels verbonden die het verschil moet maken tussen een islamitische handeling en een on-islamitische.

De Koran is duidelijk over wanneer jihad gevoerd mag worden; "het mag alleen uitgeroepen worden: ter verdediging van de weg van Allah, niet ter verovering. Om vrede en vrijheid van geloof te herstellen. Voor het tegen gaan van tirannie. Wanneer het wordt geleid door een spirituele leider. Er mag gevochten worden totdat de vijand zijn wapens neerlegt, dan moet er meteen gestopt worden.

"En als zij tot vrede neigen, neigt u er dan ook toe en legt uw vertrouwen in Allah." (8:61)

Vrouwen, kinderen, de bejaarden en de zieken mogen niet beroerd worden. Ook moet de natuur gespaard blijven. Moslims willen dus vechten voor God maar zullen dus nooit onnodige slachtoffers maken.

"Het goede en kwade zijn niet gelijk. Daarom weerstaat (het kwade) door hetgeen best is. Dan ziet, degene met wie gij vijandschap hebt, hij zal als uw boezemvriend worden."(41:34)

Maar toch blijft de wrange smaak van het terrorisme van de afgelopen tijd hangen. Als we de aanslagen van bijvoorbeeld 11 september naast de regels van de jihad leggen kunnen we concluderen dat deze niet onder de jihad vallen, omdat er onschuldige doden zijn gevallen tijdens die laffe daad. De Koran spreekt meerdere malen het terrorisme resoluut tegen, een voorbeeld hiervan is:

"En wanneer zij een slechte daad begaan, zeggen zij: "Wij zagen dit onze vaderen doen en Allah heeft het ons bevolen." Zeg: "Allah legt nooit slechte daden op. Zegt gij van Allah, hetgeen gij niet weet?"(7:28)

De mensen die dit doen werken vanuit een eigen wil die met de Islam niets te maken hebben. Ook God kan hier niets aan veranderen. Mensen moeten verantwoording nemen voor eigen acties, en hebben in het leven de keuze tussen goed en kwaad, tussen islamitisch en onislamitisch. Een goede moslim zou nooit voor terrorisme kiezen.

"En doodt niemand die Allah heilig heeft verklaard, tenzij het met recht geschiedt"(17:31)

Net zoals Christenen mogen Moslims niet doden. Het is God die bepaald wanneer een mens komt te overlijden, en wij als mensen mogen dat feit niet in eigen hand nemen.

Misschien kunnen we wat minder snel etiketten gaan plakken.

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 22-05-2003 10:24]

pi_10602608
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 10:15 schreef sjun het volgende:

[..]

Je generaliseert. Zo nu en dan vinden daar hele verhelderende discussies plaats. Een voorbeeld:
http://64.191.29.239/islam/forums/showthread.php?threadid=50184

Dat is een hele goeie..bedankt!
  donderdag 22 mei 2003 @ 11:06:31 #74
3542 Gia
User under construction
pi_10603338
quote:
Vrouwen, kinderen, de bejaarden en de zieken mogen niet beroerd worden. Ook moet de natuur gespaard blijven. Moslims willen dus vechten voor God maar zullen dus nooit onnodige slachtoffers maken.
Nee, die zullen wel allemaal nodig zijn geweest!

Slachtoffers die vallen voor het goede doel, zijn niet voor niets gestorven. Zo denkt men toch?

En het is goed mogelijk dat deze moslims op deze plek zo min mogelijk slachtoffers wilden maken en het daarom op de Sabbath deden. Als er zo min mogelijk mensen zijn.

Het was duidelijk wel gericht tegen een westers of Joods doel. En ik geloof niet dat Joden dit zelf zouden doen.

pi_10613214

En zo zien ze eruit.

pi_10613854
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 18:20 schreef Chadi het volgende:
[afbeelding]

En zo zien ze eruit.

o.
  donderdag 22 mei 2003 @ 19:01:32 #77
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_10613915
quote:
[afbeelding]

En zo zien ze eruit.

Heeft die vent met die baard, links naast die kerel rechtsonder, nu echt mascara op?
pi_10637359
k zou het niet weten lijkt verdacht veel op een compositie tekening...maar als ie gepakt wordt gaat die mascara er wel af
pi_10637710
quote:
[afbeelding]

En zo zien ze eruit.

Die gasten die er zo met die baarden bijlopen (en dan ook nog eens vaak van mijn leeftijd zijn en een jurk dragen) die vertrouw ik per definitie niet.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_10644860
Op http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=89115&perpage=15&display=&pagenumber=1

gaat de discussie over 'Joden moeten wij doden' verder.

Moderator zaterdag 24 mei 2003 @ 11:55:52 #81
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_10645439
we moeten helemaal niemand doden ... tenzij ze ons komen doden, dan doden we ze voordat ze ons kunnen doden (in principe althans, balkenende zal het wel weer enkel politiek steunen oid )
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 27 mei 2003 @ 00:02:10 #82
2283 speedcore
uw reclame hier
pi_10700023
-edit-

offtopic

-edit-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 27-05-2003 12:35]

opinions are like assholes. they all stink except for mine, which smells like roses
pi_10816537
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 11:52 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Je zou kunnen proberen om gewoon een inhoudelijke reactie te geven in plaats van dit soort stompzinnig geblaat.

Eb voor de rest is er een mooi Feedback topic hier. Verdere off-topic posts worden verwijderd.

inderdaad
long time no see
pi_12545848
quote:
Doodvonnis voor verdachten aanslagen Casablanca

CASABLANCA (ANP) - De rechtbank in het Marokkaanse Casablanca heeft in de nacht van maandag op dinsdag de doodstraf opgelegd aan vier verdachten van de zelfmoordaanslagen die de havenstad op 16 mei opschrikten. Bij de aanslagen kwamen 45 mensen om het leven.

De rest van de 87 verdachten, allen vermoedelijke leden van de radicale moslimbeweging Salafia Jihadia, kregen vrijheidsstraffen variërend van tien maanden tot levenslang. Onder de ter dood veroordeelden zijn drie zelfmoordcommando's die op het laatste moment afzagen van hun kamikaze-actie, Mohamed el Omari (23), Rachid Jalil (27) en Yassine Lahnech (22). Het vierde doodvonnis betreft Hassan Taousi, aan wie een leidinggevende rol binnen Salafia Jihadia wordt toegeschreven.

De vier zijn veroordeeld wegens moord, sabotage, het in gevaar brengen van de staatsveiligheid en deelname aan een criminele organisatie. De doodstraf is in Marokko in de afgelopen twintig jaar een keer uitgevoerd.

Vier andere betrokkenen kregen lange gevangenisstraffen voor hun indirecte betrokkenheid bij de aanslagen. Drie verdachten kregen dertig jaar wegens het in gevaar brengen van de staatsveiligheid, deelname aan een criminele organisatie, sabotage en het aanzetten tot geweld.

De rechtbank veroordeelde nog eens 36 verdachten tot levenslang omdat zij op de reservelijst stonden om zelfmoordaanslagen te plegen. Er stonden meer acties op de agenda in diverse grote steden in Marokko.

Bij de vijf explosies in Casablanca lieten op 16 mei van dit jaar 45 mensen het leven, onder wie twaalf zelfmoordenaars. Doelwitten waren onder meer een restaurant dat werd gefrequenteerd door buitenlandse toeristen en diverse joodse etablissementen.

pi_12547257
Jah ik had het al gepost op de frontpage, helaas zijn de reacties daar niet zo serieus. Aan de ene kant vind ik dit een goede uitspraak, de regering maakt duidelijk dat het geen extremisme tolereert. Aan de andere kant weet ik wel bijna 100% zeker dat dit proces niet echt eerlijk verlopen was.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 19 augustus 2003 @ 12:48:26 #86
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_12547706
-offtopic-

de westerse landen kunnen een voorbeeld nemen aan marokko en indonesie waar het berechting betreft. Men heeft het hier, met behoorlijk omvangrijke zaken binnen een paar maanden helemaal rond, terwijl ze bijvoorbeeld in belgie 6 jaar nodig hebben voor één man

pi_12581332
Ik weet wel heeel zeker dat dat proces niet eerlijk is verlopen, maarja who cares? en de regering daar is ze ook liever kwijt dan rijk, want extremisten kunnen, als ze dat al niet vormen ook een groot gevaar voor de regering zelf zijn.

Aan de andere kant staat er toch echt 'verdachten', je zou maar beetje pech hebben en verdacht worden, ben je wel de lul denk ik

X
pi_13452984
Zware straffen voor Marokkaanse fundamentalisten

CASABLANCA (ANP) - Een rechtbank in Rabat heeft donderdagavond zware straffen opgelegd aan verscheidene leden van Salafia Jihadia. Die fundamentalistische moslimbeweging zou de afgelopen jaren verantwoordelijk zijn geweest voor aanslagen in Marokko, onder meer in mei in Casablanca.

De rechtbank legde de doodstraf op aan Abdelouhab Rabii en Hamid Slimadi voor de moord op een politieman in Nador, in het noorden van Marokko. Ook zouden zij op de achtergrond betrokken zijn geweest bij de voorbereiding van andere aanslagen door de moslimgroep.

Twee islamitische predikers, die als drijvende krachten worden gezien achter Salafia Jihadia, kregen hoge gevangenisstraffen opgelegd. Hassan Kettani en Abdelwahab Rafiki werden veroordeeld tot respectievelijk dertig en twintig jaar cel. Tegen de twee was woensdag de doodstraf geëist.

Bij de aanslagen in mei op restaurants, een hotel en joodse doelen in Casablanca kwamen 45 mensen om, onder wie twaalf plegers van de aanslagen.

vrijdag 26 september 2003 @ 11:33:58 #89
3542 Gia
User under construction
pi_13454343
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 10:38 schreef Chadi het volgende:
Zware straffen voor Marokkaanse fundamentalisten

CASABLANCA (ANP) - Een rechtbank in Rabat heeft donderdagavond zware straffen opgelegd aan verscheidene leden van Salafia Jihadia. Die fundamentalistische moslimbeweging zou de afgelopen jaren verantwoordelijk zijn geweest voor aanslagen in Marokko, onder meer in mei in Casablanca.

De rechtbank legde de doodstraf op aan Abdelouhab Rabii en Hamid Slimadi voor de moord op een politieman in Nador, in het noorden van Marokko. Ook zouden zij op de achtergrond betrokken zijn geweest bij de voorbereiding van andere aanslagen door de moslimgroep.

Twee islamitische predikers, die als drijvende krachten worden gezien achter Salafia Jihadia, kregen hoge gevangenisstraffen opgelegd. Hassan Kettani en Abdelwahab Rafiki werden veroordeeld tot respectievelijk dertig en twintig jaar cel. Tegen de twee was woensdag de doodstraf geëist.

Bij de aanslagen in mei op restaurants, een hotel en joodse doelen in Casablanca kwamen 45 mensen om, onder wie twaalf plegers van de aanslagen.

Goed zo! Kan Arafat een voorbeeld aan nemen.
pi_13455017
wat een vergelijking
pi_13455189
Redelijke vergelijking dunkt me. Arafat is de grote man in de Palestijnse Gebieden en moet dus de terroristen aldaar aanpakken!
  vrijdag 26 september 2003 @ 12:30:37 #92
3542 Gia
User under construction
pi_13455703
Precies. Of het nou moslimterroristen in Casablanca zijn of in Jeruzalem. Ze zijn even fout!! En gaan tegen de wens van hun regering in. Ze opereren op eigen initiatief.

Dat Israël ook fout is, is wat anders. Dat is in opdracht van de regering. Dus kun je die regering niet vragen de daders te straffen.

pi_13459834
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:30 schreef Gia het volgende:
Precies. Of het nou moslimterroristen in Casablanca zijn of in Jeruzalem. Ze zijn even fout!! En gaan tegen de wens van hun regering in. Ze opereren op eigen initiatief.

Dat Israël ook fout is, is wat anders. Dat is in opdracht van de regering. Dus kun je die regering niet vragen de daders te straffen.

bullshit die regering mag je dan ook straffen. gelijke behandeling voor iedereen geen uitzonderingen.

Palestijnen worden bezet Marokko niet. Toen wij bezet waren stuurden we ook ezels vol met explosieven naar de Fransen toe.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')