Ik verheug me al weer op 2 weken toptennis, met hopelijk spectaculaire partijen met prachtige rallies.
Bij de heren verdedigt Albert Costa uit Spanje zijn titel:
En bij de dames mag Serena Williams proberen om haar titel te prolongeren:
Andere kanshebbers bij de heren zijn Juan Carlos Ferrero, Andre Agassi, Carlos Moya, Felix Mantilla en met name de Zwitser Roger Federer. Verder heb je nog wat Argentijnen en misschien 3 - voudig winnaar Gustavo Kuerten.
Bij de dames zijn de voornaamste kanshebbers zoals altijd weer de gezusters Williams. Voornaamste concurrentie komt van de Belgiekskes Kim Clijsters en Justine Henin. En misschien kan Jennifer Capriati nog iets.
En uiteraard hopen we ook dat onze landgenoten Sjeng Schalken, Martin Verkerk en hopelijk ook Raemon Sluiter voor goede prestaties gaan zorgen. Bij de dames is het helaas armoede troef. Daar zal het vooral in de toekomst moeten gebeuren met zusje Krajicek en Elise Tamaela.
Voor meer info: http://www.frenchopen.org/en_FR/index.html
Raar die quotering of juist niet ?
[Dit bericht is gewijzigd door olavski op 16-05-2003 14:40]
quote:Als Federer top is veegt hij de vloer aan met alle Spanjaarden en Argentijnen.
Op vrijdag 16 mei 2003 14:33 schreef Posdnous het volgende:
Het vrouwentennis ligt een beetje op z'n gat na die Williams-overmacht, dus dat is nogal saai.
Bij de heren: Federer wins
Maar tot nu toe heeft hij het nooit echt waar kunnen maken op de Grand Slams.
Doe mij dan maar Kuerten of Ferrero.
quote:Alleen die van Kuerten is iets te hoog...al gaat ie echt niet het toernooi winnen. Ferrero en Moya zijn voor mijn de kanshebbers, al hebben die denk ik teveel kruit verschoten in de afgelopen toernooien, waar ze erg dominant aanwezig waren. Hetzelfde geld voor Federer. Dus ik hoop op een subtopper a la Costa vorig jaar. Met misschien wat Argentijnse uitschieters.
Op vrijdag 16 mei 2003 14:39 schreef olavski het volgende:
Bij de toto staan o.a. Costa, Escude, Kafelnikov en Kuerten op 47.50, Agassi op 5.28, Federer op 7.92 en Hewitt op 2.38
quote:Graveltennis is juist mooi man, lange rallies etc.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:03 schreef zjroentje het volgende:
Dat wordt weer genieten op gravel. [afbeelding]Doe mij dan maar Kuerten of Ferrero.
Zie ik liever dan die snelle punten.
quote:Ik vind het steeds minder worden. Toen ik zelf nog tenniste was ik blij als we de zaal in gingen, lekker snel.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:30 schreef Leatherface het volgende:[..]
Graveltennis is juist mooi man, lange rallies etc.
Zie ik liever dan die snelle punten.
Mooiste vind ik nog steeds grastennis. Doe mij maar de snellere banen. Maar van een goede gravelpartij kan ik ook nog wel genieten.
Ben benieuwd hoe het toernooi van Sankt Polten volgende week zal lopen. Is wel een indicatie denk ik.
quote:lendl-chang gezien?
Op vrijdag 16 mei 2003 17:42 schreef zjroentje het volgende:[..]
Ik vind het steeds minder worden. Toen ik zelf nog tenniste was ik blij als we de zaal in gingen, lekker snel.
Mooiste vind ik nog steeds grastennis. Doe mij maar de snellere banen. Maar van een goede gravelpartij kan ik ook nog wel genieten.
quote:Degene die daar wint, vliegt er snel uit..das een ongeschreven regel.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:47 schreef zjroentje het volgende:
De Argentijnen beginnen nu ook in topvorm te komen.Ben benieuwd hoe het toernooi van Sankt Polten volgende week zal lopen. Is wel een indicatie denk ik.
quote:Niet bewust. Heb later wat herhalingen gezien. Maar toen was de spanning ervan af.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:47 schreef fotoloog het volgende:[..]
lendl-chang gezien?
Mooiste moment op RG was voor mij de overwinning van Muster.
quote:de mooiste partij vond ik McEnroe-Lendl 1984
Op vrijdag 16 mei 2003 17:48 schreef zjroentje het volgende:[..]
Niet bewust. Heb later wat herhalingen gezien. Maar toen was de spanning ervan af.
Mooiste moment op RG was voor mij de overwinning van Muster.
quote:Dat was idd pas een partij, heb ik vorig jaar of zo wel eens in herhaling gezien.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:47 schreef fotoloog het volgende:[..]
lendl-chang gezien?
Of Roddick tegen Chang van een paar jaar geleden.
quote:Tja....toen was ik 2.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:50 schreef fotoloog het volgende:[..]
de mooiste partij vond ik McEnroe-Lendl 1984
Ben sowieso niet zo iemand, die zich zo 1,2,3 historische partijen voor de geest haalt.
quote:nou ik wel hoor,ikweet nog finale wimbledon1983
Op vrijdag 16 mei 2003 17:53 schreef zjroentje het volgende:[..]
Tja....toen was ik 2.
Ben sowieso niet zo iemand, die zich zo 1,2,3 historische partijen voor de geest haalt.
quote:Was volgens mij in 1982
Op vrijdag 16 mei 2003 18:00 schreef fotoloog het volgende:[..]
nou ik wel hoor,ikweet nog finale wimbledon1983
McEnroe-Connors wow!
~T kan ook 84 geweest zijn(is alweer zo lang geleden!)
Nog een paar classics:
John McEnroe - Vitas Gerulaitis op de US Open van 1979 of rond die koers
Bjorn Borg - John McEnroe Wimbledon 1980
Of dit jaar Andy Roddick vs Yunus El Aynoui op de Aus open (Roddick sowieso vaak betrokken in superpartijen)
Die eerste 2 partijen waren overigens voor mij geboorte, ben pas 19
quote:Pas 19? Wel veel kennis dan.
Op vrijdag 16 mei 2003 18:14 schreef Leatherface het volgende:[..]
Was volgens mij in 1982
Nog een paar classics:
John McEnroe - Vitas Gerulaitis op de US Open van 1979 of rond die koers
Bjorn Borg - John McEnroe Wimbledon 1980
Of dit jaar Andy Roddick vs Yunus El Aynoui op de Aus open (Roddick sowieso vaak betrokken in superpartijen)
Die eerste 2 partijen waren overigens voor mij geboorte, ben pas 19
De partij tussen Schalken en Philippoussis op Wimbledon zal me ook nog lang heugen.
Clichematig: de overwinning van Krajicek op Wimbledon.
quote:Ik heb me op veel sporten veel in de geschiedenisboeken verdiept.
Op vrijdag 16 mei 2003 18:16 schreef zjroentje het volgende:[..]
Pas 19? Wel veel kennis dan.
Ben er dol op om op het gebied van sport alles van het verleden uit te pluizen
quote:Kan ik de tijd niet echt voor vinden. Is voor later.
Op vrijdag 16 mei 2003 18:18 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ik heb me op veel sporten veel in de geschiedenisboeken verdiept.
Ben er dol op om op het gebied van sport alles van het verleden uit te pluizen
quote:Costa heeft nog weinig laten zien, Kuerten is ook niet echt top momenteel, Kafelnikov is een beetej oud aan het worden en Escude is ook niet echt iemand voor een grand slam
Op vrijdag 16 mei 2003 14:39 schreef olavski het volgende:
Bij de toto staan o.a. Costa, Escude, Kafelnikov en Kuerten op 47.50, Agassi op 5.28, Federer op 7.92 en Hewitt op 2.38
Agassi lijkt me wel logisch, Federer ook wel alleen Hewitt vind ik raar omdat ie nog nooit wat gepresteerd heeft op Gravel.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:51 schreef mitt het volgende:
We kunnen Coria op het serieus lijstje zetten.
Calleri en Nalbandian ook.
Daar heb ik dit seizoen nog niks van gehoord.
quote:Canas is het hele seizoen al geblesseerd en zal ook Roland Garros missen.Vorig jaar haalde ie de halve finale dus hij zal weer uit de top 50 vallen.
Op maandag 19 mei 2003 10:57 schreef zjroentje het volgende:
Waar hangen Canas en Lapentti eigenlijk uit?Daar heb ik dit seizoen nog niks van gehoord.
quote:Understatement van het jaar.
Op maandag 19 mei 2003 11:22 schreef mitt het volgende:En Lapentti heeft nog niet zo'n goed jaar
quote:Praag? Sjeng had gezegd dat ie daar zou spelen omdat ie heel veel startgeld zou krijgen en daar kwam ie ook rond voor uit.
Op woensdag 21 mei 2003 00:26 schreef evert het volgende:
enig idee iemand waarom sjeng deze week ineens een challenger speelt? is dit om zoveel mogelijk wedstrijdritme op te doen en meer vertrouwd te raken met gravel?
ik bedoel, de nr. 12 of 13 van de wereld in een challanger?
PRAAG (ANP) - Gelokt door een groot startgeld is Sjeng Schalken voor het eerst in jaren begonnen aan een tennistoernooi uit het challengercircuit. In Praag won hij de eerste ronde van de Tsjechische qualifier Martin Stepanek met 6-4 6-4.
In de tweede ronde speelt de Limburger tegen de Argentijn Ignacio Hirigoyen. Voor Schalken is dit toernooi een lucratieve voorbereiding op het grandslam van Roland Garros. Vorige week liet hij de Masters Serie in Hamburg schieten. Hij gebruikte de tijd om een opspelende voetblessure intensief te laten behandelen.
Nou kan ie waarschijnlijk wat meer wedstrijden spelen zonder zich enorm in te hoeven spannen. En het levert nog flink wat op ook.
Overigens heeft Verkerk in St.Polten gemakkelijk gewonnen van de als 7e geplaatste Kucera.
quote:ok
Op woensdag 21 mei 2003 00:33 schreef golfer het volgende:
Klopt:PRAAG (ANP) - Gelokt door een groot startgeld is Sjeng Schalken voor het eerst in jaren begonnen aan een tennistoernooi uit het challengercircuit. In Praag won hij de eerste ronde van de Tsjechische qualifier Martin Stepanek met 6-4 6-4.
In de tweede ronde speelt de Limburger tegen de Argentijn Ignacio Hirigoyen. Voor Schalken is dit toernooi een lucratieve voorbereiding op het grandslam van Roland Garros. Vorige week liet hij de Masters Serie in Hamburg schieten. Hij gebruikte de tijd om een opspelende voetblessure intensief te laten behandelen.
quote:Noujah geef em eens ongelijk
Op woensdag 21 mei 2003 00:32 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Praag? Sjeng had gezegd dat ie daar zou spelen omdat ie heel veel startgeld zou krijgen en daar kwam ie ook rond voor uit.
Volgende week begint Roland Garros alweer.
Ik denk dat het een ware invasie wordt van de Argentijnen en van Ferrero en Federer.
Ik tip Ferrero als de grote winnaar.
Anoesjka van Exel verliest
quote:Jazeker.
Op donderdag 22 mei 2003 10:52 schreef Rubend het volgende:
maar speelt krajicek nou nog mee eig'k???
Schalken
Sluiter
Verkerk
Krajicek
van Lottum
allemaal in het hoofdtoernooi.
quote:Gelukkig gaan we het niet over de vrouwen hebben
Op donderdag 22 mei 2003 11:45 schreef zjroentje het volgende:
Wat een luxe.
quote:Daar zou 1 deelneemster al een weelderige luxe zijn.
Op donderdag 22 mei 2003 11:46 schreef mitt het volgende:[..]
Gelukkig gaan we het niet over de vrouwen hebben
quote:Nou.
Op donderdag 22 mei 2003 11:46 schreef zjroentje het volgende:[..]
Daar zou 1 deelneemster al een weelderige luxe zijn.
Seda Noorlander wint de 1e set in de tweede ronde
quote:Zal nu moeten oppassen. Taaie tante die Birnerova.
Op donderdag 22 mei 2003 11:49 schreef mitt het volgende:[..]
Nou.
Seda Noorlander wint de 1e set in de tweede ronde
quote:Ze breekt meteen in de eerste game
Op donderdag 22 mei 2003 11:51 schreef zjroentje het volgende:[..]
Zal nu moeten oppassen. Taaie tante die Birnerova.
quote:Zal moeten blijven oppassen. Baan 8, The Graveyard van Parijs.
Op donderdag 22 mei 2003 11:52 schreef mitt het volgende:[..]
Ze breekt meteen in de eerste game
Noorlander dan
quote:en 2-0
Op donderdag 22 mei 2003 11:54 schreef zjroentje het volgende:[..]
Zal moeten blijven oppassen. Baan 8, The Graveyard van Parijs.
quote:Hmm. Van Lottum in het hoofdtournooi. Dat valt weer mee. Het zou mooi zijn als hij nou eindelijk een keer een stuk of 30 plaatjes zou stijgen of zo zodat ie niet elke keer bang hoeft te zijn voor de kwalificaties.
Op donderdag 22 mei 2003 10:54 schreef mitt het volgende:[..]
Jazeker.
Schalken
Sluiter
Verkerk
Krajicek
van Lottumallemaal in het hoofdtoernooi.
quote:4-3 30-15 voor Noorlander
Op donderdag 22 mei 2003 12:31 schreef zjroentje het volgende:
Noorlander de tweede set met 6-4 verloren.
quote:En is nu dus exit. 6-4 in de derde set.
Op donderdag 22 mei 2003 13:11 schreef mitt het volgende:
Ze is alweer teruggebroken
[bron: Radio 1 journaal, NOS Text]
quote:Laat ie in godsnaam stoppen zeg, dit is toch een hopeloos gedoe zo
Op donderdag 22 mei 2003 22:28 schreef tukkeronline het volgende:
Richard Krajicek heeft zich teruggetrokken voor Roland Garros, omdat ie opnieuw last heeft van zijn elleboog. Krajicek wil zich rustig voorbereiden op Wimbledon.[bron: Radio 1 journaal, NOS Text]
quote:nog een paar maandjes dan is het definitief gebeurd en waarom je elleboog gaan forseren op gravel
Op donderdag 22 mei 2003 23:49 schreef SCH het volgende:[..]
Laat ie in godsnaam stoppen zeg, dit is toch een hopeloos gedoe zo
quote:Vliegt ie er roemloos in de eerste ronde uit op Wimbledon, da's toch ook geen afscheid. Het lukt gewoon niet meer. Vaarwel Richard.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:05 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
nog een paar maandjes dan is het definitief gebeurd en waarom je elleboog gaan forseren op gravel
Krajicek en gras dat gaat toch wat beter samen dan Krajicek en gravel
Ik hoop stiekem dat Verkerk iets geks gaat doen in Parijs. Hij is er toe in staat. Beetje gelukkige loting en bingo
quote:Eensch is met je.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:11 schreef SCH het volgende:Vliegt ie er roemloos in de eerste ronde uit op Wimbledon, da's toch ook geen afscheid. Het lukt gewoon niet meer. Vaarwel Richard.
Ik hoop stiekem dat Verkerk iets geks gaat doen in Parijs. Hij is er toe in staat. Beetje gelukkige loting en bingo
Kraai heeft zijn tijd gehad en Verkerk is de coming man.
quote:Vorig jaar was ik in Amersfoort toen Van Lottum ineens helemaal de geest had. Toen dacht ik stiekum, zou het dan toch nog wat worden. Ik vind hem geweldig, dat boze McEnroe-achtige, en hij speelt bij vlagen briljant. Maar net iets te vaak ook lomp. Vrees dat hij definitief is blijven steken.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:13 schreef golfer het volgende:[..]
Eensch is met je.
Kraai heeft zijn tijd gehad en Verkerk is de coming man.
Ik las nog wel een verhaal in de Volkskrant these days over een Nederlandse jongen die in Amerika traint.
En hoe is het met Peter Wessels
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 00:11 schreef SCH het volgende:[..]
Vliegt ie er roemloos in de eerste ronde uit op Wimbledon, da's toch ook geen afscheid. Het lukt gewoon niet meer. Vaarwel Richard.
quote:Ik las in hetzelfde blaadje (...) van de week ook iets over de tennisschool van Nick Bollettieri die in Nederland ook begint en talentjes opzoekt.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:16 schreef SCH het volgende:Ik las nog wel een verhaal in de Volkskrant these days over een Nederlandse jongen die in Amerika traint.
quote:Nou ja, dat dachten we vorig jaar ook en toen kwam ie toch vrij ver.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:11 schreef SCH het volgende:[..]
Vliegt ie er roemloos in de eerste ronde uit op Wimbledon, da's toch ook geen afscheid. Het lukt gewoon niet meer. Vaarwel Richard.
*blijft naief hopen*
quote:Geblesseerd geweest, en bij terugkomen weer geblesseerd etc...
Op vrijdag 23 mei 2003 00:16 schreef SCH het volgende:
En hoe is het met Peter Wessels
Ben benieuwd of die nog de motivatie heeft om het nog 1x te proberen.
Edwin Kempes kunnen we inmiddels wel ongeveer afschrijven, en ook met Dennis v. Scheppingen zie ik het niet meer gebeuren.
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 23-05-2003 00:21]
quote:Tuurlijk - het kan verkeren.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:18 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
![]()
vorig jaar zeker ook geen tennis gekeken
toen stapte de Kraay Wimbledon binnen met wel een partij in de benen en haalde hij vervolgens daar de kwartfinale
en een eerste ronde exit dat kans zelfs Agassi overkomen dat is nou eenmaal het risco van een eerste ronde
Maar laat hij mij in vredesnaam met de bek vol tanden staan en voor de 2e keer Wimbledon winnen. Wat hij vorig jaar imo al had moeten en kunnen doen en verdiend had.
quote:Blaadje? Dat is meer een omschrijving voor dat Amsterdamse sufferdje
Op vrijdag 23 mei 2003 00:20 schreef golfer het volgende:[..]
Ik las in hetzelfde blaadje (...) van de week ook iets over de tennisschool van Nick Bollettieri die in Nederland ook begint en talentjes opzoekt.
Maar volgens mij is dat hetzelfde verhaal. Het ging om een jongen van begin 20 die nu zijn ritme begon te vinden.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 00:22 schreef SCH het volgende:[..]
Blaadje? Dat is meer een omschrijving voor dat Amsterdamse sufferdje
Dr schijnt ook een meisje al een paar jaar bij Nick te trainen in Amerika, hopelijk kan die het stervende vrouwentennis wat doen opleven. En dan hebben we nog zusje Krajicek.
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 00:22 schreef SCH het volgende:Blaadje? Dat is meer een omschrijving voor dat Amsterdamse sufferdje
quote:Kempes speelt een beetje Challengers enzo geloof ik.
Op vrijdag 23 mei 2003 00:20 schreef I.R.Baboon het volgende:
Edwin Kempes kunnen we inmiddels wel ongeveer afschrijven, en ook met Dennis v. Scheppingen zie ik het niet meer gebeuren.
Van Scheppingen is ook al redelijk oud aan het worden maar hij speelt nog steeds top 150 dus daar heb ik nog wel hoop voor.
Hij is 1 van de betere Challanger spelers.
alleen doet hij het altijd wat beter op Hard Court dan op Gravel dus hij ging er in de eerste ronde van de kwali voor RG weer uit.
Ben wel benieuwd naar van Lottum. Als hij een paar rondjes kan winnen (2 ofzo zou al heel mooi zijn) dan stijgt hij al flink op de wereldranglijst.
Het is niet echt mijn favoriet maar voor het nederlandse tennis zou het wel mooi zijn. Het is een beetje eigenwijs en vervelend jongetje. Ik ken em al een jaar of 6, 7 (van langs de zijlijn) en ik heb em regelmatig zien spelen maar het is een beetje een gefrustreerd mannetje. Ik kan me namelijk nog wel herinneren dat hij 1 van dč toptalenten was. Nog groter dan Schalken was, maar hij heeft het toch niet kunnen waarmaken. (tot nu toe dan iig)
Ik ben ook niet zo'n grote fan van Verkerk. Maar dat is meer op zijn techniek en spel. redelijk mooie backhand en service maar z'n forehand vind ik niet zo. Wel een goeie speler met een geweldige mentaliteit. en dat laatste kan ik altijd wel inkomen.
Net als Sluiter trouwens.
Nederlanders treffen het in de eerste ronde niet erg slecht.
Schalken - Draper
(Chang - Santoro)
Verkerk - Krajan
(Federer - Horna)
Sluiter - Arazi
(Kuerten - Rosset)
van Lottum - Qualifier
(Labadze - Spadea)
tussen haakjes de tweede ronde.. geen goede twee rondeloting voor Verkerk en Sluiter. Schalken komt als ie zover komt in de vierde ronde tegen Fernando Gonzalez.
En ik kan wel janken. Mijn twee Argentijnse favorieten moeten tegen elkaar in de eerste ronde opzich wel leuk hoor..maar erg zonde. Squillari - Calleri dus
quote:Schalken heeft iig een goeie loting.
Op vrijdag 23 mei 2003 13:40 schreef mitt het volgende:
Loting Roland Garros is bekendNederlanders treffen het in de eerste ronde niet erg slecht.
Schalken - Draper
(Chang - Santoro)Verkerk - Krajan
(Federer - Horna)Sluiter - Arazi
(Kuerten - Rosset)van Lottum - Qualifier
(Labadze - Spadea)tussen haakjes de tweede ronde.. geen goede twee rondeloting voor Verkerk en Sluiter. Schalken komt als ie zover komt in de vierde ronde tegen Fernando Gonzalez.
En ik kan wel janken. Mijn twee Argentijnse favorieten moeten tegen elkaar in de eerste rondeopzich wel leuk hoor..maar erg zonde. Squillari - Calleri dus
en voor de man in vorm (Verkerk) is het erg jammer. hij kan waarschijnlijk na de 2de ronde naar huis. Federer is in topvorm op dit moment dus weinig kans. Maar je weet het nooit dus misschien wordt het nog wel wat.
Na jah, ik heb er in elk geval wel zin aan om twee weken lang lange gravelpartijen te kijken
ik ben echt verliefd op die eerste dagen van Wimbledon en Roland Garros.
Morgen om 11 uur meteen twee Nederlanders.
Verkerk tegen Krajan
van Lottum tegen Dick Norman, de Belg.
En voor mij beginnen ook nog wat Argentijnen meteen om 11 uur
quote:dus om 13:13 is de helft van het Nederlandse deelnemersveld alweer uitgeschakeld in de single
Op zondag 25 mei 2003 22:19 schreef mitt het volgende:Morgen om 11 uur meteen twee Nederlanders.
Verkerk tegen Krajan
van Lottum tegen Dick Norman, de Belg.
quote:Het zou zo kunnen.
Op zondag 25 mei 2003 22:55 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
dus om 13:13 is de helft van het Nederlandse deelnemersveld alweer uitgeschakeld in de single
Maar Verkerk en van Lottum moeten kunnen winnen.
Bij de dames krijgen we dit jaar een belgische finale zkr weten en Clijsters wint hem deze keer nu wel!!!!
GrtZ Mario
6-3 6-4 6-4
Nu tegen Federer-Horna, die nu bezig zijn.Federer speelt toch niet erg lekker in de eerste set.
van Lottum staat 2-1 in sets achter maar wel een break voor in de 4e.
quote:Jazeker:
Op maandag 26 mei 2003 13:39 schreef Riert het volgende:
er heeft vast wel iemand een url met live-standen?
-edit- en een mini-break achter.
quote:Maar Federer stond ook als een krant te tennissen. Maar het kan een leuke wedstrijd worden, zeker als Verkerk die forehand een beetje kan ontwijken.
Op maandag 26 mei 2003 14:34 schreef Bobu het volgende:
En Horna verslaat Federer in straight sets. WOW, wie had dat gedacht. Die Horna trouwens wel een echte gravelspeler met een erg goede forehand en sterke service. Hopen dat Verkerk um aankan
quote:Federer maakte 32 unforced errors, dat zegt wel genoeg.
Op maandag 26 mei 2003 14:36 schreef Dr_Pepper het volgende:[..]
Maar Federer stond ook als een krant te tennissen. Maar het kan een leuke wedstrijd worden, zeker als Verkerk die forehand een beetje kan ontwijken.
Hij speelde gewoon een baggerpartij tegen de nummer 101 van de wereld.
En netjes weer van Verkerk, die zou toch wel standaard in de Top30 kunnen zitten.
quote:* Exile verbaasd
Op maandag 26 mei 2003 14:52 schreef Leatherface het volgende:[..]
Federer maakte 32 unforced errors, dat zegt wel genoeg.
Hij speelde gewoon een baggerpartij tegen de nummer 101 van de wereld.
En dat uitgerekend weer op een groot tournooi dat Federer het laat af weten. Vorig jaar ook al in de eerste ronde onderuit. Federer moet echt snel gaan presteren op de Grand Slams, als hij echt dat grote talent is wat ze zeggen dat hij is (en wat ik ook nog steeds denk dat hij is). Maar na 2 kwart finales is dit nu al het 7e magere resultaat op rij (4e ronde of minder) in Grand Slams. Misshien gaat Wimbledon hem dit jaar geluk brengen..maar dan moet zijn vechtlust wel zwaar omhoog
Gunstig voor Verkerk in ieder geval
quote:*Mee eens is*
Op maandag 26 mei 2003 15:37 schreef Exile het volgende:[..]
Misshien gaat Wimbledon hem dit jaar geluk brengen..maar dan moet zijn vechtlust wel zwaar omhoog
Federer maakte op mij een nogal passieve indruk. Net of ie er met zijn hoofd niet helemaal bij was. Hij zal idd flink wat meer vechtlust moeten laten zien om Wimbledon te winnen.
Lleyton Hewitt kan ik totaal niet luchten, maar die heeft wel een hoop kampfgeist in z'n flikker en wint grote toernooien.
quote:Scrichaphan vind ik niet zo verrassend.
Op maandag 26 mei 2003 15:06 schreef Suijk het volgende:
Al aardig wat verrassinkjes.
Federer eruit, Scrichaphan eruit, v Lottum er niet uit.
En netjes weer van Verkerk, die zou toch wel standaard in de Top30 kunnen zitten.
V.Lottum vind ik wel gaaf dat ie het gehaald heeft. Erg netjes. Die jongen kan wel een opkrikkertje gebruiken.
Verkerk kan wel eens ver gaan komen. Hij is in topvorm momenteel.
quote:How to get to the 2003 French Open
Op maandag 26 mei 2003 19:08 schreef KGA het volgende:
Weet iemand waar en of ik nog aan kaartjes kan komen? En wat de prijzen zijn? Kan ik ook "aan de deur" kaartjes kopen?
For the 2003 tournament, the postal reservation system is over. All the seats not sold by this booking form system are going to be sold at Roland-Garros, as of May 19th .
Seats are still available for the Benny Berthet day, the qualifications, and outside court tickets for the second week of the tournament. Those tickets are already available on line with France Billet and Ticketnet.
Meer op:
http://www.rolandgarros.org/en_FR/about/ticket.html#tickets
quote:Het zou kunnen. Van Lottum is echt een hele goede tennisser, als hij zijn gemoedstoestand maar thuislaat
Op maandag 26 mei 2003 21:07 schreef I.R.Baboon het volgende:
Van lottum moet nou tegen Spadea (29e geplaatst) en mocht hij dat winnen dan zou hij wel eens tegen Verkerk uit kunnen komen. Maar goed, wishful thinking.
Ik had al een beetje het idee dat Federer 3 weken te vroeg in vorm was..datzelfde was vorig jaar het geval en toen verloor hij in de tweede ronde.
Goede zaak natuurlijk dat Verkerk en van Lottum doorzijn.
Vooral knap van van Lottum om zo'n vijfsetter te winnen.
En ik heb Coria zien spelen..woei..die word heel lastig te verslaan.
quote:Maar dat zal ook gelden voor Ferrero, Moya, Nalbandian etc.
Op maandag 26 mei 2003 21:10 schreef mitt het volgende:En ik heb Coria zien spelen..woei..die word heel lastig te verslaan.
quote:Is dat nog net zo erg als vroeger? Want hij kwam nou toch van een 2-1 achterstand terug en ik vraag me af of hem dat 'vroeger' gelukt zou zijn. Maar jah, hopen dat ie de volgende ronde op een baan mét camera speelt want dan kan ik het zelf eens zien.
Op maandag 26 mei 2003 21:10 schreef SCH het volgende:[..]
Het zou kunnen. Van Lottum is echt een hele goede tennisser, als hij zijn gemoedstoestand maar thuislaat
Hij verklaarde vorig jaar wel in interviews dat ie het nog 1x wilde proberen, dus misschien is hij nou inderdaad wat professioneler bezig op de baan.
quote:Misschien is ie wel naar een sportpsycholoog of iets dergelijks gegaan
Op maandag 26 mei 2003 21:23 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Is dat nog net zo erg als vroeger? Want hij kwam nou toch van een 2-1 achterstand terug en ik vraag me af of hem dat 'vroeger' gelukt zou zijn. Maar jah, hopen dat ie de volgende ronde op een baan mét camera speelt want dan kan ik het zelf eens zien.
Hij verklaarde vorig jaar wel in interviews dat ie het nog 1x wilde proberen, dus misschien is hij nou inderdaad wat professioneler bezig op de baan.
quote:Moya is voor mijn jammer genoeg geen grote favoriet meer.
Op maandag 26 mei 2003 21:18 schreef Leatherface het volgende:[..]
Maar dat zal ook gelden voor Ferrero, Moya, Nalbandian etc.
De weg ligt voor Moya wel open naar iig de kwartfinale.
quote:Mja, was Costa vorig jaar in de aanloop naar RG dan in zo'n supervorm?
Op maandag 26 mei 2003 21:27 schreef mitt het volgende:[..]
Moya is voor mijn jammer genoeg geen grote favoriet meer.
Ik zag hem vorige week verliezen van Hewitt en bijna verliezen van Blake...hij heeft ook (misschien) te vroeg gepiekt.
Nalbandian heeft nog niet echt superdingen gedaan.
En het is ook maar afwachten hoe het nu met de Ferrero-vorm is.De weg ligt voor Moya wel open naar iig de kwartfinale.
quote:Redelijk ja.
Op maandag 26 mei 2003 21:29 schreef Leatherface het volgende:[..]
Mja, was Costa vorig jaar in de aanloop naar RG dan in zo'n supervorm?
Finale Barcalona
Kwartfinale Rome
drie wedstrijden gewoon in World Team Cup..
das dus best aardig.
quote:Die had dan idd een goede voorbereiding
Op maandag 26 mei 2003 21:34 schreef mitt het volgende:[..]
Redelijk ja.
Finale Barcalona
Kwartfinale Rome
drie wedstrijden gewoon in World Team Cup..das dus best aardig.
quote:Pomtiedom.............
Op vrijdag 16 mei 2003 14:33 schreef Posdnous het volgende:
Bij de heren: Federer wins
quote:volgens mij heeft hij wel eerder wedstrijden gewonnen waarin hij eerst achter stond.
Op maandag 26 mei 2003 21:23 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Is dat nog net zo erg als vroeger? Want hij kwam nou toch van een 2-1 achterstand terug en ik vraag me af of hem dat 'vroeger' gelukt zou zijn. Maar jah, hopen dat ie de volgende ronde op een baan mét camera speelt want dan kan ik het zelf eens zien.
Ik hoop echter dat hij nog wel wat hoger komt. Verkerk en Sluiter moeten daarbij een goed voorbeeld voor hem zijn denk ik zo. Schalken misschien ook wel tot op zekere hoogte.
Komt er vandaag eigenlijk nog een nederlander op de baan? De site van RG (www.rolandgarros.org) is geloof ik down dus ik kan ff niet zelf kijken
edit: dit ligt waarschijnlijk aan de verbinding op me werk want nu lukt het wel maar ik kan bijna niet op Fok! komen
anyway, ik zag net ff snel dat Costa staat te verliezen van een onbekende....
Hij staat inmiddels 7-6 6-2 2-0 achter
Zou de winnaar van vorig jaar dan meteen in de eerste ronde verliezen?????
[Dit bericht is gewijzigd door Komakie op 27-05-2003 13:05]
no match in progress zegt'ie. Lijkt me sterk
quote:bij mij doet ie het!
Op dinsdag 27 mei 2003 13:15 schreef Riert het volgende:
zit je hier te kijken?
http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/index.htmlno match in progress zegt'ie. Lijkt me sterk
quote:Goed nieuws. Tegen wie?
Op dinsdag 27 mei 2003 14:04 schreef Bulls-Ass het volgende:
Hewitt heeft net twee matchpunten verneukt met dubbele fouten en moet nu dus naar een vierde set
quote:vahaly,
Op dinsdag 27 mei 2003 14:09 schreef Riert het volgende:[..]
Goed nieuws. Tegen wie?
Ik zie dat Dementieva op verliezen staat. Jammer, lekker wijf, had ik wel even willen zien spelen.
Zet er trouwens nu wel goed uit voor, Sluiter....en Schalken
quote:Pfff dat is echt niet de lelijkste speler uit het tenniscircuit.
Op dinsdag 27 mei 2003 16:11 schreef Riert het volgende:
Aaaaahh, de grootste asshole en het lelijkste spel van het tenniscircuit betreedt de baan, Santoro.,
Tegen Chang, Go Michael!!Zet er trouwens nu wel goed uit voor, Sluiter....en Schalken
Sluiter 4-0 achter. Dat gaat niet goed
tja de 2 voorgaande keren dat hij mee deed waren ook al niet om over naar huis te schrijven (1e ronde eruit) maar goed Raimond is dus gewoon niet zo'n Gravelaar (algemeen bekend).
Hopelijk kan hij wat goedmaken straks op het hardcourt en eventueel op het gras
Das dus exit Sluiter.
En mijn twee helden zijn ook begonnen.
Ik hoop dat hij wint van Santoro, dan speelt ie in de tweede ronde tegen Schalken.
quote:dat kan een leuke pot worden idd
Op dinsdag 27 mei 2003 17:03 schreef mitt het volgende:
Het blijft fascinerend om naar Michael Chang te kijken.Ik hoop dat hij wint van Santoro, dan speelt ie in de tweede ronde tegen Schalken.
GRtZ Mario
En Roddick verliest erg dik (6-1) de 2e set. Trek ik slecht, mocht'ie verliezen
en Santoro zal de volgende tegenstander worden, want daar is het bijna afgelopen. Michael Chang
Hij verslaat Andy Roddick in 4 sets.
en dan kan die vorige week wel een toernooi winnen, nu ligt ie er al uit en kan ff op vakantie.
quote:Wordt nog moeilijk als hij tegen Santoro moet. Die kan altijd gekke dingen doen. Hopen dat Sjeng wint.
Op dinsdag 27 mei 2003 17:15 schreef kluivie het volgende:
Ben blij dat die feyenoorder weer naar huis isik mag hem niet
Nu maar hopen dat sjeng het gaat halen....maar dat denk ik wel heee...
GRtZ Mario
btw ik vind Sluiter juist 1 van de meest bewonderenswaardige spelers in het circuit. Altijd vechten tot je er bij neer valt. Noujah in de laatste set ging het blijkbaar ff niet maar hij vecht altijd.
Dat mag ik wel. Daarom vind ik Hewitt ook wel wat hebben (hoewel hij niet mijn favoriet is) en natuurlijk de spanjaarden. Blijven altijd buffelen.
De meeste tenminste wel....
quote:hopen dat Sjeng zo weinig van Santoro overlaat dat die gosor met zn centjes op een onbereikbaar onbewoond eiland in de anonimiteit van zn pensioen gaat genieten
Op dinsdag 27 mei 2003 21:42 schreef Komakie het volgende:[..]
Wordt nog moeilijk als hij tegen Santoro moet. Die kan altijd gekke dingen doen. Hopen dat Sjeng wint.
quote:Helemaal mee eens!!!
Op woensdag 28 mei 2003 11:41 schreef Riert het volgende:[..]
hopen dat Sjeng zo weinig van Santoro overlaat dat die gosor met zn centjes op een onbereikbaar onbewoond eiland in de anonimiteit van zn pensioen gaat genieten
quote:zit jij achter een TV? zo ja; hoe is de pot?
Op woensdag 28 mei 2003 15:40 schreef Komakie het volgende:
Verkerk verliest de eerste set van Horny ...... ehm... Horna bedoel ik
quote:breekt meteen weer terug.
Op woensdag 28 mei 2003 16:38 schreef fotoloog het volgende:
5-3 achter!
5-4 dus.
Vraag me af of hij dat kan..aangezien hij daarin 0,0 ervaring in heeft.
quote:tsja,en iemand die federer uitschakeld is geen kleine jongen!
Op woensdag 28 mei 2003 16:45 schreef mitt het volgende:
en Verkerk mag dus een vijfsetter gaan spelen om te winnen.Vraag me af of hij dat kan..aangezien hij daarin 0,0 ervaring in heeft.
edit-breakpoint Verkerk!
edit2-En een break. hophop
quote:ik hoop met je mee!
Op woensdag 28 mei 2003 17:04 schreef Riert het volgende:
zoveel breaks en breakpoints.
Ik zie het nog wel goedkomen.-breakpoint Verkerk!
J.
quote:waarom dat post-icon
Op woensdag 28 mei 2003 17:21 schreef Juan Zueco het volgende:
en Verkerk leeft nogJ.
quote:De originele post was : en Verkerk kan zijn koffers pakken
Op woensdag 28 mei 2003 17:22 schreef mitt het volgende:[..]
waarom dat post-icon
* Juan Zueco was even te voorbarig
J.
quote:Ohw
Op woensdag 28 mei 2003 17:23 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
De originele post was : en Verkerk kan zijn koffers pakken
* Juan Zueco was even te voorbarig
J.
5-5 and still alive
quote:zou statistisch gezien serveren al een nadeel zijn in deze pot?
Op woensdag 28 mei 2003 17:28 schreef mitt het volgende:
en nu gewoon serveren voor de vierde set
Kijken hoe hij het volhoudt, en hoe Horna omgaat met dit verlies van de vierde set.
quote:beter gezegd van de 5 games verlies achter elkaar.
Op woensdag 28 mei 2003 17:32 schreef mitt het volgende:
Verkerk gaat z'n eerste officiele 5-setter spelen.Kijken hoe hij het volhoudt, en hoe Horna omgaat met dit verlies van de vierde set.
quote:Was die beslisende partij in de Davis Cup dan geen 5 setter
Op woensdag 28 mei 2003 17:32 schreef mitt het volgende:
Verkerk gaat z'n eerste officiele 5-setter spelen.Kijken hoe hij het volhoudt, en hoe Horna omgaat met dit verlies van de vierde set.
quote:oef! die is scherp. volgens mij heb je gelijk
Op woensdag 28 mei 2003 17:34 schreef Leatherface het volgende:[..]
Was die beslisende partij in de Davis Cup dan geen 5 setter
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 17:34 schreef Leatherface het volgende:[..]
Was die beslisende partij in de Davis Cup dan geen 5 setter
code:Michel KRATOCHVIL (SUI) 1 7 7 6
Martin VERKERK (NED) 6 6 (5) 6 (6) 1
quote:lijkt wel of we er nog inzitten
Op woensdag 28 mei 2003 17:35 schreef mitt het volgende:[..]
code:Michel KRATOCHVIL (SUI) 1 7 7 6
Martin VERKERK (NED) 6 6 (5) 6 (6) 1
wat gaat dat opeens snel joh
-edit- 0-40 oeh yeah!
[Dit bericht is gewijzigd door Riert op 28-05-2003 17:45]
quote:niet zo voorbarig....Dat deden er hier ook een paar op 3-0 achter in de 4e.
Op woensdag 28 mei 2003 17:51 schreef KGA het volgende:
Klasse Verkerk gaat denk ik wel door nu. Nu morgen Schelken nog
Begrijp ik nou dat het 2-5 en 0-40 heeft gestaan in de 4e set??
dat mag ie niet meer verliezen
quote:Van Lottem moet straks ook nog de baan op hoor.
J.
quote:Hoho he is maar 1 break en dat zegt normaal al niet zo veel, maar in deze wedstrijd helemaal niets.
quote:Klopt ja, maar daar is verkerk veel te nuchter voor om dat ook te overkomen *kuch*
Op woensdag 28 mei 2003 17:53 schreef Riert het volgende:[..]
niet zo voorbarig....Dat deden er hier ook een paar op 3-0 achter in de 4e.
Begrijp ik nou dat het 2-5 en 0-40 heeft gestaan in de 4e set??
quote:nog 3 punten
Op woensdag 28 mei 2003 17:53 schreef Dr_Pepper het volgende:[..]
Hoho he is maar 1 break en dat zegt normaal al niet zo veel, maar in deze wedstrijd helemaal niets.
Hij moet nu tegen de winnaar van het duel van Lottum vs Spadea.
Het zou natuurlijk erg mooi zijn als van Lottum zou kunnen stunten tegen de Amerikaan, zodat we een Nederlandse 3e ronde partij krijgen.
quote:en toch zit ik nog steeds niet echt lekker op mijn stoel hier.
Op woensdag 28 mei 2003 17:55 schreef KGA het volgende:[..]
nog 3 punten
bye the way Agassi een set achter
quote:Inmiddels in de vierde set, 2-1 in sets voor Ancic. Nu wel 5-1 voor Agassi.
Op woensdag 28 mei 2003 18:01 schreef KGA het volgende:bye the way Agassi een set achter
quote:Ancic, dat grote talent uit Kroatie, toch?
Op woensdag 28 mei 2003 19:29 schreef zjroentje het volgende:[..]
Inmiddels in de vierde set, 2-1 in sets voor Ancic. Nu wel 5-1 voor Agassi.
Van wie won die vorig jaar nou ook alweer op Wimbledon?
quote:Van Federer.
Op woensdag 28 mei 2003 19:32 schreef Leatherface het volgende:[..]
Ancic, dat grote talent uit Kroatie, toch?
Van wie won die vorig jaar nou ook alweer op Wimbledon?
Beginnen nu aan de vijfde set. Ancic stond 2-0 voor in sets.
Van Lottum nu 5-2 voor in de derde.
Come on John.
John.
Maar geen schanden om van een geplaatste speler te verliezen hoor.
Hij haalt tenminste de tweede ronde.
Agassi - Ancic is daar voor in de plaats wel een goeie vervanger. Leuk partij.....
2 matchpoints verknalt door André
Van Lottum heeft definitief verloren....
0 - 40
quote:denk ik ook wel
Op woensdag 28 mei 2003 20:25 schreef SCH het volgende:
Van die Ancic zullen we nog veel horen. Wat een kanjer.
afgelopen
Geweldige wedstrijd en wat een mooie wedstrijd voor die 18jarige Ancic.
Ancic is kapot maar dit wordt wel een grote speler. Geweldig hoe hij gewoon voor elke bal ging.
Wel mooi dat Agassi het mega goeie fatsoen heeft om op z'n tegenstander te wachten en hem daarmee een waardig afscheid te geven. Ik ben niet zo'n fan van Agassi maar dat kan ik wel waarderen.
quote:Go Sjeng.
Op donderdag 29 mei 2003 00:38 schreef mitt het volgende:
Morgen speelt Schalken de 2e partij op baan 1.
Dus is er wel een grote kans dat het wordt uitgezonden bij de NOS.
En dan nu echt maffen.
quote:Das erg rap.
Op donderdag 29 mei 2003 12:53 schreef mitt het volgende:
en Paul Haarhuis heeft met Kafelnikov ook maar 1,5 game hoeven spelen omdat hun tegenstanders toen al opgaven.
Was Haarhuis niet geblesseerd. Tijdens het skien ofzo. Dacht dat ik daar gisteren wat van opving.
quote:niet zo erg als een van de tegenstanders dus
Op donderdag 29 mei 2003 12:54 schreef zjroentje het volgende:[..]
Das erg rap.
Was Haarhuis niet geblesseerd. Tijdens het skien ofzo. Dacht dat ik daar gisteren wat van opving.
quote:Schalken staat heel lekker te spelen en dat op zijn minst favoriete ondergrond.
Op donderdag 29 mei 2003 13:15 schreef zjroentje het volgende:
Schalken begonnen, en gelijk een break voor.
[aanvulling] Hewitt heeft het weer moeilijk. En waarom moeten ze nu weer voetbal laten zien
[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Pepper op 29-05-2003 13:58]
Erg goed gespeeld hoor. Erg aanvallend, en dat blijkt ie toch ook erg goed te kunnen.
6-1 6-3 6-4
Volgende ronde komt een echte tegenstander : Fernando Gonzalez.
4-0 in de vijfde nu
quote:Nalbandian ligt er intussen dus uit.
Op donderdag 29 mei 2003 15:01 schreef mitt het volgende:
David Nalbandian staat te verliezen tegen de Fransman Coutelot..nummer 200nogwat van de wereld.4-0 in de vijfde nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |