kon geen ander topic vinden. als die er is, mijn excuses
Je moet alleen een minuutje of 10 heel stil liggen, je mag ook niet slikken, da's wel lastig.
Doet geen pijn, je voelt niks, ze draaien zelfs een lekker muziekje !
niet dat het nou echt leuk is, je ligt daar natuurlijk niet voor niks
Sterkte !
quote:Een MRI scan is niks om je zorgen over te maken. Mits je geen feromateriaal (ijzeren pennen, etc.) in je lichaam hebt. Het enige wat 'eng' is, is dat je in een vrij smalle buis komt te liggen op een harde ondergrond en het MRI apparaat maakt nogal veel kabaal. Maar afgezien van dat is er niets aan en je voelt er ook niets van.
Op vrijdag 16 mei 2003 10:56 schreef Bhorka het volgende:
Ik kreeg vanochtend te horen dat ik een MRI scan nodig heb. Nu krijg je bij zo'n afspraak wel een leuk informatieboekje, maar graag zou ik toch wat persoonlijke ervaringen horenkon geen ander topic vinden. als die er is, mijn excuses
quote:Het hangt er een beetje vanaf wat ze willen gaan onderzoeken. De tijdsduur van het onderzoek hangt daar in ieder geval mee samen.
Op vrijdag 16 mei 2003 10:56 schreef Bhorka het volgende:
Ik kreeg vanochtend te horen dat ik een MRI scan nodig heb. Nu krijg je bij zo'n afspraak wel een leuk informatieboekje, maar graag zou ik toch wat persoonlijke ervaringen horenkon geen ander topic vinden. als die er is, mijn excuses
Bij het onderzoek krijg je een koptelefoon op met muziek, aangezien de scan een vreselijke herrie maakt en verder krijg je een alarmbel mee mocht je je niet lekker geen voelen.
Je komt in een kleine ruimte te liggen en dat wordt door sommige mensen als eng ervaren. Mijn advies is dat je rustig blijft en luister rustig naar de muziek. Hou in je achterhoofd dat je een alarmknop bij je hebt dus als het echt mis gaat kunnen ze je er zo uit halen.
[Dit bericht is gewijzigd door -B- op 16-05-2003 11:28]
ik heb hem meerdere malen gehad!!!
nix ergs aan en dat niet slikken telt alleen voor foto's van je hoofd en nek!! anders mag het wel!!!
en alvast bedankt voor de adviezen
Ik kon alleen wel precies voelen waar de foto werd gemaakt (een soort tinteling). Die arts/assistent die vertelde me dat dat soms wel eens voor kwam. Was overigens wel grappig.
er is een kans dat je claustrofobisch word als je er helemaal inzit...
kijk dan voorzichtig naar achter (alleen met je ogen bewegen!!) dan zie je hoe kort de buis eigenlijk werkelijk is en dat je niet in lange buis zit...
tja de MRI-scan is een verijking in mn leven
quote:volgens mn profiel ben ik nog altijd mannelijk
Op vrijdag 16 mei 2003 12:36 schreef Lacrimosa het volgende:
Het helpt ook om niet zwanger te zijn overigens
quote:Hangt er vanaf waar je ge-scant word
Op vrijdag 16 mei 2003 11:00 schreef Pikkebaas het volgende:
Merk je niks van, bij mij hebben ze m'n hoofd gescand.Je moet alleen een minuutje of 10 heel stil liggen, je mag ook niet slikken, da's wel lastig.
Doet geen pijn, je voelt niks, ze draaien zelfs een lekker muziekje !
niet dat het nou echt leuk is, je ligt daar natuurlijk niet voor niks
Sterkte !
Heb je er geen programmatuur bij gekregen om die bestanden te openen? In de meeste gevallen zul je bij een kopie van je dossier ook software er bij krijgen om de bestanden te kunnen bekijken.quote:Op maandag 17 april 2006 16:35 schreef BillyOcean het volgende:
Dikke Schop!
Zijn er nog medici in de zaal? Ik heb ooit eens aan een onderzoek meegedaan en heb daar de data ook van gekregen 4 files met mri handel met een mnc extensie, ik zit al te zoeken maar kom er niet helemaal uit hoe ik die scans van mijn hoofd nu kan bekijken... iemand???
Heb je deze (open source; windows versie) ook al geprobeerd?quote:Op maandag 17 april 2006 17:01 schreef BillyOcean het volgende:
nope.. was het maar waar... wel een link naar een site maar volgens mij is die software alleen maar voor mac of linux... :s
Geinig progje! Heb je dat nou gewoon net gegoogled? of had je dat al liggen...?quote:Op maandag 17 april 2006 17:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je deze (open source; windows versie) ook al geprobeerd?
Gewoon Google gebruikt.quote:Op maandag 17 april 2006 17:24 schreef BillyOcean het volgende:
[..]
Geinig progje! Heb je dat nou gewoon net gegoogled? of had je dat al liggen...?
Post eens als het lukt om hem te openenquote:Op maandag 17 april 2006 16:35 schreef BillyOcean het volgende:
Dikke Schop!
Zijn er nog medici in de zaal? Ik heb ooit eens aan een onderzoek meegedaan en heb daar de data ook van gekregen 4 files met mri handel met een mnc extensie, ik zit al te zoeken maar kom er niet helemaal uit hoe ik die scans van mijn hoofd nu kan bekijken... iemand???
Een MRI scan heeft een eigen .mnc extensie, het is geen autoCAD bestand.quote:Op dinsdag 18 april 2006 02:05 schreef Eltonno het volgende:
.mnc is een autoCAD bestand, probeer dat eens,
Beide gehadquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:31 schreef Charmian het volgende:
Nou ja liever 10x een mri dan weer een ruggeprik waar je 3 dagen erna nog last van heb.
Wat voor oefeningen heb je dan gedaan?(zoveel bewegingsruimte is er niet)quote:Op dinsdag 18 april 2006 10:19 schreef BillyOcean het volgende:
Ik heb meegedaan aan een onderzoek en heb meer dan twee! uur lang oefeningen gedaan terwijl in dat ding lag! Was echt helemaal gaar!
Afgezien van het feit dat sommige vrouwen dan een te dikke pens hebben en dus niet in de gantry passen kan ik me niet bedenken waarom zwangere vrouwen niet in een MRI mogen? (alleen de eerste 12 weken van de zwangerschap kan er een risico bestaan.)quote:Op vrijdag 16 mei 2003 12:36 schreef Lacrimosa het volgende:
Het helpt ook om niet zwanger te zijn overigens
Volgens mij zijn die stralingen niet goed voor het ongeboren kindje, zoietsquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat sommige vrouwen dan een te dikke pens hebben en dus niet in de gantry passen kan ik me niet bedenken waarom zwangere vrouwen niet in een MRI mogen? (alleen de eerste 12 weken van de zwangerschap kan er een risico bestaan.)
@ TS... Wat iedereen hier zegt.. 10-20 minuten op een keiharde plank liggen met kutmuziek.
in het VU hebben ze mij wel eens in de MRI geprobeert te krijgen om het kind beter te kunnen bekijken, volgens mij valt het allemaal wel mee dan.quote:Op dinsdag 18 april 2006 12:18 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die stralingen niet goed voor het ongeboren kindje, zoiets![]()
Kan me vergissen hoor...
MRI werkt niet met straling... Maar met magnetisme en radiogolven.quote:
Ik dus ookquote:
Ja klopt, ze raden het nog wel af om zwanger de MRI in te gaan omdat ze nog niet 100% zeker weten of het onschadelijk is, of beter gezegd er is nog nooit een aangetoond negatief effect gevonden van magnetisme. Feit is wel dat je dan altijd nog beter de MRi kan gebruiken dan de CTquote:Op dinsdag 18 april 2006 12:19 schreef moussy het volgende:
[..]
in het VU hebben ze mij wel eens in de MRI geprobeert te krijgen om het kind beter te kunnen bekijken, volgens mij valt het allemaal wel mee dan.
Dat hangt er natuurlijk helemaal van af hoe groot je hoofd isquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:07 schreef the_undertaker het volgende:
Ik moet vrijdag ook een MRI scan laten maken van mijn hoofd/hersenen.. Weet iemand hoelang dat duurt? Zie het nml niet zitten een uur lang in zown buis te liggen
quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:18 schreef Frankvbr het volgende:
Volgens mij kan je bij gewrichten en zo zijn, dat je er echt uren in ligt..
oeh stoer!quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:28 schreef Scorpie het volgende:
Wat wil je weten, me vriendin werkt op die afdeling, kan haar alles vragen wat je wil horen![]()
Doe je duaal?quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:32 schreef muzas het volgende:
[..]
oeh stoer!wat dacht je van mensen die wellicht die zooi studeren en ook toevallig op fok! rondfokken...
edit: ikke, ikke ikke, wil vragen beantwoorden![]()
![]()
1)Nee, voltijd... waarom... geen idee...quote:Op dinsdag 25 april 2006 16:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Doe je duaal?Misschien kent mijn vriendin je wel
![]()
Owja enne niet zo aanstellen hoor, je studie is echt niet zo bijzonder![]()
Duur van het onderzoekquote:
In mijn oren klonk het als Einstürzende Neubautenquote:Op dinsdag 18 april 2006 09:31 schreef Charmian het volgende:
ongelovelijke teringherrie (een soort van slechte hardcore house)
kijk daar hebben we iemand die House heeft gekekenquote:Op dinsdag 25 april 2006 11:14 schreef nuffniet het volgende:
Het schijnt dat sommige tattoo-inkt ijzerdeeltjes bevat. Deze kunnen wel reageren op het magnetisch veld wat door zo'n scanner geproduceerd wordt.
Erg constant die beat hè?quote:Op vrijdag 28 april 2006 23:36 schreef GLO het volgende:
Ik vond die industriële 'muziek' wel kicken. Goeie beat ook. Pas de derde keer (ik heb er vier gehad) kreeg ik te horen dat ik eigen muziek mee mocht nemen, maar eigenlijk heb ik daar niet zo'n behoefte aan
Ja, vind ik dus wel vetquote:
quote:Ik krijg stiekum altijd een beetje de slappe lach van zulke herrieGelukkig heb ik er maar 1 keer in hoeven liggen.
Gezwel in mijn hoofd dat gemonitord moest worden. Ben ik inmiddels aan geopereerd, gelukkig.quote:Waarom zo veel scans GLO?
He jakkie GLO, maar alles gaat weer goed aan het woordje 'gelukkig'te zien?quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:15 schreef GLO het volgende:
Gezwel in mijn hoofd dat gemonitord moest worden. Ben ik inmiddels aan geopereerd, gelukkig.
Ja, in principe wel. Gauw afkloppen natuurlijk, want je weet nooit met gezwellen. Maar hij is weg en zou niet meer terug moeten komen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 18:50 schreef Charmian het volgende:
[..]
He jakkie GLO, maar alles gaat weer goed aan het woordje 'gelukkig'te zien?
Niet eng, wel erg koud en licht claustrofobisch. Plus, je moet goed kunnen ontspannen en je adem inhouden.quote:Op vrijdag 16 mei 2003 10:56 schreef Bhorka het volgende:
Ik zie ook niet in waarom dat zou moetenquote:Op zondag 30 april 2006 09:03 schreef Charmian het volgende:
Je adem inhouden? Dat kan ik me niet meer herinneren dat dat moest. Volgens mij duurde 1 zo'n ronde wel een paar minuten. Ik kan echt niet een paar minuten mijn adem in houden.
Thanksquote:@ GLO I keep my fingers crossed![]()
Bij mij deden ze de gyneacologie en urologie, dat zal anders gaan dan je hoofd of zo.quote:Op zondag 30 april 2006 09:03 schreef Charmian het volgende:
Je adem inhouden? Dat kan ik me niet meer herinneren dat dat moest. Volgens mij duurde 1 zo'n ronde wel een paar minuten. Ik kan echt niet een paar minuten mijn adem in houden.
@ GLO I keep my fingers crossed![]()
Ja, hangt er natuurlijk ook vanaf wat ze willen scannen. Als ze je hoofd willen zien, gaat die er in. Als je ze je voeten willen zien dan gaan je voeten erin.quote:Op zondag 30 april 2006 19:58 schreef Sessy het volgende:
Hmm mij hebben ze d'r met de hoofd eerst in geschoven.
Zouden er soms verschillende typen scanners zijn?
Dat is geen MRI scan maar een Cat scan (MRI werkt met magnetisme, Cat scans met rontgen).quote:Op maandag 17 april 2006 17:22 schreef ModeLiefje het volgende:
Dus mijn armen lagen omhoog zal ik maar zeggen, omdat al die apparaten daar niet door heen konden...
Had van te voren ook 1 of ander wit spul moeten drinken zodat alles in mijn lichaam zichtbaar werd.
En steeds hetzelfde; adem in, adem uit en doorademen en dat zo'n 15 minuten.
Ik dacht dat ik gek werd. Maar ja, wat nodig is, is nodig.
Het is afhankelijk van hoeveel plaatjes ze moeten maken. Een MRI scanner maakt 'plakjes' van je lichaam, en daaruit kan een 3D beeld opgebouwd worden. De laborant kan instellen hoeveel van deze plakjes er per CM gemaakt moeten worden. Soms willen ze een paar doorsnedes van een CM, bij gewrichten is de resolutie vaak hoger omdat je kleine afwijkingen wil kunnen zien.quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:18 schreef Frankvbr het volgende:
Volgens mij kan je bij gewrichten en zo zijn, dat je er echt uren in ligt..
Ja, philips maakt verschillende types, maar Siemens maakt bijvoorbeeld ook scanners. Hoe ze je naar binnen schuiven is ook afhankelijk van wat ze willen onderzoeken natuurlijk, het midden van de buis ongeveer is het deel waar het onderzoek gebeurt.quote:Op zondag 30 april 2006 19:58 schreef Sessy het volgende:
Hmm mij hebben ze d'r met de hoofd eerst in geschoven.
Zouden er soms verschillende typen scanners zijn?
Dat heb ik gemerkt ja, de eerste keer. Ik werd in de scanner geschoven en voelde opeens een hevige pijn in m'n oksel, alsof ik gebeten werd door een beest met hele scherpe tanden. Ik gillen, werd er gelijk weer uitgeschoven - bleek ik mijn nagelknippertje in m'n broekzak te hebben laten zitten!quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:17 schreef Catbert het volgende:
M'n vader heeft vroeger voor Philips Medical System gewerkt, en ik mocht regelmatig mee, zijn leuke apparaten, erg interessant ook. Gaat ook wel eens wat mis, mensen onderschatten de kracht van een 0.5-2 tesla magneet.
En toch vragen ze je 20 keer of ALLES uit je zakken is!quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:44 schreef GLO het volgende:
[..]
Dat heb ik gemerkt ja, de eerste keer. Ik werd in de scanner geschoven en voelde opeens een hevige pijn in m'n oksel, alsof ik gebeten werd door een beest met hele scherpe tanden. Ik gillen, werd er gelijk weer uitgeschoven - bleek ik mijn nagelknippertje in m'n broekzak te hebben laten zitten!![]()
![]()
Ik ben het niet, maar toch vond ik de bovenkant van die tunnel wel erg dichtbij.quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:51 schreef milagro het volgende:
het stelt geen reet voor, tenzij je claustrofobie hebt, zoals ik, dan is het een ramp
ik ben er de laatste keer dus niet eens ingegaan, hèquote:Op woensdag 3 mei 2006 13:57 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ik ben het niet, maar toch vond ik de bovenkant van die tunnel wel erg dichtbij.. Maar met mijn ogen dicht en een muziekje aan ging het redelijk. Ik was alleen mijn 'focus' wat kwijt als ze tussendoor die bank heen en weer bewogen.
Alleen een uur (!) lang adem in, adem laaaaang vasthouden, adem uit.... pfff... was wel wat lang.
Ik weet het...quote:Op woensdag 3 mei 2006 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En toch vragen ze je 20 keer of ALLES uit je zakken is!
Dat van die dikke mensen was dus één van die eerste dingen die ik mezelf lag af te vragen toen ik in dat ding lag.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:08 schreef milagro het volgende:
[..]
ik ben er de laatste keer dus niet eens ingegaan, hè![]()
je vult van te voren een formulier in, waarop gevraagd wordt of je claustrofobisch bent, ja dus.
op de dag zelf nogmaals gemeld, het MRI apparaat stond in een tijdelijke noodruimte, een bouwkeet, het was er klein, krap, en loeiheet, ik moest me omkleden in een afgescheiden stuk van nog geen meter breed, echt
toen dus dat apparaat in, broeder a priori al geirriteerd, omdat ik dus nogmaals meldde dat ik er moeite mee had, zo'n enge ruimte in.
hij schuift die 'brancard' erin, voeten eerst en op borsthoogte aangekomen bijna PANIEK, armen wijd zodat het niet verder kon, broeder pissig "ja je moet er toch in, hoor, je maakt het jezelf alleen maar lastiger" , ik bijna huilen ( ja het is treurig, maar de paniek is dan echt groot), hij weglopen, komt er een vrouwelijke assistente bij, die deed heel begrijpend en zo, "je bent de enige niet, hoor, die dit zo eng vindt" , alleen ik wilde dus niet meer, en toen heeft ze maar een cat scan gedaan
ik snap trouwens niet wat ze met dikke mensen doen, die een MRI scan moeten ondergaan, die passen er echt niet in!
Broek uit (ritsen, knopen), dames hun beha uit (beugel, sluiting), piercingen en andere sieraden uit en een schortje aan.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:08 schreef GLO het volgende:
[..]
Ik weet het...![]()
Overigens kreeg ik de laatste keren een soort operatiebroek aan, dus het gevaar is geweken
Yep, dat had ik ook. En bij de tweede keer, zat er een heel klein spiegeltje boven me, zodat ik de mensen die achter (of voor) de knoppen zaten, kon zien. Die zaten dan weer in een andere ruimte met glas er tussen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:18 schreef MUUS het volgende:
Oh, en je krijgt toch een alarmknop in je handen? Ik wel iig.
Eén keer drukken en dan komen ze aangerend. Zeggen ze..
ja die kreeg ik ook, en een koptelefoon met muziek.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:18 schreef MUUS het volgende:
Ja, dat bedoelde ik met die 'helm'quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:16 schreef Dirkh het volgende:
De tweede keer was voor mijn hoofd. Toen kwam mijn hoofd in een soort kooiachtig ding vast te liggen. Erg vervelend, want je hebt dan ook echt het gevoel dat je niet meer weg kan.
Ik denk dat het te maken had met het type scanner. De derde keer hadden ze een nieuwe staan, met een veel sterker magnetisch veld en vanaf toen moest ik die 'operatiebroek' aan. Ik denk dat als ik toen dat nagelknippertje nog bij me had gedragen, dat ik het niet meer had kunnen navertellenquote:Beide keren moest ik gewoon in mijn onderbroek, als ik zo lees dat anderen hun broek aan mochten houden, dan vraag ik me af wat voor ziekenhuis dat dan is geweest. Meestal zit er wel een ijzeren knoop oid aan een broek.
Had ik ook hoor, zo'n knop. Maar ik schreeuwde al zo hard, dat dat ding al niet eens meer nodig wasquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:18 schreef MUUS het volgende:
Vraag het dan inderdaad niet.. Wel vreemd, ik heb zelf eigenlijk nooit zoiets meegemaakt. Meestal is er wel begrip voor als je ergens niet zo goed tegen kunt..quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:24 schreef milagro het volgende:
ik kan me best voorstellen dat iemand die geen claustrofobie heeft, denkt "mens, hup...het zit tussen je oren, hoor" ... maar toch, van ziekenhuispersoneel mag je toch iets meer begrip verwachten... geirriteerd reageren helpt niet echt
nou, maar sowieso, waarom stellen ze je die vraag om je dan vervolgens als een fobie loze te behandelen, los van die irritatie van die knul.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vraag het dan inderdaad niet.. Wel vreemd, ik heb zelf eigenlijk nooit zoiets meegemaakt. Meestal is er wel begrip voor als je ergens niet zo goed tegen kunt..
Ritsen e.d. vallen op zich wel mee hoor (als ze al van ijser of staal zijn), op erg kleine objecten is die kracht niet zo groot. Grotere dingen daarentegen zijn vervelender. M'n vader heeft wel eens meegemaakt dat een schoonmaakster haar schoonmaakkarretje naar binnen gereden heeft, en ook heeft er wel eens een palletwagen vast gezeten. Een tijdje terug is er iemand om het leven gekomen omdat een karretje met een zuurstofcilinder mee naar binnen genomen was, die klapte naar binnen terwijl iemand in de tunnel lag, op slag dood.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:17 schreef MUUS het volgende:
Broek uit (ritsen, knopen), dames hun beha uit (beugel, sluiting), piercingen en andere sieraden uit en een schortje aan..
Mwoa. Ik snap niet hoe jij dat ding in je oksel hield eigenlijk, metalen zooi wordt naar de wand van de tunnel getrokken. En een nagelschaartje kun je in een 2T machine nog wel loskrijgen.quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:26 schreef GLO het volgende:
Ik denk dat het te maken had met het type scanner. De derde keer hadden ze een nieuwe staan, met een veel sterker magnetisch veld en vanaf toen moest ik die 'operatiebroek' aan. Ik denk dat als ik toen dat nagelknippertje nog bij me had gedragen, dat ik het niet meer had kunnen navertellen
Is dat niet een beetje overdreven?quote:Op woensdag 3 mei 2006 14:54 schreef Catbert het volgende:
Een tijdje terug is er iemand om het leven gekomen omdat een karretje met een zuurstofcilinder mee naar binnen genomen was, die klapte naar binnen terwijl iemand in de tunnel lag, op slag dood.
Whoa. Dat noem je nog 's een freak accidentquote:Op woensdag 3 mei 2006 14:54 schreef Catbert het volgende:
Een tijdje terug is er iemand om het leven gekomen omdat een karretje met een zuurstofcilinder mee naar binnen genomen was, die klapte naar binnen terwijl iemand in de tunnel lag, op slag dood.
Ja maar ik moest voor m'n hoofd. Mijn benen bleven buiten de scanner. En doordat m'n T-shirt over m'n broekzak hing/lag, schoot het knippertje horizontaal m'n oksel in. Denk ik.quote:Mwoa. Ik snap niet hoe jij dat ding in je oksel hield eigenlijk, metalen zooi wordt naar de wand van de tunnel getrokken.
Ik had geen idee wat me overkwam. Ik voelde alleen ineens een enorme pijn. En ik kon/mocht met m'n armen niet bewegen natuurlijk. Wat voor type scanner het was weet ik verder niet, in elk geval dus blijkbaar een verouderde.quote:En een nagelschaartje kun je in een 2T machine nog wel loskrijgen.
Het word je echt 20 keer gevraagd, en nee ze gaan niet zomaar in je broekzakken neuzelen nee...quote:Op woensdag 3 mei 2006 16:48 schreef GLO het volgende:
maar ff checken was er niet bij
Het werd mij maar 2 keer gevraagd (1 x voor en 1 x na het leeghalen van gaatjes en zakken) en ik doelde op de metaaldetector waar Charmian het over heeft.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:12 schreef muzas het volgende:
[..]
Het word je echt 20 keer gevraagd, en nee ze gaan niet zomaar in je broekzakken neuzelen nee...
Voor oogproblemen en nog wat andere uitvalsverschijnselen. Dus een scan voor het hoofd. Voordat ze verder zoeken wilden ze eerst weten of er niet 'iets' zat.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 09:13 schreef mrSPLIFFY het volgende:
uitslag is niets uitgekomen... ?
waarom moest je er eik in?
Stelt niets voor hoor zo'n scan maken. Waar moet je een scan van laten maken?quote:Op dinsdag 16 mei 2006 15:15 schreef xNightElf het volgende:
Nou ik ben benieuwd.. moet binnenkort ook een MRI laten maken.
quote:Op woensdag 17 mei 2006 23:19 schreef Xortes het volgende:
Uit ervaring kan ik vertellen dat ze meteen komen aangerend als je de noodknop indrukt. Wat ze bij de VU vaak zeggen is dat je je ogen niet open moet doen. Daar ging het bij mij ook mis, want de buis zit op ongeveer 5 cm afstand van je ogen, en ik heb dus claustrofobie. Je mag je eigen CD meenemen, dat hielp bij mij, ogen dicht houden en jezelf voorstellen dat je op een uitermate rumoerig strand ligt, dan is het zo voorbij
nu ja, je gaat er altijd 'helemaal' in, dus ik vraag me af als het enkel je enkel is, waarom je dan toch helemaal erin moetquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:35 schreef mrSPLIFFY het volgende:
eerst hoofd maarze moesten me hoofd mri en dus das logisch... als ze je enkel moeten doen zal t anders zijn lijkt me
Omdat anders het magneetveld niet klopt. MRI werkt via magnetisme en spoelen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:40 schreef milagro het volgende:
[..]
nu ja, je gaat er altijd 'helemaal' in, dus ik vraag me af als het enkel je enkel is, waarom je dan toch helemaal erin moet
quote:Op maandag 1 mei 2006 01:15 schreef JustJunior het volgende:
[..]
Ja, hangt er natuurlijk ook vanaf wat ze willen scannen. Als ze je hoofd willen zien, gaat die er in. Als je ze je voeten willen zien dan gaan je voeten erin.
En er zijn volgens mij ook wel verschillende soorten scanners, maar dat bepaalt niet of je "head first" of niet erin gaat.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:51 schreef DDM het volgende:
[..]
Omdat anders het magneetveld niet klopt. MRI werkt via magnetisme en spoelen.
Vreemd dat ze dat niet met een CT doen, zelfs met veel prutsen zul je mbv MR nooit mooie botplaatjes krijgen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:13 schreef maikel112 het volgende:
Ikke 21 Januari voor het eerst MRI scan, ben wel benieuwd hihi
Wel stom dat ik bijna 1,5 maand moet wachten om te kijken of er scheurtje in me schedel zit, niet echt een velig idee...
bij mijn MRI's [2x, ook knie] hoefde ik maar tot mij middel erin, dus dat viel heel erg meequote:Op donderdag 25 september 2008 12:11 schreef Kidney_Bean het volgende:
Even een enorme schop, maar wil graag toch even wat ervaringen weten
Een goede bekende van mij krijgt binnenkort een mri scan van haar knie (er is misschien iets in haar knie gescheurd, of iets met de miniskus (hoop dat ik het goed schrijf)). Omdat ze nogal claustrofobisch is, vroeg ik me af hoe lang het ongeveer zal duren met haar knie, en of ze er helemaal in moet. En ik ga waarschijnlijk met haar mee als steun en toeverlaat, ik moet dan zeker achter glas plaatsnemen of gewoon in de wachtruimte?
