abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10425717
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:12 schreef Wup het volgende:

[..]

haha wat grappig.

Volgens mij was het trouwens geen partijgenote, maar een partijgenoot, namelijk Wilbert Willems.

-edit- toch niet, hoewel Willems wel betrokken was...

quote:
Andree van Es...

Bleef tijdens zwangerschap lid van de Tweede Kamer, omdat zij de nummer vier van de kandidatenlijst, Wilbert Willems, als tijdelijk vervanger wenste, terwijl de partij vasthield aan de nummer twee Titia Bos.

http://www.parlement.com/9291000/biof/02665

pi_10428394
Femke Halsema is zwanger, de fractievoorzitter van Groen-Links zal dit najaar bevallen en in de kamer worden vervangen door Marijke Vos.
Femke Halsema , bekend doordat ze bijna elke discussie begint met de woorden "ik vind" werd fractievoorzitter nadat Rosenmoller er de brui aan gaf en zich niet herkiesbaar stelde.
Naar mijn mening ga je, als je je verkiesbaar stelt voor de 2e kamer, een commitment aan dat je je 4 jaar inzet voor de partij.
Tuurlijk heeft zij haar recht op zwangerschapsverlof e.d., toch is het enigszinds kiezersbedrog.
Vooral als fractievoorzitter van een kleine actie-partij, had je dan voor deze 4 jaar moeten uitkijken om zwanger te worden.
Aangezien ik denk dat Femke dit wel met mij eens zal zijn, kan ik niet anders concluderen dat het een ongelukje is.
Gezien het tijdstip lijkt het een carnavals-kindje te zijn.
Natuurlijk feliciteer ik haar met de zwangerschap, daar ik denk dat ze er toch blij mee is, anders had ze (als voorvechtster van abortus) wel ingegrepen.
Toch denk ik dat er bij de Groen-Links achterban iets van teleurstelling zal zijn, aangezien zij het goed deed.
Wel zullen er twijfels zijn bij sommigen, daar zij voor de verkiezing al verklaarde niet te weten of ze haar leiderschap langer dan 1 periode wilde vervullen.
Weet iemand of ze getrouwd of samenwonend is? Ik heb nooit iets van haar prive gehoord.
Zij zal het kind wel Volkert noemen.
pi_10428482
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:45 schreef gtotep het volgende:
pi_10428541
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:23 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

[afbeelding]

bron: Telegraaf

Echt foute politici uit het verleden kwamen ook vaak in beeld met kinderen.
Hitler
Saddam
Stalin.....

Het geeft te denken.Wil Bos graag in dit rijtje?

pi_10428554
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

idd, ook erg leuk dat hij even terugkijkt in dit forum en een krantenartikeltje ziet staan en daarop zijn stukje aanpast. In plaats van copy-pasten uit een dichtgegooid topic.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_10428578
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:51 schreef gtotep het volgende:

[..]

Hitler
Saddam
Stalin.....

pi_10428634
quote:
Naar mijn mening ga je, als je je verkiesbaar stelt voor de 2e kamer, een commitment aan dat je je 4 jaar inzet voor de partij.
Tuurlijk heeft zij haar recht op zwangerschapsverlof e.d., toch is het enigszinds kiezersbedrog.
Vooral als fractievoorzitter van een kleine actie-partij, had je dan voor deze 4 jaar moeten uitkijken om zwanger te worden.
nou moe....meen je dit serieus?
  woensdag 14 mei 2003 @ 16:57:10 #108
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10428751
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:48 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Dat het kind Volkert gaat heten, dat was mijn suggestie:
Femke Halsema zwanger

quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:54 schreef Wup het volgende:

[..]

Nee, verder geen aandacht geven.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_10428868
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:57 schreef Sidekick het volgende:
Nee, verder geen aandacht geven.
idd. ze is 37 dan moet je ook niet al te lang meer wachten. En een moderne vrouw (zoals Femke er ongetwijfeld een wil zijn) hoeft niet veel langer dan een paar maand uit de roulatie te zijn.
pi_10428979
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:57 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat het kind Volkert gaat heten, dat was mijn suggestie:
Femke Halsema zwanger

Die gaapsmiley geldt dan ook voor jou:

pi_10429008
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:54 schreef Wup het volgende:

[..]

Dit meen ik serieus omdat ze zich als partijleider en fractievoorzitster van een kleine actie-partij zich voor 4 jaar kandidaat stelde.
Was zij nr 21 bij een grote partij dan had ik daar minder mee.
Zij doet haar partij er ook geen plezier mee,tijdens haar afwezigheid is er 1 persoon minder nodig voor een meerderheid.
Zou "vvd cda en cu" aan 75 voor en 74 tegen kunnen opleveren.
  woensdag 14 mei 2003 @ 17:05:48 #112
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10429067
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 17:03 schreef gtotep het volgende:

[..]

Dit meen ik serieus omdat ze zich als partijleider en fractievoorzitster van een kleine actie-partij zich voor 4 jaar kandidaat stelde.
Zij doet haar partij er ook geen plezier mee,tijdens haar afwezigheid is er 1 persoon minder nodig voor een meerderheid.

Psst, D66 komt in de regering. CU is dus niet noodzakelijk.
pi_10429194
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 17:05 schreef freako het volgende:

[..]

Psst, D66 komt in de regering. CU is dus niet noodzakelijk.

er worden vaak genoeg motie,s aangenomen die niet door de kabinetspartijen als 1 blok worden gesteund.
pi_10429214
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 17:03 schreef gtotep het volgende:

[..]

Ze schijnt de kinderwens vooraf duidelijk te hebben gemaakt, zie een artikel dat ik al in dit topic plaatste...
quote:
Half november vorig jaar nam Halsema één dag bedenktijd toen haar werd gevraagd partijleider Paul Rosenmöller op te volgen. Ze vertelde dat ze ook kinderen wilde. Als de partij desondanks met haar in zee zou gaan en het zou er van komen, dan zou haar zwangerschap een 'collectief probleem' zijn. Voor dat gezamenlijke probleem draait Marijke Vos (46) op. Zij zal Halsema gedurende haar zwangerschapsverlof vervangen als fractievoorzitter.

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1052803511027.html

En mocht er een stemming komen waar het om één stem gaat spannen (hoe waarschijnlijk is dat?) dan kunnen ze haar desnoods met baby aan de borst en in rolstoel toch het parlement inrijden? Dat lijkt me alleen een probleem worden op het moment dat ze daadwerkelijk ligt te baren, maar voor het overige kunnen ze haar altijd alsnog even van huis halen.

Ze heeft het overigens nog goed uitgemikt want een groot gedeelte van haar zwangerschapsverlof zal in het kerstreces vallen. Zelfs bij een zwangerschap houdt Femke nog rekening met het kiezersvolk waarvoor ze moet opkomen!

pi_10429460
nou ja die wet van vervanging is gelukkig onderweg want het zou inderdaad wel triest zijn als er een situatie kan ontstaan waarin die ene ontbrekende stem doorslaggevend zou zijn.
pi_10429642
quote:
Femke Halsema is zwanger, de fractievoorzitter van Groen-Links zal dit najaar bevallen en in de kamer worden vervangen door Marijke Vos.
Femke Halsema , bekend doordat ze bijna elke discussie begint met de woorden "ik vind" werd fractievoorzitter nadat Rosenmoller er de brui aan gaf en zich niet herkiesbaar stelde.
Aangezien ik denk dat Femke dit wel met mij eens zal zijn, kan ik niet anders concluderen dat het een ongelukje is.
Gezien het tijdstip lijkt het een carnavals-kindje te zijn.
Natuurlijk feliciteer ik haar met de zwangerschap, daar ik denk dat ze er toch blij mee is, anders had ze (als voorvechtster van abortus) wel ingegrepen.
Toch denk ik dat er bij de Groen-Links achterban iets van teleurstelling zal zijn, aangezien zij het goed deed.
Wel zullen er twijfels zijn bij sommigen, daar zij voor de verkiezing al verklaarde niet te weten of ze haar leiderschap langer dan 1 periode wilde vervullen.
Weet iemand of ze getrouwd of samenwonend is? Ik heb nooit iets van haar prive gehoord.
ik vind dit een heeeeeeeeeeele zielige reactie. Waarom mag je als vrouw dan niet zwanger worden als je net een belangrijke baan heeft? Dat slaat toch helemaal nergens op? Ik had al eens eerder gelezen dat ze heel graag kinderen wil ( alleen van wie d'r vriend is wist ik niet) en ik denk ook dat ze dit heeft aangegeven bij de fractie. Ik vind het nu juist een verstandige tijd: verkiezingen zijn voorbij en groen links heeft kunnen wennen aan het leven zonder pistolen Paultje.Het enige wat ik nog steeds stom blijf vinden is dat er geen vervanger mag komen, erg achterhaald.
  woensdag 14 mei 2003 @ 20:27:51 #117
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10433312
Zwanger op de veluwe en nog geen vijfiten jaar...
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  woensdag 14 mei 2003 @ 20:52:11 #118
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10433834
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:51 schreef gtotep het volgende:

[..]

Hitler
Saddam
Stalin.....

Ik gebruik hem niet vaak, maar deze reactie verdient hem ten volle:

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 15 mei 2003 @ 15:45:29 #119
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10452356
Oh nee, de Matrix-hype heeft ook al toegeslagen bij du_ke.
  donderdag 15 mei 2003 @ 15:47:15 #120
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10452410
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:45 schreef Sidekick het volgende:
heb je de avatars van de diverse modjes dan al gezien?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 15 mei 2003 @ 15:47:46 #121
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10452431
quote:
Hij heeft wel een hele flexe.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  donderdag 15 mei 2003 @ 15:48:55 #122
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10452470
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:47 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

heb je de avatars van de diverse modjes dan al gezien?

Ja, duhh.. mods.

du_ke is de eerste van de POL-clan die enorm fout bezig is.
Wat een kuddegedrag.

pi_10452525
quote:
Sorry ik vond hem wel grappig . Maar ik was niet van plan het icoontje veel langer dan vandaag te gebruiken. Maar voor 1 keer moet Che met zonnebril en trilachtergrond wel kunnen.

Ik heb hem ook zonder matrix en met een goed boek

pi_10452544
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:
Wat een kuddegedrag.
Ik heb stiekem ook LPF gestemt .
  donderdag 15 mei 2003 @ 15:52:42 #125
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_10452562
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, duhh.. mods.

Wat een kuddegedrag.

Ja ik weiger hem ook te maken. Wat wel tof is om de achtergrond van het forum te veranderen in een matrix wiebel achtergrond.

[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 15-05-2003 16:01]

Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')