abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_702449
Hoi allemaal

Wij (ik en een paar vrienden) heben gisteren een vakantie naar Corfu geboekt, we hebben hier veel goede dingen over gelezen, maar ik ken tot nu toe geen mensen die er ook echt geweest zijn. Is iemand van jullie er toevallig geweest, kun je er goed stappen en is het allemaal een beetje betaalbaar?

Alvast harstikke bedankt!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 29 januari 2001 @ 23:19:14 #2
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_702487
Een vriend van me was er deze zomer en hing aan de telefoon:

"Hee ik ben lazarus en ik ga hangen want ik moet nog neuken"

Eh meer weet ik er niet van

woensdag 31 januari 2001 @ 12:00:43 #3
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_707029
Ik ben er een paar jaar geleden geweest en ik vond het supergaaf, ik ben op meerdere Griekse eilanden geweest maar vond Corfu verreweg het mooiste en tofste eiland.
Goeie keus dus!
Tip om te eten: Yannis in Corfu stad, iedereen kent het, het is een restaurant waar (bijna) enkel Grieken komen en waar je in de keuken je eten kan uitkiezen.

Waar ga je naartoe? Misschien heb ik meer tips..

She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_709084
Bedankt voor de tip badgirl!

We hebben een hotelletje in Gouvia geboekt,
Naar ik heb begrepen schijnt dit een gezellig plaatsje te zijn en maar iets van 5 kilometer van Corfu-stad..
Hoe zit het trouwens met het uitgaansleven daar?

Alvast bedankt!

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 2 februari 2001 @ 13:55:35 #5
739 BadGirl
Pas op hoor, ik blaas!
pi_713706
Gouvia ben ik toen ook geweest, errug tof klein toch gezellig maar niet al te toeristisch dorpje!
Er zit in de 'hoofd'straat een cocktailbar van een jonge knul, ben ff zijn naam kwijt, da's een te gekke tent.
Daar tegenover zit even karaokebar, beetje plat maar errug lachen als je dronken bent.
Qua eten kun je beter naar andere plekken gaan, Corfu stad en kleine (hele kleine) dorpjes.
Dassia is er tien minuutjes vandaan, daar zitten ook een paar toffe (dans)tenten.
She's a bad girl, she's a bad girl. Ain't it a shame when a girl goes bad, it's enough to drive you mad.
pi_5197607
en ik ga ook naar corfu! Een weekje maar, heb er onwijs zin in (2 jaar niet op vakantie geweest ). Ik zit in dassia in een appartementje.. Iemand nog tips waar ik wel en niet naartoe moet gaan??
pi_5199701
Ben zelf 1 keer naar Corfu op vakantie geweest, mooi eiland, vriendelijke mensen, lekker weer, maar het kan er soms ook heel erg onweren.
Ik heb drie weken in Roda gezeten, noordelijk plaatsje, scooters gehuurd, heel het eiland bezocht etc....

Gouvia is leuk, ben daar een dag geweest en heb me prima vermaakt, maar waar ik allemaal daar ben geweest, weet ik echt niet meer...het is lang geleden...

“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_5908611
*kick*

Steven gaat ook met vriendin

Aghios Gordys ofzo... nog leuke dingen te melden?

Master of Disaster
pi_5909141
ik ben er nou 2 keer in een jaar geweest. Heel mooi eiland, heel groen. In het hoogseizoen is het er erg druk overal. Veel kleine 'toeristendorpjes'. Corfustad is heel leuk. Zijn veel leuke dingen te doen. Het noorden is het leukste... het zuiden van het eiland is minder toeristisch, maar ook niet veel te beleven.

Ik vind het een lekker rustig eiland. Heb je nog wat tips nodig. Geef dan maar een gil!.

Stop rockin' the boat.
pi_5948422
quote:
Op zaterdag 21 september 2002 17:26 schreef bassieVL het volgende:
ik ben er nou 2 keer in een jaar geweest. Heel mooi eiland, heel groen. In het hoogseizoen is het er erg druk overal. Veel kleine 'toeristendorpjes'. Corfustad is heel leuk. Zijn veel leuke dingen te doen. Het noorden is het leukste... het zuiden van het eiland is minder toeristisch, maar ook niet veel te beleven.

Ik vind het een lekker rustig eiland. Heb je nog wat tips nodig. Geef dan maar een gil!.

Misschien weet je een of twee dingetjes die erg leuk zijn om te doen?
Master of Disaster
pi_5964012
ligt eraan waarvan je houdt: beetje met de scoot door de bergen rijden, watersport is er in elk dorp wel te doen. Ik ben helemaal naar het zuiden gereden naar lefkimmi, daar was een heel mooi strand, en niet druk. Dus wel de moeite waard, als je van rust houdt.

Corfu stad is leuk om door te wandelen, lekker wat drinken op de Esplanade.
En bij de Kaiser's Throne heb je een prachtig uitzicht.

Stop rockin' the boat.
pi_6018279
quote:
Op woensdag 25 september 2002 12:54 schreef bassieVL het volgende:
ligt eraan waarvan je houdt: beetje met de scoot door de bergen rijden, watersport is er in elk dorp wel te doen. Ik ben helemaal naar het zuiden gereden naar lefkimmi, daar was een heel mooi strand, en niet druk. Dus wel de moeite waard, als je van rust houdt.

Corfu stad is leuk om door te wandelen, lekker wat drinken op de Esplanade.
En bij de Kaiser's Throne heb je een prachtig uitzicht.

Thanx. Begin er wel zin in te krijgen zo!
Master of Disaster
pi_6020060
Ik ben er ook eens geweest maar das al lang geleden. Weet dan ook niet echt waar je heen moet.

veel plezier op vacance

woensdag 2 oktober 2002 @ 19:32:59 #14
36587 Steeeeven
*indewolkjes*
pi_6076773
quote:
Op zaterdag 28 september 2002 23:52 schreef ChRoNiC het volgende:
Ik ben er ook eens geweest maar das al lang geleden. Weet dan ook niet echt waar je heen moet.

veel plezier op vacance

Thanx, subtiel *kickje* hoor..
Master of Disaster
pi_6076860
Ja Corfu is best leuk en mooi. Beetje rondscooteren, lekker eten voor weinig geld en mooie strandjes.
pi_6092883
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 19:37 schreef Aernout het volgende:
Ja Corfu is best leuk en mooi. Beetje rondscooteren, lekker eten voor weinig geld en mooie strandjes.
Nog immer geen negatieve geuiden dus Mooizo!
Master of Disaster
pi_6144103
Ik ben 2 keer op corfu geweest en ik heb me er wel vermaakt, alleen echt veel te zien/ te beleven is er niet. Er zijn een aantal grotere dorpjes met wat uitgaansgelegenheden, maar als je daar niet zit dan is er ook niks. Verder heeft het eiland geen trekpleisters. Er is een paleis dat vroeger van een prinses (sisi ofzo) was en daar heb je het wel mee gehad. Corfu-stad vond ik zelf erg vies en druk en ook de winkels waren niet de moeite waard.

Corfu is leuk als rustig eiland, maar als je Rhodos of Kreta gewend bent dan is het best wel saai. Maar natuurlijk ligt dat er ook aan waar je precies zit en wat je wil doen. Voor een rustige warme strandvakantie is het ideaal.

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_6216122
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 23:49 schreef koei het volgende:
Ik ben 2 keer op corfu geweest en ik heb me er wel vermaakt, alleen echt veel te zien/ te beleven is er niet. Er zijn een aantal grotere dorpjes met wat uitgaansgelegenheden, maar als je daar niet zit dan is er ook niks. Verder heeft het eiland geen trekpleisters. Er is een paleis dat vroeger van een prinses (sisi ofzo) was en daar heb je het wel mee gehad. Corfu-stad vond ik zelf erg vies en druk en ook de winkels waren niet de moeite waard.

Corfu is leuk als rustig eiland, maar als je Rhodos of Kreta gewend bent dan is het best wel saai. Maar natuurlijk ligt dat er ook aan waar je precies zit en wat je wil doen. Voor een rustige warme strandvakantie is het ideaal.

Hmz. Maar ik teken wel voor een rustige, warme strandvakantie met lekker eten en een klein uitstapje hier en daar.

Nog 11 daaagjes....

Master of Disaster
  dinsdag 15 oktober 2002 @ 19:48:16 #19
36587 Steeeeven
*indewolkjes*
pi_6297842
quote:
Op donderdag 10 oktober 2002 20:01 schreef Steeeeven het volgende:

[..]

Hmz. Maar ik teken wel voor een rustige, warme strandvakantie met lekker eten en een klein uitstapje hier en daar.

Nog 11 daaagjes....

En nog 6dagen. Wat minder is, is dat we via Kreta blijken te vliegen!!! GVD 6uur en 50 minuten nu!! das wel even balen maarja lekker boeien!
Master of Disaster
pi_6306185
het weer op Corfu is nu erg wisselvallig. In de zomer is het er wel lekker warm en droog, maar behalve 3 zomermaanden is de rest van het weer zeer wisselvallig.

Ondanks dit veel plezier op dit mooie eiland.

De "discomijl" is voor 's avonds een aanrader. Kunt er goed stappen.

Stop rockin' the boat.
pi_6321553
quote:
Op woensdag 16 oktober 2002 09:05 schreef bassieVL het volgende:
het weer op Corfu is nu erg wisselvallig. In de zomer is het er wel lekker warm en droog, maar behalve 3 zomermaanden is de rest van het weer zeer wisselvallig.

Ondanks dit veel plezier op dit mooie eiland.

De "discomijl" is voor 's avonds een aanrader. Kunt er goed stappen.

Laten we hopen op goed weer dan
En met vriendin samen hoef ik geen disco in denk ik.. tenzij zij graag wil maar lijkt me niet eigenlijk
Master of Disaster
pi_6325327
er zijn daar niet alleen disco's, maar ook veel kleine leuke bar's. Verder zal het in de toeristendorpen wel een stuk rustiger zijn dan toen ik er was van de zomer.

Mooi strand heb je ook bij Lefkimmi, helemaal in het zuiden. Tevens een mooie weg om naar toe te rijden. Het eerste stuk rijd je meteen langs de kust en de andere kant wat heuvels. Mooi uitzicht op een klein eilandje met een kasteeltje o.i.d erop.

De natuur is heel mooi op Corfu (of Corfou, Korfu, Kerkyra, je komt het allemaal tegen op het eiland ). Het strand van Glyfada Beach is ook heel mooi, is wel ff lastig te vinden. Je moet eerst richting Pelekas rijden.

Stop rockin' the boat.
pi_6337381
quote:
Op donderdag 17 oktober 2002 08:42 schreef bassieVL het volgende:
er zijn daar niet alleen disco's, maar ook veel kleine leuke bar's. Verder zal het in de toeristendorpen wel een stuk rustiger zijn dan toen ik er was van de zomer.

Mooi strand heb je ook bij Lefkimmi, helemaal in het zuiden. Tevens een mooie weg om naar toe te rijden. Het eerste stuk rijd je meteen langs de kust en de andere kant wat heuvels. Mooi uitzicht op een klein eilandje met een kasteeltje o.i.d erop.

De natuur is heel mooi op Corfu (of Corfou, Korfu, Kerkyra, je komt het allemaal tegen op het eiland ). Het strand van Glyfada Beach is ook heel mooi, is wel ff lastig te vinden. Je moet eerst richting Pelekas rijden.

Thanx, nuttige info allemaal.

Kan bijna niet meer wachten... nog eventjes

Master of Disaster
pi_10113869
Hallo,

Ik ga ook naar Corfu met mn vriendje enne we gaan naar Acharvi! Is iemand daar al eens eerder geweest? ervaringen enz..??

pi_10132159
Een keer met een boot aangelegd, ging meteen over heel het eiland het licht uit
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_10175351
Wij zijn er verleden jaar geweest, in het plaatsje Gouvia, was wel een leuk plaatsje maar het is meer iets voor koppeltjes vond ik zelf, voor het brute stapwerk zul je naar Kavos moeten gaan. Daar is het dus 1 grote zooi en gaat het tot diep in de nacht door.. Veel engelsen en Kavos is vrij bekend van Door 't Lint
Prijzen zijn hetzelfde als Kreta en andere landen, eten is vrij goedkoop voor 10 pleuro heb je een compleet avondmenu met toetje
Voor foto's van Corfu, zie http://www.tomatenland.nl en voor Kavos: http://www.greeceuncovered.co.uk

Wouter

zaterdag 3 mei 2003 @ 14:42:29 #27
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_10178752
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_10179543
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 15:05 schreef Liejannuh het volgende:
Corfu, nooit geweest. Was daar het paleis van Sissi niet?
Ja klopt, alleen hard langs gescooterd de bergen stonden megavol met bussen e.d., was gewoon geen doen
Wel een heel mooi eiland hoor!

Dit jaar naar Rhodos met een paar man Lientje , nog niet geweest dus ben heel benieuwd!

Wanneer kom je weer eens langs?

pi_10225001
wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van mensen die naar Corfu gaan?

Eind juni ga ik......yeeeuuh

pi_10267683
Ben twee keer naar Corfu geweest. Om precies te zijn in Ipsos. Dit ligt een stukje boven dassia, aan de rand v/d noordelijke berg zeg maar. Boulevard van Ipsos is erg mooi. Anywayz, Corfu is een groen eiland (dat komt omdat corfu het meest noordelijke eiland van Griekenland is). Er is veel cultuur te zien (even een travel-boekje bij de anwb scoren dus), goede restaurantjes en verder veel te doen (boottripjes, jeep safari's, etc.) Tijdens je verblijf zou ik zeker een scooter huren, je kunt zo mooi het hele eiland en alle dorpjes zien.
Het uitgaan is best okee. (Gelukkig ) niet zo massaal als bv. Kreta.
Ik ben aan het overwegen om dit jaar misschien weer te gaan (even een weekje (ofzo) op en neer met de auto )
pi_10394882
moet je eigenlijk een brommercertificaat hebben om een scooter daar te huren of moet je 18 zijn ofzo??
  donderdag 15 mei 2003 @ 13:08:29 #32
33465 Smurfer
Knuffelbaar
pi_10447448
quote:
Op woensdag 30 april 2003 16:14 schreef Wen het volgende:
Hallo,

Ik ga ook naar Corfu met mn vriendje enne we gaan naar Acharvi! Is iemand daar al eens eerder geweest? ervaringen enz..??

Acharavi is het toch? Aan de noordkant van het eiland? Ik vond het daar erg mooi. En je hebt daar niet zo veel van dat nare "bier-neuken-nog meer bier-volk" dus dat is denk ik als je met je vriendje gaat wel lekker. Veel plezier!
Some people are chicken, other people eat chicken
pi_10494536
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 12:01 schreef Swocko het volgende:
moet je eigenlijk een brommercertificaat hebben om een scooter daar te huren of moet je 18 zijn ofzo??
Ik heb geen brommercertificaat maar kon wel met me normale rijbewijs er 1 krijgen.. of het zonder ook was gelukt geen idee
pi_10586964
Oh jah t is idd Acharavi Btje spelfout:S maar is iemand daar al eens geweest? Ik heb wel al gehoord dat de natuur daar super mooi is!!
pi_10591348
Ik ga er a.s. maandag heen. Maar ik hoorde vandaag ineens iets over een staking op de vluchthaven aldaar.. wie kan imj daar misschien iets meer over vertellen. Ik zelf heb nog niks erover op het internet kunnen vinden namelijk. (waarschijnlijk zoek ik verkeerd)
pi_11281517
Woei nog 1 dag en dan ga ik...

Zijn er nog mensen hier die ik daar binnen nu en 15 dagen daar tegen ga komen ??

dinsdag 30 september 2003 @ 10:57:18 #37
61676 QriZ
knight-rider
pi_13539895
Ik ben er dit jaar met mijn vriendin geweest; een heel erg mooi groen eiland, waar erg veel te doen en te zien is. Echt een aanrader dus.
Als je echt gaat voor het stappen, zou ik er niet heen gaan, of misschien in Corfu stad.

Wij zaten in Gouvia, een vrij rustig, doch toeristisch plekje met veel voorzieningen. Voor de mensen die wat dingen willen zien en doen daar; hier even een korte beschrijving;

paleis van sissy > zijn we niet geweest, omdat het volgens kenners gewoon te druk was. Dus kan ik niks over zeggen

Sidari > (noordkust) hier kun je prachtige krijtrotsen zien. Ook de reis erheen per scooter brengt je langs veel mooie plekjes.

Pantokrator > hoogste berg van Corfu. De reis erheen per scooter is heel erg mooi. Af en toe moet je de scooter even aanduwen omdat het gewoon te steil is met z'n 2-en. Bij helder weer een mooi uitzicht. Boven op de berg is een mooi kloostertje gevestigd wat ze nu net aan het restaureren zijn.

Paleokastritsa > De westkust van Corfu. Veel mooie baaien, wel vrij toeristisch. Hier kun je prachtig snorkelen. Ik vind dat echt geweldig om te doen en dan heb je hier een geweldige dag. Ook is hier op de berg tussen de twee grote baaien een mooi klooster gevestigd alwaar je wederom een prachtig uitzicht hebt op de zee en mooie rotspartijen.

Agios Georgios Westkust > een stuk boven Paleokastritsa. Hier heb je een mooi groot zandstrand. Het mooiste plekje hier is ook meteen het moeilijkst te bereiken. Het is een 'geheim' strandje. Om er te komen rij je heel het strand af, waarna je nog een stuk met de scooter omhoog gaat. Je komt dan uit bij een taverna 'Dionysos Taverna'. Hiet zet je je scooter neer, waarna je het 'pad' volgt naar het kleine strandje. Let op; het is een zware wandeling die niet geheel ongevaarlijk is. Een misstap en je ligt 20 meter verder naar beneden. Daarbij is het er ontzettend warm, dus neem genoeg drinken mee. Hier en daar ben je ook het pad even kwijt, wat ooit niet meer is dan een paar brokken stenen. Maar als je er eenmaal bent; vanuit de taverna ongeveer een half uur lopen. Dan kom je uit bij een klein bounty-strand wat aan 2 zijdes aan de open zee ligt. Ook hier knu je geweldig snorkelen en je ziet er erg veel mooie vissen.

Gouvia > Hier is een mooie oude venitiaanse scheepswerf te zien. deze zie je ook terug op veel ansichtkaarten terug

Corfu stad > Mooie stad met veel Italiaanse invloeden. Er is een groot oud kerkhof te bezichtigen, 2 forten etc. Er is ook een mooi parlementsgebouw te zien. hier in zou een aziatische kunstverzameling te zien zijn. Overal in de stad word je gewezen op deze prachtige verzameling. De verzameling is echter allang niet meer te bezichtigen daar, dus spaar jezelf de moeite

Wij hebben veel activiteiten per scooter gedaan. De eerste dag zijn we met de fiets ergens heen geweest, maar sommige wegen zijn te steil waardoor je op een warme dag echt te uitgeput raakt. Ook wordt je op sommige plekken bijna van de weg gereden door de auto's geen suc6 dus.
Per bus naar bijvoorbeeld Corfu stad gaat goed, en is erg goedkoop. Let op bij sommige bestemmingen; heen gaat prima, maar op de terugreis kun je ooit een uur wachten!!!

Nou, dat was het wel zo'n beetje, als iemand nog vragen heeft, drop ze hier, dan kan ik kijken of ik er antwoord op kan geven!!!

pi_13594112
Ik ben de laatste 2 weken van September op Corfu geweest en het was steeds 30 graden, hoewel heb gehoord dat het inderdaad nog wel eens wisselvallig daar te zijn met regen enzo...maar wij zaten in Gouvia, leuk plaatsje met barretjes en restaurants vlakbij de hoofdstad Kerkyra. Trouwens, de hoofdstad is ERG leuk om naar toe te gaan, vooral op vrijdag- en zaterdagavond - dan is er erg veel jeugd op de been en zijn alle winkeltjes tot 10 uur s avonds open! Wij zijn er een paar keer geweest s avonds! Heb van mensen gehoord dat de glasboot ook leuk is, maar hebben wij niet gedaan ivm tijdgebrek. Het schiereiland bij Kerkyra moet je gezien hebben, dat ligt vlak naast de landingsbaan en het geeft een enorme kick als je die vliegtuigen op je af ziet komen en achter je ziet landen!!!
Verder niet superveel bezienswaardigheden op Corfu, wel het Archilleion (uit de Sissi-film) en veel kloosters/kerkjes. Leuk om te doen / bezoeken is (handig als je een auto huurt):
* hoogste punt Corfu bezoeken - mooie uitzichten
* Sidari - schitterende stranden en hele aparte kleiwanden aan het (huur een trapbootje ofzo)
* Paleokastritsa - huur een motorbootje om de indrukwekkende rotspartijen te bekijken of ga hier snorkelen langs de kust bij de baaien
Het leukste is om zelfs een allerlei strandjes af te gaan en kijken wat je het mooist vindt; bij Agios Georgios heb je een soort duinenstrand - ook heel apart. Het oosten van het eiland heeft voornamelijk rotskusten en het westen zandstranden. Maar het is maar een kwartiertje van de ene naar de andere kant...
Wat betreft eten, vond ik het niet een supersucces maar misschien hadden wij ook steeds de verkeerde restaurants...enne, qua prijzen...liggen de prijzen soms nog hoger dan in Nederland dus schrik niet als het een dure vakantie wordt...:)
  vrijdag 19 december 2003 @ 19:50:50 #39
69464 Lisariya
After I became myself
pi_15549566
Niks meer aan toe te voegen
pi_16658371
ik ga van de zomer weer richting dit kleine leuke eiland! Huisje in Komeno Beach, ligt tussen Gouvia en Dassia. Uitzicht op de baai van Gouvia ( Venetiaanse Haven).

Heb er weer veel zin in.
ons huisje:

uitzicht vanuit ons huisje:

[Dit bericht is gewijzigd door bassieVL op 28-01-2004 16:23]

Stop rockin' the boat.
pi_17085901
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:28 schreef bassieVL het volgende:
ik ga van de zomer weer richting dit kleine leuke eiland! Huisje in Komeno Beach, ligt tussen Gouvia en Dassia. Uitzicht op de baai van Gouvia ( Venetiaanse Haven).

Heb er weer veel zin in.
ons huisje:
[afbeelding]

uitzicht vanuit ons huisje:
[afbeelding]

Waar heb je dat geboekt? Evt. kosten?
pi_17086811
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:37 schreef Koningin het volgende:

[..]

Waar heb je dat geboekt? Evt. kosten?

is helaas niet te huur. Ik mag er gebruik van maken.
Stop rockin' the boat.
pi_17087089
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:03 schreef bassieVL het volgende:

[..]

is helaas niet te huur. Ik mag er gebruik van maken.

Das eigenlijk nog beter Wanneer ben jij er weg, dan kan ik er een weekje gebruik van gaan maken...
pi_17088025
ik ben er tot begin augustus
Stop rockin' the boat.
pi_17089682
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 14:38 schreef bassieVL het volgende:
ik ben er tot begin augustus
Ik wil graag rond 14 September gaan.....
pi_17090578
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 15:32 schreef Koningin het volgende:

[..]

Ik wil graag rond 14 September gaan.....

dat wordt moeilijk denk ik. Volgens mij is het dan alweer bezet.
Stop rockin' the boat.
pi_17091197
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:02 schreef bassieVL het volgende:

[..]

dat wordt moeilijk denk ik. Volgens mij is het dan alweer bezet.

Das jammer, leek me een erg leuk huisje!!
Weet je niet toevallig een goed appartementencomplex (of hotel) in de buurt?? Of in zijn totaliteit op Corfu?
pi_17091877
ik zal eens navragen voor je. In Gouvia komt volgens mij Go-Go tours.
Stop rockin' the boat.
  woensdag 11 februari 2004 @ 21:44:17 #49
16157 sebX
Het is mij: seb
pi_17101049
is hier iemand in the pink palace geweest?
dit is een backpackers iets waar 24/24 gefeest word met ontbijt en avond eten included.. ik ben er toen op mijn trip een paar dagen geweest en het was erg leuk moet ik zeggen
pi_17111781
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:43 schreef bassieVL het volgende:
ik zal eens navragen voor je. In Gouvia komt volgens mij Go-Go tours.
Dank je!
pi_20485771
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:44 schreef sebX het volgende:
dit is een backpackers iets waar 24/24 gefeest word met ontbijt en avond eten included.. ik ben er toen op mijn trip een paar dagen geweest en het was erg leuk moet ik zeggen
*meldt zich

erg tof was dat...
pi_20486786
over 12 dagen vertrek ik richting Corfu. Met het vliegtuig naar Venetie. Vandaar met de boot naar Corfu. Terugweg vlieg ik via Köln. heb er weer veel zin in.
Stop rockin' the boat.
pi_20538263
Ik ben er 2 jaar terug geweest. We hebben in Agios Gordys gezeten. Het strand daar was erg mooi, 1 van de weinige echte zandstranden. De overige zijn vaak ook met kiezels heb ik begrepen. We hebben wel aardig wat dingen bekeken. Aanraders zijn toch wel t vakantiehuis van Sisi van Oostenrijk, jammer dat je niet naar boven kon. We zijn toen teruggelopen langs het dammetje waar de vliegtuigen over opstijgen, das wel apart. Daar heb je ook het klooster dat op de meeste boekjes staat: vlacherna. Vervolgens kun je naar muizeneiland, waar een monnik alleen woont, maar dat vonden we niet de moeite. We hebben een bustour gedaan langs de noordkant van het eiland tot aan de grens waar het eiland uitkijkt op Albanie. Tot slot hebben we beide forten beklommen. Dus "niets te doen" kan moeilijk worden gezegd. Wanneer je voor het uitgaan gaat zit je in gordys echter verkeerd, Kijk uit dat je niet teveel aan de noorkant gaat zitten, want daar barst het van de bezopen engelsen (tenzij je daarop uitbent natuurlijk).
  zondag 1 augustus 2004 @ 15:55:34 #54
100634 Misss_shy
Alles went behalve een vent:p
pi_20991921
Ik vertrek morgenochtend naar Agios Gordis .
Hoop dat het me goed bevalt.
pi_36886281
*mega schup*

Wij gaan in juli! Tevens Argios Gordis.
pi_38019688
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 21:44 schreef sebX het volgende:
Pink Palace Ooooh wat een paradijs is dat zeg! Na 2 weken zweten op campings heerlijk luxe in een airco appartement!! Superleuke mensen daar en alles is er goedkoop!! Onwijs gefeest en uitgerust, niks van Corfu gezien .

Kan er gewoon niet over uit, maar dat waren de beste 4 dagen van mn Interrail en sowieso dat hele jaar!!
  zondag 18 juni 2006 @ 01:00:10 #57
130479 ganzenherder
Ganse herder
pi_38961538
Wij gaanmaandag over 2 weken naar Ipsos, Corfu.
We zijn eigenlijk van plan om veel te fietsen, worden die er genoeg verhuurd? En laat het weer het fietsen een beetje toe eind juni?
Patat Friet
pi_39044258
Iemand?
Patat Friet
pi_39047428
Ik moet nog gaan dus
Ik neem aan van wel, maja, tis daar wel 35 graden nu, kan me betere temperaturen voorstellen om veel bij te fietsen.
pi_40182777
Okay ik ben weer terug!
Ik vond het fantastisch! Een schitterend eiland met mooie baaien en leuke excursies (jeepsafari).

Helaas ben ik ziek geworden en moest mijn blinde darm eruit gehaald worden.
Maar we gaan volgend jaar terug!

Voor vragen en fotos, mail me gerust.
pi_40472285
blinde darm eruit in Corfu zelf? :-(
pi_40472339
Jup.
Best eng, eerste keer geopereeerd, in een vreemd land, waar je de taal niet spreekt, waar de dokter nog heilig is.
Maar ik leef nog en ben de pijn kwijt.

En Corfu doen we volgend jaar nog een keer.
Wat een eiland
pi_40473045
ik ben er dit jaar ook weer geweest. het is en blijft een mooi eiland.

paar kiekjes van dit jaar:
Lefkimmi (zuiden):

Kerkyra Stad + nieuw fort

Boukari:

Pantokrator (hoogste punt van het eiland)
Stop rockin' the boat.
pi_40473171
Waar zat jij Bassie?
En aangezien je volgens mij een flink deel van het eiland bezocht hebt: nog aanraders?

Ben zelf ook naar dat hoogste punt geweest met de jeepsafari, echt prachtig
pi_40473965
ik zat in Komeno. Dat ligt naast Gouvia. Ongeveer 15 minuten ten noorden van Kerkyra stad.

Ik heb het hele eiland al rondgereden van noord tot zuid. Dit jaar voor het eerst op de Angelokastro geweest. Dat ligt boven Paleokastritsa. Erg mooi uitzicht. Vroeger was het een venetiaanse burcht. Er is nog een kleine kapel te bezichtigen. Deze kant zie je dus Paleokastritsa. De andere kant van de burcht kijk je over de ruwe rotsen en zee. erg mooi.

Boukari is aan te raden om vers gevangen vis te eten. Staat volgens mij ook in de reisgidsen. Laatste taverna. Heerlijk. Mooi uitzicht, direct aan het strand.

Zal nog eens door mijn foto's brouwsen om nog wat dingen te noteren.

Kouloura is een mooie baai om naar toe te gaan:

Agni is leuk om naar toe te varen. Kleine baai met drie aanlegstijgers. Als je met de boot er naar toe gaat, pak dan de middelste taverne.

[ Bericht 16% gewijzigd door bassieVL op 04-08-2006 11:14:16 ]
Stop rockin' the boat.
pi_40474067
dubbel
Stop rockin' the boat.
pi_48324345
Megakick.

Zoals ik vorig jaar al schreef, dit jaar gaan we weer en ik heb er enorm veel zin in.
Dit jaar gaan we waarschijnlijk een auto huren, openbaar vervoer is er wel, maar ideaal is het niet.
  zaterdag 14 april 2007 @ 16:20:59 #69
166300 InProduction
zulks een groot ding!
pi_48324395
TVP, mocht er nog wat komen.
Ik ga er over 2 weken heen.. helemaal zin in
joyridin' with police cars
pi_48345583
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 16:17 schreef Ingridh007 het volgende:
Megakick.

Zoals ik vorig jaar al schreef, dit jaar gaan we weer en ik heb er enorm veel zin in.
Dit jaar gaan we waarschijnlijk een auto huren, openbaar vervoer is er wel, maar ideaal is het niet.
Gewoon zo een jeep of scooter huren. In die hitte op de bus wachten is ook geen succes.
Stop rockin' the boat.
pi_48354141
Nee inderdaad, vorig jaar naar Paleokastritsa geweest met de bus vanuit Agios Gordis, moest je eerst de bus pakken naar Corfu stad en daar dan overstappen, moest je 3 kwartier wachten op de overstap.
pi_51594673
Wij zijn ook net terug van corfu in magic life gezeten leuk hotel alleen veel duitstalig allemaal!
Heb weer veel foto's gemaakt ze staan op mijn website dus zie maar of je belangstelling hebt?

Have fun in ieder geval
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')