abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18448844
Flaphead, dit kon zo mijn verhaal zijn Ik gebruik nu een crème van Neutral, dan trek m'n huid niet meer zo erg. De jeuk gaat niet weg helaas..
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_19197980
Hoi,

Heb als kind veel eczeem gehad, dat is weggegaan en ik heb er ruim 15 jaar geen last van gehad. Sinds 2 jaar is het weer terug. Over het algemeen is het in de winter erger dan in de zomer. Het wordt wel langzaamaan steeds erger. Heb het voornamelijk in mijn gezicht en op mijn polsen zitten.
Ik ben al eens naar de dermatoloog geweest en heb toen een hele zooi tests gedaan en zoals bij de meeste mensen hier (als ik dat zo las) heb ik ook een mega batterij aan allergiën.

Omdat het de laatste tijd weer steeds erger wordt ben ik maar naar de huisarts gegaan.
Die heeft mij Protopic voorgeschreven en ik heb die zalf gewoon meegekregen bij de apotheek, zonder ook maar een cent te betalen. Volgens mij is er iets misgegaan, maar goed dat boeit niet, ik heb die zooi.

Wat ik erg vervelend vind is dat brandende gevoel (smeer nog maar net) en de ontzettende jeuk. Ben vannacht ook echt 2 keer wakker geworden omdat de jeuk gewoon pijn deed. Een koud compres hielp wel aardig. Heb nu helemaal geen zin om het weer te smeren, maar doe het toch maar omdat het wel goed is.

Ik laat over een tijdje wel weten hoe het mij bevalt en heel belangrijk: of het werkt!
pi_19201152
Zwarte Kristal: in het begin brandde Protopic (0,03%) ook bij mij. Vooral op de plek waar mijn eczeem het ergst was; de hals. Die werd ook vuurrood na het aanbrengen. Maanden later gaat het al een stuk beter. Mijn huid reageert nu bijna niet meer na het aanbrengen en ik zit inmiddels ook op Protopic 0,1%. Als je die nog niet gebruikt, zeker even vragen.

Je mag geen andere cremes gebruiken 2 uur voor of na aanbrenging van Protopic. Maar jezelf "lekker" invetten met vaseline kan geen kwaad. Dat hielp bij mij altijd als ik iets nodig had om de jeuk te stoppen. Ik merk nog wel dat ik jeuk krijg wanneer ik erg zweet. Daarnaast heb ik mijn douche gewoonte aangepast; ik douche nu ongeveer 1 tot 2 minuten met lauw water. Het is even wennen, maar nu heb ik geen behoefte meer aan een (lange) warme douche.

Je krijgt waarschijnlijk nog een rekening thuis gestuurd van je apotheek Maar de meeste verzekerings maatschappijen vergoeden Protopic, zeker als het is voorgeshreven door een dermatoloog.
[b]Fuck Off, ######## ##### #####![/b]
  maandag 17 mei 2004 @ 23:17:40 #104
14806 CrashOne
100% compliant
pi_19205822
Ik had alleen de eerste dag last van het branderige gevoel en jeuk, daarna was het over en binnen een paar dagen nooit meer eczeem gezien.

Dus even door bijten!
pi_19504034
Ik heb al heel mijn leven eczeem, vroeger heel erg, maar naarmate ik ouder werd, ging het beter en beter.Nu heb ik niet veel eczeem meer. Ik heb wel last van een droge huid na het douchen, dus smeee ik mij altijd in met een zalf waarmee ik mijn hele lichaam mag mee insmeren. Ik heb sinds gisteren protopic als zalf, nadat ik elidel heb gekregen. Elidel had een averechts effect: ik kreeg er zelfs meer jeuk van...

nu mijn vraag aan de mesen die protopic al een tijdje gebruiken: hebben jullie na het gebruik van protopic geen last meer van een droge huid? En smeren jullie dit over het hele lichaam in na het baden?

@Sunchaser: smeerde je je dan volledig in met die zalf of enkel die plaatsen waar er eczeem was? Omdat je precies ook last had van droge huid na het baden
  dinsdag 1 juni 2004 @ 19:09:55 #106
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19568576
Protopic is niet bedoeld op over heel je lichaam te smeren. het is niet echt een bodylotionachtig spul. ik denk dan dat je zó door je tube heen bent. dus gewoon alleen smeren op de plaatsen waar het nodig is.
voor een droge huid kun je beter andere dingen gebruikte, vette cremes ofzo.
Protopic helpt wel tegen eczeem, maar zeker niet tegen een droge huid. helaas!
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_19580806
Ik hoorde van mijn dermatoloog dat je moet uitkijken met Protopic. Op open wonden schijnt dat spul gevaarlijk te kunnen zijn.
  woensdag 2 juni 2004 @ 22:55:34 #108
25947 flaphead
twisted shit.
pi_19602520
klopt, staat ook in de bijsluiter geloof ik
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_19650749
hoezo gevaarlijk? Dat het meer zou beginnen jeuken of zo?
pi_19674615
quote:
Op vrijdag 4 juni 2004 22:15 schreef ray- het volgende:
hoezo gevaarlijk? Dat het meer zou beginnen jeuken of zo?
Bijsluiter staat het meeste wel in, je moet na het insmeren ook niet meteen in de felle zon gaan etc

http://www.vmce.nl/docs/prot01.rtf
pi_25475883
Nog veel meer protopic waarschuwingen (over de kankerverwekkendheid ditmaal):

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4339317.stm

http://news.google.com/news?ned=us&hl=en&ncl=http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/4339317.stm
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage vrijdag 11 maart 2005 @ 17:49:07 #112
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25476107
protopic werkt nog steeds goed, zou niet zonder kunnen. Soms komt eczeem wel een betje terug, als je gestresst bent vooral. Maar werkt nog steeds als een trein en smeer niet alles in alleen de plekken waar ik last heb.
  vrijdag 11 maart 2005 @ 23:20:38 #113
14806 CrashOne
100% compliant
pi_25481905
http://www.vmce.nl/default.aspx?artID=203

Fijn dat dit nu pas aan het ligt komt, gebruik nu bijna een jaar protopic 0.1% 1 tube per week....
Denk dat ik maar over ga op 0,03%

Hoop dat er binnekort meer onderzoek naar komt.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 maart 2005 @ 08:31:19 #114
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25485720
een tube per week? Ik doe er meer dan een maand mee, maar smeer t vooral in mijn gezicht en arm en knieholtes. Of heb je een kleine tube, er zijn ook grotere.
  Redactie Frontpage zaterdag 12 maart 2005 @ 08:33:32 #115
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_25485728
De kanttekeningen bij de vermoedens van kanker:
quote:
Het is belangrijk te realiseren dan de betreffende middelen zelf geen kanker veroorzaken: doordat de functie van het afweersysteem onderdrukt wordt, is de kans op het ontstaan van kanker theoretisch vergroot. Dit zou met name zo zijn wanneer de betrokken middelen in sterke mate in het bloed zouden komen: vele studies hebben aangetoond dat bij het gebruik van zowel Protopic als Elidel deze middelen niet tot nauwelijks terug te vinden zijn in het bloed.
De tijdsrelatie tussen het gebruik van Protopic en Elidel en het ontstaan van kanker genoemd in het rapport is zeer wisselend. In een aantal gevallen in deze tijdsperiode zo kort (bv 2 weken), dat het mechanistisch onmogelijk is dat er een relatie bestaat. Bij de gevallen van huidkanker komt de plaats van de huidkanker lang niet altijd overeen met de plaats van toepassing van de betreffende zalven. Het optreden van kanker zou dus alleen verklaard kunnen worden doordat de middelen in sterke mate in de bloedbaan aanwezig zouden zijn: zoals bij 1 opgemerkt is dit in studies nooit aangetoond.
Het is belangrijk te realiseren dat het gaat om 30 gerapporteerde gevallen van kanker uit binnen- en buitenland, terwijl betrokken middelen circa 15 miljoen maal voorgeschreven zijn in de VS.
Het statistisch vaker voorkomen van lymfeklierkanker (lymfomen) bij kinderen, die behandeld werden met Protopic of Elidel, zoals beschreven in het FDA rapport, is uiteraard zorgelijk. Dit effect is ook alleen te verklaren wanneer de medicamenten in grote hoeveelheden in het bloed zouden voorkomen, terwijl dit, zoals eerder vermeld, niet in studies is aangetoond.
  zaterdag 12 maart 2005 @ 10:57:18 #116
14806 CrashOne
100% compliant
pi_25486653
quote:
Op zaterdag 12 maart 2005 08:31 schreef SunChaser het volgende:
een tube per week? Ik doe er meer dan een maand mee, maar smeer t vooral in mijn gezicht en arm en knieholtes. Of heb je een kleine tube, er zijn ook grotere.
Ik gebruik ongeveer 3/4 tube van 30gr per week. Eigenlijk wel over mijn hele lichaam.

Apotheek heeft vokgens mij ook nog nooit van grotere tubes gehoort aangezien deze wel zijn voor geschreven maar ik gewoon kleine krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')