discografie:
1984 - Red Roses For Me
1985 - Rum, Sodomy & The Lash
1988 - If I Should Fall From Grace With God
1989 - Peace And Love
1990 - Hell's Ditch
1993 - Waiting For Herb
1996 - Pogue Mahone
en een paar verzamelalbums
in november 1991 werd Shane () uit de band gesmeten waarna het met The Pogues ook minder werd. Shane richte een eigen band op: Shane McGowan & The Popes waarmee hij ook enkele albums uitbracht.
Hierbij ook wat foto's:
voor diegenen die deze toppers nog niet kennen wat tips om te luisteren: Dirty Old Town, Sally McLennane en Hell's Ditch
quote:welk topic?
Op donderdag 15 mei 2003 20:02 schreef Short_stop het volgende:
Is het nou toeval dat we het nog geen twee minuten geleden in een andere thread over pogue mahone hebben of dacht je; ff laten zien...?
heh, ik zie nu dat jij één minuut eerder was... bizar hoor.
edit. ik praat poep, je was 10 minuten eerder, maar het blijft bizar dat ik nadat ik op invoeren had geklikt naar actieve topics ga en daar jouw naam helemaal bovenaan zie staan. Naja... beetje bizar dan
[Dit bericht is gewijzigd door Short_stop op 15-05-2003 20:08]
quote:ik wou net zeggen, pure toeval maar wel leuk
Op donderdag 15 mei 2003 20:04 schreef Short_stop het volgende:
Gaelicheh, ik zie nu dat jij één minuut eerder was... bizar hoor.
quote:Hehe, dat krijg je...
Op donderdag 15 mei 2003 20:09 schreef Short_stop het volgende:
ja, ik had trouwens eergisteren nog mijn originele rum, sodomy & the lash t-shirt aan, al wordt het wel erg strak de laatste tijd
quote:Ik moet eigenlijk eerlijk toegeven dat mijn Pogues-collectie op dit moment bestaat uit welgeteld 1 erg oud t-shirtje
Op donderdag 15 mei 2003 20:12 schreef PogueMahone het volgende:[..]
Hehe, dat krijg je...
Eerlijk gezegd ken ik The Pogues ook nog niet zo lang en omdat ik geen nickname wist heb ik PogueMahone genomen...Ik moet mijn Pogues-collectie nog wel meer aanvullen...
En Shane is ook een geweldige gast.
Leuk ook dat hij het publiek af en toe laat stikken door gewoon out te gaan op het podium. (pinkpop)
Dat is het gevaar bij een optreden van hun, betalen voor een smoorbezopen gast. . Geweldig.
Shane heeft iets droevigs, ook al maakt hij best vrolijke nummers.
Overigens een leuke omschrijving van Shane:
quote:
Welcome to Paddy Rolling Stone, the official web site for that man of many words and few teeth, Shane MacGowan.
geweldig stukje tekst die ze om en om zingen
You're a bum
You're a punk
You're an old slut on junk
Living there almost dead on a drip
In that bed
You scum bag
You maggot
You cheap lousy faggot
Happy Christmas your arse
I pray God
It's our last
Lang Leve The Pogues
quote:Kirsty MacColl.
Op vrijdag 15 augustus 2003 16:58 schreef Riert het volgende:
Ik krijg altijd de kriebels van dat duet met ....... (? die vrouw)
Fairytale of New york
Vet lied ben hem nu aan het luisteren. Prachting accent heeft die zanger. Hoe die Tea zegt: Tayyyyyy.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:26 schreef Kriegel het volgende:
Whisky You're The Devil
Oh, whisky you're the devil
you're leading me astray
over hills and mountains
and to Amerikay
you're sweetness from the Bleachner
and spunkier than tea
Oh whisky you're my darling drunk or sober
Je vergeet "The crock of gold"quote:Op maandag 28 juli 2008 12:17 schreef thedeedster het volgende:
Geweldige band, maar IMHO is het toch vooral Shane die de band dat extraatje heeft gegeven. Dus jammer dat ze uit elkaar zijn en Shane zo weinig produceert (volgens mij alleen nog maar een live album sinds "the snake" )
Men die zanger zit ook alleen maar te zuipen he.quote:
Helaas veel te vroeg overleden. Enige kerstnummer wat wel te pruimen is. Geweldige band, Fiesta, Dirty Old Town en de Irish Rovers met de Dubliners. Shane is toch wel een heldquote:
Dat is mooi. Ik kan "Fairytale of New York" en "A pair of brown eyes" spelen, zullen we een Pogues-coverband beginnen? Ik zing ook net zo slecht als Shane.quote:
van de geweldigde website http://www.poguetry.com waar over alle liedjes achtergrond informatie te vinden isquote:Hell's Ditch
(Shane MacGowan/Jem Finer)
This song is based largely on the life and writings of French author and playwright Jean Génet (1910-1986). Génet spent much of his youth and early adulthood in and out of prisons across Europe. In 1948, following his 10th conviction for theft, he received a life sentence but he was released upon the intevention of Jean-Paul Sartre and other stars in the French intellectual firmament.
"The killer's hands are bound with chains
At six o'clock it starts to rain..."
These lines relate to a scene in Génet's Miracle of the Rose (1946) describing the execution of a murderer.
"He'll never see the dawn again
Our lady of the flowers..."
Our Lady of the Flowers (1944) was Génet's first novel. It is based on his experiences in the French penal system.
"Genet's feeling Ramon's dick
The guy in the bunk above gets sick
In the cell next door the lunatic
Starts screaming for his mother..."
Génet's prison novels contain graphic descriptions and passionate defenses of homosexuality and vivid descriptions of the horrid conditions within the prison walls.
"Black dildo, black hell
As the Spanish cops ridiculed my gel..."
When he was 19, Génet escaped from a youth detention center and joined the French foreign legion. He deserted soon after and drifted around Europe, where he survived by stealing and homosexual prostitution. He was arrested in Spain for his homosexual practices, served his time, returned to France and was arrested repeatedly, culminating in the life sentence mentioned above.
Ik vond dat nou eigenlijk net de nummers waar ik snel op uitgeluisterd was.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:11 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Hell's Ditch
"Sunnyside of the Street", "Sayonara" en "Rain Street" zijn toch juweeltjes?
Zo duur.quote:Op zaterdag 24 april 2010 20:12 schreef blistah het volgende:
Ze komen in Amsterdam !![]()
http://alternative.blog.n(...)oncert-in-de-melkweg
Ik las in een interview in mojo dat hij ze inmiddels kwijt is geraakt ergens in een kroegquote:Op dinsdag 26 mei 2009 21:31 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Bescheiden kickje.. Shane heeft een nieuw gebit.
[ afbeelding ]
Misschien krijg je er weer een pint bij. Deden ze vorige keer wel.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |