abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2003 @ 13:45:31 #1
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_10244753
Oke, ik heb een goudhamster (vrouwtje) en laatst heb ik haar kooi uitgebreid (3 kooien aan elkaar) Nu is de ruimte zo groot dat ik het een leuk idee vond om er nog een hammie bij te nemen. Ben naar de dierenwinkel gegaan en gevraagd of dit mogelijk was. Het antwoord luidde: Nee, want hammie ouder dan 6-8 weken zijn erg teratoriaal en het wordt een gevecht van leven en dood.

Maar nu dan mijn vraag. Er zijn veel mensen die 2 of meer hammies hebben. Hoe zijn jullie ervaringen, veel gevechten of juist niet? Hebben jullie gescheidde kooien? Laat het ff weten.

[Dit bericht is gewijzigd door Stoei-poes op 06-05-2003 14:12]

Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
  dinsdag 6 mei 2003 @ 13:52:21 #2
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10244975
Ik had 2 russische dwerghamsters. In het beging ging het goed, op een gegeven moment vloog het bloed in het rond. Toen hebben we maar een glaswand in de aquariumbak (wat hun hok was) geplakt.
  dinsdag 6 mei 2003 @ 13:56:51 #3
1687 poep
praat geen poep
pi_10245117
ik had ook 2 russische dwerghamsters, de één heeft de ander na een jaar vermoord...
houdt van spannend...
pi_10245128
wij hadden ook 2 hammies altijd vechten die gekken,
en ze kijken ook niet goed uit, gingen ze vechten beeten ze mij!
dat deed echt pijn

en ik maakte ook 3 kooien aan mekaar vast, 1 was een vogelkooi en dat dak was niet stevig, er was iets tegen aan gegaan toen kon ie ontsnapen, had mij kat er weer een speeltje bij
had ie dus niet overleeft.

als ik jou was zou ik alles ff goed checken of ie echt niet kan ontsnappen.

pi_10245243
wij hebben 2 hamsters in kooitje en maken wel eens ruzie maar die houden elkaar iig wel in leven.

als je er 2 wilt zet er dan een doorzichtig plaatje tussen voor een paar weken en dan kan het best wel goed gaan.

maar hamsters blijven hamsters. ze kennen altijd gaan vechten, ook al zitten ze 2 jaar in hetzelfde kooitje

dinsdag 6 mei 2003 @ 14:02:03 #6
15238 Zarathoestra
Also spreche ich
pi_10245306
Nee, twee goudhamsters in een kooi gaat niet. Ze vechten door tot er 1 overleden is. Als je ze in 1 kooi wil houden met een scheidingswand zorg dan dat ze op geen enkele wijze contact met elkaar kunnen hebben. Los laten lopen in je kamer kan af en toe wel. De zwakkere heeft dan namelijk de kans om te vluchten. Maar hou ze ook in dat geval goed in de gaten, want ze zijn echt niet vriendelijk voor elkaar. En mannetje vrouwtje maakt niet uit.
God is dood,[br] Nietzsche[br]Nietzsche is dood,[br] God
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:16:29 #7
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_10245778
Dat is dan duidelijk, dan heeft mijn hammie gewoon een belachelijk riant verblijf erbij
Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:19:53 #8
53255 BadGirly
Sweetheart
pi_10245878
Nee wat ze je ook aansmeren bij de dierenwinkel (bij mij zeiden ze dus dat het wel ging), 2 goudhamsters gaan voor 98% niet samen. Bij mij beet het vrouwtje het mannetje een gat in z'n zij. Nu hebben ze allebei een lekker grote kooi en laat ik ze af en toe aan elkaar snuffelen.
pi_10245906
Mijn zusje heeft twee vrouwtjes in een kooi, maar die gtingen elkaar bijten en nu zitten ze apart.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 6 mei 2003 @ 14:24:46 #10
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_10246029
Wij hebben 2 hamsters bij elkaar gezet, en na een paar weken hadden we er 20 Maar als je te lang wacht knokken ze tot er letterlijk eentje bij neervalt. Mocht je er echt perse 2 willen, moet je gewoon een nieuwe kooi kopen, en ze er daar allebei tegelijk inzetten. Hamsters zijn trouwens niet erg sociale dieren, ik denk dat jouw hamstertje het in z'n eentje prima heeft, helemaal met zo'n supergrote villa!
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_10246102
Hamsters zijn geen sociale dieren. Als je dan toch 2 knaagdieren wilt kun je beter ratten of muizen nemen. Die zijn net zo leuk en kunnen prima met z'n tweetjes in een kooi.
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:49:56 #12
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_10300955
Of neem 2 cavia's
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11839372
Ik had ook twee russiche dwerghamsters. Eerst twee mannetjes en omdat dat niet goed ging hebben we een mannetje door een vrouwtje vervangen.

Toen hadden we opeens veel meer hamsters .

Je kunt volgens mij het beste twee vrouwtjes samen zetten.

[edit] nav dit topic dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Navelpluisje op 17-07-2003 18:01]

donderdag 17 juli 2003 @ 17:59:50 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11839376
wordt het ook ruzie als je een hamster bij een muis zet enzo?
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 17 juli 2003 @ 18:01:10 #15
60397 Raspberry
Pink, Soft and Delicious... :)
pi_11839396
Ik ben van plan om 2 russische dwerghamsters (Zie foto )

bij elkaar te zetten in een grote kooi (70 cm breed).
Ruimte genoeg dus, maar als ik jullie bloederige verhalen lees, dan heb ik er toch liever eentje...

Zijn er ook gevallen waar dit goed is gegaan, of moet ik dit idee helemaal uit mn hoofd zetten

En als het bij iemand dan wel is goed gegaan, dan zou ik graag willen weten welke geslachten dan bij elkaar zaten (man/vrouw is bij mij geen optie )

Enz. Enz. Enz.
  donderdag 17 juli 2003 @ 18:35:31 #16
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11839963
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:01 schreef Raspberry het volgende:
Zijn er ook gevallen waar dit goed is gegaan, of moet ik dit idee helemaal uit mn hoofd zetten
zet het maar helemaal uit je hoofd, de dierenwinkels raden het allemaal af... overigens zijn mannetjes en vrouwtjes alleen in elkaar geinteresseerd als ze bepaalde activiteiten met elkaar willen ondernemen
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 17 juli 2003 @ 18:49:10 #17
60397 Raspberry
pi_11840256
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:35 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

zet het maar helemaal uit je hoofd, de dierenwinkels raden het allemaal af... overigens zijn mannetjes en vrouwtjes alleen in elkaar geinteresseerd als ze bepaalde activiteiten met elkaar willen ondernemen

Mmm , dan wordt het denk ik toch een cavia, want 1 zon frummeltje in die grote kooi is misschien een beetje té riant
Enz. Enz. Enz.
pi_11840366
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:49 schreef Raspberry het volgende:

[..]

Mmm , dan wordt het denk ik toch een cavia, want 1 zon frummeltje in die grote kooi is misschien een beetje té riant

Anders neem je 2 gerbils. Die leven in het wild in groepjes, dus dat gaat wel (bijna) altijd goed.
...
  donderdag 17 juli 2003 @ 19:02:17 #19
60397 Raspberry
pi_11840563
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 18:53 schreef The_Lizard_Queen het volgende:

[..]

Anders neem je 2 gerbils. Die leven in het wild in groepjes, dus dat gaat wel (bijna) altijd goed.

Ja maar dat zijn van die spring-spring dingen
Vind ze wel leuk hoor, maar net niet wat ik zoek denk ik.

'T moet straks ook op een studentenkamer komen te staan, dus maybe alsnog 1 dwerghamster=minder troep dan een cavia.

Enz. Enz. Enz.
pi_11852785
Ik heb ook twee dwerghamsters gehad. In de dierenwinkel zeiden ze dat dat prima kon. Ze maakten wel ruzie, dus ik weer terug naar de dierenwinkel en daar zeiden ze dat ze dat deden om de rangorde te bepalen. Niets aan de hand dus. In die tijd geloofde ik nog heilig in de kennis van de mensen van de dierenwinkel. Afijn twee weken later was er eentje dood.:'(

Nu heb ik twee cavia's en dat is echt aan te raden. Ze zijn altijd wakker, altijd blij en ze hebben altijd honger
Qua onderhoud zijn ze wel duurder, maar als dat niets uitmaakt zou ik voor cavia's gaan. En anders in ieder geval geen twee dwerghamsters in een kooi

pi_11852870
Wij hadden ook 2 dwerghamsters bij elkaar in 1 kooi, ging perfect. Af en toe een snauw naar elkaar, maar dat was eigenlijk zeldzaam.

Tot 1 van de 2 ziek werd, die moest toen apart en sindsdien konden ze elkaar niet meer uitstaan. We hebben later geprobeerd om ze weer bij elkaar te zetten, maar dat was pure ellende.

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_11854199
ok mensen ik werk dus in een dierenwinkel. En ik wil toch ff laten weten dat niet alle dierenwinkels je zomaar twee hamsters aansmeren hoor.
Wij zijn erg voorzichtig met het verkopen van dieren. Als we geen vertrouwen hebben in een klant (we hebben nogal wat rare mensen in de buurt van de winkel..) doen we zelfs ons best om een dier níet te verkopen.

ok ontopic. Hamsters samen gaat bijna nooit goed. Met twee familieleden (broertjes of zusjes die van jongs af aan bij elkaar zitten en nooit gescheiden zijn geweest) heb je de kans dat het goed zou kunnen gaan. Maar als het niet goed gaat heb je een probleem. (2e hok kopen ed.) Dus, 2 hamsters is niet aan te raden.

vrijdag 18 juli 2003 @ 16:07:07 #23
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11861847
Bij mij eindigde het in een gevecht dus zou het niet aanraden...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11862000
Een vriend van mij had een 'knockt-up' hamster gekocht. De 7 jongen hebben elkaar uitgemoord, nadat ze wat groter waren. Na een maand schoot er nog maar eentje over (+ moeder, die zat ergens anders)
Het bloed vloog ook rond een mankeerde zelfs zijn hoofd! Lag boven in de kooi, het lijfje vanonder

En wie zegt dat hamsters saai zijn

Niet bij elkaar zetten dus (als broeders & zusters elkaar al uitmoorden )

vrijdag 18 juli 2003 @ 18:28:34 #25
60397 Raspberry
pi_11864529
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 16:13 schreef interp het volgende:
Een vriend van mij had een 'knockt-up' hamster gekocht. De 7 jongen hebben elkaar uitgemoord, nadat ze wat groter waren. Na een maand schoot er nog maar eentje over (+ moeder, die zat ergens anders)
Het bloed vloog ook rond een mankeerde zelfs zijn hoofd! Lag boven in de kooi, het lijfje vanonder

En wie zegt dat hamsters saai zijn

Niet bij elkaar zetten dus (als broeders & zusters elkaar al uitmoorden )

Ohkee, laaaaaaaat maar.

* geen twee hammies in 1 kooi voor Raspberry*

Enz. Enz. Enz.
  † In Memoriam † vrijdag 18 juli 2003 @ 18:42:53 #26
34726 Fratz
Max
pi_11864777
en bovendien, die van mij waren dus twee vrouwtjes, zusjes, dat is drie jaar lang goed gegaan, nu is er eentje dood (weet niet of het natuurlijk was of dat de ander er de hand in heeft gehad) en een kannibalen aanblik wil ik je absoluut besparen!! mijn levende hamster heeft die dooie haar kop lekker op zitten knabbelen namelijk!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')