The Matrix mag toch wel gezien worden als een van de grootste films van de laatste jaaaren. Maar hoe komt het nou dat ik Nog niemand heb gesproken die The Matrix geen goeie film vond. Iedereen vindtut maar prachtig, fantastisch, goed, mooi, stoer etc, maar welke Fokker vindt deze film nou eigulluk helemaal niets (mensen die 'm niet gezien hebben tellen niet mee ) BIjvoorbeeld 'n Jurassic Park of 'n Titanic, dat waren ook mega successen en een hoooop mensen die t helemaal tegek vonden, maar ik ken ook zat mensen die er niets aan vonden, maar dat is bij The Matrix dus niet zo.
Dus, vin je The Matrix een matige of misschien wel een kutfilm? Laat het me ff weten en geef vooral aan waarom je t niet goed of leuk vind (men moet immers wel z'n meningen kunnen beargumenteren). Ik ben erg benieuwd...
Overigens moet ik zeggen dat ik 'm graag nog 'es weer wil zien. Ik heb altijd 't gevoel dat er meer in zat dan ik er in eerste instantie uithaalde.
quote:ik denk het ook Arcee...
Op 29 januari 2001 17:43 schreef Arcee het volgende:
Ik vond 'm zeker niet slecht, maar wel overschat. Het verhaal vond ik rommelig en kon me nauwelijks boeien. Visueel vond ik 'm echter ijzersterk en da's ook voor de meesten de reden denk waarom ze 'm zo goed vinden. Al met al kwam ik uit op een 7,5.Overigens moet ik zeggen dat ik 'm graag nog 'es weer wil zien. Ik heb altijd 't gevoel dat er meer in zat dan ik er in eerste instantie uithaalde.
quote:Het zal weer eens niet
Op 19 juli 2000 00:09 schreef Roché het volgende:
Mooi zo, ik ben dus de enige die de Matrix een shitfilm vond. Wat zonde van mijn ƒ14.50,- voor het bioscoopkaarje (Ik moest hem ook al zien in het vliegtuig) ,ik was trouwens de enige die vloekend de bioscoop uit kwam.
Sci-Fi horror vind ik toch wat beter.(Fight club is trouwens wel erg strak)
Overigens stond deze in Teveel Matrix?¿?
Waarschijnlijk teveel films gezien om nog indruk te kunnen maken, of er gewoon teveel van verwacht na alle verhalen.
quote:Toevallig jah dat de eerste naam diei n me op kwam wat betreft welke fokker t nou niets zou kunnen vinden was idd Roche..
Op 29 januari 2001 17:57 schreef twi het volgende:
Het zal weer eens niet![]()
quote:Me neither...
Op 29 januari 2001 18:08 schreef ElizabethR het volgende:
Ik heb hem nog steeds niet gezien
Keertje een Matrix Meet & Greet organiseren?
quote:voor de mensen die 'm minder dan twee keer gezien hebben?
Op 29 januari 2001 18:55 schreef Kozzmic het volgende:
Me neither...Keertje een Matrix Meet & Greet organiseren?
quote:voor de personen die 'm nooit hebben gezien!
Op 29 januari 2001 19:06 schreef Vork het volgende:
voor de mensen die 'm minder dan twee keer gezien hebben?
quote:Maar wat is dan wel een goed verhaal? Wat zijn de definitie van een goed verhaal en welk verhaal voldoet aan die definities?
Op 29 januari 2001 18:59 schreef Xhorder het volgende:
Ik vind het een hele goede film, hoewel ik het verhaal iets beter had verwacht. De visuele effecten waren natuurlijk top en de gehele sfeer van de film is iets wat me aanstaat. Waarom post ik dit? Uhm... ik weet dat iemand uit m'n klas hem niet goed vond..Zo, toch nog ontopic.. hehe
Het lijkt alsof sommige hier een select aantal filmhuisfimpjes een goed verhaal vinden hebben.
quote:Voor mij was het ook een van de beste films in tijden. Het 'beste en meest doordachte verhaal' vond ik het niet, zoiets als dit is wel eens vaker vertoond.
Op 29 januari 2001 18:56 schreef mpost het volgende:
Veel mensen vinden de film visueel alleen mooi, maar snappen geen ruk van het verhaal. Hier lees ik ook al dat mensen het verhaal "rommelig" vinden. Nou dan snap je er dus echt niks van!!!!
Het verhaal van The Matrix is echt het beste en meest doordachte verhaal dat ik ooit heb gezien! Ik vind het fantastisch!
Er waren echter zeer mooie en vaak originele beelden, het was spannend, redelijk geacteerd, en het verhaal was iig niet slecht.
Vaak word ik teleurgesteld, deze keer dus niet.
quote:Ik vind het ook een leuk verhaal hoor, maar aangezien ik nogal laat was met het kijken van deze film en ik dus al zoveel mensen hooren hypen over de film dacht ik dat het verhaal wel wat beter was. Een definitie van een goed en slecht verhaal? Geen idee, ik weet wel wat ik een goed verhaal vind en dat was die van de Matrix wel, maar ik ken betere.
Op 29 januari 2001 19:17 schreef zodiakk het volgende:
Maar wat is dan wel een goed verhaal? Wat zijn de definitie van een goed verhaal en welk verhaal voldoet aan die definities?
Ik vind het een leuke film met een leuk verhaal.
quote:Neuh... ik ga nooit naar filmhuizen...
Het lijkt alsof sommige hier een select aantal filmhuisfimpjes een goed verhaal vinden hebben.
Wel mooi gemaakt, maar het verhaal sluit niet.
quote:Ik heb me ergens laten vertellen dat die zooi als triologie is bedoeld. Dus er zouden dan nog twee delen moeten komen..
Op 29 januari 2001 21:46 schreef fokje het volgende:
In het verhaal zaten zeker gaten, ik heb hem een hele tijd terug gezien, dus ik weet niet meer precies hoe en wat, maar ik bleef wel met vragen zitten die niemand kon beantwoorden, ook niet van diegene die de film fantastisch vond.Wel mooi gemaakt, maar het verhaal sluit niet.
quote:Klopt.. ze zijn in de maak!
Op 29 januari 2001 21:51 schreef Vork het volgende:
Ik heb me ergens laten vertellen dat die zooi als triologie is bedoeld. Dus er zouden dan nog twee delen moeten komen..
quote:Dada!
Op 29 januari 2001 19:44 schreef Meneer_Aart het volgende:Vaak word ik teleurgesteld, deze keer dus niet.
Kortom, ik vond hem niet echt goed, ook niet slecht. Beetje off-topic reactie dus
Ik moet altijd hard lachen als mensen The Matrix aanprijzen als modern filosofisch meesterwerk: "Ja, maar we leven allemaal in een soort Matrix"
quote:oh meneer de filosoof, is het verhaal -dat de wereld waarin we leven niet echt is maar nep- zo complex dat ik er geen ruk van snap?
Op 29 januari 2001 18:56 schreef mpost het volgende:
Veel mensen vinden de film visueel alleen mooi, maar snappen geen ruk van het verhaal. Hier lees ik ook al dat mensen het verhaal "rommelig" vinden. Nou dan snap je er dus echt niks van!!!!
Het verhaal van The Matrix is echt het beste en meest doordachte verhaal dat ik ooit heb gezien! Ik vind het fantastisch!
Ik had al allerlei verhalen gehoord, dat je goed moest opletten want het verhaal zou ingewikkeld zijn. Dat vond ik dus niet, tenzij ik gewoon zo'n domme lul ben die het toch niet heeft gesnapt.
Visueel ziet het er prachtig uit en het verhaal -wat ik dus niet snap- neem ik maar voor lief.
quote:Lache met die gasten jah...
Op 30 januari 2001 00:11 schreef Zanderrr het volgende:
Een zeer geslaagde actiefilm, meer niet...Ik moet altijd hard lachen als mensen The Matrix aanprijzen als modern filosofisch meesterwerk: "Ja, maar we leven allemaal in een soort Matrix"
we leven eigulluk allemaal op deze aardbol
En dat zijn deel 2 en 3. De rest van het verhaal
Ik persoonlijk heb hem 3 keer gezien. Ik ben een groot fan van zowel anime (manga) als Science Fiction, en dit is een Science Fiction film gebaseerd op een anime, en nog eens best geloofwaardig ook (heh, als je anime kent weet je hoe moeilijk het kan zijn zoiets te doen met reallife actors)
quote:idd, ik wacht nog steeds op de eerste real life film waarin een vrouw door een grote demoon met een pik die verdacht veel lijkt op een glibberige worm wordt verkracht, waarbij de staart van de eerdergenoemde demoon olijk in de rectum van desbetreffende vrouw verdwijnt.
Op 30 januari 2001 02:41 schreef voh het volgende:
(heh, als je anime kent weet je hoe moeilijk het kan zijn zoiets te doen met reallife actors)
Maar misschien wordt Legend of the Overfiend wel helemaal niet verfilmd...
Volgens mij zijn er hier teveel die gefixeerd zijn door de mooie actie in combinatie van het idee van de film en dit interpreteren als zijnde 'een filosofisch hoogstandje' of 'beregoed verhaal'.
Visueel zat het mooi in elkaar, dat geef ik toe. Qua verhaal was het misschien voor films een beetje nieuw, en daardoor zal het voor de een heleboel mensen misschien nieuw lijken, maar het is eigenlijk niks nieuws, gewoon een cyberpunk verhaal.
En bijna tegelijkertijd The Thirteenth Floor uitkwam, welke nogal wat overeenkomsten vertoont (maar met een veel lager budget gemaakt), dus is The Matrix toch niet zo origineel op filmgebied als sommigen het noemen. (ja, ik weet het, Thirteenth Floor kwam iets later uit, maar was dus wel tegelijk met The Matrix in ontwikkeling).
Dus: vermakelijk, leuke film, maar geen achterliggende filosofische gedachtes erbij zoeken.
quote:En eXistenZ kwam ook rond dezelfde tijd uit, ook die vond ik best cool. Had ook een wat kleiner budget, maar vond het best een toffe film.
Op 30 januari 2001 08:47 schreef Tokus het volgende:
En bijna tegelijkertijd The Thirteenth Floor uitkwam, welke nogal wat overeenkomsten vertoont (maar met een veel lager budget gemaakt), dus is The Matrix toch niet zo origineel op filmgebied als sommigen het noemen. (ja, ik weet het, Thirteenth Floor kwam iets later uit, maar was dus wel tegelijk met The Matrix in ontwikkeling).
Het argument van het was bedoeld als een tilogie is niet helemaal waar. Omdat de film zo'n succes had zijn ze nu bezig met deel 2 en 3... Als er wat minder mensen enthousiast over waren dan zouden deel 2 en 3 niet uitkomen.
quote:Jah die is echt tof, he? Lekker spannend. Jammer van de idiote climax.
Op 30 januari 2001 01:23 schreef Perico het volgende:
Dan vond ik de door iedereen verguisde Event Horizon stukken beter.
Hee, ik zit weer off-topic....
De effecten zijn natuurlijk geweldig (mocht ook verdorie wel voor dat budget!) alleen vond ik het erg jammer dat de film al snel verzandde in de standaard Hollywood actiefilm, met veel wapengeschiet en kung fu. Alsof opeens de inspiratie op was. Ook het einde was natuurlijk gewoon slecht, want cliché en voorspelbaar.
Bijelkaar dus toch geen superfilm, ondanks het leuke basisgegeven. In ieder geval nogal overhyped. Leuk vermaak, niks meer, niks minder.
Anime is meer de actie en komedie
quote:
Op 30 januari 2001 16:34 schreef voh het volgende:
Herald, wat jij noemt is Hentai, heh.. Da's niks anders dan de pr0n onder de animeAnime is meer de actie en komedie
quote:lol
Op 30 januari 2001 01:28 schreef Vork het volgende:
Lache met die gasten jah...we leven eigulluk allemaal op deze aardbol
quote:Komt Zion in het verhaal voor? Waar heeft dat betrekking op? Waarom hebben ze voor die naam gekozen?
Op 30 januari 2001 02:41 schreef voh het volgende:
Het is natuurlijk zo dat het bedoeld is als een trilogie. Je kan deze film niet afkraken omdat 'de matrix en dergelijke niet goed genoeg uitgewerkt waren'. Ik kan me goed voorstellen dat, sinds Neo uit de Matrix is en terug kan wanneer hij wil, ze ook op een gegeven moment naar Zion gaan.
quote:Mh, het is al weer een tijdje geleden, maar ik dacht dat dat een soort stad midden in de aarde was, waar alle mensen die niet gevangen zitten in de Matrix leven. De enige mensen die echt weten hoe het zit, dus.
Op 30 januari 2001 18:59 schreef aa het volgende:
Komt Zion in het verhaal voor? Waar heeft dat betrekking op? Waarom hebben ze voor die naam gekozen?
Zion is eigenlijk een soort van rebellen-hoofdkwartier..
PS
Mensen moeten ook eens een keer kijken naar de oorsprong van the Matrix: manga. Comics. Daarin staat een veel uitgebreider verhaal dan film 1. Er is inderdaad het probleem dat als deel 1 v/d film niet zo populair was geweest als nu deel 2 en 3 wellicht nooit gemaakt zouden zijn, MAAR die delen zijn er wel al. Het verhaal is er al, en dat is er al een hele tijd geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door voh op 31-01-2001 00:05]
quote:Ik snap hem 100%, maar ik liep half balend de bios uit.
. Nou dan snap je er dus echt niks van!!!!
(ps, ik vind Event Horizon 1 van de beste films)
quote:Over the Matrix bestaan alleen Cybercomics getekend door Amerikaanse tekenaars. Ik weet niet naar welke magastrip jij refereert die het verhaal van The Matrix heeft verstript. Daarnaast heeft Grant Morisson de gebroeders W. al beschuldigd van plagiaat.
Op 31 januari 2001 00:01 schreef voh het volgende:
Mensen moeten ook eens een keer kijken naar de oorsprong van the Matrix: manga. Comics. Daarin staat een veel uitgebreider verhaal dan film 1.
In Jeruzalem bestaat de berg Zion, in het Oude Testament wordt naar Jeruzalem als Zion verwezen. Zionisme is het streven om de Joden naar een eigen zelfstandige, nationale staat in Palestina terug te brengen. In het Israelisch volkslied wordt Zion genoemd.
Vandaar dat ik mij in sterke mate verbaas over de keuze van de naam 'Zion' in The Matrix.
[Dit bericht is gewijzigd door aa op 31-01-2001 13:37]
quote:hoezo dat dan? Het is een film, die bestaat uit 3 lagen. De eerste laag die bestaat uit oppervlakkige waarnemingen, mensen die je ziet, gebouwen etc, de tweede laag die zegt dat het een geheel is, een man die je herkend als Keanu reeves, die Neo speelt etc, en de derde laag met alle symboliek.
Op 31 januari 2001 13:37 schreef aa het volgende:
Vandaar dat ik mij in sterke mate verbaas over de keuze van de naam 'Zion' in The Matrix.
Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom Switch een wit pak aanhad en de rest allemaal in het zwart was gehuld.
[edit] naam verkeerd getypt [/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Herald op 31-01-2001 13:48]
quote:
Op 31 januari 2001 13:37 schreef aa het volgende:
quote:Zie de rest van mijn stukje
Op 31 januari 2001 13:47 schreef Herald het volgende:
hoezo dat dan?
quote:In Matrix wordt de laatste(eerste) stad als Zion verwezen waarin echte mensen wonen die niet gekoppeld zijn aan The Matrix. Zionisme is het streven om het menselijk ras naar een eigen, zelfstandige wereld terug te brengen.
In Jeruzalem bestaat de berg Zion, in het Oude Testament wordt naar Jeruzalem als Zion verwezen. Zionisme is het streven om de Joden naar een eigen zelfstandige, nationale staat in Palestina terug te brengen.
ik snap nog steeds niet waarom de keuze voor Zion je zo verbaasd. Het past prima bij de andere referenties naar de messias(the one).
quote:Geef je nu de definitie in de film?
Op 31 januari 2001 16:44 schreef Herald het volgende:
Zionisme is het streven om het menselijk ras naar een eigen, zelfstandige wereld terug te brengen.
quote:ja
Op 31 januari 2001 19:02 schreef aa het volgende:
Geef je nu de definitie in de film?
quote:Ik vind het vreemd omdat het de film verder niets met Israel en/of het Jodendom te maken heeft.
Op 31 januari 2001 16:44 schreef Herald het volgende:
In Matrix wordt de laatste(eerste) stad als Zion verwezen waarin echte mensen wonen die niet gekoppeld zijn aan The Matrix. Zionisme is het streven om het menselijk ras naar een eigen, zelfstandige wereld terug te brengen.ik snap nog steeds niet waarom de keuze voor Zion je zo verbaasd. Het past prima bij de andere referenties naar de messias(the one).
Zion hoeft niet per sé te wijzen op Israel (al zal dat waarschijnlijk wél de originele betekenis zijn), maar betekent vaak ook gewoon 'het beloofde land'.
Zo wordt er bijv. in reggae-nummers ook vaak verwezen naar Zion, maar dan bedoelen ze niet Israël, maar Ethiopië, het beloofde land voor Rasta's. [/offtopic]
Ik denk dat ik The Matrix vanavond weer eens ga bekijken.
quote:Zanderrr legt het mooi uit.
Op 01 februari 2001 18:45 schreef aa het volgende:
Ik vind het vreemd omdat het de film verder niets met Israel en/of het Jodendom te maken heeft.
ik zal je nog een voorbeeld geven.
Morpheus zegt op een gegeven moment: I imagine that right now you're feeling a bit like Alice, tumbling down the rabbit hole
Dat wil dus niet zeggen dat Neo ineens een meisje is dat in een konijnehol viel. Het is slechts een metafoor voor zijn verwarde gevoel.
In spreekwoorden en gezegden worden ook vaak metaforen gebruikt.
Filmmakers gebruiken vaker metaforen om bepaalde eigenschappen uit te drukken. Kijk, een film is niet echt, dus alles wat je in de film ziet, is door de filmmakers zelf aangebracht. Kleding, voorwerpen, soort huis, soort auto, haar, behang etc etc. Over al die dingen is goed nagedacht.
Als je het huis van een alleenstaande politieagent ziet, dan ligt daar niets met toeval. Elk propje papier is met voorbedachte rade daar neer gelegd.
Stel je ziet een ongeschoren agent in een film, wat verwacht je dan van zijn huis? Precies, dat het daar ook een zooitje is. Iig zal het niet netjes zijn zoals bij zijn keurig gekapte, netjes geschoren partner.
magoet ik ga rete offtopic zo, iig is het heel normaal dat er verwijzingen naar bijv bepaalde mythologische plaatsen zijn (omdat die een symbolische waarde hebben), of andere films.
quote:Dàt vin'k nou eens 'n uitdagende post - kom op met die vragen !
Op 29 januari 2001 21:46 schreef fokje het volgende:
In het verhaal zaten zeker gaten, ik heb hem een hele tijd terug gezien, dus ik weet niet meer precies hoe en wat, maar ik bleef wel met vragen zitten die niemand kon beantwoorden, ook niet van diegene die de film fantastisch vond.Wel mooi gemaakt, maar het verhaal sluit niet.
quote:mag ik ook iets vragen?
Op 04 februari 2001 20:26 schreef Moor het volgende:
Dàt vin'k nou eens 'n uitdagende post - kom op met die vragen !
quote:Dat kan ook niet anders dan uitdagend zijn voor "The Authority on Everything."
Op 04 februari 2001 20:26 schreef Moor het volgende:
Dàt vin'k nou eens 'n uitdagende post - kom op met die vragen !
quote:Wat IK een goed verhaal vind is mijn persoonlijke mening, en ik vond dit een goed verhaal!
Op 29 januari 2001 19:17 schreef zodiakk het volgende:
Maar wat is dan wel een goed verhaal? Wat zijn de definitie van een goed verhaal en welk verhaal voldoet aan die definities?
Ik vind het een leuke film met een leuk verhaal.Het lijkt alsof sommige hier een select aantal filmhuisfimpjes een goed verhaal vinden hebben.
quote:helemaal met je eens...
Op donderdag 24 april 2003 19:38 schreef Hertog_Martin het volgende:
goed, maar geen topper.. behoorlijk overschat en gehyped
quote:je haalt de woorden uit mijn mond
quote:Waar vergelijk je het mee?
In zijn genre is the matrix toch een absolute topper. Noem mij maar sf films die je beter vind, die visueel mooier zijn of structureel meer diepgang hebben dan the matrix. Succes
Er zit nog een hele ruimte tussen goed en slecht, ik vond em niet fantastisch. Maar slecht kan niemand em vinden neem ik aan.
Ik vind em dus niet zo geweldig als iedereen em vindt, geldt bij mij ook voor The Godfather (I en II).
Ben wel zeer benieuwd wat de vervolgen gaan brengen. Dus eigenlijk zit het hele concept goed in elkaar. De film niet fantastisch vinden, maar toch interessant genoeg om de vervolgen te gaan kijken.
quote:zo erg gehyped was ie niet. Ze probeerden gewoon deel1 uit om te kijken of ie zou aanslaan.
Leuk om een keer te zien, meer niet.
quote:Maar daarom niet minder goed gedaan.
Op maandag 12 mei 2003 07:25 schreef Skull-splitter het volgende:
The matrix is gewoon de ultieme verfilming van cyberpunk romannetjes van zon 20-15 jaar terug...
voordat tweede deel van the matrix begon (op sbs6) kwam er zo'n reklame.. met van die ongelovelijke superbillen.. gaat het hier om smirnoff ice ofzo?? enige wat me bij is gebleven is ice en die oooooooo zooo moooie billen
quote:Dommelsch Ice
Op dinsdag 13 mei 2003 01:05 schreef SYCO het volgende:
mensen mensen, help me ff uit.. zwaar offtopic maar achvoordat tweede deel van the matrix begon (op sbs6) kwam er zo'n reklame.. met van die ongelovelijke superbillen.. gaat het hier om smirnoff ice ofzo?? enige wat me bij is gebleven is ice en die oooooooo zooo moooie billen
quote:Het was wachten op die kloon na gisteravond
Op dinsdag 13 mei 2003 00:06 schreef Mr.Anderson het volgende:
Can't wait
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |