abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 januari 2001 @ 17:35:52 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_701611
Dat vraag ik me nou af..

The Matrix mag toch wel gezien worden als een van de grootste films van de laatste jaaaren. Maar hoe komt het nou dat ik Nog niemand heb gesproken die The Matrix geen goeie film vond. Iedereen vindtut maar prachtig, fantastisch, goed, mooi, stoer etc, maar welke Fokker vindt deze film nou eigulluk helemaal niets (mensen die 'm niet gezien hebben tellen niet mee ) BIjvoorbeeld 'n Jurassic Park of 'n Titanic, dat waren ook mega successen en een hoooop mensen die t helemaal tegek vonden, maar ik ken ook zat mensen die er niets aan vonden, maar dat is bij The Matrix dus niet zo.

Dus, vin je The Matrix een matige of misschien wel een kutfilm? Laat het me ff weten en geef vooral aan waarom je t niet goed of leuk vind (men moet immers wel z'n meningen kunnen beargumenteren). Ik ben erg benieuwd...

pi_701628
Zelf vind ik de Matrix een van de beste films van de laatste paar jaren, maar dat komt ook omdat ik wel van het genre hou. Ik ken echter aan aantal mensen (zus) die de film nog niet gezien hebben omdat ze niet van SF houden. Dus tja, ik ken geen mensen die het slecht vinden, maar ik ken wel een aantal weigeraars!!!
O+. Ripley. O+.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 29 januari 2001 @ 17:43:51 #3
862 Arcee
Look closer
pi_701629
Ik vond 'm zeker niet slecht, maar wel overschat. Het verhaal vond ik rommelig en kon me nauwelijks boeien. Visueel vond ik 'm echter ijzersterk en da's ook voor de meesten de reden denk waarom ze 'm zo goed vinden. Al met al kwam ik uit op een 7,5.

Overigens moet ik zeggen dat ik 'm graag nog 'es weer wil zien. Ik heb altijd 't gevoel dat er meer in zat dan ik er in eerste instantie uithaalde.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_701648
quote:
Op 29 januari 2001 17:43 schreef Arcee het volgende:
Ik vond 'm zeker niet slecht, maar wel overschat. Het verhaal vond ik rommelig en kon me nauwelijks boeien. Visueel vond ik 'm echter ijzersterk en da's ook voor de meesten de reden denk waarom ze 'm zo goed vinden. Al met al kwam ik uit op een 7,5.

Overigens moet ik zeggen dat ik 'm graag nog 'es weer wil zien. Ik heb altijd 't gevoel dat er meer in zat dan ik er in eerste instantie uithaalde.

ik denk het ook Arcee...
  maandag 29 januari 2001 @ 17:57:13 #5
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_701663
quote:
Op 19 juli 2000 00:09 schreef Roché het volgende:
Mooi zo, ik ben dus de enige die de Matrix een shitfilm vond. Wat zonde van mijn ƒ14.50,- voor het bioscoopkaarje (Ik moest hem ook al zien in het vliegtuig ) ,ik was trouwens de enige die vloekend de bioscoop uit kwam.
Sci-Fi horror vind ik toch wat beter.

(Fight club is trouwens wel erg strak)

Het zal weer eens niet

Overigens stond deze in Teveel Matrix?¿?

pi_701694
Ik heb hem nog steeds niet gezien
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_701703
Ik hou ook niet van SF-films, maar vond The Matrix geen slechte film. Maar zo goed als iedereen hem vindt, vind ik ook weer erg overdreven.
En denk dat ik hem ook niet helemaal begreep...
Misschien moeten m'n vriend en ik hem binnenkort weer es gaan kijken, op DVD.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  maandag 29 januari 2001 @ 18:16:10 #8
272 R@b
No-nonsens
pi_701717
De film viel me zwaar tegen.

Waarschijnlijk teveel films gezien om nog indruk te kunnen maken, of er gewoon teveel van verwacht na alle verhalen.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_701723
The Matrix deed me niet zoveel, al is het wel een mooi gemaakte film. Ik vond het verhaal ook wat rommelig.
Het is iig geen film die echt bij me is blijven hangen. Ik vind het dan ook verbazingwekkend dat sommige mensen zo lyrisch zijn over die film.
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 29 januari 2001 @ 18:54:06 #10
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_701805
Ik vond hem niet zo goed. Hij interesseerde me niet zo, het verhaal was ook niet zo boeiend.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  maandag 29 januari 2001 @ 18:54:39 #11
3878 Vork
Manisch creatief
pi_701807
quote:
Op 29 januari 2001 17:57 schreef twi het volgende:
Het zal weer eens niet
Toevallig jah dat de eerste naam diei n me op kwam wat betreft welke fokker t nou niets zou kunnen vinden was idd Roche..
pi_701808
quote:
Op 29 januari 2001 18:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hem nog steeds niet gezien
Me neither...

Keertje een Matrix Meet & Greet organiseren?

pi_701811
Veel mensen vinden de film visueel alleen mooi, maar snappen geen ruk van het verhaal. Hier lees ik ook al dat mensen het verhaal "rommelig" vinden. Nou dan snap je er dus echt niks van!!!!
Het verhaal van The Matrix is echt het beste en meest doordachte verhaal dat ik ooit heb gezien! Ik vind het fantastisch!
  maandag 29 januari 2001 @ 18:59:00 #14
1358 Xhorder
He's back...
pi_701818
Ik vind het een hele goede film, hoewel ik het verhaal iets beter had verwacht. De visuele effecten waren natuurlijk top en de gehele sfeer van de film is iets wat me aanstaat. Waarom post ik dit? Uhm... ik weet dat iemand uit m'n klas hem niet goed vond.. Zo, toch nog ontopic.. hehe
... na vijf jaar
  maandag 29 januari 2001 @ 19:06:14 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_701841
quote:
Op 29 januari 2001 18:55 schreef Kozzmic het volgende:
Me neither...

Keertje een Matrix Meet & Greet organiseren?

voor de mensen die 'm minder dan twee keer gezien hebben?
pi_701846
quote:
Op 29 januari 2001 19:06 schreef Vork het volgende:
voor de mensen die 'm minder dan twee keer gezien hebben?
voor de personen die 'm nooit hebben gezien!
pi_701877
quote:
Op 29 januari 2001 18:59 schreef Xhorder het volgende:
Ik vind het een hele goede film, hoewel ik het verhaal iets beter had verwacht. De visuele effecten waren natuurlijk top en de gehele sfeer van de film is iets wat me aanstaat. Waarom post ik dit? Uhm... ik weet dat iemand uit m'n klas hem niet goed vond.. Zo, toch nog ontopic.. hehe
Maar wat is dan wel een goed verhaal? Wat zijn de definitie van een goed verhaal en welk verhaal voldoet aan die definities?
Ik vind het een leuke film met een leuk verhaal.

Het lijkt alsof sommige hier een select aantal filmhuisfimpjes een goed verhaal vinden hebben.

pi_701953
quote:
Op 29 januari 2001 18:56 schreef mpost het volgende:
Veel mensen vinden de film visueel alleen mooi, maar snappen geen ruk van het verhaal. Hier lees ik ook al dat mensen het verhaal "rommelig" vinden. Nou dan snap je er dus echt niks van!!!!
Het verhaal van The Matrix is echt het beste en meest doordachte verhaal dat ik ooit heb gezien! Ik vind het fantastisch!
Voor mij was het ook een van de beste films in tijden. Het 'beste en meest doordachte verhaal' vond ik het niet, zoiets als dit is wel eens vaker vertoond.

Er waren echter zeer mooie en vaak originele beelden, het was spannend, redelijk geacteerd, en het verhaal was iig niet slecht.

Vaak word ik teleurgesteld, deze keer dus niet.

It is much easier to be critical than to be correct.
  maandag 29 januari 2001 @ 19:53:01 #19
1358 Xhorder
He's back...
pi_701982
quote:
Op 29 januari 2001 19:17 schreef zodiakk het volgende:
Maar wat is dan wel een goed verhaal? Wat zijn de definitie van een goed verhaal en welk verhaal voldoet aan die definities?
Ik vind het ook een leuk verhaal hoor, maar aangezien ik nogal laat was met het kijken van deze film en ik dus al zoveel mensen hooren hypen over de film dacht ik dat het verhaal wel wat beter was. Een definitie van een goed en slecht verhaal? Geen idee, ik weet wel wat ik een goed verhaal vind en dat was die van de Matrix wel, maar ik ken betere.
quote:
Het lijkt alsof sommige hier een select aantal filmhuisfimpjes een goed verhaal vinden hebben.
Neuh... ik ga nooit naar filmhuizen...
... na vijf jaar
pi_702250
In het verhaal zaten zeker gaten, ik heb hem een hele tijd terug gezien, dus ik weet niet meer precies hoe en wat, maar ik bleef wel met vragen zitten die niemand kon beantwoorden, ook niet van diegene die de film fantastisch vond.

Wel mooi gemaakt, maar het verhaal sluit niet.

maandag 29 januari 2001 @ 21:51:16 #21
3878 Vork
Manisch creatief
pi_702256
quote:
Op 29 januari 2001 21:46 schreef fokje het volgende:
In het verhaal zaten zeker gaten, ik heb hem een hele tijd terug gezien, dus ik weet niet meer precies hoe en wat, maar ik bleef wel met vragen zitten die niemand kon beantwoorden, ook niet van diegene die de film fantastisch vond.

Ik heb me ergens laten vertellen dat die zooi als triologie is bedoeld. Dus er zouden dan nog twee delen moeten komen..
  maandag 29 januari 2001 @ 23:00:21 #22
1358 Xhorder
He's back...
pi_702446
quote:
Op 29 januari 2001 21:51 schreef Vork het volgende:
Ik heb me ergens laten vertellen dat die zooi als triologie is bedoeld. Dus er zouden dan nog twee delen moeten komen..
Klopt.. ze zijn in de maak!
... na vijf jaar
  maandag 29 januari 2001 @ 23:06:04 #23
3878 Vork
Manisch creatief
pi_702461
quote:
Op 29 januari 2001 23:00 schreef Xhorder het volgende:
Klopt.. ze zijn in de maak!
moooizo
pi_702509
quote:
Op 29 januari 2001 19:44 schreef Meneer_Aart het volgende:

Vaak word ik teleurgesteld, deze keer dus niet.

Dada!
Multiculturele Samenleving? *deel zoveel* Powered by HATE! version 1.1b
pi_702521
ik heb 'm nooit gezien
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
  maandag 29 januari 2001 @ 23:46:08 #26
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_702566
Ik vond dat het verhaal niet goed uitgewerkt werd. Ze hadden veel meer met het gegeven 'de wereld is nep' kunnen doen. De scene's waarin Neo voor het eerst wakker wordt uit de Matrix vond ik echt geweldig, net zoals de scene waarin Morpheus de techniek van de Matrix uitlegt aan Neo. Maar daarna neigt het allemaal teveel richting de actie. Overigens wel zeer goede actie, ik heb bijv. nog nooit zulke strakke gevechten gezien (echt naadloos kung fu, ongelovelijk dat de acteurs dat zelf deden). Wel vond ik de véééle slow motion scene's nogal over the top.

Kortom, ik vond hem niet echt goed, ook niet slecht. Beetje off-topic reactie dus

maandag 29 januari 2001 @ 23:48:21 #27
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_702572
Ik heb hem alleen in halfzatte toestand gezien, dus echt een goede mening kan ik nog steeds niet vormen over deze film. Het verhaal heeft blijkbaar heel veel diepgang, maar ik lette in die toestand eigenlijk alleen maar op de coole actie. Ik moet hem zeker nog een keer zien om hem om de goede redenen de hemel in te prijzen cq af te zeiken.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 00:11:14 #28
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_702665
Een zeer geslaagde actiefilm, meer niet...

Ik moet altijd hard lachen als mensen The Matrix aanprijzen als modern filosofisch meesterwerk: "Ja, maar we leven allemaal in een soort Matrix"

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 30 januari 2001 @ 01:12:35 #29
3767 Herald
Come get some
pi_702819
quote:
Op 29 januari 2001 18:56 schreef mpost het volgende:
oh meneer de filosoof, is het verhaal -dat de wereld waarin we leven niet echt is maar nep- zo complex dat ik er geen ruk van snap?
Wijs mij het licht en vertel me eens die diepe onderliggende gedachte van de film.

Ik had al allerlei verhalen gehoord, dat je goed moest opletten want het verhaal zou ingewikkeld zijn. Dat vond ik dus niet, tenzij ik gewoon zo'n domme lul ben die het toch niet heeft gesnapt.

Visueel ziet het er prachtig uit en het verhaal -wat ik dus niet snap- neem ik maar voor lief.

*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  dinsdag 30 januari 2001 @ 01:23:00 #30
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_702836
Ik kwam met ambivalente gevoelens uit de bioscoop. Ik vind de film zeker zwaar gehyped. Het gegeven van the Matrix imaakt natuurlijk de film op zich, is knap bedacht. en dat hield mij ook het meest bezig. Maar voor het overige vond ik dat er wel heel weinig personages inzaten van de "slechte kant" , altijd dezelfde drie pakken en vond ik de martial arts scenes van hetzelfde laken een pak en nietszeggend, feitelijk. Verder was het geluid zo hard in de bioscoop dat het me echt tegenstond.
Ik vond het dus geen bijzondere film persoonlijk. Dan vond ik de door iedereen verguisde Event Horizon stukken beter.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 01:28:49 #31
3878 Vork
Manisch creatief
pi_702844
quote:
Op 30 januari 2001 00:11 schreef Zanderrr het volgende:
Een zeer geslaagde actiefilm, meer niet...

Ik moet altijd hard lachen als mensen The Matrix aanprijzen als modern filosofisch meesterwerk: "Ja, maar we leven allemaal in een soort Matrix"

Lache met die gasten jah...

we leven eigulluk allemaal op deze aardbol

dinsdag 30 januari 2001 @ 02:41:36 #32
7469 voh
Now without pants!
pi_702907
Het is natuurlijk zo dat het bedoeld is als een trilogie. Je kan deze film niet afkraken omdat 'de matrix en dergelijke niet goed genoeg uitgewerkt waren'. Ik kan me goed voorstellen dat, sinds Neo uit de Matrix is en terug kan wanneer hij wil, ze ook op een gegeven moment naar Zion gaan.

En dat zijn deel 2 en 3. De rest van het verhaal

Ik persoonlijk heb hem 3 keer gezien. Ik ben een groot fan van zowel anime (manga) als Science Fiction, en dit is een Science Fiction film gebaseerd op een anime, en nog eens best geloofwaardig ook (heh, als je anime kent weet je hoe moeilijk het kan zijn zoiets te doen met reallife actors)

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 02:51:14 #33
3767 Herald
Come get some
pi_702910
quote:
Op 30 januari 2001 02:41 schreef voh het volgende:
(heh, als je anime kent weet je hoe moeilijk het kan zijn zoiets te doen met reallife actors)
idd, ik wacht nog steeds op de eerste real life film waarin een vrouw door een grote demoon met een pik die verdacht veel lijkt op een glibberige worm wordt verkracht, waarbij de staart van de eerdergenoemde demoon olijk in de rectum van desbetreffende vrouw verdwijnt.

Maar misschien wordt Legend of the Overfiend wel helemaal niet verfilmd...

pi_702915
Ik heb hem beoordeelt als een op zichzelf staande film. Het is mij nooit duidelijk geweest dat het eigenlijk een trilogie zou zijn en zo is de film ook niet gebracht. Nou klinkt het mij in de oren van; ja maar de film is eigenlijk ook nog niet af! Dat vind ik een verdomd slecht argument. Ik vind het een hele goede film, maar het verhaal sluit niet goed, terwijl het wel als een opzich-staand verhaal is gebracht. Ik kan het me niet meer goed herinneren, maar als ik hem weer zie kan ik wel aangeven waar het niet goed sluit, daar heeft niemand mij toendertijd antwoord op kunnen geven en ik betwijfel het dat dat nu wel gebeurt.

Volgens mij zijn er hier teveel die gefixeerd zijn door de mooie actie in combinatie van het idee van de film en dit interpreteren als zijnde 'een filosofisch hoogstandje' of 'beregoed verhaal'.

pi_703034
ik heb hem nog nooit gezien (schande eigenlijk)
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 januari 2001 @ 08:47:43 #36
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_703046
The Matrix... mja, was wel een leuke film, en blijkbaar heeft de film voor een heleboel mensen de ogen geopend naar een milde vorm van cyberpunk, maar om het nou zo'n filosofisch hoogstandje te noemen zoals gedaan wordt, nee.

Visueel zat het mooi in elkaar, dat geef ik toe. Qua verhaal was het misschien voor films een beetje nieuw, en daardoor zal het voor de een heleboel mensen misschien nieuw lijken, maar het is eigenlijk niks nieuws, gewoon een cyberpunk verhaal.
En bijna tegelijkertijd The Thirteenth Floor uitkwam, welke nogal wat overeenkomsten vertoont (maar met een veel lager budget gemaakt), dus is The Matrix toch niet zo origineel op filmgebied als sommigen het noemen. (ja, ik weet het, Thirteenth Floor kwam iets later uit, maar was dus wel tegelijk met The Matrix in ontwikkeling).

Dus: vermakelijk, leuke film, maar geen achterliggende filosofische gedachtes erbij zoeken.

Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 30 januari 2001 @ 11:43:32 #37
1358 Xhorder
He's back...
pi_703580
quote:
Op 30 januari 2001 08:47 schreef Tokus het volgende:
En bijna tegelijkertijd The Thirteenth Floor uitkwam, welke nogal wat overeenkomsten vertoont (maar met een veel lager budget gemaakt), dus is The Matrix toch niet zo origineel op filmgebied als sommigen het noemen. (ja, ik weet het, Thirteenth Floor kwam iets later uit, maar was dus wel tegelijk met The Matrix in ontwikkeling).
En eXistenZ kwam ook rond dezelfde tijd uit, ook die vond ik best cool. Had ook een wat kleiner budget, maar vond het best een toffe film.

Het argument van het was bedoeld als een tilogie is niet helemaal waar. Omdat de film zo'n succes had zijn ze nu bezig met deel 2 en 3... Als er wat minder mensen enthousiast over waren dan zouden deel 2 en 3 niet uitkomen.

... na vijf jaar
pi_703616
Ik vond The Matrix een zeer goede film, vooral vanwege de visuele effecten en het zwarte toekomstbeeld. Ik vond het wel vreemd dat Neo een soort Messias blijkt te zijn .
Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society
  dinsdag 30 januari 2001 @ 12:34:59 #39
5590 Robino
pi_703822
Oorpsronkelijk was de film niet als trilogie bedoeld, daar kwamen ze later pas mee.
Maar het zou wel het vage open einde verklaren.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 12:37:57 #40
5590 Robino
pi_703840
quote:
Op 30 januari 2001 01:23 schreef Perico het volgende:
Dan vond ik de door iedereen verguisde Event Horizon stukken beter.
Jah die is echt tof, he? Lekker spannend. Jammer van de idiote climax.
Overigens stond bij mijn bezoek aan EH het geluid ook veels te hard. Kwamen de schrikeffecten nog feller aan

Hee, ik zit weer off-topic....

pi_704035
Ik vond het basisgegeven van the matrix erg goed. Daar is goed over nagedacht, en er zitten wel degelijk best diepe filosofieen in, onder andere centrale ideeën uit het boeddhisme ("There is no spoon"). En natuurlijk de verwijzingen naar Alice in Wonderland en psychedelica zijn leuk.

De effecten zijn natuurlijk geweldig (mocht ook verdorie wel voor dat budget!) alleen vond ik het erg jammer dat de film al snel verzandde in de standaard Hollywood actiefilm, met veel wapengeschiet en kung fu. Alsof opeens de inspiratie op was. Ook het einde was natuurlijk gewoon slecht, want cliché en voorspelbaar.

Bijelkaar dus toch geen superfilm, ondanks het leuke basisgegeven. In ieder geval nogal overhyped. Leuk vermaak, niks meer, niks minder.

Unox, the worst operating system.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 16:34:01 #42
7469 voh
Now without pants!
pi_704999
Herald, wat jij noemt is Hentai, heh.. Da's niks anders dan de pr0n onder de anime

Anime is meer de actie en komedie

Kind sir, would you be so kind as to hand me a toothpick, for I seem to have a piece of rottweiler stuck twixt my teeth.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 18:07:14 #43
3767 Herald
Come get some
pi_705418
quote:
Op 30 januari 2001 16:34 schreef voh het volgende:
Herald, wat jij noemt is Hentai, heh.. Da's niks anders dan de pr0n onder de anime

Anime is meer de actie en komedie

ohwja
  dinsdag 30 januari 2001 @ 18:57:56 #44
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_705535
quote:
Op 30 januari 2001 01:28 schreef Vork het volgende:
Lache met die gasten jah...

we leven eigulluk allemaal op deze aardbol

lol
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  dinsdag 30 januari 2001 @ 18:59:39 #45
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_705539
quote:
Op 30 januari 2001 02:41 schreef voh het volgende:
Het is natuurlijk zo dat het bedoeld is als een trilogie. Je kan deze film niet afkraken omdat 'de matrix en dergelijke niet goed genoeg uitgewerkt waren'. Ik kan me goed voorstellen dat, sinds Neo uit de Matrix is en terug kan wanneer hij wil, ze ook op een gegeven moment naar Zion gaan.
Komt Zion in het verhaal voor? Waar heeft dat betrekking op? Waarom hebben ze voor die naam gekozen?
pi_705609
quote:
Op 30 januari 2001 18:59 schreef aa het volgende:
Komt Zion in het verhaal voor? Waar heeft dat betrekking op? Waarom hebben ze voor die naam gekozen?
Mh, het is al weer een tijdje geleden, maar ik dacht dat dat een soort stad midden in de aarde was, waar alle mensen die niet gevangen zitten in de Matrix leven. De enige mensen die echt weten hoe het zit, dus.
It is much easier to be critical than to be correct.
  woensdag 31 januari 2001 @ 00:01:38 #47
7469 voh
Now without pants!
pi_706194
Zion is de grootste centrale plek waar mensen gewoon mensen zijn (dus offline van de matrix). Twee van de mensen van Morpheus' groep komen daarvandaan (zijn dus ook daar geboren, hebben geen implantaten want ze zijn nooit deel van de matrix geweest).

Zion is eigenlijk een soort van rebellen-hoofdkwartier..

PS

Mensen moeten ook eens een keer kijken naar de oorsprong van the Matrix: manga. Comics. Daarin staat een veel uitgebreider verhaal dan film 1. Er is inderdaad het probleem dat als deel 1 v/d film niet zo populair was geweest als nu deel 2 en 3 wellicht nooit gemaakt zouden zijn, MAAR die delen zijn er wel al. Het verhaal is er al, en dat is er al een hele tijd geweest.

[Dit bericht is gewijzigd door voh op 31-01-2001 00:05]

pi_706216
quote:
. Nou dan snap je er dus echt niks van!!!!
Ik snap hem 100%, maar ik liep half balend de bios uit.
"-whatever!-... kut film"

(ps, ik vind Event Horizon 1 van de beste films)

woensdag 31 januari 2001 @ 00:51:56 #49
3767 Herald
Come get some
pi_706323
quote:
Op 31 januari 2001 00:01 schreef voh het volgende:
Mensen moeten ook eens een keer kijken naar de oorsprong van the Matrix: manga. Comics. Daarin staat een veel uitgebreider verhaal dan film 1.
Over the Matrix bestaan alleen Cybercomics getekend door Amerikaanse tekenaars. Ik weet niet naar welke magastrip jij refereert die het verhaal van The Matrix heeft verstript. Daarnaast heeft Grant Morisson de gebroeders W. al beschuldigd van plagiaat.
  woensdag 31 januari 2001 @ 13:37:19 #50
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_707255
Over Zion:

In Jeruzalem bestaat de berg Zion, in het Oude Testament wordt naar Jeruzalem als Zion verwezen. Zionisme is het streven om de Joden naar een eigen zelfstandige, nationale staat in Palestina terug te brengen. In het Israelisch volkslied wordt Zion genoemd.

Vandaar dat ik mij in sterke mate verbaas over de keuze van de naam 'Zion' in The Matrix.

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 31-01-2001 13:37]

woensdag 31 januari 2001 @ 13:47:25 #51
3767 Herald
Come get some
pi_707287
quote:
Op 31 januari 2001 13:37 schreef aa het volgende:
Vandaar dat ik mij in sterke mate verbaas over de keuze van de naam 'Zion' in The Matrix.
hoezo dat dan? Het is een film, die bestaat uit 3 lagen. De eerste laag die bestaat uit oppervlakkige waarnemingen, mensen die je ziet, gebouwen etc, de tweede laag die zegt dat het een geheel is, een man die je herkend als Keanu reeves, die Neo speelt etc, en de derde laag met alle symboliek.

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom Switch een wit pak aanhad en de rest allemaal in het zwart was gehuld.

[edit] naam verkeerd getypt [/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 31-01-2001 13:48]

woensdag 31 januari 2001 @ 16:36:55 #52
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_708123
quote:
Op 31 januari 2001 13:37 schreef aa het volgende:
quote:
Op 31 januari 2001 13:47 schreef Herald het volgende:
hoezo dat dan?
Zie de rest van mijn stukje
  woensdag 31 januari 2001 @ 16:44:54 #53
3767 Herald
Come get some
pi_708192
quote:
In Jeruzalem bestaat de berg Zion, in het Oude Testament wordt naar Jeruzalem als Zion verwezen. Zionisme is het streven om de Joden naar een eigen zelfstandige, nationale staat in Palestina terug te brengen.
In Matrix wordt de laatste(eerste) stad als Zion verwezen waarin echte mensen wonen die niet gekoppeld zijn aan The Matrix. Zionisme is het streven om het menselijk ras naar een eigen, zelfstandige wereld terug te brengen.

ik snap nog steeds niet waarom de keuze voor Zion je zo verbaasd. Het past prima bij de andere referenties naar de messias(the one).

woensdag 31 januari 2001 @ 19:02:57 #54
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_708728
quote:
Op 31 januari 2001 16:44 schreef Herald het volgende:
Zionisme is het streven om het menselijk ras naar een eigen, zelfstandige wereld terug te brengen.
Geef je nu de definitie in de film?
  woensdag 31 januari 2001 @ 20:36:45 #55
3767 Herald
Come get some
pi_709017
quote:
Op 31 januari 2001 19:02 schreef aa het volgende:
Geef je nu de definitie in de film?
ja
pi_709252
Ik vond de film echt heftig... alleen dat fake ass schip van de hun, de snebbeschenazar , vond ik echt zwaar nep... dat geeft zo'n neppe feel aan die film en schrikt mensen die niet echt van sf houden af... daardoor lijkt het alsof the Matrix zo'n lauwe sf film is met geen verhaal... dikke 9 is mijn cijfer
Obviously you mistake me for someone that gives a shit...
  donderdag 1 februari 2001 @ 17:41:29 #57
7822 mestreech
oet borg da ville
pi_711643
ik vond er heeeelemaaaaal geen ruk aan......boeide me gewoon niet
Een muis is zo'n ding met een snoertje eraan
  donderdag 1 februari 2001 @ 18:45:34 #58
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_711788
quote:
Op 31 januari 2001 16:44 schreef Herald het volgende:
In Matrix wordt de laatste(eerste) stad als Zion verwezen waarin echte mensen wonen die niet gekoppeld zijn aan The Matrix. Zionisme is het streven om het menselijk ras naar een eigen, zelfstandige wereld terug te brengen.

ik snap nog steeds niet waarom de keuze voor Zion je zo verbaasd. Het past prima bij de andere referenties naar de messias(the one).

Ik vind het vreemd omdat het de film verder niets met Israel en/of het Jodendom te maken heeft.
  donderdag 1 februari 2001 @ 19:12:07 #59
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_711821
[off-topic]

Zion hoeft niet per sé te wijzen op Israel (al zal dat waarschijnlijk wél de originele betekenis zijn), maar betekent vaak ook gewoon 'het beloofde land'.

Zo wordt er bijv. in reggae-nummers ook vaak verwezen naar Zion, maar dan bedoelen ze niet Israël, maar Ethiopië, het beloofde land voor Rasta's. [/offtopic]

Ik denk dat ik The Matrix vanavond weer eens ga bekijken.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 1 februari 2001 @ 19:46:49 #60
3767 Herald
Come get some
pi_711933
quote:
Op 01 februari 2001 18:45 schreef aa het volgende:
Ik vind het vreemd omdat het de film verder niets met Israel en/of het Jodendom te maken heeft.
Zanderrr legt het mooi uit.
Volgens mij snap je de symboliek niet helemaal. Je neemt het veel te letterlijk. Zion is een metafoor voor de zelfstandigheid van het menselijk ras.

ik zal je nog een voorbeeld geven.
Morpheus zegt op een gegeven moment: I imagine that right now you're feeling a bit like Alice, tumbling down the rabbit hole
Dat wil dus niet zeggen dat Neo ineens een meisje is dat in een konijnehol viel. Het is slechts een metafoor voor zijn verwarde gevoel.

In spreekwoorden en gezegden worden ook vaak metaforen gebruikt.

Filmmakers gebruiken vaker metaforen om bepaalde eigenschappen uit te drukken. Kijk, een film is niet echt, dus alles wat je in de film ziet, is door de filmmakers zelf aangebracht. Kleding, voorwerpen, soort huis, soort auto, haar, behang etc etc. Over al die dingen is goed nagedacht.
Als je het huis van een alleenstaande politieagent ziet, dan ligt daar niets met toeval. Elk propje papier is met voorbedachte rade daar neer gelegd.
Stel je ziet een ongeschoren agent in een film, wat verwacht je dan van zijn huis? Precies, dat het daar ook een zooitje is. Iig zal het niet netjes zijn zoals bij zijn keurig gekapte, netjes geschoren partner.

magoet ik ga rete offtopic zo, iig is het heel normaal dat er verwijzingen naar bijv bepaalde mythologische plaatsen zijn (omdat die een symbolische waarde hebben), of andere films.

pi_712035
Hij is ook beinvloed door lucide dromen .
De film dan
We are the weirdo's mr - The Craft
  vrijdag 2 februari 2001 @ 16:14:23 #62
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_714165
bedankt Herald, maar de basisprincipes van taal had ik al begrepen
pi_719410
quote:
Op 29 januari 2001 21:46 schreef fokje het volgende:

Dàt vin'k nou eens 'n uitdagende post - kom op met die vragen !
  zondag 4 februari 2001 @ 20:42:07 #64
3767 Herald
Come get some
pi_719452
quote:
Op 04 februari 2001 20:26 schreef Moor het volgende:
mag ik ook iets vragen?
Zoals ik al eerder heb gepost:
Waarom had Switch een wit pak en was de rest in het zwart?
pi_719919
quote:
Op 04 februari 2001 20:26 schreef Moor het volgende:
Dat kan ook niet anders dan uitdagend zijn voor "The Authority on Everything."
pi_737398
quote:
Op 29 januari 2001 19:17 schreef zodiakk het volgende:

Wat IK een goed verhaal vind is mijn persoonlijke mening, en ik vond dit een goed verhaal!
en ff op reply van die gast met die gaten: ik heb die film al meer dan 10 keer gezien en elke keer ontdek je nieuwe dingen. Ga ook eens op internet zoeken, er zijn allemaal verbanden die je niet zomaar ziet. Super doordacht dus.
pi_9983147
Ik vond het zeker een aardige film, maar aan het verhaal had wel iets meer aandacht besteed mogen worden. Het is grotendeels bij elkaar gejat en mist de echte diepgang.
pi_9983211
onwijze topic kick zeg, zelfs posts van Herald staan hierin
Ben je een pubermeisje dat mij leuk vindt? Sluit maar achteraan de rij.
pi_9983248
Ik.
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
pi_9983309
Ik vond hem totaal niet leuk. Ik had er misschien ook te veel van verwacht, maar ja.
Het is geen enorm slechte film, maar er zijn zeker betere films hoor!
pi_9990423
goed, maar geen topper.. behoorlijk overschat en gehyped
  donderdag 24 april 2003 @ 19:47:54 #72
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_9990603
quote:
Op donderdag 24 april 2003 19:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
helemaal met je eens...
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_9990897
quote:
je haalt de woorden uit mijn mond
  vrijdag 25 april 2003 @ 00:54:10 #74
14843 Merkowitz
Loismustdie@yahoo.com
pi_9997788
quote:
Waar vergelijk je het mee?

In zijn genre is the matrix toch een absolute topper. Noem mij maar sf films die je beter vind, die visueel mooier zijn of structureel meer diepgang hebben dan the matrix. Succes

Stewie Griffin: Jo-LENE! I have an army to raise and I must get to Managua at once! I require a window seat and an in-flight Happy Meal. BUT NO PICKLES! OH, GOD HELP YOU IF I FIND PICKLES!
  vrijdag 25 april 2003 @ 06:56:27 #75
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_9999047
Goed, slecht......

Er zit nog een hele ruimte tussen goed en slecht, ik vond em niet fantastisch. Maar slecht kan niemand em vinden neem ik aan.

Ik vind em dus niet zo geweldig als iedereen em vindt, geldt bij mij ook voor The Godfather (I en II).

I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 7 mei 2003 @ 09:15:13 #76
24846 nietje83
Bad Ass Bitch Smut
pi_10264814
Ontzettende schijtfilm

Zo...
Dat mag best een gezegd worden

Respect my fucking authority!!
pi_10347636
Toen ik hem toendertijd ind e bios zag vond ik hem geweldig, maar laatst de dvd een keer gezien en mwah ik denk dat ik hem nu een 7 zou geven, wel leuk, maar geen absolute topper.
  zondag 11 mei 2003 @ 00:57:54 #78
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_10347647
Ik heb hem nog nooit gezien. Moek me schamen..??
pi_10347943
Een beetje gechargeerd misschien maar ik vond de film eigenlijk niet veel meer dan een samenraapsel van Star Trek TNG afleveringen waarbij de Holodeck een rol speelde, alleen dan met een groter budget en een cooler uiterlijk (en zeg nou zelf chicks in vinyl zien er toch een heel stuk beter uit dan Troi ooit gedaan heeft... ).
  zondag 11 mei 2003 @ 01:20:22 #80
44849 Viola_Holt
Lola rennt
pi_10347982
ik heb ook zeker films gezien die me meer aanspraken, maar zeker geen slechte film.

Ben wel zeer benieuwd wat de vervolgen gaan brengen. Dus eigenlijk zit het hele concept goed in elkaar. De film niet fantastisch vinden, maar toch interessant genoeg om de vervolgen te gaan kijken.

fokschaap
  zondag 11 mei 2003 @ 15:55:23 #81
25780 -
socialist
pi_10354667
ja! ik vind hem slecht! wat een hopeloze kutfilm. met grote verwachtingen ging ik er naar kijken, om spectaculaire actie te zien, maar wat een anticlimax bleek het te zijn om gewoon meer dan drie kwart van de film alleen maar wat slap gezeik te krijgen over wat de matrix nou eigenlijk is en dan achteraf weet je het eigenlijk nog steeds niet. ja natuurlijk zitten er een paar leuke effectjes in enzo, maar daar is echt alles mee gezegd. ik vond de matrix helemaal niets! (overigens was de animatrix als voorfilmpje bij dreamcatcher best goed, kwam misschien ook omdat ik niet verwachte dat dat filmpje kwam en natuurlijk omdat ie mooi geanimeerd was)
  maandag 12 mei 2003 @ 00:57:20 #82
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10365358
quote:
zo erg gehyped was ie niet. Ze probeerden gewoon deel1 uit om te kijken of ie zou aanslaan.
Vergelijk het met waterworld die ook enorm veel heeft gekost (gehyped), is geflopt, the matrix niet. The matrix is zelfs cult geworden.. allemaal door hype? i don't think so
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_10365531
Eigenlijk vind ik het maar een vrij standaard sf/actie filmpje, dat door de voor die tijd revolutionaire sfx boven de middelmaat uitsteeg.
Inhoudelijk vind ik hem niet erg boeiend.

Leuk om een keer te zien, meer niet.

maandag 12 mei 2003 @ 07:25:22 #84
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_10366897
The matrix is gewoon de ultieme verfilming van cyberpunk romannetjes van zon 20-15 jaar terug...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  Redactie Frontpage dinsdag 13 mei 2003 @ 00:02:50 #85
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10389197
quote:
Op maandag 12 mei 2003 07:25 schreef Skull-splitter het volgende:
The matrix is gewoon de ultieme verfilming van cyberpunk romannetjes van zon 20-15 jaar terug...
Maar daarom niet minder goed gedaan.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 00:04:51 #86
55347 PsychoMantis
"You! You doubt my power?
pi_10389224
Ik zie hem vrijdag in het prachtige Tuschiski
"No, there's no need for words Snake...I am Psycho Mantis!"
"Now I will show you why I am the most powerful practicioner of psychokenesis and telepathy in the world!"
pi_10389264
Can't wait
Free your mind
pi_10390032
mensen mensen, help me ff uit.. zwaar offtopic maar ach

voordat tweede deel van the matrix begon (op sbs6) kwam er zo'n reklame.. met van die ongelovelijke superbillen.. gaat het hier om smirnoff ice ofzo?? enige wat me bij is gebleven is ice en die oooooooo zooo moooie billen

pi_10390650
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 01:05 schreef SYCO het volgende:
mensen mensen, help me ff uit.. zwaar offtopic maar ach

voordat tweede deel van the matrix begon (op sbs6) kwam er zo'n reklame.. met van die ongelovelijke superbillen.. gaat het hier om smirnoff ice ofzo?? enige wat me bij is gebleven is ice en die oooooooo zooo moooie billen

Dommelsch Ice
pi_10402034
TNX! gelijk ff opzoeken hehe
  dinsdag 13 mei 2003 @ 18:15:37 #91
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_10405166
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 00:06 schreef Mr.Anderson het volgende:
Can't wait
Het was wachten op die kloon na gisteravond .
And now for something completely different, I'm on a horse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')