Voortbordurend op:
[centraal] Op naar een nieuw kabinet - deel 1
[centraal] Op naar een nieuw kabinet - deel 2
[Formatie] CDA en VVD kiezen voor D66
[Formatie] CDA, VVD en D66 (deel 2)
Enkele formatiedossiers:
Afspraken
700 miljoen voor Onderwijs.
100 miljoen voor Defensie.
200 miljoen herstructurering intensieve veehouderij en aankoop natuurgebieden.
0.5% tekort in 2007.
Gekozen burgemeester.
Gedeeltelijke districtenstelsel.
Onderzoek gekozen premier.
Bureacratische regels verminderen.
12.000 ambtenaren weg.
Hypotheekrenteaftrek op de helling.
Gebruikersdeel OZB vervalt.
Pensioen regels aangescherpt.
WAO alleen voor volledige arbeidsongeschikten.
Uitkeringenregels aangescherpt.
Eigen risico verdubbeld.
Baisispakket uitgedund.
Tandheelkunde wordt niet volledig vergoed.
Basisverzekering in 2006.
Bonussen meer belast.
Keuze tussen spaarloon en levensloopregeling.
Kwartje van Kok wordt gehandhaafd.
Specifiek pardon asielzoekers.
Behoud koopkracht is niet mogelijk.
Loonmatiging ambtenaren: 1.5% stijging.
quote:
Motto kabinet: 'Meedoen, meer werk, minder regels'DEN HAAG - Het motto van het nieuwe kabinet van CDA, VVD en D66 wordt 'Meedoen, meer werk, minder regels'. Dat hebben de onderhandelaars van de drie partijen vrijdag bekendgemaakt.
CDA-leider en beoogd premier Balkenende riep de maatschappelijke organisaties en vakbonden op gezamenlijk te werken aan een betere economie en niet al bij voorbaat naar het actiewapen te grijpen. ,,We moeten de dialoog zoeken.''
De vakbonden, met name de FNV, hebben al furieus gereageerd op de bezuinigingsplannen van de nieuwe coalitie op de sociale zekerheid en de zorg. Volgens Balkenende zijn die bittere noodzaak, anders zouden de gevolgen voor de individuele burgers op termijn nog veel ernstiger zijn.
Balkenende ziet duidelijk verschillen met de huidige coalitie van CDA, VVD en LPF. De bezuinigingsplannen zijn ,,ietsje forser'', maar hij gaat er vanuit dat er nu wèl een stabiel kabinet komt. Ook is er veel meer aandacht voor bestuurlijke vernieuwing, natuur en milieu en levensloopbeleid.
Prioriteiten D66
D66-fractievoorzitter Dittrich verwacht dat de plannen voor herziening van het kiesstelsel, de gekozen burgemeester en het extra geld voor onderwijs en natuur en milieu voldoende zijn om zijn achterban zondag op het D66-congres achter het regeerakkoord te krijgen. ,,Onze prioriteiten komen wel degelijk goed naar voren.''
Ook VVD-leider Zalm benadrukte de ,,diepe, ingrijpende maatregelen''. Hij is vooral in zijn nopjes met het financieel-economisch beleid dat is afgesproken en het schrappen van overbodige regels waar bedrijven en burgers veel last van hebben.
http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1366015-1373-496142-,00.html
quote:Ah, op de schop onder de kont dus.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:03 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Op al die toekomstige werklozen die onder het mom van \'stimuleren om weer mee te doen\' gaan worden gekort op hun uitkering.
quote:Dan zou het wel niet meedoen, meer werk, minder regels zijn geweest.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:02 schreef du_ke het volgende:Nee joh meedoen slaat op al die kinderen die doordat de uitkering van hun ouders verlaagt wordt straks niet meer mee kunnen doen met voetbal, leuke kleren en schoolreisjes.
Verder hoeven de topinkomens nauwelijks mee te doen met de bezuinigingen.
Door al die reorganisaties en faillisementen komen steeds meer mensen op straat te staan!
MET ANDERE WOORDEN! WE ZIJN DE PINEUT! ER IS BIJNA GEEN WERK!!!!!!!
OMDAT WE NIET WERKEN WORDEN WE GEKORT OP DE UITKERING!!!!
DUS WE WORDEN GEKORT OP DE UITKERING OMDAT ER GEEN WERK IS!!!!
MAG IK FF KOTSEN????!!!!!
De mensen die deze maatregelen bedenken hoeven niet wakker te liggen of ze de rekeningen wel kunnen betalen!
Hoezo zit de maatschappij niet krom in elkaar?
en
Wie snapt het nog???
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:06 schreef freako het volgende:
Dan zou het wel niet meedoen, meer werk, minder regels zijn geweest..
Of het is inderdaad: D66 medoen voor spek en bonen.
quote:Oftewel: het gaat slecht met de economie, dus veel mensen een uitkering, de staat heeft geen geld dus verlagen ze de uitkeringen, meteen een mooie stimulans om snel weer een baan te zoeken, klinkt logisch voor mij.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:14 schreef beautyjennifer het volgende:
Waar ik wel ontzettend van baal is dat ze zeggen dat mensen die niet werken straks worden gekort!Door al die reorganisaties en faillisementen komen steeds meer mensen op straat te staan!
MET ANDERE WOORDEN! WE ZIJN DE PINEUT! ER IS BIJNA GEEN WERK!!!!!!!
OMDAT WE NIET WERKEN WORDEN WE GEKORT OP DE UITKERING!!!!DUS WE WORDEN GEKORT OP DE UITKERING OMDAT ER GEEN WERK IS!!!!
![]()
![]()
MAG IK FF KOTSEN????!!!!!
![]()
![]()
De mensen die deze maatregelen bedenken hoeven niet wakker te liggen of ze de rekeningen wel kunnen betalen!
Hoezo zit de maatschappij niet krom in elkaar?
en
Wie snapt het nog???
Kots-smileys vind ik trouwens ook weer niet nodig. .
quote:Dat is het ook. Ik snap ook niet waarom zo'n motto nou nodig is. Sinds Paars-I ineens met een motto aan kwam zetten ("werk, werk, werk", ook een poetisch hoogstandje
Op vrijdag 16 mei 2003 16:13 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het een motto van 3 keer niks!
quote:Werk dat er niet is...of je moet buiten je opleiding gaan werken...lekker onderaan beginnen.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:17 schreef freako het volgende:[..]
Oftewel: het gaat slecht met de economie, dus veel mensen een uitkering, de staat heeft geen geld dus verlagen ze de uitkeringen, meteen een mooie stimulans om snel weer een baan te zoeken, klinkt logisch voor mij.
quote:Een simpel rekenvoorbeeldje:
Oftewel: het gaat slecht met de economie, dus veel mensen een uitkering, de staat heeft geen geld dus verlagen ze de uitkeringen, meteen een mooie stimulans om snel weer een baan te zoeken, klinkt logisch voor mij.
Er worden per maand 100 mensen ontslagen (door reorganisaties, faillissementen en doordat het in het bedrijf slecht gaat.)
Er zijn maar voor 20 mensen een vacature.
Voor de overige 80 is er niets.
Dan kun je toch niet tegen die mensen zeggen: Pech gehad. Je krijgt geen geld, moet je maar werk zoeken!
MAAR ALS ER DAN GEEN WERK IS DAN KUN JE TOCH NIET WERKEN!!!!!!!!!!!!!!!
En dat bedoel ik nu!
quote:Wen er maar aan, tot voor een paar jaar geleden was dat doodnormaal.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:19 schreef fuct het volgende:[..]
Werk dat er niet is...of je moet buiten je opleiding gaan werken...lekker onderaan beginnen.
quote:We zijn nu aan het eind van de informatie. Nu pas komt eigenlijk de formatie.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:15 schreef freako het volgende:
Is dit trouwens ook de plaats om de verwachte verdeling van de ministersposten te bediscussieren of is dit alleen bedoeld voor het regeerakkoord?
quote:Je kan zoeken tot je een ons weegt.
quote:Waardoor mensen met een lagere opleiding NOG meer de pineut zijn.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:19 schreef fuct het volgende:[..]
Werk dat er niet is...of je moet buiten je opleiding gaan werken...lekker onderaan beginnen.
quote:Hoezo krijg je geen geld. Je krijgt toch een uitkering?
Dan kun je toch niet tegen die mensen zeggen: Pech gehad. Je krijgt geen geld, moet je maar werk zoeken!
quote:Ten eerste is er wel werk. Misschien niet het werk wat je altijd had gewild, maar het is er wel.
[Dit bericht is gewijzigd door ericeric op 16-05-2003 16:25]
quote:Er is altijd wel werk te vinden, maar je moet er wat meer moeite voor doen. Ik studeer af eind van dit jaar, maar ik moet ook nog maar zien dat ik werk vindt. Het zal wel een aio-baan worden, gelukkig is dat ook wat ik wil.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:20 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Een simpel rekenvoorbeeldje:
Er worden per maand 100 mensen ontslagen (door reorganisaties, faillissementen en doordat het in het bedrijf slecht gaat.)
Er zijn maar voor 20 mensen een vacature.
Voor de overige 80 is er niets.Dan kun je toch niet tegen die mensen zeggen: Pech gehad. Je krijgt geen geld, moet je maar werk zoeken!
En dat bedoel ik nu!
Ik snap overigens niet waarom iedereen hier zo overspannen doet over het regeringsbeleid. Wat moeten ze dan doen, geld bijdrukken?
quote:Deze zet ik aan met een bepaalde doelstelling
Op vrijdag 16 mei 2003 16:24 schreef ericeric het volgende:Ten derde moet je je Caps Lock uitzetten.
quote:Of omscholen of werk beneden hun niveau aannemen of een eigen bedrijfje starten of ...
Op vrijdag 16 mei 2003 16:23 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik hoorde dat er voor 30% van de werkzoekende NOOIT GEEN werk meer te vinden is.
Oftewel die 30% van de bevolking kan beter naar een ander land verhuizen omdat er geen werk meer voor hen is.
quote:Even een vrolijk bericht:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:23 schreef beautyjennifer het volgende:
Ik hoorde dat er voor 30% van de werkzoekende NOOIT GEEN werk meer te vinden is.
Oftewel die 30% van de bevolking kan beter naar een ander land verhuizen omdat er geen werk meer voor hen is.
quote:Ik moet ook nog werk zoeken...
Op vrijdag 16 mei 2003 16:24 schreef freako het volgende:[..]
Er is altijd wel werk te vinden, maar je moet er wat meer moeite voor doen. Ik studeer af eind van dit jaar, maar ik moet ook nog maar zien dat ik werk vindt. Het zal wel een aio-baan worden, gelukkig is dat ook wat ik wil.
quote:Nee, dat is slecht voor de inflatie.
Ik snap overigens niet waarom iedereen hier zo overspannen doet over het regeringsbeleid. Wat moeten ze dan doen, geld bijdrukken?
quote:Laat ik het zo zeggen: het staat een beetje agressief, beter kun je dan teksten vet drukken of onderstrepen. Dan snapt iedereen dat je daar extra nadruk op legt.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:25 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Deze zet ik aan met een bepaalde doelstelling
quote:Doe maar lekker.nl
Op vrijdag 16 mei 2003 16:25 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Deze zet ik aan met een bepaalde doelstelling
quote:Precies, Harry Potter tovert volgend jaar weer een aantrekkende economie uit de hoge hoed.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:26 schreef el_dirko het volgende:[..]
Even een vrolijk bericht:
Na regen (das nu zo'n beetje al een jaar bezig) komt zonneschijn...
Vanaf 1992 tot 2001 is de Nl economie alleen maar vooruit gegaan.
Nu gaat het minder... Maar alles komt goed
quote:Ja, door nog meer te bezuinigen.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:29 schreef freako het volgende:[..]
Precies, Harry Potter tovert volgend jaar weer een aantrekkende economie uit de hoge hoed.
.
quote:Heb je helemaal gelijk in.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:27 schreef freako het volgende:[..]
Laat ik het zo zeggen: het staat een beetje agressief, beter kun je dan teksten vet drukken of onderstrepen. Dan snapt iedereen dat je daar extra nadruk op legt.
.
Maar het bewijst maar weer dat ze mensen die al geen geld (meer) hebben nog meer geld aftroggelen en mensen die heel veel verdienen niets van die achteruitgang merken.
En als ze mensen met weinig geld komen dan word ik razend!
quote:Hahaha
Op vrijdag 16 mei 2003 16:29 schreef freako het volgende:[..]
Precies, Harry Potter tovert volgend jaar weer een aantrekkende economie uit de hoge hoed..
quote:Ben ik hier nou echt de enige die een beetje positieve instelling heeft en verwacht dat met een jaar of 2 de ergste ellende weer voorbij is?
Op vrijdag 16 mei 2003 16:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, door nog meer te bezuinigen.
quote:Tja Lang Leve Paars lang leve de VVD!
Op vrijdag 16 mei 2003 16:31 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Heb je helemaal gelijk in.Maar het bewijst maar weer dat ze mensen die al geen geld (meer) hebben nog meer geld aftroggelen en mensen die heel veel verdienen niets van die achteruitgang merken.
1. Hoe lang zijn we al aan het bezuinigen?
2. En waarom moeten we ieder jaar steeds meer gaan bezuinigen?
Ik denk aan de volgende antwoorden:
1. Ik dacht al vanaf 1985.
2. Omdat er steeds meer geld naar onzinnige en/of prestige projecten gaan.
quote:Dus voeren we maar een 72%-tarief in als bovenste schijf? Lijkt me ook een beetje asociaal.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:31 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Heb je helemaal gelijk in.
Maar het bewijst maar weer dat ze mensen die al geen geld (meer) hebben nog meer geld aftroggelen en mensen die heel veel verdienen niets van die achteruitgang merken.
Overigens moet iedereen de broekriem aanhalen, niet alleen de mensen met de laagste inkomens.
quote:Ik wil ook wel ff positief doen, een vorige reactie op een aankomend CDA, VVD en LPF kabinet (en ook toepasbaar op het CDA/VVD/D66):
Op vrijdag 16 mei 2003 16:33 schreef freako het volgende:[..]
Ben ik hier nou echt de enige die een beetje positieve instelling heeft en verwacht dat met een jaar of 2 de ergste ellende weer voorbij is?
quote:
Op donderdag 17 april 2003 11:33 schreef Sidekick het volgende:[..]
Mijn top 10:
Al die mensen die hun baan verliezen gaan de volgende keer op PvdA/GL/SP stemmen. Al die ontslagen mensen krijgen vanwege CDA-VVD-LPF nu extra vrije tijd waardoor ze lekker kunnen luieren in een tuin van hun doos. Balkenende gaat waarschijnlijk weer een Al-Sahaf-grap uithalen door een ansichtkaart te sturen waarin uitgelegd wordt dat alles goed gaat "as usual" Het nieuwe kabinet wordt beter dan de unplugged versie. 1 woord: Nawijn. Door het gebrek aan daadkracht komt er niets van de grond, waaronder luchtballonnen. Standbeelden van Pim Fortuyn worden neergehaald wanneer de VS dit corrupte regime hebben verslagen. Rechts heeft voorrang. 7 uur na het aanstellen van het nieuwe kabinet gaat er toch alweer 1tje weg. Het beste vermaak is leedvermaak.
quote:Volgens mij ben je de enige.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:33 schreef freako het volgende:[..]
Ben ik hier nou echt de enige die een beetje positieve instelling heeft en verwacht dat met een jaar of 2 de ergste ellende weer voorbij is?
In de electrobranche wordt al 2 jaar geroepen dat het binnenkort weer beter wordt! Niet dus!!!!!!!!
quote:Een goede overheid probeert elk jaar te bezuinigen (doelmatig werken kan geen kwaad) en het geld dat je daarmee overhoudt te investeren in nieuw beleid (in dit geval meer geld naar onderwijs, staatsschuld aflossen).
Op vrijdag 16 mei 2003 16:35 schreef beautyjennifer het volgende:
Vraagje:1. Hoe lang zijn we al aan het bezuinigen?
Ik denk aan de volgende antwoorden:1. Ik dacht al vanaf 1985.
Wat voor onzinnige projecten had je trouwens in gedachten (en kom nou niet met die straaljagers aan)?
quote:1. Pas sinds een jaar of 2.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:35 schreef beautyjennifer het volgende:
Vraagje:1. Hoe lang zijn we al aan het bezuinigen?
Ik denk aan de volgende antwoorden:1. Ik dacht al vanaf 1985.
2. Verslechterde economie. Die prestige projecten droegen wel bij aan de economie.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:36 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik wil ook wel ff positief doen, een vorige reactie op een aankomend CDA, VVD en LPF kabinet (en ook toepasbaar op het CDA/VVD/D66):
[..]
quote:Nee hoor. Denk ik ook.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:36 schreef freako het volgende:[..]
Dus voeren we maar een 72%-tarief in als bovenste schijf? Lijkt me ook een beetje asociaal.
Overigens moet iedereen de broekriem aanhalen, niet alleen de mensen met de laagste inkomens.
quote:Defensie, intensieve veehouderij
Op vrijdag 16 mei 2003 16:38 schreef freako het volgende:[..]
Een goede overheid probeert elk jaar te bezuinigen (doelmatig werken kan geen kwaad) en het geld dat je daarmee overhoudt te investeren in nieuw beleid (in dit geval meer geld naar onderwijs, staatsschuld aflossen).
quote:JSF.
Wat voor onzinnige projecten had je trouwens in gedachten (en kom nou niet met die straaljagers aan)?
quote:En de ouderen door laten werken tot de 67 jaar of langer.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:39 schreef Wup het volgende:
nou waar ze dat 'meer werk' vandaan fantaseren is mij een raadsel.
of bedoelen ze misschien overuren waardoor het wel weer met een werknemer minder afkan?
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 16:40 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Smileys
quote:Ja, eerst meedoen (zelf bedrijfje opstarten), en dan meer werk.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:39 schreef Wup het volgende:
nou waar ze dat 'meer werk' vandaan fantaseren is mij een raadsel.
of bedoelen ze misschien overuren waardoor het wel weer met een werknemer minder afkan?
quote:Dat is er niet van gekomen, hoewel de VUT-regelingen wel zijn aangescherpt. Hoewel ik links ben, is dit wel goed te noemen, want de vergrijzing moet worden opgevangen.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:42 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
En de ouderen door laten werken tot de 67 jaar of langer.
quote:JSF zal kostenneutraal zijn uiteindelijk (hoop ik) en een hoop extra banen opleveren. Uitbreiding Schiphol en Betuwelijn idem.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:40 schreef Sidekick het volgende:[..]
Defensie, intensieve veehouderij
[..]JSF.
En Betuwelijn, uitbreiding Schiphol.
Geld voor Defensie is voor vredesmachten en het geld voor intensieve veehouderijen is om die boeren uit te kopen.
quote:Die maatregel is niet doorgegaan, maar er komt wel een stimulans om mensen langer te laten werken. Maar wat wil je dan?
En de ouderen door laten werken tot de 67 jaar of langer.
Dat mensen voor hun brood moeten werken vind je niet goed, maar je wilt wel hogere uitkeringen? Je snapt toch zelf wel dat dat gewoon niet kan?
quote:Dat snap ik wel. Ik begrijp het ook wel, alleen het zijn niet mijn keuzes in deze tijd.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:45 schreef freako het volgende:[..]
JSF zal kostenneutraal zijn uiteindelijk (hoop ik) en een hoop extra banen opleveren. Uitbreiding Schiphol en Betuwelijn idem.
Geld voor Defensie is voor vredesmachten en het geld voor intensieve veehouderijen is om die boeren uit te kopen.
quote:Ja lekker verhaal, werken tot je 67ste...
Op vrijdag 16 mei 2003 16:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is er niet van gekomen, hoewel de VUT-regelingen wel zijn aangescherpt. Hoewel ik links ben, is dit wel goed te noemen, want de vergrijzing moet worden opgevangen.
quote:Ze denken geld te besparen door ouderen langer door te laten werken.
Op vrijdag 16 mei 2003 16:43 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat is er niet van gekomen, hoewel de VUT-regelingen wel zijn aangescherpt. Hoewel ik links ben, is dit wel goed te noemen, want de vergrijzing moet worden opgevangen.
quote:Ik was voor de JSF, maar kostenneutraal zal die vast niet zijn. We kopen die straaljagers en dat gaat gewoon geld kosten.
JSF zal kostenneutraal zijn uiteindelijk (hoop ik) en een hoop extra banen opleveren. Uitbreiding Schiphol en Betuwelijn idem.
De Betuwelijn lijkt mij inderdaad een full blown prestige project dat ons ontzettend veel geld gaat kosten zonder iets op te leveren. Dat was gewoon een foute beslissing. Neemt niet wel dat het geld intussen wel uitgegeven is en dus niet meer beschikbaar voor "leuke" dingen...
quote:Lekker he als de cirkel weer rond is
Op vrijdag 16 mei 2003 16:47 schreef beautyjennifer het volgende:[..]
Ze denken geld te besparen door ouderen langer door te laten werken.
Echter dat geld wat ze besparen bij de pensioenen moet aan de jongeren weer worden betaald omdat ze in de bijstand zitten doordat er geen werk is.
En het cirkeltje is weer rond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |