abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 januari 2001 @ 16:20:07 #1
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_704934
Tja, de topictitel zegt het al.

Ik ga naar in maart naar Malta en vroeg me af of er iemand tips heeft over wat ik zeker moet gaan zien en wat zeker niet.

Verder vroeg ik me af of er pinautomaten zijn waar je met een Nederlandse/Engelse as kan pinnen.

pi_705305
jojogirl heb je al betaald?
anders zou ik overwegen een andere bestemming te kiezen, sorry

ik had er een week geboekt, maar heb van ellende na een dag(!) een vlucht naar sicilie geboekt, om pas op het eind van de week terug te komen

het zal in de zomer best wel aangenaam zijn, je kunt alles met engels doen, ook handig, en je kunt er gewoon pinnen hoor, maar voor minder geld had je met babs in instanbul kunnen zitten

en toch steeds weet ik niet goed uit te leggen waarom ik het leggen waarom ik het daar zo vervelend vond
zal aan mij gelegen hebben en iig een fijne reis

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 19:02:36 #3
4177 Jojogirl
pi_705549
met Babs?
pi_705573
sorry, met barb, zie istanbul topic, dat was dus wel leuk en goedkoper
  woensdag 31 januari 2001 @ 11:50:14 #5
4177 Jojogirl
pi_707005
Verder niemand die naar Malta is geweest?
pi_707182
Ikke!
En ik vond het ook vreselijk.....

Ik zat in St Julians en dat was echt Salou in het kwadraat, ontzettend druk en heel erg gericht op 16/17 jarigen.

Verder was het strand heel klein en zaten we middenin een hittegolf in een app. zonder airco....
De bevolking spreekt wel redelijk Engels, maar waren waar wij zaten niet echt vriendelijk en behulpzaam. Daar kon ik me wel iets bij voorstellen, als je keek hoe de hele stad werd overgenomen door (jonge) toeristen...

Wat ik wel leuk vond (om even positief te eindigen ) was de excursie naar Valetta en Mdina, dat zijn mooie oude steden waar het wat rustiger is.

woensdag 31 januari 2001 @ 13:59:51 #7
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_707332
Nou Jojo, die reacties liegen er niet om. Trek het je niet aan meisje. Zelf ben ik nooit op Malta geweest, maar 't zal toch best wel meevallen denk ik zo. Ik hoop, ondanks de negatieve posts hiero, dat jullie met z'n 2-en toch een hele leuke vakanties hebben
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  woensdag 31 januari 2001 @ 16:53:13 #8
269 vats
Live life to the max!
pi_708240
Ik weet niet wat de rest allemaal lult jojo, maar ik vond Malta echt fantastisch!

Het is een lekker klein eiland, wat dus goed in een korte tijd te verkennen is! Je kan overal heerlijk eten, en iedereen spreekt engels, want dat is de nationale taal!

Pinnen gaat heel goed, je kunt bij elke goede bank gewoon je pasje in die gleuf laten glijden

Een paar tips van dingen die je niet moet missen:

- De blauwe grot (dit is een grot aan de kust, je kunt er in varen met een bootje, de zon die de grot in schijnt maakt het water fel blauw, erg mooi gezicht

- Valetta, de hoofdstad van Malta is echt heel mooi om te zien, vol hele mooie gebouwen, winkels en restaurants. Naast Valetta zitten de touristenorde Sliema en St Julians (met haar touristenwijk Paceville)

In Paceville zitten alle jongeren (zat ik ook) het barst daar van disco's en cafes. Sliema is een stuk rusiger.

Ik zou lekker naar Malta gaan, heerlijk weer, heerlijke zeewater (mooi zandstrand is er ook, moet je naar golden bay gaan, dat is vlak bij Gozo) eten is erg goed en niet duur. Autohuur is ook erg laag, ik had 2 jaar geleden een jeep inclusief benzine en verzekering voor 60 gulden per dag, op die manier zie je het meeste van dit eiland!

Veel Plezier

woensdag 31 januari 2001 @ 16:55:18 #9
4177 Jojogirl
pi_708257
Vats, weet jij toevallig ook of er minimumleeftijd (of minimaal x jaar je rijbewijs) is voor autohuur?
  woensdag 31 januari 2001 @ 17:50:02 #10
269 vats
Live life to the max!
pi_708486
Hmm ff denken, ik was er in de zomer van 98 en was toen dus 22. Ik denk dus dat die leeftijd op 21 staat. Verschilt heel erg veel per land dat auto huren.

Vorig jaar was ik op Cyprus, daar kon ik geen auto huren, minimale leeftijd 25 daarzo.

Anyway, wil je meer weten, laat het me weten!

cpdekker@caiw.nl

vrijdag 2 februari 2001 @ 22:01:35 #11
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_714970
Malta is zeker niet zo slecht als eerder werd beweerd.
Auto huren is misschien niet zo verstandig: huurauto's zijn herkenbaar aan hun nummerplaten en genieten niet veel respect in het verkeer dat een kruising is van Engels (links rijden) en Italiaans (aan de kant, hier kom ik!). Maar Malta is niet groot en er rijden nog van die oude Engelse bussen.
Ga in Valetta ook naar de MAlta Experience om in korte tijd het een en ander van de geschiedenis op te pikken. Zelf heb ik ook nog een excursie gemaakt, waarbij je 's ochtends een rondrit maakte over Gozo en 's middags een zeiltrip om Comino heen. Verplicht nummer daarbij is de Blue Lagoon, wat onwaarschijnlijk helder water bevat.
Laat je niet ontmoedigen, maak er gewoon een leuke vakantie van!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  donderdag 29 maart 2001 @ 09:58:11 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_872879
En Jojo en Hoekie? Hoe was het op Malta? Hebben jullie mooi weer gehad? Is het een leuk eiland of was het eens maar nooit weer?
  donderdag 29 maart 2001 @ 10:05:50 #13
4177 Jojogirl
pi_872899
Het weer was super: meer dan 25 graden en zonnig (eigenlijk hoort het in maart 20 graden te zijn,maar we hadden extreme mazzel).
Malta is erg mooi, veel leuke plaatsjes, mooie kerkjes etc. De andere twee eilandjes (Gozo en Comino) zijn ook erg mooi, vooral de Blue Lagoon die naar Comino ligt.
Verder was het echt heel makkelijk om overal te komen. Het busnetwerk is nl. vrij uitgebreid en werkt prima (ook erg goedkoop trouwens).

Helemaal toppie vakantie gehad dus.
Nou nog hopen dat de foto's gelukt zijn.

pi_873485
Mooi,
ik zal het gewoon slecht getroffen hebben die keer dat ik er was. Het weer was toen ook zwaar ellendig, en met goed weer is het al snel een feestje in vergelijking met het kille noordzeeklimaat.

Ik ben blij dat je je niets van het negatieve verhaal hebt aangetrokken, als ik de temperaturen hoor word ik stinkjaloers.

*offtopic
En je was met hoekie?
mijn pc was kapot, ik kon de mail niet beantwoorden en ben het mailadres kwijt!

donderdag 29 maart 2001 @ 14:55:55 #15
4177 Jojogirl
pi_873794
Ja ik was met Hoekie, heb z'n meeladres al naar je toegestuurd.
pi_873820
quote:
Op 29 maart 2001 10:05 schreef Jojogirl het volgende:
Helemaal toppie vakantie gehad dus.
Nou nog hopen dat de foto's gelukt zijn.
Fijn dat jullie het leuk hebben gehad en fijn dat jullie terug zijn.

Je had daar op Malta zelfs nog aan ons FOKkers gedacht hè

Als je liever hebt dat ik deze link hier verwijder, doe ik dat wel hoor.
http://www.fokforum.nl/showtopic/37626

[Dit bericht is gewijzigd door Kielef op 29-03-2001 15:05]

eigenlijk ben ik een straathond
  donderdag 29 maart 2001 @ 15:42:42 #17
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_873968
Malta is een prima plek voor een weekje.
Wat je zeker moet doen duiken, is zo'n beetje de leukste plek in de middelandse zee. Veel duikscholen, volledige cursussen maar ook 2 daagse intro's.

Ga ook ff op het buureiland Gozo kijken. Net iets groener maar nog kleiner. Voor de liefhebber is het eiland tevens archeologisch en historisch interessant. Je alleen in het nachtleven storten en dood aan het strand hangen is op Malta een keuze, geen noodzaak als in Salou

If at first you fail, re-define your objective.
  donderdag 29 maart 2001 @ 15:50:29 #18
4177 Jojogirl
pi_874001
Jaja Kielef kon het inderdaad niet laten Maar er waren daar ook zo ontzettend veel internetcafé's.

Dat duiken ga ik zeker een keer doen als we er nog eens komen. 1 weekje was eigenlijk gewoon veel te kort, maar wel heel leuk.

vrijdag 30 maart 2001 @ 12:53:17 #19
1762 YPPY
Yppiaans
pi_875386
quote:
Op 29 maart 2001 15:50 schreef Jojogirl het volgende:
Jaja Kielef kon het inderdaad niet laten Maar er waren daar ook zo ontzettend veel internetcafé's.
Waaaaaaaaaaaaaaar zijn die internetcafé's allemaal?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 31 maart 2001 @ 21:27:16 #20
4177 Jojogirl
pi_879600
In Paceville (waar alle clubs van het eiland zitten) zitten er zoveel dat je ze niet kan mislopen. De goedkoopste zit om de hoek van de straat met de Empire en de Havana erin, naast de Blackbull Pub.
Die was nu Lm 0.60 per uur, wat dus drie en halve gulden per uur is.
  dinsdag 3 april 2001 @ 09:38:12 #21
1762 YPPY
Yppiaans
pi_888716
quote:
Op 31 maart 2001 21:27 schreef Jojogirl het volgende:
In Paceville (waar alle clubs van het eiland zitten) zitten er zoveel dat je ze niet kan mislopen. De goedkoopste zit om de hoek van de straat met de Empire en de Havana erin, naast de Blackbull Pub.
Die was nu Lm 0.60 per uur, wat dus drie en halve gulden per uur is.
Dat is nou belangrijke informatie!
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  dinsdag 3 april 2001 @ 09:42:44 #22
4177 Jojogirl
pi_888724
En ik maar denken dak de enige verslaafde ben.
  woensdag 4 april 2001 @ 14:19:06 #23
1762 YPPY
Yppiaans
pi_895652
quote:
Op 03 april 2001 09:42 schreef Jojogirl het volgende:
En ik maar denken dak de enige verslaafde ben.
nee hoor, dat ben je dus niet. Ik moet toch even mijn ouders mailen om te zeggen dat ik veilig ben aangekomen?

uhm... maar mijn ouders hebben geen mail

oja, toch maar ontopic. Weet jij hoelang de boot erover doet van Valetta naar Sliema?

*OUD heilige*
  woensdag 4 april 2001 @ 14:41:18 #24
4177 Jojogirl
pi_895817
Ik weet het niet, maar het kan nooit lang zijn. De bus die om de baai heen van Sliema naar Valletta rijdt, doet er nog geen kwartier over.
Tenzij je natuurlijk een rondvaartboot neemt, kan het dus niet echt lang duren.
pi_1229411
Ok, nog even een vraagje voordat we zaterdag vertrekken: wat is het handigst om mee te betalen op Malta? Gewoon Maltese Lira meenemen, of is er een valuta die men liever ziet daar? (Denk aan Turkije, waar je het beste Duitse Marken mee naar toe kunt nemen)
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 18 juli 2001 @ 16:58:25 #26
12588 Lievurd
Doet haar naam eer aan
pi_1229723
maltese lira
Hoe dieper het dal, hoe hoger de top.
pi_1230487
quote:
Op woensdag 04 april 2001 14:19 schreef YPPY het volgende:
Weet jij hoelang de boot erover doet van Valetta naar Sliema?
Een minuut of 5 a 10.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_1230657
quote:
Op woensdag 18 juli 2001 16:58 schreef Lievurd het volgende:
maltese lira
Ah, dus toch. Wat gek dan dat ze die niet op het postkantoor verkopen! Nouja, er zit toch zeker wel een GWK op Schiphol... wissel ik daar wel...

Thnx!

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_2957988
Als de mod het goed vind deze weer ff omhoog, want ik en mijn vriendin lopen met het plan rond naar Malta te gaan..
(Dan wel in hotel met airco )

Iemand het afgelopen jaar nog op Malta geweest en weten jullie nog meer Do´s en Dont´s ?

Be careful what you wish...You just might get it.
pi_2962163
Wij zijn dus vorig jaar geweest, en het was echt leuk! We zaten in Sliema, dat was lekker centraal tussen st. Julians en Valetta.
We gingen in juli, dus 's middags was het erg warm. Valetta is een leuke stad en de Malta experience (die noemde iemand anders ook al) is aan te raden. Het is daar binnen ook lekker koel. Er is daar ook een geschiedenismuseum met nogal wat over de oorlog (Malta heeft geloof ik meer bommen gehad dan Rotterdam).
Het eiland is niet groot, net zo groot als Texel, maar er is wel veel te doen, genoeg voor een week iig. Bij Mdina, de oude hoofdstad, zijn ondergrondse gangen. Wij zijn niet naar de bekendste geweest, maar naar de anderen die daar vlakbij lagen. Was erg leuk! We kregen een rondleiding van de ontdekker van de catacomben.
Vanaf Sliema was het met de boot 10 minuten naar Valetta, waar alle bussen vertrekken. Het is nog wel een eindje lopen van de boot naar het busstation, maar het grootste gedeelte is door een winkelstraat.
Je MOET naar de blauwe grot trouwens, is erg mooi! Popeyland is leuk is je dat interesseert, wij hebben het vanaf een boot gezien.
Malta is erg leuk om een weekje heen te gaan en omdat er overal Engels gesproken wordt, heb je geen gids nodig.
*OUD heilige*
pi_2963114
quote:
Op dinsdag 30 januari 2001 16:20 schreef Jojogirl het volgende:
Verder vroeg ik me af of er pinautomaten zijn waar je met een Nederlandse/Engelse as kan pinnen.
Zijn volgens mij in de meeste vakantiebestemmingen wel te vinden
pi_2968542
quote:
Op maandag 28 januari 2002 14:35 schreef YPPY het volgende:
Wij zijn dus vorig jaar geweest, en het was echt leuk! We zaten in Sliema, dat was lekker centraal tussen st. Julians en Valetta ...........Malta is erg leuk om een weekje heen te gaan en omdat er overal Engels gesproken wordt, heb je geen gids nodig.
Klinkt goed allemaal . Wij gaan de 1e week van juni, dan is het er niet zo extreem warm lijkt me. Verder is een dagje autohuren ook nooit weg, is ook niet duur daar, wel uitkijken dat we geen wrak krijgen
Be careful what you wish...You just might get it.
pi_2976138
Een cruise rond het eiland (wel met de goeie maatschappij gaan! niet die captain morgan ofzo, maar die met die mooi 'houten' schepen!!) is, als je een beetje zeebenen hebt, ook erg aan te raden.

Je vertrekt dan 's ochtends om een uurtje of 9 en gaat dan het hele eiland rond, met een stop van een uurtje of 2 vlakbij Comino (dacht ik), het schip stopt dan even in The Blue Lagoon, je duikt dan zo van het schip de blauwe zee in. Prachtig! Ondertussen bereidt de bemanning dan een heerlijke lunch. Rond 6 uur leg je dan weer aan bij je vertrekpunt, je bent dan dus echt een hele dag weggeweest.

Nogmaals, wij hadden (net als de rest) erg last van zeeziekte. Aan de zuidkant van het eiland ('s ochtends) was de zee nogal ruw en zo stabiel zijn die bootjes nou ook weer niet. 's Middags, na de stop, was het best goed te doen.

Echt goedkoop is het ook niet, zo'n 100 gulden pp dacht ik.

En nog maar een keer: NIET (niet!) met Captain Morgan gaan! Hun idee van een cruise is: we zetten 100 kuipstoeltjes op een oude pont en daarmee varen we het eiland rond. Die andere (waar ik de naam dus even niet meer van weet) maatschappij heeft dus echt mooie (zeil)schepen met een deskundige bemanning en een gids aan boord.

Succes!

pi_2976477
quote:
Op maandag 28 januari 2002 15:41 schreef Tom het volgende:

[..]

Zijn volgens mij in de meeste vakantiebestemmingen wel te vinden

Soms is het even zoeken, maar in de 'steden' zijn ze wel te vinden.
*OUD heilige*
  maandag 10 mei 2004 @ 14:54:01 #35
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_19018942
Ik zit er ook over na te denken om naar Malta te gaan,
Maar ik hoorde dat de beachmasters appartementen midden in het uitgaansgebied liggen (dus niet slapen?)

En kan je nog makkelijk naar een rustig strandje met de bus vanaf St Julians ?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  dinsdag 11 mei 2004 @ 08:33:46 #36
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_19038502
Ging Jojogirl nog maar eens een keertje naar Malta, dan zou ik maar wat graag haar rug insmeren.
pi_27892995
Ik ben erover aan het denken om naar Bugibba op Malta te gaan. Is er iemand die hier al ooit is geweest? Dan kan diegene mij vast wel vertellen of het leuk is voor een stelletje dat niet van Salou-achtige rituelen houd...
pi_27897718
Ik kan je een link geven naar mijn foto's van malta vorig jaar zomer

http://george.zwijndrecht86.nl/Malta2004

Toentijdige verslag:

De 9 dagen vakantie op Malta zitten er helaas weer op. Bij deze een beloofde samenvatting van 9 dagen zon, zee en zwembad.

De 9 dagen op Malta waren heet. Inplaats van de gemiddelde 28 graden was het 34'C - 38'C in de schaduw. Dit kwam door een hittegolf. Omdat ik persoonlijk geen zin in heb om al om 7 uur op te staan om plaatsen te bezichtigen tot uiterlijk 13.00u (dus voor de hitte) lag ik 7 van de 9 dagen standaard de hele dag aan het zwembad te bakken en te luieren. 1 dag ben ik wel meegegaan. Ik wilde wel de hoofdstad Valetta gezien hebben. Daar heb ik uiteindelijk geen spijt van gehad. Valetta is een kleine, maar toch zeer artistiek stadje. Mooie kerken en straten stralen het beeld uit. Uiteraard staan er genoeg foto's in het fotoalbum van Valetta. De andere dag gingen we naar de Blue Lagoon. De blue lagoon ligt op het eiland Comino en is (zoals de naam het al zegt) een prachtige lagune met helder azuurblauw zeewater. Een tropisch paradijsje waar zeer veel mooie dames waren . De avonden bestonden uit lekker eten en naar het uitgaansgebied gaan. Het plaatsje St. Julian waar ik verbleef heeft een groot uitgaanshart. Het centrum bestaat puur uit cafe's en discotheken. De Salou van het Malta wordt het ook wel genoemd. Voor NL'ers is Salou zeer populair en voor italianen is Malta zeer populair. Ik heb me in de avonden uitstekend vermaakt. Het hotel waar ik verbleef was het Hilton hotel en de foto's bewijzen hoe chill het hotel was qua chillen. Jetskien was het meest fantastische vermaak wat ik heb meegemaakt. Dit wil 110% zeker vaker doen !

De 9 dagen vlogen voorbij en ik kan iedereen aanraden om Malta een keer gezien te hebben. Alle faciliteiten zijn beschikbaar, uitgaan is goed, mooie geschiedenis, Mooie steden/ dorpen, Ontspannen is een ware must, weer is altijd goed enz enz enz.

Op 3 uurtjes vliegen ligt een eiland waar je perfect vakantie kan vieren en tot rust kan komen!
pi_27929675
ik vertrek do-dag naar St. Julians, ben benieuwd of dat het Salou van Malta is.....
Take on the situation, but not the torment ...
pi_28841676
St. Julians is gezelig met in Paceville een drietal straatjes waar het nachtleven zich afspeelt. Valt allemaal reuze mee. Hugo's is overigens een geweldige lounge-tent.
Take on the situation, but not the torment ...
pi_28842450
ik vond malta super, zat in quawra wat een leuk en redelijk rustig, maar wel touristisch stadje is. Echt super zijn de jet ski tours om gozo heen. Een jeepje huren (wel links rijden) en gewoon het eiland gaan verkennen. mdina gaan bekijken. snorkelen is er ook leuk. stappen in st. julians. Is echt genoeg te doen
liever een slechte waarheid, dan een goede leugen
geld verdiensite's? klik hier
  maandag 18 juli 2005 @ 20:15:54 #42
39360 Cheetaaaah
Keep smiling
pi_28920249
Ik ben net 1 dag terug van 8 dagen Malta en heb een geweldige vakantie gehad! Echte aanraders zijn het duiken via de duikschool (naar ik weet zitten die duikscholen over het hele eiland). Dit is ook voor beginners en voor omgerekend 35 euro maak je een duik tot 6 meter diepte. Alles bij elkaar ben je zo´n 2 uur bezig met instructies en duiken.
Verder is de blue lagoon inderdaad een absolute aanrader! Zelf had ik een dagexcursie geboekt (via m´n reisleidster ter plaatse), waarbij het ochtendprogramma bestond uit een jeep-safari op Gozo en daar hele mooie dingen zag! en ´s middags lagen we op de catamaran in de blue lagoon en later op de middag in een andere haven. Echte aanrader!!
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
pi_28920547
*meldt!

Ook in Sliema is geweest, vond het erg leuk.
Alles gelopen, of met de bus. Geweldig die bus!
Enne bij Friday's gegeten....
Jack Daniels Steak...
En long island ice-tea's gedronken...
(En dan op je blote voeten naar huis... )

Verder lekker gewinkeld, en niks gedaan.
"s ochtends lekker in zo'n strand tentje ontbijt en koffie of thee gedronken, dan lekker even stukkie lopen, beetje hangen en zwemmen.
Malta is goed voor 8 dagen, langer moet je er volgens mij niet echt zitten.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  maandag 18 juli 2005 @ 20:56:02 #44
39360 Cheetaaaah
Keep smiling
pi_28921756
Ik zou me er gemakkelijk 2 tot 3 weken kunnen vermaken hoor. In 8 dagen heb ik nog lang niet alles gezien, moest erg selectief zijn met m´n excursies.
Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst...
pi_28921871
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:56 schreef Cheetaaaah het volgende:
Ik zou me er gemakkelijk 2 tot 3 weken kunnen vermaken hoor. In 8 dagen heb ik nog lang niet alles gezien, moest erg selectief zijn met m´n excursies.
Ja, we hebben wel veel excursies gezien, maar niet mee gegaan.
Ook mooie gebouwen etc etc. Dat is wel waar.
Maar voor een strand vakantie heb je het na 8 dagen wel gezien.
Wij zijn maar simpele mensen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_28950135
Weet niet precies wat de doelgroep is, maar ik heb in de zomer van 2003 2 maanden stage gelopen op Malta (tijdje terug dus al).
We woonden midden in Paceville (uitgaansgebied dus), recht boven de Burger King. De eerste paar weken konden we ons prima vermaken in Paceville, maar op een gegeven moment heb je het toch een beetje gehad...we leerden enkele Maltese meisjes kennen en die hebben ons een beetje een andere kant van Malta laten zien:

Als je niet van die stampvolle discotheken houdt met allemaal pubers kun je beter naar een van de open-lucht discotheken gaan wat dieper in het land...ik weer iig dat er een was die "Numero Uno" heette, bij het Ta Qali National park (meen ik). Die feesten zijn echt de shit! iedereen gaat helemaal los, je zit tussen de locals (altijd leuker) en het is ook wel bijzonderder dat je tussen de bomen staat te dansen (overdag is het gewoon een park).
Verder was er toen wij er waren ook een feest van MTV in Popeye village (opname plaats van Popeye the movie, heel schattig allemaal, ook overdag) waar Roger Sanchez kwam draaien, en in het Ta Qali National Park was een feest met oa. Tiesto en Sven Väth, echt 100X beter dan die Paceville...

Verder nog wat tips:
Als je in Paceville bent: één dag per week (ik geloof woensdag) kun je in het Casino voor 1 pond een heel menu eten, (van die lokkertjes die ieder casino heeft behalve in NL volgens mij): prima voor studenten die 2 maanden met een klein budget moeten doen...

Jongens die meisjes zoeken kunnen er ook echt prima naartoe, ze zijn echt supper makkelijk en verder is het eiland echt stuffed met jongeren uit heel Europa die daar in zo'n zomerkamp Engels komen leren (je kent het wel: "klaar met middelbare school en alleen op vakantie-tafarelen")

have fun
pi_28950375
Eerst even "Eenzaam" van Boudewijn Buch lezen, over het eiland Filfla....

Daarna naar Dingli Cliffs rijden, waar vandaan je Filfla kunt zien liggen

Valleta = haven voor cruisesschepen = drommen 50+ers = geen reet te doen 's avonds (als 20er)
pi_28950459
quote:
Op maandag 13 juni 2005 19:59 schreef renz0r het volgende:
Ik kan je een link geven naar mijn foto's van malta vorig jaar zomer

http://george.zwijndrecht86.nl/Malta2004
Correctie op foto 136 of 174 : dit is de Nationale Bibliotheek, NIET de stadsbibliotheek!

* Solitarias komt daar regelmatig.....
pi_29025072
Vorig jaar geweest, dit jaar ff 5 daagjes ertussen uit

Naar sint Julian weer
pi_29925135
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:25 schreef Oblivion het volgende:
Malta is goed voor 8 dagen, langer moet je er volgens mij niet echt zitten.
Ben nu bijna 1,5 week terug in Nederland, na een maand Malta. Maar ik kan je vertellen dat het na een maand nog steeds een geweldig eiland is hoor. Er is altijd wel wat te beleven, voor alle leeftijden. De mensen spreken eigenlijk allemaal goed tot uitstekend Engels, en ze zijn ontzettend vriendelijk. Ik weet wel waar ik over een paar maandjes weer naartoe ga
I don't want to be hip; I'm looking for class. I'm just being myself.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')