Ik heb van die gele herrie stoppers(oordoppen) gekocht is dat genoeg om de herrie voldoende te dempen.quote:Op zondag 28 september 2008 16:28 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb er compleet in gelegen een aantal keer voor onderrug, midden, bovenrug, en nek. Lekker muziekje op en schouders kwamen tegen de machine aan vanwege brede schouders en smalle machine. Verder gewoon liggen en laat de machine het werk maar doen
Oke dank je wel, ik moet er namelijk onder ivm oorsuizen en wil niet dat dat erger wordt, vandaar de vraag!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:42 schreef jack4ya het volgende:
Nou dat is schromelijk overdreven hoor. Het is een luid geluid, wat ratelend, meer niet.
Kan ook prima zonder herriestoppers, je komt er echt niet doof uit hoor.
Boren bij een tandarts is echt verschrikkelijk vergeleken hierbij, dat is naar en zit "in" je hoofd.
Ik vond een mri meer oncomfortabel dan eng en verder wat luid, maar meer ook niet.
En? Ben je inmiddels al geweest Henk-B ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 12:17 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Oke dank je wel, ik moet er namelijk onder ivm oorsuizen en wil niet dat dat erger wordt, vandaar de vraag!
Euh nee eigenlijk niet!quote:Op vrijdag 3 april 2009 02:06 schreef milia het volgende:
[..]
En? Ben je inmiddels al geweest Henk-B ?
Dat kan, je kunt ook een CT-scan gehad hebben. Bij een CT-scan is het gat waar je in ligt groter en lig je meer in een soort cirkel, een MRI-scanner is meer een lange tunnel. Daaraan kun je het verschil goed zien.quote:Op vrijdag 3 april 2009 15:34 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik heb ook ooit wel eens in zo'n scanding gelegen als kind, alleen met met hoofd.. Maar ik kan me echt helemaal niks van een hard geluid herinneren. Was het dan een andere soort scanner dan MRI?
Het kan verschrikkelijk zijn als je claustrofobisch bentquote:Op woensdag 11 april 2012 23:05 schreef saaw het volgende:
Jeetje, Retrosweety, zo klinkt het echt als een kutervaring!
Ik moet er eerlijk gezegd een beetje om lachen want ik denk dat je gewoon heel gestrest was en het daardoor allemaal veel erger meemaakte. Heel rot natuurlijk verder, als je daar ligt en het verschrikkelijk vind wil ik dat niet bagatelliseren!
Ik heb meer dan ik zou willen in die dingen gelegen, ook voor rond een uur, en vond het niet echt fijn, maar zo verschrikkelijk is het toch allemaal ook weer niet.
ik heb ook zo'n spalkje en dat was geen probleemquote:Op donderdag 12 april 2012 22:16 schreef summer2bird het volgende:
Hoi!
Ik krijg woensdag een scan van mijn hoofd vanwege vreemde hoofdpijn.
Voor de zekerheid dat het niks ergs is, that is all.
Maar krijg je dan een injectie?
Of is de kans erop niet groot?
Oh ja, ik heb zo'n spalkje achter mijn tanden (boven en onder) is een overblijfsel van mijn beugel.
Die kan ik niet uitdoen.
En dit gaat enorm kinderachtig klinken, maar...
Die MRI is een magneet he?
Knal ik dan niet met mijn kop tegen het plafon oid aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |