abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2003 @ 13:22:43 #1
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
  maandag 12 mei 2003 @ 13:24:36 #2
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10372779
nummer 2 al
  maandag 12 mei 2003 @ 13:24:53 #3
26251 Eilanden
pi_10372785
quote:
uote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op maandag 12 mei 2003 11:55 schreef Eilanden het volgende:
[..]

Maar Lobont en Stekelenburg zijn zeker geen toppertjes... En verder raken de sluitposten van Ajax wel errrrrrg gemakkelijk geblesseerd....
--------------------------------------------------------------------------------
GEEN toppertjes? sorry hoor, maar ik vind ze beiden veel beter als die blonde......
Mjah, het was dit seizoen ff minder maar normalitair is der niet zoveel aan de hand.

Veel beter? Wat hebben ze dan al laten zien? Niets schokwekkends... Ze komen echt nog niet aan het niveau van Wapenaar die de afgelopen 2 seizoenen ook niet voor niets genomineerd was als Keeper van het Jaar
pi_10373089
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:24 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Veel beter? Wat hebben ze dan al laten zien? Niets schokwekkends... Ze komen echt nog niet aan het niveau van Wapenaar die de afgelopen 2 seizoenen ook niet voor niets genomineerd was als Keeper van het Jaar

Lobont heeft toch wel laten zien dit jaar dat hij een heel goede keeper is.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10374056
quote:
Op maandag 12 mei 2003 13:36 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Lobont heeft toch wel laten zien dit jaar dat hij een heel goede keeper is.

Ben ik helemaal met je eens. Wapenaar wordt zwaar overschat. Behalve door Ajax die hem terecht vraagt als derde keeper. Persoonlijk heb ik nog liever Hans Vonk, zeker niet de beste keeper van de HCE, dan Harald Wapenaar. Teveel risico, veel te onrustig en schreeuwerig in het veld en relatief gezien veel blunders.
pi_10374197
quote:
Op maandag 12 mei 2003 14:07 schreef SCH het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Wapenaar wordt zwaar overschat. Behalve door Ajax die hem terecht vraagt als derde keeper. Persoonlijk heb ik nog liever Hans Vonk, zeker niet de beste keeper van de HCE, dan Harald Wapenaar. Teveel risico, veel te onrustig en schreeuwerig in het veld en relatief gezien veel blunders.

Maar Harald is wel leuk om naar te kijken, qua spektakel dan.

Vonk vind ik ontzettend achteruit gegaan de laatste jaren.

AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_10374319
quote:
Op maandag 12 mei 2003 14:12 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Maar Harald is wel leuk om naar te kijken, qua spektakel dan.

Vonk vind ik ontzettend achteruit gegaan de laatste jaren.

Dat laatste is waar, maar wij hebben Boy Waterman, de toekomstige keeper van Oranje en SCH, achter de hand.
Ik vind Wapenaar dus verschrikkelijk om naar te kijken, plaatsvervangende schaamte.
pi_10374374
quote:
Op maandag 12 mei 2003 14:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat laatste is waar, maar wij hebben Boy Waterman, de toekomstige keeper van Oranje en SCH, achter de hand.
Ik vind Wapenaar dus verschrikkelijk om naar te kijken, plaatsvervangende schaamte.

Ik vind dat jij altijd veel te negatief doet over Wapenaar.
Tuurlik, het is geen absolute topkeeper, maar voor een ploeg als Utrecht vind ik Harald een uitstekende keeper. Net zoiets als Gentenaar en Beukenkamp, alleen schat ik die twee net iets hoger in als Wapenaar.
pi_10376209
quote:
Altijd lachen met SCH, Hans Vonk hahahahahaha....

Wapenaar hoort bij de 5 beste keepers in de HCE.

Oh, en Boy wie ? Er is maar 1 toekomstige Oranje keeper, en die heet Michel Vorm.

*verder erg leuk om te zien dat een centraal FCU topic toch niet voor niks is geweest.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 12 mei 2003 @ 22:43:12 #10
52527 Chantal21
www.chantalsfotos.tk
pi_10387383
quote:
Op maandag 12 mei 2003 14:18 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Ik vind dat jij altijd veel te negatief doet over Wapenaar.
Tuurlik, het is geen absolute topkeeper, maar voor een ploeg als Utrecht vind ik Harald een uitstekende keeper. Net zoiets als Gentenaar en Beukenkamp, alleen schat ik die twee net iets hoger in als Wapenaar.

Quote JC: je hebt geen goede keeper nodig als je maar een spits hebt die er net 1 meer scoort dan hij er door laat
Je moet het niet moeilijker maken dan het is.
pi_10388294
quote:
Op maandag 12 mei 2003 15:26 schreef PBateman1978 het volgende:

Wapenaar hoort bij de 5 beste keepers in de HCE.

Als het om blunders gaat. Nee sorry, hij valt wel op, maar altijd in negatieve zin. Hij zal wel bij een tweede klasser in Belgie terecht komen nu hij zelfs voor derde keeper te licht is bevonden
  dinsdag 13 mei 2003 @ 01:16:12 #12
26251 Eilanden
pi_10390104
quote:
Op maandag 12 mei 2003 23:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het om blunders gaat. Nee sorry, hij valt wel op, maar altijd in negatieve zin. Hij zal wel bij een tweede klasser in Belgie terecht komen nu hij zelfs voor derde keeper te licht is bevonden

En dan nog is deze "derde" keeper nog altijd stukken beter dan die houten Klaas in het doel van Heerenveen

Bovendien de laatste jaren diverse keren genomineerd als beste keeper van het jaar... zouden al die mensen het dan verkeerd zien????

pi_10390891
Vechten kan hij niet meer, de man die ruim een half jaar voorzitter was van FC Utrecht en afgelopen dinsdag terugtrad. 'Want ik zit stuk.' Maar uitleggen wil Erik-Jan Visser het nog één keer: FC Utrecht heeft bij lange na geen schuld van veertig miljoen euro.
Dat namelijk beweerde de gemeente Utrecht vorige woensdag toen het reddingsplan voor de noodlijdende Domclub werd gepresenteerd.

'Wethouder Spekman heeft zich woensdag beperkt tot statements', aldus Erik-Jan Visser in een interview met het Utrechts Nieuwsblad. 'Hij sprak de taal van een politicus die het verhaal zo bracht dat daar politiek gewin uit te halen valt. Hoezo veertig miljoen euro schuld? Dat slaat nergens op. Maar de landelijke pers neemt dat klakkeloos over en de supporter denkt meteen: Hé, dat bestuur heeft weer een berg ellende onder het tapijt willen schuiven. Hebben ze weer gelogen en bedrogen.

Visser wil het in het UN nog één keer uitleggen: 'De stichting FC Utrecht, waarvan ik tot dinsdag voorzitter was, had en heeft een schuld van ongeveer veertien miljoen euro. Dat heb ik in januari al beweerd, dat beweer ik nu en dat beweren ook de externe adviseurs. En dat zijn toch heus saneringsexperts.'

'Spekman', vervolgt Visser, 'Spekman, die dat natuurlijk ook weet, telt daar doodleuk het tekort van de Stadion Galgenwaard n.v. van zeven miljoen bij op, plus nota bene de hypothecaire verplichtingen van achttien miljoen voor de verbouw van Galgenwaard. Door vervolgens te concluderen dat FC Utrecht dus een schuld heeft opgebouwd van bijna veertig miljoen is pure misleiding.

Winnaar Fok Europacup toto 2003/2004
http://home.wanadoo.nl/fside/geluiden/superjoden.mp3
pi_10391278
Wat een sneue man, die De Visser.

Spekman steekt zijn nek uit, hoeft ie helemaal niet te doen - hij kan ook zeggen: bekijk het maar, jullie hebben er zelf een zooitje van gemaakt. Maar nee, hij doet zijn best.

En wat zegt de (ex-)voorzitter van Utrecht?

dinsdag 13 mei 2003 @ 09:38:10 #15
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10391884
Visser is een rat.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 17:01:56 #16
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10403525
Kaarten Veemarkt, Westraven en Trein uitverkocht ?????

(AC Finale)

GVD dat zou minder zijn, wilde morgenochtend kaartje gaan halen....

woensdag 14 mei 2003 @ 00:26:14 #17
52527 Chantal21
www.chantalsfotos.tk
pi_10413815
Dat kan toch helemaal niet??? Hoeveel scc hebben we???

FC Utrecht-Feyenoord (01/06,finale
Amstel Cup) Max 1 kaart per (S)CC.
Verplichte buscombi of treincombi.
Prijsverschil heeft te maken met de
tribunes.Treincombi vanaf Utrecht CS:
Kaartje e.40 euro exclusief toeslag.
Buscombi (drie opstapplaatsen):
Veemarkt : e.40,- (excl..toeslag)
Westraven: e.46,- (excl..toeslag)
Atoomweg : e.63,50 (excl..toeslag)
Verkoop SCC vanaf 10/5, 10.00 uur via
TB.Verkoop CC-houders vanaf 17/5,9u.
(TT-675)

woensdag 14 mei 2003 @ 00:50:22 #18
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_10414138
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 00:26 schreef Chantal21 het volgende:
Dat kan toch helemaal niet??? Hoeveel scc hebben we???

FC Utrecht-Feyenoord (01/06,finale
Amstel Cup) Max 1 kaart per (S)CC.
Verplichte buscombi of treincombi.
Prijsverschil heeft te maken met de
tribunes.Treincombi vanaf Utrecht CS:
Kaartje e.40 euro exclusief toeslag.
Buscombi (drie opstapplaatsen):
Veemarkt : e.40,- (excl..toeslag)
Westraven: e.46,- (excl..toeslag)
Atoomweg : e.63,50 (excl..toeslag)
Verkoop SCC vanaf 10/5, 10.00 uur via
TB.Verkoop CC-houders vanaf 17/5,9u.
(TT-675)

ongeveer 11000 seizoenskaarthouders.
maar ik kon vanmiddag nog gewoon een kaartje halen voor de trein dus het is nog niet uitverkocht. ik heb dat ook nergens gehoord trouwens
www.hattrick.org
Kampioen van de zevende klasse
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:21:59 #19
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10417665
Ik heb gelijk zaterdag maar m`n kaartje gehaald , stap in de bus bij Veemarkt
pi_10417867
Veemarkt en Westraven zijn uitverkocht, trein alleen nog nummer 8 beschikbaar (uitvak in de Kuip).

bron : Ticketbox

Ik heb nu maar een treinkaartje gekocht, dan maar uitvak...

pi_10420200
quote:
Interesse voor Lamey

FC Utrecht heeft serieuze interesse in Michael Lamey. Lamey die bij PSV onder contract staat is momenteel uitgeleend aan AZ. AZ zou aanvankelijk de verdediger het volgende seizoen ook nog huren. Dat werd door PSV afgeblazen doordat het gat tussen vraag en aanbod te groot was. FC utrecht heeft inmiddels al contact opgenomen met PSV.

Voorlichter Zeijlmans heeft toch zo zijn bedenkingen over de interesse. Het is natuurlijk erg vreemd dat een club met zo'n enorme schuld wel gewoon spelers kan halen'. Tevens liet hij ook weten dat het verschil tussen vraag en aanbod alweer kleiner was geworden.

Zou TOP zijn !
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:06:14 #22
26251 Eilanden
pi_10421403
Provincie weigert FC Utrecht gift van 3,5 miljoen
UTRECHT De provincie Utrecht weigert FC Utrecht te hulp te schieten met een gift van 3,5 miljoen euro. Daarom was door de gemeente Utrecht gevraagd.

Commissaris van de Koningin Boele Staal maakte de afwijzing dinsdagmiddag bekend. Volgens hem is het provinciebesluit unaniem. "We hebben ook de fractievoorzitters in Provinciale Staten geconsulteerd. Die waren het allemaal met ons eens", aldus Staal, volgens wie het geen taak is van de provinciale overheid om een betaald voetbalorganisatie te redden. "De financiële problemen in de bedrijfstak moeten door die bedrijfstak worden opgelost".

De Utrechtse sportwethouder Hans Spekman betreurt de beslissing, hoewel hij zich realiseert dat de positie van de provincie anders is dan die van de gemeente. Zou de stad FC Utrecht niet helpen, kost het de gemeente een bedrag van 5 à 10 miljoen euro om het gebied rond Galgenwaard te voltooien.

Het stadsbestuur had gehoopt op geldelijke steun van de provincie, omdat veel supporters uit de regio komen. In een schriftelijke reactie stelt de gemeente dat Gedeputreerde Staten "daar kennelijk geen boodschap aan heeft".

De afwijzing van de provincie heeft geen nadelige gevolgen voor het gemeentelijk aandeel in het reddingsplan voor FC Utrecht. Dat geldt wel voor Midreth bv, de koper van stadion Galgenwaard. "We zullen voor het openstaande bedrag een andere oplossing moeten vinden en dat gaat vast lukken", aldus een woordvoerster van het Mijdrechtse bouwbedrijf. Het besluit betekent zeker niet dat een streep door het reddingsplan wordt gezet. "Al vinden we het wel jammer. We hadden hierover geen zekerheid en hielden er voorzichtig al rekening mee".

Twee weken geleden is geheim overleg gevoerd tussen Staal en gedeputeerde van financiën Jan van Bergen en een delegatie van het college van burgemeester en wethouders van Utrecht, onder aanvoering van Hans Spekman. Daarin dropte de gemeente Utrecht het verzoek om een bijdrage van 3,5 miljoen euro.

Staal: "Daarna is de presentatie geweest van het reddingsplan. Wij hebben ons beraden en na overleg met de fractievoorzitters in Provinciale Staten hebben we ons besluit aan de gemeente Utrecht meegedeeld".

In 1999 zei het Utrechtse provinciebestuur wel 'ja' tegen een miljoenensubsidie (2,7 miljoen euro) voor de verbouwing van stadion Galgenwaard. Tegen dat besluit werd met name door de linkse partijen in de Staten oppositie gevoerd. Nu ligt een unaniem 'nee'.

Staal vindt het opmerkelijk dat de provincie als enige partij in het reddingsplan een bedrag cash zou moeten betalen: "De gemeente Utrecht verstrekt alleen een lening van 40 miljoen euro". Overigens zou ook een provinciale lening voor Staal onbespreekbaar zijn.

Bron: UN

vrijdag 16 mei 2003 @ 11:28:24 #23
26251 Eilanden
pi_10469352
Zwaanswijk wil op avontuur in buitenland

16/5/2003 9 :23

'Ik ben aan een nieuwe sportieve uitdaging toe', vindt Patrick Zwaanswijk. De verdediger van FC Utrecht droomt van een buitenlands avontuur, ook al heeft hij nog een contract bij de eredivisionist tot de zomer van 2004.
'Als ik na dit seizoen vertrek, verdient Utrecht nog wat aan me', vertelt de 28-jarige speler in De Telegraaf. Vanwege de grote financiële problemen waarin de club verkeert, laat FC Utrecht al een zestal spelers vertrekken, waaronder Harald Wapenaar en Igor Gluscevic. Bovendien verkocht men Stijn Vreven aan 1. FC Kaiserslautern en Dirk Kuijt aan Feyenoord en staat Pascal Bosschaart in de belangstelling van diezelfde Rotterdamse club.

Waarschijnlijk zal de flinke leegloop hebben bijgedragen aan de wens van Zwaanswijk om een buitenlandse club te vinden. 'Als ik echter mijn contract moet uitdienen, doe ik dat voor honderd procent. Al is het alleen al voor de trainers, medespelers en supporters.'

De geboren Haarlemmer is bezig aan zijn vijfde seizoen bij FC Utrecht. Bij die club begon hij zijn professionele voetballloopbaan ook. Momenteel heeft hij 125 duels op zijn naam staan, waarin de centrale verdediger twaalf keer scoorde.

vrijdag 16 mei 2003 @ 11:51:39 #24
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10469961
Van mij mag Zwaanswijk vertrekken hoor, prima gozer, maar ben nooit fan geweest van zijn kwaliteiten...

Vanavond Roda thuis, ik denk 2-0

vrijdag 16 mei 2003 @ 11:58:14 #25
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_10470115
Roda mot eraan ! tis niet anders.( 2-0 zou mooi zijn )
Wanna see a joke, check a look-a-like
  zaterdag 17 mei 2003 @ 11:16:01 #26
26251 Eilanden
pi_10489280
Voor de neutrale toeschouwer moet het ongetwijfeld een leuke pot zijn geweest, maar hoe kan je in hemelsnaam zo'n voorsprong weggeven?????
  zondag 18 mei 2003 @ 16:37:39 #27
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_10513583
quote:
Voor de neutrale toeschouwer moet het ongetwijfeld een leuke pot zijn geweest, maar hoe kan je in hemelsnaam zo'n voorsprong weggeven?????
Typisch Utrecht, zo'n snelle voorsprong lijkt op de 1 of andere manier bijna altijd verlammend te werken bij onze FC.

2e helft was bedroevend slecht IMO, instelling was ineens helemaal verkeerd, en het wisselbeleid van Booy sloeg weereens helemaal nergens op. (Waarom altijd Gluscevic eruit ? En waarom dan altijd Jochemsen erin ?)

Europa kunnen we via de competitie wel vergeten nu ben ik bang.

zondag 18 mei 2003 @ 16:38:17 #28
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10513603
* amnesiac is aankomend voetbalweekend supporter van FC Utrecht

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  maandag 19 mei 2003 @ 13:42:41 #29
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_10531899
quote:
Op zondag 18 mei 2003 16:38 schreef amnesiac het volgende:
* amnesiac is aankomend voetbalweekend supporter van FC Utrecht

Reken maar nergens op, sinds 1970 heeft FC Utrecht pas 1 keer uit van PSV gewonnen, en dat was in sezoen 80/81 (2-3).
  maandag 19 mei 2003 @ 13:48:03 #30
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10532065
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:42 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Reken maar nergens op, sinds 1970 heeft FC Utrecht pas 1 keer uit van PSV gewonnen, en dat was in sezoen 80/81 (2-3).

Gelijkspel zou eventueel ook niet slecht zijn.
  maandag 19 mei 2003 @ 13:48:06 #31
48355 Vitamientje
prrrrrrroooost!!!
pi_10532069
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:42 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

kijk zulke statistieken zie ik op dit moment graag

PSV mot gewoon kampioen worden, hoewel het wel raar is dat ze bovenaan staan en niet kunnen winnen van feyenoord. We zullen het er maar op houden dat PSV een betere all rounder is

spreken is zilver, zwijgen is voor mietjes
pi_10532072
Eens moet de tweede keer zijn!
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 21 mei 2003 @ 23:48:15 #33
52527 Chantal21
www.chantalsfotos.tk
pi_10598718
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:48 schreef Suijk het volgende:
Eens moet de tweede keer zijn!
We gaan stunten!!!!!!
is ze weer...
Oh en Theo heeft gezegd dat ie Utrecht weer "gezond" gaat maken.
pi_10721781
Waar waren al die 'supporters' nou vanavond, en spelers?
Op een avond dat het er om draait...
Een paar malloten die kankuh brouwah roepen...

Vanuit de gemeenteraad was ook kritiek te horen op de weinig loyale houding van de spelers. Wel complimenten voor een deel van de supporters.

Maar alles overziende kan je niet met droge ogen vol houden dat de gemeente het stadion mede zal financieren. Het is nu nog niet beslist, het zal er vast wel doorkomen want zo gaan die dingen. Veel raadsleden zijn ook gewoon bang, zie Leers in Maastricht. Maar het plan is op drijfzand gebouwd en het is aan de minder draagkrachtige Utrechtenaar niet te verkopen. Voetbal is belangrijk en prachtig maar er zijn grenzen.

dinsdag 27 mei 2003 @ 23:22:16 #35
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10722330
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:03 schreef SCH het volgende:
Waar waren al die 'supporters' nou vanavond, en spelers?
Op een avond dat het er om draait...
Een paar malloten die kankuh brouwah roepen...

Vanuit de gemeenteraad was ook kritiek te horen op de weinig loyale houding van de spelers. Wel complimenten voor een deel van de supporters.

Maar alles overziende kan je niet met droge ogen vol houden dat de gemeente het stadion mede zal financieren. Het is nu nog niet beslist, het zal er vast wel doorkomen want zo gaan die dingen. Veel raadsleden zijn ook gewoon bang, zie Leers in Maastricht. Maar het plan is op drijfzand gebouwd en het is aan de minder draagkrachtige Utrechtenaar niet te verkopen. Voetbal is belangrijk en prachtig maar er zijn grenzen.

Besluit nog steeds niet genomen door gemeente raad?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_10725815
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:22 schreef golfer het volgende:

[..]

Besluit nog steeds niet genomen door gemeente raad?

Nu wel - pas diep in de nacht.

De gemeente gaat akkoord met het plan mits de club de schuld van meer dan 7 miljoen euro wegwerkt.

ANP:
Raad Utrecht akkoord met reddingsplan FC Utrecht

UTRECHT (ANP) - De gemeenteraad van Utrecht is woensdagochtend na een debat van 8,5 uur met een nipte meerderheid akkoord gegaan met het reddingsplan voor FC Utrecht. Toch staat daarmee nog niet vast dat de club daadwerkelijk is gered, want verantwoordelijk wethouder H. Spekman maakte bekend dat FC Utrecht eerst een nog resterend bedrag van 7,4 miljoen euro aan schulden moet wegwerken.

Pas dan is hij bereid de overeenkomst rond het reddingsplan met de betrokken partijen te ondertekenen. Volgens de wethouder is het goed mogelijk dat de club daar op korte termijn in slaagt. Het reddingsplan werd opgesteld nadat begin dit jaar bekend werd dat FC Utrecht in grote financiële nood verkeerde.

Het reddingsplan houdt in dat de gemeente Utrecht een lening van 25 miljoen euro (tegen een gunstige rente) verstrekt aan Midreth, de bouwonderneming die bezig is met de verbouwing en uitbreiding van thuisbasis stadion Galgenwaard van FC Utrecht. Midreth kan dankzij de lening het stadion van FC Utrecht kopen en een streep halen door de schulden die de club bij het bedrijf heeft. FC Utrecht gaat de Galgenwaard vervolgens huren en bespaart daarmee ruim 2 miljoen euro op de jaarlijkse huisvestingskosten.

woensdag 28 mei 2003 @ 09:32:36 #37
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10726741
Zal nog een hele klus worden om op korte termijn die 7 miljoen weg te werken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_10726794
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 09:32 schreef golfer het volgende:
Zal nog een hele klus worden om op korte termijn die 7 miljoen weg te werken.
Ja, maar je merkte in de raad dat er weinig andere keus is. Er zit toch een soort dreiging achter.

Het principebesluit ligt er dus die 7 miljoen zal ook wel loskomen.

woensdag 28 mei 2003 @ 09:38:11 #39
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10726865
De gemeente moet ook nog eens 15 jaar garant staan voor de huurbetalingen van FC Utrecht aan dat bouwbedrijf, met die voorwaarde had ik als gemeenteraad al helemaal niet accoord gegaan.. Straks wordt het weer een zooitje en mag de gemeente opnieuw voor de kosten opdraaien.. en zitten ze aan die wurgende garantstelling vast. Als ik de gemeente Utrecht was zou ik elke cent die er daar in of uit gaat willen checken de komende 15 jaar.

Ik zou nu beginnen met het onder curatele stellen van de club en het saneren van het hele bestuur (wegsturen) en er dan een paar ambtenaren in het bestuur zetten die niks anders doen dan alle uitgaven en inkomsten controleren... (dit als voorwaarde) Dan iemand aanstellen die niet vies is van hard saneren (a la Ad Scheepbouwer) en zonder aanziens des persoons gaat strepen in de selectie en andere kostenposten.

[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-05-2003 09:45]

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:11:40 #40
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_10727557
Datum: 28-05-2003

De Utrechtse gemeenteraad is na een debat van ruim 8 uur akkoord gegaan met het reddingsplan van FC Utreecht.
Ondanks de jubel-stemming na het slopende debat is de FC nog niet gered. Er moet nog 7,4 miljoen euro gesaneerd worden voordat er ook maar een handtekening door de gemeente wordt gezet. Wel is FC Utrecht op de goede weg volgens wethouder Spekman en is de verwachting dat Utrecht binnen 2 weken de puntjes op de i heeft gezet.
FC Utrecht moet voor 10 juni de sanering hebben afgerond.

Het reddingsplan voorziet in een lening van 25 miljoen euro aan bouwbedrijf Midreth. Die koopt, samen met een lening van 10 miljoen elders, het stadion van FC Utrecht.
FC Utrecht huurt het stadion vervolgens van Midreth voor een bedrag van 900.000euro per jaar.

De gemeenteraard stemde uiteindelijk in met het reddingsplan. Motie 84 en 95 zijn daarin van groot belang. (zie onder)
De bezwaren tegen het plan kwamen dinsdagavond vooral van Groenlinks, SP, B&G, D66, ChristenUnie en de VVD. Vooral de VVD was duidelijk in hun mening: "De VVD vind het geen taak van de gemeente. Wij gaan dus ook niet mee in het plan." De D66 had aan een zin genoeg: "Genoeg is genoeg".

Hans Spekman moest gedurende de avond/nacht alles uit de kast halen om duidelijk te maken dat er bijna geen keus was. Als de gemeente niets deed was het sowieso 9.5 miljoen euro kwijt aan de FC. Dankzij de meerderheid van de PVDA, Leefbaar Utrecht en het CDA bleef FC Utrecht in leven.

Hieronder eerst motie 84.

De gemeenteraad van FC Utrecht in vergadering bijeen op 27 mei 2003 ter behandeling van het reddingsplan FC Utrecht

Constaterende dat:

Het college voornemers is conform scenario 5 uit de raadsbrief van 16 mei 2003 een reddingsplan FC Utrecht in gang te zetten door het aangaan van een overeenkomst met Memid;

Het college ten aanzien van deze overeenkomst een aantal voorwaarden heeft geformuleerd betreffende de relatie met Memid zowel als met FC Utrecht;

Dat deze voorwaarden bedoeld zijn om zekerheden te verschaffen ten aanzien van de financiele risico's die mogelijk met het reddingsplan gemoeid zijn;

Overwegende dat:

FC Utrecht, vanuit sportief, maattschappelijk en economisch perspectief, een aanmerkelijk belang in stad en regio vertegenwoordigt;

FC Utrecht feitelijk in stille surseance verkeert;

Het college de wettelijke bevoegdheid heeft om eigenstandig (een) overeenkomst(en) aan te gaan ter redding van FC Utrecht;

De raad in de gelegenheid is gesteld wensen en bedenkingen ten aanzien van deze overeenkomst te uiten;

Spreekt als zijn mening uit dat:

De gemeenteraad van Utrecht de handelswijze van het college ten aanzien van het reddingsplan FC Utrecht kan ondersteunen indien aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

1. Er bestaat absolute en eenduidige zekerheid met welke contractpartij(en) de overeenkomst(en) word(t/en) aangegaan;

2. Er bestaat in de overeenkomst(en) een heldere en eenduidige omschrijving van het onderpand voor de "tweede hypotheek" waaruit blijkt dat er voldoende zekerheid wordt ingebracht voor de hypotheek van euro 10 miljoen;

3. In de overeenkomst(en) worden de consequenties van "compenserende transacties" (zoals o.a. de m2 kantooroppervlak, de gokhal, en de bouwclaim) eenduidig inzichtelijk gemaakt en voorzien van een financiele vertaling;

4. De voorgenomen herstructurering van de interne organisatie van FC Utrecht wordt daadwerkelijk vormgegeven volgens de uitgangspunten zoals die in de raadsbrief van 16 mei 2003 zijn verwoord;

5. De overeenkomst(en) die word(t/en) aangegaan is/zijn niet strijdig met de Europese regels inzake staatssteun. Met een bepaling in de overeenkomst(en) wordt echter een eventueel verhaal op de gemeente Utrecht tengevolge van overhoopt ingrijpen door de Europese Commissie op voorhand uitgesloten.

En gaat over tot de orde van de dag

Motie 95 is een toevoeging op motie 84 en is als volgt:

De raad van Utrecht bijeen op 27 mei'03 ter behandeling van de resultatten onderzoek naar financiele positie van FC Utrecht en Stadion Galgenwaard.

Constaterende dat motie 5 in het dictum (onderdeel 2) spreekt van 'voldoende' zekerheid

Overwegende dat nadere invulling van het begrip 'voldoende' gewenst is.

Spreekt als zijn mening uit dat onder voldoende zekerheid wordt verstaan: Hypotheekrechten op vastgoed waarbij 90% van de executiewaarde het bedrag van 10 miljoen vertegenwoordigt.

En gaat over tot de orde van de dag

Het debat werd gevolgd door veel supporters. Behalve op het plein achter het stadhuis volgende vele fans de ontwikkelingen thuis op de TV of in de kroeg.
De politie was bang voor een negatieve uitslag en rukte uit met 230 mensen. Er werd na afloop geen enkel incident gemeld.
Sturkenboom, Spierenburg en Berger waren van het interim-bestuur aanwezig in de raadszaal.

woensdag 28 mei 2003 @ 10:17:31 #41
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10727709
quote:
5. De overeenkomst(en) die word(t/en) aangegaan is/zijn niet strijdig met de Europese regels inzake staatssteun. Met een bepaling in de overeenkomst(en) wordt echter een eventueel verhaal op de gemeente Utrecht tengevolge van overhoopt ingrijpen door de Europese Commissie op voorhand uitgesloten.
Dat kan nog wel eens een staartje hebben....
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 28 mei 2003 @ 10:20:57 #42
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10727780
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:11 schreef Vulcanus het volgende:
Datum: 28-05-2003

Het debat werd gevolgd door veel supporters.

ANP:

Het debat vond plaats in een zwaar bewaakt stadhuis. Volgens een woordvoerder van de politie zijn er 230 politiemensen ingezet, van wie ongeveer tweederde voor de directe ordehandhaving in en rond het stadhuis.

Van de verwachte duizend supporters van FC Utrecht, die het raadsdebat op het plein voor het stadhuis op een videoscherm konden volgen, kwamen er hooguit tweehonderd opdagen. Halverwege het debat waren de meesten al uitgewaaierd naar terrassen in het centrum van de Domstad. De politiewoordvoerder zegt daar niet blij mee te zijn. Incidenten hebben zich niet voorgedaan.

---------------------------------------------------------

Meer dan 1 politie-agent per supporter dus.

Poef.....gone! ©golfer
pi_10727835
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 10:20 schreef golfer het volgende:

Meer dan 1 politie-agent per supporter dus.

Ik heb dan ook een leuke ME-er voor mezelf uitgezocht
pi_10741428
quote:
FC Utrecht heeft bij de uitvoering
van het plan dat de club moet behoeden
voor een faillissement,een belangrijke
tegenvaller moeten incasseren.

Schuldeiser Eneco gaat niet akkoord met
het voorstel van de noodlijdende club
om de helft van de openstaande schuld
kwijt te schelden.Het energiebedrijf
heeft een vordering van e.7,2 miljoen
op stadion Galgenwaard.

Dinsdagnacht ging de gemeenteraad van
Utrecht na een langdurig debat akkoord
met het reddingsplan voor FC Utrecht.
Een van de voorwaarden is dat de club
eerst een schuld van 7,4 miljoen euro
voldoet.De totale schuld van FC Utrecht
bedraagt 39,4 miljoen euro.
Tja, niet iedereeen blijft Sinterklaasje spelen natuurlijk .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  woensdag 28 mei 2003 @ 20:42:43 #45
52527 Chantal21
www.chantalsfotos.tk
pi_10741657
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 23:03 schreef SCH het volgende:
de minder draagkrachtige Utrechtenaar niet te verkopen. Voetbal is belangrijk en prachtig maar er zijn grenzen.
Effe kleine opmerking... Utrechtenaar??????? Waar kom jij vandaan?!
pi_10748437
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 20:42 schreef Chantal21 het volgende:

[..]

Effe kleine opmerking... Utrechtenaar??????? Waar kom jij vandaan?!

Oh weer die discussie

Voor jou dit rijmpje dan maar:
Utrechter en Utrechtenaar
het is beide waar
en ik kies voor de langste want dan ben ik minder snel klaar

pi_10776058
Igor Gluscevic is mogelijk ook komend seizoen bij FC Utrecht te bewonderen. Eerder kreeg de spits nog te horen dat zijn aflopende contract niet verlengd zal worden.

Volgens de geruchten zou Gluscevic met een veel lager salaris genoegen willen nemen, wanneer er zich geen club meldt voor de spits. Het Italiaanse Bologna is wel een aantal maal aan Gluscevic gelinkt, maar tot nu toe heeft hij nog geen enkele concrete aanbieding gehad van welke club dan ook

pi_10883861
We zijn toch niet allemaal overleden na al dat gefeest he ?

(Of is iedereen nog steeds laveloos ? )

quote:
Pokeren rond de trafokast van Eneco
Door Miro Lucassen

UTRECHT - De beker mag dan binnen zijn, maar of FC Utrecht volgend seizoen weer op de grasmat staat in de vaderlandse voetbalcompetitie valt nog te bezien. Energiebedrijf Eneco speelt met verve de rol van boeman bij de reddingsoperatie voor de in financiële nood verkerende club.

Is dat een kwestie van hoog spel om het verlies te beperken? Of hanteert Eneco simpelweg de strategie die energiebedrijven toepassen op alle wanbetalers: dreigbrief, dwangbevel, en dan afsluiten. Bewoners van huurwoningen weten meestal op het laatste moment zon schuld wel af te lossen, al is daar steeds vaker assistentie voor nodig van de gemeentelijke kredietbank.

Maar FC Utrecht kan niet terugvallen op een nieuwe suikeroom, noch op een bemiddelaar. De club moet zelf zien te zorgen dat alle 175 schuldeisers een veer laten, inclusief de belastingdienst die net als Eneco nog niet om is. Pas als dat gebeurt verstrekt de gemeente haar lening aan bouwer Midreth, die er vervolgens voor zorgt dat het nieuwe seizoen met een schone lei begint.

De fiscus heeft voetbalclubs tot nog toe altijd een hand toegestoken. Het energiebedrijf is de partij waarop nu alle aandacht is gericht. Vanuit Utrecht bezien zijn er redenen genoeg voor Eneco om mee te doen aan de redding van de FC. Eneco is een nieuwkomer in de stad en zou met een groots gebaar de harten van de fans winnen. De redding blokkeren daarentegen, kan betekenen dat fans hun stroom voortaan bij een van de concurrenten gaan kopen. Bij een faillissement van de FC valt er voor de schuldeiser al helemaal niet veel meer te halen.

De schulden van FC Utrecht aan Eneco bestaan uit twee onderdelen: een betalingsachterstand voor gas en stroom, en een achterstand bij het terugbetalen van een lening van ruim 5,8 miljoen euro. Dat is de waarde van installaties voor gas en elektriciteit die in Galgenwaard zijn neergezet bij de modernisering van het stadion. Bij wijze van sponsorbijdrage liet Remu indertijd het ontwerp maken, huurde de installateur in en schoot de rekeningen voor. Voor FC Utrecht was dat gunstiger dan alles zelf te doen. Maar ook Remu ging ervan uit dat de lening netjes zou worden terugbetaald.

Eneco houdt aan die afspraak vast. Enerzijds omdat het energiebedrijf streng is tegen alle klanten met een betalingsachterstand, anderzijds omdat de emotionele kanten van het voetbalspel geen rol spelen in de besluitvorming op het hoofdkantoor in Rotterdam.

Woordvoerder Cor de Ruijter van Eneco laat alle emoties vanuit Utrecht van zich af glijden. Bij een faillissement haalt het bedrijf gewoon de gasverdeelstations en trafokasten weg uit de Galgenwaard, kondigt hij aan, om de apparatuur elders in te zetten. Weglopende Utrechtse klanten vreest hij niet, want in de rest van het land is genoeg waardering voor bedrijven die zich niet langer de wet laten voorschrijven door voetbalclubs met betalingsproblemen. De naderende bijltjesdag van de KNVB, die komende vrijdag beslist over de licenties, is Eneco geen zorg. Maar praten kan natuurlijk altijd, is de enige tegemoetkoming die Eneco in de richting van FC Utrecht doet.

De club zelf geeft op dit moment geen commentaar op de stand van zaken. Het is zelfs niet duidelijk of er daadwerkelijk wordt onderhandeld over een oplossing. Eneco spreekt van contacten, zonder nadere uitleg over doel of inhoud van die gesprekken. Algemeen directeur Martin Sturkenboom van FC Utrecht, die vorige week nog aankondigde dat ook dit varkentje gewassen zou worden, hult zich nu in stilzwijgen.

De goede verstaander kan daaruit niet meer afleiden dan dat een spannend pokerspel de eindfase is in gegaan. Durft Eneco het desnoods aan FC Utrecht om zeep te helpen? Heeft de club ergens nog een verborgen spaarbankboekje om de laatste schuldeiser tegemoet te komen? Of weet de beoogde eigenaar van het stadion Midreth opnieuw een creatieve oplossing te verzinnen? Utrecht houdt de adem in.

Als Eneco vol blijft houden, ga ik mijn stroom ergens anders halen...

oh, en nog 1 keer dan :

pi_10888676
Ik kan Eneco niet eens ongelijk geven. FC Utrecht is een wanbetaler en het beleid van Eneco ten opzichte van wanbetalers is duidelijk.

Utrecht heeft gebruik gemaakt van bepaalde diensten, daar moet je gewoon voor betalen !

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10897969
quote:
Ik kan Eneco niet eens ongelijk geven. FC Utrecht is een wanbetaler en het beleid van Eneco ten opzichte van wanbetalers is duidelijk.
Tsja...

Vind het wel geinig dat Eneco bluft : ''het ken ons niet schelen dat er misschien wel 30.000 mensen in Utrecht een andere stroomleverancier gaan zoeken''

En dat terwijl ze 1 miljard uitgegeven hebben om de Remu over te nemen, juist omdat het in Utrecht zo goed ging qua energie etc.

donderdag 5 juni 2003 @ 09:34:15 #51
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10898137
quote:
De goede verstaander kan daaruit niet meer afleiden dan dat een spannend pokerspel de eindfase is in gegaan. Durft Eneco het desnoods aan FC Utrecht om zeep te helpen? Heeft de club ergens nog een verborgen spaarbankboekje om de laatste schuldeiser tegemoet te komen? Of weet de beoogde eigenaar van het stadion Midreth opnieuw een creatieve oplossing te verzinnen? Utrecht houdt de adem in.
Dit is toch echt wel de boel omdraaien. Het bestuur van FC Utrecht heeft FC Utrecht kapot gemaakt. Niet Eneco
Let yourself go and enjoy the bassline...
  donderdag 5 juni 2003 @ 10:32:55 #52
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10899220
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 09:34 schreef Speed1971 het volgende:

[..]

Dit is toch echt wel de boel omdraaien. Het bestuur van FC Utrecht heeft FC Utrecht kapot gemaakt. Niet Eneco

Eneco is de enige partij die mijn club nu nog kapot kan laten gaan maar ik denk dat dat niet zal gebeuren en er op het laatste moment nog een oplossing komt.
Als die homo`s dat gvd flikken zijn ze nog lang niet jarig
pi_10899782
quote:
Eneco is de enige partij die mijn club nu nog kapot kan laten gaan maar ik denk dat dat niet zal gebeuren en er op het laatste moment nog een oplossing komt.
Gebeurt niet...

Eneco heeft niet voor niks voor 1 miljard de Remu gekocht....

donderdag 5 juni 2003 @ 11:18:08 #54
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10900163
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:59 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Gebeurt niet...

Eneco heeft niet voor niks voor 1 miljard de Remu gekocht....

Ik ben er nog lang niet gerust op , die flikkers houden de poot veeeels te lang stijf
Morgen moet alles rond zijn .... ik zit nu al zwaar in de stress Ik kan nie zonder me cluppie
Ik (en denk nog wel duizenden met mij) ga echt zwaar door het lint als we kapot gaan hoor
  donderdag 5 juni 2003 @ 11:32:18 #55
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10900427
Waarom boos worden op Eneco? Zij zijn toch niet de veroorzakers van dit leed? Het is te danken aan dat domme bestuur wat jullie als fans veel te lang hebben laten zitten. Want het was toch al heel lang bekend dat het niet goed ging met de club.

Ik zou het zonde voor de fans vinden maar Utrecht kampt met een schuld van 40 miljoen euro! Dat is bijna 100 miljoen gulden!!! Voor elk ander bedrijf dat van dezelfde grote als FC Utrecht is, zou al lang failliet zijn.

Bijna FL.100.000.000,00 aan schuld is toch te idioot voor woorden. En daar komt bij dat zoiets niet van de ene op de andere dag ontstaat en dat dat ook niet zomaar weggewerkt is. Dus ook al blijft FC Utrecht bestaan, zal het heel lastig worden om te overleven. Ik denk dat de club dan langzaam doodbloed. Nog 1 of 2 seizoenen eredivisie daarna eerste divisie voor een paar seizoenen...........en dan?

donderdag 5 juni 2003 @ 11:49:01 #56
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10900885
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 11:32 schreef Speed1971 het volgende:
Waarom boos worden op Eneco? Zij zijn toch niet de veroorzakers van dit leed? Het is te danken aan dat domme bestuur wat jullie als fans veel te lang hebben laten zitten. Want het was toch al heel lang bekend dat het niet goed ging met de club.

Ik zou het zonde voor de fans vinden maar Utrecht kampt met een schuld van 40 miljoen euro! Dat is bijna 100 miljoen gulden!!! Voor elk ander bedrijf dat van dezelfde grote als FC Utrecht is, zou al lang failliet zijn.

Bijna FL.100.000.000,00 aan schuld is toch te idioot voor woorden. En daar komt bij dat zoiets niet van de ene op de andere dag ontstaat en dat dat ook niet zomaar weggewerkt is. Dus ook al blijft FC Utrecht bestaan, zal het heel lastig worden om te overleven. Ik denk dat de club dan langzaam doodbloed. Nog 1 of 2 seizoenen eredivisie daarna eerste divisie voor een paar seizoenen...........en dan?

Jij bent wel heel erg pessimistisch hoor !
Wat hadden wij als supporters dan moeten doen , wij wisten godverdomme van niks We kregen steeds te horen dat het zo goed ging met ons prachtige cluppie en van de 1 op de andere dag was er een schuld van 14 miljoen pleuroos en nou is het verdomme 40 miljoen euro !!!!

Het is inderdaad schandalig beleid van de clubleiding en ik denk dat menig supporter zich niet zou kunnen inhouden als ze er 1 van zien rondlopen
Maar het gaat nu nog alleen om Eneco die de poot stijf houd , als enige !! Iedereen werkt mee aan het reddingsplan behalve Eneco en daar ben ik pissed over ja , vind je dat zo raar ?

En sportief gezien kunnen we volgend seizoen nog gewoon meedraaien in de competitie hoor , we hebben nog genoeg spelers en er komen er nog een paar bij dus dat zit wel goed , financieel moet het dan ook haalbaar zijn aangezien de spelers met de grote salarissen nu weg zijn (helaas)

donderdag 5 juni 2003 @ 12:12:12 #57
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_10901492
Ik begrijp je heel goed. Maar ik begrijp niet dat het Eneco kwalijk genomen wordt dat zij bij haar standpunt blijft en geld wil zien. Dat is toch haar goed recht? Als jij of ik een flinke rekening hebben open staan moeten wij toch ook betalen, doen we dat niet worden we afgesloten. En zullen we alsnog moeten betalen tenzij we failliet verklaart worden.

Waarom niet een doorstart maken oid? De FC failliet laten verklaren en onder de naam FC Domstad/FC Galgenwaard (ik noem maar wat) verder gaan? Dat kunnen bedrijven toch ook doen.

Ik denk dat als FC Utrecht blijft bestaan dat het gewoon heel erg lastig zal worden om de club te zijn wie ze zijn/waren. Ze heeft duidelijk boven haar stand geleefd en het zal dus allemaal een stuk soberder moeten. Dat heeft niets met pessimisme te maken volgens mij.

Hoe dan ook ik vind niet dat de schuld bij Eneco gezocht mag worden.

pi_10901702
quote:

De schuld is niet 40.000.000 euro...

Het bestuur heeft de schulden heel lang geheim gehouden, dus de supporters wisten er niks vanaf tot eind vorig jaar.

Het wordt helemaal niet lastig voor FCU om te blijven bestaan als het reddingsplan doorgaat, ze zijn dan in 1 klap van alle schulden verlost, en de begroting voor de komende seizoenen ligt al klaar (en die is uiteraard een stuk lager)

Maar goed, Eneco bluft gewoon joh, stel dat ze echt hun poot stijf houden, dan weet je gewoon dat er minstens 30.000 huishoudens in Utrecht e.o. hun energie ergens anders gaan halen, en dan is die hele overname van de Remu voor niks geweest... (zoals ik eerder al zei, Eneco heeft niet voor niks de Remu gekocht)

Eneco speelt blufpoker, maar ze gaan echt wel overstag, let maar op...

En takemenow : Morgen moet alles rond zijn voor de licentie ja, maar dat gebeurt echt niet hoor. Zaterdag krijgt de FCU gewoon een afwijzing, ze gaan in hoger beroep, en dan komt die licentie alsnog, alleen wat later....

donderdag 5 juni 2003 @ 12:23:58 #59
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10901761
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:12 schreef Speed1971 het volgende:

Waarom niet een doorstart maken oid? De FC failliet laten verklaren en onder de naam FC Domstad/FC Galgenwaard (ik noem maar wat) verder gaan? Dat kunnen bedrijven toch ook doen.

Hoe dan ook ik vind niet dat de schuld bij Eneco gezocht mag worden.

Ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is bij een voetbalclub en met de KNVB enzo. Maar misschien is het een optie.

Ik zeg ook zeker niet dat de schuld bij Eneco ligt , in tegendeel , het ligt bij het afgetreden bestuur van FCU. Het enige dat ik zeg is dat ik het klote en uitermate irritant vind dat Eneco de enige is die de poot stijf houdt en dat terwijl ze pas net in Utreg zitten en dus veel klanten gaan verliezen en dan ook nog een grote smoel geven ...

donderdag 5 juni 2003 @ 12:26:36 #60
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10901815
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:21 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En takemenow : Morgen moet alles rond zijn voor de licentie ja, maar dat gebeurt echt niet hoor. Zaterdag krijgt de FCU gewoon een afwijzing, ze gaan in hoger beroep, en dan komt die licentie alsnog, alleen wat later....

Jochie , ik hoop zo dat je gelijk heb , ik zou het niet kunnen verdragen als me cluppie er niet meer zou zijn
pi_10906313
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 10:32 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Utrecht heeft gebruik gemaakt van diensten van Eneco en daar vraagt Eneco gewoon geld voor: da's hun goed recht.

Als jij een bedrijf hebt dan wil je toch ook dat iedereen gewoon netjes z'n rekeningen betaalt?

FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10907737
quote:
Datum: 05-06-2003

bron: COMMUNICATIE / PERSBERICHTEN WWW.ENECO.NL

ENECO Energie bereikt met Midreth overeenstemming over afhandeling schuld stadion Galgenwaard.

Rotterdam, 5 juni 2003 Tijdens overleg over de schuldpositie van het Utrechtse stadion Galgenwaard hebben vertegenwoordigers van bouwbedrijf Midreth en ENECO Energie overeenstemming bereikt over afhandeling van de schuld van het stadion bij het energiebedrijf. Deze schuld houdt verband met door het energiebedrijf in het stadion aangebrachte installaties. Overeengekomen is dat een deel van de openstaande schuld ineens wordt betaald en dat het restant in periodieke vaste termijnen door Midreth zal worden voldaan.

ENECO Energie handhaafde haar standpunt, gestoeld op de maatschappelijke positie van het energiebedrijf, dat de totale schuld zou worden voldaan. Met een betalingsregeling kon dat worden bereikt. Omdat de betalingsconstructie ook voor Midreth acceptabel is konden partijen elkaar vinden.
Het energiebedrijf is tevreden dat het via een regeling, die niet ongebruikelijk is om energieschulden te vereffenen, de betaling van de openstaande bedragen kan regelen. Het principe van gelijke behandeling van haar klanten blijft op deze wijze overeind en ENECO Energie levert een bijdrage waardoor het betaald voetbal in Utrecht kan overleven.

Midreth
  donderdag 5 juni 2003 @ 16:02:33 #63
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_10907919
Yes !!!!! Las het net op http://www.forza-utreg.nl

We zijn gered , we zijn gered , we zijn gered

Midreth I love you

woensdag 11 juni 2003 @ 15:27:57 #64
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_11035004
Op 21 juni is er bij Stadion Nieuw Galgenwaard een Dirk Kuijt fandag. Je kunt er met Dirk op de foto, er is een spellenrace en er is een straatvoetbaltoernooi.
Er zullen allerlei collectorsitems geveild worden en er zal een loterij plaatsvinden. Ook is er een interview met Dirk door Rene van de Berg van Radio M.
Kijk voor meer informatie op www.dirkkuijt.nl
Tot dan!!!
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
  woensdag 11 juni 2003 @ 15:50:50 #65
22730 Koffieboon
Satanicum Tenebrae
pi_11035786
Ik laat me ook maar eens op het voetbal forum strikken.. utrecht de beste zijn er nog rasechte utregters aanwezig? *meld*
Wanneer is de loting precies voor uefa cup?
pi_11036306
quote:
Ik laat me ook maar eens op het voetbal forum strikken.. utrecht de beste zijn er nog rasechte utregters aanwezig? *meld*
*meldt

29 augustus geloof ik

donderdag 12 juni 2003 @ 14:01:27 #67
50237 dribbel79
pi_11057891
quote:
Op woensdag 11 juni 2003 15:50 schreef Koffieboon het volgende:
Aanwezig, Hoograven de gekste!
pi_11059795
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 12:12 schreef Speed1971 het volgende:

Op het moment dat je Failliet wordt verklaard raak je je licentie kwijt (of je moet zo'n constructie als FCT hebben).
De KNVB zit ook absoluut niet te wachten op clubs die de ballon laten knallen, en dan gewoon weer een doorstart maken in het betaalde voetbal. Dit schaadt alleen maar het vertrouwen van een hoop (toekomstige) sponsors in het betaalde voetbal.
"..and in my brain it's going wrong.."
  donderdag 12 juni 2003 @ 15:39:59 #69
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11061169
quote:
Is niet belangrijk,jullie mogen toch niet bij de "thuis"wedstrijd zijn
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11061555
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:39 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Is niet belangrijk,jullie mogen toch niet bij de "thuis"wedstrijd zijn

Dus is het niet belangrijk... logische conclusie:N
  donderdag 12 juni 2003 @ 16:36:19 #71
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11063005
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 15:50 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Dus is het niet belangrijk... logische conclusie:N

Klopt het dat ze de wedstrijd ook niet in Utrecht mogen spelen?

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11063522
quote:
Op donderdag 12 juni 2003 16:36 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Klopt het dat ze de wedstrijd ook niet in Utrecht mogen spelen?

Nee, dat klopt niet. De wedstrijd wordt gewoon in de Galgenwaard gespeeld, alleen zonder publiek. Ik hoop in ieder geval dat ze in de eerste ronde een makkelijk ploegie uit Malta ofzo loten, want moet er niet aan denken dat ze tegen Barcelona moeten spelen zonder publiek. Zou nogal zonde zijn. Niet omdat ze er dan misschien uit liggen maar omdat bij zo'n mooie wedstrijd publiek MOET zijn.
pi_11121506
Dutch striker Michael Mols has finally accepted a new one-year, cut-price deal to stay with Rangers.

Jammer jonges

pi_11122122
quote:
Op zondag 15 juni 2003 13:25 schreef Fulton het volgende:
Dutch striker Michael Mols has finally accepted a new one-year, cut-price deal to stay with Rangers.

Jammer jonges

Ik zou ook geen zin hebben in Utrecht, zoals het er nu voor staat
  zondag 15 juni 2003 @ 16:37:23 #75
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11124924
quote:
Jammer jonges
Helaas pindakaas, dan maar Hans vd Haar, een prima aanvulling op Paulus Roiha.
  zondag 15 juni 2003 @ 23:13:19 #76
52527 Chantal21
www.chantalsfotos.tk
pi_11132124
quote:
Meld me..
Antwoord is al eerder gegeven
pi_11132214
quote:
Verwacht er maar helemaal niks van, Utrecht van dit seizoen had nog wel een ronde of 2 kunnen overleven maar het Utrecht van volgend seizoen zal nog niet eens 1 helft overleven
pi_11132234
quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:16 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Verwacht er maar helemaal niks van, Utrecht van dit seizoen had nog wel een ronde of 2 kunnen overleven maar het Utrecht van volgend seizoen zal nog niet eens 1 helft overleven

En dan is het publiek er nog niet eens bij, leuk joh, Europa in...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 15 juni 2003 @ 23:18:37 #79
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11132263
quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:16 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

We zullen zien, alleen jammer dat de eerste wedstrijd zonder publiek is. Daardoor alleen is het al moeilijker om de tweede ronde te berijken
www.hattrick.org
pi_11132747
quote:
Op zondag 15 juni 2003 23:17 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En dan is het publiek er nog niet eens bij, leuk joh, Europa in...

idd, en daar gaan onze punten voor de Uefa Ranking
pi_11136781
quote:
Jij kan in de toekomst kijken natuurlijk....

Heerlijk dat iedereen denkt dat FCU volgend jaar niks voorstelt, des te zoeter zullen de overwinningen smaken....

pi_11136807
quote:
Op maandag 16 juni 2003 10:21 schreef PBateman1978 het volgende:
Heerlijk dat iedereen denkt dat FCU volgend jaar niks voorstelt, des te zoeter zullen de overwinningen smaken....
Allebeide?
pi_11137131
quote:
Allebeide?
Tegen Heerenveen wel ja..
  maandag 16 juni 2003 @ 11:41:34 #84
50237 dribbel79
pi_11138429
quote:
Op zondag 15 juni 2003 16:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Helaas pindakaas, dan maar Hans vd Haar, een prima aanvulling op Paulus Roiha.

Donny de Groot bedoel je hopelijk, die Roiha heeft nog absoluut niks klaargespeeld, geen inzet of niks. Als meneer weg blijft l+open op trainingen omdat het hem niet aanstaat, ben je geen prof....
Geef mij Donny maar
pi_11139500
quote:
Donny de Groot bedoel je hopelijk, die Roiha heeft nog absoluut niks klaargespeeld, geen inzet of niks. Als meneer weg blijft l+open op trainingen omdat het hem niet aanstaat, ben je geen prof....
Geef mij Donny maar
Nope, ik bedoel toch echt ''Paukku''...

Ik blijf vertrouwen houden, doet me altijd denken aan Robbemond, op de training heb ik m echt fantastisch zien voetballen, dat moet er in het veld toch ook eens uitkomen ??

pi_11151216
quote:
Igor Gluscevic naar Sparta Praag

UTRECHT, 16 juni 2003 18:55 - Igor Gluscevic heeft een nieuwe club gevonden. De aanvaller van FC Utrecht speelt de komende drie seizoenen voor de Tsjechische gigant Sparta Praag. In het contract is tevens een optie voor een vierde jaar opgenomen. Gluscevicr mocht transfervrij vertrekken bij het financieel geplaagde FC Utrecht.
De 29-jarige Serviër maakte de afgelopen drie jaargangen 39 doelpunten voor de club uit de Domstad. Gluscevic had in de bekerfinale met twee doelpunten een groot aandeel in de 4-1-overwinning van Utrecht op Feyenoord. Door zijn overgang naar Praag mist hij in ieder geval geen Europees voetbal. Sparta Praag speelt in augustus in de voorrondes van de Champions League.

Dag Igor, bedankt voor al je doelpunten, de Beker, je inzet, het feit dat je nooit ook maar 1 negatief woord in de media hebt gezegd, en het feit dat je zei dat FC Utrecht voorgoed in je hart zat, en je het liefst na je carriere als scout terug wil komen....

En nou de 2e ronde van de CL halen met Sparta Praag, laat zien aan Europa dat je een echte killer bent !

[einde Igor verafgoding...]

dinsdag 17 juni 2003 @ 11:23:02 #87
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11163106
Igor Igor Igor

Ik zal je missen bedankt voor alles

pi_11193246
quote:
FC Utrecht zet Lamey op plek Vreven

Utrecht - Michael Lamey volgt het komend seizoen Stijn Vreven op bij FC Utrecht. De club huurt Lamey van landskampioen PSV, die de 23-jarige vleugelverdediger het afgelopen seizoen verhuurde aan AZ.

De Alkmaarders wilden Lamey eigenlijk nog een seizoen huren, maar de club was te traag in het afhandelen van de deal.

Lamey, Amsterdammer van geboorte, maakte drie jaar geleden bij RKC Waalwijk zijn debuut in het betaald voetbal. In totaal speelde hij tot nu toe 61 duels, waarin hij vier keer scoorde.

woensdag 18 juni 2003 @ 15:06:37 #89
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11194052
Wat moeten wij nou met die Lamey pik
pi_11195227
quote:
Wat moeten wij nou met die Lamey pik
Een goeie jonge Nederlandse rechtsback opstellen ?!?
  woensdag 18 juni 2003 @ 16:14:49 #91
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11195892
quote:
Op woensdag 18 juni 2003 15:51 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een goeie jonge Nederlandse rechtsback opstellen ?!?

Ik weet het niet hoor .... moet het maar weer zien volgend seizoen (heb jij trouwens al informatie over je nieuwe seizoenskaart ? )
We hebben toch ook die Keller erbij , die kan toch ook op rechts
  donderdag 19 juni 2003 @ 10:30:48 #92
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11213432
FC Utrecht definitief gered ?

Datum: 19-06-2003

FC Utrecht heeft woensdag een akkoord bereikt met de belastingdienst. De belastingdienst was de laatste schuldeiser die een sanering van FC Utrecht in de weg lag. Daarmee lijkt FC Utrecht te voldoen aan de eisen van de KNVB om een nieuwe licentie te krijgen.

Dankzij deze sanering voldoet FC Utrecht aan de voorwaarden van de gemeente. De gemeente verstrekt Midreth een lening waardoor Midreth het stadion van FC Utrecht kan kopen.
Veel media berichten dat de gemeente in Utrecht de grootste geldschieter is voor het betaald voetbal maar juist in Utrecht verstrekt de gemeente ALLEEN een lening van 25 miljoen tegen een rente van 4%.

Bron : http://www.forza-utreg.nl

Ik hoop het

pi_11215563
quote:
Ik hoop het
Ik ook

En nee, ik heb verder nog geen info over mijn seizoenskaart gezien...

pi_11216162
SV FC Utrecht verzoekt niet naar JC in ArenA te gaan
Uitgegeven: 19-6-2003 11:0:27

De supportersvereniging FC Utrecht heeft alleen Utrechtfans opgeroepen niet naar de strijd om de Johan Cruijff Schaal op zondag 10 augustus te gaan in de Amsterdam ArenA. De supportersvereniging kwam tot dit besluit na een overleg met de autoriteiten in Amsterdam.

In een persbericht zei de SV dat 'na vooroverleg met de autoriteiten in Amsterdam is gebleken dat deze niet wensen mee te werken aan een versoepeling van het vervoer van de supporters van FC Utrecht'. Tijdens het overleg met de zogenaamde driehoek bleek dat de supportersvereniging opnieuw niet serieus werd genomen, aldus de voorzitter van de SV FC Utrecht, Ben ten Boden.

Wij zaten voor spek en bonen bij dat overleg, de driehoek kondigde een zogenaamd dictaat af. Wij hadden net zo goed thuis kunnen blijven. Het was take it or leave it. Zulke situaties verwacht je onder een dictatoriaal gezag, maar toch zeker niet in onze hoofdstad.

bron: http://www.voetbalzone.nl
---------------------------------------------

Dan gaan ze toch lekker niet?

donderdag 19 juni 2003 @ 12:27:26 #95
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11216217
zoveel stelt die jc schaal ook niet voor, maar wel jammer als er geen utrecht supporters komen.
Ik kon toch al niet want ik ben dan op vakantie
www.hattrick.org
pi_11216267
Ik hoorde dat er 2 bussen FC Utrecht-fans met BVO Emmen naar Excelsior gaan?
Hoi.
pi_11216292
Ach, die Ben ten Boden is een wat sneu mannetje zo langzamerhand. Hij stelt zich nooit constructief op en voelt zich altijd tekort gedaan. Logisch dat hij ook niet echt serieus wordt genomen.
  donderdag 19 juni 2003 @ 12:31:39 #98
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11216338
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:30 schreef SCH het volgende:
Ach, die Ben ten Boden is een wat sneu mannetje zo langzamerhand. Hij stelt zich nooit constructief op en voelt zich altijd tekort gedaan. Logisch dat hij ook niet echt serieus wordt genomen.
Is echt geen sneu mannetje, hij heeft echt heel veel over voor de club en doet er van alles aan om het voor de supporters zo goed mogelijk te makne
www.hattrick.org
pi_11216360
quote:
Ach, die SCH is een wat sneu mannetje zo langzamerhand. Hij stelt zich nooit constructief op en voelt zich altijd tekort gedaan. Logisch dat hij ook niet echt serieus wordt genomen.

Zullen we de Amsterdamse ME ook eens op jou laten inrammen ?

pi_11216377
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:31 schreef forza22 het volgende:

[..]

Is echt geen sneu mannetje, hij heeft echt heel veel over voor de club en doet er van alles aan om het voor de supporters zo goed mogelijk te makne

Met als gevolg dat hij altijd problemen heeft en het tegendeel krijgt van wat hij beoogt. Hij denkt niet mee maar met komt met een eisenpakket. Nu ook weer. Als jij zegt dat de JC-schaal niet zoveel voorstelt, waarom dan zoveel problemen veroorzaken. Het is nogal eens mis gegaan met Utrecht-supporters, dat lijkt hij niet te beseffen.
pi_11216394
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:32 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Zullen we de Amsterdamse ME ook eens op jou laten inrammen ?

Daar hebben jullie het patent op. Wij zorgen wel dat dat niet nodig is
  donderdag 19 juni 2003 @ 12:38:36 #102
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11216490
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Met als gevolg dat hij altijd problemen heeft en het tegendeel krijgt van wat hij beoogt. Hij denkt niet mee maar met komt met een eisenpakket. Nu ook weer. Als jij zegt dat de JC-schaal niet zoveel voorstelt, waarom dan zoveel problemen veroorzaken. Het is nogal eens mis gegaan met Utrecht-supporters, dat lijkt hij niet te beseffen.

Wat is er in de arena nu misgegaan met utrecht supporters? ze zongen iets wat de burgermeester niet aanstond. en zijn toen terug gestuurd.
Als de arena niet normaal twee supporters groepen gescheiden kan houden dan moeten ze de jc schaal maar gewoon in de kuip doen.
Is dit jaar ook perfect geregeld met ac
www.hattrick.org
pi_11216615
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:38 schreef forza22 het volgende:
Wat is er in de arena nu misgegaan met utrecht supporters? ze zongen iets wat de burgermeester niet aanstond afschuwelijke teksten waar je je dood voor schamen en waartegen veel te weinig wordt ondernomen en gedroegen zich voor de rest ook niet - en zijn toen terug gestuurd.
Leg de verantwoordelijkheid eens bij jezelf en niet meteen bij anderen
  donderdag 19 juni 2003 @ 13:07:07 #104
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11217056
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ga nou maar weer buiten spelen he
pi_11217215
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:07 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Ga nou maar weer buiten spelen he

Lastig he, om serieus over je club te praten. Typisch toch dat je club op een bepaalde manier bekeken wordt. Ga er eens op in joh
  donderdag 19 juni 2003 @ 13:22:22 #106
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11217416
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 12:44 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet kunnen dat dat gezongen werd, Maar ik blijf erbij als de ajax supporters zichzelf niet elke keer joden noemen, hadden ze dit hele lied nooit gezongen. (elke club zingt dit trouwens tegen ajax, en utrecht wordt weer teruggestuurd). de helft weet niet eens wat ze zingen
www.hattrick.org
  donderdag 19 juni 2003 @ 13:44:06 #107
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11218135
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Lastig he, om serieus over je club te praten. Typisch toch dat je club op een bepaalde manier bekeken wordt. Ga er eens op in joh

Ik praat altijd serieus over mijn club , jij bent niet eens voor Utrecht en lult altijd maar uit je nek om de boel op te fokken , je bent een klein kind aan wie ik nu verder geen tijd ga verspillen
pi_11218547
Ik wil helemaal niet opfokken maar krijg van Utrechtsupporters nooit serieuze acties. Ik heb het debat in de gemeenteraad gevolgd en zag alleen maar ongeinteresseerde supporters om me heen op het stadhuisplein.

Ik vraag me echt af waarom de sv van Utrecht zoveel meer problemen heeft om tot goede regelingen te komen met andere clubs dan veel andere sv's. Vraag jij je dat dan niet af?

Bovendien vind ik het raar dat je geen enkele kritiek op je club kunt velen. Als je zo sterk in je schoenen staat, heb je toch ook een antwoord>

pi_11219522
quote:
Ik vraag me echt af waarom de sv van Utrecht zoveel meer problemen heeft om tot goede regelingen te komen met andere clubs dan veel andere sv's. Vraag jij je dat dan niet af?
De SV heeft alleen problemen met gemeentes als Amsterdam.
Het is toch ook te gek voor woorden dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek, en dan ineens blijkt dat je niks te zeggen hebt ?

En de relatie tussen de SV en de gemeente Amsterdam is natuurlijk ook allang niet meer goed (denk aan de 1600 kaarten voor Ajax2 - FCU bv.)

pi_11220388
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:
De SV heeft alleen problemen met gemeentes als Amsterdam.
Wat zijn gemeentes als Amsterdam? De andere grote steden?
quote:
Het is toch ook te gek voor woorden dat je uitgenodigd wordt voor een gesprek, en dan ineens blijkt dat je niks te zeggen hebt ?
Uit het stukje blijkt dat niet meteen, alleen uit deTen Boden zegt dat. Zijn plan voor een soepeler vervoer van FCU-supporters werd niet overgenomen, daar kunnen en zullen redenen voor geweest zijn. Als je voorstel niet wordt overgenomen, betekent het niet dat je niks te zeggen hebt. Het lijkt me logisch dat de politie ook nog wat in te brengen heeft.
quote:
En de relatie tussen de SV en de gemeente Amsterdam is natuurlijk ook allang niet meer goed (denk aan de 1600 kaarten voor Ajax2 - FCU bv.)
Ik zie niet goed in wat dat hiermee te maken heeft. De kaarten is het probleem niet, het gaat om het vervoer. Ik zou als lid van jullie sv nogal pissig zijn dat ze meteen weer oproepen om de wedstrijd te boycotten. Je wilt toch gewoon naar zo'n wedstrijd toe?
pi_11222359
Iemand anders legt het beter uit :
quote:
De boycot waartoe opgeroepen wordt, kan rekenen op begrip bij voorzitter Joris Daalhuisen van de Samenwerkende Organisatie Voetbal Supporters (SOVS). Het zonder overleg opleggen van een verplichte combi naar voetbalwedstrijden is eigenlijk niet meer van deze tijd. De kans om het als supportersorganisatie eens anders te organiseren, wordt door de Amsterdamse overheid keer op keer bij voorbaat al ontnomen. Voetbal moet worden gespeeld in een sportieve omgeving, niet in een politiestaat.
pi_11222784
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 16:19 schreef PBateman1978 het volgende:
Iemand anders legt het beter uit :
[..]
Hmz, ik snap daar niet zoveel van. Er wordt ook niet zo snel een verplichte combi opgelegd, dat gaat maar om een aantal clubs. En dat ze er in Amsterdam reden toe zien omdat bij Utrecht te doen, is toch niet zo heel erg gek.

De sv van Utrecht zou eens werk van moeten maken van het gedrag van de eigen supporters. Het gaat ieder seizoen wel ergens mis (uefacup thuis) en altijd ligt het aan anderen dan aan zichzelf. Als er niks gebeurt dan doen andere clubs ook niet zo moeilijk hoor. Het neigt nu wel weer erg naar de slachtofferrol.

dinsdag 24 juni 2003 @ 19:37:54 #113
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11350571
quote:
Hmz, ik snap daar niet zoveel van. Er wordt ook niet zo snel een verplichte combi opgelegd, dat gaat maar om een aantal clubs. En dat ze er in Amsterdam reden toe zien omdat bij Utrecht te doen, is toch niet zo heel erg gek.
Nee, maar wel weer belachelijk hoge prijzen omdat er percee een dure bus-combi van gemaakt moet worden omdat er percee in Amsterdam gespeeld moet worden, dacht het niet.

PSV supporters die vorig jaar ook de JC schaal boycotten, doen 't nu ook weer.

Ander 'nieuws' Het voorlopige oefenprogramma is bekend :

quote:
07/07/03 Eerste training FC Utrecht
12/07/03 Vleuten de Meern - FC Utrecht
15/07/03 Drentse Amateurs - FC Utrecht
18/07/03 FC Utrecht - Racing Genk (Belgie)
22/07/03 Top Oss - FC Utrecht
26/07/03 FC Utrecht - Lefski Sofia (Bulgarije)
29/07/03 FC Utrecht - Dunfermline (Schotland)
02/08/03 Norwich City - FC Utrecht (Engeland)
06/08/03 Elinkwijk - FC Utrecht
10/08/03 PSV - FC Utrecht Johan Cruijff Schaal
Norwich uit ga ik misschien wel heen, altijd leuk in Engeland..!

Verder verheug ik me ook weer op de wedstrijden tegen lokale amateurs, lekker in het zonnetje ontspannen langs de lijn een biertje drinken en voetbal kijken

woensdag 25 juni 2003 @ 09:30:28 #114
26251 Eilanden
pi_11361685
FC Utrecht door het oog van de naald

UTRECHT - FC Utrecht, dat verwacht vanochtend de licentie voor het nieuwe seizoen te krijgen, is door het oog van de naald gekropen. Alleen dankzij een extra bijdrage van ongeveer één miljoen euro van hoofdsponsor AMEV en huisbankier Rabobank kan de club voldoen aan de belastingschuld.

De Belastingdienst was de laatste grote schuldeiser waarmee FC Utrecht eind vorige week, vlak voor de deadline van de beroepscommissie licentiezaken, nog geen regeling had getroffen. De onderhandelingen liepen zeer stroef. Uiteindelijk ging de fiscus akkoord met een finale kwijting tegen één miljoen euro, maar dat kon FC Utrecht niet ophoesten.

,,Daarop zijn we met de pet in de hand naar de AMEV en de Rabobank gestapt, zegt algemeen directeur Martin Sturkenboom van FC Utrecht. ,,Die hebben nog eens extra de knip getrokken, na alles wat ze al voor ons hadden gedaan. Het is onze redding geweest.

AMEV verplichtte zich voorts nog een extra jaar hoofdsponsor te blijven. Daarna blijft het bedrijf ook nog twee jaar subsponsor.

Bron: Utrechts Nieuwsblad 25/06

woensdag 25 juni 2003 @ 10:16:58 #115
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11362510
Fc utrecht moet de eerste wedstrijd op 17 augustus thuis tegen zwolle, daarna op 23 augustus uit naar den haag. 31augustus spelen we thuis tegen nec en een week later uit naar psv.

Als het een beetje loopt moeten er toch wel 7 tot 9 punten mogelijk zijn in de eerste vier wedstrijden

www.hattrick.org
  woensdag 25 juni 2003 @ 15:28:15 #116
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11369428
25/06 Licentie voor FC Utrecht afgegeven!!!

Datum: 25-06-2003

Zojuist heeft ons het bericht bereikt dat de licentie afgegeven is.

De SupportersVereniging spreekt hierbij heel veel dank uit aan de redders, Martin Sturkenboom, Peter Spierenburg, Joop Leliveld, Hans Spekman en velen anderen.

FORZA UTREG OLE OLE !!!

pi_11370101
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 13:22 schreef forza22 het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet kunnen dat dat gezongen werd, Maar ik blijf erbij als de ajax supporters zichzelf niet elke keer joden noemen, hadden ze dit hele lied nooit gezongen. (elke club zingt dit trouwens tegen ajax, en utrecht wordt weer teruggestuurd). de helft weet niet eens wat ze zingen

En hoe zou het komen dat Ajax supporters zichzelf steeds joden noemen? Zegt de naam "geuzennaam" jou iets? Niet de oorsprong van het probleem gaan verleggen naar wat jouw goed uitkomt/
In Southern Sun
  woensdag 25 juni 2003 @ 16:21:28 #118
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11370631
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 15:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

En hoe zou het komen dat Ajax supporters zichzelf steeds joden noemen? Zegt de naam "geuzennaam" jou iets? Niet de oorsprong van het probleem gaan verleggen naar wat jouw goed uitkomt/

Snelle reactie
pi_11370917
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 16:21 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Snelle reactie

Kom niet zo vaak in dit topic.

Nuttige reactie overigens.

In Southern Sun
  woensdag 25 juni 2003 @ 16:38:13 #120
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11371037
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 16:33 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kom niet zo vaak in dit topic.

Nuttige reactie overigens.

Anders ga je weer lekker buiten spelen
Mijn humeur verpest je toch niet
pi_11371081
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 16:38 schreef Takemenow het volgende:

[..]

Anders ga je weer lekker buiten spelen
Mijn humeur verpest je toch niet

Wil ik ook niet. Je gaat alleen niet in op men post. Geloof dat SCH daar ook al last van had in dit topic. Vreemd...
In Southern Sun
  woensdag 25 juni 2003 @ 16:43:54 #122
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11371163
quote:
En hoe zou het komen dat Ajax supporters zichzelf steeds joden noemen? Zegt de naam "geuzennaam" jou iets? Niet de oorsprong van het probleem gaan verleggen naar wat jouw goed uitkomt.
Ach geuzennaam of niet. Ik vind het behoorlijk storend. Wat nog vervelender is dat er genoeg domme ajaciedjes zijn die werkelijk geloven in de Joodse roots van ajax.

Maar goed dit topic gaat over de FC niet over Ajax. Leer dat nou eens.

pi_11371603
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 16:43 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ach geuzennaam of niet. Ik vind het behoorlijk storend. Wat nog vervelender is dat er genoeg domme ajaciedjes zijn die werkelijk geloven in de Joodse roots van ajax.

Maar goed dit topic gaat over de FC niet over Ajax. Leer dat nou eens.

[kindmodus] IK begon er ook niet mee [/kindmodus]
In Southern Sun
  donderdag 26 juni 2003 @ 00:02:00 #124
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11381386
quote:

[..]

Maar dan is het toch logisch dat daar op gereageerd wordt of niet.
www.hattrick.org
  zondag 29 juni 2003 @ 13:37:07 #125
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11444298
quote:
UTRECHT - Hans van de Haar speelt de komende vier seizoenen voor FC Utrecht. De 28-jarige aanvaller is afkomstig van De Graafschap, dat afgelopen seizoen degradeerde naar de Gouden Gids Divisie. FC Utrecht moet een afkoopsom aan de club uit Doetinchem betalen.

Hans van de Haar was het afgelopen seizoen topscorer van De Graafschap. De spits stond in de belangstelling van diverse clubs, maar koos toch voor FC Utrecht. Van de Haar, die in Utrecht een koppel moet gaan vormen met Donny de Groot, speelde eerder bij de Duitse clubs Ulm en Uerdingen.

FC Utrecht was al enige tijd op zoek naar een nieuwe aanvaller. De kersverse bekerwinnaar nam na het afgelopen seizoen afscheid van de spitsen Dirk Kuijt (Feyenoord) en Igor Glusevic (Spartak Praag). Michael Mols was lange tijd in beeld bij de club uit de Domstad, maar de spits besloot zijn contract bij Glasgow Rangers te verlengen.

Een prima aankoop !
  zondag 29 juni 2003 @ 14:01:50 #126
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11444743
quote:
Op zondag 29 juni 2003 13:37 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een prima aankoop !

dat moet nog gaan blijken
NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 29 juni 2003 @ 14:19:19 #127
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_11444998
Jullie onze publiekslieveling van der Haar, en wij krijgen waarschijnlijk Wapenaar. Eerlijke ruil.
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  dinsdag 1 juli 2003 @ 16:26:46 #128
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11489672
Datum: 01-07-2003

Utrecht - Harald Wapenaar speelt komend seizoen voor Portsmouth. Dat heeft een woordvoerder van de club bevestigd.

Wapenaar werd deze zomer transfervrij bij FC Utrecht, omdat zijn contract niet werd verlengd.

Wapenaar tekent eind deze week een driejarig contract bij Portsmouth, dat dit jaar promoveerde naar de Engelse eredivisie.

dinsdag 1 juli 2003 @ 16:27:53 #129
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11489698
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:26 schreef Takemenow het volgende:
Datum: 01-07-2003

Utrecht - Harald Wapenaar speelt komend seizoen voor Portsmouth. Dat heeft een woordvoerder van de club bevestigd.

Wapenaar werd deze zomer transfervrij bij FC Utrecht, omdat zijn contract niet werd verlengd.

Wapenaar tekent eind deze week een driejarig contract bij Portsmouth, dat dit jaar promoveerde naar de Engelse eredivisie.

leuke club voor hem
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 16:54:23 #130
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11490261
quote:
leuke club voor hem
Zeg dat wel ! Wappie in de Premier League
  dinsdag 1 juli 2003 @ 16:55:43 #131
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11490283
quote:
Op zondag 29 juni 2003 14:19 schreef xJapser het volgende:
Jullie onze publiekslieveling van der Haar, en wij krijgen waarschijnlijk Wapenaar. Eerlijke ruil.
ruil?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 1 juli 2003 @ 18:39:46 #132
19246 xJapser
VBV De Graafschap o/
pi_11492208
Mja neem dat niet te letterlijk....ik weet ook wel dat van der Haar geld heeft gekost
"Is that what happens to us? A life of conflict with no time for friends...
...so that when it is done, only our enemies leave roses."
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:47:16 #133
26251 Eilanden
pi_11507475
FC Utrecht aast op Japanse international

2/7/2003 12:02

FC Utrecht heeft zijn zinnen gezet op de Japanse middenvelder Toshiya Fujita. Volgens de voorzitter van zijn club Jubilo Iwata heeft de Domclub inmiddels een bod uitgebracht.
Jubilo-president Takanori Matsuzaki liet weten dat hij van FC Utrecht een fax ontving waarin de club vroeg of een eventuele transfer tot de mogelijkheden behoorde. Han Berger, technisch directeur van de Domclub, heeft echter een andere lezing. Hij beweert dat de middenvelder door een sponsor werd aangeboden.

Toshiya Fujita is een rechtermiddenvelder die ook centraal kan spelen. De 31-jarige Japanner speelde negen seizoenen voor Jubilo Iwata, waarin hij tot 292 wedstrijden en 85 treffers kwam. Hij kwam negen keer uit voor het nationale elftal van Japan en werd in 2001 Voetballer van het Jaar.

Fujita stond eerder op de nominatie om Vitesse te komen versterken. De Japanner werkte in Arnhem weliswaar een stage af, maar tot een dienstverband kwam het niet.

Bron: VI

donderdag 3 juli 2003 @ 11:03:28 #134
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11530560
een japanner erbij kan ook geld opleveren door verkoop van shirtjes in japan, dus laat maar komen die japanner
www.hattrick.org
  maandag 7 juli 2003 @ 10:22:34 #135
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11613541
quote:
Na twee pogingen van Feijenoord om Pascal Bosschaart naar Rotterdam te halen, spreekt Bosschaart zich vandaag uit in de Telegraaf. Gematigd in de termen van jammer overigens.

De vraagprijs stond voor de eerste poging op vijf miljoen en bij de tweede poging was de vraagprijs naar vier miljoen gezakt. Te hoog volgens Bosschaart die gezien zijn staat van dienst bij FC Utrecht, zeven seizoenen, het liefst een vraagprijs van rond de twee miljoen euro ziet. Op het strand van Palm Beach heeft hij er over gesproken met trainer van Marwijk van Feijenoord. De trainer wil Bosschaart graag bij zijn selectie hebben, omdat Feijenoord problemen heeft op de linkerflank en Bosschaart past daar goed in het plaatje om de problemen op die flank op te lossen.

Bosschaart hoopt dat er nog een oplossing gevonden gaat worden, het advies van onze zeer gewaardeerde vriend, zaakwaarnemer Cohen, luidt stampij maken en beroepen op positieverbetering.

FC Utrecht is, nu ze in veilig water zijn, op financieel gebied niet meer genoodzaakt om spelers te verkopen. Bosschaart ziet het anders, zijn opvolger Broerse is al in huis gehaald, dus hij ziet de weg open naar de Kuip.

In de komende week zullen we meer vernemen over deze zaak.

Verder vandaag de 1e training, en a.s. zaterdag in De Meern de 1e oefenwedstrijd waar ik zeker heen ga !

Hoe zou Booy gaan spelen dit seizoen ? Ik denk dat ie de tactiek met de switchende rechterkant (Vreven, Kuijt en Tanghe) dit seizoen wel kan vergeten...

Ik denk zelf aan een 4-4-2 opstelling met een ruit in 't midden.

Tanghe dus achter vd Haar en de Groot, links vd Bergh, rechts Chaiat en verdedigend op 't middenveld Bosschaart. Booy zal natuurlijk wel weer kiezen voor 2 centrale middenvelders zoals de afgelopen jaren...

pi_11617709
Utrecht is in ieder geval de intelligentste provincie van Nederland, dus dat biedt hoop voor de FC.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 7 juli 2003 @ 21:05:51 #137
26251 Eilanden
pi_11627900
Nu haal ik het gemiddelde wel erg omhoog mich
  maandag 7 juli 2003 @ 21:55:44 #138
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11629205
quote:
Maandag 7 juli 2003
De eerste training zit erop

FC Utrecht is maandagmorgen gestart met de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

Op sportcomplex Zoudenbalch werkte de selectie van trainer Foeke Booy onder veel belangstelling de eerste training af. Veel aandacht ging uiteraard uit naar de nieuwe gezichten in de groep: Hans van de Haar, Joost Broerse, Sandro Calabro, Donny de Groot, Sander Keller en Michael Lamey. Daarnaast trainden Sigmundur Kristjansson en Bas van den Brink van Jong FC Utrecht mee. Alleen de revaliderende spelers Tom van Mol en Karim Touzani werkten apart van de groep aan hun herstel. Het eerste oefenduel voor FC Utrecht staat gepland voor zaterdagmiddag 12 juli tegen regioteam Vleuten/De Meern.

dinsdag 8 juli 2003 @ 08:51:08 #139
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_11635069
Net terug van een maand vakantie, wat mij betreft mag het voetbal weer beginnen, zaterdag alvast een oefenwedstrijd.

*pakt zijn agenda*
17-08-2003 FC Utrecht - FC Zwolle
23-08-2003 ADO Den Haag - FC Utrecht
31-08-2003 FC Utrecht - NEC
13-09-2003 PSV - FC Utrecht
21-09-2003 FC Groningen - FC Utrecht
28-09-2003 FC Utrecht - Vitesse
04-10-2003 NAC Breda - FC Utrecht
19-10-2003 FC Utrecht - AZ
26-10-2003 FC Twente - FC Utrecht
02-11-2003 FC Utrecht - SC Heerenveen
09-11-2003 FC Utrecht - RKC Waalwijk
23-11-2003 RBC Roosendaal - FC Utrecht
30-11-2003 FC Utrecht - Roda JC
06-12-2003 Willem II - FC Utrecht
14-12-2003 Ajakkes - FC Utrecht
21-12-2003 FC Utrecht - FC Volendam
25-01-2004 Feyenoord - FC Utrecht
28-01-2004 FC Utrecht - RBC Roosendaal
01-02-2004 FC Zwolle - FC Utrecht
11-02-2004 FC Utrecht - Willem II
15-02-2004 NEC - FC Utrecht
22-02-2004 FC Utrecht - NAC Breda
29-02-2004 FC Utrecht - Ajakkes
07-03-2004 FC Utrecht - PSV
14-03-2004 AZ - FC Utrecht
21-03-2004 FC Utrecht - FC Twente
28-03-2004 FC Volendam - FC Utrecht
04-04-2004 FC Utrecht - ADO Den Haag
10-04-2004 SC Heerenveen - FC Utrecht
18-04-2004 FC Utrecht - Feyenoord
23-04-2004 Roda JC - FC Utrecht
02-05-2004 RKC Waalwijk - FC Utrecht
09-05-2004 FC Utrecht - FC Groningen
16-05-2004 Vitesse - FC Utrecht

dinsdag 8 juli 2003 @ 08:59:05 #140
26251 Eilanden
pi_11635130
In februari/maart 3 lekkere thuiswedstrijden op rij...
  dinsdag 8 juli 2003 @ 09:38:11 #141
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_11635593
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 08:59 schreef Eilanden het volgende:
In februari/maart 3 lekkere thuiswedstrijden op rij...
Ik zeg, minimaal 4 punten uit deze 3 wedstrijden
pi_11635965
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 09:38 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Ik zeg, minimaal 4 punten uit deze 3 wedstrijden

ik ook
Winst op psv
gelijkspel op nac
en ja.......
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
  dinsdag 8 juli 2003 @ 10:34:17 #143
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11636491
Zaterdag a.s. is in ieder geval om 15:00 uur op sportpark Fletiomare-Oost in Vleuten de 1e oefenwedstrijd.

Wie gaat er heen ? Ik wel

dinsdag 8 juli 2003 @ 16:05:28 #144
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_11644700
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 10:34 schreef PBateman1978 het volgende:
Zaterdag a.s. is in ieder geval om 15:00 uur op sportpark Fletiomare-Oost in Vleuten de 1e oefenwedstrijd.

Wie gaat er heen ? Ik wel

Ik ga ook ff kijken.
Ik heb al jongens gesproken die zelfs naar Engeland gaan voor een oefenwedstrijd van de FC.
  dinsdag 8 juli 2003 @ 20:14:24 #145
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11650426
Volgens de NOS heeft FC Utrecht de UEFA gevraagd de UEFA Cup wedstrijd zonder publiek om te draaien in een wedstrijd met publiek op minimaal 100KM afstand van Utrecht.

Dat gaat dus Duitsland worden (of Heerenveen) als de UEFA hier intrapt

NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 8 juli 2003 @ 20:27:36 #146
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_11650692
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 10:00 schreef mat_herben het volgende:

[..]

ik ook
Winst op psv
gelijkspel op nac
en ja.......

Wanneer was de laatste keer dat Utreg voor de competitie van PSV won in de Galgenwaard? Die punten moet je tegen Ajax pakken...
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  woensdag 9 juli 2003 @ 13:04:34 #147
40967 Takemenow
Freelance is good!
pi_11663435
Datum: 07-07-2003

Igor Gluscevic heeft bij zijn debuut voor Sparta Praag direct gescoord. Hij scoorde het enige doelpunt in de wedstrijd tegen Jihlava. Ook in de tweede wedstrijd die de spits voor Sparta Praag speelde scoorde Igor. Het werd 5-0 tegen Pardubice.

Igor zal in Tsjechie rugnummer 27 dragen.

Igor Igor Igor

pi_11683368
Volgens de belgische zender VRT heeft RC Genk serieuze interesse in Stefaan Tanghe. De 31-jarige middenvelder heeft er ook wel oren naar.

(zie www.vrt.be en dan teletekst pagina 511)

En aangezien Emerton nu def. naar Blackburn gaat, zal Feyenoord ook wel weer gaan trekken aan Bosschaart.

Er kan nog een hoop gebeuren deze zomer in ieder geval.

donderdag 10 juli 2003 @ 13:16:26 #149
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11683403
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 13:15 schreef PBateman1978 het volgende:
Volgens de belgische zender VRT heeft RC Genk serieuze interesse in Stefaan Tanghe. De 31-jarige middenvelder heeft er ook wel oren naar.

(zie www.vrt.be en dan teletekst pagina 511)

En aangezien Emerton nu def. naar Blackburn gaat, zal Feyenoord ook wel weer gaan trekken aan Bosschaart.

Er kan nog een hoop gebeuren deze zomer in ieder geval.

klopt en dat is allemaal in het nadeel van jullie, tis maar waar je je op verheugd
pi_11685174
quote:
klopt en dat is allemaal in het nadeel van jullie, tis maar waar je je op verheugd
Staat er ergens dat ik me erop verheug dan ?

Rouwig kan ik er niet om zijn trouwens, er zijn genoeg goeie vervangers te vinden, en als ze beiden vertrekken is het wel KASSA!!

pi_11685624
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 13:04 schreef Takemenow het volgende:

Igor zal in Tsjechie rugnummer 27 dragen.

Igor Igor Igor

2 + 7 = ....
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 10 juli 2003 @ 15:36:54 #152
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11686892
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 14:27 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Staat er ergens dat ik me erop verheug dan ?

Rouwig kan ik er niet om zijn trouwens, er zijn genoeg goeie vervangers te vinden, en als ze beiden vertrekken is het wel KASSA!!

en je weet zeker dat je geen jood bent?
pi_11687620
quote:
en je weet zeker dat je geen jood bent?
Aan mijn accent te horen, en aan mijn neus te zien niet nee
  vrijdag 11 juli 2003 @ 09:41:38 #154
26251 Eilanden
pi_11701173
Datum: 11-07-2003

Stefaan Tanghe is een gegadigde om de naar Turkije vertrekkende Skoko te vervangen bij Racing Genk. Tanghe heeft nog een 1 jarig contract bij FC Utrecht, maar gaat de komende dagen met zijn manager praten of het een optie is om naar Genk te gaan.

Tanghe noemt Genk een mooie club, een mooi stadion en warme supporters, maar ik wacht af. Genk heeft de nodige middelen verkregen door de verkoop van een aantal spelers de afgelopen week.

Bron teletekst Canvas 511

vrijdag 11 juli 2003 @ 09:42:42 #155
26251 Eilanden
pi_11701183
Datum: 10-07-2003

In de media verschijnen diverse berichten dat Bosschaart met een arbitrage zaak zou dreigen richting FC Utrecht.

Gelukkig bereiken ons berichten dat Pascal geen arbitrage zaak heeft aangespannen tegen FC Utrecht. Het blijkt een media-verhaal te zijn. Feyenoord schijnt een erg lage aanbieding te hebben gedaan. Het zou om 1 miljoen euro gaan + 2 spelers. Alleen als Feyenoord 5 miljoen euro betaald zou er een kans zijn dat Bosschaart vertrekt bij de FC.

1 miljoen en 2 waardeloze spelers? WTF? Utreg is de Kwantum hallen niet!

vrijdag 11 juli 2003 @ 14:22:15 #156
26251 Eilanden
pi_11707580
Datum: 11-07-2003

Bron: Utrechts Nieuwsblad

UTRECHT Twee reusachtige logos van FC Utrecht en de naam Bunnik Side in kapitaal sieren de nieuwe oosttribune van stadion Galgenwaard. Die is na de overkapping vrijwel klaar, waarmee de voorlaatste fase van het stadionproject aan zijn afronding toe is.

Op de tweede verdieping wordt de laatste hand gelegd aan het nieuwe supportershome, dat twee keer zo groot wordt als het vorige. Via vier toegangen krijgt het fanatiekste deel van de FC-aanhang entree tot haar eigen tribune.

De Bunnik Side telt 5575 stoeltjes. De capaciteit van Galgenwaard voor komend seizoen komt daarmee op 21.500. De laatste fase van de verbouw laat nog wel even op zich wachten. Het was de bedoeling deze zomer te beginnen met de sloop van de westtribune (stadszijde), maar door herplaatsingsproblemen van twee bedrijven is dat opgeschort. Bouwer Midreth verwacht uitstel tot november. Als de sloopwerkzaamheden dan beginnen zijn de toeschouwers op west enige maanden dakloos.

Komend seizoen krijgen tevens de vier hoekkantoren een facelift. Aan de buitenkant wordt een glazen gevelbekleding aangebracht. Zomer 2004 is Galgenwaard-nieuwe-stijl, capaciteit 25.000, kant en klaar.

zaterdag 12 juli 2003 @ 17:59:58 #157
26251 Eilanden
pi_11729505
Datum: 12-07-2003

FC Utrecht heeft vanmiddag met 9-0 gewonnen van het regioteam Vleuten/De Meern/Harmelen. Bij rust stond de ploeg van Foeke Booy met 6-0 voor.

Debutant Hans vd Haar zorgde voor een mooie openingsgoal. Via de onderkant van de lat stond het al vrij snel 1-0. Roiha en Tanghe maakte er binnen een kwartier 3-0 van. Nog voor de rust scoorden Roiha, vd Bergh en Bosschaart waarna Roiha en 2x Calabro de eindstand bepaalden.

Het goede weer trok veel toeschouwers naar sportpark Fletiomare-West. We gokken dat er ongeveer 3000 fans aanwezig waren.

zaterdag 12 juli 2003 @ 18:03:36 #158
26251 Eilanden
pi_11729565
Datum: 12-07-2003

Ponk gaat in twee opzichten de opvolger worden van Wapenaar, natuurlijk in eerste instantie als keeper, maar nu ook als aanvoerder. Vanmiddag tegen het streekelftal van De Meern, zal hij de aanvoerdersband om zijn arm hebben. De wedstrijd begint overigens om 15.00 uur.

Andere gegadigde was de Jong, maar tot verbazing van Ponk zelf is door de technische staf hij gekozen tot nieuwe aanvoerder van het seizoen. Van der Haar en Broerse die respectievelijk aanvoerder waren van De Graafschap en Groningen, waren totaal geen optie voor de technische staf.

pi_11729712
't was erg gezellig vanmiddag in Vleuten, Roiha speelde goed, en vond vooral Bas van de Brink aardig ballen, dat kan weleens een hele goeie voorstopper worden...!!
  zaterdag 12 juli 2003 @ 19:02:53 #160
26251 Eilanden
pi_11730697
Kon vanmiddag helaas niet

Vertel eens, hoe waren de nieuwelingen??

pi_11731660
Lamey en Keller vielen amper op (tegenstand was natuurlijk ook niet echt goed ) Calabro miste een hoop kansen, maar scoorde toch 2 goals, Broerse is me ook amper opgevallen eigenlijk, en Hans vd Haar scoorde een mooie openingsgoal, maar die ik heb daarna ook vaak zoekende rond zien lopen...

Ach, effe wennen aan elkaar zullen we maar zeggen

pi_11733854
UEFA blijft bij straf voor FC Utrecht
vi.nl

FC Utrecht speelt de eerste thuiswedstrijd in de UEFA Cup zonder publiek. De UEFA liet zich niet vermurwen door het verzoek van de Nederlandse club de straf te wijzigen.
FC Utrecht diende begin vorige week een verzoek in de straf om te zetten in een wedstrijd op minimaal 100 kilometer van de Domstad. De UEFA zag echter niets in het verzoek en wees het af.

Op last van de UEFA moet FC Utrecht één Europese wedstrijd zonder publiek spelen. Deze sanctie volgde op de wanordelijkheden, die het UEFA Cup-duel met Legia Warschau op 3 oktober 2002 ontsierden.
----------------------------------------------------------------
Grappig dat verzoek van Utrecht, je hebt wel lef dan zeg. Wat zullen ze gegniffeld hebben bij de UEFA.

zaterdag 12 juli 2003 @ 22:18:59 #163
26251 Eilanden
pi_11734095
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 22:05 schreef SCH het volgende:
UEFA blijft bij straf voor FC Utrecht
vi.nl

FC Utrecht speelt de eerste thuiswedstrijd in de UEFA Cup zonder publiek. De UEFA liet zich niet vermurwen door het verzoek van de Nederlandse club de straf te wijzigen.
FC Utrecht diende begin vorige week een verzoek in de straf om te zetten in een wedstrijd op minimaal 100 kilometer van de Domstad. De UEFA zag echter niets in het verzoek en wees het af.

Op last van de UEFA moet FC Utrecht één Europese wedstrijd zonder publiek spelen. Deze sanctie volgde op de wanordelijkheden, die het UEFA Cup-duel met Legia Warschau op 3 oktober 2002 ontsierden.
----------------------------------------------------------------
Grappig dat verzoek van Utrecht, je hebt wel lef dan zeg. Wat zullen ze gegniffeld hebben bij de UEFA.

SCH is back

Eeeehhmm SCH .. wij kunnen tenminste dat verzoek doen ... Heerenveen moet dat nog maar zien te halen......

pi_11734729
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 22:18 schreef Eilanden het volgende:

[..]

SCH is back

Eeeehhmm SCH .. wij kunnen tenminste dat verzoek doen ... Heerenveen moet dat nog maar zien te halen......

En meteen weer jij-bakken. Wat vindt jij van dat verzoek dan? Had Utrecht echt gedacht daarmee enige kans van slagen te hebben??? Je krijgt een straf en denkt dat het om een lolletje gaat, ik vind het nogal een merkwaardige actie. Honderd kilometer verderop, ja hoor - ze zijn echt hartstikke gek bij de UEFA. Blijkbaar begrijpt de club niet waarom ze een straf heeft gekregen.

En reageer eens volwassen, dus niet: Heerenveen had het ook wel gewild. Maar wat vind je zelf van dat verzoek?

zaterdag 12 juli 2003 @ 23:18:39 #165
26251 Eilanden
pi_11735213
Volwassen reageren?

Wie begint er met deze 'zeer volwassen' opmerking:

quote:
Anyway, ik had niet gedacht dat het verzoek gehonoreerd zou worden. Maar in het verleden heeft Utrecht hier WEL succes mee gehad, dus blijkbaar heeft men gedacht 'Niet geschoten is altijd mis' en het dus toch geprobeerd met een drietal argumenten.

Utrecht heeft overigens bij de UEFA aangegeven dat ze dit NIET als lolletje zien en dat ze beseffen dat ze straf verdienen. Men heeft geprobeerd een alternatieve straf te krijgen en dat is niet gelukt. Zoals ik al zei, ik had zelf ook niet verwacht dat het zou lukken, maar je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het toch geprobeerd hebben....

pi_11735475
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:18 schreef Eilanden het volgende:
Utrecht heeft overigens bij de UEFA aangegeven dat ze dit NIET als lolletje zien en dat ze beseffen dat ze straf verdienen. Men heeft geprobeerd een alternatieve straf te krijgen en dat is niet gelukt. Zoals ik al zei, ik had zelf ook niet verwacht dat het zou lukken, maar je kan het ze niet kwalijk nemen dat ze het toch geprobeerd hebben....
Als je met zo'n alternatief komt, besef je blijkbaar toch niet echt wat er aan de hand is. Dat vind ik nogal kwalijk. Het is goed misgelopen rond die wedstrijd en ik merk hier bij de club dat de hand niet echt in eigen boezem wordt gestoken. Ongeregeldheden liggen altijd aan anderen, daar hebbn trouwens veel meer clubs last van hoor, niet alleen Utrecht.

En ik vind het wel erg kwalijk om dan niet gewoon je straf te aanvaarden maar met een enorme kulalternatief te komen: 100 km. verderop, dan neem je jezelf niet serieus en neem je het incident ook niet serieus, al beweer je van wel.

zaterdag 12 juli 2003 @ 23:41:19 #167
26251 Eilanden
pi_11735701
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Als je met zo'n alternatief komt, besef je blijkbaar toch niet echt wat er aan de hand is. Dat vind ik nogal kwalijk. Het is goed misgelopen rond die wedstrijd en ik merk hier bij de club dat de hand niet echt in eigen boezem wordt gestoken. Ongeregeldheden liggen altijd aan anderen, daar hebbn trouwens veel meer clubs last van hoor, niet alleen Utrecht.

En ik vind het wel erg kwalijk om dan niet gewoon je straf te aanvaarden maar met een enorme kulalternatief te komen: 100 km. verderop, dan neem je jezelf niet serieus en neem je het incident ook niet serieus, al beweer je van wel.

Ik denk niet dat je het ze kwalijk kan nemen dat ze het proberen, ook al had het in mijn optiek niet zoveel kans van slagen...
pi_11735755
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:41 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het ze kwalijk kan nemen dat ze het proberen, ook al had het in mijn optiek niet zoveel kans van slagen...

Okay, dan wil ik niemand uit het Utrecht publiek ooit nog horen mopperen over criminelen die als straf een parkje moeten aanharken enz.
  zaterdag 12 juli 2003 @ 23:44:35 #169
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_11735775
Bij gebrek aan inet maar een korte reactie

FORZA UTREG!

Dit jaar gaan we voor de dubbel!

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
  zaterdag 12 juli 2003 @ 23:46:36 #170
26251 Eilanden
pi_11735831
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:43 schreef SCH het volgende:
[..]
Okay, dan wil ik niemand uit het Utrecht publiek ooit nog horen mopperen over criminelen die als straf een parkje moeten aanharken enz.
Beetje kromme vergelijking, maar laten we er maar vanuit gaan dat je met je gedachten nog een beetje aan het vakantie vieren bent...
pi_11736023
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:46 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Beetje kromme vergelijking, maar laten we er maar vanuit gaan dat je met je gedachten nog een beetje aan het vakantie vieren bent...

Het is inderdaad een manke vergelijking - honderd kilometer verderop spelen is helemaal geen straf, ook geen alternatieve.

Heeft de Poolse ploeg trouwens ook straf gekregen?
Was het niet logischer geweest beide ploegen voor een seizoen van Europees voetbal uit te sluiten? Jij zal dat wel anti-Utrecht vinden, maar zo is het niet bedoeld. Je moet het publiek toch keihard laten merken wat de sanctie is op hun gedrag - dan laten ze het wellicht.

zondag 13 juli 2003 @ 00:05:51 #172
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11736284
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is inderdaad een manke vergelijking - honderd kilometer verderop spelen is helemaal geen straf, ook geen alternatieve.

Was het niet logischer geweest beide ploegen voor een seizoen van Europees voetbal uit te sluiten? Jij zal dat wel anti-Utrecht vinden, maar zo is het niet bedoeld. Je moet het publiek toch keihard laten merken wat de sanctie is op hun gedrag - dan laten ze het wellicht.

Voor een seizoen uitsluiten is weer iets teveel van het goede.

Denk dat deze straf "goed" is.

Had je ze een jaar uitgesloten dan had men de normale supporters zwaar gedupeerd voor zoverre dat nu al niet gebeurd is.
Als ze nu verder komen hebben ze tenminste minimaal nog 1 ronde waar ze bij mochten zijn.

Denk echter wel dat als zoiets nog een keer gebeurd het einde verhaal is voor FCU

NAAR HET ANDERE FORUM!
  zondag 13 juli 2003 @ 09:19:05 #173
26251 Eilanden
pi_11740316
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 23:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het publiek? Je bedoelt dat groepje van zo'n 50 hooligans denk ik? Just fyi, er waren zo'n 16000 fans aanwezig die hetgeen gebeurde zeker niet goedkeurde! Het publiek gedroeg zich fantastisch .. alleen een heel klein groepje bij zowel Utreg als de Polen verstierde het voor iedereen
  zondag 13 juli 2003 @ 09:20:05 #174
26251 Eilanden
pi_11740319
quote:
Op zondag 13 juli 2003 00:05 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Voor een seizoen uitsluiten is weer iets teveel van het goede.

Denk dat deze straf "goed" is.

Had je ze een jaar uitgesloten dan had men de normale supporters zwaar gedupeerd voor zoverre dat nu al niet gebeurd is.
Als ze nu verder komen hebben ze tenminste minimaal nog 1 ronde waar ze bij mochten zijn.

Denk echter wel dat als zoiets nog een keer gebeurd het einde verhaal is voor FCU

Kijk dat is nu een verstandige bijdrage , ben het hier absoluut mee eens
pi_11741328
quote:
Op zondag 13 juli 2003 09:19 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Het publiek? Je bedoelt dat groepje van zo'n 50 hooligans denk ik? Just fyi, er waren zo'n 16000 fans aanwezig die hetgeen gebeurde zeker niet goedkeurde! Het publiek gedroeg zich fantastisch .. alleen een heel klein groepje bij zowel Utreg als de Polen verstierde het voor iedereen

Waar hoor ik dat toch vaker - dan moet je maar zorgen dat je die lui beter onder controle hebt. Als supporters het veld op rennen en met van alles gooien kan je onmogelijk spreken van 'het publiek gedroeg zich fantastisch'. Ook die oproerkraaiers horen bij het publiek namelijk.
  zondag 13 juli 2003 @ 12:23:12 #176
26251 Eilanden
pi_11741533
quote:
Op zondag 13 juli 2003 12:01 schreef SCH het volgende:

[..]

[q]Waar hoor ik dat toch vaker - dan moet je maar zorgen dat je die lui beter onder controle hebt.

Wel erg gemakkelijk gedacht... als de serieverkrachter in Utrecht weer actief wordt, dan moet jij als inwoner van Utrecht er maar voor zorgen dat hij niet meer actief wordt?
quote:
Als supporters het veld op rennen en met van alles gooien kan je onmogelijk spreken van 'het publiek gedroeg zich fantastisch'. Ook die oproerkraaiers horen bij het publiek namelijk.
Die hoorden inderdaad bij het publiek, maar als slechts een heel klein percentage zich misdroeg, dan klopt het niet om de rest van het publiek over een kam te scheren....
pi_11741586
quote:
Op zondag 13 juli 2003 12:23 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Wel erg gemakkelijk gedacht... als de serieverkrachter in Utrecht weer actief wordt, dan moet jij als inwoner van Utrecht er maar voor zorgen dat hij niet meer actief wordt?

Nee dan rust er op de gemeente Utrecht en de politie de taak om de veiligheid te waarborgen en de man zo snel mogelijk op te pakken. Waarbij aan Utrechtenaren gevraagd kan worden om op te letten - niet alleen daar te fietsen enz. Dat kan bij voetbal ook. Sommige clubs slagen er wel in om met elkaar een feestje van het voetbal te maken.
quote:
Die hoorden inderdaad bij het publiek, maar als slechts een heel klein percentage zich misdroeg, dan klopt het niet om de rest van het publiek over een kam te scheren....
Je moet ze ook niet over 1 kam scheren maar dat de meerderheid de dupe wordt van het gedrag van een minderheid, dat is nou eenmaal een fact of life.
  zondag 13 juli 2003 @ 12:35:17 #178
26251 Eilanden
pi_11741671
quote:
Op zondag 13 juli 2003 12:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee dan rust er op de gemeente Utrecht en de politie de taak om de veiligheid te waarborgen en de man zo snel mogelijk op te pakken. Waarbij aan Utrechtenaren gevraagd kan worden om op te letten - niet alleen daar te fietsen enz. Dat kan bij voetbal ook. Sommige clubs slagen er wel in om met elkaar een feestje van het voetbal te maken.

Eeeeeeh SCH, dat jij je identificeert met een Utrechtenaar kan ik goed begrijpen , maar een inwoner van Utrecht is een Utrechter!
pi_11741681
quote:
Op zondag 13 juli 2003 12:35 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Eeeeeeh SCH, dat jij je identificeert met een Utrechtenaar kan ik goed begrijpen , maar een inwoner van Utrecht is een Utrechter!

Daar hebben we het al eerder over gehad mate, het kan allebeide gebruikt geworden
  zondag 13 juli 2003 @ 12:42:18 #180
26251 Eilanden
pi_11741751
Anyway, om terug te komen op de discussie, ik denk dat DutchGooner het goed verwoord heeft. Waarschijnlijk wel een passende straf voor hetgeen gebeurd is.

Utrecht is trouwens 'slachtoffer' geworden van het beker-succes. Anders was Utrecht namelijk een van de deelnemers geweest in de Intertoto en de straf geldt voor Europese wedstrijden, dus ook voor Intertoto en had men de straf tegen waarschijnlijk en klein cluppie kunnen uitzitten. Nu moeten we maar zien wat het wordt....

pi_11742127
Is Legia Warschau eigenlijk gestraft?
Ik zat tijdens de wedstrijd naast het uitvak, heb met m'n eigen ogen kunnen zien hoe een aantal randdebielen voor levensgevaarlijke situaties zorgden door na de 0-1 grote vuurpijlen op het gezinsvak(!) af te vuren. Hier begon het mee, dit was de aanleiding voor de rellen.
Ik wil de rellen absoluut niet goed praten, maar ik snap wel dat hier een reactie op volgde.
Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat FCU er blijkbaar niks van heeft geleerd. Als je zag hoe makkelijk de mensen het veld op konden komen na de halve finale voor de Amstel Cup tegen PSV en zo door konden lopen naar de PSV-supporters...
  zondag 13 juli 2003 @ 13:12:58 #182
26251 Eilanden
pi_11742172
quote:
Op zondag 13 juli 2003 13:08 schreef Stampie22 het volgende:
Is Legia Warschau eigenlijk gestraft?
Ik zat tijdens de wedstrijd naast het uitvak, heb met m'n eigen ogen kunnen zien hoe een aantal randdebielen voor levensgevaarlijke situaties zorgden door na de 0-1 grote vuurpijlen op het gezinsvak(!) af te vuren. Hier begon het mee, dit was de aanleiding voor de rellen.
Ik wil de rellen absoluut niet goed praten, maar ik snap wel dat hier een reactie op volgde.
Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat FCU er blijkbaar niks van heeft geleerd. Als je zag hoe makkelijk de mensen het veld op konden komen na de halve finale voor de Amstel Cup tegen PSV en zo door konden lopen naar de PSV-supporters...
Yup .. ook die Polen zijn gestraft ... iets van 15.000 Euro of zoiets .. de waarnemer had gezien dat de Polen begonnen met het afschieten van vuurpijlen. Maar de reactie die erop volgde was misschien nog wel te begrijpen, goedgepraat kan het natuurlijk nooit worden!
pi_11742234
quote:
Op zondag 13 juli 2003 13:12 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Yup .. ook die Polen zijn gestraft ... iets van 15.000 Euro of zoiets .. de waarnemer had gezien dat de Polen begonnen met het afschieten van vuurpijlen. Maar de reactie die erop volgde was misschien nog wel te begrijpen, goedgepraat kan het natuurlijk nooit worden!

Ja maar... ja maar... ja maar... is het dan niet eerlijker als ze allebei dezelfde straf gehad hadden? Want die 15.000 euro staat totaal niet in verhouding tot een wedstrijd zonder publiek, vind ik.
Aan de andere kant lag de verantwoordelijkheid natuurlijk bij FCU. Die Polen hadden dat vuurwerk nooit het stadion mee in mogen nemen. Het schijnt ook dat er wat stormloopjes zijn geweest op het uitvak, waardoor mensen daar zonder kaartjes naar binnen konden komen.
  zondag 13 juli 2003 @ 13:41:44 #184
26251 Eilanden
pi_11742496
quote:
Op zondag 13 juli 2003 13:17 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Ja maar... ja maar... ja maar... is het dan niet eerlijker als ze allebei dezelfde straf gehad hadden? Want die 15.000 euro staat totaal niet in verhouding tot een wedstrijd zonder publiek, vind ik.
Aan de andere kant lag de verantwoordelijkheid natuurlijk bij FCU.

Inderdaad, de verantwoording lag bij de FC en wordt daarvoor gestraft
pi_11742783
quote:
Op zondag 13 juli 2003 13:41 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Inderdaad, de verantwoording lag bij de FC en wordt daarvoor gestraft

Da's ook helemaal goed toch. Vreemd is alleen dat de FCU de straf niet serieus lijkt te nemen en denkt dat 100 km. verderop spelen een serieus alternatief is. Dan vind je dus zelf blijkbaar dat je geen straf hebt verdiend.
  zondag 13 juli 2003 @ 14:49:56 #186
26251 Eilanden
pi_11743348
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Da's ook helemaal goed toch. Vreemd is alleen dat de FCU de straf niet serieus lijkt te nemen en denkt dat 100 km. verderop spelen een serieus alternatief is. Dan vind je dus zelf blijkbaar dat je geen straf hebt verdiend.

Je vervalt in herhaling
pi_11743553
quote:
Op zondag 13 juli 2003 14:49 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Je vervalt in herhaling

Misschien kan je er dan een keer op ingaan. Begrijp ik nou van jou dat je het een redelijk verzoek vond (wel kansloos). De club geeft aan de straf niet serieus te nemen.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:12:30 #188
26251 Eilanden
pi_11743681
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Misschien kan je er dan een keer op ingaan. Begrijp ik nou van jou dat je het een redelijk verzoek vond (wel kansloos). De club geeft aan de straf niet serieus te nemen.

SCH, ik ben er gisteren al op in gegaan, maar zal het nog een keer toelichten:

Utrecht had 3 argumenten waarmee ze UEFA hoopten te overtuigen:

Zonder publiek past niet echt bij de Spirit of the Game zoals UEFA die de laatste tijd predikt, bovendien is het zowel voor de thuis- als uitspelende club niet leuk om zonder publiek te spelen
Na de rellen tegen Legia zijn er geen incidenten geweest
Spelen met publiek zou bijdragen aan de penibele financiele situatie van de club

Utrecht heeft duidelijk bij de UEFA aangegeven dat ze realiseerden dat men straf verdiende, maar op basis van bovenstaande hoopte men op een alternatieve straf. Op basis van bovenstaande ben ik van mening dat de nieuwe beleidsbepalers een redelijk verzoek deden en ik ben het absoluut niet met je eens dat ze de straf niet serieus namen. En ja, ik ben wel van mening dat het verzoek vrij kansloos was, maar niet geschoten is altijd mis...

zondag 13 juli 2003 @ 15:14:46 #189
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11743719
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:12 schreef Eilanden het volgende:

[..]

SCH, ik ben er gisteren al op in gegaan, maar zal het nog een keer toelichten:

Utrecht had 3 argumenten waarmee ze UEFA hoopten te overtuigen:

[li]Zonder publiek past niet echt bij de Spirit of the Game zoals UEFA die de laatste tijd predikt, bovendien is het zowel voor de thuis- als uitspelende club niet leuk om zonder publiek te spelen[/li]
[li]Na de rellen tegen Legia zijn er geen incidenten geweest[/li]
[li]Spelen met publiek zou bijdragen aan de penibele financiele situatie van de club[/li]

Utrecht heeft duidelijk bij de UEFA aangegeven dat ze realiseerden dat men straf verdiende, maar op basis van bovenstaande hoopte men op een alternatieve straf. Op basis van bovenstaande ben ik van mening dat de nieuwe beleidsbepalers een redelijk verzoek deden en ik ben het absoluut niet met je eens dat ze de straf niet serieus neemden. En ja, ik ben wel van mening dat het verzoek vrij kansloos was, maar niet geschoten is altijd mis...

Ik denk dat FCU zelf ook wel wist dat dit kansloze argumenten waren

-Spirit of the game? dat is idd met rellen

-Geen rellen meer geweest.Daar heeft de UEFA een boodschap aan,het gaat er hun wat er gebeurd is onder hun vlag

-En aan het 3e argument hebben ze waarschijnlijk al helemaal schijt

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11743735
Okay - da's duidelijk dan. Maar waarom zijn ze dan niet met een kansrijkere alternatieve straf gekomen? Honderd kilometer verderop betekent nog steeds een thuiswedstrijd.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:16:28 #191
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11743747
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:15 schreef SCH het volgende:
Okay - da's duidelijk dan. Maar waarom zijn ze dan niet met een kansrijkere alternatieve straf gekomen? Honderd kilometer verderop betekent nog steeds een thuiswedstrijd.
Nou ja,100KM.
Dat zou Heerenveen of Duitsland worden.
Thuiswedstrijd
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11743788
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:16 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Nou ja,100KM.
Dat zou Heerenveen of Duitsland worden.
Thuiswedstrijd

Ja, thuiswedstrijd - Zwolle of iets in Noord-Limburg kan ook - wat is nou honderd kilometer, Heerenveen is een uur en een kwartier met de trein: tegen een leuke buitenlandse club heb je dan nog 10.0000 FCU-supporters op de tribune. Is nog gevaarlijker ook met dat reizen. Raar alternatief.
  zondag 13 juli 2003 @ 15:18:59 #193
26251 Eilanden
pi_11743796
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:15 schreef SCH het volgende:
Als je op 150 km gaat zitten, dan zit je bijna in het buitenland ... alhoewel Ajax dat ook een keer gedaan heeft (Dusseldorf geloof ik).

Ik heb geen flauw idee hoe men aan die 100 is gekomen... misschien had men achter de schermen al een dealtje gemaakt met een stadion op 100 km? Ik denk overigens niet dat de UEFA wel accoord was gegaan als Utrecht 150 of 200 km had gezegd....

zondag 13 juli 2003 @ 15:25:09 #194
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11743894
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, thuiswedstrijd - Zwolle of iets in Noord-Limburg kan ook - wat is nou honderd kilometer, Heerenveen is een uur en een kwartier met de trein: tegen een leuke buitenlandse club heb je dan nog 10.0000 FCU-supporters op de tribune. Is nog gevaarlijker ook met dat reizen. Raar alternatief.

je zegt hetzelf,10.000 of meer.

Boven de Zwolle-"lijn" is dat dus Heerenveen en onder de Noord-Limburg-"lijn" is dat Roda dus Duitsland

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11743957
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:25 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

je zegt hetzelf,10.000 of meer.

Boven de Zwolle-"lijn" is dat dus Heerenveen en onder de Noord-Limburg-"lijn" is dat Roda dus Duitsland

Nou precies - dus bijna net zoveel bezoekers met verhoogd risico vanwege de reis. Dat kan toch nooit een serieuze optie voor een alternatieve straf zijn?

Bovendien is het alleen een bonus om in het Abe Lenstra Stadion te mogen spelen

zondag 13 juli 2003 @ 15:33:43 #196
26251 Eilanden
pi_11744041
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:28 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is dat alleen een bonus voor Friezen
  zondag 13 juli 2003 @ 15:35:59 #197
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11744076
quote:

[..]

Nou precies - dus bijna net zoveel bezoekers met verhoogd risico vanwege de reis. Dat kan toch nooit een serieuze optie voor een alternatieve straf zijn?

beet je raar argument dat 10.000 mensen niet normaal zouden kunnen reizen,zijn genoeg voorbeelden dat groepen met "verhoogd risico" dat wel kunnen.

Maar ik heb zelf al gezegd dat ik het toch ook raar vond van FCU dat ze met dat voorstel kwamen?

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11744599
quote:
Op zondag 13 juli 2003 15:35 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

beet je raar argument dat 10.000 mensen niet normaal zouden kunnen reizen,zijn genoeg voorbeelden dat groepen met "verhoogd risico" dat wel kunnen.

Ik herinner u aan de massale volksverplaatsing op 1 juni jl.
  zondag 13 juli 2003 @ 16:48:44 #199
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11745105
quote:
Op zondag 13 juli 2003 16:06 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Ik herinner u aan de massale volksverplaatsing op 1 juni jl.

en dat is toch precies wat ik zeg
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11747943
quote:

[offtopic] SCH, je hebt een virus en zit mij scr-bestanden te mailen [/offtopic]
pi_11750177
quote:
Op zondag 13 juli 2003 16:48 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

en dat is toch precies wat ik zeg

Ja, was ook niet bedoelt als een "aanval", meer een extra uitleg ofzo
pi_11752148
quote:
Op zondag 13 juli 2003 19:54 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

[offtopic] SCH, je hebt een virus en zit mij scr-bestanden te mailen [/offtopic]

I know, maar thnx btw.

sorry popje ik doe echt alles om met je in contact te komen

zondag 13 juli 2003 @ 23:30:18 #203
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11752213
quote:
Op zondag 13 juli 2003 21:52 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Ja, was ook niet bedoelt als een "aanval", meer een extra uitleg ofzo

OK,Thnx
NAAR HET ANDERE FORUM!
  maandag 14 juli 2003 @ 12:59:51 #204
26251 Eilanden
pi_11760313
Teleurstelling over reactie UEFA

FC Utrecht is teleurgesteld in de reactie van de UEFA op het verzoek om de opgelegde straf aan te passen.

De club vroeg de UEFA de opgelegde sanctie van een duel zonder publiek om te zetten in een wedstrijd met publiek op 100 kilometer afstand van de stad Utrecht. De UEFA heeft dit verzoek afgewezen.

'We betreuren de beslissing zeer, maar we gaan zeker niet bij de pakken neerzitten', reageert interim-directeur Martin Sturkenboom.

FC Utrecht omarmt de initiatieven die supporters inmiddels genomen hebben rond de Europese wedstrijd die zonder publiek gespeeld moet worden en onderzoekt de mogelijkheden om het duel gezamenlijk op een groot beeldscherm te kunnen bekijken.

De loting voor de eerste ronde van het toernooi om de UEFA Cup vindt plaats op vrijdag 29 augustus. De eerste wedstrijd in de eerste ronde wordt gespeeld op woensdag 24 september en de tweede wedstrijd op woensdag 15 oktober.

maandag 14 juli 2003 @ 13:48:21 #205
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_11761478
't zou wel leuk zijn als we met 15.000 man op de parkeerplaats naast het stadion op een groot scherm de wedstrijd kunnen kijken, dan hoort het team onze aanmoedigingen ook nog eens
  woensdag 16 juli 2003 @ 09:38:29 #206
26251 Eilanden
pi_11802398
Winst in tropisch Emmen

FC Utrecht heeft dinsdag in Emmen de tweede oefenwedstrijd uit de voorbereiding tegen WKE met 0-8 gewonnen.

De plaatselijke amateur eersteklasser met enkele ex-profs (onderwie Michel van Oostrum) begon defensief en hield daarmee de schade in de eerste helft beperkt tot 0-2. Beide ploegen ondervonden merkbaar de invloed van de tropische temperaturen. Daarom ook werd er na 25 minuten een drinkpauze ingelast.

Na rust bouwde FC Utrecht, dat deze week een trainingskamp belegt in het Drentse Dwingeloo, de voorsprong verder uit. Het duo Paulus Roiha en Sandro Calabro bleek opnieuw trefzeker. Beide aanvallers scoorden twee keer. Joost Broerse bepaalde met een afstandsschot de eindstand op 0-8.

Foeke Booy toonde zich tevreden met die uitslag. 'Deze wedstrijd was de tweede zware inspanning van de dag, want we hebben vanochtend ook gewoon getraind. De tegenstander en het weer werkten niet echt mee, maar in de tweede helft gaf de conditie de doorslag.'

Niet tweede doelman Joost Terol, maar Michel Vorm stond tegen WKE in het doel. Terol ging op de training door zijn enkel, nadat hij ongelukkig neerkwam op een drinkfles. De doelman hoopt echter maandag wel voor het eerst zijn opwachting te kunnen maken in de hoofdmacht in het oefenduel met TOP Oss.

Jordy Zuidam heeft dinsdag rustig de looptraining hervat na zijn keelontsteking. De lichtgeblesseerde Sander Keller werd dinsdag uit voorzorg aan de kant gehouden. Verder kwam Sigmundur Kristjansson in Emmen niet in actie. Hij heeft last van een ontsteking in de onderbuik. Karim Touzani en Tom van Mol zijn gewoon meegereisd naar Dwingeloo. Zij werken apart van de groep aan hun herstel.

Komende vrijdag treft FC Utrecht het Belgische RC Genk. Dit duel wordt gespeeld op het terrein van Desto, de aftrap is om 19.30 uur.

(foto's volgen)

Statistieken
WKE - FC Utrecht 0-2 (0-8)
20. 0-1 De Groot
35. 0-2 Van de Haar
49. 0-3 Schut
50. 0-4 Roiha
54. 0-5 Calabro
61. 0-6 Calabro
76. 0-7 Roiha
85. 0-8 Broerse

Opstelling FC Utrecht: Michel Vorm, Michael Lamey, Bas van den Brink, Patrick Zwaanswijk (Alje Schut), Pascal Bosschaart (Etienne Shew-Atjon), Abdelhali Chaiat, Joost Broerse, Jean-Paul de Jong (Stefaan Tanghe), Dave van den Bergh, Donny de Groot (Sandro Calabro), Hans van de Haar (Paulus Roiha)

zaterdag 19 juli 2003 @ 01:34:10 #207
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_11872598
Datum: 18-07-2003

FC Utrecht heeft na twee overwinningen tegen amateurclubs nu ook de eerste testcase overtuigend omgezet in een mooie overwinning. Tegen Racing Genk uit België werd het een terechte 3-0 zege. Een overwinning die nog wel hoger had kunnen uitvallen maar 2 keer lat en 1 keer paal stonden een hogere score in de weg.

FC Utrecht speelde de gehele wedstrijd overtuigend en voornamelijk op de helft van de tegenstander. Keeper Ponk zal zich een wedstrijd tegen een amateurelftal gewaand hebben, gezien het weinige werk dat de sluitpost te doen kreeg. Na een mooie combinatie scoorde Stefaan Tanghe wonderschoon de 1-0. Tanghe zou overigens gekozen worden tot Man of the Match. Vlak na het Utrechtse doelpunt speelde Roiha zich mooi vrij maar zijn inzet belande op de paal.

Ook in de tweede helft bleef FC Utrecht het spelbeeld bepalen. Broerse liet zien een aanwinst te zijn. Hij scoorde de 2-0 en liet nog een vrije trap op de lat noteren. Sandro Calabro was er vlak voor tijd als de kippen bij toen de keeper van Genk een vrije trap niet onder controle kon krijgen en de bal los liet.

FC Utrecht begon de wedstrijd in de volgende opstelling:
Ponk
Lamey - Keller - Zwaanswijk - Shew a Tjon
Tanghe - De Jong - Bosschaart - Van den Bergh
Van der Haar - Roiha

In de rust vervingen De Groot en Broerse Roiha en Shew a Tjon. Hierdoor ging Bosschaart verder als linksback. Later werden er nog diverse wissels doorgevoerd. FC Utrecht maakte een gedreven indruk en had uitblinkers in Tanghe en Van den Bergh, zonder overigens de rest tekort te willen doen. Aanstaande dinsdag speelt FC Utrecht uit tegen eerste divisionist TOP OSS waar diverse oud Utrechters onder contract staan.

Ik begin er weer helemaal in te geloven voor het komend seizoen

www.hattrick.org
pi_11874409
Chaiat en Roiha gaan het maken komend seizoen !!
  maandag 21 juli 2003 @ 20:08:57 #209
26251 Eilanden
pi_11919277
Benoemingscommissie ingesteld

Hans Kraaij sr., Jan van Zanen en Jeu Bielders zoeken Raad van Commissarissen voor FC Utrecht.

FC Utrecht heeft een benoemingscommissie in het leven geroepen om een Raad van Commissarissen te formeren. De commissie bestaat uit drie personen die een evenwichtige en kwalitatief hoogstaande Raad van Commissarissen moet gaan samenstellen.

Namens de gemeente Utrecht neemt wethouder van Financiën Jan van Zanen zitting. FC Utrecht schuift de voorzitter van de Kamer van Koophandel in Utrecht, Jeu Bielders, naar voren. De drie geledingen binnen de club, de Supportersvereniging FC Utrecht, de Vrienden van FC Utrecht en de Business Associates, hebben unaniem oud-voetballer en ex-trainer Hans Kraaij sr. voorgedragen om deel uit te maken van de benoemingscommissie.

Deze werkwijze vloeit voort uit de oplossing rondom de financiële problemen die FC Utrecht heeft gekend. Op verzoek van de gemeente Utrecht wordt er door een onafhankelijke commissie gezocht naar personen die een Raad van Commissarissen kunnen vormen. De raad zal bestaan uit vijf personen en moet er op toezien dat de directie van FC Utrecht verstandig en met visie omgaat met de financiële belangen van de club. De Raad van Commissarissen moet voor 1 oktober 2003 in functie treden.

dinsdag 22 juli 2003 @ 16:42:10 #210
26251 Eilanden
pi_11939688
Booy kan weer over Zuidam beschikken
Van onze sportredactie

UTRECHT - Jordy Zuidam pikt vanavond, wanneer FC Utrecht bij eerstedivisionist TOP/Oss oefent, mogelijk zijn eerste speelminuten van de voorbereiding op het nieuwe seizoen mee.

De middenvelder trainde gisteren weer voluit mee met de groep. De afgelopen week herstelde hij van een blaasontsteking.

Zuidam zal zeker nog niet beginnen in het duel met TOP/Oss. Daarvoor heeft hij conditioneel teveel achterstand. Hans van de Haar verliet gisterochtend uit voorzorg eerder de training nadat hij een tik op zijn enkel had gekregen. Booy gaat er vanuit dat hij vanavond inzetbaar is. Aanvaller Sigmundur Kristjansson (ontsteking in onderbuik) en doelman Joost Terol (enkelkwetsuur) zullen in Oss zeker niet in actie komen, net als het al tijden uitgeschakelde duo Karim Touzani/Tom van Mol.

Bij TOP/Oss komt FC Utrecht een paar oude bekenden tegen. Marinus Dijkhuizen, Robert Wijnands, Victor Arnarsson, Dennis van den Berg en Marcel van der Sloot -allemaal met een verleden in Galgenwaard- spelen nu voor de nummer negen van de eerste divisie. Die wordt gecoacht door Harry van den Ham. Hij wordt geassisteerd door Dik Heesen. Het duel, een benefietwedstrijd voor het Rode Kruis, begint om 19.30 uur in Oss.

woensdag 23 juli 2003 @ 00:21:49 #211
26251 Eilanden
pi_11951275
Zwaanswijk-Bosschaart: 'Nog één jaar, dan weg!'

22/7/2003 22:58

De één kon naar Engeland, de ander hoopte op Feyenoord, maar Patrick Zwaanswijk en Pascal Bosschaart spelen komend seizoen gewoon voor FC Utrecht. Frustratie en berusting vechten om voorrang.
Zwaanswijk: 'Zowel voor FC Utrecht als voor mij zou dit het ideale moment zijn om te vertrekken. De club vangt nog wat geld voor me en ik maak op mijn 28ste de transfer waarvan ik altijd heb gedroomd. FC Utrecht denkt daar helaas anders over. De club vraagt twee miljoen euro voor me. Dat vind ik een ontzettend hoog bedrag.'

Bosschaart: 'Tijdens het beach voetvolley op Aruba ondernam Feyenoord een laatste poging. Helaas ging het ook deze week niet door. Ik snap best dat ze mij niet voor niets laten gaan, maar ik vind het teleurstellend dat de clubs niet hebben geprobeerd een gulden middenweg te vinden.'

In Voetbal International nummer 30 praten Zwaanswijk en Bosschaart uitgebreid over mislukte transfers en een nieuwe start.

pi_11954878
quote:
In Voetbal International nummer 30 praten Zwaanswijk en Bosschaart uitgebreid over mislukte transfers en een nieuwe start.
Belachelijk, donderstraal dan lekker op naar een andere club...

Vooral Zwaanswijk is een lachertje, die gast is niet eens goed genoeg voor FC Utrecht, waar wil ie in Engeland voetballen dan ? 3e divisie ?

woensdag 23 juli 2003 @ 10:07:52 #213
26251 Eilanden
pi_11955031
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 09:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Belachelijk, donderstraal dan lekker op naar een andere club...
Vooral Zwaanswijk is een lachertje, die gast is niet eens goed genoeg voor FC Utrecht, waar wil ie in Engeland voetballen dan ? 3e divisie ?
Klopt, Bosschaart heeft wel een goed seizoen gedraaid, maar als Touzani zijn been niet had gebroken, dan had Zwaanswijk een houten kont gekregen van het zitten op de bank!
  zondag 27 juli 2003 @ 19:49:10 #214
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_12051358
gister geweest tegen sofia. het enige positieve van gister was de we weinig kansen weggaven.
www.hattrick.org
  zondag 27 juli 2003 @ 21:49:52 #215
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_12054044
quote:
Op zondag 27 juli 2003 19:49 schreef forza22 het volgende:
gister geweest tegen sofia. het enige positieve van gister was de we weinig kansen weggaven.
Er was wel meer positief:

- Bier 1 euro. [gelukkig geen MAES, zoals vorige week]
- Het bleef droog en het was best gezellig.
- 1-0 is toch niet verkeerd, tegen de nummer 2 van Bulgarije?

maandag 28 juli 2003 @ 00:16:27 #216
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_12057391
quote:
Op zondag 27 juli 2003 21:49 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

Er was wel meer positief:

- Bier 1 euro. [gelukkig geen MAES, zoals vorige week]
- Het bleef droog en het was best gezellig.
- 1-0 is toch niet verkeerd, tegen de nummer 2 van Bulgarije?

dat maes vond ik wel ok.
maar aan het vertoonde spel mag nog een hoop bij geschaafd worden.
weinig kansen gecreeerd, veel balverlies, geen opbouw alleen maar lange halen waar niks mee gedaan werd. Het komt heus wel goed. maar nu is het nog niet bijzonder
www.hattrick.org
pi_12092548
Ik moet een dringend beroep doen op de wijsheid van de hier aanwezige fc Utrecht-fans/deskundigen.

Ik doe mee met een managerspel, zoals de fok!competitiemanager, maar je hebt maar een beperkt budget. Ik moet nog 1 aanvaller, het liefst van een club in het 'linkerrijtje. '
Na uitvoerig selecteren heb ik besloten mijn keuze te maken uit 3 spelers, die allen precies in mijn budget passen. Te weten:
Donny de Groot
Hans van de Haar
en van SC Heerenveen: Stefan Selakovic, maar ik heb zo mijn twijfels of hij volgend seizoen nog zal spelen, gezien het feit dat selakovic concurrentie heeft van Sibon en Denneboom.
'En Roiha dan?!'
Veelbelovende speler, maar hij scoort niet genoeg.

Kort gezegd: Wie gaat het maken volgend jaar bij FC Utrecht: van de Haar, de Groot of moet ik toch voor Roiha/Selakovic gaan?

Alvast bedankt

dinsdag 29 juli 2003 @ 15:40:03 #218
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_12093068
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:18 schreef yakuza het volgende:
Ik moet een dringend beroep doen op de wijsheid van de hier aanwezige fc Utrecht-fans/deskundigen.
....

Alvast bedankt

van de Haar, de Groot, Roiha ,Calabro.
Tja wie?
Dit wordt zelfs lastig voor Foeke.
pi_12093152
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 15:40 schreef Vulcanus het volgende:

[..]

van de Haar, de Groot, Roiha ,Calabro.
Tja wie?
Dit wordt zelfs lastig voor Foeke.

We bellen hem wel even als we eruit zijn
pi_12094266
Die Calabro zie ik ook wel zitten! Doet het bijzonder goed in de voorbereiding. Maar zou het een basisspeler worden bij Utrecht?
  dinsdag 29 juli 2003 @ 16:40:35 #221
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_12094611
Roiha en van de Haar wordt het nieuwe spitsenduo denk ik.
pi_12095089
Ik weet het niet zo met van de Haar. Hij heeft nog niet zo veel gescoord in de voorbereiding. Als ik zeker zou weten dat ie in de basis zou staan, zou ik misschien Roiha kiezen, die doet het wel goed in de voorbereiding, net als die Calabro. Maar ik betwijfel dat hij een basisspeler wordt komend seizoen
  dinsdag 29 juli 2003 @ 17:24:04 #223
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_12095418
quote:
Ik weet het niet zo met van de Haar. Hij heeft nog niet zo veel gescoord in de voorbereiding. Als ik zeker zou weten dat ie in de basis zou staan, zou ik misschien Roiha kiezen, die doet het wel goed in de voorbereiding, net als die Calabro. Maar ik betwijfel dat hij een basisspeler wordt komend seizoen
Van de Haar is 't aanspeelpunt, Roiha/De Groot gaat daaromheen zwerven, en dat zal de goaltjesdief moeten worden dus...

En ik schat Roiha toch echt een stuk hoger in als de Groot.

pi_12095779
Roiha een goaltjesdief?! Hij scoorde afgelopen seizoen 3x in 24 wedstrijden en dat komt echt niet alleen omdat alle ballen naar Kuijt gingen. Maar je het maar nooit. In de voorbereiding scoort ie wel redelijk veel, maar toch....
  dinsdag 29 juli 2003 @ 18:04:39 #225
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_12096043
ik zou ook gaan voor van de haar en roiha.selakovic valt denk ik alleen maar in, en de groot verliest concurentiestrijd van roiha
van de haar is zeker basis en roiha bijna zeker, dus daar zou ik voor gaan
www.hattrick.org
pi_12096699
Ik weet het niet hoor. Voor het zelfde geld kan ik El Khattabi, Perez of Shoukov kopen. Voetballend vind ik Roiha dan nog het beste van het hele stel, maar wat ik nodig heb zijn doelpunten, want daar krijg je punten voor, voor alleen goed spel en mooie assists e.d. niet.
Correct me if I'm wrong
  dinsdag 29 juli 2003 @ 23:03:35 #227
26251 Eilanden
pi_12102579
Vandaag FCU-Dunfermline in Waardenburg bezocht, maar wat ik daar zag viel me niet mee... veel verkeerde passes, lullig balverlies en maar weinig goed uitgespeelde aanvallen.

Ook weinig gezien van De Groot die moet nog wel wat laten zien wil die in de basis komen. Lamey viel me in positieve zin op, goede voetballer. Verdedigd goed en gaat goed gedoseerd naar voren. Daar gaan we nog wel plezier van beleven!

dinsdag 29 juli 2003 @ 23:42:03 #228
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_12103552
quote:
Roiha een goaltjesdief?! Hij scoorde afgelopen seizoen 3x in 24 wedstrijden en dat komt echt niet alleen omdat alle ballen naar Kuijt gingen. Maar je het maar nooit. In de voorbereiding scoort ie wel redelijk veel, maar toch....
24 wedstrijden ? Misschien 3 keer basis en voor de rest 5/10 minuten invallen ? Tsja...

't Is een luie flikker hoor, met zijn nieuwe ''haarbandje-moves'', maar talent heeft ie zeker, en misschien nu ie minder concurrentie heeft komt 't eruit.

woensdag 30 juli 2003 @ 00:05:26 #229
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12104089
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 23:03 schreef Eilanden het volgende:
Vandaag FCU-Dunfermline in Waardenburg bezocht, maar wat ik daar zag viel me niet mee... veel verkeerde passes, lullig balverlies en maar weinig goed uitgespeelde aanvallen.

Ook weinig gezien van De Groot die moet nog wel wat laten zien wil die in de basis komen. Lamey viel me in positieve zin op, goede voetballer. Verdedigd goed en gaat goed gedoseerd naar voren. Daar gaan we nog wel plezier van beleven!

was behoorlijk druk wat ik hoorde of niet?
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 30 juli 2003 @ 01:56:48 #230
40056 forza22
BEKERWINAAR 2003 en 2004
pi_12105744
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 00:05 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

was behoorlijk druk wat ik hoorde of niet?

ongeveer 2000 man, bij de andere oefenwedstrijden was het drukker
www.hattrick.org
  woensdag 30 juli 2003 @ 02:11:45 #231
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_12105826
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 01:56 schreef forza22 het volgende:

[..]

ongeveer 2000 man, bij de andere oefenwedstrijden was het drukker

Ik werk in een plaats naast Waardenburg en een paar collega's gingen even 2 uur pleite zodat ze de wedstrijd konden zien maar die hadden het erover dat er rond 7 uur nog zo'n 400 man voor de kassa stond
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 30 juli 2003 @ 10:03:40 #232
26251 Eilanden
pi_12107982
quote:
Op woensdag 30 juli 2003 02:11 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik werk in een plaats naast Waardenburg en een paar collega's gingen even 2 uur pleite zodat ze de wedstrijd konden zien maar die hadden het erover dat er rond 7 uur nog zo'n 400 man voor de kassa stond
Inderdaad minstens 400 en helaas was ik daar een van kaartverkoop ging veel te langzaam. Was pas 10 minuten na de aftrap binnen, waardoor ik ook het doelpunt van Shewie miste (en Shewie die scoort is al redelijk uniek ) en achter mij stonden zeker nog een mannetje of 300...
  donderdag 31 juli 2003 @ 14:00:38 #233
26251 Eilanden
pi_12139953
'Toshiya Fujita volgende week naar Utrecht'

31/7/2003 11:47

Toshiya Fujita, de 31-jarige vedette van Jubilo Iwata, zal volgende week samen met zijn voorzitter Takanori Matsuzaki naar Nederland reizen om te onderhandelen met FC Utrecht, meldt de grootste Japanse sportkrant Nikkan Sports.
Volgens de krant is de kans bijzonder groot dat de Japanner volgend seizoen in Nieuw Galgenwaard te bewonderen zal zijn. Nikkan Sports beweert bovendien dat FC Utrecht eerder deze week per fax al een officieel bod op de middenvelder heeft uitgebracht.

De berichtgeving vanuit Japan wordt door Han Berger, technisch directeur van FC Utrecht, evenwel tegengesproken. Mits gratis is Fujita van harte welkom, zegt hij, maar aangezien de club geen geld heeft kan er van een 'officieel bod' dus geen sprake zijn.

'Misschien weten ze in Japan iets meer dan wij', zegt Berger in het Utrechts Nieuwsblad. 'Ik heb het bericht inmiddels ook op internet gelezen. Daarin word ik zelfs geciteerd, maar ik kan je verzekeren dat ik niemand van Jubilo Iwata heb gesproken. Ook de voorzitter niet.'

pi_12141174
Die Japanner moet lekker in Japan blijven
  zondag 3 augustus 2003 @ 22:54:04 #235
26251 Eilanden
pi_12205106
PBateman ... je hebt niet echt veel invloed.... UN meldt dat Toshiya Fujita voor een jaar gehuurd wordt!
pi_12205224
Ze wilden m kopen, maar heb ze gelukkig nog kunnen overtuigen m alleen te huren

Wel apart iig, ben benieuwd...

Oh, en zouden er nu deze week ook 100.000en FC Utrecht shirts verkocht gaan worden in Japan ?

zondag 3 augustus 2003 @ 23:08:23 #237
26251 Eilanden
pi_12205392
quote:
Op zondag 3 augustus 2003 22:59 schreef PBateman1978 het volgende:
Ze wilden m kopen, maar heb ze gelukkig nog kunnen overtuigen m alleen te huren
Wel apart iig, ben benieuwd...
Oh, en zouden er nu deze week ook 100.000en FC Utrecht shirts verkocht gaan worden in Japan ?
Laten we het hopen Geld kunnen ze wel gebruiken
pi_12219052
Dit gaat geld opleveren !!!!

woensdag 6 augustus 2003 @ 21:42:32 #239
26251 Eilanden
pi_12265846
Ik las net op VI.nl Elinkwijk-Utreg 2-2 ????

WTF?

pi_12267326
Iets teveel gewisseld misschien
pi_12267714
Yep klopt...veel wissels en veel zomeravond voetbal.
De uitslag was gewoon terecht Elinkwijk had er veel meer zin in en Utrecht vond het allemaal wel best.

foto's van deze pot staan online.......

donderdag 7 augustus 2003 @ 22:53:53 #242
26251 Eilanden
pi_12290212
Fujita aan de tafel bij FC Utrecht

Datum: 07-08-2003

UTRECHT - Hij bestaat echt, de Japanse stervoetballer Toshiya Fujita. Dinsdagmiddag bracht vlucht LH 4438 de elfvoudig international naar Schiphol.

En daarna, hup, in de auto voor een eerste kennismaking met het bestuur van FC Utrecht. Zoals er veel mysterieus is rond Fujita. Niet zijn status overigens. De tengere speler, 1.74 meter lang en 64 kilo zwaar, is in eigen land onomstreden.

Dat verzekert de Nederlandse doelman Arno van Zwam, bij de Japanse topclub Jubilo Iwata de ploeggenoot van Fujita. "Een grootheid en een sociale jongen. Hij is een van de weinige Japanse vrienden die ik hier in vier jaar heb gemaakt".

Van Zwam weet nog meer. "Zondagavond heeft Fujita een 'farewell-party' gegeven. Hij heeft vertrouwen in de goede afloop. Van het bestuur had hij kort daarvoor te horen gekregen dat ze meewerken aan een transfer naar Europa. Uit dankbaarheid voor de bewezen diensten".

De speler zelf reageert op Schiphol nog terughoudend. Alsof hij pas wil praten als de deal is beklonken. Wel wil hij kwijt dat hij FC Utrecht kent. "Ik heb de bekerfinale tegen Feyenoord op de Japanse tv gezien".

Na de 4-1 zege van FC Utrecht wist Fujita blijkbaar genoeg. Vandaag brengt hij in elk geval een bezoek aan stadion Galgenwaard. En er zullen besprekingen volgen, veel besprekingen.

"Het is allemaal niet zo eenvoudig", zegt Jansen. "Er zitten veel haken en ogen aan. Wat wordt bijvoorbeeld de lengte van zijn contact?" En wie gaat hem betalen?

FC Utrecht heeft namelijk geen geld. Dus moeten de vergoedingssommen bijeen worden gebracht door sponsors. Maar wie dat zijn, is eveneens nog in nevelen gehuld.

pi_12291212
quote:
Op maandag 4 augustus 2003 17:24 schreef PBateman1978 het volgende:
Dit gaat geld opleveren !!!!

[afbeelding]

Gave foto man!
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_12302549
quote:
Gave foto man!
Vind ik ook, van de officiele jubilo site afgehaald, vind t maar apart dat een Japanse voetballer bij de kampioenschapsfoto (?) van zijn team in een FC Utrecht shirt gaat zitten.
quote:
Japanner Fujita toch nog voor één jaar naar Utrecht

UTRECHT, 8 augustus 2003 11:23 - FC Utrecht kan komend seizoen vrijwel zeker tóch beschikken over de Japanse international Toshiya Fujita. Aanvankelijk was het nogal twijfelachtig of de 31-jarige speler van Jubilo Iwata daadwerkelijk naar de Domstad zou komen. Utrecht zou namelijk nooit zijn riante salaris kunnen betalen. Inmiddels hebben alle betrokken partijen echter aangegeven dat ze de transfer willen laten slagen.
Jubilo gunt Fujita na tien jaar trouwe dienst een transfer naar Europa en zal geen huursom van Utrecht vragen. Het probleem van Fujita's salaris wordt opgelost door een Japanse sponsor, die in de loop van de dag in Nederland zal arriveren. Op dit moment wordt nog stevig onderhandeld over alle voorwaarden. De zaak ligt tamelijk gecompliceerd, omdat de hele deal FC Utrecht weinig tot niets mag kosten. Uiteindelijk is het de bedoeling dat Fujita voor één jaar op huurbasis naar de Galgenwaard komt, waarna hij weer terugkeert naar Jubilo Iwata.

pi_12313753
Han Berger lijkt zijn langste tijd bij FC Utrecht gehad te hebben. De technisch directeur van de Domstedelingen zegt dat hij mogelijk nog dit jaar opstapt. Berger heeft nog een tweejarig contract bij de club. "Als ik vertrek, dan is dat tussen nu en het einde van dit kalenderjaar", aldus Berger op de open dag van de club.

"Ik kan er verder niks over zeggen en kan ook niet uitleggen waarom ik er niks over kan zeggen." Interim algemeen directeur Martin Sturkenboom zegt dat Berger aangegeven heeft dat er belangstelling vanuit het buitenland in hem is. "Als een Nederlandse club zich meldt, keuren wij het niet goed. Maar als hij de kans om naar het buitenland te gaan krijgt, houden wij hem niet tegen."

pi_12326846
Vrijdag 8 augustus 2003
Berger mogelijk weg bij FC Utrecht

De kans bestaat dat Directeur Technische Zaken Han Berger FC Utrecht in de loop van dit seizoen verlaat. Dat maakte Algemeen Directeur a/i Martin Sturkenboom vrijdag in Stadion Galgenwaard bekend tijdens de persconferentie van de club waarin vooruitgeblikt werd op het nieuwe seizoen.

Berger, die nog een contract voor de duur van twee seizoenen heeft in Utrecht, maakte onlangs bij Sturkenboom kenbaar dat er belangstelling voor hem is van een buitenlandse club. Hij heeft daarbij geïnformeerd of een tussentijds vertrek bespreekbaar is. 'Als het een club in Nederland is, dan hebben we er problemen mee', aldus Sturkenboom. 'Maar als Han op zijn leeftijd de mogelijkheid krijgt om zijn carrière in het buitenland af te sluiten en daar een enorme sprong in salaris kan maken, dan zullen wij hem niet aan zijn contract houden. We zullen er dus rekening mee moeten houden dat onze Technisch Directeur vertrekt, maar zeker is het nog niet.'

Berger wenste nog niet in te gaan op de interesse. 'Ik reageer pas als het concreet wordt', aldus Berger. 'Maar als er iets gebeurt, dan is dat tussen nu en het einde van dit kalenderjaar.'

Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 23:34:50 #247
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_12329135
Hadden ze Roiha maar in de vuilnisbak gedouwd

Igor

Morgen word ook al lekker 'spannend' maar niet heus. Nutteloze wedstrijd zonder fans, wel handig voor het wennen aan de 1e europese wedstrijd

Ik zie uit naar de 1e, zit ik weer op me oude vertrouwde stoeltje en gaan we weer voor alleen maar de winst!!!

Forza Utreg!

tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_12367706
quote:
Eindelijk witte rook: Fujita's huurtransfer naar Utrecht rond

ZEIST, 11 augustus 2003 22:00 - Toshiya Fujita is voor één seizoen Utrechter. Eindelijk zijn alle partijen het definitief eens over een huurcontract voor de Japanse international. Ook zijn huidige club Jubilo Iwata kon instemmen met de laatste contractuele details, zodat de 31-jarige middenvelder komend jaar op huurbasis in de Galgenwaard te bewonderen zal zijn.
De afgelopen dagen werd in hotel Oud Londen in Zeist intensief onderhandeld om de laatste details glad te strijken. Zoals we al eerder meldden waren alle partijen bereid deze deal te laten slagen. Dankzij coulantie van Jubilo Iwata en een sponsor die Fujita's salaris betaalt, kon Utrecht de hele zaak budgetneutraal, zoals dat heet, rondbreien.

Eindelijk rond, 't zal mij benieuwen, in ieder geval iemand voor de broodnodige breedte

Oh, en bikkel Bas vd Brink had een HEEL verdienstelijk debuut vond ik, voor niemand bang !

zondag 17 augustus 2003 @ 17:25:39 #249
26251 Eilanden
pi_12503296
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 22:55 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Eindelijk rond, 't zal mij benieuwen, in ieder geval iemand voor de broodnodige breedte

Oh, en bikkel Bas vd Brink had een HEEL verdienstelijk debuut vond ik, voor niemand bang !

Vond het niet super, maar in ieder geval 3 punten . Fujita is zeer zeker een hele aardige speler!

Is er al bekend wat Van der Haar heeft? Zag er ernstig uit....

pi_12503905
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 17:25 schreef Eilanden het volgende:

[..]

Vond het niet super, maar in ieder geval 3 punten . Fujita is zeer zeker een hele aardige speler!

Is er al bekend wat Van der Haar heeft? Zag er ernstig uit....

RTL Text meldt dat hij een scheur in de hamstring heeft.
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_12504008
quote:
RTL Text meldt dat hij een scheur in de hamstring heeft.
Ai Die gaan we gelijk missen.

Vond Fujita zeker goed spelen ja, had een aantal hele slimme balletjes in ieder geval, van de Brink weer zeker achterin, Lamey goed, Broerse en Bosschaart ook wel aardig, en in ieder geval 3 punten.

Nieuwe home zag er ook goed uit, en het bier smaakte als vanouds

pi_12504151
quote:
FC Utrecht is Van de Haar weken kwijt

17/8/2003 17:30

FC Utrecht zal Hans van de Haar minstens een aantal weken moeten missen. De spits raakte zondag geblesseerd in het duel met FC Zwolle, dat de Utrechters met 1-0 wonnen.
Van de Haar verstapte zich bij een botsing met een tegenstander en raakte daarbij geblesseerd aan een hamstring. Na onderzoek bleek er een scheurtje in de spier te zitten. Waarschijnlijk zal FC Utrecht de 28-jarige aanvaller minstens een week of drie moeten missen.

Dat zal voor coach Foeke Booy een gemis zijn, want zondag bleek dat mét Van de Haar een stuk beter draaide dan met zijn vervanger Donny de Groot.

bron: www.vi.nl
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_12504187
Utrecht heeft gewonnen. Wel jammer dat ze ook meteen een geblesseerde speler hebben.
Some say the world will end in fire
Some say in ice
Times went by, many memories died
Imagination is more important than knowledge.
  zondag 17 augustus 2003 @ 23:33:49 #254
26251 Eilanden
pi_12511490
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 18:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ai Die gaan we gelijk missen.

Vond Fujita zeker goed spelen ja, had een aantal hele slimme balletjes in ieder geval, van de Brink weer zeker achterin, Lamey goed, Broerse en Bosschaart ook wel aardig, en in ieder geval 3 punten.

Nieuwe home zag er ook goed uit, en het bier smaakte als vanouds

Lamey inderdaad goed, Bosschaart beter ze;fds, van de Brink deed het leuk maar Broerse ik hoop dat die zich wel een stuk verbetert. Heeft een goede trap in de poten, maar hoop wel dat die wat zekerder gaat spelen en minder balverlies gaat lijden ... voor mij een van de minste spelers....
pi_12511513
Maar nu is de vraag: Gaat Fc Utrecht het redden met de Groot?
Hoi.
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:03:16 #256
26251 Eilanden
pi_12522643
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 23:34 schreef pekel het volgende:
Maar nu is de vraag: Gaat Fc Utrecht het redden met de Groot?
Ik weet niet hoelang Roiha nog uitgeschakeld is.. en het zou me ook niet verbazen als Calabro tegen ADO start...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')