Maar nu dan mijn vraag. Er zijn veel mensen die 2 of meer hammies hebben. Hoe zijn jullie ervaringen, veel gevechten of juist niet? Hebben jullie gescheidde kooien? Laat het ff weten.
[Dit bericht is gewijzigd door Stoei-poes op 06-05-2003 14:12]
en ik maakte ook 3 kooien aan mekaar vast, 1 was een vogelkooi en dat dak was niet stevig, er was iets tegen aan gegaan toen kon ie ontsnapen, had mij kat er weer een speeltje bij
had ie dus niet overleeft.
als ik jou was zou ik alles ff goed checken of ie echt niet kan ontsnappen.
als je er 2 wilt zet er dan een doorzichtig plaatje tussen voor een paar weken en dan kan het best wel goed gaan.
maar hamsters blijven hamsters. ze kennen altijd gaan vechten, ook al zitten ze 2 jaar in hetzelfde kooitje
Toen hadden we opeens veel meer hamsters .
Je kunt volgens mij het beste twee vrouwtjes samen zetten.
[edit] nav dit topic dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Navelpluisje op 17-07-2003 18:01]
bij elkaar te zetten in een grote kooi (70 cm breed).
Ruimte genoeg dus, maar als ik jullie bloederige verhalen lees, dan heb ik er toch liever eentje...
Zijn er ook gevallen waar dit goed is gegaan, of moet ik dit idee helemaal uit mn hoofd zetten
En als het bij iemand dan wel is goed gegaan, dan zou ik graag willen weten welke geslachten dan bij elkaar zaten (man/vrouw is bij mij geen optie )
quote:zet het maar helemaal uit je hoofd, de dierenwinkels raden het allemaal af... overigens zijn mannetjes en vrouwtjes alleen in elkaar geinteresseerd als ze bepaalde activiteiten met elkaar willen ondernemen
Op donderdag 17 juli 2003 18:01 schreef Raspberry het volgende:
Zijn er ook gevallen waar dit goed is gegaan, of moet ik dit idee helemaal uit mn hoofd zetten
quote:Mmm , dan wordt het denk ik toch een cavia, want 1 zon frummeltje in die grote kooi is misschien een beetje té riant
Op donderdag 17 juli 2003 18:35 schreef MikeyMo het volgende:[..]
zet het maar helemaal uit je hoofd, de dierenwinkels raden het allemaal af... overigens zijn mannetjes en vrouwtjes alleen in elkaar geinteresseerd als ze bepaalde activiteiten met elkaar willen ondernemen
quote:Anders neem je 2 gerbils. Die leven in het wild in groepjes, dus dat gaat wel (bijna) altijd goed.
Op donderdag 17 juli 2003 18:49 schreef Raspberry het volgende:[..]
Mmm , dan wordt het denk ik toch een cavia, want 1 zon frummeltje in die grote kooi is misschien een beetje té riant
quote:Ja maar dat zijn van die spring-spring dingen
Op donderdag 17 juli 2003 18:53 schreef The_Lizard_Queen het volgende:[..]
Anders neem je 2 gerbils. Die leven in het wild in groepjes, dus dat gaat wel (bijna) altijd goed.
'T moet straks ook op een studentenkamer komen te staan, dus maybe alsnog 1 dwerghamster=minder troep dan een cavia.
Nu heb ik twee cavia's en dat is echt aan te raden. Ze zijn altijd wakker, altijd blij en ze hebben altijd honger
Qua onderhoud zijn ze wel duurder, maar als dat niets uitmaakt zou ik voor cavia's gaan. En anders in ieder geval geen twee dwerghamsters in een kooi
Tot 1 van de 2 ziek werd, die moest toen apart en sindsdien konden ze elkaar niet meer uitstaan. We hebben later geprobeerd om ze weer bij elkaar te zetten, maar dat was pure ellende.
ok ontopic. Hamsters samen gaat bijna nooit goed. Met twee familieleden (broertjes of zusjes die van jongs af aan bij elkaar zitten en nooit gescheiden zijn geweest) heb je de kans dat het goed zou kunnen gaan. Maar als het niet goed gaat heb je een probleem. (2e hok kopen ed.) Dus, 2 hamsters is niet aan te raden.
En wie zegt dat hamsters saai zijn
Niet bij elkaar zetten dus (als broeders & zusters elkaar al uitmoorden
)
quote:Ohkee, laaaaaaaat maar.
Op vrijdag 18 juli 2003 16:13 schreef interp het volgende:
Een vriend van mij had een 'knockt-up' hamster gekocht. De 7 jongen hebben elkaar uitgemoord, nadat ze wat groter waren. Na een maand schoot er nog maar eentje over (+ moeder, die zat ergens anders)
Het bloed vloog ook rondeen mankeerde zelfs zijn hoofd! Lag boven in de kooi, het lijfje vanonder
En wie zegt dat hamsters saai zijn
Niet bij elkaar zetten dus
(als broeders & zusters elkaar al uitmoorden
)
* geen twee hammies in 1 kooi voor Raspberry*
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |