quote:misschien is het dan handig dat je even in het kort uitlegt waar jullie voor staan enzo. Niet iedereen heeft zin om een heel partijprogramma door te spitten - van een partij die nog niet officieel bestaat nota bene, en ik ben daar geen uitzondering op.
Op dinsdag 6 mei 2003 22:40 schreef djerry het volgende:
Naar aanleiding van opmerkingen in andere topics, hierbij een centrale topic over de Realistische Partij. Brand maar los!
quote:'Nieuwe politiek':
Op dinsdag 6 mei 2003 22:42 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Hoeveel leden heb je al?
Hoe zit het met de lokale afdelingen?
Wat zijn je ambities?
Heb je al een kogelbrief gehad?
6 leden
Lokale afdelingen zijn er niet, de partij is nog niet opgericht
Mijn ambities heb ik duidelijk op de website verwoord, maar in het kort,:een rechtvaardige en sociale politiek, maar op een haalbare basis, onafhankelijk van een rechtse of linkse zijde.
Gelukkig nog geen kogelbrief gehad. Laten we hopen dat Nederland na 6 mei 2002 en de tijd erna zijn les geleerd heeft.
quote:In het kort staat het in mijn inleiding op de website over de Realistische Partij. Wil je persoonlijkere visies, dan kan je bij de leden kijken.
Op dinsdag 6 mei 2003 22:44 schreef Kwark het volgende:misschien is het dan handig dat je even in het kort uitlegt waar jullie voor staan enzo. Niet iedereen heeft zin om een heel partijprogramma door te spitten - van een partij die nog niet officieel bestaat nota bene, en ik ben daar geen uitzondering op.
By the way, je kan de link in je sig 'clickable' maken door er [url]-tags omheen te zetten!
quote:Ik ben altijd geinteresseerd in een debat, dus ja, ik ben serieus. Kritiek op mijn programma kan alleen maar een positieve werking hebben; ik leer mijn standpunten te verdedigen, maar ze ook aan te passen als ze niet correct zijn, onvolledig, of zelfs onjuist.
Op dinsdag 6 mei 2003 22:48 schreef TimmyAsd het volgende:
ben je geinterreerd in een debat, dat mensen (zoals ik) vragen kunnne stellen aan jou? meen dit serieus
Het komt een beetje over als een leuke hobbypartij, geboren uit de politieke belangstelling die de laatste jaren naar boven is gekomen. Niks mis mee, er zullen nog wel meer van dergelijke partijen komen en het kaf scheidt zich vanzelf van het koren.
Rare punten: afschaffen maximumsnelheid, geen drinkwater uit de kraan , vernederstraffen voor criminele jongeren.
Vanwaar deze interesse denk je offcourse, ik ben zeer geinterresseerd in de politiek, en vindt jouw idee alleen maar goed, en spreekt me ook aan, vandaar.
quote:Ik heb redelijk uitgelegd waarom dit in mijn ogen goed lijkt. Belangrijk is dat de overheid zich alléén moet bezig houden met zaken waarin er noodzaak is dat het zich ermee bezig houdt. Cultuur houdt zichzelf wel in stand. In mijn ogen is gesubsidieerde cultuur geen echte cultuur. Kan je niet genieten van een voetbalwedstrijd die je zoontje tegen een andere amateurclub speelt? Kan je niet genieten van een schilderij die je overbuurman in zijn vrije tijd getekent heeft? Alle goede artiesten bereiken vanzelf het grote publiek, en zullen financieel gezien voor zichzelf kunnen zorgen. Degenen die alleen voor een klein publiek van betekenis zijn, zullen hun cultuurliefhebberij moeten verplaatsen naar hun vrije tijd. Zoals het in oorsprong ooit begonnen is!
Op dinsdag 6 mei 2003 22:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:
beetje vreemde partij... alleen al voor de paragraaf cultuur zou je me stem al niet krijgen... op cultuur moet je nooit bezuinigen.. en zeker niet privatiseren...
Bovendien is het zo dat op momenten dat er in sectoren als zorg, onderwijs, veiligheid en het openbaar vervoer gewoon geld nodig is om problemen op te lossen, dan moet dat geld er zijn. Op dat moment moet je knopen doorhakken, en geld halen uit plekken waar ze het minst nodig zijn. Met wat ik in het bovenstaande gezegd heb in het achterhoofd, moet je dan de juiste prioriteiten stellen, en geld uit de cultuur halen.
Natuurlijk kan ik overal wel een argument voor bedenken waarom er geld heen moet, de kunst is om te kijken waar het noodzakelijk is. Dát is politiek, de middelen die je tot je beschikking heb op de juiste manier gebruiken.
quote:Maar veel stichtingen kunnen zonder die subsidie niet overleven. Culturele bioscopen bijvoorbeeld, muziekgezelschappen of de kleine concertzalen. Het is voor dit soort instellingen onmogelijk om te concurreren met de grote oppervlakkige instelling.
Op dinsdag 6 mei 2003 22:59 schreef djerry het volgende:-knip-
quote:Ik vind het fijn om te horen dat je niets mis met mijn programma vind. Mijn noodzaak kan je zelf ook bedenken, ik denk dat je in je dagelijkse leven talloze zaken tegenkomt waarvan je denkt, dit kan veel beter. Ik wil dat voor je regelen. Ik wil problemen in de maatschappij op een rechtvaardige en sociale manier oplossen. Maar vooral, geen dingen beloven die ik niet hard kan maken, en daar eerlijk in zijn. Ik wil dan ook geen politiek voeren voor 4 jaar, maar verder denken.
Op dinsdag 6 mei 2003 22:52 schreef SCH het volgende:
#
Politiek is mijn hobby, dat is zeer juist. Passie zelfs, denk ik. Maar om me dan maar per definitie af te wijzen, vind ik jammer.
Afschaffen maximumsnelheid? Waar staat dát dan?
Geen drinkwater uit de kraan. Ik durf me nog niet hard te maken in dit standpunt, ben er nog mee bezig (zie andere topic).
Vernederstraffen, daar ben ik echt voor. Lees mijn standpunt erover, wat heb je er op tegen?
quote:Dankjewel voor alle complimenten
Op dinsdag 6 mei 2003 22:52 schreef TimmyAsd het volgende:
wil je hiermee werkelijk een gooi naar de tweede kamer maken? Je programma ziet er op zich redelijk goed uit, ga zo je volledige programma ff doorlezen, maar ik zie dat ik je altijd kan mailen.Vanwaar deze interesse denk je offcourse, ik ben zeer geinterresseerd in de politiek, en vindt jouw idee alleen maar goed, en spreekt me ook aan, vandaar.
Vernederingsstraffen betekent dat je daders met nog meer wrok en haat in de maatschappij laat terugkeren.
Kijk - ik vind dit partijtje leuk voor het vak maatschappijleraar, bedoel ik niet denigrerend hoor, maar als je als noodzaak niet meer aan kunt geven dan dat je het leuk vindt en politiek je passie is, dan is het denk ik een volstrekt overbodig project. Mijn vraag is: wat is de noodzaak om juist deze partij op te richten. Wat onderscheidt je, wat maakt je bijzonder? Daar heb ik naar gezocht, en ik kon het niet vinden. Volgens mij heb jij er meer baat bij je bij een bestaande partij aan te sluiten en daar nuttig werk te verrichten.
Vind het leuk als mensen zich interesseren voor de politiek en op zo'n manier hun standpunten kracht proberen bij te zetten. Website ziet er ook goed uit! Petje af!
quote:Ik denk niet dat D66 daarop verliest, maar dat terzijde. Inschrijfgeld heb ik ook nog geen last van gehad, ik ben nog niet officieel opgericht. Ook staat nergens dat ik geen linkse of rechtse standpunten heb. Ik sta juist nergens per definitie negatief tegenover. Als een links standpunt het beste is, ga ik daarvoor. Is een rechts punt het beste, dan ga ik daarvoor. Is er een gulden middenweg, dan kies ik die.
Op dinsdag 6 mei 2003 22:53 schreef Mazx het volgende:
Niet links of niet rechts.......... dan word je dus een soort D66 ???
Je ziet dat D66 op dat punt juist verliest..... GOEDZOOOO en zeg maar dag met het handje met het inschrijfgeld![]()
![]()
quote:Zoals je op de site kan zien, zijn er al enkele leden. Het zijn er weinig, maar wie het kleine niet eert...
Op dinsdag 6 mei 2003 22:54 schreef ToMm het volgende:
Heb je al meer mensen bij elkaar gehaald voor die partij, of ben je er in je eentje mee bezig?
quote:Maakt niet uit, beter laat dan nooit. Ik hoop het lijstje te behalen!
Op dinsdag 6 mei 2003 22:50 schreef Kozzmic het volgende:
Sorry, ik had nog niet gereageerd op je mailtje, Djerry. Ik zal dit topic wel in de gaten houden om te zien of je partij serieus genoeg is om toe te voegen aan het lijstje in Wegwijs in de Nederlandse politiek.By the way, je kan de link in je sig 'clickable' maken door er [url]-tags omheen te zetten!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |