abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_22193677
quote:
Op vrijdag 24 september 2004 20:04 schreef BabeWatcher het volgende:
Wanneer komt hij nou?
nooit..... (in ieder geval niet in voor 2012)

De snelheid is te berekenen, mede door de wetten van Keppler en deze man. Makkelijk is het niet, maar het is te berekenen.
je komt dan op de volgende formule:
(*)
a is the maximum distance of Planet X, or 469 AU. R is the distance at which you want to know the time; in this case, when Planet X passes the Earth, or 1 AU. r is a dummy variable, which means it has no value to plug in, it's the variable you are integrating. M is mass and G is again Newton's constant.
Nu ben ik niet zo goed in het oplossen van zulke formules, maar op deze pagina staat een tabel met uitgewerkte antwoorden.
een aantal:
---tijd------AU---KM
6 months-2.9---435
3 months-1.7---255
2 months-1.2---180
1 month--0.64---96
Tijd is de tijd voor impact met aarde, AU is astronomical Unit (afstand aarde -zon) KM is afstand in KM tussen planeet x en de aarde

Elke verdubbeling qua tijd levert eenafstand op van minder dan het dubbele. Als we nu wel bij een verdubbeling van tijd een verdubbeling van afstand nemen, is het makkelijker rekenen, maar is de berekende afstand in werkelijkheid kleiner.
Het duurt nu nog 8 jaar tot 2012. de afstand op 6 maanden is 2.9AU
in 1 jaar is dat 2,9 x 2= 5.8AU
in 8 jaar is dat 5.8 x 8= 46.4AU (6960KM)

De afstand van pluto tot de zon is ong. 40 AU. Planeet x is dus nu in de buurt van pluto. Echter hij schijnt wel 4x zo groot te zijn als de aarde. Pluto is 5 keer zo kleine als de aarde, dus planeet X is 20 keer groter dan pluto... Dit zou zelfs een amateur astronoom in zijn achtertuin moeten zien..
Al met al onwaarschijnlijk dat in 2012 niburu/planet x langs komt.

tenzij nu net die planeet zich niet houdt aan de universele wetten van de zwaartekracht en die van keppler

(*) http://faculty.trumbull.kent.edu/gallant/freefall.htm
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22194339
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 17:38 schreef niburu het volgende:
Als je informatie wilt van de planeet Niburu of van Nesara en van andere onderwerpen kun je es kijken op onze website www.niburu.nl. Staat ook een brief op die vandaag naar Minister President Balkenende is gefaxt.De kamerleden en de media hebben de brief ook ontvangen via de mail. De waarheid moet toch es naar buiten.
Je moet eens voor de gein kijken op die niburu site...
een aantal quotes..
quote:
Ten eerste is het natuurlijk uitzonderlijk dat verschillende volkeren er over geschreven hebben en voorspeld hebben dat in het jaar 2003 deze planeet terug zal keren in ons sterrenstelsel. Tevens hebben ze voorspeld dat het jaar 2012 een belangrijk jaar zal worden voor de aarde en haar bewoners, waar Niburu een grote rol zal spelen.
2003?? Ik heb niets gemerkt van niburu...jullie?
Ik zet me geld dan ook maar niet in op 2012...
quote:
Ten tweede is ons gebleken dat de huidige wetenschap meer weet over Niburu en er zelfs bewijzen voor heeft dat deze al in ons sterrenstelsel is. De politiek en media proberen angstvallig deze informatie stil te houden, maar voor degenen die er naar zoeken is alle informatie beschikbaar
Kan op de hele site niet zien dat de overheid bekend is met niburu en daar ook bewijzen voor heeft.. Waaruit is dan gebleken dat balkie er vanaf weet?
quote:
Ten derde is ons gebleken dat de politiek en media meer weten over Niburu. Officieus zijn ze zelfs bereid toe te geven dat Niburu bestaat en al in ons sterrenstelsel is. Officieel is echter een ander verhaal, zij krijgen van hogerhand namelijk opgelegd deze informatie niet vrij te geven en zonodig te ontkennen dat Niburu bestaat of zelfs bewijzen aan te voeren waaruit zou blijken dat het om een fabeltje gaat.
moet ik hier nog op in gaan? Afgezien van het feit dat dit punt hetzelfde is als vorig puntje..

En dat was pas pagina 1...

Op pagina 2 staan "bewijzen" dat er iets aan zit te komen:
quote:
Mars : de atmosfeer is aanzienlijk dikker geworden (twee keer zo dik)
Elke keer als er "lente en zomer" aanbreken op mars, smelt een zeer groot gedeelte van het bevroren CO2. Dit komt dus vrij als koolstofdioxide gas. De atmosfeer wordt dan spectaculair dikker en de "lucht"druk stijgt enorm
quote:

Maan : begint een atmosfeer te krijgen samengesteld uit natrium. Dr. Dmitriev verklaard: "rond de maan bevindt zich een 6.000 km dikke natrium laag, deze laag is nog nooit eerder gemeten. De laag is nieuw.
Deze laag is niet nieuw. Op deze site uit 1999 staat een wetenschappelijke oorzaak voor deze laag.
quote:
Aarde : in bovenste laag van de atmosfeer begint zich HO gas te vormen, gas hoort hier in deze hoeveelheid helemaal niet voor te komen.
Op deze site staat het volgende:
Below the thermosphere is the mesosphere (100 - 50 km) in which the temperature decreases as the altitude increase. In this region, OH, H, NO, HO2, O2, and O3 are common, and the most prominent chemical reactions are:
H2O + h v --> OH + H
H2O2 + O --> OH + OH.

Met andere woorden, HO gas is een gewoon voorkomend gas, en wordt gewoon steeds bijgemaakt. Een andere reactie is die van methaan gas en zuurstof, waarbij ook HO wordt gevormd..
Wij als mensen produceren nog steeds een heleboel afval gassen, is dan dus niet zo gek dat HO toeneemt.
quote:
Venus : duidelijke stijging in lichtsterkte en helderheid.
De bepaling van de lichtserkte (albedo) is niet zo makkelijk te doen:
Zelfs met de waarnemingen van de pioneer sondes geven geen eenduidig antwoord. Met andere woorden, het is nog niet te berekenen wat de lichtsterkte is van venus, laat staan dat er een verandering kan worden gezien...
http://www.bearfabrique.org/Catastrophism/venus/mesohead.html
quote:
Jupiter : grote energie uitstoot dat een geïoniseerde stralingsbuis kunnen waarnemen welke gevormd wordt tussen haar maan IO. Deze energiestraal is recentelijk gefotografeerd.
Ook is het magnetische veld meer dan verdubbeld.

Dat de "energiestraal"pas recentelijk is gefotografeerd, wil niets zeggen over de ouderdom.. Het is al vrij lang bekend dat er een energie/gas uitwisseling is tussen IO en jupiter..
quote:
Over de hele wereld maken we groeiende verstoringen in de weerpatronen mee, waardoor oogsten mislukken. De activiteit van de vulkanen heeft sterk toegenomen. Aardbevingen komen vaker voor en zijn zwaarder, 7.0 op de schaal van richter.De rotatie van de aarde is langzaam aan het vertragen, de zeespiegel stijgt, bossen sterven af. Veel diersoorten worden inmiddels met uitsterven bedreigt. Ziektes en bacteriën heersen over onze planeet.
Broeikaseffect/vervuiling anyone?
quote:
Kortom aanwijzingen voor mogelijke terugkeer van Niburu zijn er in overvloed te vinden in ons dagelijks leven. Wordt het niet eens tijd bewust te worden van de tijd waarin we leven??????
Ach.. wie aanwijzingen wil zien, ziet ze al in een omgevallen boom... Helaas staan de beide pagina's over niburu vol met onjuistheden, achterhaalde feiten en pseudowetenschap...

helaas is het niet mogelijk om direct naar de niburu pagina's te linken, maar op www.niburu.nl staat links onder het stukje over niburu.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_22194346
De meeste sites claimen het volgende over Planet X/niburu:

a- Planet X een rol heeft gespeeld in de vorming van de aarde, door middel van een botsing en is daardoor in een baan rond de zon gekomen met een omlooptijd van 3600 jaar.
b- Men verwacht de aanwezigheid van de planeet omdat "iets" de banen van uranus en neptunus verstoort.
c-Men heeft het object zelfs echt "gezien" met behulp van een infrarood satelliet (IRAS)

Om bij punt A te beginnen, in een ver verleden zou er een planeet zijn tussen mars en jupiter. Deze planeet zou zijn gebotst op de aarde, waardoor er volgens sumirische legenden een halve aarde zou zijn ontstaan, met alle continenten aan de ene kant.
De overblijfselen van de andere planeet zouden in een baan om de zon zijn geslingerd met een omlooptijd van 3600 jaar. Het weer langskomen van deze planeet zou dus voor "dingen" zorgen, bijvoorbeeld verandering, vernietiging etc..

Dit alles zou dus zijn gebeurd volgens Sumirische legenden en het restant is dus de zogenaamde planet X. Het zou een grootte hebben van 4 x de aarde. Dit object zou verantwoordelijk zijn voor de afwijkende banen van uranus en neptunus. Echter nasa claimt inmiddels dat na meer onderzoek de banen van die twee planeten veel beter te verklaren zijn dan door planet X.
quote:
There is no known Planet X or 10th planet in our solar system. Scientists have been looking for about a hundred years. It was believed that such a planet was required to explain the orbital characteristics of the outer planets Uranus and Neptune. Many searches have been performed and, to date, no evidence of such a planet has emerged. In addition, better information about the masses of outer planets has also now shown that no other planets are necessary to explain the planetary orbits.
Het is echter wel zo dat veel wetenschappers inderdaad vermoeden dat er ooit een botsing geweest is tussen de toen zeer jonge aarde en een andere planeet. Dit is waarschijnlijk het ontstaan geweest van onze maan. Er zijn echter geen enkele aanwijzingen dat de botsing ook nog een derde "overlevende" had, laat staan dat deze dan een baan kreeg van 3600 jaar om de zon en dat deze 4 x zo groot is als de aarde.

Dan blijft puntje C over.
In 1983 stond er een artikel in de washington post dat NASA het object gezien zou hebben met de IRAS, een satelliet met infra rood camera's. Niets is echter minder waar. Een van de onderzoekers van het betreffende project, Tom Chester zegt:
quote:
Several times per year, IPAC gets the same question about:

Is there any truth to the rumor that IRAS discovered a very distant mystery celestial body beyond Pluto about 4 times the size of earth and moving in our Direction?
The short answer is "no", no one has demonstrated that IRAS observed any solar system body at a distance beyond the known planets
Met andere woorden, er is geen enkel bewijs. (en natuurlijk kwamen er allerlei mensen die weer claimden dat de regering de informatie achter hield... )

Het wordt echter nog erger als je weet dat niburu een paar jaar terug ook al werd gebruikt om een grote verandering of zelfs vernietiging te voorspellen.
Volgens Mark Hazelwood en Nancy Leider, twee believers in de niburu theorie, zou planet X in 2003 langskomen en van alles veroorzaken.. We weten nu, in 2004, dat het niet zo was.. En in 2012? Wie weet.... maar ik gok er niet op

het 2012 verhaal staat op zich los van het al dan niet bestaan van de planeet niburu

links:
site van Tom Chester, astronoom in het IRAS team
NASA
Onze grote vriend Bad astronomy
Site over Niburu
C. Sagan
  zaterdag 25 september 2004 @ 15:25:33 #204
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22195202
quote:
Het is echter wel zo dat veel wetenschappers inderdaad vermoeden dat er ooit een botsing geweest is tussen de toen zeer jonge aarde en een andere planeet.
lees eens "The run-away planety theorie" van Thomas van Flandern (Meta research)

hier nog een interesante link

http://www.metaresearch.org/solar%20system/eph/eph2000.asp
quote:
het 2012 verhaal staat op zich los van het al dan niet bestaan van de planeet niburu
precies...is door doomdenkers erbij gehaald in het geval dat hun vorige datum niet klopte ! (deze zal later ook wel opgeschoven worden tot het einde van de UNIX klok )
pi_22195475
quote:
Op zaterdag 25 september 2004 15:25 schreef merlin693 het volgende:

[..]

lees eens "The run-away planety theorie" van Thomas van Flandern (Meta research)

hier nog een interesante link

http://www.metaresearch.org/solar%20system/eph/eph2000.asp
[..]
is inderdaad wel een interessante link, maar bedoel je nu dat niburu het resultaat is van een explosie?
quote:
precies...is door doomdenkers erbij gehaald in het geval dat hun vorige datum niet klopte ! (deze zal later ook wel opgeschoven worden tot het einde van de UNIX klok )
Maar dan nog, niburu zou een omlooptijd hebben van 3600 jaar. Tussen nu en 3600 jaar geleden is hij dus minimaal 1x langs gekomen..Ten eerste zou een planeet 4x zo groot als de aarde absoluut opgevallen zijn, maar waar zijn de geschriften? en ten tweede, waarom zou hij bij de komende passage wel een boel verandering veroorzaken, en de talloze keren, en vooral de laatste keer, niet?

En over het einde van de wereld?
Misschien zeggen de mensen in 9998 wel dat de wereld vergaat op 31 december 9999, want onze huidige datum notatie kan alleen jaren aan van 4 cijfers...
C. Sagan
  zaterdag 25 september 2004 @ 15:46:55 #206
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22195583
quote:
Maar dan nog, niburu zou een omlooptijd hebben van 3600 jaar. Tussen nu en 3600 jaar geleden is hij dus minimaal 1x langs gekomen..Ten eerste zou een planeet 4x zo groot als de aarde absoluut opgevallen zijn, maar waar zijn de geschriften? en ten tweede, waarom zou hij bij de komende passage wel een boel verandering veroorzaken, en de talloze keren, en vooral de laatste keer, niet?
ze (sitchin)spreken niet over een stabiel omloopstijd/baan maar over een die tussen de 3200 en 4500 ligt geloof ik ! (zou ik ff moeten nakijken ).

en over het opgevallen zijn, er zijn griekse mythen die over een tijd dat er 2 manen aan de hemel stonden spreken !.

heel speculatief ..ik weet het !

[ Bericht 0% gewijzigd door merlin693 op 25-09-2004 15:54:41 ]
pi_22201254
kortom: hoax !
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_22208488
Planet X; met alle respect voor de opzet van TRU, maar wie gelooft daar nu in?
pi_22213621
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_22233092
quote:
Op zondag 26 september 2004 01:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
Planet X; met alle respect voor de opzet van TRU, maar wie gelooft daar nu in?
niemand (meer) mag ik hopen..

ik heb op dit moment geen bronnen bij de hand, maar ik heb het al vaker gepost in andere topics in dit forum:

Allereerst is Planet X gewoon een mooie naam voor een 'ontbrekende factor'.
Planet X was een naam die de NASA hanteerde om een afwijking in de baan van Uranus (correct me if im wrong.. tijdje geleden allemaal voor mij deze materie) te verklaren..
De ene na de andere theorie ontstond..totdat een handige wetenschapper een foutje in de oorspronkelijke berekening van de baan van Uranus ontdekte. Wat bleek nou..Uranus wijkt helemaal niet af van de berekende/verwachtte baan.. dus weg Planet X.
pi_22233929
Planet X ?

Was dat niet in Irak ?

http://abcnews.go.com/sec(...)iraq_main030515.html
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_22234050
quote:
Op maandag 27 september 2004 12:47 schreef UncleScorp het volgende:
Planet X ?

Was dat niet in Irak ?

http://abcnews.go.com/sec(...)iraq_main030515.html
lol
pi_22234188
wel weird dat ze die missie "Operation Planet X" noemen ...

Irak wordt nog meer vernoemd in space-ufo-topics
De Toren van Babel zou zogezegd in Irak gelegen hebben, en dan verder nog de stargate enzo ...

Zit er meer achter Irak ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_22237662
quote:
Op maandag 27 september 2004 13:00 schreef UncleScorp het volgende:
wel weird dat ze die missie "Operation Planet X" noemen ...

Irak wordt nog meer vernoemd in space-ufo-topics
De Toren van Babel zou zogezegd in Irak gelegen hebben, en dan verder nog de stargate enzo ...

Zit er meer achter Irak ?
De ongeving van Irak is natuurlijk het gebied waar de vroegste beschavingen ontstonden.. Het gebied heeft een rijke historie, echter zowel door de lokale omstandigheden (woestijn, hoge temperaturen) als de politieke omstandigheden (al sinds mensenheugenis een "vijand" van het westen) is er nog heel veel nooit onderzocht.

gebrek aan feiten en kennis levert mysteries en spannende verhalen op...
C. Sagan
pi_22251885
Misschien ben ik nu wel heel para. Maar ik hou mij er dus ook mee bezig. En ik zat de troonrede te bekijken. Beatric had een broche opgespeld met daar op een zon met puntjes er om heen, ik heb er iig 9 geteld, maar was niet zeker van de 10de.
En nu ben ik het zat.
  dinsdag 28 september 2004 @ 02:45:15 #216
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22252137
was 't geen driehoek met zonnestralen ?

mantel van Sauniere

[ Bericht 59% gewijzigd door merlin693 op 28-09-2004 02:58:05 ]
  dinsdag 28 september 2004 @ 02:57:32 #217
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_22252174
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:45 schreef merlin693 het volgende:
was 't geen driehoek met zonnestralen ?
die zou mooi zijn geweest
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 28 september 2004 @ 02:59:20 #218
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22252183
nog ff plaatje kijken joh heb lang gezocht !
  dinsdag 28 september 2004 @ 03:02:33 #219
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_22252195
ik heb veel reacties van je gelezen op het forum en je bent een van de meest interessante op het hele truth forum heb in het verleden veel gelezen over de priorij van sion, illuminati, tempeliers etc. en jij wakkert die interesse die ik ooit heb gehad weer aan .. weet niet hoeveel informatie jij allemaal hebt, maar ben erg benieuwd eigelik
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  dinsdag 28 september 2004 @ 03:05:10 #220
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22252198
dit ssort reacties strijken mijn ego ! dus ben blij dat het gewaardeerd is ! zal mijn wegen voortzetten !
  dinsdag 28 september 2004 @ 03:19:47 #221
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22252219
let op dit teken

dinsdag 28 september 2004 @ 03:24:56 #222
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_22252227
eigelik heeft dit weinig meer te maken met niburu nietwaar?
pi_22252390
quote:
Op dinsdag 28 september 2004 02:01 schreef Dabenzo het volgende:
Misschien ben ik nu wel heel para. Maar ik hou mij er dus ook mee bezig. En ik zat de troonrede te bekijken. Beatric had een broche opgespeld met daar op een zon met puntjes er om heen, ik heb er iig 9 geteld, maar was niet zeker van de 10de.
ja, ik denk dat je nu aardig paranoia aan het worden bent...

Bea doet echt geen broche op om de ingewijden te waarschuwen dat niburu er aan komt..

trouwens er staan volgens mij 8 rondjes om de middelste heen..

zijn trouwens niet eens rondjes, alleen de middelste en diegene daarnaast.. Rest lijkt meer vierkantig...

[ Bericht 16% gewijzigd door The_stranger op 28-09-2004 06:32:15 ]
C. Sagan
pi_22309624
Ik heb nog eens nagezocht waar die mythe van niburu nu vandaan (kan) komen.

Allereerst is er het babylonische scheppingsepos 'Enoema Elish' uit de 12e eeuw voor Christus. Hierin wordt de schepping van de aarde beschreven:

Het monster Tiamat krijgt het aan de stok met Mardoek, hoofd van het Babylonische godenpantheon. Mardoek wint, en splijt Tiamat, waarmee hemel en aarde ontstaan.

Na dat hele gebeuren, was de aarde een platte schijf en bestond het uit water. Uit dat water onstaat land en daarop het leven. In de mythologie zijn vier primaire goden, geassocieerd met aarde, lucht planten en kennis. Deze goden worden steed smeer aangevuld tot er meer dan 100 zijn.

De grondlegger van de huidige Niburu theorie, de heer Sitchin, vatte het epos letterlijk zo op. Hij is van mening dat Mardoek een zwerfplaneet is met een omlooptijd van 3600 jaar. Deze planeet kwam in botsing met Tiamat, wat het ontstaan van de aarde veroorzaakte. Op de volgende passage van mardoek, kwamen de bewoners van die planeet op aarde. Zij hebben de mens geschapen door apen genetisch te modificeren.
Elke passage van mardoek (niburu) doet iets met de aarde. De oorspronkelijke bewoners hebben aarde weer verlaten toen een pasaage van mardoek een zondvloed veroorzaakte (zoals je ziet, past allemaal precies in onze hedendaagse mythes)
Andere passages hebben geleidt tot allerlei gevolgen, sommigen negatief, andere positief, zoals de uitvinding van georganiseerde landbouw.

Hoe komt Sitchin nu van een mythisch verhaal over een god en monster op een planeet?
Sitchin claimt dat de soemeriërs een hieroglyph hadden dat zowel planeet, omlooptijd en 3600 jaar betekende, namelijk "shar". Da's niet helemaal juist.
Ze hadden wel een hieroglyph dat 3600 betekende, en dat is inderdaad "shar", echter in het epos wordt het hieroglyph "sharru" gebruikt. Een klein verschil, echter iedereen met een beetje kennis van oude talen weet dat juist kleine verschillen in de schrijfwijze grote verschillen kan hebben qua betekenis. Voor planeet en omlooptijd hadden ze helemaal geen hieroglyph.
"sharru" betekent koning en werd ook gebruikt voor de naam Mardoek in het scheppingsepos. De bewering van Sitchin dat het een planeet met een omlooptijd van 3600jaar betrof, is dus op zijn minst een vertaalfout..
Wat blijkt verder, de soemeriërs gaven de, voor hun zichtbare, planeten ook koninklijke namen. Jupiter werd door hun Mardoek genoemd. SItchin heeft waarschijnlijk gelezen dat een planeet Mardoek, en dus "sharru" werd genoemd, en heeft dat:
-verkeerd vertaald in planeet, omlooptijd en 3600 jaar
-aan een verkeerde planeet toegeschreven.

Waar komt de naam niburu vandaan?
In het oude geschrift bestaat een woord "neberoe". Dat is het zelfstandig naamwoord voor "veerboot".
In het eerder genoemde scheppingsverhaal wordt door de god Mardoek, jupiter vergeleken met een veerboot, Neberoe:

'Hij die zonder moe te worden het midden van de oceaan oversteekt, laat zijn naam Neberoe, hij die het midden (van de oceaan) aanhoudt, zijn.'

Sitchin, die op dit punt toch al in de war was, verwarde dus Jupiter met een niet bestaande planeet en noemt die neberoe (niburu)

Veel van de theorie van Sitchin valt dus met alle vertaalfouten en onjuistheden. Hij voert echter wel 1 interessant stuk bewijs, een kleitabel van ong 3000 v.c. Hierop staat een bol met 11 ander bollen er om heen. Volgens hem zou dat de zonn met 9 planeten voorstellen. De tiende bol was onze maan en de elfde dus niburu. Echter dat is ook het enige stukje bewijs, waarbij gezegd boet worden dat uit geen enkel geschrift verder blijkt dat ze op de hoogte waren van de planeten voorbij jupiter, wat wel gesuggereert wordt door het kleitablet. Op ander kleitabletten uit die tijd staan ook abstracte versieringen, mogelijk zijn de bollen ook een versiering?

Als laatste is het grappig dat van die vele goden uit de Soemerische mythologie een groep de "annuna" werden genoemd. DIt wordt vaak vertaald als "annunaki". Deze naam komt regelmatig naarvoren in aangepaste niburu theoriën...

staat ook in het topic over dat in 2012 de aarde vergaat, maar ik vind dat het niet ook wel op zijn plaats is
C. Sagan
  donderdag 30 september 2004 @ 18:46:26 #225
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22313109
was dat niet omdat een leider/hoofd van het volk Anu genoemd werd en annuna/anunaki de af stammelingen van moest betekenen ?

kun je mischien de bron van de "Shar" Sharru" uitleg geven ! (sitchin heeft een keer tegenover een aantal scolars gezeten en waarom hebben ze deze fout dan niet toen al aangekaart )
pi_22316854
http://www.sitchiniswrong.com/sitchiniswrongcontentpage.htm
iemand had ooit deze link hier op fok gezet
wordt oa in uitgelegd dat het tablet waarop 12 planeten te zien zouden zijn (zon en maan meegerekent) dit helemal niet kan voorstellen omdat ze toen een ander symbool voor de zon hadden dan voor de sterren
en het symbool wat uitgelegd is als zon een ster voorstelt
en dat er 2 keer de naam van een waarschijnlik belangrijk persoon opstaat 1 maal de naam van iemand anders + de tekst uw dienaar

verder dat ze voor maar 5 planeten een naam hadden dus hoogstwaarschijnlijk verder geen planeten kenden.
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_22317051
mischien wat offtopic maar ik blijf het verbazend vinden hoeveel het verhaal van marduk en tiamat lijkt op een bepaald verhaal uit de bijbel alleen is de motivatie van de aanval iets anders
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
pi_22326954
heb hier eindeloze discussies over gevoerd met o.a bram vermeulen op de website van de rvu geloof ik. Bram had namelijk een programma op tv waarin hij dit hele verhaal uit de doeken deed. als je je erin gaat verdiepen is het werk van Sitchin werkelijk tenenkrommend. Echt ongelovelijk zoals die dingen las die hij wilde lezen.

hier nog te vinden:
http://www.rvu.nl/forum/viewtopic.php?t=329

en de andere topics:
http://www.rvu.nl/forum/viewforum.php?f=7
  maandag 4 oktober 2004 @ 14:47:55 #229
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_22395900
misschien wel intressante site voor dit topic www.earth-history.com met veel informatie mbt nibiru etc etc
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_22396177
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 14:47 schreef gigatech het volgende:
misschien wel intressante site voor dit topic www.earth-history.com met veel informatie mbt nibiru etc etc
er wordt zelfs het verzinsel de Necronomicon op die site aangehaald
  maandag 4 oktober 2004 @ 15:06:26 #231
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22396331
quote:
"Demons and Monsters" also called Nephilim and Anakim, they were the offspring of the unions between :

"The Children of God" and "The Children of Cain"

"The Devil and his companions" and "The Children of Cain"

"The Watchers" and the children of Cain"
hehehe...zie de herkomst van de naam Anakin in StarWars !
  maandag 4 oktober 2004 @ 15:11:05 #232
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_22396432
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 14:59 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

er wordt zelfs het verzinsel de Necronomicon op die site aangehaald
vertel eens dan , waarom is het een verzinsel
pi_22396687
een verzinsel dat begonnen is door H.P. Lovecraft en uitgebreid is door andere schrijvers waar hijzelf ook matriaal van gebruikte en in de loop der jaren tot ver na zijn dood uitgebrijd met oa mythologie van sumerie en dergelijke
quote:
To Robert E. Howard (August 14, 1930):

Regarding the solemnly cited myth-cycle of Cthulhu, Yog-Sothoth, R'lyeh, Nyarlathotep, Nug, Yeb, Shub-Niggurath, etc., etc.--let me confess that this is all a synthetic concotion of my own, like the populous and varied pantheon of Lord Dunsany's Pegana. The reason for its echoes in Dr. de Castro's work is that the latter gentleman is a revision-client of mine--into whose tales I have stuck these glancing references for sheer fun. If any other clients of mine get work placed in W.T., you will perhaps find a still-wider spread of the cult of Azathoth, Cthulhu, and the Great Old Ones! The Necronomicon of the mad Arab Abdul Alhazred is likewise something which must yet be written in order to possess objective reality. Abdul is a favourite dream-character of mine--indeed that is what I used to call myself when I was five years old and a transported devotee of Andrew Lang's version of the Arabian Nights. A few years ago I prepared a mock-erudite synopsis of Abdul's life, and of the posthumous vicissitudes and translations of his hideous and unmentionable work Al Azif...--a synopsis which I shall follow in future references to the dark and accursed thing. Long has alluded to the Necronomicon in some things of his--in fact, I think it is rather good fun to have this artificial mythology given an air of verisimilitude by wide citation. I ought, though, to write Mr. O'Neail and disabuse him of the idea that there is a large blind spot in his mythological erudition!
quote:
To Robert E. Howard (October 4, 1930):

...I read the Arabian Nights at the age of five. In those days I used to dress up in a turban, burnt-cork a beard on my face, and call myself by the synthetic name (Allah only knows where I got it!) of Abdul Alhazred -- which I later revived, in memory of old times, to confer on the hypothetical author of the hypothetical Necronomicon!
quote:
To William Frederick Anger (Aug. 14, 1934):

Regarding the dreaded Necronomicon of the mad Arab Abdul Alhazred--I must confess that both the evil volume & the accursed author are fictitious creatures of my own--as are the malign entities of Azathoth, Yog-Sothoth, Nyarlathotep, Shub-Niggurath, &c;. Tsathoggua & the Book of Eibon are inventions of Clark Ashton Smith, while Friedrich von Junzt & his monstrous Unaussprechlichen Kulten originated in the fertile brain of Robert E. Howard. For the fun of building up a convincing cycle of synthetic folklore, all of our gang frequently allude to the pet daemons of the others--thus Smith uses my Yog-Sothoth, while I use his Tsathoggua. Also, I sometimes insert a devil or two of my own in the tales I revise or ghost-write for professional clients. Thus our black pantheon acquires an extensive publicity & pseudo-authoritativeness it would not otherwise get. We never, however, try to put it across as an actual hoax; but always carefully explain to enquirers that it is 100% fiction. In order to avoid ambiguity in my references to the Necronomicon I have drawn up a brief synopsis of its 'history'... All this gives it a sort of air of verisimilitude.
en anders kan je in de bibliotheek van Arkham naar 1 van de 3 orginelen vragen als je deze plaats aan de west kust van amerika kan vinden dan licht iig vlak bij Insmouth :p
  maandag 4 oktober 2004 @ 15:26:27 #234
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22396788
Dus Abdul Alhazared heeft niet bestaan ? en het boek is niet in 450 na christus in damascus geschreven ?
pi_22396842
jawel als 5 jarige H.P. lovecraft die arabier speelde na het lezen van arabian nights :p
  maandag 4 oktober 2004 @ 15:29:32 #236
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22396862
is dit overduidelijk aangetoond of kan dit netzogoed een verzinsel zijn ?
pi_22396950
uhm behalve een verhaal dat H.P Lovecraft heeft geschreven over de geschiedenis va de necronimicon inclusief dat een van de copien in het latijn in de bibliotheek van Arkham licht(een verzonnen plaats aan de oost kust van amerikaa vlakbij Insmouth met zijn inwoners die de nakomelingen zijn van mensen en reptielachtige wezens)
heeft hij bij een vraag of het waar is het altijd toegegeven dat het een verzinsel is

maar als je er niet nar vroeg was dit de geschiedenis van de Necronomicon
quote:
History of the Necronomicon
by H.P. Lovecraft

Original title Al Azif -- "azif" being the word used by Arabs to designate that nocturnal sound (made by insects) suppos'd to be the howling of daemons.

Composed by Abdul Alhazred, a mad poet of Sanaá, in Yemen, who is said to have flourished during the period of the Ommiade caliphs, circa 700 A.D. He visited the ruins of Babylon and the subterranean secrets of Memphis and spent ten years alone in the great southern desert of Arabia -- the Roba el Khaliyeh or "Empty Space" of the ancients -- and "Dahna" or "Crimson" desert of the modern Arabs, which is held to be inhabited by protective evil spirits and monsters of death. Of this desert many strange and unbelievable marvels are told by those who pretend to have penetrated it. In his last years Alhazred dwelt in Damascus, where the Necronomicon (Al Azif) was written, and of his final death or disappearance (738 A.D.) many terrible and conflicting things are told. He is said by Ebn Khallikan (12th cent. biographer) to have been seized by an invisible monster in broad daylight and devoured horribly before a large number of fright-frozen witnesses. Of his madness many things are told. He claimed to have seen fabulous Irem, or City of Pillars, and to have found beneath the ruins of a certain nameless desert town the shocking annals and secrets of a race older than mankind.fn He was only an indifferent Moslem, worshipping unknown entities whom he called Yog-Sothoth and Cthulhu.09

In A.D. 950 the Azif, which had gained a considerable tho' surreptitious circulation amongst the philosophers of the age, was secretly translated into Greek by Theodorus Philetas of Constantinople under the title Necronomicon.10 For a century it impelled certain experimenters to terrible attempts, when it was suppressed and burnt by the patriarch Michael. After this it is only heard of furtively, but (1228) Olaus Wormius made a Latin translation later in the Middle Ages, and the Latin text was printed twice -- once in the fifteenth century in black-letter (evidently in Germany) and once in the seventeenth (prob. Spanish) -- both editions being without identifying marks, and located as to time and place by internal typographical evidence only.11 The work both Latin and Greek was banned by Pope Gregory IX in 1232, shortly after its Latin translation, which called attention to it.12 The Arabic original was lost as early as Wormius' time, as indicated by his prefatory note;fn and no sight of the Greek copy -- which was printed in Italy between 1500 and 1550 -- has been reported since the burning of a certain Salem man's library in 1692.13 An English translation made by Dr. Dee was never printed, and exists only in fragments recovered from the original manuscript.14 Of the Latin texts now existing one (15th cent.) is known to be in the British Museum under lock and key, while another (17th cent.) is in the Bibliothèque Nationale at Paris. A seventeenth-century edition is in the Widener Library at Harvard, and in the library of Miskatonic University at Arkham. Also in the library of the University of Buenos Ayres.15 Numerous other copies probably exist in secret, and a fifteenth-century one is persistently rumoured to form part of the collection of a celebrated American millionaire. A still vaguer rumour credits the preservation of a sixteenth-century Greek text in the Salem family of Pickman; but if it was so preserved, it vanished with the artist R.U. Pickman, who disappeared early in 1926. The book is rigidly suppressed by the authorities of most countries, and by all branches of organised ecclesiasticism. Reading leads to terrible consequences. It was from rumours of this book (of which relatively few of the general public know) that R.W. Chambers is said to have derived the idea of his early novel The King in Yellow.16
--------------------------------------------------------------------------------

Chronology
Al Azif written circa 730 A.D. at Damascus by Abdul Alhazred

Tr. to Greek 950 A.D. as Necronomicon by Theodorus Philetas

Burnt by Patriarch Michael 1050 (i.e., Greek text). Arabic text now lost.

Olaus translates Gr. to Latin 1228

1232 Latin ed. (and Gr.) suppr. by Pope Gregory IX

14.. Black-letter printed edition (Germany)

15.. Gr. text printed in Italy

16.. Spanish reprint of Latin text
  maandag 4 oktober 2004 @ 15:43:03 #238
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22397172
Thanx

ikzelf dacht altijd dat de necronomicon een add-on op "The eygyptian book of the dead " was ?

Hier "The egyptian book of the dead "

http://www.xs4all.nl/~jmt(...)0of%20the%20Dead.pdf

Necronomicon editie als ode aan Aleister crowley

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/necronomicon.pdf

De normale (zo ik meen )

http://www.xs4all.nl/~jmt1970/files/The%20Necronomicon.pdf

P.S. _beestje_ ik heb nog een heleboel van dit soort occulte geschriften inonline formaat ! als je intesse hebt hoor ik het wel ( jmt1970@xs4all.nl )
pi_22397354
in de ode aan de het grote beest staat dat leefde van 1875 tot 1975
hij is gestorven in december 1947 met de leeftijd van 72 jaar
enhet gerucht gaat dat zn laatste woorden een vloek waren gericht op de dokter die hem geen heroine meer voor wilde schrijven :p

en er is na de dood van lovecraft een simon necronomicon geschreven enzo
maar ik neem aandat degene die die boeken geschreven hebben een redlijke kennis (gehad) zullen hebben over sumerie enzo en zeker over crowley
  maandag 4 oktober 2004 @ 16:02:22 #240
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22397584
Klopt !! hetzelfde jaar waarin Tesla overleed ! en dat van die Heroine heb ik ook gehoord ja ! de Junk
  maandag 4 oktober 2004 @ 16:13:31 #241
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_22397826
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 15:21 schreef -Beestje- het volgende:
een verzinsel dat begonnen is door H.P. Lovecraft en uitgebreid is door andere schrijvers waar hijzelf ook matriaal van gebruikte en in de loop der jaren tot ver na zijn dood uitgebrijd met oa mythologie van sumerie en dergelijke
[..]

[..]

[..]

en anders kan je in de bibliotheek van Arkham naar 1 van de 3 orginelen vragen als je deze plaats aan de west kust van amerika kan vinden dan licht iig vlak bij Insmouth :p
k das leuk maar er wordt helemaal niet geschreven op die site dat het NECRONOMICON boek klopt
er staat " it is described fully in the Enuma Elish and in the BASTERDIZED version found in the NECRONOMICON "
H.P. Lovecraft zoog een groot gedeelte uit zijn duim en vulde dat aan met texten ed van andere geschriften om het geloofwaardig over te laten komen (of zo iets)
pi_22398304
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 15:43 schreef merlin693 het volgende:
P.S. _beestje_ ik heb nog een heleboel van dit soort occulte geschriften inonline formaat ! als je intesse hebt hoor ik het wel ( jmt1970@xs4all.nl )
bedankt voor het aanbod
ik heb iig deze link in mn favorieten staan
http://www.sacred-texts.com/index.htm
ook wel handig als ik iets op wil zoekken
  maandag 4 oktober 2004 @ 16:44:31 #243
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22398551
Kijk dat is nou een mega Link !! bedankt
pi_22399258
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 16:13 schreef gigatech het volgende:

[..]

H.P. Lovecraft zoog een groot gedeelte uit zijn duim en vulde dat aan met texten ed van andere geschriften om het geloofwaardig over te laten komen (of zo iets)
Lovecraft heeft het hele boek verzonnen, mede ter ondersteuing van zijn Cthulhu mytos..

Maar zoals veel van zijn elementen wordt het voor (deels) waar aangenomen...

Wat dan wel weer een goed compliment is voor de magnifieke schrijfstijl van Lovecraft..
C. Sagan
  maandag 4 oktober 2004 @ 18:01:04 #245
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_22400392
Dan kan ik het "Conjuration of the Watcher " ritueel dus achterwegen laten ! LOL
pi_22400753
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 18:01 schreef merlin693 het volgende:
Dan kan ik het "Conjuration of the Watcher " ritueel dus achterwegen laten ! LOL
ik denk dat je dat gerust kan doen ja
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')