Bijsluiter staat het meeste wel in, je moet na het insmeren ook niet meteen in de felle zon gaan etcquote:Op vrijdag 4 juni 2004 22:15 schreef ray- het volgende:
hoezo gevaarlijk? Dat het meer zou beginnen jeuken of zo?
quote:Het is belangrijk te realiseren dan de betreffende middelen zelf geen kanker veroorzaken: doordat de functie van het afweersysteem onderdrukt wordt, is de kans op het ontstaan van kanker theoretisch vergroot. Dit zou met name zo zijn wanneer de betrokken middelen in sterke mate in het bloed zouden komen: vele studies hebben aangetoond dat bij het gebruik van zowel Protopic als Elidel deze middelen niet tot nauwelijks terug te vinden zijn in het bloed.
De tijdsrelatie tussen het gebruik van Protopic en Elidel en het ontstaan van kanker genoemd in het rapport is zeer wisselend. In een aantal gevallen in deze tijdsperiode zo kort (bv 2 weken), dat het mechanistisch onmogelijk is dat er een relatie bestaat. Bij de gevallen van huidkanker komt de plaats van de huidkanker lang niet altijd overeen met de plaats van toepassing van de betreffende zalven. Het optreden van kanker zou dus alleen verklaard kunnen worden doordat de middelen in sterke mate in de bloedbaan aanwezig zouden zijn: zoals bij 1 opgemerkt is dit in studies nooit aangetoond.
Het is belangrijk te realiseren dat het gaat om 30 gerapporteerde gevallen van kanker uit binnen- en buitenland, terwijl betrokken middelen circa 15 miljoen maal voorgeschreven zijn in de VS.
Het statistisch vaker voorkomen van lymfeklierkanker (lymfomen) bij kinderen, die behandeld werden met Protopic of Elidel, zoals beschreven in het FDA rapport, is uiteraard zorgelijk. Dit effect is ook alleen te verklaren wanneer de medicamenten in grote hoeveelheden in het bloed zouden voorkomen, terwijl dit, zoals eerder vermeld, niet in studies is aangetoond.
Ik gebruik ongeveer 3/4 tube van 30gr per week. Eigenlijk wel over mijn hele lichaam.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 08:31 schreef SunChaser het volgende:
een tube per week? Ik doe er meer dan een maand mee, maar smeer t vooral in mijn gezicht en arm en knieholtes. Of heb je een kleine tube, er zijn ook grotere.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |