Het laatste onderwerp:
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 20:19 schreef jimjim1983 het volgende:
Wat mij opvalt aan rappers is dat de meeste goeie uiteindelijk nep worden. Ik heb het dan bijvoorbeeld over
Eminem ,vond zijn eerste 2 commerciele albums goed, nu vind ik hem nix meer,
Mobb Deep , Vetste beats van nieuwe album zijn gewoon hun oude beats)
Nas ,Is na Illmatic zwaaaaaaaaaaaaaaaar achteruit gegaan,
Redman ,Maakt nu troep met Christina Aguilera,
Wu Tang Clan
en in mindere mate A Tribe Called Quest (vond hun albums na midnight marauders wat minder, maar nog steeds goed).Volgens mij worden ze te rijk en gaan ze dan anders denken/leven en dus ook andere muziek maken.
quote:The pleasure is all mine
Op woensdag 7 mei 2003 00:00 schreef keeper het volgende:
Met dank aan dunniecash voor de titel.
quote:wat bedoel je hier nou weer mee?
Op woensdag 7 mei 2003 00:06 schreef WcB0rSt3l het volgende:
jimjim1983
leer hiphop kennen.
quote:Yo Jimjim,
Op woensdag 7 mei 2003 10:45 schreef jimjim1983 het volgende:[..]
wat bedoel je hier nou weer mee?
Het valt me gewoon op dat veel rappers die ik ken uiteindelijk minder worden.
Ben het met je eens. Veel 'underground' rappers lanceren een spetterend debuut-album, maar als hun shit echt aan blijkt te slaan, lijkt het vaak wel of het belang van de platenmaatschappij zwaarder gaat wegen dan artistieke integriteit. Gevolg: een followup album vol met Rap&Bullshit, played out beats met singalong choruses etc.
Gelukkig trapt niet iedereen in de commerciėle val, denk bijvoorbeeld aan Kool Keith, GangStarr en (gelukkig ) vele anderen.
Later!
AA
quote:
En trouwens, er zit ook een sampletje onder van "Me & My Bitch" van Notorious B.I.G. -- als ik me niet vergis.
quote:Ben het niet helemaal met je eens moet ik zeggen. Wat Eminem betreft heb je wel gelijk, maar dat heeft er ook mee te maken dat zijn populariteit enorm de pan uit is geschoten, misschien is dat wel voorbij als die chinko Jin doorbreekt, dan staan ineens hele stadions vol
Wat mij opvalt aan rappers is dat de meeste goeie uiteindelijk nep worden. Ik heb het dan bijvoorbeeld over
Redman ,Maakt nu troep met Christina Aguilera ,
Wu Tang Clan
en in mindere mate A Tribe Called Quest (vond hun albums na midnight marauders wat minder, maar nog steeds goed).
Volgens mij worden ze te rijk en gaan ze dan anders denken/leven en dus ook andere muziek maken.
Alleen het laatste wat je zegt ben ik het wel mee eens. Met name rappers als Snoop gaan net als alle andere artiesten muziek maken ter entertainment, waar muziek al eeuwenlang voor bedoeld is. Rappers als als KRS-ONE en Talib gaan in dit geval meer de filosofische en algemene maatschappelijke kant op, maar de meeste rappers zijn na twee cd's wel uitgepraat over hun ervaringen op straat en dan moet je toch iets ander gaan verzinnen, want een rapper die al 20 jaar niet meer in de ghetto woont en gaat praten op drugs hustlen on the corner off the block, komt ook een beetje ongeloofwaardig over. Alles veranderd ook dat en het is aan de MC welke kant ie op gaat, bevalt je dat niet dan koop je zijn cd niet, isse simple. Zo denk ik er in ieder geval over.
Nog even iets anders, om Tony's vraag nog te beantwoorden:
Mijn eerste hiphop nummers kreeg op tape met ander muziek bij de eerste radio die ik kreeg toen ik 7 was. Mijn ouders hadden aan de broer van een vriend van mij gevraagd of ie wat muziek op tape wilde zetten, bestond trouwens niet alleen uit hiphop. Daarna spraken hiphop nummers die op tv kwamen mij altijd aan, ik was toen nog niet echt bezig met de diepgang van muziek was nog wel erg klein dus het was gewoon popmuziek uiteindelijk anders kend ik het niet. Toen kwam The Freh Prince op tv waar ik als 11 jarig jochie helemaal fan van was. Toen ik een radio cd speler kreeg, kreeg ik daar de cd Dj Jazzy Jeff & The Fresh Prince off Bel Air bij, met nummer van hun Salt 'n Pepa, Del tha Funky Homosapien enz., maar ook wat wacke shit. Toen heb ik een paar jaar rock muziek geluisterd met mijn lange haren. Daarna en dat heb ik wel eens eerder verteld, ging ik om met mensen die het de hele tijd over Wu Tang hadden, toen heb ik de cd Bring Tha Ruckus a Loud Story, met nummer vam Wu Tang, Mobb Deep en vele anderen en zo I started my Hiphop collection of today.
Laterz.
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Tear op 07-05-2003 12:34]
quote:Das het probleem dat je binnen ieder hokje muziek hebt , er zijn te weinig artiesten die hun stijl echt willen/kunnen vernieuwen zowdra het aanslaat en verkoopt , bij hiphop denk ik dat het nog meer opvalt ,aangezien de meeste MC's hun rhyme maken op een behoorlijk 'herkenbare' manier .
Op dinsdag 6 mei 2003 20:19 schreef jimjim1983 het volgende:
Redman ,Maakt nu troep met Christina Aguilera ,
Wu Tang Clan
en in mindere mate A Tribe Called Quest (vond hun albums na midnight marauders wat minder, maar nog steeds goed).Volgens mij worden ze te rijk en gaan ze dan anders denken/leven en dus ook andere muziek maken.
quote:Precies, het opzetten van projecten en alles, het samenwerken met andere producers, zoals ik bij Xzibit dan ook bedoelde, houd de shit fresh. Kom ik toch ook weer even terug op Talib Kwelib, die bijv, dan weer een cd heeft met Mos Def -> Blackstar en bijv. de cd met Hi-Tek, waarvan ik even de titel kwijt ben. Daarbij is er natuurlijk een groot verschil tussen Amerika en hier. MC's gaan eerder af op wat het publiek daar dope vind, dan dat ze rekening houden met een stel white boys uit NL. Aaight.
Das het probleem dat je binnen ieder hokje muziek hebt , er zijn te weinig artiesten die hun stijl echt willen/kunnen vernieuwen zowdra het aanslaat en verkoopt , bij hiphop denk ik dat het nog meer opvalt ,aangezien de meeste MC's hun rhyme maken op een behoorlijk 'herkenbare' manier .
Daarnaast meestal ook een 'herkenbare' stem hebben , daaarnaast meestal de zelfde producers/djs gebruiken , waardoor zowdra ze een meesterlijk album gedropt hebben , ze daarna uberhaupt oppervlakkig zijn in de rest wat ze uitbrengen tenzij ze bijvoorbeeld projectjes op gaan zetten met andere DJ's/Producers
Peace.
Zijn er nog andere HipHop groepen met een beetje dat Funky & Jazzy gevoel? Ik zoek een beetje in de richting van De La Soul, Jurassic 5, Black Eyed Peas, Common, Dj Format en Ugly Duckling.
Iemand tips?
Oh ja en kan iemand mij ook de term "G Funk" uitleggen? Ik weet niet precies welke dingen met daaronder verstaat naast Snoop Dogg dan...
quote:Jigmastas , Souls Of Mischief/Hieroglyphics , Jungle Brothers , Bahamadia , Blackalicious , Camp Lo , A Tribe Called Quest , The Roots , T-Love ,The Herbaliser(is deels instrumentaal) e.a.
Op woensdag 7 mei 2003 21:38 schreef IsaacD het volgende:
EyZijn er nog andere HipHop groepen met een beetje dat Funky & Jazzy gevoel? Ik zoek een beetje in de richting van De La Soul, Jurassic 5, Black Eyed Peas, Common, Dj Format en Ugly Duckling.
Iemand tips?
[Dit bericht is gewijzigd door PaRoDiUzZ op 08-05-2003 01:03]
quote:Xzibit vind ik nog niet eens zow een goed voorbeeld , kijk eens naar kool kieth en de groepen/projecten waar hij o.a. ingezeten heeft (Ultra magnetic MC's , kool kieth solo , Dr Octagon , KHM , Dr Doom) ok het klinkt qua stem geluid vergelijkbaar , maar qua producties hoor je toch een afwisselend geluid , dat kan ik heel goed waarderen (alhoewel ik zijn laatste 2 solo albums dan weer tegen vind vallen)
Op woensdag 7 mei 2003 20:43 schreef Mr.Tear het volgende:[..]
Precies, het opzetten van projecten en alles, het samenwerken met andere producers, zoals ik bij Xzibit dan ook bedoelde, houd de shit fresh. Kom ik toch ook weer even terug op Talib Kwelib, die bijv, dan weer een cd heeft met Mos Def -> Blackstar en bijv. de cd met Hi-Tek, waarvan ik even de titel kwijt ben. Daarbij is er natuurlijk een groot verschil tussen Amerika en hier. MC's gaan eerder af op wat het publiek daar dope vind, dan dat ze rekening houden met een stel white boys uit NL. Aaight.
Peace.
quote:Oeh, binnenkort maar ff luisteren dan, hun vorige album was ook erg okee!
Op donderdag 8 mei 2003 00:40 schreef keeper het volgende:
Nieuwe album van Ugly Duckling (Taste The Secret) vandaag gecheckt. Grappige shit.
quote:Veel van de westcoast hiphop van zo rond '93 / '94 heeft die vette, parliament/funkadelic influenced sound, wat zo'n beetje begonnen is met Dr Dre's NWA producties en uiteraard The Chronic. Volgens mij is dat wat men zo'n beetje verstaat onder G-Funk.. Gangsta rap over zwaar funky beats..
Op woensdag 7 mei 2003 21:38 schreef IsaacD het volgende:Oh ja en kan iemand mij ook de term "G Funk" uitleggen? Ik weet niet precies welke dingen met daaronder verstaat naast Snoop Dogg dan...
Ohwja Dunnie volgens mij komt die sample waar je op doelt uit de track Machine Gun Funk.. Een van Biggie's vettere nummers
quote:Kool Keith ken ik persoonlijk niet zo heel goed. Ik bedoel ik ken vast wel shit van die gast, maar dat hoor ik dan bij vrienden thuis of op een mixtape, maar zoals UmMC's, solo en Dr.Doom ken ik dan sowieso shit van , want een maat van me heeft in ieder geval Dr.Doom op plaat en volgens mij ook UmMC's. Ik gebruikte Xzibit zelf even als voorbeeld, omdat ik drie cd's van die gast heb, die niet met elkaar te vergelijken zijn qua beats en ook wel qua rhymes, dat was ff het eerste wat in me opkwam, vandaar. Aangezien ik ook niet van alles op de hoogte ben, aaight. Daarbij doelde ik op dat moment op de afwissling van producers en jij doelt op verschillende projecten, wat natuurlijk ook tevens inhoudt het samenwerken met andere producers en zelf het gebruik maken van verschillende namen. Dat is dan inderdaad inhoudelijk wel een beter voorbeeld, maar je moet het wel weten, toch??
Xzibit vind ik nog niet eens zow een goed voorbeeld , kijk eens naar kool kieth en de groepen/projecten waar hij o.a. ingezeten heeft (Ultra magnetic MC's , kool kieth solo , Dr Octagon , KHM , Dr Doom) ok het klinkt qua stem geluid vergelijkbaar , maar qua producties hoor je toch een afwisselend geluid , dat kan ik heel goed waarderen (alhoewel ik zijn laatste 2 solo albums dan weer tegen vind vallen)
Ow ja vergeten:
Peace!
quote:Digable Planets vindt ik ook erg 'Funky' en chill, zoek eens naar 'Jettin' en 'Jimmi diggin cats' . Sommige nummers van Pharcyde zul je denk ik ook leuk vinden.
Op woensdag 7 mei 2003 21:38 schreef IsaacD het volgende:
EyZijn er nog andere HipHop groepen met een beetje dat Funky & Jazzy gevoel? Ik zoek een beetje in de richting van De La Soul, Jurassic 5, Black Eyed Peas, Common, Dj Format en Ugly Duckling.
Iemand tips?
maar nu ik tog over mijn favo soort hiphop praat (nederhop dus)
wie kent er hier jiggy-j, die gast is volgens mij van DAC uit
amersfoort en hoorde laatst zo'n liedje van'm. Eiglijk best
goeie stijl die gast. ( niet half zo goed als spacekees magoed _
Bedankt voor alle tips. ATCQ en Pharcyde heb ik ook en die shit vind ik ook super. Dus ik ga gelijk ff kijken naar al die nieuwe poep.
quote:Klopt ja. Alhoewel ik dat sampletje van "Me & My Bitch" er in het begin toch wel op vond lijken (als die beat er nog niet onder zit, nadat Puffy zo zegt van "Let me ask you a question.. would you kill for me?") .. maar goed, Machine Gun Funk dus (gelijk maar ff Ready To Die in de CD-speler gegooid
Op donderdag 8 mei 2003 02:22 schreef Kid_RisK het volgende:
Ohwja Dunnie volgens mij komt die sample waar je op doelt uit de track Machine Gun Funk.. Een van Biggie's vettere nummers
wat vinden jullie het beste nummer van Notorious B.I.G.? Ik vind denk ik Who shot ya het best maar Gimme the loot, Machine gun funk en Warning zijn ook gruwelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 10-05-2003 14:12]
Beste nummer B.I.G.: Things Done Changed
quote:Misschien wel, maar ik heb goede feest ervaringen met dat nummer. Dus het is voor mij niet geheel objectief
Op zaterdag 10 mei 2003 18:11 schreef dunniecash het volgende:
Mwoah, ik vind van die CD een aantal nummers eigenlijk wel beter dan "Things Done Changed". Ik vind "Machine Gun Funk", "One More Chance", "Everyday Struggle" en "Unbelievable" sowieso beter![]()
![]()
.
Nu schiet het nummer Nigga's me ook binnen. Die flow is erg lekker
Dunnie, ik zie dat je een Soprano's fan bent
Goede muzieksmaak en een goede smaak op film/serie gebied!
quote:
Op zaterdag 10 mei 2003 19:19 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Dunnie, ik zie dat je een Soprano's fan bentGoede muzieksmaak en een goede smaak op film/serie gebied!
quote:Done, ik ben ook een tijdje niet wezen posten, maar bij deze meng ik mezelf weer in deze discussie!
Op zondag 11 mei 2003 11:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Waarschijnlijk geheel ten overvloede, maar er kan weer gestemd worden
maarre.... wat was er nou precies met hem, dr droxz?
had iets tegen op gedaan ofso.....>?
quote:Mag ik ook antwoorden
Op zondag 11 mei 2003 20:42 schreef Fiazco het volgende:
!maarre.... wat was er nou precies met hem, dr droxz?
had iets tegen op gedaan ofso.....>?
Ze hadden samen het nummer Turbotaal opgenomen en Def P nam aan dat het om een vriendendienst ging, maar Extince wilde er geld voor hebben en toen is dat boeltje geescaleerd. de OP kwam met braakwater en Extince kwam daarna met de reactie Kaal of Kammen. Nu laten ze elkaar met rust, met zo af en toe een kleine steek onder water, maar er zullen hier geen gang war's over ontstaan
En nu stemmen!
quote:Jiggy-J is sowieso van DAC, ik ken eigenlijk alleen maar een paar nummers van ze, heel weinig iig. Een vriend van mij organiseert af en toe een hiphopfeestje in Amersfoort in de Kelder, kleine ruimte wel zwaar gezellig. Dan organiseert ie ook altijd wel een mc-battle en daar deden een aantal gasten van DAC ook aan mee. Kunnen wel goed rappen alleen Grootmeester Jan was een beetje kort, dus die battle verliep niet echt flex. Ik hoorde van het weekend trouwens van diezelfde vrienden dat Spacekees ook mee rapt in dat nummer Springstof, weet ik ook weer wie dat is.
maar nu ik tog over mijn favo soort hiphop praat (nederhop dus)
wie kent er hier jiggy-j, die gast is volgens mij van DAC uit
amersfoort en hoorde laatst zo'n liedje van'm. Eiglijk best
goeie stijl die gast. ( niet half zo goed als spacekees magoed_
quote:Ik ben niet helemaal into de Grote Kleine (Biggie Smalls), ikzelf heb Life after Death, staan wel een aantal classics op, maar niet echt een denderend album. Maar mijn favo staat wel op die cd, want daar gaat het om en dat is The ten crack commetments (weet niet of ik het laatste woord goed geschreven heb), die beat en tekst vind ik zo ill, ja, dope track.
Ready to die
wat vinden jullie het beste nummer van Notorious B.I.G.? Ik vind denk ik Who shot ya het best maar Gimme the loot, Machine gun funk en Warning zijn ook gruwelijk.
Later.
Zo aan de namen die ze noemen te zien wel, maar ze gaven 50Cent ook een hoge waardering, vandaar
quote:Ik zou het niet weten, hoewel de titel me bekend voorkomt. Ben op zich ook wel benieuwd. Wat 50cent betreft, die man is gewoon hot in de states, waarom weet niemand van ons te beantwoorden, hij schijnt te zeggen wat ie denkt, al gaat dat niet echt diep. Ach wat doe je er tegen.
Ik las net op http://www.rapreviews.com/ de reviev van het nieuwe album van de X-Euctioners, Scratchology. Ze waren er nogal positief over. Heeft een van jullie dit album al en zo ja is het de moeite waard?
Zo aan de namen die ze noemen te zien wel, maar ze gaven 50Cent ook een hoge waardering, vandaar
quote:Ten Crack Commandments is ook heel dope ja!
Ik ben niet helemaal into de Grote Kleine (Biggie Smalls), ikzelf heb Life after Death, staan wel een aantal classics op, maar niet echt een denderend album. Maar mijn favo staat wel op die cd, want daar gaat het om en dat is The ten crack commetments (weet niet of ik het laatste woord goed geschreven heb), die beat en tekst vind ik zo ill, ja, dope track
quote:
Op maandag 12 mei 2003 11:33 schreef Mr.Tear het volgende:
Ik hoorde van het weekend trouwens van diezelfde vrienden dat Spacekees ook mee rapt in dat nummer Springstof, weet ik ook weer wie dat is.
quote:Aha, dus zo schrijf je het, aaight.
Ten Crack Commandments is ook heel dope ja!
quote:Oh, dat zou ook kunnen, van hun begreep ik in ieder geval dat die tweede rapper Spacekees is, maar zoals ik al zei, misschien had ik het wel verkeerd begrepen.
SpaceKees rapt niet mee in het nummer "Springstof", hij zit echter wel in de clip. Bij de eerste verse, van Jiggy Djé geloof ik, springt hij zo naar achter op die bank.
Zo nee.... downloaden (of kopen natuurlijk)
Zo ja.... zijn er nog meer van dit soort wake up nmmers?
quote:Ja, Sway & King Tech - The Anthem met Chino XL, Eminem, Jayo Felony, Kool G Rap, KRS-One, Pharoahe Monch, RZA, TechN9ne en Xzibit
Op maandag 12 mei 2003 19:27 schreef jimjim1983 het volgende:
Kent iemand de Wake up show anthem '94 met Nas, Organized Konfusion, Lauren Hill, Ras Kass en nog meer?Zo nee.... downloaden (of kopen natuurlijk)
[Dit bericht is gewijzigd door keeper op 12-05-2003 19:44]
quote:Vanavond op de Box kan het wel denk ik (Urban Vibes)
Op maandag 12 mei 2003 19:45 schreef Fiazco het volgende:
Mm.. heb die clip van DAC nog steeds nie gezien... >
is ie nog beschikbaar..? > ga es een keertje m'n moeders telefoongeld
uitgeven dan?
Daar zitten zo af en toe wel aardige nummers tussen, alleen is het merendeel toch weer net niet mijn ding. Dat nummer van DAC is trouwens best wel aardig
Op dit moment draaien ze Reunited, de clip is voor een een deel opgenomen in de Melkweg waar ik bij was
[Dit bericht is gewijzigd door Tony_Montana67 op 12-05-2003 21:09]
quote:Die hele tape is vet trouwens. Ik heb die met Eminem en Everlast ook waarna die ruzie tussen hen begon, maar de '94 editie is toch wel een stukkie beter
Op maandag 12 mei 2003 19:27 schreef jimjim1983 het volgende:
Kent iemand de Wake up show anthem '94 met Nas, Organized Konfusion, Lauren Hill, Ras Kass en nog meer?Zo nee.... downloaden (of kopen natuurlijk)
Album: Energy.
quote:Mr.Tear zit hier enigzins jaloers achter zijn bureau.
Op dit moment draaien ze Reunited, de clip is voor een een deel opgenomen in de Melkweg waar ik bij was :8
quote:Wat moet ik me voorstellen bij een Wake up show anthem???
Kent iemand de Wake up show anthem '94 met Nas, Organized Konfusion, Lauren Hill, Ras Kass en nog meer?
quote:Dank je voor de tiltel van het album
Ook wel dope: K-Os, stonden in voorprogramma van The Roots. Soulvolle hiphop.
Album: Energy.
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 11:01 schreef Mr.Tear het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een Wake up show anthem???
quote:Iets als Robert Jensen hier, alleen dan met betere muziek en leukere onderwerpen. Daar wordt dan zo af en toe een nummer met bijbehorende mix cd van uitgebracht. en beetje in de stijl van Kid Capri en Tony Touch
Op dinsdag 13 mei 2003 11:01 schreef Mr.Tear het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij een Wake up show anthem???
maar lil'kim is ook zeker geweldig...
quote:Hier op Fok! dus niet, kijk maar naar het toernooi
Op dinsdag 13 mei 2003 17:14 schreef snowbutterfly82 het volgende:
ff voor de mensen die het nog niet door hebben EMINEM is de beste.maar lil'kim is ook zeker geweldig...
quote:Ik vind trooper da don ook heel goed
Op dinsdag 13 mei 2003 17:14 schreef snowbutterfly82 het volgende:
ff voor de mensen die het nog niet door hebben EMINEM is de beste.maar lil'kim is ook zeker geweldig...
quote:Robert Jensen dat is toch die dj en gast die een talkshow heeft op Yorin? Dat vind ik dan wel een beetje een eikel.
Iets als Robert Jensen hier, alleen dan met betere muziek en leukere onderwerpen. Daar wordt dan zo af en toe een nummer met bijbehorende mix cd van uitgebracht. en beetje in de stijl van Kid Capri en Tony Touch
Maar iig bedankt voor het antw. lijkt me wel dope om te zien, het is dus niet vergelijkbaar met Lyricsist Lounge. Waar kun je die albums krijgen, of die moet je zeker downloaden van het net ofzow??
quote:Daar hebben onze pop-hiphop-r&b liefhebber. Voor als je het nog niet wist de hiphopwereld is GROTER dan wat je ziet op MTV en TMF. Eminem was ten tijde van zijn eerste 2 cd's de beste rapper, vanwege zijn orginaliteit in stijl en stemgebruik, maar nu heeft ie niks meer weg van die stijl, niet dat ie slecht rapt, maar dat vond ik wel vetter. Nu is ie alleen maar een hype.
ff voor de mensen die het nog niet door hebben EMINEM is de beste.
maar lil'kim is ook zeker geweldig...
Die cd's moet ik nog wel een keer aanschaffen trouwens, met name de eerste, heb ik een tijdje op tape gehad, wel de moeite waard, super dope teksten. Maar dat is mijn mening.
A Tribe Called Quest - Gang Starr
En volgende keer geef ik het startsein Dunnie
quote:Is goed
Op woensdag 14 mei 2003 13:47 schreef Tony_Montana67 het volgende:
quote:Hehehe, je geniet dus veel aanzien hier
Op woensdag 14 mei 2003 14:03 schreef dunniecash het volgende:Is goed
.
Daarbij was mijn post niet bedoeld als startsein, het werd gewoon zo opgevat!.
quote:Dat spreekt voor zich hé
Op woensdag 14 mei 2003 14:04 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Hehehe, je geniet dus veel aanzien hier
.
quote:Goeie finale!
Op woensdag 14 mei 2003 13:47 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ok, de finalisten zijn bekendA Tribe Called Quest - Gang Starr
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:35 schreef jimjim1983 het volgende:
Goeie finale!
Ik heb trouwens net het album Reachin' (A new refutation of time and space) gekocht van Digable planets, 't is een heel chill album.
quote:Had op 6 mei uit moeten komen in de VS, dus misschien ligt 'ie deze week wel in de winkel hier. Op http://www.gangstarronline.com/ stond iig niks over een verder uitstel
Op woensdag 14 mei 2003 20:01 schreef -THaVinNY- het volgende:
Gang Starr (damn waar blijft The Ownerz)
quote:als je NWA - Eazy E - MC Ren -Yella - Ice Cube + Snoop Dogg + M&M + 50 Cent doet heb je er al een stuk of 10
Op dinsdag 13 mei 2003 09:56 schreef Assasin het volgende:
Weet iemand wanneer het nieuwe album van de NWA uitkomt?
(Eazy is al dood , dus NWA kan gewoon geen nieuw album meer droppen)
I happen to go there this summer .
Dus niet per se clubs, maar meer cd-winkels en plaatsen waar ik posters oid kan krijgen .
quote:ik zou niet weten , maar probeer zo vaak mogenlijk neergeschoten te worden , komt er misschien een producer langs die jouw wel een contractje aan wil bieden
Op woensdag 14 mei 2003 20:29 schreef keeper het volgende:
Weet iemand toevallig nog vette hiphoprelated spots in New York of Boston?I happen to go there this summer
.
Dus niet per se clubs, maar meer cd-winkels en plaatsen waar ik posters oid kan krijgen
.
quote:Been There, Done That
Op woensdag 14 mei 2003 20:29 schreef keeper het volgende:
Weet iemand toevallig nog vette hiphoprelated spots in New York of Boston?I happen to go there this summer
.
Ze hebben een gigantische Virgin Megastore met tientallen meters hiphop waar je nog nooit van gehoord hebt vlakbij Broadway. En in de buurt van 87th street zat een winkel van 3 etages met alleen maar hiphop cd's
Maar wat je zeker moet doen is gewoon op straat van die tapes kopen, die zijn ill as hell!!!
quote:Ik ben zeker van plan mee te doen aan een drive by shooting. Goed mogelijk dus dat uitkomt ja
Op woensdag 14 mei 2003 20:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik zou niet weten , maar probeer zo vaak mogenlijk neergeschoten te worden , komt er misschien een producer langs die jouw wel een contractje aan wil bieden
quote:Thx. Hopelijk hebben ze daar ook een beetje vette posters enzo. Dus niet die obligatory Eminem-shit, maar vette dingen zoals m'n Soundbombing 2 poster.
Op woensdag 14 mei 2003 20:32 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Ze hebben een gigantische Virgin Megastore met tientallen meters hiphop waar je nog nooit van gehoord hebt vlakbij Broadway. En in de buurt van 87th street zat een winkel van 3 etages met alleen maar hiphop cd'sMaar wat je zeker moet doen is gewoon op straat van die tapes kopen, die zijn ill as hell!!!
quote:Veel naar het album van 50 Cent luisteren, Duck hunt spelen terwijl je heen en weer rent door de huiskamer en naar de wedstrijden van ADO gaan
Op woensdag 14 mei 2003 20:38 schreef keeper het volgende:[..]
Ik ben zeker van plan mee te doen aan een drive by shooting. Goed mogelijk dus dat uitkomt ja
.
Weet iemand trouwens een goede manier om te oefenen? Ik zit nu een beetje te kloten achterop een scooter met een luchtbuks, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken met vanuit je Lincoln Towncar een Desert Eagle leegschieten op straat.
quote:Ik heb m'n OGC poster er vandaan, dus dat zal wel lukken
Thx. Hopelijk hebben ze daar ook een beetje vette posters enzo. Dus niet die obligatory Eminem-shit, maar vette dingen zoals m'n Soundbombing 2 poster.
quote:Nee, een poos geleden was er sprake van dat Snoop Dogg, Ice Cube, MC Ren en Dr. Dre een nieuw NWA album zouden droppen.
Op woensdag 14 mei 2003 20:24 schreef PaRoDiUzZ het volgende:[..]
als je NWA - Eazy E - MC Ren -Yella - Ice Cube + Snoop Dogg + M&M + 50 Cent doet heb je er al een stuk of 10
(Eazy is al dood , dus NWA kan gewoon geen nieuw album meer droppen)
quote:Dat heb ik dus ook een keer gehoord, het zal wel een gerucht zijn.
Nee, een poos geleden was er sprake van dat Snoop Dogg, Ice Cube, MC Ren en Dr. Dre een nieuw NWA album zouden droppen.
quote:Ik weet wel waar je niet heen moet gaan, Queens.
Weet iemand toevallig nog vette hiphoprelated spots in New York of Boston?
quote:Ging niet meer door. Problemen met labels en uit respect voor Eazy
Op donderdag 15 mei 2003 10:16 schreef Assasin het volgende:Nee, een poos geleden was er sprake van dat Snoop Dogg, Ice Cube, MC Ren en Dr. Dre een nieuw NWA album zouden droppen.
quote:Ja, dat klopt, dat heb ik ook gehoord, Death Row Record of iig Suge Knight heeft de rechten van NWA en die wil motherfucker aber naturlich niet verkopen, nadat ze massaal met ze allen Death Row hadden verlaten. Suge is toch al zo'n paardehoer.
Ging niet meer door. Problemen met labels en uit respect voor Eazy
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Tear op 15-05-2003 13:15]
quote:ja , maar NWA zonder Yella(had geen zin in een reunie) en Eazy(is dood) is gewoonn geen NWA meer
Op donderdag 15 mei 2003 10:16 schreef Assasin het volgende:[..]
Nee, een poos geleden was er sprake van dat Snoop Dogg, Ice Cube, MC Ren en Dr. Dre een nieuw NWA album zouden droppen.
quote:hiphop avonden
Op vrijdag 16 mei 2003 12:02 schreef jimjim1983 het volgende:
wat zijn Hip Hop evenings?
Meestal komen er wat plaatselijke groepen en draait een dj de hele avond hiphop platen.
quote:Bah, geen Snoop in NWA! :S Eerst Eazy dissen (Dre ook, maarja die zat er al in) en dan zeker ook nog in NWA komen. Hij staat ook nog eens als member op de NWA site
Op donderdag 15 mei 2003 10:16 schreef Assasin het volgende:[..]
quote:Ach die gasten hebben allemaal al een keer bonje met elkaar gehad. Dre met Snoop, nu hebben ze het ook trouwens. Maar de CD van dan de "nieuwe" NWA samenstelling zou gaan heten : Not There Nigga's Again.
Op vrijdag 16 mei 2003 17:20 schreef rthls het volgende:[..]
Bah, geen Snoop in NWA! :S Eerst Eazy dissen (Dre ook, maarja die zat er al in) en dan zeker ook nog in NWA komen. Hij staat ook nog eens als member op de NWA site
Maar alles is nu van de baan...
zaterdag 24 mei 2003
DEF JUX: RJD2, El-P, Mr Lif
Enige show in Nederland!
*** kaartverkoop reeds gestart ***
Def Jux is kort voor Definitive Jux, hét verfrissende, vernieuwende hiphoplabel uit New York. Weg met de gouden kettingen en opgepompte bitches, kom maar op met die rauwe beats, sinistere geluidsexperimenten en maatschappijkritische teksten. Zoals die van selfmade labelbaas EL-P. Zijn eerste solo-album Fantastic Damage knalde als een geweerschot de Amerikaanse hiphopwereld overhoop. Dj RJD2, jarenlang producer in de underground, verbaasde vriend en vijand met Deadringer, een album dat funkbeats, zomerse koortjes en avontuurlijke hiphop samen laat gaan. Tenslotte die derde grote man: Mr. Lif. Een sociaal bevlogen, briljant performer die al werkte met Eminem, The Roots en Roni Size.
Zaal open: 21:00 Aanvang: 22:00
Entree: 12,50
Na afloop: Family Affair
met dj s LeRoy & St. Paul en vj s Soundshadow en Eye & I
Entree: 6,00
quote:Ga in principe elke week naar Utrecht en voor de afwissling weer eens naar Tivoli, voor mij dan. Maar als er feestjes zijn als dit ga ik altijd wel. Het is toch mijn stadtjie en daarbij de laatste tijd wel vaker vette shit in Tivus. Eerst J5, Eek A Mouse (geen hiphop weliswaar, wel dope) Common (Sorry peeps dat ik geen reviewtje heb geplaatst, was nog wel gevraagd door iemand. Als er behoefte aan is wil ik dat alsnog doen, maar dit vond ik van het optreden
Dat wordt naar Utrecht gaan komend weekend dus .
Btw, misschien een idee voor een kleine meeting ofzow?? Lijkt me wel lachuh!
quote:En uiteraard hulde aan Tony voor het organiseren van dit toernooi en het bij houden van de stemmen.
Ik dank jullie allemaal voor jullie medewerking, ik vond het leuk om te doen.
A Tribe Called Quest is dus no.1 Congratulations.
Heeft iemand de World According to RZA al gecheckt ?
quote:Ik denk dat het jammer is, ja. Ben zelf namelijk niet echt goed op de hoogte van deze gasten, maar ben wel erg benieuwd. De DJ schijnt echt ziek te zijn.
Jammer voor de evening op 24Mei, examens dus ik kan niet, als jullie anderen evenings weten zeg ze maar !
Eminem komt in NL 18-19 juni, hij zuicht, MAAR cypress hill doet de opening !
Heeft iemand de World According to RZA al gecheckt ?
quote:Thnx
Op woensdag 21 mei 2003 14:51 schreef Mr.Tear het volgende:
En uiteraard hulde aan Tony voor het organiseren van dit toernooi en het bij houden van de stemmen.A Tribe Called Quest is dus no.1 Congratulations.
Het lijkt me logisch dat de volgende HHC een Tribe titel krijgt, Midnight Maurders is wel een goeie imho
quote:Moet zeggen dat ik mij goed kan vinden in dat idee.
Het lijkt me logisch dat de volgende HHC een Tribe titel krijgt, Midnight Maurders is wel een goeie imho
Ik heb misschien ook wel een goeie:
Can we kick it (en eventueel Yes, we can)
Het is een idee.
[Dit bericht is gewijzigd door Mr.Tear op 22-05-2003 13:04]
quote:Mag Midnight Marauders ook?
Op donderdag 22 mei 2003 12:34 schreef Tony_Montana67 het volgende:
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 13:28 schreef keeper het volgende:Mag Midnight Marauders ook?
.
Maar alleen omdat jij het bent dan he
Kent iemand btw het nummer Luister Dan van Brainpower? Ik ben niet zo'n Brainpower fan maar dit nummer heeft wel een vette beat, lijkt een beetje op een goede neptunes beat.
Wat d8 je van dit titel : People's Instinctive Travels and the Paths of Rhythm
quote:Ik heb het album al
Op donderdag 22 mei 2003 14:30 schreef Mr.Tear het volgende:
Een Midnight Marauder is iemand die midden in de nacht muziek luisterd. Als je het echt wilt weten moet je de gelijknamige cd kopen van A Tribe Called Quest kopen.
Ik kom ff bij de experts informeren wat voor albums ik nog meer moet luisteren in de stijl van Jurassic 5, Guru's Jazzmatazz, DJ Shadow, The Roots e.d.
Wil mijn T1 verbinding nog wat nuttig werk laten doen
quote:Probeer eens Tribe Called Quest, Black Eyed Peas, Dj Format, Ugly Duckling, Common [Like Water for Chocolate dan], Digable Planets, Arrested Development en als je het niet kent moet je De La Soul zeker ook uitproberen [Niet hun AOI serie maar gewoon de eerste 4 dan. AOI is nog steeds wel te pruimen maar zijn minder dan de eerste vier]
Op donderdag 22 mei 2003 19:28 schreef Lortnoc het volgende:
He,Ik kom ff bij de experts informeren wat voor albums ik nog meer moet luisteren in de stijl van Jurassic 5, Guru's Jazzmatazz, DJ Shadow, The Roots e.d.
Heeft iemand trouwens de nieuwe Black Eyed Peas al gehoord? Klinkt erg goed. Luister maar op www.blackeyedpeas.com naar "Let's get Retarded".
Hun nieuwe Album "Elephunk" komt op 24 juni uit. Hmm smullen
[Dit bericht is gewijzigd door IsaacD op 22-05-2003 19:55]
quote:De la soul
He,Ik kom ff bij de experts informeren wat voor albums ik nog meer moet luisteren in de stijl van Jurassic 5, Guru's Jazzmatazz, DJ Shadow, The Roots e.d.
quote:A Tribe Called Quest - People's Instinctive Travels & The Paths of Rhythm
Alleen maar ff hopen dat je geen maandelijkse DL Limiet hebt dan
Mocht je er meer willen weten, let me know
3rd Base -- The Gas Face
7l & Esoteric -- Speaking Real Words (feat Inspecta Deck)
A Tribe Called Quest -- Award Tour
Aesop Rock -- Commincement At The Obedience Factory
Afu-Ra -- Whirlwind Thru Cities
Akil -- How Emcees Do It
Akrobatik -- Balance
Anti Pop Consortium -- 3 Digit Wiz
Arsonists -- Bleep
Bahamadia -- One-4-Teen (Funky For You)
Big Daddy Kane -- Ain't No Half-Steppin'
Biz Markie -- Pickin' Boogers
Black Moon -- Who Got Tha Props
Black Star -- Thieves In The Night
Blackalicious -- Alphabet Aerobics
Boogie Down Productions -- Jimmy
Boo-Yaa T.R.I.B.E. -- Don't Mess
Cage -- The Soundtrack
Camp Lo -- B-Side To Hollywood (feat Trugoy The Dove of De La Soul)
Cannibal Ox -- Pain Killers
Common -- A Payback for Assata
Company Flow -- Vital Nerve
Cool C -- Juice Crew Dis
Copywrite -- Fucksoundcheck
De La Soul -- The Bizness (feat Common Sense)
Deckwrecka -- Priceless (feat MCD)
Dilated Peoples -- Work The Angels
Diverse -- Time
DJ Shadow -- Divine Intervention (feat Divine Styler)
DJ Spinna -- Hold (feat Jean Grae & Apani B. Fly)
DJ Vadim -- It's On (feat Vakill)
Dream Warriors -- Unstoppable
Dynamic Syncopation -- 2 tha Left (feat Mass Inflence)
Eazy-E -- Real Muthaphukkin' G's
El Da Sensei -- On And On (feat Sadat X)
El-P -- Delorean (feat Aesop Rock)
Encore -- Sporadic
EPMD -- Gold Digger
Funkdoobiest -- Woobabalubop
Fu-Schninkens -- Ring The Alarrm
Gangstarr -- Mostly Tha Voice
Geto Boys -- Mind Playin' Tricks
Grandmaster Flash & The Futious Five -- It's Nasty
Guru -- Le Bien , Le Mal (feat MC Solaar)
Heather B -- More Then Music (feat Nature)
Helta Skeltah & O.G.C as The Fab-- Leflaur Leflah Eshkoshka
Hieroglyphics -- Hydra
High & Mighty -- Open Mic Night
Infesticons -- Hero Theme
Insane Clown Posse -- Terrible
J-Live -- How Real It Is
Jean Grae -- Get It
Jeru The Damaja -- Come Clean
Jigmastas -- C.S.S.
Kieth Murray -- The Rhyme
Kool G Rap -- Ill Street Blues
Kool Kieth -- Lost In Space
Kool Moe Dee -- Go See The Doctor
KRS-One -- Black Cop
Latyrx -- The Muzzapers Mix : Aim For The Flickering Flame/Rankin #1
MF Doom -- Rhymes Like Dimes
Mr Lif -- Iron Helix (feat Insight)
Murs -- Happy Pillz (feat Aesop Rock)
N.W.A. -- Express Yourselve
Nas -- Halftime
Nextmen -- Turn It Up A Little (feat TY)
New Flesh -- Communicate (feat Gift Of Gab)
Non Phixion -- If You Got Love
Onyx -- Shifftee
Pharcyde -- Ya Mama
Public Enemy -- Don't Believe The Hype
Quannum Mc's -- Blue Flames
Redman -- Time 4 Sum Action
Reflection Eternal -- Africa Dream
RJD2 -- June (feat Copywrite)
Roots Manuva -- Cornmeal Dumpling
Saļan Supa Crew -- SOS Batiboy (feat Brand Nubian)
Saul Williams -- Twice The First Time
Skitz , Rodney P , Skinnyman , Wildflower , Riddla & Primecuts -- Twilight of The Gods
Slick Rick -- Mona Lisa
Slumvillage -- Untitled (Fantastic)
Smut Peddlers -- Bottom Feeders (feat R.A. The Rugged Man)
Souls Of Mischief -- 93' Till Infinity
Talib Kweli -- The Manifesto
The Herbaliser -- Saturday Night (feat Fabian & Big Ted)
The Roots -- Mellow My Man
T-Love -- Wannabeez (feat Charli 2na)
Tone Loc -- Mean Green (feat Def Jef)
Twiztid -- 1st Day Out
TY -- Zaibo
UK Kartel -- Takeover Bio
Ultramagnetic MC's -- Ego Trippin'
X-Ecutioners -- Dramacyde (feat Kool G Rap & Big Punisher)
De Def Jam Greatest Hits Collectie (4 CD's).
Met deze tracks:
quote:A Tribe Called Quest - Bonita Applebum (12" Why Remix)
Disc: 11. I Can't Live Without My Radio - LL Cool J
2. Rebel Without a Pause - Public Enemy
3. Hold It Now, Hit It - Beastie Boys
4. Crossover - EPMD
5. Children's Story - Slick Rick
6. Going Back to Cali - LL Cool J
7. Paul Revere - Beastie Boys
8. I'm That Type of Guy - LL Cool J
9. No Sleep Till Brooklyn - Beastie Boys
10. Bring the Noise - Anthrax
11. Gas Face - 3rd Bass
12. Hip Hop Junkies - Nice & Smooth
13. Welcome to the Terrordome - Public Enemy
14. Big Ole Butt - LL Cool JDisc: 2
1. Slam - Onyx
2. Boomin' System - LL Cool J
3. Shut 'Em Down [Pete Rock Mixx] - Public Enemy
4. Mona Lisa - Slick Rick
5. Deeper - Boss
6. Tonight's da Night - Redman
7. Headbanger - EPMD
8. Brass Monkey - Beastie Boys
9. Back Seat - LL Cool J
10. Pop Goes the Weasel - 3rd Bass
11. Sometimes I Rhyme Slow - Nice & Smooth
12. I Need Love - LL Cool J
13. I'll Be There for You/You're All I Need to Get By [Puff Daddy Mixx] - Mary J. Blige
14. Rain - Oran "Juice" Jones
15. Somethin' 4 da Honeyz [Human Rhythm Remixx] - Montell JordanDisc: 3
1. Fight the Power - Public Enemy
2. (You Gotta) Fight for Your Right (To Party) - Beastie Boys
3. Mama Said Knock You Out - LL Cool J
4. Blow Your Mind - Redman
5. I'm Bad - LL Cool J
6. Throw Ya Gunz - Onyx
7. Black Steel in the Hour of Chaos - Public Enemy
8. Hey Young World - Slick Rick
9. Public Enemy No. 1 - Public Enemy
10. Gold Digger - EPMD
11. Daddy's Little Girl - Nikki D
12. Around the Way Girl - LL Cool J
13. Teenage Love - Slick Rick
14. Steppin' to the A.M. - 3rd Bass
15. How High [Remix] - Method Man
16. I Got Him All the Time [Remix] - MokenstefDisc: 4
1. Don't Believe the Hype - Public Enemy
2. Rock the Bells - LL Cool J
3. Regulate - Warren G
4. Can't Truss It - Public Enemy
5. Stay Real - Erick Sermon
6. Night of the Living Baseheads - Public Enemy
7. Method Man [Remix] - Method Man
8. Jack the Ripper - LL Cool J
9. Gang Stories - South Central Cartel
10. Getto Jam - Domino
11. Jingling Baby [Remix] - LL Cool J
12. Sweet Potato Pie - Domino
13. Bring the Pain - Method Man
14. Give It Up - Public Enemy
15. This Is How We Do It - Montell Jordan
quote:Dat heb ik al gedaan uit het 1e lijstje
Op donderdag 22 mei 2003 21:24 schreef Lortnoc het volgende:
Da's een beetje te veel van het goede Tony...zou je de klassiekers of echt de beste er een beetje uit kunnen halen?
quote:Zit net weer 's Rammelzee vs. K Rob's 'beat bop' te luisteren... plaat is uit '83 maar echt fokking tijdloos man... legendarisch nummer.
Op donderdag 22 mei 2003 21:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Maar probeer iig de dingen van Gang Starr, Tribe en De La te krijgen, daarna voeden we je wel verder op
Absolute must voor de serieuze hiphopper
quote:Heb inmiddels Digable Planets - Time & Space , Gang Starr - Step in the Arena, ATCQ - Midnight Marauders en De La - 3ft. High and Rising binnen. Erg relaxed, zeker die digable planets.
Op donderdag 22 mei 2003 21:43 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Maar probeer iig de dingen van Gang Starr, Tribe en De La te krijgen, daarna voeden we je wel verder op
quote:Kwaliteit moet gepushed worden
Op donderdag 22 mei 2003 22:08 schreef cosmick het volgende:Haha, da's grappig, thanks!
quote:Ben ik die vergeten te noemen
Op donderdag 22 mei 2003 22:29 schreef cosmick het volgende:Zit net weer 's Rammelzee vs. K Rob's 'beat bop' te luisteren... plaat is uit '83 maar echt fokking tijdloos man... legendarisch nummer.
quote:Hmm, die shit dig ik niet he... Vond Rammelzee altijd zeer chaotisch en niet echt funky of zo. Zag die gozer bij de eerste Planet Rock, waar hij al na 2 minuten het podium afge-'boo'-d werd. Wel een bizarre gast overigens.
Op donderdag 22 mei 2003 22:29 schreef cosmick het volgende:[..]
Zit net weer 's Rammelzee vs. K Rob's 'beat bop' te luisteren... plaat is uit '83 maar echt fokking tijdloos man... legendarisch nummer.
By the way Cos, die demo komt eraan hoor! We hebben alleen nog een beat of 12 erbij gemaakt. Zitten echt zwaar ille tracks bij, maar dat hoor je vanzelf wel!
laters!
AA
quote:Nah, ik vind 'm op 'beat bop' toch zeker wel fonky hoor!
Op vrijdag 23 mei 2003 12:31 schreef AboruAsli het volgende:[..]
Hmm, die shit dig ik niet he... Vond Rammelzee altijd zeer chaotisch en niet echt funky of zo.
quote:Ah cool! Moet je 'm wel ff naar Ommen sturen (want daar woon ik vanaf volgende week). adres heb je nog?
By the way Cos, die demo komt eraan hoor! We hebben alleen nog een beat of 12 erbij gemaakt. Zitten echt zwaar ille tracks bij, maar dat hoor je vanzelf wel!
quote:Als 'ie in je meeltje stond wel ja. Komt goed ouwuh!
adres heb je nog?
Laters!
AA
quote:Nope, ben zaterdag toch maar liever in Tivoli bij Def-Jux.
En iedereen gaat morgen natuurlijk naar DVD3 in de 013 (tilburg) (met ABN, Ali B, Jerome XL & DRT, Stuurboord Bakboord Package, DJ deegmeester daan (Osdorp posse) en een open mic en zaterdag naar Arnhem waar battles (iedereen mag meedoen), VSOP en Klopdokter zijn... wordt leuk week-end
quote:Nee wist ik nie
Op zondag 25 mei 2003 18:32 schreef AimeScier het volgende:
Wisten jullie dat RAP = Ryhmes And Poetry
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 25-05-2003 21:52]
quote:
Op maandag 26 mei 2003 14:27 schreef Posdnous het volgende:
Foei!
Guru en DJ Premier = Gangstarr
weer wat nieuws geleerd
Skills is trouwens lekekr nummer
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 15:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:een beetje pronken met een lijstje waar ik ongeveer een half uur tijd aan besteed heb
Volgende keer doe ik wel aan bronvermelding enzo
quote:Normaal gesproken niet nee, maar die beat is echt geniaal
Op vrijdag 23 mei 2003 20:12 schreef dunniecash het volgende:
Quality van Mos Def bestaat niet hé Tony.
Maar goed, dat weet jij ook wel.
En vinden jullie Mos Def niet goed? Ik vind Mos Def (en dan vooral met Talib Kweli als Blackstar) echt dope.
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 26-05-2003 15:13]
quote:Mos Def is best goed hoor, maar soms een beetje saai. Blackstar was een hele goede cd!
Op maandag 26 mei 2003 15:11 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind Skillz niet echt vet, zeker niet vergeleken met nummers als Work, Full Clip en Above the Clouds.En vinden jullie Mos Def niet goed? Ik vind Mos Def (en dan vooral met Talib Kweli als Blackstar) echt dope.
quote:Mass Appeal, DWYCK, Just To Get A Rep, Soliloquy of Chaos etc.
Op maandag 26 mei 2003 15:13 schreef Posdnous het volgende:
Of You know my Steez, Just to get a Rep, Jazz Thang etc.
quote:Zeker wel, en Black on Both Sides is 1 van mijn favoriete hip-hop albums van de laatste jaren
Op maandag 26 mei 2003 15:11 schreef jimjim1983 het volgende:
En vinden jullie Mos Def niet goed? Ik vind Mos Def (en dan vooral met Talib Kweli als Blackstar) echt dope.
En nieuwe song van de Beastie Boys(live) van hun nieuwe album.
quote:Klinkt weer eens supervet
Op maandag 26 mei 2003 15:34 schreef AimeScier het volgende:
http://koti.mbnet.fi/arilappa/beastieboys4_25_03HOB_13.mp3En nieuwe song van de Beastie Boys(live) van hun nieuwe album.
quote:Dat is nou eenmaal de stijl van de Beasties
Op maandag 26 mei 2003 20:55 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik vind de beat wel erg maar de manier waarop ze rappen vind ik nix.
Nou jimjim ik zal je vertellen, ik vind persoonlijk Mos Def een van de dopeste MC 's die ken, nummers als Miss Fat Booty ill. En hoe hij die sketches altijd rapte in The lyricsist lounge show, supervet.
quote:Meldt! Ik vond het heel erg cool. Bijna 500 man ging uit z'n dak, het feit dat ze een half uur na afloop nog handtekeningen bleven uitdelen op het podium, en natuurlijk het optreden....alles was geweldig!!
Op dinsdag 27 mei 2003 13:17 schreef Mr.Tear het volgende:
Is er verder niemand bij Def Jux in tivoli geweest dit weekend?
quote:Die poster hebben ze bij de expo
Op dinsdag 27 mei 2003 17:35 schreef jimjim1983 het volgende:
Een vriend heeft een poster waar allemaal grote rappers opstaan (getekend), weet iemand misschien of hier ook een wallpaper van is?
Ik ben sowieso op zoek naar mooie hip hop wallpapers
Beastieboys ken ik niet echt.
Kent iemand trouwens de site hiphopspot.com?
daar staan allemaal vage cd's die nooit uitgebracht zijn volgens hun, van een paar rappers heb ik dankzij die site een paar nummers gedownload die ik nog niet kende.
quote:Tribe - Moeilijk, Voor de verandering ga ik voor Low end theory
Op dinsdag 27 mei 2003 17:43 schreef AimeScier het volgende:
Hé, wat vinden jullie het beste album van A Tribe Called Quest, The Beastie Boys, Cypress Hill ?
IK ver uit, Midnight mArauders - die is echt de beste !
Voor De Beasties Ill Communication en Check Your Head en voor Cypress Hill->Black Sunday
quote:Het optreden was zeker dope, heb zwaar genoten. Ik kende vrij weinig van die gasten, maar het was echt vet.
Meldt! Ik vond het heel erg cool. Bijna 500 man ging uit z'n dak, het feit dat ze een half uur na afloop nog handtekeningen bleven uitdelen op het podium, en natuurlijk het optreden....alles was geweldig!!
Ik had een stapel Def Jux flyers neergelegd bij de merchandise stand, en die waren allemaal binnen 10 minuten weg, net als de t-shirts. El-P, Mr Lif en RJD2 vonden het zelf trouwens ook helemaal te gek!
quote:Bij ATCQ vind ik Midnight Marauders
Hé, wat vinden jullie het beste album van A Tribe Called Quest, The Beastie Boys, Cypress Hill ?
IK ver uit, Midnight mArauders - die is echt de beste !
Voor De Beasties Ill Communication en Check Your Head en voor Cypress Hill->Black Sunday
Van Cypress Hill heb ik nummer 3 trouwens niet, is ie wel de moeite waard ? is ie meer zoals 1 of zoals 2 ?
Welcome to the Terrordome, Fight the Power, Brother's Gonna Work it out, Public Enemy Nr. One, Don't Believe the Hype, Can'Truss It, Rebel Without a Pause etc. etc. vond je niet goed
Oh boy
Deze heb ik
Ik vond het niet slecht alleen minder goed dan verwacht, Nighttrain is wel een vet nummer !
behalve:
Atmosphere en Sage Francis
das dan wel weer mijn mening
quote:Nee, waar Cypress Hill & Black Sunday vrij grimey waren, is deze erg jazzy en duister. De meningen verschillen nogal over dit album, maar persoonlijk vind ik hem zeer goed
Op zaterdag 31 mei 2003 16:37 schreef JimmyJames het volgende:Van Cypress Hill heb ik nummer 3 trouwens niet, is ie wel de moeite waard ? is ie meer zoals 1 of zoals 2 ?
quote:Da's een hele goede verzamelaar hoor, bijna alle PE klassiekers erop, maar ja, niet iedereen vind het wat
Op zaterdag 31 mei 2003 19:20 schreef JimmyJames het volgende:
Ik vond het niet slecht alleen minder goed dan verwacht, Nighttrain is wel een vet nummer !
quote:Ik sluit me hierbij volledig aan. Ik vind het without a doubt, het vetste album van Cypress Hill, die cd heb ik echt helemaal grijs gedraaid.
Nee, waar Cypress Hill & Black Sunday vrij grimey waren, is deze erg jazzy en duister. De meningen verschillen nogal over dit album, maar persoonlijk vind ik hem zeer goed
quote:* Tony_Montana67 zit nu heerlijk te genieten van Boom Biddy Bye Bye
Op zaterdag 31 mei 2003 21:18 schreef Mr.Tear het volgende:Ik sluit me hierbij volledig aan. Ik vind het without a doubt, het vetste album van Cypress Hill, die cd heb ik echt helemaal grijs gedraaid.
Artist: Cypress Hill Boom biddy bye bye Step back as I'm kicking up dust Out from the cabinet Slow your roll Now let it out You can't shake As I pull the trigger Boom biddy bye bye You ain't never caught a rabbit Keep your bitch on a leash or at home Boom biddy bye bye Yes yes ya'll Boom biddy bye bye Boom biddy bye bye Boom biddy bye bye Boom biddy bye bye
Album: III - Temples of Boom
Song: Boom Biddy Bye Bye
Boom biddy bye bye
For a while
As I put mothafuckas to rest
And pull their files
With the picture
Get the 45 and settle it
With this punk nigger
As I take control
Take your toke from the Indo'
Then hit and hold
How you feel when the herb
Got you by the balls
And you're coughing up a lung anyhow
That nigger that's gonna brake
Fool
On any one member of your bitch crew
On my nine
Say goodnight nigger
Boom biddy bye bye
Put your ass on the floor an' don't ask why
Boom biddy bye bye
I put my Glock to your dome and you started to cry
Boom biddy bye bye
Any last prayers before you die
Boom biddy bye bye
Rock-a-bye nigga boom biddy bye bye
So you ain't no friend of mine
It's a habit
Barkin' up your tree with my nine
A nick knack
Paddywack
Give the dog a bone
The raw dog
Fuck a law dog
Still handin' out beat-downs wit' my sawed-off
'Cause a every now and then I got to knuckle up
Buckle up
Chin checking
It's on I reckon
It's the wild wild west
Get your 40 and your blunt and your Glock and your bulletproof vest
Let me guess
Everybody wanna test
Everybody burning up, gonna get burned like Ses
Laudy daudy
We're fucking everybody
Boom biddy bye
Sing the lullaby
In the party
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
To the beat ya'll
Watch a punk slipin' see the pouta fall
I'm buck-loody
Looking for the nigga who wanna cut me
'Cause the nigger gets so funky
Fool I'm the one
From
The big bad Cypress Hill clique, a
Number one son of the funk freaka
Yes yes ya'll
I'll be the one with the mad Buddha blast ya'll
Comin' from the west ya'll
But I figure
You'd cry like a bitch
Don't twitch
'Cause I just might pull the trigga
Now lay down
Stay down
Don't move a muscle if you see your homeboy's brains on the ground
Don't fuck don't say nothin'
You fuck around and I might get ragamuffin
Boom biddy bye bye
Line up on the floor now you' all gonna die
Boom biddy bye bye
I put the Glock to your dome and you started to cry
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
It's time to die
Boom biddy bye bye
Time to say good-bye
Now it's time to die
Boom biddy bye bye
Now it's time to die
quote:Ja toch, woord omhoog.
* Tony_Montana67 zit nu heerlijk te genieten van Boom Biddy Bye Bye
Artist: Cypress Hill
Album: III - Temples of Boom
Song: Boom Biddy Bye ByeBoom biddy bye bye
Boom biddy bye byeStep back as I'm kicking up dust
For a while
As I put mothafuckas to rest
And pull their filesOut from the cabinet
With the picture
Get the 45 and settle it
With this punk niggerSlow your roll
As I take control
Take your toke from the Indo'
Then hit and holdNow let it out
How you feel when the herb
Got you by the balls
And you're coughing up a lung anyhowYou can't shake
That nigger that's gonna brake
Fool
On any one member of your bitch crewAs I pull the trigger
On my nine
Say goodnight nigger
Boom biddy bye byeBoom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Rock-a-bye nigga boom biddy bye byeYou ain't never caught a rabbit
So you ain't no friend of mine
It's a habit
Barkin' up your tree with my nineKeep your bitch on a leash or at home
A nick knack
Paddywack
Give the dog a bone
The raw dog
Fuck a law dog
Still handin' out beat-downs wit' my sawed-off
'Cause a every now and then I got to knuckle up
Buckle up
Chin checking
It's on I reckon
It's the wild wild west
Get your 40 and your blunt and your Glock and your bulletproof vest
Let me guess
Everybody wanna test
Everybody burning up, gonna get burned like Ses
Laudy daudy
We're fucking everybody
Boom biddy bye
Sing the lullaby
In the partyBoom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Rock-a-bye nigga boom biddy bye byeYes yes ya'll
To the beat ya'll
Watch a punk slipin' see the pouta fall
I'm buck-loody
Looking for the nigga who wanna cut me
'Cause the nigger gets so funky
Fool I'm the one
From
The big bad Cypress Hill clique, a
Number one son of the funk freaka
Yes yes ya'll
I'll be the one with the mad Buddha blast ya'll
Comin' from the west ya'll
But I figure
You'd cry like a bitch
Don't twitch
'Cause I just might pull the trigga
Now lay down
Stay down
Don't move a muscle if you see your homeboy's brains on the ground
Don't fuck don't say nothin'
You fuck around and I might get ragamuffin
Boom biddy bye bye
Line up on the floor now you' all gonna dieBoom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Rock-a-bye nigga boom biddy bye byeBoom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Boom biddy bye bye
Rock-a-bye nigga boom biddy bye byeBoom biddy bye bye
It's time to die
Boom biddy bye bye
Time to say good-byeBoom biddy bye bye
Now it's time to die
Boom biddy bye bye
Now it's time to die
quote:Southernplayalisticadillacmuzik en ATLiens waren goed, daarna hebben ze veel mindere dingen uitgebracht
Op zondag 1 juni 2003 00:24 schreef GhC het volgende:
Wat vinden jullie van Outkast?
Ik vind dat ze echt stijl hebben
* Tony_Montana67 geniet op dit moment van Cella Dwellas Ft. Masta Ace - 4 Da Mind.
da's pas een lekker nummertje
ik ben benieuwd of het een coole album wordt
quote:Da's niet echt mijn stijl. Ik heb liever de jazzy en grimey hiphop. Neck Uv Da Woods met Mystikal vond ik trouwens wel een goede track, komt van de Soundtrack van The Wood
Op zondag 1 juni 2003 00:34 schreef GhC het volgende:
Stankonia was wel wat minder jah jammer genoeg, maar er stonden wel een paar coole nummers op zoals B.O.B. een lekker snelle nummer
quote:Met jazzy bedoel ik jazz samples of gehele jazz combo's in de beat. Dingen als Cella Dwellas, The Roots, Artifacts, Blackalicious, Tribe, De La, Gang Starr, Clockworx
Op zondag 1 juni 2003 00:51 schreef GhC het volgende:
Mystikal is weer niet mijn stijl
Wat bedoelje met jazzy eigenlijk?
dat soort dingen dus
quote:Hmm.. Ik vond Aquemini toch eigenlijk wel hun beste album, met Southern... als goede tweede
Op zondag 1 juni 2003 00:30 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Southernplayalisticadillacmuzik en ATLiens waren goed, daarna hebben ze veel mindere dingen uitgebracht
quote:Aquemini is wat te gelikt vind ik. ATLiens was een vernieuwend album, met hele goede beats
Op zondag 1 juni 2003 00:59 schreef Posdnous het volgende:Hmm.. Ik vond Aquemini toch eigenlijk wel hun beste album, met Southern... als goede tweede
quote:Mja, dat van die beats ben ik wel met je eens (Vooral het nummer ATLiens zelf
Op zondag 1 juni 2003 01:00 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
ATLiens was een vernieuwend album, met hele goede beats
*zoekt
Da Art of Storytellin of Synthesizer bijvoorbeeld.
quote:Heel veel gescratch en een mix tussen old skool tracks en wat nieuwere beats
Op zondag 1 juni 2003 01:02 schreef GhC het volgende:
Ken maar 1 nummer van de X-Ecutioners en dat was een collabo met Linkin Park
wat kan ik van die album verwachten? veel gescratch of valt dat toch mee?
quote:Daar kan je gelijk in hebben. Maar ik ben misschien wel een beetje conservatief als het op beats aankomt. De meeste nieuwe stijlen vind ik een stuk minder. N.E.R.D., Ruff Ryders en nog een aantal vind ik gewoon niet prettig in hetgehoor liggen
Op zondag 1 juni 2003 01:04 schreef Posdnous het volgende:[..]
Mja, dat van die beats ben ik wel met je eens (Vooral het nummer ATLiens zelf
), maar Aquemini gelikt noemen...nou nee.
Ik denk dat hip-hop liefhebbers hier iets voorgeschoteld kregen wat niet echt verwacht was. Alleen die gospel-achtige blazers-nummers alleen al. Maar op beat-terrein toch ook grandioos vond ik.*zoekt
Da Art of Storytellin of Synthesizer bijvoorbeeld.
Da Art of Storytellin' (beide delen overigens) en Skew It On The Bar-B vind ik ijzersterk, maar de rest niet echt
N.E.R.D. en Ruff Ryderz is ook absoluut niet mijn ding. Ben ook wat meer van de oude stempel wat hip-hop betreft.
Ik houd het het liefst op Premier of Marley Marl wat beats betreft. (Hoewel ik RZA ook graag mag horen).
Prince Paul, El-P en DJ Honda staan ook hoog op m'n lijstje
RR vind ik dan ook weer minder verder. Dat is een beetje een groep waarmee je hiphop ontdekt en daarna merkt dat als je verder zoekt er veeeeeel vettere shit is .
quote:Die van "When's the Last Time" is ook heerlijk. Die flow boeit me dan ff niet eens meer
Op zondag 1 juni 2003 01:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:
De beat van Grindin' was idd geniaal, maar de flow was extreem slecht
quote:Gelukkig zijn er ook instrumentals te krijgen
Op zondag 1 juni 2003 01:30 schreef keeper het volgende:Die van "When's the Last Time" is ook heerlijk. Die flow boeit me dan ff niet eens meer
.
Kent iemand de clip van tiga - hot in herre? echt een hele leuke clip
quote:Het nummer "Cot Damn" heeft ok zo`n fijne beat. Maar idd de beat van When The Last Time is subliem
Op zondag 1 juni 2003 01:30 schreef keeper het volgende:[..]
Die van "When's the Last Time" is ook heerlijk. Die flow boeit me dan ff niet eens meer
.
quote:Ben en blijf dan toch een beetje een manusje van alles en heb ook wel eens het gevoel dat ik hier de enigste ben die dat heeft. Dingen als Nelly, P.Diddy (hoewel hij af en toe met een dope track komt, maar dan is het meestal een collabo, remix Step in to a World met KRS One
N.E.R.D. en Ruff Ryderz is ook absoluut niet mijn ding. Ben ook wat meer van de oude stempel wat hip-hop betreft.
Ik houd het het liefst op Premier of Marley Marl wat beats betreft. (Hoewel ik RZA ook graag mag horen).
quote:Ik heb verder geen cd's van die man, want hij staat niet op de prioriteitenlijst wat hiphopalbums betreft. Ik ken alleen wat losse nummers en die spraken wel aan, met name dus inderdaad die agressieve beats die heel dope zijn voor op feestjes.
Van DMX vind ik Ruff Rydders Anthem nog wel cool, hele agressieve beat en een goede plaat voor op feestjes, I Can Feel It vind ik ook wel aardig, maar dat heeft meer met persoonlijke herrineringen te maken
quote:Thanx
Als je nog een feestplaat van hem zoekt, moet je Here Comes The Boom eens proberen. Qua text gaat het nergens over, maar het is wel een bounce plaat
OGC - Bounce To The Ounce
Rah Digga Ft. Pharoahe Monch & Lord Have Mercy - Tight (Remix)
Smooth Da Hustla - Broken Language
Sticky Fingaz Ft. Petey Pablo - You Know U Ghetto
Tech N9ne - I'm A Playa
Tracey Lee Ft. Busta Rhymes - The Afterparty
Big Punisher - Puerto Rico
Group Home, Guru & KRS ONE - Be Like That
Heather B & M.O.P. - My Kinda Nigga
Krumbsnatcha Ft. M.O.P. - W.O.L.V.E.S.
Lord Have Mercy - Paint Yo' Face
Lordz Of The Underground - Chief Rocka
M.O.P. - Cold As Ice Lach maar, maar die track is ill as hell
Noreaga Ft. Busta & Spliff Starr - The Assignment
Mystikal Ft. Outkast - Neck Uv Da Wood
Tuff Crew - It's Mad
quote:I ain't laughin, die track is zeker ill, alleen jammer dat het album verder minder is, met name de teksten. Een groot deel van die tracks zal ik wel kennen Tony, maar ik ben zo slecht in het onthouden van titels.
M.O.P. - Cold As Ice Lach maar, maar die track is ill as hell
quote:Je kan ze nu iig ff terug lezen
Op maandag 2 juni 2003 15:29 schreef Mr.Tear het volgende:Een groot deel van die tracks zal ik wel kennen Tony, maar ik ben zo slecht in het onthouden van titels.
quote:Yeah boy!
Op maandag 2 juni 2003 15:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:Tuff Crew - It's Mad
'2 tuff drop da booooomb'
quote:* Tony_Montana67 hoort nu My Part Of Town en gaat uit z'n dak
Op maandag 2 juni 2003 15:34 schreef cosmick het volgende:Yeah boy!
'2 tuff drop da booooomb'
quote:lil jon & the eastside boys
Op maandag 2 juni 2003 15:17 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Bounce Lijstje deze keer dan maarOGC - Bounce To The Ounce
Rah Digga Ft. Pharoahe Monch & Lord Have Mercy - Tight (Remix)
Smooth Da Hustla - Broken Language
Sticky Fingaz Ft. Petey Pablo - You Know U Ghetto
Tech N9ne - I'm A Playa
Tracey Lee Ft. Busta Rhymes - The Afterparty
Big Punisher - Puerto Rico
Group Home, Guru & KRS ONE - Be Like That
Heather B & M.O.P. - My Kinda Nigga
Krumbsnatcha Ft. M.O.P. - W.O.L.V.E.S.
Lord Have Mercy - Paint Yo' Face
Lordz Of The Underground - Chief Rocka
M.O.P. - Cold As Ice Lach maar, maar die track is ill as hell![]()
Noreaga Ft. Busta & Spliff Starr - The Assignment
Mystikal Ft. Outkast - Neck Uv Da Wood
Tuff Crew - It's Mad
quote:No problem, Share The Knowledge Aiight
Op maandag 2 juni 2003 15:43 schreef Mr.Tear het volgende:Preciiiieeeees
![]()
Thanx nog!
quote:Zeker, vooral het stuk van Kool Keith is erg lekker, die beat is zwaar ill!!!
Op maandag 2 juni 2003 15:47 schreef Steve-O het volgende:
iemand wel eens dat nummer van prince paul gehoord Prince among thieves van ruim 9 minuten
quote:je heb er ook een video van
Op maandag 2 juni 2003 15:50 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zeker, vooral het stuk van Kool Keith is erg lekker, die beat is zwaar ill!!!
Public Ennemy Maandag 9 juni - Paradiso Amsterdam
Cypress Hill Maandag 30 juni - 013/The Choice Tilburg
quote:9 en 10 Juni moet ik werken
Op maandag 2 juni 2003 15:59 schreef JimmyJames het volgende:
Heb net kaartjes gekocht voor Public Ennemy en Cypress Hill ! yeah !Public Ennemy Maandag 9 juni - Paradiso Amsterdam
Zijn er nog kaarten voor Cypress Hill?
quote:Erg cool!
Op maandag 2 juni 2003 15:55 schreef Steve-O het volgende:[..]
je heb er ook een video van
http://launch.yahoo.com/artist/videos.asp?artistID=1021587
wel de long version natuurlijk
BDK rockt ook flink trouwens
quote:Denk van wel, ik heb ze vandaag gekocht...dus try it
Op maandag 2 juni 2003 16:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
9 en 10 Juni moet ik werken
Zijn er nog kaarten voor Cypress Hill?
quote:cool, ik ga direct kijken
Op maandag 2 juni 2003 16:05 schreef JimmyJames het volgende:Denk van wel, ik heb ze vandaag gekocht...dus try it
quote:En is het gelukt ?
Op maandag 2 juni 2003 16:06 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
cool, ik ga direct kijken
By The Way : Ik moet om 22:38 weg uit paradiso het concert begint om 21:00 zijn ze dan wel klaar ? denken jullie dat je ook weg kan gaan voor het eind ????
quote:Er zijn nog kaarten idd, nu ff wachten op antwoord van een vriend
Op maandag 2 juni 2003 18:23 schreef JimmyJames het volgende:En is het gelukt ?
By The Way : Ik moet om 22:38 weg uit paradiso het concert begint om 21:00 zijn ze dan wel klaar ? denken jullie dat je ook weg kan gaan voor het eind ????
Ik denk dat je dan het einde niet meemaakt helaas , meestal duren die concerten zeker 2 uur, ik weet niet hoeveel acts er in het voorprogramma sttan...?
quote:Ik zie geen voorprogrammas acts.........wait and see
Op maandag 2 juni 2003 18:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Er zijn nog kaarten idd, nu ff wachten op antwoord van een vriend
Ik denk dat je dan het einde niet meemaakt helaas
, meestal duren die concerten zeker 2 uur, ik weet niet hoeveel acts er in het voorprogramma sttan...?
quote:Jawel, zo ongeveer de drukste dag van het jaar. Ik werk in de horeca in Domburg, ik mag iedere dag vrij nemen behalve op hemelvaart en pinksteren
Op maandag 2 juni 2003 18:51 schreef JimmyJames het volgende:
Hé Tony 9juni 2de pinkster dag -> dan hoef je toch niet te werken ?
quote:Bij Paradiso zijn er d8 ik geen voorprogramma's, nooit meegemaakt in ieder geval.
Op maandag 2 juni 2003 18:31 schreef JimmyJames het volgende:[..]
Ik zie geen voorprogrammas acts.........wait and see
quote:Dan ga ik denk ik ook ff kijken of er nog kaarten zijn. Ik heb ze wel een keer gezien op Lowlands, maar toen hadden ze ook van hun oude nummers rockversies gemaakt en dat vond ik een beetje jammer. Het was wel dope, daar gaat het niet om, maar ik had die nummers liever orgineel gehoord.
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 16:49 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
ik zeg ook bewust dat het een tip is (dus geen must)
je vergeet I Get The Job Done btw
quote:Akrobatiks nieuwe schijnt trouwens ook zeer goed te zijn (jammergenoeg verkochten die leiers bij boudisque mij een dummy , waarna ze mij bij terugkomst beschuldidgen dat ik de CD er uit gehaald zou hebben , kom ik dus ook niet meer terug
Op dinsdag 3 juni 2003 17:09 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
, damned hoe kon ik die vergeten
O ja en wat kost een kaartje voor Cypress Hill?
Zijn er wel veel maar ATCQ heeft dan ook gewoon veel vette nummers. Welke nummers ben ik hier nog vergeten?
quote:probeer het nummer The Anthem eens, da's van wereldklasse
Op dinsdag 3 juni 2003 18:46 schreef Mr.Tear het volgende:
vragen2 Kent iemand The Cali Agents, cause I never heard a them?
quote:find a way
Op dinsdag 3 juni 2003 18:53 schreef jimjim1983 het volgende:
Wat vinden jullie de beste nummers van a tribe called quest?
Ikke deze(niet op volgorde):
Award Tour
Bonita Applebum
We've got the jazz
Get a hold
Check the rhime
Electric relaxation
Like it like that
Luck of Lucien
Butter
What?
Oh my God remix
ScenarioZijn er wel veel maar ATCQ heeft dan ook gewoon veel vette nummers. Welke nummers ben ik hier nog vergeten?
quote:Vier van mijn favorite nummers ! Public Enemy,Description of a fool,I lost my wallet in el-segundo en voor mij het beste nummer van ATCQ : Show Buisness
Op dinsdag 3 juni 2003 18:53 schreef jimjim1983 het volgende:
Wat vinden jullie de beste nummers van a tribe called quest?
Ikke deze(niet op volgorde):
Award Tour
Bonita Applebum
We've got the jazz
Get a hold
Check the rhime
Electric relaxation
Like it like that
Luck of Lucien
Butter
What?
Oh my God remix
ScenarioZijn er wel veel maar ATCQ heeft dan ook gewoon veel vette nummers. Welke nummers ben ik hier nog vergeten?
En
Wie is de nieuwe MC vanaf het Beats, Rhymes and Life album ?
Op dit moment, morgen kan het weer totaal anders zijn
quote:Busta
Op dinsdag 3 juni 2003 20:32 schreef JimmyJames het volgende:
Over Show Buisness gesproken wie is de MC naast Qtip,Phife en Busta Ryhmes ?En
Wie is de nieuwe MC vanaf het Beats, Rhymes and Life album ?
Op Show Business doen naast Q-Tip & Phife, Lord Jamar & Sadat X (Brand Nubian Dus) en Diamond D mee
De nieuwe MC heet Consequence
quote:Nee ik d8 hem te horen, maar nee dus,,,,
Op dinsdag 3 juni 2003 20:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Busta
, heb je een remix dan ofzo?
quote:in welk couplet dan?
Op dinsdag 3 juni 2003 20:47 schreef JimmyJames het volgende:
Nee ik d8 hem te horen, maar nee dus,,,,
quote:Het voor laatste couplet en nog één in het begin, maar hij leek er alleen op, ik d8 "jezus die Busta kan dus ook goed rappen" ik check het vanavond noch effe.
Op dinsdag 3 juni 2003 20:49 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
in welk couplet dan?
quote:Voorlaatste is Sadat X en die ander is Lord Jamar, samen met Grand Puba vormen ze Brand Nubian (Puba doet trouwens niet op ieder Nubian album mee)
Op dinsdag 3 juni 2003 21:02 schreef JimmyJames het volgende:Het voor laatste couplet en nog één in het begin, maar hij leek er alleen op, ik d8 "jezus die Busta kan dus ook goed rappen" ik check het vanavond noch effe.
Als je die groep niet kent moet je ze zeker een keer gaan luisteren, want ze zijn erg goed!
quote:Goed nummer, maar ik ga liever voor Word Is Bond, Claimin' I'm A Criminal en Time Is Running Out
Op woensdag 4 juni 2003 17:37 schreef jimjim1983 het volgende:
Allah u Akbar
quote:En laten we vooral 'Foundation' en 'Ponks jump up to get beat down' niet vergeten in dit rijtje!
Op woensdag 4 juni 2003 19:01 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Goed nummer, maar ik ga liever voor Word Is Bond, Claimin' I'm A Criminal en Time Is Running Out
Laters!
AA
is zeer lekker!!! check it out!!
quote:Je bedoelt het nummer "Grand Puba, Positive and L.G." waarschijnlijk, da's idd een heel lekker nummer
Op donderdag 5 juni 2003 16:09 schreef Wutangtony het volgende:
Dat nummer met Positive and L.G. op het album: One For all volgens mijis zeer lekker!!! check it out!!
quote:Ik heb volgens mij ook een nummer van ATC met Busta, weet alleen niet meer welke. Ik zal binnenkort ff kijken.
Op dinsdag 3 juni 2003 20:45 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Busta
, heb je een remix dan ofzo?
quote:Da's Scenario, met een geweldige flow van Busta, beter dan die nieuwe ongein met Mariah Carey
Op donderdag 5 juni 2003 18:42 schreef jimjim1983 het volgende:Ik heb volgens mij ook een nummer van ATC met Busta, weet alleen niet meer welke. Ik zal binnenkort ff kijken.
quote:dat nummer word helemaal lam gedraaid op tmf/mtv
Op donderdag 5 juni 2003 19:03 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Da's Scenario, met een geweldige flow van Busta, beter dan die nieuwe ongein met Mariah Carey
21-06@Waterfront, rotterdam
22-06@Melkweg, Amsterdam
23-06@Vera, Groningen.
Ik ga wel naar de Melkweg dan, denk ik zo .
quote:Da's toch minder erg dan de normale top40 meuk zou ik zo zeggen
Op donderdag 5 juni 2003 22:22 schreef Steve-O het volgende:
dat nummer word helemaal lam gedraaid op tmf/mtv
P.S. wacht ff met het openen van een nieuwe HHC als 'ie vol is, ik ben ff een opening aan het schrijven met wat handige links enzo
quote:Ok dan, Sage is echt geweldig on stage
Op donderdag 5 juni 2003 23:03 schreef keeper het volgende:
21, 22 en 23 juni is Sage Francis in het land.
21-06@Waterfront, rotterdam
22-06@Melkweg, Amsterdam
23-06@Vera, Groningen.Ik ga wel naar de Melkweg dan, denk ik zo
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |