abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10394084
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 11:19 schreef Kozzmic het volgende:

Het zal wel weer zo'n extreem-linkse milieu-fanaat zijn geweest. Apeldoorn, Harderwijk, Wageningen; het ligt allemaal bij elkaar in de buurt...

Hehehe

Ja, en dan die enge linkse mods nog die intelligente postings weg halen topics sluiten!

dinsdag 13 mei 2003 @ 11:31:59 #52
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10394086
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 11:19 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het zal wel weer zo'n extreem-linkse milieu-fanaat zijn geweest. Apeldoorn, Harderwijk, Wageningen; het ligt allemaal bij elkaar in de buurt...

Hij probeerde natuurlijk de bevolkingsgroei te remmen. .
  dinsdag 13 mei 2003 @ 15:06:36 #53
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10400024
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 09:41 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Verzin eens een leuke discussie dan. Iets met allochtonen of Fortuyn ofzo, dat zorgt altijd wel voor veel hits en posts!

Ultra-rechts en radicale Islam in Duitsland.

Het is dan wel niet in POL, maar het reltopic van vandaag kan beginnen.

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:36:51 #54
16715 Mylene
*schatje*
pi_10413007
Femke Halsema is zwanger, in november gaat ze met verlof en wordt dan tijdelijk vervangen door Marijke Vos.(RTL Text) .
pi_10413565
ow gruwel, Marijke Vos
pi_10413583
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 00:08 schreef Wup het volgende:
ow gruwel, Marijke Vos
Die zal niet gauw zwanger raken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_10413606
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 00:09 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Die zal niet gauw zwanger raken.

Ooit van IVF gehoord
  woensdag 14 mei 2003 @ 00:42:05 #58
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10414026
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 00:08 schreef Wup het volgende:
ow gruwel, Marijke Vos
Liever Marijke Vos dan Anouchka van Miltenburg
pi_10414078
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 00:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ooit van IVF gehoord

Preventief aborteren dat kind dan maar!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 14 mei 2003 @ 00:46:46 #60
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10414087
Wouter Bos leest voor uit Dikkie Dik 13-05-2003

PvdA-fractievoorzitter Wouter Bos leest woensdag 14 mei op de Nationale Voorleesdag voor uit andermans werk. Hij zal onder meer voorlezen uit Dikkie Dik en Plons. Hij doet dat in twee kinderdagverblijven.

Wouter Bos zal om 08.15 uur in Kinderdagverblijf 't Elfenbankje in Broek in Waterland zijn. Om 10.00 uur leest de fractievoorzitter voor in De Nachtegaal in Amsterdam-Noord.

[Copyright 2003, Novum]

pi_10416559
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:36 schreef schatje het volgende:
Femke Halsema is zwanger, in november gaat ze met verlof en wordt dan tijdelijk vervangen door Marijke Vos.(RTL Text) .
* zucht* aangezien mijn topic hierover net verkloot is probeer ik nog eens keer dit onderwerp aan te zwengelen anders geef ik het op

wat vinden jullie ervan dat een fractie een zetel kwijt is als iemand met zwangerschapsverlof gaat. Dat slaat toch nergens op?

woensdag 14 mei 2003 @ 09:23:06 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10416608
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:20 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

* zucht* aangezien mijn topic hierover net verkloot is probeer ik nog eens keer dit onderwerp aan te zwengelen anders geef ik het op

wat vinden jullie ervan dat een fractie een zetel kwijt is als iemand met zwangerschapsverlof gaat. Dat slaat toch nergens op?

De fractie is geen zetel kwijt toch?
pi_10416623
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:23 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De fractie is geen zetel kwijt toch?

gedurende die tijd wel. Tuurlijk als het verlof voorbij is niet meer, maar gedurende een paar maanden mogen ze geen vervanger neerzetten.
pi_10416781
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:20 schreef starbrotheryvette het volgende:

Kijk, over zoiets zou je wel een politieke discussie kunnen houden. Je noemde het ook wel in je topic, maar de reacties op de zwangere Halsema leidde de aandacht ervan af.

Ik weet trouwens niet of het zo is. Het probleem is natuurlijk dat als Halsema wordt opgevolgd door een volgende op de lijst deze op het moment dat Halsema weer terug komt officieel zijn/haar zetel zal moeten opgeven. Dus daar zouden binnen een partij goede afspraken over gemaakt moeten worden. Maar eigenlijk zou het zo geregeld moeten zijn dat in geval van zwangerschap of ernstige ziekte van een kamerlid er een tijdelijke opvulling van een zetel mogelijk is.

woensdag 14 mei 2003 @ 09:38:02 #65
6536 dwerg
chagrijn
pi_10416808
Er is vast wel iets te regelen, een soort substitute-kamerlid. Een tijdelijke invaller, een uitzendkracht.
Wat doet Paul Rosenmuller tegenwoordig?
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 14 mei 2003 @ 09:39:21 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10416827
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:23 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

gedurende die tijd wel. Tuurlijk als het verlof voorbij is niet meer, maar gedurende een paar maanden mogen ze geen vervanger neerzetten.

quote:
tijdelijk vervangen door Marijke Vos.(RTL Text)
Duidelijk.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:38 schreef dwerg het volgende:
Er is vast wel iets te regelen, een soort substitute-kamerlid. Een tijdelijke invaller, een uitzendkracht. Wat doet Paul Rosenmuller tegenwoordig?
Die loopt programmas af (gister bij Knevel).

Ik denk dat Rosenmoller op Zaterdag een goed programma voor hem is.

pi_10416837
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Kijk, over zoiets zou je wel een politieke discussie kunnen houden. Je noemde het ook wel in je topic, maar de reacties op de zwangere Halsema leidde de aandacht ervan af.

Ik weet trouwens niet of het zo is. Het probleem is natuurlijk dat als Halsema wordt opgevolgd door een volgende op de lijst deze op het moment dat Halsema weer terug komt officieel zijn/haar zetel zal moeten opgeven. Dus daar zouden binnen een partij goede afspraken over gemaakt moeten worden. Maar eigenlijk zou het zo geregeld moeten zijn dat in geval van zwangerschap of ernstige ziekte van een kamerlid er een tijdelijke opvulling van een zetel mogelijk is.

ja dat vind ik dus ook, ik vind het zoooooooooo ouderwets dat het niet kan. En goede afspraken zijn er toch wel te maken, lijkt me. Ik vind gewoon dat de de groen-links stemmers er recht op hebben dat 8 zetels bezet blijven, maar goed.

en over dat topic: tsja het was gewoon een voorbeeld dat me even aan het denken zette.

pi_10416852
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk.
[..]

Die loopt programmas af (gister bij Knevel).

Ik denk dat Rosenmoller op Zaterdag een goed programma voor hem is.

ze wordt als fractieleider vervangen, niet als kamerlid.
pi_10416867
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:39 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..]

Duidelijk.

Als fractievoorzitter wordt ze vervangen door Marijke Vos. De kamerzetel blijft kennelijk onbezet tijdens de afwezigheid van Halsema.
  woensdag 14 mei 2003 @ 09:44:18 #70
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10416902
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:41 schreef starbrotheryvette het volgende:

[..]

ze wordt als fractieleider vervangen, niet als kamerlid.

Daar heb je gelijk in, sorry.
Hier een uitgebreider bericht:
quote:
Vos tijdelijk vervanger zwangere Halsema

DEN HAAG - Vice-fractievoorzitter Vos van GroenLinks zal fractievoorzitter Halsema tijdelijk vervangen, omdat die zwanger is. Halsema zal de Tweede Kamer in november voor enkele maanden de rug toekeren en komt na het kerstreces weer terug.

Tweede Kamerleden kunnen niet officieel worden vervangen door iemand die geen deel uitmaakt van de fractie. Daar is een grondwetswijziging voor nodig, die tijdens de zittingsperiode van het nieuwe kabinet aangenomen zou kunnen worden.

Halsema volgde eind vorig jaar Paul Rosenmöller op als fractievoorzitter van GroenLinks.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1357847-1373-496142-,00.html

Goed plan, die grondwetswijzinging.
  woensdag 14 mei 2003 @ 09:44:21 #71
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10416905
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Als fractievoorzitter wordt ze vervangen door Marijke Vos. De kamerzetel blijft kennelijk onbezet tijdens de afwezigheid van Halsema.

Er is overigens een Grondwetswijziging in voorbereiding, die tijdelijke vervanging van Kamerleden mogelijk moet maken, hoorde ik op de radio vanochtend.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 14 mei 2003 @ 09:45:19 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10416918
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Er is overigens een Grondwetswijziging in voorbereiding, die tijdelijke vervanging van Kamerleden mogelijk moet maken, hoorde ik op de radio vanochtend.

Ik was je net voor.
pi_10416950
Die grondwetswijziging moet er dus zeker komen als je het mij vraagt.
pi_10417080
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:47 schreef starbrotheryvette het volgende:
Die grondwetswijziging moet er dus zeker komen als je het mij vraagt.
Ja, lijkt mij wel.

In de jaren 80 speelde dit probleem ook toen Andree van Es (PSP) zwanger was. De beoogd vervanger van haar liet op voorhand weten niet de zetel weer op te geven op het moment dat Van Es terug zou kunnen komen. Gevolg was dat besloten werd de zetel een paar maanden onbezet te laten.

Bij kleinere fracties valt dit natuurlijk ook meteen op, maar de afgelopen jaren zullen toch wel vaker kamerleden zwanger zijn geweest, ook van grotere fracties. Ik vraag me af hoe er daar hiermee wordt omgegaan.

pi_10417310
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:55 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij wel.

In de jaren 80 speelde dit probleem ook toen Andree van Es (PSP) zwanger was. De beoogd vervanger van haar liet op voorhand weten niet de zetel weer op te geven op het moment dat Van Es terug zou kunnen komen. Gevolg was dat besloten werd de zetel een paar maanden onbezet te laten.

Bij kleinere fracties valt dit natuurlijk ook meteen op, maar de afgelopen jaren zullen toch wel vaker kamerleden zwanger zijn geweest, ook van grotere fracties. Ik vraag me af hoe er daar hiermee wordt omgegaan.

Ja vraag ik me ook af. Dit is voor mij trouwens de 1e keer dat ik hoor dat een kamerlid zwanger is, echt waar maar het zal inderdaad wel veel vaker zijn voorgekomen. Alleen inderdaad: als er een iemand wegvalt bij een partij met bijvoorbeeld 44 zetels, valt dat veel meer op als bij iemand van een partij met 8 zetels.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')