abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 mei 2003 @ 14:48:25 #226
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10585424
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:41 schreef freako het volgende:
Gezien het weer is een Beerenburg eerder op z'n plaats. .
Doe dan maar een oerhollandse graan-jenever.
pi_10585487
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:48 schreef Ernst het volgende:

[..]

Doe dan maar een oerhollandse graan-jenever.

Ik ga toch voor een met toewijding en devotie gebrouwen trappist. Bij voorkeur een Belgische daar worden de sociaaldemocraten na verkiezingswinst tenminste niet uit het kabinet geweerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_10585566
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:18 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Herkeuren niet (dat vindt sowieso al plaats); maar herkeuren onder nieuwe polisvoorwaarden wel.

sorry dat ik onderduidelijk was, ik bedoelde dat ik herkeuring onder nieuwe voorwaarden terecht vind.
ik ben het wel met Parabola eens dat het uitgangspunt niet bezuiniging maar reintergratie moet zijn.
Een punt dat opvallend weinig aandacht kreeg in het debat gisteren.
ook in het regeeraccoord staat eigenlijk niet wat er nou eigenlijk met die hervorming van de WAO bedoeld wordt....
  woensdag 21 mei 2003 @ 15:48:42 #229
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10586831
Nieuwe discussie: wachtgeld.
quote:
Wachtgeldtrekkers verdubbeld in 2002

DEN HAAG - De grote uitstroom van leden van de Tweede Kamer heeft vorig jaar geleid tot een forse stijging van het aantal wachtgeldtrekkers. In 2002 deden 134 oud-parlementariërs een beroep op de regeling, ruim tweemaal zoveel als het jaar ervoor.

Dat blijkt uit het Jaarverslag Hoge Colleges van Staat en Kabinetten over 2002 dat woensdag aan de Tweede Kamer is aangeboden. In 2000 en 2001 waren er nog 62 wachtgeldtrekkers.

Na de verkiezingen van 15 mei 2002 moesten rond de tachtig parlementariërs van vooral VVD en PvdA plaatsmaken. Een deel daarvan kwam in aanmerking voor wachtgeld.

De royale regeling die daarvoor gold, kwam onder vuur toen staatssecretaris Bijlhout (LPF) na een dagdeel in functie te zijn geweest, moest opstappen. Zij kwam in aanmerking voor twee jaar wachtgeld. Inmiddels is de regeling wat soberder gemaakt.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1373899-1373-496142-,00.html

134! Tering. En in 2003 zullen er wel heel wat van de LPF profiteren.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:13:56 #230
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10587573
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Het overgrote deel van hen zullen vrij snel al weer werk vinden. Ze gebruiken het wachtgeld dan alleen als overbrugging, zoals het ook bedoeld is.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:15:20 #231
27459 MiepMuts
Gek??? Prettig gestoord!!
pi_10587610
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:55 schreef Wup het volgende:

[..]

sorry dat ik onderduidelijk was, ik bedoelde dat ik herkeuring onder nieuwe voorwaarden terecht vind.
ik ben het wel met Parabola eens dat het uitgangspunt niet bezuiniging maar reintergratie moet zijn.
Een punt dat opvallend weinig aandacht kreeg in het debat gisteren.
ook in het regeeraccoord staat eigenlijk niet wat er nou eigenlijk met die hervorming van de WAO bedoeld wordt....

Dat is ook een van de dingen die mij stoort. Eerst al die mensen eruit gooien, en dan pas na gaan denken wat we met die mensen aan moeten. Ik denk dat het beter zou zijn om eerst te onderzoeken en op te stellen, wat de overheid en bedrijven die mensen gaan bieden aan ondersteuning, en ze dan pas op de genoemde manier gaan herkeuren. Ik vindt ook die leeftijdsgrens van 45 jaar een beetje vreemd, weet iemand waarom juist die leeftijd is vastgesteld?
[url]http://www.cmcm.tk[/url]
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:17:51 #232
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10587689
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:15 schreef MiepMuts het volgende:

[..]

Dat is ook een van de dingen die mij stoort. Eerst al die mensen eruit gooien, en dan pas na gaan denken wat we met die mensen aan moeten. Ik denk dat het beter zou zijn om eerst te onderzoeken en op te stellen, wat de overheid en bedrijven die mensen gaan bieden aan ondersteuning, en ze dan pas op de genoemde manier gaan herkeuren. Ik vindt ook die leeftijdsgrens van 45 jaar een beetje vreemd, weet iemand waarom juist die leeftijd is vastgesteld?

Zodat de bezuinigingen goed uitkomen.
Iig zo lijkt het mij wel. Ik zie geen grotere visie achter dit accoord.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:19:21 #233
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10587734
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:15 schreef MiepMuts het volgende:

[..]

Omdat je op "jongere" leeftijd een grotere kans maakt weer aan een baan te komen, en omdat toch een behoorlijke hoeveelheid mensen weer herkeurt moet worden. 45 jaar zal wel een aardige middenweg zijn geweest.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:41:48 #234
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10588311
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 15:48 schreef Sidekick het volgende:
[..]

Terwijl Rosenmuller inmiddels (na 2 maanden) geen wachtgeld meer vangt uit eigen keuze.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:42:49 #235
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10588329
ps: de WAZ (Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering Zelfstandigen) wordt gewoon afgeschaft.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:43:06 #236
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10588336
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:41 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Terwijl Rosenmuller inmiddels (na 2 maanden) geen wachtgeld meer vangt uit eigen keuze.

In tegenstelling tot de heer Rosenmoller zal het gemiddelde werkloze Tweede-Kamerlid geen miljoenen euro's op de bank hebben staan.
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:54:32 #237
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10588654
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:43 schreef freako het volgende:

[..]

In tegenstelling tot de heer Rosenmoller zal het gemiddelde werkloze Tweede-Kamerlid geen miljoenen euro's op de bank hebben staan.

Knap van je dat je weet dat Rosenmoller miljoenen op z'n bank heeft staan.
Loze uitspraak natuurlijk weer.

De echt reden is; hij kan inmiddels voorzien in eigen salaris.

woensdag 21 mei 2003 @ 16:57:06 #238
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_10588722
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:54 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Knap van je dat je weet dat Rosenmoller miljoenen op z'n bank heeft staan.
Loze uitspraak natuurlijk weer.

De echt reden is; hij kan inmiddels voorzien in eigen salaris.

Dan ontvangt hij niet alleen uit eigen keuze geen wachtgeld meer, hij heeft er gewoon geen recht meer op.
pi_10588740
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:42 schreef Nyrem het volgende:
ps: de WAZ (Wet Arbeidsongeschiktheidsverzekering Zelfstandigen) wordt gewoon afgeschaft.
ik begrijp ook niet hoe ze dat gaan inpassen.
het wordt in het regeeraccoord met een halve zin afgedaan.
wordt dat ingepast in de WAO? ze kunnen toch niet verwachten dat die mensen zich particulier kunnen verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid?
en aan de andere kant roepen ze dat ze eigen initiatief juist willen aanmoedigen...
  woensdag 21 mei 2003 @ 16:58:06 #240
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10588751
Leuk dat plan om te gaan herkeuren, maar:
quote:
UWV loopt flink achter met herkeuren WAO'ers

ZOETERMEER - Het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) kampt nu al met een fikse achterstand in het herkeuren van WAO'ers. Dat blijkt uit het woensdag gepubliceerd jaarverslag van de inspectiedienst van het ministerie van Sociale Zaken.

Eind vorig jaar liep de uitvoerder van de WW en WAO al achter met 79.000 herbeoordelingen van arbeidsongeschikte werknemers. Daarmee is de achterstand met ongeveer 1500 WAO'ers opgelopen in vergelijking met een jaar eerder. ,,Als de plannen volgens het regeerakkoord om alle WAO'ers onder de 45 jaar te herkeuren doorgaan, moet het UWV flink meer menskracht kunnen inzetten'', aldus een woordvoerster van de Inspectie Werk en Inkomen (IWI).

De stijging noemt de IWI zorgwekkend, omdat het aantal WAO'ers die het UWV moest herbeoordelen juist in de loop van 2002 is afgenomen (van ruim 45.000 naar 35.000). Volgens de wet moeten personen met een WAO-uitkering binnen een jaar herbeoordeeld zijn. Vorig jaar heeft de uitvoerder dit bij ongeveer 46 procent van de mensen ook inderdaad gedaan.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1374268-1373-496142-,00.html

woensdag 21 mei 2003 @ 17:45:27 #241
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10589932
oh en voor die mensen die zich afvragen waar vakbonden oa. goed voor zijn:

Pensioen probleem bij CAO's

quote:
Door onze financiële redactie

AMSTERDAM, 21 MEI. Pensioenen van werknemers vormen een groot struikelblok in de CAO-onderhandelingen bij grote Nederlandse concerns. Bij Abn Amro raakten onderhandelaars gisteren in een patstelling over pensioenhervormingen, waardoor het CAO-overleg bij de bank vastliep.

Dat hebben de vakbonden en ABN Amro vanmorgen bevestigd. Onderhandelaars van bonden en werkgevers in de verzekeringssector (35.000 werknemers) gingen eergisteren ook al uiteen na een conflict over pensioenen. Bij Philips en Akzo speelt dezelfde problematiek.

De financiële instellingen, waaronder ABN Amro, Aegon en ING, willen af van het premievrije pensioen van hun personeel. Door de malaise op de aandelenmarkten kampen veel pensioenfondsen met tekorten die moeten worden aangevuld. De werknemers moeten hier meer aan bijdragen, stellen de werkgevers.

ABN Amro wil dat zijn 20.000 medewerkers in Nederland vanaf dit jaar zelf bijdragen aan de pensioenopbouw, zoals dat gebeurt bij de meeste Nederlandse ondernemingen. ,,Je praat dan per saldo over een bijdrage van 5 procent van je brutoloon. Dat is nogal een achteruitgang'', zegt E. Langeweg van de Dienstenbond CNV. De vakbeweging stelt dat de bank eerst tot een akkoord wil komen over de pensioenen voordat verder kan worden gesproken over de CAO. ,,Wij zien de volgorde liever omgekeerd.''

ABN Amro bestrijdt deze visie. ,,De bonden zijn blijkbaar niet gemachtigd door hun achterban om inhoudelijk over de pensioenproblematiek te onderhandelen. Voor ons maakt dat onderdeel uit van het totale pakket bij het CAO-overleg'', zegt een woordvoerder van ABN Amro.

(nrc)

Gezien het politiek gevoelige issue; maar even hier geplaatst (kom ook nooit in W&I)
pi_10591042
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:49 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Ik heb net gehoord dat ze een gen test bij haar baby heeft gedaan en dat het 99% kans heeft om een politiek rechts georienteerd persoon te worden. Dus Femke denkt er nu aan om tot abortus over tegaan. Alles om een a-sociaal kabinet in de toekomst tevoorkomen.

hahahahahahaha Het worden trouwens 2 baby's schijnt. Ik zeg: twee vvd'ers
  donderdag 22 mei 2003 @ 09:52:34 #243
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10602116
Nuoro, die obsessie voor Donner , is die serieus of sarcastisch?
pi_10606804
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 09:52 schreef Sidekick het volgende:
Nuoro, die obsessie voor Donner , is die serieus of sarcastisch?
Nee hoor, dat is bloedserieus.

Hoewel ik het woord obsessie zelf eigenlijk liever zou willen vervangen voor bewondering.

Maar goed, dat is mijn werkelijkheidsbeleving...

donderdag 22 mei 2003 @ 14:11:25 #245
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10607456
(Ter info)
De Geus: Geen compensatie hogere ziektekostenpremies 22-05-2003

Demissionair minister van Volksgezondheid Aart Jan de Geus heeft het kabinet geadviseerd om de stijging van de ziektekostenpremies niet te compenseren. Dat bleek donderdag tijdens een spoeddebat in de Kamer, dat door de SP was aangevraagd.

SP-Kamerlid Agnes Kant zei een voorkeur te hebben voor het tegenhouden van de verhoging, maar ook compensatie voor mensen in de lagere inkomensgroepen is voor haar bespreekbaar. De SP heeft samen met GroenLinks een voorstel ingediend om de nominale premie aan een maximum te binden.

De Geus liet echter weten het niet nodig te vinden de premiestijging tegen te houden. "Dat is de marktwerking, mensen kunnen ook een andere zorgverzekeraar nemen", benadrukte de CDA-minister, die in het nieuwe kabinet op zijn post zal blijven. Verzekeraars die tussentijds hun premies verhogen zullen zichzelf zo in de vingers snijden, verwacht hij.

CDA, VVD en D66 kwamen in het regeerakkoord een verkleining van het ziekenfondspakket en een verhoging van de eigen bijdrage overeen. In juli zal de AWBZ-premie met een half procent stijgen tot 12,55 procent.

[Copyright 2003, Novum]

Dag Jan Modaal en minimum inkomens.

pi_10624704
Sidekick, die afkeer van Donner, is dat ook nog ergens op gebaseerd of heb je gewoon een hekel aan hem omdat 'ie van het CDA is?
  vrijdag 23 mei 2003 @ 11:02:56 #247
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10624790
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 10:57 schreef Nuoro het volgende:
Sidekick, die afkeer van Donner, is dat ook nog ergens op gebaseerd of heb je gewoon een hekel aan hem omdat 'ie van het CDA is?
Het is juist positief wanneer mijn jeuk-o-meter op tilt slaat.

Maar het was vooral om jouw te irriteren. Maar daarnaast is hij wel zo'n gereformeerd knulletje zoals Balkie en Verhagen.

pi_10624846
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:02 schreef Sidekick het volgende:
Maar daarnaast is hij wel zo'n gereformeerd knulletje zoals Balkie en Verhagen.
Verhagen is een echte katholieke Limburger. (het blijft desondanks wel een lul maar dat is bijzaak).
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  vrijdag 23 mei 2003 @ 11:22:23 #249
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10625143
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Verhagen is een echte katholieke Limburger. (het blijft desondanks wel een lul maar dat is bijzaak).

Ik heb werkelijk geen besef van religie. Maar met gereformeerd bedoel ik ook een lul.

Donner valt op zich nog mee, bij de andere 2 doordat hij best wel normaal kan praten.

vrijdag 23 mei 2003 @ 11:44:13 #250
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10625595
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Net zoals dat andere enge gozertje; die Geurlings; komt ook uit zo'n katholiek familiekartel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')