abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10325428
Laat ik beginnen met een oproep aan Wile, Kozzmic en alle andere mods en verzoeken eenzelfde strikte moderatie op 'topic verneuken' toe te passen als eerder deze week in de Fortuyn topics, mischien dat er dan op een normale manier gediscussieerd kan worden.

De statistiek wijst uit dat Rotterdam op dit moment voor zo'n 46% uit allochtone inwoners bestaat. Dat beeld zal voor Amsterdam en Den Haag niet veel anders zijn, vermoed ik, velen vinden dit aantal te hoog.

Een veel gehoord geluid is "Dat zijn er te veel" maar oplossingen blijven uit. Het grootste probleem is concentratie, te veel mensen uit een cultuur (en niet de onze) bij elkaar waardoor de noodzaak om te integreren vervalt.
Er is ooit eens een idee geweest om allochtonen te spreiden maar toen men zich realiseerde dat het uitoefenen voor dwang ook voor autochtonen zou gelden is dat plan snel verdwenen, edoch, wie ziet er dan een andere realistische oplossing?

Mag ik eenieder verzoeken om deze discussie van onzinnige one liners te onthouden of verwijzingen naar dode politici, knuffel politiek en andere discussie 'verneukende' opmerkingen?

pi_10325493
ten eerste: Waar staat dat velen het teveel vinden. Geef een bron dus.
ten tweede: het spreidingsidee stamt uit de jaren tachtig en is door de SP geopperd. Helaas waren ze toen ineens vuile rascisten a la kaliber Jan Maat.
pi_10325540
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:24 schreef k3vil het volgende:
ten tweede: het spreidingsidee stamt uit de jaren tachtig en is door de SP geopperd. Helaas waren ze toen ineens vuile rascisten a la kaliber Jan Maat.
Dat lijkt mij redelijk duidelijk gezien de reacties nu en in het verleden op dit soort berichten, of niet?
Ik weet dat het spreidingsidee oa door de SP is geopperd en ik zie het ook als een legitieme optie die in ieder geval geprobeerd zou moeten worden.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 18:29:17 #4
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_10325574
Spreiden lijkt me niet echt werken. Je hebt nou eenmaal rijkere en armere gedeelten van de stad, en ik denk niet dat alle inkomensgroepen bij de allochtonen even sterk vertegenwoordigd zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 18:31:41 #5
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_10325623
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:24 schreef k3vil het volgende:
Ik vind het teveel, ik woon in de milinxbuurt in Rotterdam, dordtselaan om precies te zijn.

Doe maar eens een google op wat hier allemaal mis is.

Bij een te grote concentratie allochtonen kan er nooit meer integratie plaatsvinden, en bijkomend probleem is ook nog dat de verschillende groepen immigranten elkaar naar het leven staan.

Als je echt wil weten wat er op tegen is, moet je eens een tijdje in mijn straat komen wonen, dan kun je erover meepraten.

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
pi_10325665
Straks krijgen we nog getto's en complete zwarte wijken als die er nog niet waren
pi_10325692
Ik geloof ook wel dat er veel mensen er wat op tegen hebben. Dat er veel zijn. Ook als ze geen overlast zouden veroorzaken. Maar je moet zorgvuldig omgaan met zulke uitspraken. Vele vinden dit, velen vinden dat. Daarom pleit ik voor een goede bron.

Dat tweede is een feit wat iedereen zou moeten weten omtrend het spreidingsidee

pi_10325762
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:35 schreef k3vil het volgende:
Ik geloof ook wel dat er veel mensen er wat op tegen hebben. Dat er veel zijn. Ook als ze geen overlast zouden veroorzaken. Maar je moet zorgvuldig omgaan met zulke uitspraken. Vele vinden dit, velen vinden dat. Daarom pleit ik voor een goede bron.

als jij serieus denkt dat er (bijna) geen mensen zijn die 't er niet te veel vinden dan zou ik eens in dat "doe hier alsof je net onder een steen komt kruipen" topic posten
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_10325812
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:39 schreef Vision het volgende:

[..]

als jij serieus denkt dat er (bijna) geen mensen zijn die 't er niet te veel vinden dan zou ik eens in dat "doe hier alsof je net onder een steen komt kruipen" topic posten

Lees mijn post nog eens.
pi_10325866
kijk het probleem is erg moeilijk daar zijn we het over eens
maar de oplossing verschilt per persoon
de 1 zegt samen delen nederland is een plekje op de wereld en wie ben jij om daar een grens op te tekenen en dan zeggen dit is van ons en jij mag hier niet wonen
de 2e zegt het juist andersom
dit is ons land jullie hebben je eigen land ga daar maar wonen en de boel opbouwen zodat jullie daar goed kunnen leven
de 3e zegt je mag komen maar je moet bloemkool en spuitjes eten, spijkerbroeken dragen, en niet naast landgenoten wonen
enz enz

maar eerlijke oplossingen zijn er niet
als het om ratten of muizen ging had ik wel een simpele oplossing
als er hier teveel zijn is er maar 1 oplossing en dat is zorgen dat ze hier NIET meer zijn
meer oplossingen zijn er niet volgens mij
en dat is de vraag
zijn er teveel in holland of niet

pi_10325879
Een groot voorbeeld van het mislukken van "verspreiding" is wel de Lombok in Utrecht.
pi_10325888
en nu emigreren alle rotterdammers naar het boer'n platteland en worden ze massaal supporter van PSV, FC Twente, Vitesse en de Graafschap
pi_10325908
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:33 schreef StephanL het volgende:
Straks krijgen we nog getto's en complete zwarte wijken als die er nog niet waren
Er is in de grote steden al een redelijke ghettovorming
  vrijdag 9 mei 2003 @ 18:46:27 #14
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_10325916
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:35 schreef k3vil het volgende:

Het gaat hier helemaal niet om "wat op allochtonen" tegen hebben.
Ik heb nix tegen mensen, ongeacht afkomst.

Maar je kan op je klompen ( ) aanvoelen dat het niet goed is als alle immigranten bij elkaar kruipen, je weet dan zeker dat ze niet zullen integreren, en overlast zullen veroorzaken.

Zeker als ze de taal niet spreken, en dat zijn er hier heel erg veel.

Dit soort mensen wat hier woont vormde de onderklasse in hun land, en nu zijn ze de onderklasse in ons land, dit moet je hun niet verwijten, maar de mensen die ze binnen lieten (en dan bedoel ik niet dat ze ze binnen lieten, maar de woonplaats die ze kregen).

Het kan gewoon niet goed gaan zonder spreiding omdat je bij concentratie van al de slechte dingen in stand houdt zonder een positief rolmodel.

[Dit bericht is gewijzigd door lawsuit op 09-05-2003 18:47]

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 18:46:42 #15
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10325921
Nog geen 1% allocthonen in Westzaan, en nu?
pi_10325950
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:45 schreef Duiveltja het volgende:
Een groot voorbeeld van het mislukken van "verspreiding" is wel de Lombok in Utrecht.
"verspreiding" is nooit ingevoerd. Dus jouw 'feit' is hierbij nietig verklaard.
  vrijdag 9 mei 2003 @ 18:49:05 #17
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_10325975
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:46 schreef Nyrem het volgende:

en dat is een probleem omdat?

pi_10325994
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:46 schreef Nyrem het volgende:
Houden zo!
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10326144
Ik ben voor dwangspreiding naar andere landen.
/0
pi_10326167
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:57 schreef wierdo6 het volgende:
Ik ben voor dwangspreiding naar andere landen.
.

Een soort deporteren? .

Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10326168
stimuleer autochtonen om meer in die wijken te gaan wonen, dan zal het percentage allochtonen relatief dalen. Maar ja ik denk niet dat veel autochtonen dat willen. Ze vinden de woningen en de voorzieningen in de buurt te slecht en ze vinden dat er teveel allochtonen er wonen. Dit is gewoon een hele moeilijke situatie. Je hebt geen standaard oplossingen hiervoor. Als de allochtonen meer gaan verdienen, wat ze de komende jaren gaan doen, dan kunnen ze betere woningen permiteren. Maar ja wat moet je met de groep die er financieel niet erop vooruit gaan? Vroeger woonden in Rotterdam zuid ook de 'armere' arbeiders, maar ja dat was toen geen probleem. Je moet de groep niet indelen in allochtonen en autochtonen, maar je moet ze indelen in inkomen. Je moet in een wijk dan huizen maken voor mensen met verschillende inkomens. Dan zal er hooplijk al een meer gemengdere bevolkingssamenstelling ontstaan.... maar ja wie zegt dat dat helpt...
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:00:12 #22
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_10326189
Oplossing die misschien kan, de gemeente de hele wijken laten opkopen, de bende plat gooien en nieuwe huizen neerpleuren en de bewoners andere woonruimte aanbieden (gespreid dus). En in de nieuwe wijk wel zorgen dat de boel gespreid is.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_10326190
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 18:58 schreef KaAzKoP_ het volgende:

[..]

.

Een soort deporteren? .

Ik noem het kennis met de strafrechten van andere landen op doen. Ik of kennis maken met andere culturen.. hoe dan ook.
/0
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:00:59 #24
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_10326200
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:00 schreef Punica het volgende:
Oplossing die misschien kan, de gemeente de hele wijken laten opkopen, de bende plat gooien en nieuwe huizen neerpleuren en de bewoners andere woonruimte aanbieden (gespreid dus). En in de nieuwe wijk wel zorgen dat de boel gespreid is.
Zoals ze nu in de Bijlmer doen dus.. .
-
  vrijdag 9 mei 2003 @ 19:01:48 #25
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_10326213
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 19:00 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Zoals ze nu in de Bijlmer doen dus.. .

Ah, ze luisterne naar me , maar als dat daar gedaan word, waarom dan ook nite in andere probleem wijken.
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')