quote:
Op maandag 5 mei 2003 12:30 schreef DainBramage het volgende:[..]
Eeehm.....waar zijn de foto's van de Grolsch fabriek ??
quote:Weet niet zeker of je er nog in kan. Zoveel staat er niet meer van dat kasteel overeind.
Op maandag 5 mei 2003 07:41 schreef YPPY het volgende:[..]
Niet veel te bieden? En kasteel is echt gaaf!
Kun je daar nog binnen?
En een aardbevingsscheur vind je ook niet overal.
Misschien nog wel het vermelden waard is het gemeentehuis wat aan het kasteel verbonden is, simpel gezegd.
Het behoorde tot het complex, als ik het goed heb heette het De Tiendschuur.
Het bovenste plaatje is het bovenaanzich van het complex, met het rode als het gemeentehuis. Middenin ligt de kasteelruine.
De onderste foto is zoals het vroeger was, de middelste is het gerestaureerde gemeentehuis.
quote:Thanks, toch nog een beetje waardering voor m'n werk
Op maandag 5 mei 2003 17:55 schreef Fogerty het volgende:[..]
Mooi gedaan! Ik wist dat ik het hoofdstukje 'Nijmegen' met een gerust hart aan iemand anders over kon laten
Ik woon trouwens OOK in de Indische buurt.[knip]
quote:Je hebt nog het Dalems poortje, het Gorcums museum, Buiten den Waterpoort, de Lingehaven en Damen Shipyards is natuurlijk op zich ook een boegbeeld van Gorinchem
Op zondag 4 mei 2003 19:07 schreef YPPY het volgende:Gorinchem
[afbeelding]

Het wapen

Overview

De Grote Kerk en de Oude Maas gezien vanaf Zwijndrecht.

Een stukje haven nabij de Grote Kerk.

Een stukje gracht nabij de Grote Kerk.

de Wolwevershaven

Een stuk gracht en Voorstraat, de langste winkelstraat van Nederland.

De waterbus, pendelt met een max snelheid van 50km/h tussen diverse steden om en rond Dordt.
En verder is er nog een heeeeele hoop kunst&cultuur te zien maar dan moet je zelf maar komen kijken
Mijn woonplaats bevindt zich op zo`n kleine 100 km afstand van São Paulo, een stad met een geschat inwonersaantal van 18 miljoen.

São Paulo, het New York van Zuid Amerika, de stad die nooit slaapt. Beroemd om z'n restaurants en uitgaansleven, berucht om z'n overvallen en sloppenwijken.

Laten we São Paulo -dat zich op ong. 1 km hoogte bevindt- achter ons en vertrekken we richting Atlantische ocaan. De snelweg is beroemd in heel Brazilie vanwege z'n vergezichten.

Als je hem elke dag voor woon-werk verkeer moet rijden valt het je niet meer zo op, maar het is inderdaad een heel mooie weg

En zo hobbelen we dus onder goede temperaturen door tot we in Santos aankomen.

Santos -een stad met iets meer dan een miljoen inwoners- en direkte omgeving zijn een populaire toeristische trekpleister voor de Paulistas. Afgezien van een ruim aanbod aan bars, restaurants en discos is voor de toeristen verreweg het allerbelangrijkst: het strand !

Met name tijdens Nieuwjaar en Carnaval is het niet-gezellig druk.

Maar zodra de toeristen weer zijn verdwenen, halen de locals opgelucht adem en is het ruime strand weer ons eigendom.

In tegenstelling trouwens tot de algemene opvatting: topless is verboden in Brazilie. Wat wel overeenkomt met de algemene opvatting: de string is zeer populair.

Door de week speelt het dagelijks leven van de Santisten zich voor een groot deel af op het strand en kinderen leren al van zeer vroeg de basale strandsporten

Maar ook met andere sporten komen we aardig mee ![]()

Hoewel het went, blijft het wel vreemd (en een luxe) om te wonen in een plaats waar andere Europeanen graag op vakantie komen en daar lang voor moeten sparen. 's Avonds langs het strand slenteren -en niet op vakantie zijn- blijft een heerlijk gevoel. Ook de tropische temperaturen helpen.

Wonen in Brazilie, met uitzicht op het strand: ik raad het een ieder aan !
(of kom eerst eens langs als toerist)
natuurlijk het Noorder Dierenpark:
De kartbaan:

Veenpark:
De geweldige bossen:
De 3 sterren hotel 'de Giraf' en daar zitten ook nog verschillende zalen in, waar o.a. 1 maand geleden een NK-toernooi voor Darten werd gehouden (Co Stompe, Vincent v/d Voort enz)
En ik ga met de tourist naar een wedstrijd van de BVO Emmen in het Unive Stadion:
Als er een toerist in mijn Groningse woonplaats thesinge zou komen breng ik hem eerst naar:

De korenmolen "Germania"

De oude Kloosterkerk. Het was een onderdeel (het kapelletje) van het 14e eeuws klooster "Germania" in ons dorp. Of het kapelletje ook in de 14e eeuw gebouwd is weet ik niet.
Verder is er nog de Oude Smederij en zouden we kunnen kanoën. En op het eind een biertje in huiskamercafe 't Jopje.
Tja... wat valt er over te vertellen... tis eigenlijk 1 grote buitenwijk. De meeste mensen komen dus dan ook maar voor 1 attractie:
Het US. Space en Rocket Museum. Met onder andere fullsize Saturn, Mercury en Space Shuttle. Hier word ook spacecamp voor kinderen gehouden. Verder hebben we hier nog wat state parks op minder dan een uur rijden (Cathedral Caverns State Park, Guntserville State Park)
Space & Rocket Museum:
Downtown Huntsville:
voor meer info: www.huntsville.org
![]()
[edit]ff de foto's naar een wat normaler formaat gewijzigd!
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 15-12-2003 19:26]
Sint Servatiusbrug
Vrijthof:

Stadspark:

Maastricht is certainly the place to be!
quote:Gepost op 11 mei. Daar ben je lekker snel bij.
Op maandag 15 december 2003 18:33 schreef Liejannuh het volgende:
Lieve Vicz, wil jij je plaatjes wat kleiner maken?? Er zijn ook mensen die geen megasupersnelle verbinding hebben (en je moet toegeven, 860 k en 1,5 mb is wel een beetje overdreven groot voor een plaatje!)
quote:Hmmmm.... dan moet ik het zeker zelf doen!
Op maandag 15 december 2003 18:45 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Gepost op 11 mei. Daar ben je lekker snel bij.
ik heb overigens wel een smoes waarom ik er toen niets van gezegd had?!
Lag namelijk nog in het ziekenhuis of was er net een halve dag uit ofzo!
quote:Toevoeging
Op maandag 15 december 2003 00:52 schreef g1id het volgende:
[afbeelding]
Maastricht Centraal Station
[afbeelding]Sint Servatiusbrug
[afbeelding]Vrijthof:
[afbeelding]
[afbeelding]Stadspark:
[afbeelding]
[afbeelding]Maastricht is certainly the place to be!
Markt, stadhuis:
Pietersberg, grotten:
Bonnefanten museum:
Stokstraat
helpoort:
nog leuker dus.
quote:De rondleiding die ze hebben heb ik vorige week gedaan en is best wel okee! Gratis en je kunt goed doorzuipen.
Op maandag 5 mei 2003 20:59 schreef QyRoZ het volgende:
[afbeelding]
Morgen mag natuurlijk niemand in Gouda ontbreken tijdens de traditionele kaarsjesavond:
.
quote:Ik kom zelf uit Malden (vlakbij Nijmegen) maar denk dat je de Molenstraat er ook wel bij kan noemen met al z'n café's. En eventueel ook nog wel het Koningsplein.
Op maandag 5 mei 2003 12:28 schreef Iesie het volgende:
Natuurlijk hoort de oudste stad van Nederland hier ook bij: Nijmegen
We hebben hier de hoogste toren ter wereld !
Het Chiang Kai Shek memorial
Typisch stadsbeeld in de wijk Peitou
Er is een heetwater bron binnen de stadsgrenzen, heet genoeg om eieren in te koken
Taipei heeft meer dan 2 miljoen inwoners, maar net buiten de stad heb je mooie groene bergen (ca 1.000m hoog). Op de foto zie je ook heetwater bronnen en zwaveldampen die uit de grond opsteigen.
Woonde eerst in Rotterdam. Hier vind ik het toch een stuk mooier.
quote:Alstublieft
Op woensdag 17 december 2003 17:50 schreef bigbianca het volgende:
We doen doen het gewoon nog een keer: (althans een poging daartoe)
quote:Wat is het leukste plekje van Middelburg? Waar je gewoon geweest móet zijn als je toch in de buurt bent? En het leukste terras in de zomer? Is er een speciale plek in de haven waar ik moet gaan kijken?
Op woensdag 17 december 2003 17:52 schreef bigbianca het volgende:
Helaas, gaat niet werken bij mij. Anyway, Middelburg dus.Maar ach, je kan de foto's ook hier vinden:Woonde eerst in Rotterdam. Hier vind ik het toch een stuk mooier.
Mooi en pittoresk stadje aan de kop van noord-holland. Het is misschien klein, maar het heeft stadsrechten:![]()
Geschiedenis
Het begon allemaal rond het jaar 1000. Enkhuizen, een stad met een rijke historie. Verschillende monumenten herinneren ons nog aan de voorbije tijden. En nog steeds wordt dagelijks Enkhuizen gekenmerkt door waar het allemaal mee begon: landbouw en visserij.
Wandelend door de historische binnenstad worden we velerlei geconfronteerd met gebouwen die nog uit vroegere periodes afstammen. Zo verkreeg Enkhuizen haar stadsrechten in 1355. De verlening van die stadsrechten is te zien in het boek dat aan het balkon van het stadhuis hangt.
Enkhuizen wordt ook wel De Haringstad genoemd. En dat is niet voor niets. Ten tijde van de 15e en 16e eeuw floreerde Enkhuizen door de haringvisserij. In het stadswapen en gemeentelijke vlaggen is dit goed terug te zien aan de drie haringen. Enkhuizen is aan drie zijden omsloten door water, wat door de haringen gesymboliseerd wordt.
Naast haringvisserij zorgde het paalkistrecht, evenals de handel op de Oostzeelanden, Engeland, West-Afrika en Indië voor enorme kapitalen. Maar Enkhuizen kende niet alleen goede tijden. Door de belangrijke handelsligging heeft Enkhuizen heel wat oorlogsdreiging te verduren gehad. Ook deze tijden worden nog gekenmerkt door de Drommedaris, de vesting en de muur.
Voor de uitgebreide geschiedenis van de stad, volg de volgende link, is nogal veel text
http://www.enkhuizen.nl/tDocumenten/detail.asp?pKey1=206180803
Heeft een aantal mooie plekken:
De Drommedaris: oude defensiepoort, beschermde de haven tegen... wie dan ook.![]()
Het Zuiderzee Museum ( http://www.zzm.nl/ )
Een oude haven, heel wat geschiedenis enz... Mooie stad. En natuurlijk cafe De Slof
Nog wat historische foto's zoeken...

Veghel
Waar woon ik nu?

Anaheim California USA
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |