quote:
Zender MTV weer terug op de kabelHELMOND - Per 1 september keert de muziekzender MTV terug op de kabel in Zuidoost-Brabant. Ook wordt kinderzender Nickelodeon toegevoegd aan het programmapakket.
Dit gebeurt naar aanleiding van het jaarlijkse advies van de Regionale Programmaraad aan de kabelaanbieders. Voor Waalre en Best blijft het pakket hetzelfde. Deze gemeenten hebben al MTV omdat ze door respectievelijk Kabeltelevisie Waalre tv en Essent bediend worden.
Vorig jaar haalde exploitant UPC de populaire jongerenzender MTV van de kabel. Dat viel niet in goede aarde bij de kijkers in de regio. MTV zelf riep hen op te protesteren bij de Programmaraad. Maar UPC besliste dat de zender moest wijken voor reclamezender Tell Sell. Dit leverde meer geld op. UPC heeft onlangs ingestemd met het advies van de Regionale Programmaraad om MTV dit jaar terug op de buis te brengen.
Nieuw op het kabelnet is Nickelodeon, het voormalige Kindernet. Deze zender zendt van 6.00 tot 19.00 uur geweldloze kindertelevisie uit. Hiermee wordt het tekort aan televisie voor de doelgroep drie- tot twaalfjarigen opgevuld.Samenwerking
In eerste instantie zou de regio ook Veronica erbij krijgen. Nickelodeon zit namelijk samen met Veronica op één zender. Vanaf 19.00 uur neemt Veronica de programmering over. Maar aan deze samenwerking is gisteren een einde gekomen. Vanaf 1 september gaat Nickelodeon alleen verder. Zonder Veronica heeft de kinderzender meer kans om op de kabel te komen in onder andere Groningen en Drenthe, waar protest was tegen de gewaagde programma's van Veronica.
Beperkt
Omdat UPC het televisieaanbod beperkt tot 28 kanalen, moeten er twee zenders wijken voor MTV en Nickelodeon. Dat zijn het Duitse RTL+ en de Turkse publieke omroep TRT International. Uit onderzoek is gebleken dat aan deze omroepen het minste behoefte is in de regio. De nieuwe zenders zijn volgens de Programmaraad een beter televisieaanbod
quote:Beter dan de turk
Op maandag 12 mei 2003 09:31 schreef MikeyMo het volgende:
leuk voor jou, maar MTV is tegenwoordig niet veel soeps meer hoor
quote:Is dat er dan?
Op maandag 12 mei 2003 09:56 schreef clowntje het volgende:
Nou.. nu nog ff MTV2 i.p.v. TFM en dan ben ik 100% tevreden...
Alleen vrees ik dat dat niet voor de meerderheid geldt..
Volgens UPC is het nog steeds niet zeker of MTV terugkeert vanaf september.
KLAAG DUS ALLEMAAL OP http://qmail.upc.nl/ !!!
En EIS dat MTV en Nickelodeon op de kabel komen in Z-O Brabant. Het is toch belachelijk dat Z-O Brabant de ENIGE plek in HEEL NEderland is waar we geen MTV, geen Eurosport en geen Nickelodeon hebben alleen omdat UPC daar geen zin in heeft?
quote:Bron?
Op zaterdag 26 juli 2003 23:09 schreef Sweepstarter het volgende:
Mensen,Volgens UPC is het nog steeds niet zeker of MTV terugkeert vanaf september.
KLAAG DUS ALLEMAAL OP http://qmail.upc.nl/ !!!
En EIS dat MTV en Nickelodeon op de kabel komen in Z-O Brabant. Het is toch belachelijk dat Z-O Brabant de ENIGE plek in HEEL NEderland is waar we geen MTV, geen Eurosport en geen Nickelodeon hebben alleen omdat UPC daar geen zin in heeft?
quote:UPC zelf zegt dat ze nog steeds geen besluit hebben gemaakt. Ik heb ze laatst gemaild.
Op zaterdag 26 juli 2003 23:15 schreef DuchessX het volgende:[..]
Bron?
quote:is allang afgelopen, was er om 01.00 op geloof ik
Op zondag 27 juli 2003 06:10 schreef NiteSpeed het volgende:
Hoe laat begint Spongebob?
quote:Komt om 8 uur ofzo toch wel weer?
Op zondag 27 juli 2003 06:15 schreef Enya het volgende:[..]
is allang afgelopen, was er om 01.00 op geloof ik
-edit-
8:55 SpongeBob SquarePants
quote:dan ben ik allang weer in de tuin bezig
Op zondag 27 juli 2003 06:16 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Komt om 8 uur ofzo toch wel weer?
-edit-
8:55 SpongeBob SquarePants
quote:Dan lig ik in bed Spongebob te kijken onder het genot van een ijskoude Coca Cola.
Op zondag 27 juli 2003 06:17 schreef Enya het volgende:[..]
dan ben ik allang weer in de tuin bezig
quote:
Op zondag 27 juli 2003 06:18 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Dan lig ik in bed Spongebob te kijken onder het genot van een ijskoude Coca Cola.
quote:
Op zondag 27 juli 2003 06:18 schreef Enya het volgende:[..]
quote:Verdorie...
Op zondag 27 juli 2003 06:07 schreef Sweepstarter het volgende:[..]
UPC zelf zegt dat ze nog steeds geen besluit hebben gemaakt. Ik heb ze laatst gemaild.
Ik wil Nickelodeon!!!!
quote:IK ook!! Mailen dus met zijn allen!
Op zondag 27 juli 2003 13:54 schreef DuchessX het volgende:
Verdorie...Ik wil Nickelodeon!!!!
quote:jep, as maandag kan je weer gewoon naar sylvie meis en spongebob kijken
Op zaterdag 30 augustus 2003 15:57 schreef neilpad het volgende:
Hoe is het nou?
Krijgen we het maandag terug ofnie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |