JEZUS wat mooi...!!
stukjes uit het interview :
quote:
The June issue of the UK car magazine EVO has an exclussive 5 page interview with Kazunori Yamauchi..... they caught up with him at the recent UK Millbrook testing event (mentioned in the TVR thread). In the article there are 8 pictures which appear to be from GT4 (sorry I haven't got a scanner!)..... most appear to be renders but two look very interesting...... the first shows what appears to be replay action on the Tsukuba circuit, the second shows a reply view of an EVO VIII Tommi Makinen rally car crossing the finishing line of the Grand Canyon - Tuweep rally course!Some photos from Millbrook showed the following cars...... TVRs (as previously reported), Jaguar (maybe Type R?), Noble M12 GTO, Aston Vantage convertible, Rolls Royce/Bentley, Leading Edge RT240, Caterham Fireblade, Triumph TR6? and a selection of vintage cars that I didn't recognise.
Other snippets from the interview:
"GT4 is due out by Xmas 2003"...... believe that when I see it especially as it was implied that this was a UK release!
"over 1000 cars will be included in GT4"
Can't wait!
Kan niet wachten
quote:PS2 only
voor welke console(s) gaat deze game uitkomen???
Thanks Strollie75, ik zat er al aan te denken waarom ik er geen ''centraal topic'' van gemaakt had
En ik heb een import ps2
Maar als je het speelt ziet het er altijd alweer anders uit.. replays zijn vaak wel mooi maar moet natuurlijk ook mooi zijn als je rijd..
quote:
Op zaterdag 3 mei 2003 17:39 schreef wc-eend het volgende:
als het goed komt er ook een schade model in deel 4, hopelijk kan je die ook uit zettenanders haal ik de eerste bocht niet eens
quote:Nope, alles is volgens het blad waar het in staat ingame.
Ziet er zeker mooi uit. Alleen jammer dat dit prerendered is, en dus niet wat je te zien krijgt ingame.
quote:Op Gaming Age is er een discussie gaande, iemand heeft een GT3 pic van die Tommi Makkinen rally auto naast bovenstaande gezet, en wat bleek : Het ''car-model'' is vrijwel hetzelfde !
als dit ingame is, eet ik me onderbroek op man
Wat bovenstaande plaatjes mooi maakt zijn de backgrounds, en de perfecte belichting...
Dus als Polyphony nu 1,5/2 jaar lang gewerkt heeft aan de achtergronden/omgevingen en de belichting/schaduwen op grafisch gebied, de gameplay verbeterd heeft, een goed schade-model erin verwerkt heeft, en dezelfde car-models gebruikt als GT3, dan wordt GT4 absoluut het allermooiste race-spel ooit.(want zeg nou zelf, aan het detail in de auto's zelf hoeft weinig meer gewerkt te worden, die zagen er in GT3 al nagenoeg perfect uit)
quote:Godver wat cool
Op zaterdag 3 mei 2003 20:39 schreef PBateman1978 het volgende:
Die pic waar ik t over had :
quote:Moet je hem ook niet wegdoen natuurlijk hè
Op zondag 4 mei 2003 11:25 schreef Bastard het volgende:
Tegen die tijd maar weer een PS2 op de kop tikken
quote:
New Gran Turismo 4 ShotsUK car magazine EVO recently conducted an interview with Gran Turismo series producer Kazunori Yamauchi, and a few details, as well as screenshots of the game, were released.
In terms of game details, little was revealed, but the game is scheduled for Christmas 2003 release and should have over one thousand cars. The article also mentions that the Gran Turismo team, now seventy large, is taking the equivalent of one man month to model each car.As for the screenshots, some of them look to be from replays from the game, while others are just photographs of team members testing out cars. Still, a quick look at the in-game shots and it's clear that Gran Turismo 4 is looking incredible. The shots taken in what seems to be a Grand Canyon-esque track implies that rally racing will be making a return, and two track screens show a Deep Forest level, as well as a Seattle circuit.
We'll have a ton of new information about Gran Tursimo 4 after the game is officially unveiled at next week's E3 conference. Don't forget to check out the screens linked in the media page below.
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 10:26 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Wat een lelijke screens
quote:Slechte scans uit een autoblad, echt mooie screen zullen we wel na de E3 Beurs te zien krijgen!
Op dinsdag 6 mei 2003 10:27 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat een lelijke screens
quote:
Op dinsdag 6 mei 2003 10:26 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Die graphs
quote:Vind het onduidelijk om er nu al wat over te zeggen, vergeet niet dat de replay bij deel 3 er ook enorm goed uitzag.. maar het ligt wel in de lijn van verwachtingen dat deze het gaat overtreffen.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:09 schreef Chocobo het volgende:[..]
idd wat oude banen, maar met een gerucht van honderd nieuwe banen kan dit niet stuk
Die graphs
en geruchten heb ik niets aan
quote:Kom op Gijs,....... je van iedereen moet weten dat dit de meester onder de racegames is en dat het komende deel het vast weer gaat overtreffen
Op dinsdag 6 mei 2003 14:44 schreef Bastard het volgende:[..]
Vind het onduidelijk om er nu al wat over te zeggen, vergeet niet dat de replay bij deel 3 er ook enorm goed uitzag.. maar het ligt wel in de lijn van verwachtingen dat deze het gaat overtreffen.
en geruchten heb ik niets aan
quote:Ja, ik verwacht het wel, maar zie nog weinig. Wellicht na de E3 dat ik echt enthausiast kan worden...
Op dinsdag 6 mei 2003 14:45 schreef Chocobo het volgende:[..]
Kom op Gijs,....... je van iedereen moet weten dat dit de meester onder de racegames is en dat het komende deel het vast weer gaat overtreffen
quote:Geruchten gaan ook over de AI, hoe meer jij loopt te beuken, hoe gemener hun ook worden.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:52 schreef Strolie75 het volgende:
Ik verheug me persoonlijk het meest op het schademodel! Afgelopen met in een scherpe bocht in een groep tegenstanders beuken om deze in te halen. Nu moet er echt gereden worden.
quote:Een goede AI zou ook heerlijk zijn! Dus tegenstanders die zich menselijk gedragen en ook wel eens een foutje maken! Het zou te gek zijn als elke tegenstander een eigen persoonlijkheid zou krijgen, sommige rijden dan agressiever dan anderen.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:53 schreef Bastard het volgende:
Geruchten gaan ook over de AI, hoe meer jij loopt te beuken, hoe gemener hun ook worden.
Dus doe je je best met netjes rijden en niet afsnijden, heb je de heerlijkste race.
En bumping is racing.
quote:Voor Schumacher dan...
Op dinsdag 6 mei 2003 14:56 schreef Strolie75 het volgende:[..]
En bumping is racing.
quote:Voor Raikonnen was bumping einde racing.
Op dinsdag 6 mei 2003 14:56 schreef Bastard het volgende:
Voor Schumacher dan...
GT4 video
mooiste racer op welk platform dan ook, OOIT !
quote:Dat geeft niks maar de link sucked
Op dinsdag 13 mei 2003 09:31 schreef PBateman1978 het volgende:
crosspost :GT4 video
mooiste racer op welk platform dan ook, OOIT !
quote:Bij mij werken de link en het filmpje wel hoor...
Dat geeft niks maar de link sucked De movie werkt niet
[Dit bericht is gewijzigd door PBateman1978 op 13-05-2003 10:26]
quote:De link idd wel, maar de link sucked omdat het filmpje niet werkt
Op dinsdag 13 mei 2003 10:24 schreef PBateman1978 het volgende:[..]
Bij mij werken de link en het filmpje wel hoor...
quote:Een beetje slecht?!?
Op dinsdag 13 mei 2003 10:24 schreef trance_fan het volgende:
klopt. die link werkt wel maar het filmpje niet. (en ja ik heb quiktime)
Maar Gran Turismo 3 was ook zo dat de het grafies (ik bedoel ingame) een beetje slecht was maar bij de replay echt om te
Ik kan me blijven vergapen aan die fantastische ingame-graphics!!
Oke, je hebt niet die leuke effecten uit de replay, zoals de opstijgende warmte vanaf het asfalt, maar die reflecties van de omgeving (m.n. in tunnels) en de opgloeiende remschijven zijn zo mooooooi!
quote:Owkee misschien een beetje verkeerd gevormd het was slechter als de graphics in de replays
Op dinsdag 13 mei 2003 11:19 schreef MrTinux het volgende:[..]
Een beetje slecht?!?
Ik kan me blijven vergapen aan die fantastische ingame-graphics!!
Oke, je hebt niet die leuke effecten uit de replay, zoals de opstijgende warmte vanaf het asfalt, maar die reflecties van de omgeving (m.n. in tunnels) en de opgloeiende remschijven zijn zo mooooooi!
quote:
The Online Arena, which sits alongside the Career (Gran Turismo) and Arcade modes, allows up to 6 players to race head-to-head on any of GT4's stunning tracks, as well as including chat functionality and an in-depth menu screen. As well as being able to compare performances in the game, GT4 players will be able to interact about all kinds of auto-related topics. Whether or not you'll be able to go on to try and flog your twelve-year-old Escort remains to be seen, but it seems fairly inevitable that it'll become one of the hottest communities on PS2.
quote:
GT4 is quite literally crammed with automotive goodness; up to 100 tracks and over 500 authentic vehicles, from vintage through to modern. In contrast to previous GT titles, there's an increased emphasis on real world tracks, which include New York City, the Grand Canyon and the Tsukuba racing circuit.
6 player online racing, 100+ banen, 500+ auto's........
En is dat een grijze BMW 7 serie waar ie achter rijdt in een flits op 3/4 van die film tegen het einde? Daarna zie je nog een superkorte flits van een 6 tal bolides in een bocht, die zilvere achter die concept Viper, is dat niet een McLaren F1?
Filmpje op pauze zetten en dan met de scollbar plaatje voor plaatje bekijken gaat makkelijker. Die Grand Canyon baan ziet er trouwens wel heel erg goed uit.
quote:Ferrari's en Lambo's zou ik maar niet op rekenen. Licenties, weet je.
Op dinsdag 13 mei 2003 20:13 schreef michelos het volgende:
Ferrari's? Lambo's? Nog niks van gezien, iemand? Hopelijk morgen wel de bevestiging van het aantal auto's en welke, en ook het schademodel. Online is in ieder geval al zwaar okay.
quote:
En is dat een grijze BMW 7 serie waar ie achter rijdt in een flits op 3/4 van die film tegen het einde? Daarna zie je nog een superkorte flits van een 6 tal bolides in een bocht, die zilvere achter die concept Viper, is dat niet een McLaren F1?
De Pagani Zonda (zit ook in GT3, trouwens)
Overigens ziet het er allemaal netjes uit (met name die woestijn!) maar om heerlijk te zijn vind ik het een beetje tegenvallen, als je het filmpje vergelijkt met de foto's in dit topic. Maar goed, het gaat ook allemaal ontzettend snel en de kwaliteit is ook niet je-van-het.
* MrTinux gaat GT4 gelijk kopen want is zeker dat het de huidige koning (GT3 ) wel gaat overtreffen... maar toch geloof ik niet dat er een schademodel in komt, meer dan 100 tracks en meer dan 500 auto's, zolang het niet officieel bevestigd is....
quote:Zou klote zijn. PGR2 op de Xbox krijgt ook de hele reutemeteut, inclusief de nieuwe Enzo Ferrari, en als er iets is wat Sony heeft dan is het geld voor licenties, zeker voor het PS2 paradepaardje Gran Turismo.
Op dinsdag 13 mei 2003 20:52 schreef MrTinux het volgende:Ferrari's en Lambo's zou ik maar niet op rekenen. Licenties, weet je.
Dat fabrikanten problemen met schade hebben is nog tot daaraantoe (al vind ik dat persoonlijk aanstellerij) maar ze zijn toch echt wel te licensen. Maar ik hoor er zo weinig over dat je wel eens gelijk zou kunnen krijgen.
quote:Het zou misschien een oudere 7 serie kunnen zijn want de jouwe is dat nieuwste model, maar als je naar het logo kijkt dan kan het bijna geen BMW zijn nee. Zo ingezoomed lijkt het nog meer op het Toyotalogo.
Nee, dus (kijk naar de knipperlichten) - het logo lijkt iets van Mercedes, maar correct me if I'm wrong.
quote:Yep, dacht ik al, zat al te twijfelen.
De Pagani Zonda (zit ook in GT3, trouwens)
Senks for the screens, afwachten op morgen dan maar voor meer info.
quote:
En is dat een grijze BMW 7 serie waar ie achter rijdt in een flits op 3/4 van die film tegen het einde?
quote:Yep, dat is em geloof ik ja. Had het eigenlijk ook al moeten zien aan hoe ie doorhangt naar een kant terwijl ie geen scherpe bocht rijdt en de vrij smalle kont. Een 7-serie is veel breder en GT carphysics zijn bijna realistisch dus een 7serie hangt ook niet zo door.
Op woensdag 14 mei 2003 01:33 schreef rafro het volgende:
Het is een Infiniti G35, het luxemerk van Nissan.
Ze worden o.a. in Amerika verkocht. Deze zit trouwens ook in GT Concept.
Ik ben wel weer wat hoopvoller gestemd want ik heb nu net ergens gelezen dat al die nieuwste knaller-auto's allemaal goed bewaard zijn tot morgen de officiele presentatie van start gaat. Wat vandaag plaatsvond was meer een algemene presentatie waarin de de hoofdman achter Polyphony D. in de grote Sony pre-presentatie een beetje over GT4 wat mocht toelichten. Maar 'saved the best for last'...zei men op een site die ook op de E3 was.
Misschien dus toch nog flink wat surprises morgen (vandaag) in de carlist en wie weet toch ook nog damage, en als dat niet mogelijk is in ieder geval een betere collision-modelhoop ik. 500 cars zegt de een, en 2000 de ander, das ook nogal een verschil.
Graphics valt uiteraard niet veel meer beter aan te doen en men zegt : net iets scherper, iets ronder, net iets betere textures, net iets betere lichteffecten etc. Het moet dus vooral in A.I., carlist, tracks, verbeterde gameplay en onlineplay zitten (met 6 spelers GT'en op breedband tegen elkaar onlinegamen is op zich al heel aardig vooruitzicht...). Ik zag trouwens op een forum een goed geinformeerde gebruiker (die totnutoe veel had aangekondigd wat zou komen omdat ie contacten bij de Sony had, en allemaal nog kloppend) zeggen dat ie zeker nog dit jaar uit zou komen, en volgens hem ook in PAL. Eerst zien, dan geloven.
Ook nog geen officiele bevestiging van het aantal auto's of welke, wel zeker meer dan 500 zei ie gisteren al.
US-versie komt in december 2003 uit. Dus toch nog geen PAL, zal wel weer voorjaar 2004 worden.
Meerdere pages van 35 screens, waaronder een aantal nieuwe van de show van gisteren en ook van die van vandaag, klik hier. http://www.gamekult.com/tout/jeux/fiches/J000001043_screenshots.html?maj=1&typeMedia=150008&images=7
IGN press-release van pre-show gisteren :
quote:
May 13, 2003 - At the Sony Computer Entertainment America pre-E3 press conference today, Polyphony Digital President Kazunori Yamauchi officially debuted Gran Turismo 4, the fourth in the series that has sold more than 32 millions units worldwide (on PS and PS2).After months of speculation by the game press, Yamauchi confirmed GT4 will indeed be playable online. SCEA gave no firm dates for release, nor did it unveil how many cars or what types of cars will be available. However, we did see several cars in the game worth noting, including Mini Coopers, RX-7s, Mercedes and more.
While Yamauchi didn't provide obvious facts, he certainly delivered crystal clear clues. He stated he wanted to include more cars in GT4 than in any GT game has ever before (GT2 included more than 500 vehicles), which backs our belief that GT4 may have 1,000 cars in all. Additionally, he said that GT4 would provide a life cycle for gamers, meaning that there will be more cars than ever, covering the history of cars from their birth to the present. In other words, expect to see old sports cars from all over the world dating back to the first racing cars ever.
Yamauchi, who also produces the game, explained there will be five areas of improvement in the next in the series including improved car physics; more human-like opponent AI; more and better looking cars; more realistic courses (including real courses from all over the world), and as already mentioned online play.
"When I recall Gran Turismo 3, I remember I didn't have to worry because it was the first GT on PS2," said Yamauchi. "But this won't work for the second one. For the past two years we have traveled to many areas all over the world in search for the greatest locations and cars. We hope to improve the landscapes and to make them beautiful, as beautiful as they can be with the presence of a car."
SCEA showed a video collage of Polyphony's worldwide travels in search for excellent tracks, exotic locations and realistic looks at the courses, environments and more.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:32 schreef michelos het volgende:
Volgens verscheidene bronnen is vandaag gezegd dat er geen schademodel komt in GT4.
quote:Op zich wel, maar GT is nu eenmaal geen DestructionDerby/GTA. Als ik er echt over nadenk vind ik dat ook niet het belangrijkste, ik wil liever een nog realistischere race, met slimmere A.I. en betere collision tussen auto's. Het is wel altijd cooler met rondvliegende onderdelen, maarja.
Op woensdag 14 mei 2003 17:42 schreef Strolie75 het volgende:
Als je bij GT3 vol een bocht ingaat en een andere auto in zijn flank ramt dan had ik zelf meer een hekel aan het gebrek aan dat crash-realisme dan aan het gebrek aan rondvliegende auto-onderdelen. Je kon iemand de bergwand in rammen en zelf op volle snelheid doorgaan. Daarmee kon je dus met heel lomp rijgedrag je a.h.w. afzetten tegen je tegenstanders en dan ook nog top laptijden clocken. Dat rijmt natuurlijk niet met de op zich erg realistische handeling van de auto's inclusief alle afstellingen.
Heb trouwens wel nog wat opgevangen van dat een duitse versie ook nog eventueel in december te krijgen zou zijn volgens een Sony-Duitsland medewerker. Zo niet, dan valt het op zich misschien toch nog wel mee met de PAL-release want GT3 kwam eind april uit in Japan en dik 2 maanden erna al op PAL omdat het nu eenmaal geen FF of een adventure is waarbij de taal en synchronisatie van stemmen/graphics helemaal bijgewerkt moet worden. Als dat nu weer zo gaat dan misschien toch febr 2004 al (men heeft inmiddels ook een veel groter aantal werknemers wegens GT3 succes dus de conversie kon sowieso wel eens sneller komen dan toen).
quote:Gelijk heb je.. dat zou toch het vernieuwende aspect zijn!!
Op woensdag 14 mei 2003 17:42 schreef Strolie75 het volgende:[..]
quote:Nou misschien niet schade maar een beter collision systeem bedoel ik eigenlijk,......
Op donderdag 15 mei 2003 07:52 schreef TAG-Speedy het volgende:
Nou liever geen schade, of je krijgt zo'n half werk actie als bij Need for Speed/DTM driver of als ze het realistisch willen doen ligt half gran turismo spelend gameland er na de eerste bocht uithoort imho niet in een arcade racer.
Alhoewel een deukje hier en daar best leuk zou zijn
The Car List (So Far)
There were about 25 cars shown in this three level demo, many of them entirely new. They range from old classics to current hot rods to old American muscle cars to current sports cars and rally cars. There will also be Formula Type Cars in GT4.
The full demo list includes:
Alpine Renault 1600S
Nissan Fair Lady 240AG
Subaru Impreza Rally Car
Subaru Impreza WRX Sti
Mitsubishi Evo VII Rally
Mitsubishi Lancer Evo VIII
Chevrolet SSR
Lotus Europa Special
Chevrolet Corvette Stingray 350
Chevrolet Camaro Z28 302
Isuzu Giulla Spirit 117 Coupe GTA
Toyota Corolla Levin 1600 GT Apex
Plymouth 'Cuta 440-6
Pontiac GXP
Toyota Supra 2.5 Twin Turbo
Honda Prelude Type S
Suzuki Cappuccino
Chevrolet Chevelle SS 464
Pontiac GTO
Chrysler Prowler
Pontiac Vibe GT
Chevrolet SS12
Nissan Z Unlimited Edition
Honda RSX-R Unlimited
We can only eagerly anticipate the other 475 cars during the course of the next year...
OMG
MOVIES
1 parcours worden er 4:
normaal, gespiegeld, achteruit, achteruit gespiegeld.
Zo tikt het natuurlijk hard aan
Unmissable shots and sizzling insider details on the most realistic driving game in history!
21:25 After being wowed by GT4 footage at Sony's E3 press conference on Tuesday, we were gagging to know more about PS2's hottest game. And in a special demo to select members of the press yesterday afternoon, we got to take a closer look at the game in action and find out more about GT4's killer features.
Kazunori Yamauchi, head of Polyphony Digital's Gran Turismo team, confirmed that GT4 will feature 500 different cars, including standard models, convertibles, modified motors, souped-up racers and "historically significant" vehicles.
As well as realistic environments from locations around the world including New York, Paris, London and the Grand Canyon, GT4 will also feature licensed circuits from every corner of the globe, including tracks from Japan, Europe and the United States, bringing the total number of courses to over 100.
Yamauchi-san also elaborated on his press conference claim that GT4 features a completely new physics engine that makes the cars perform in a more realistic manner.
He revealed that GT4 had been tested against real-life trials on the Tsukuba race course in Japan, and that professional drivers had clocked times which were virtually identical to the performance of expert GT4 players, proving that the game is as close to real racing as possible.
Yamauchi went on to say that the new physics engine also makes the cars easier to handle, and that players new to the world of GT won't find themselves spinning out of control so easily as they try to master the controls.
The AI of the rival drivers has also been tweaked to make them seem more 'human', with computer controlled racers showing more consideration for other racers on the track and avoiding slamming into the back of other vehicles as they burn around tight corners. He also said that the computer controlled cars would learn from their mistakes this time, making for an incredibly tough challenge on the harder difficulty settings.
Off the race track, Yamauchi also says that GT4 will offer gamers a more rewarding experience. Players will be able to visit virtual museums to take a closer look at GT4's classic cars (and take them for a spin, of course), and second-hand car dealers will also be available where players can test drive motors that are five or ten years old to see how they compare to their shiny new counterparts.
Yamauchi also gave more details on the special GT4 steering wheel that's being developed by peripherals supremos, Logitech, in association with Polyphony Digital.
The GT4 wheel will feature 900 degree rotation lock-to-lock, just like most modern motors, making for more natural steering and allowing players complete control when tackling tracks in dangerous conditions. The wheel will also feature stronger force feedback that reflects different cars and driving conditions in a more convincing manner, along with improved steering precision, all the buttons you'd normally find on a Dual Shock controller and an independent gear stick.
As far as online gaming is concerned, Yamauchi revealed that up to six cars will be able to compete at the same time. Unfortunately, he also revealed that the game will not support Sony's forthcoming PS2 Headset for car-to-car chat as he didn't want to risk compromising graphical quality or car physics.
He also hinted that the finished game will allow players to modify their car's appearance as well as it's engine, but he wouldn't be drawn any further on what customisation options gamers will be offered.
The presentation ended with a video that showed Yamauchi and his team visiting locations around the globe to take measurements which were used to make the tracks as realistic as possible. Amazingly, when the game footage kicked-in it was almost impossible to tell the difference between real-life video pictures and the in-game action. Without a doubt, it's the best looking driving sim. in the history of videogames.
quote:Ik ook, dat maakt het allemaal veel leuker!
Op donderdag 15 mei 2003 07:46 schreef Chocobo het volgende:
Ik hoop wel op schade
quote:Die had je al aan moeten schaffen voor GT3
Op donderdag 15 mei 2003 12:40 schreef Steve-O het volgende:
Je zou bijna een ps2 gaan aanschaffen voor dit spel
Damn dit spel wordt weer meesterlijk, na Half-Life 2 toch wel de titel waar ik het meest naar uitkijk. Alleen jammer van die Formule wagens, vind ik wat minder (die Polyphony's waren grappige bonus wagens, maar om daar nu er nog meer van te krijgen ) maar goed er staan nu heel veel auto's tegen over om het te compenseren.
Schade kan je shaken, door licenties wordt dat nooit goedgekeurd voor al die merken en ik vind het ook niet erg, blijft toch een arcade game en dan krijg je dus die NFS schade's (zwaar on realistische schade's en toch volle snelheid door ploffen), nee mooi houden zo. Laat ze die tijd maar in de AI steken die kan nog wel wat hulp gebruiken, al hoop ik die met de online mogelijkheden niet meer nodig te hebben
quote:Als de ps2 in de budget bak bij de bart smit ligt haal ik er wel 1
Op vrijdag 16 mei 2003 10:14 schreef TAG-Speedy het volgende:[..]
Die had je al aan moeten schaffen voor GT3
Damn dit spel wordt weer meesterlijk, na Half-Life 2 toch wel de titel waar ik het meest naar uitkijk. Alleen jammer van die Formule wagens, vind ik wat minder (die Polyphony's waren grappige bonus wagens, maar om daar nu er nog meer van te krijgen
) maar goed er staan nu heel veel auto's tegen over om het te compenseren.
Schade kan je shaken, door licenties wordt dat nooit goedgekeurd voor al die merken en ik vind het ook niet erg, blijft toch een arcade game en dan krijg je dus die NFS schade's (zwaar on realistische schade's en toch volle snelheid door ploffen), nee mooi houden zo. Laat ze die tijd maar in de AI steken die kan nog wel wat hulp gebruiken, al hoop ik die met de online mogelijkheden niet meer nodig te hebben
Ik hoop echt dat ik tegen die tijd een projector heb.. zulke graphics op scherm van 2.2 meter breed.. POEH!
Lekkere screenies hoor, maar niks waarvan ik direct mijn buren erbij ga halen om ze te moeten laten zien.
KLIK GERUST
quote:Ik ook niet.. daarnaast allemaal oude tracks, die nog een keer in mirror en reverse.
Op vrijdag 16 mei 2003 15:46 schreef Zooi het volgende:
Ben ik nu echt de enige die hier niet nat in zijn bed van wakker wordt?.
Lekkere screenies hoor, maar niks waarvan ik direct mijn buren erbij ga halen om ze te moeten laten zien.
quote:Ja
Op vrijdag 16 mei 2003 15:46 schreef Zooi het volgende:
Ben ik nu echt de enige die hier niet nat in zijn bed van wakker wordt?.
En Bastard dan
quote:Holy jezus
Op zaterdag 17 mei 2003 10:25 schreef Chocobo het volgende:
Het coolste nieuws van E3![]()
KLIK GERUST
![]()
quote:-edit-
Op zaterdag 17 mei 2003 15:40 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Holy jezus
![]()
wat kan die ps2 weer mooie gfx neersmijten
quote:Tsja...
Op zaterdag 17 mei 2003 15:40 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
Holy jezus
![]()
wat kan die rendercomputer weer mooie hype-verzorgende gfx neersmijten
dat zal wel weer tegenvallen wanneer het spel uiteindelijk in de schappen ligt
m.a.w. denk je ook maar dat er iets op de consumentenmarkt te vinden is die de laatste twee screenshots kan produceren (op een TV????)
quote:Welnee, dat zijn gerenderde plaatjes.. en dan nog van de replay.
Op zaterdag 17 mei 2003 16:22 schreef twi het volgende:[..]
Tsja...
m.a.w. denk je ook maar dat er iets op de consumentenmarkt te vinden is die de laatste twee screenshots kan produceren (op een TV????)
Without a doubt, GT4 is going to be an excellent racing game. What am I saying? It's going to be incredibly deep, challenging, and it will impress far and above any other racing game on any system.
Ik vrees dus dat GT4 eenzelfde lot tegemoet zal gaan, al zal ik 'm wel kopen. PGR heeft tenminste nog wat creativiteit in de vorm van Kudos
quote:?
Op zaterdag 17 mei 2003 16:53 schreef twi het volgende:
Nouja, laten we zeggen dat ik eind december een PS2 ergens heb gekocht, mede omdat ik zo uitzag naar GT3. Toen ik 'm eenmaal had, bleek het een grafisch opgekalefaterde GT2 te zijn en sindsdien heb ik 'm dus niet meer gedaan.Ik vrees dus dat GT4 eenzelfde lot tegemoet zal gaan, al zal ik 'm wel kopen. PGR heeft tenminste nog wat creativiteit in de vorm van Kudos
quote:Ik heb zeer veer interesse in PGR2 in ieder geval
Op zaterdag 17 mei 2003 16:53 schreef twi het volgende:
PGR heeft tenminste nog wat creativiteit in de vorm van Kudos
quote:Als je dat doet kan je de auto's niet meer herkennen van de achtergrond man met zulke graphics/pixels.
Op vrijdag 16 mei 2003 14:55 schreef Hertog_Martin het volgende:
Oh My Fucking GodIk hoop echt dat ik tegen die tijd een projector heb.. zulke graphics op scherm van 2.2 meter breed.. POEH!
quote:Kan redelijk in de buurt komen, zag het al met GT3 en bijvoorbeeld Tokyo Highway, soms dacht ik ook dat ik naar echte beelden keek, en dus niet in de replay...
Op zaterdag 17 mei 2003 16:22 schreef twi het volgende:[..]
Tsja...
m.a.w. denk je ook maar dat er iets op de consumentenmarkt te vinden is die de laatste twee screenshots kan produceren op een TV????
Zal wel weer niet ...
quote:Ik betwijfel het gewoon...
Op zaterdag 17 mei 2003 16:37 schreef Chocobo het volgende:
IGNWithout a doubt, GT4 is going to be an excellent racing game. What am I saying? It's going to be incredibly deep, challenging, and it will impress far and above any other racing game on any system.
En daarnaast ben ik behoorlijk gepikeerd dat er WEER die oude banen in zitten. Ik heb al 80.000 rondjes op Deep Forest gereden. Moet dat dan weer? Is het zo moeilijk om een nieuw circuit te bouwen?
En ok.. dan krijg je Deep forest in mirror, of in reverse, maar toch weer deep forest.
Daarnaast het schademodel, mag toch verdomme wel eens verwachten dat dat er aan zat te komen. Maar ook dat is voor mij persoonlijk een tegenvaller omdat er gebrek aan is.
Hoopje auto's zitten er wel in, pluspunt. Maar meerendeel ervan rij je toch nooit in omdat ze te langzaam zijn of te onbekend.
Kortom, nee ik krijg absoluut geen harde plasser van dit spel, en stoor me enigsins aan de onwetende hype er over.
quote:Me niet trekt? Zowel GT1 als 2 heb ik uitgespeeld en helemaal kapot gedraaid. Bij GT3 had ik direct al het gevoel wat Bastard hierboven omschrijft.
Op zaterdag 17 mei 2003 18:27 schreef Ker_Plunk het volgende:[..]
?
GT3 zag er waanzinnig uit.
Tja, dat de game je niet trekt kan ik niks aan doen.
Yadeyadeyade, er is weer een nieuwe telg in de GT serie....IMHO begint het een beetje op EA's FIFA-trucje te lijken op deze manier...
quote:Kan wel kloppen maar het blijft cool
Op zaterdag 17 mei 2003 19:10 schreef twi het volgende:[..]
Me niet trekt? Zowel GT1 als 2 heb ik uitgespeeld en helemaal kapot gedraaid. Bij GT3 had ik direct al het gevoel wat Bastard hierboven omschrijft.
Yadeyadeyade, er is weer een nieuwe telg in de GT serie....IMHO begint het een beetje op EA's FIFA-trucje te lijken op deze manier...
Hoe dan ook,... ik moet GT4 hebben, maar dat geldt voor PGR2 ook. genoeg keuze in de toekomst.
Gran Turismo 4 (PS2) (Hit!)
Publisher: Sony
Developer: Polyphony Digital
Release: TBA 2004
Holy crap, can GT possibly get better than hundreds of new cars and online gameplay? The racing world may never be the same again. Sony clearly owns this genre with an iron glove, and I have no reason to buy any other game until GT 5. The game is even deeper and prettier than before -- how Polyphony Digital can possibly push the PS2 beyond what it did in the third GT is beyond me. If you don't yet own a PS2 and broadband adapter, make sure you invest before this bad boy hits in a year or so.
Most memorable GT 4 moment: playing six-player LAN link-up, power sliding around a dirt corner in the Grand Canyon, and not falling thousands of feet to my death in my four-wheeled metallic casket.
quote:Is toch leuk voor ze dan
Op zaterdag 17 mei 2003 19:53 schreef Chocobo het volgende:
Mensen die het gegamed hebben vonden het wel cool
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 20:12 schreef Bastard het volgende:[..]
Is toch leuk voor ze dan
Het geeft wel een lekker gevoel om te weten dat hun dat spel vonden heersen
Volgens mij is iedereen die GT3 niet kan waarderen gewoon vies of moe van racegames, zo niet, noem mij dan eens een betere op van dit genre, op welk platform dan ook. Dat ie gameplaywise bijna hetzelfde als GT2 was, so, die was het ook 100% waard om te porten. GT2 plus PS2-GFX maakte samen een superspel, en zo is GT3 ook terecht gewaardeerd. P.D. doet er nu nog een flinke schep bovenop en probeert alles eruit te halen, niks mis mee. Als je je stoort aan deze hype, waarom klaagt men dan niet over HALO2 of Doom3, die eerste komt dacht ik pas Q2 2004 uit en is eigenlijk een jaar te vroeg op E3, net zoals Doom3 vorig jaar al geshowed werd. Dat is pas commerciele marketing hype, vooral als je ziet dat het FPS shooter nummer #7628738 is, alleen met toeters en bellen. E3 = hype.
Over tracks is nog helemaal niks duidelijk. En ik vind het juist goed dat er ook langzame auto's in zitten in de GT-series, tweeplayer racen met 2 micra's kan net zo cool zijn als twee Viper's, dan gaat het echt om de details. Net zoals de Clio Cup altijd mooi om te zien is op TV.
GT3 is het een van de weinige games die je bewijzen van spreken de hele dag op demomode kan aanlaten staan op je TV als achtergrondentertainment, het blijft schitterend om te zien. Zelfs als alles maar een tikkeltje beter wordt, dan nog heb je per definitie een winner.
quote:Dat zoiezo
Op zaterdag 17 mei 2003 23:27 schreef michelos het volgende:
Zelfs als alles maar een tikkeltje beter wordt, dan nog heb je per definitie een winner.
Due for release on 21/11/2003
p.s: neem alles wat bastard zegt met een korreltje zout.. hij heeft namelijk zijn ps2 verkocht
quote:Met een CRT zit het wel goed als het spel tenminste progressive scan gaat ondersteunen.. zal haast wel..
Op zaterdag 17 mei 2003 18:36 schreef piet_pelle het volgende:[..]
Als je dat doet kan je de auto's niet meer herkennen van de achtergrond man met zulke graphics/pixels.
quote:Je kunt lullen wat je wilt, maar PGR heeft een extra moeilijkheidsgraad aan het racen toegevoegd: tactiek. Deze is bij elke willekeurige andere racegame niet te vinden.
Op zaterdag 17 mei 2003 23:27 schreef michelos het volgende:
GT4 zal vast en zeker de standaard gaan worden op gaming gebied, maar ik verwacht eens wat nieuws van de GT-serie. Verbaas me eens, dat is toch de taak van game developers?
quote:Ik kan nog wel een aantal dingen opnoemen die niet in GT zitten en die best goed werken in andere racegames, maar is het daardoor ineens een beter game dan GT3, over het geheel? Ik zeg niet dat PGR of die andere racers slechte games zijn, maar wat mij betreft kan het dus echt niet tippen aan GT3, ondanks zijn minpuntjes hier en daar. En ik speel zelf racegames voor te racen, en niet om te stunten. Dan kies ik wel ik Stuntman of GTA, en ga links en rechts wat voor de fun punten scoren.
Op zondag 18 mei 2003 02:10 schreef twi het volgende:[..]
Je kunt lullen wat je wilt, maar PGR heeft een extra moeilijkheidsgraad aan het racen toegevoegd: tactiek. Deze is bij elke willekeurige andere racegame niet te vinden.
quote:Ja maar hoe kun je nu al weten dat er niks nieuws inzit, terwijl alle berichten juist op het tegendeel wijzen, nog vrij weinig bekend is, en de vernieuwingsdrang door de makers zelf ook ingezien wordt. Quotje : "When I recall Gran Turismo 3, I remember I didn't have to worry because it was the first GT on PS2," said Yamauchi. "But this won't work for the second one." .
GT4 zal vast en zeker de standaard gaan worden op gaming gebied, maar ik verwacht eens wat nieuws van de GT-serie. Verbaas me eens, dat is toch de taak van game developers?
Als je damage zo graag wil hebben moet je bij de autofabrikanten gaan klagen want P.D. zou dat net zoals iedereen zelf ook wel willen, maar die fabrikanten doen blijkbaar lastig.
Wat jij vergeet is dat met GT3 Sony zelf ontzettend zat te pushen dat die snel uit moest komen omdat men een echte topseller nodig had, P.D. had liever meer tijd gehad. Men heeft toen vooral gekozen om grafisch alles eruit te proberen te halen en verderest zoveel mogelijk de succesvolle GT2-style te copieren, en daar is weinig mis mee achteraf gezien als je ziet hoe het gelukt is. Kijk naar een spel als Ferrari F355 Challenge en de beroerde GFX en het gebrek aan racegevoel, dan ben ik toch blij dat P.D. wat beter hun best doet. Het kostte bv. al 3 dagen per auto aan codewerk, en dat was tevens de reden dat er veel minder auto's aanwezig waren dan in de GT2.
Ze kennen nu het apparaat en dus is er meer tijd geweest om andere dingen te verbeteren. En dat zal ongetwijfeld gebeuren ook.
De New York-course filmpjes bij IGN zien er uit. Scheuren langs Wall Street en Times Square.
Nog een IGN trucje : delete je cookies bij internet explorer-options nadat je na 5 screens/movies aan je daily limiet zit, en je kan er weer 5 kijken, en zo maar door... ( )
quote:
May 14, 2003 - Sony Computer Entertainment America today held an exclusive Q&A session with Polyphony Digital's President and Producer Kazunori Yamauchi who provided the most details on Gran Turismo 4 to date, including the game's biggest advancements, changes and additions.Speaking through a translator while demoing the first demo of GT4, Yamauchi addressed the issues revolving around the fourth game in the series by explaining that GT4 will go online (up to six players); it will offer more than 500 cars, ranging from the earliest race cars ever made to the fastest, newest games on the planet; it offers circuits based on real world circuits, many new courses from all over the world, and it will feature better, more human AI.
Due sometime in 2004 (that's as specific as they got), GT4 offers gamers a simulation-style racing game that re-creates the sensation of driving cars better than any game in the history of videogames, and of course, it's exclusive to PlayStation 2. SCEA debuted GT4 at E3 yesterday at its press conference.
For those fans who follow the series religiously, Yamauchi confirmed that GT4 will officially not feature car model damage, a change that's been much discussed among religious GT fans. GT will not feature USB Voice-Over Online support either. And, at least at this point, there are still no people shown driving these cars. Yamauchi declined to answer specifics about customization features as well as licensed cars. It's believed not confirmed that Ferrari, Lamborghini and other European streets cars will be in GT4.
Because the game is still very early in development (it's in an early alpha stage), several questions were not yet answerable. For instance, no information about the kinds of online play was available. The demo we played showed three new tracks -- The Grand Canyon (rally), NY, and Tsukuba Circuit -- but clearly there are numerous other tracks to be revealed in the future. Based on the demo, the car roster totals about 30 vehicles, and clearly there are going to be more, approximately 470 more. And from what we could determine at this point, the only change in major changes in the AI are that no car will ever trail too far behind you, and that they won't smash into you if you jam on the brakes before a sharp turn.
The Q&A Session
"Gran Turismo 3 was easy for us on PS2 because it was the first GT game on PlayStation 2," said Yamauchi to a moderately filled conference room crowd. "GT4 is harder because we have to outdo own our work on the same system. We have been re-thinking and working hard now to create a better game, and we have set our goals and objectives for GT4."Polyphony plans to improve GT4 in numerous ways. The key areas of improvement include car kinds, AI, physics, graphics, handling, online and course design.
GT4 will feature more than 500 cars. Yamauchi hopes to provide eve more than GT2, which features a little more than 500 cars. The range of cars will be fantastic, as Polyphony will acquire the license for hundreds of vehicles from the past to the present, including standard style models, convertibles, modified street cars, street/racing cars, and historical vehicles. "We want players to re-experience the history of cars, from the birth to the present, in a way only possible with GT."
The game is clearly enhanced visually. "We had not extracted all there is from the PS2," said Yamauchi. "We have re-thought the procedures and re-built our technology to create an even better looking game, we hope you agree." Course such as the Grand Canyon are indicative of the graphic enhancements. "We spent 10 days photographing and studying the nature of the Grand Canyon," he explained. "We studied a 40 km diameter area to create our course. As you can see, the rally course is narrower. Because our technology is better and because of our physics engine, the game is easier to control."
The Grand Canyon course is flat out gorgeous. The entire level is photo-realistic, showing off the best clouds ever seen in a racing game, incredibly life-like mountains, canyons, and rock formations, and a huge variety of high-res textures on the course, from the trees, the dirt road and the flat 2D crowds to the incredibly detailed, gleaming, sparkling, reflective -- and unarguably dream-like -- cars themselves. "We have been able to increase the quality of the graphics because our designers' skills have evolved, not the hardware," Yamauchi pointed out. "We have created an all-new car design procedure which helps to create better looking and easier to create cars."
The car physics have improved subtly but substantially. "This is the first major refinement we have made to the car physics in GT since GT1," explained Yamauchi. The team has spent enormous amounts of time evaluating the time differences between real cars driving a particular circuit and their own GT cars on the same circuit to better time-lap simulation. In other words, the in-game cars now more realistically replicate the speed and handling of their real life counterparts.
Additionally, Polyphony's game offers three choices for drivers before they start. Players can choose from ASM (Assisted Stability Management), which minimizes skids, TCS (Traction Control System), which assists cars from spinning out in straight-aways, and choosing to use neither of them. TCS affects the differentiation of power to each wheel. For instance in all-wheel cars, such as the rally vehicles, you can see and feel a wheel spinning faster when one single wheel hits another surface such as grass. More power is actually generated to that wheel to get it back in track and this effect is genuinely employed in the game.
These features significantly affect the way the cars drive. In essence, TCS and ASM help experienced players in straight-aways and obviously, in turns, but more importantly because they function much the way steering assist works in many other games, these changes will certainly make the game easier for beginners and casual gamers.
Polyphony plans to up the level of artificial intelligence. Players will notice the AI behaving in more considerate ways -- not smashing or bumping into you, for instance --; they will make fewer mistakes, and there are more likely to catch up near the end of a game. For those who have spent significant time with GT, so often you'll win a race far ahead of other cars. Now, losing cars will never be that far behind.
Yamauchi announced there will be a mode called GT Universe, which is essentially the Simulation Mode. In it, players can select cars a variety of places, including Museums, new car manufacturers and they'll continue to be able to purchase cars from used manufacturers.
Lastly, the Logitech Steering Wheel, which demoed at the Sony E3 booth today, will ship simultaneously with GT4 (whenever that is in 2004). The wheel is impressive. It enables 900 degrees of rotation, which means two and a half times around, exactly like a real car steering wheel turns. The friction is heavier, giving players more resistance on turns, and it features a standalone brake and acceleration pad, as well as a standalone gearshift. It's highly desirable
The Car List (So Far)
There were about 25 cars shown in this three level demo, many of them entirely new. They range from old classics to current hot rods to old American muscle cars to current sports cars and rally cars. There will also be Formula Type Cars in GT4.The full demo list includes:
Alpine Renault 1600SNissan Fair Lady 240AG
Subaru Impreza Rally Car
Subaru Impreza WRX Sti
Mitsubishi Evo VII Rally
Mitsubishi Lancer Evo VIII
Chevrolet SSR
Lotus Europa Special
Chevrolet Corvette Stingray 350
Chevrolet Camaro Z28 302
Isuzu Giulla Spirit 117 Coupe GTA
Toyota Corolla Levin 1600 GT Apex
Plymouth 'Cuta 440-6
Pontiac GXP
Toyota Supra 2.5 Twin Turbo
Honda Prelude Type S
Suzuki Cappuccino
Chevrolet Chevelle SS 464
Pontiac GTO
Chrysler Prowler
Pontiac Vibe GT
Chevrolet SS12
Nissan Z Unlimited Edition
Honda RSX-R Unlimited
We can only eagerly anticipate the other 475 cars during the course of the next year...Hands-on GT 4
In the cloistered conference room far away from the bustling, crowded and noisy as hell E3 show floor, we sat in pure gaming bliss playing as much Gran Turismo 4 as we could take in. I played through all three levels, NY (street), Grand Canyon (rally), and Tsukuba (closed circuit). We could not have asked for a better setup, and we mightily thank SCEA for organizing it this way.Surprisingly enough, GT4 plays a lot like GT3. The cars handle similarly, they drive realistically, and they generally handle in a reminiscent fashion. On the surface GT4 feels very much like GT3. But the game is early (early alpha stage), and as usual, Polyphony always impresses with its final product. Underneath the pretty surface, the cars handle with an incredible level of newly enhanced physics. The cars all feel heavier, though they still drive fast. The weight of each car seems to have been distributed with amazing realism, and in conjunction with the wheel differentiation, players will feel a sensation chill run down their spines as they play any single course.
The NY course is more or less a hot rod or American classic racing course. It's got several long straight lines in it, peppered with several sharp and closely placed 180-degree turns. Tsubuka, the famous Japanese course, is re-created with an excellent eye for realism and detail. Its wide turns and even surfaces and its long straight-aways punctuated with perfectly placed turns were very impressive.
I played with took the TCS and ACM on and off, and I preferred talking them off. Taking turns and handling lines is exactly the same as in GT3. Players need to approach each turn with a turning line in mind. Hitting the brakes hard before a sharp turn will indeed result in your car sliding off into the grass. Bumping other cars will indeed piss off human competitors but it won't piss off the computer AI. The AI will, however, not lose too much sleep or speed from the hit, however, as the competitive edge has been increased with these interesting new AI enhancements.
The sense of speed varied for each car and it wasn't quite as fast as I initially said (60 FPS); it was more like somewhere in between 30-60 depending on the course. You can still see jaggies at this point and the game still obviously needs to be optimized and finalized, so I guess we can expect to see those vanish in the final version.
Players can see an onscreen speedometer and a tachometer. On the tach, there is a little light indicator showing off a pit crew, which would back up the video showing a pit crew tuning your car during a race. The replays are great. There are two views from which to view you replay: In-car and set cameras. The set cameras actually zoom in and out (Just like in GT Concept), providing a health amount of simple fun just goofing around zooming in and out on your moving car. Also, the set cameras aren't set. Many times they panned along with the car; or they face directly at the car and led it into the course, or they followed it on a long flexile rail for 15 or more seconds.
Conclusion
Without a doubt, GT4 is going to be an excellent racing game. What am I saying? It's going to be incredibly deep, challenging, and it will impress far and above any other racing game on any system. But, GT3 was incredible when it hit retail stores in the summer of 2001, and now, nearly two years later, it's still essentially unrivaled in the racing department. So, GT4, as Yamauchi explained, is going to be hard to make because it is the second game on the system, and it cannot make the visual jump GT3 did.However, the improvement to the physics, the visual improvements, and the roster of cars, not to mention the online play, are all in line with Polyphony's genre-leading production values, and in time, I suspect we'll see the new GT4 evolve greatly from this impressive yet unfinished demo. It's impressive by any other developer's standards at this point, but in its unfinished form, it's not yet up to the level that GT3 set. We'll have more on GT4 soon.
-- Douglass C. Perry
quote:Die vond ik dus ook prachtig
Op zondag 18 mei 2003 05:05 schreef michelos het volgende:
Voor de liefhebbers, een megapost van IGN inside (), incusief de Q&A.
De New York-course filmpjes bij IGN zien er
uit. Scheuren langs Wall Street en Times Square.
Dat zou wel gaaf zijn
Maar vast ook wel onmogelijk...
Naja dat ze eerst een schademodel implementeren en supercars als Lamborghini, Ferrari, Rolls Royce, McLaren, Spycker en Bentley licenseren
quote:Schade komt niet maar er wordt wel gewerkt aan de collision shit
Op maandag 19 mei 2003 12:06 schreef blieblie het volgende:
Waar ik zelf eigenlijk op zit te wachten is het moment dat ze in een game als Gran Turismo niet alleen auto's stoppen, maar bijvoorbeeld ook bestelbusjes en race-trucks...Dat zou wel gaaf zijn
Maar vast ook wel onmogelijk...
Naja dat ze eerst een schademodel implementeren en supercars als Lamborghini, Ferrari, Rolls Royce, McLaren, Spycker en Bentley licenseren
quote:kewl wist ik niet
Op zondag 18 mei 2003 05:05 schreef michelos het volgende:
Nog een IGN trucje : delete je cookies bij internet explorer-options nadat je na 5 screens/movies aan je daily limiet zit, en je kan er weer 5 kijken, en zo maar door... ()
[..]
quote:Ik weet het van het schademodel
Op maandag 19 mei 2003 13:22 schreef Chocobo het volgende:[..]
Schade komt niet maar er wordt wel gewerkt aan de collision shit
Magoe, wat is Collision shit?
Een schademodel zonder visuele schade?
quote:Niet in de bocht keihard op je tegenstander rammen zodat je zelf goed door de bocht komt
Op maandag 19 mei 2003 16:36 schreef blieblie het volgende:[..]
Magoe, wat is Collision shit?
Een schademodel zonder visuele schade?
quote:damn, dat was toch wel stiekum handig in GT3
Op maandag 19 mei 2003 16:39 schreef Chocobo het volgende:[..]
Niet in de bocht keihard op je tegenstander rammen zodat je zelf goed door de bocht komt
quote:GT3 is al een tijdje uit.
Op maandag 19 mei 2003 17:26 schreef piet_pelle het volgende:
Ieder race spel heeft tegenwoordig schade, ook bij gelicenceerde auto's, dus het zou een beetje raar zijn als GT3 het niet ging krijgen.
quote:Ziet er erg gelikt uit.
Op zaterdag 24 mei 2003 07:53 schreef Chocobo het volgende:
Nog wat screens
quote:Dit wat onduidelijke filmpje ook
Op zaterdag 24 mei 2003 08:22 schreef gijsje79 het volgende:[..]
Ziet er erg gelikt uit.
http://www.totalvideogames.com/tvgadmin/content/moviedata/news/3500-2.wmv
quote:Voor 500 auto's een fatsoenlijk schademodel ontwikkelen kost tijd. Heel veel tijd.
Op maandag 2 juni 2003 02:53 schreef piet_pelle het volgende:
Nee en das best raar aangezien ieder fatsoenlijk racespel het tegenwoordig heeft. Dus aan de licenties ligt het iig niet.
Polyphony gooit het sinds GT2 steeds op de licenties ("de fabrikanten zien hun auto's liever niet met schade") maar ik denk zelf dat ze door de tijdsdruk die er altijd achter de ontwikkeling zit gewoon geen schademodellen kunnen bouwen.
Overigens ben ik niet echt onder de indruk van de laatste screens... leuke achtergronden maar het ziet er wel erg uit alsof het gewoon om een 2D-achtergrond gaat. Leuk, maar dat hebben de meeste racespellen tegenwoordig. De 3D-dingen vind ik niet echt indrukwekkend...
Ik durf eigenlijk wel te stellen dat deze versie best nog wel eens kan gaan tegenvallen... veel auto's en banen is leuk maar ik ben benieuwd of het ook écht 'vernieuwend' wordt...
Begrijp me niet verkeerd... ik ben een grote GT-fan. GT1 en GT3 zijn letterlijk de redenen geweest om een PSX resp. PS2 te kopen... maar ik toch bang dat de grote sprongen voorwaarts (van GT1 naar GT2 en van GT2 naar GT3) nu toch niet herhaald gaan worden... maar goed, ik hoop van harte dat ik geen gelijk krijg en dat Polyphony ons gaat verbazen met weer een kunststukje.
quote:Bron: Logitech
Logitech heeft een nieuw stuur ontwikkeld voor de Playstation 2. De Logitech Driving Force Pro is in samenwerking met Sony en Digital Polyphony - de makers van de Gran Turismo-serie - tot stand gekomen. De Driving Force Pro zal tegelijkertijd met Gran Turismo 4 worden uitgebracht. Een prijs en datum hiervoor is nog niet bekendLogitech announced and previewed its next-generation force feedback wheel for the PlayStation®2 computer entertainment system at the E3 tradeshow in Los Angeles. The Logitech® Driving Force Pro, specifically designed for use with Polyphony Digital's upcoming Gran Turismo 4 racing simulation game on PlayStation 2, will be available at the title's launch. Pricing is not yet available.
"Our goal is to deliver the best driving experience yet for any console, with realism from beginning to end and a premium fit and finish," said Fred Swan, Director of Marketing for Logitech's Audio and Interactive Entertainment Business Unit. "And once again, we're happy to be working closely with Sony Computer Entertainment and Polyphony Digital to create a full-featured force feedback wheel, designed from the ground up over a period of nearly two years, in order to enhance the driving experience in Gran Turismo 4. We believe that this tempting combination of high tech circuitry and eye popping graphics will have gamers reaching for a seatbelt."
900 Degrees of Rotation
The Logitech Driving Force Pro is the world's first force feedback steering wheel that mimics the dynamic turning radius of a real, performance-oriented streetcar. Previously, the degrees of rotation available in any gaming wheel were 300 degrees or less.
When put into action, the Logitech Driving Force Pro engages its advanced rack and pinion steering system and seamlessly turns a full 900 degrees (2.5 turns, lock-to-lock) in games that support this feature. With this unprecedented steering system, the Logitech Driving Force Pro duplicates the true-to-life steering dynamics of today's racecars - something that has never been seen before in a wheel for home use. Typical arcade racing systems that cost thousands of dollars offer infinite wheel rotation - and are neither realistic nor beneficial to the gamer.
For compatibility with older games, the Logitech Driving Force Pro wheel has an automatic legacy mode that reverts to 200 degrees of rotation. This allows gamers to play their existing force feedback games as they've been accustomed to and get the most out of new games with a single wheel.
There's More Under the Hood
Logitech has improved upon its state-of-the-art force feedback technology and added a host of other features to make Driving Force Pro a must-have for Gran Turismo 4 drivers. The force feedback is driven by stronger motors than others available for console, while the steering is given a smooth and solid feel by specially-designed steel bearings. This creates a much more true-to-life experience.
The solid, 10" wheel is covered in leather-textured black rubber molding that provides a comfortable grip and helps ensure precise steering. On the aluminum center hub of the wheel, the world-reknowned Gran Turismo "GT" logo is featured, reminding the gamer that this is the "one and only" wheel endorsed by Gran Turismo 4.
The Logitech Driving Force Pro also sports a right-side shift knob with precise sequential shifting action and a design inspired by Italian performance cars. For Formula-style racing fans, the wheel also features paddle shifters on the backside of the wheel. There are eight easy-to-reach, wheel-mounted action buttons on the wheel hub, and an on-board analog D-pad that controls car functions. Two other buttons -- "start" and "select" - are conveniently placed toward the bottom of the wheel and make game navigation simple. A dual clamping system locks to prevent the base of the wheel from coming loose during game play, and allows it to be secured to different surfaces, such as a table or countertop.The weighted pedal base features large pedals with improved strength and stability. In addition, the wheel has Logitech's unique carpet grip system, which ensures that almost any amount of pressure on the gas or brake cannot push the pedals out of reach, and put the gamer out of action. To prevent slippage on hard surfaces, the bottom of the pedal base has non-slip pads as well.
M.a.w., het wordt alleen maar mooier straks
quote:Waar haalt u die wijsheid vandaan?
Op vrijdag 2 januari 2004 17:16 schreef ivo21 het volgende:
release datum 20 april 2004
Ervaringen met de vorige GT's zeggen mij echter dat het toch nog wel een of meer keren uitgesteld zal worden... eerlijk gezegd zal ik blij zijn als we rond de zomer kunnen GT4-en...
quote:aanpassing vorig bericht:
Op vrijdag 2 januari 2004 17:25 schreef MrTinux het volgende:[..]
Waar haalt u die wijsheid vandaan?
*Niet wachten kan*Ervaringen met de vorige GT's zeggen mij echter dat het toch nog wel een of meer keren uitgesteld zal worden... eerlijk gezegd zal ik blij zijn als we rond de zomer kunnen GT4-en...
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 10:10 schreef Chocobo het volgende:[..]
Dit wat onduidelijke filmpje ook
http://www.totalvideogames.com/tvgadmin/content/moviedata/news/3500-2.wmv
Tja, daar hoeven we eigenlijk niks meer over te zeggen. Kazunori Yamauchi en zijn team bij Polyphony hebben iedere keer dat ze met een GT-game kwamen de standaard voor alle andere racegames gezet en het lijkt erop dat deel vier wat dit betreft ook op koers ligt.
Iedereen die dit jaar bij de PlayStation Experience aanwezig was, zal het bevestigen: GT 4 is verreweg de best uitziende racer en misschien wel de best uitziende game ooit. En de game is ook nog eens heel aardig om te spelen. Dat is ook wel logisch, want GT 4 maakt gebruik van de veel besproken physics engine van PolyPhony. Alle auto's (en dat zijn er meer dan 500) zouden net zo moeten rijden als in het echt. Als je bedenkt dat GT 4 waarschijnlijk je enige kans is om achter het stuur van 99 procent van deze gemotoriseerde beesten te kruipen, dan is dat niet verkeerd. Als je dan ook nog on-line kunt gaan racen, dan weet je dat GT 4 de absolute koning van de racegames zal worden.
quote:Jups ! speelt weer lekker, heeft veel weg van gt concept
Op zaterdag 3 januari 2004 12:09 schreef DeFlip het volgende:
heeft iemand al de prologue van gran turismo4?
Het rijd enorm lekker, de rijbewijzen zijn EINDELIJK een beetje leuk (veel variatie, hoewel die 10 rondes racen wel erg saai waren. Een meter van de baan of een tegenstander zacht beuken en je kan weer opnieuw beginnen ) en de graphics zijn gewoon erg lekker. Niet veel mooier dan GT3, maar wel qua sfeer. Echt, overal staat wat. Vooral tof tijdens de rally, dan rennen er mensen over de weg
Ook erg goed ; de motor geluiden lijken nu eindelijk écht. Je kan me veel wijsmaken, maar in gt3 klopte amper elk motorgeluid (behalve van de dure auto's, of de aparta Ala gt40). In de prologue heb je iig iets meer variatie, en dat maakt mij al blij.
Helaas is er nog steeds geen snelheids gevoel. Als ik 50 rij wil ik de strepen op de weg al niet meer kunnen tellen. Maar die kan je nog steeds tellen als je 200 rijd. Mischien komt daar nog verandering in, dunno. Zal wel niet.
Maar mijn verlanglijstje ;
Meer banen. En die komen er, ongetwijfeld. Speel PRologue uit en je ziet een gigantisch mooi filmpje en op het eind zie je een aantal banen. MFG. En tja, ik heb liever 50 banen dan 500 auto's oid.
Betere AI. Nooit echt goed geweest in Gran Turismo, dus 4 zal ook wel zuigen. In de pro botsen ze nog steeds tegen je aan etc etc. (ik moet nog een racegame vinden met goede ai, en nee, kom niet met DTM aan.)
Snelheids gevoel.
En eh... De endurance races moeten weg. Simpele manier om het spel "groot te maken". En ook geen cups van 10 races waar je per race minimaal 20 minuten over doet. Foei.
Edit : Ook fijn. De 3e camera view hangt nu meer naar achter en hoger. Nu zie je de bochten goed aankomen enzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Eitjes op 08-01-2004 04:38]
quote:Even rustig ademhalen en opnieuw proberen
Op donderdag 19 februari 2004 14:29 schreef Kornovichvb het volgende:
moet je een championship aan 1 stuk door moet racen als je een auto wil winnen..en way voor auto je wint bij de gt worldchampionship in de amateur league
quote:hehe
Op donderdag 19 februari 2004 15:31 schreef twi het volgende:[..]
Even rustig ademhalen en opnieuw proberen
Euh ik las van het weekend dat het spel is uitgesteld tot Herfst... veel plezier met wachten he.quote:Op maandag 23 februari 2004 12:46 schreef Kremers het volgende:
Nou, nu maar hopen dat hij idd in juni uitkomt en niet weer verschoven wordt... Ben wel toe aan een goede racegame
Zo denk ik er ook van.quote:Op zondag 18 mei 2003 02:10 schreef twi het volgende:
<blockquote><font size="1" face="verdana, aial, helvetica">quote:</font><hr>Op zaterdag 17 mei 2003 23:27 schreef michelos het volgende:<hr></blockquote>Je kunt lullen wat je wilt, maar PGR heeft een extra moeilijkheidsgraad aan het racen toegevoegd: tactiek. Deze is bij elke willekeurige andere racegame niet te vinden.<p>GT4 zal vast en zeker de standaard gaan worden op gaming gebied, maar ik verwacht eens wat nieuws van de GT-serie. Verbaas me eens, dat is toch de taak van game developers?
quote:Op maandag 23 februari 2004 18:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Euh ik las van het weekend dat het spel is uitgesteld tot Herfst... veel plezier met wachten he.
Wat is die taktiek dan? Heb PGR niet gespeeld, maar ben wel benieuwd wat er anders is als aan PGR zijn voorganger MSR. PGR zit inmiddels ook gewoon op deel 3 dus kwa uitmelken/inovatie gewoon op Gran Turismo niveau.quote:Op dinsdag 24 februari 2004 07:44 schreef gijsje79 het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook van.
Grafisch is het spel suer en de gameplay wil ik het niet eens over hebben.quote:Op woensdag 25 februari 2004 08:11 schreef TAG-Speedy het volgende:
[..]
Wat is die taktiek dan? Heb PGR niet gespeeld, maar ben wel benieuwd wat er anders is als aan PGR zijn voorganger MSR. PGR zit inmiddels ook gewoon op deel 3 dus kwa uitmelken/inovatie gewoon op Gran Turismo niveau.
Ik zal zeggen speel ze beiden es, dan zal je het verschil wel merken.quote:Op woensdag 25 februari 2004 08:37 schreef TAG-Speedy het volgende:
Ja ok, maar dat is niet de taktiek wat eerder genoemd werd. Vernieuwende gameplay dus (dus MSR -> PGR -> PGR2, volgens mij is er weinig meer verandert dan GT -> GT2 -> GT3), want goede graphics en geluid is een upgrade die elk deel 2 van game "x" wel mee krijgt tegenwoordig.
het is ook 1 van de weinige spellen die erbij mij in zit...quote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:17 schreef Steve-O het volgende:
Ik zit al tijden te twijfelen om zo'n ruk ps2 aan te schaffen alleen al om Gt3/4
3 vind ik al een geweldig spel
doet deze het ook op de pc ?quote:Op vrijdag 27 februari 2004 12:07 schreef Kremers het volgende:
http://www.logitech.com/i(...)yid=12&languageid=13
Het nieuwe stuur van Logitech dat ook met GT4 in een bundel uitkomtOp delogitech website staat een prijs van ¤49,95, maar ik heb gemerkt dat het in de winkels/internet goedkoper is dan via de webshop van logitech.
Vraag me af wat de bundelprijs wordt, misschien dat ik hem wel koop
Maak er maar enid dit jaar vanquote:Op vrijdag 14 mei 2004 23:06 schreef TAG-Speedy het volgende:
Q3 volgens mij, Prologue komt 27 mei (heb mijn exemplaar vast besteld ... kan echt niet nog 4 maand wachten op de full)
quote:Op dinsdag 18 mei 2004 13:49 schreef Unit-lost het volgende:
http://www.dgs-online.com/nieuws/?id=13706
http://www.granturismoworld.com/ ( officiele website )
![]()
![]()
![]()
![]()
Wist niet dat het er zoveel werdenquote:De ruim 500 wagens (van standaard fabrieksmodellen tot exotische droomauto’s) razen over meer dan 50 oogverblindende circuits in Europa, Amerika en Azië.
IDD, laatste nieuwtjes zijn daar vaak als eerste te vinden. Heb gisteren het BMW Series 1 Virtual Drive filmpje gedownload. Dit is de laatste publieke build van de game engine gebruikt om de BMW Series 1 te promoten. Daarnaast is de Nurburgring Nordschleife in deze demo te spelen! Hoewel de beeldkwaliteit van het filmpje iets te wensen over laat lijken de graphics wederom verbeterd en zijn de geluiden van de motor en het slippen verbeterd.quote:Op maandag 26 juli 2004 16:19 schreef Tom32 het volgende:
GTPlanet is overigens de ultimate resource wat GT4 betreft, dus verder zoeken heeft geen zin..
hèh, je was net wat sneller met nurburgring.quote:Op maandag 26 juli 2004 16:47 schreef Flat-Eric het volgende:
[..]
IDD, laatste nieuwtjes zijn daar vaak als eerste te vinden. Heb gisteren het BMW Series 1 Virtual Drive filmpje gedownload. Dit is de laatste publieke build van de game engine gebruikt om de BMW Series 1 te promoten. Daarnaast is de Nurburgring Nordschleife in deze demo te spelen! Hoewel de beeldkwaliteit van het filmpje iets te wensen over laat lijken de graphics wederom verbeterd en zijn de geluiden van de motor en het slippen verbeterd.
Aanrader!!
Linkje
Lekker met de T-Ford op de Nordschleifequote:Op maandag 26 juli 2004 16:51 schreef MrSkyline het volgende:
ik verheug me dr op om met zo'n klasieker de Nurburgring onveilig te maken online![]()
Online opties zijn toch gecanceled? Hoorde ik net.quote:Op maandag 26 juli 2004 16:51 schreef MrSkyline het volgende:
i de Nurburgring onveilig te maken online![]()
bron: http://www.gamespot.com/news/2004/09/24/news_6108402.htmlquote:Gran Turismo 4 gets a release date, goes offline
Upcoming racing sim to be offline only; online driving planned for next year.
At a press conference held during the first day of the Tokyo Game Show, Sony and Polyphony Digital have announced that Gran Turismo will hit Japanese shelves on December 3, 2004. A North American and European release is currently targeted for December 14. Additionally, it has been announced that the upcoming version of Gran Turismo will not have an online racing mode. That functionality is planned for a new Gran Turismo game, tentatively planned for release in 2005.
Ben het helemaal met je eens. Maar ja, wat doe je er aan. Had ik niet gedacht van Polyfony/Sony. En ongetwijfeld dat GTOnline fullprice wordt.quote:Op zaterdag 2 oktober 2004 14:03 schreef kulandra het volgende:
Beetje late reactie misschien, maar wat een naaistreek zeg. Dit was 1 van de weinige redenen dat ik mijn PS2 nog even hield. GT4 Online... Nu gaan ze dus 3 keer geld proberen te vangen voor de zelfde game!! (GT4 prologue, GT4, GTOnline) Schandalig!
En op welke release datum reken je dan?quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 01:33 schreef MrSkyline het volgende:
![]()
![]()
![]()
iedere dag dat hij word uitgesteld moet iemand bij sony een kogel krijgen, tering wat een onzin!
*maakt kogelbrief*![]()
Forza op de Xbox heeft 4x zo mooie gfx volgens IGN..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 07:29 schreef Strolie75 het volgende:
Wat een klucht is dit spel onderhand zeg.
Concurentie? Heeft Gran Turismo dat dan ... enige wat ik me kan bedenken is dat Forza Motorsport zo goed wordt als men zegt, maar die is ook uitgesteld naar 2005.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:06 schreef pmponer het volgende:
[..]
En op welke release datum reken je dan?
Gt4 heeft voor mij persoonlijk een beetje afgedaan. Het duurt me veel te lang. Ik ga wel dat spel van de concurrent spelen
Geloof me.. beter dan dat je tot nu toe dan hebt gespeeld op de PS2.. je wil niet meer anders.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:51 schreef TAG-Speedy het volgende:
[..]
(*gaat z'n Xbox asap halen met PGR2*)
Sure.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Forza op de Xbox heeft 4x zo mooie gfx volgens IGN..![]()
whine whine whine xbox xbox xboxquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 08:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Forza op de Xbox heeft 4x zo mooie gfx volgens IGN..![]()
PGR2 overtreft GT3 zeker niet (imho), het is ook een ander soort game imho (PGR2 leunt meer op arcade), neemt niet weg dat het een zeer toffe game is hoorquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 14:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Geloof me.. beter dan dat je tot nu toe dan hebt gespeeld op de PS2.. je wil niet meer anders.
klopt, en die is niet recht getrokken, die is vrij precies overgenomen.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:39 schreef Michael_Moore het volgende:
nurburgring zit ook in GT4, ik verheug me nu al op de replays![]()
En natuurlijk 20 verschillende versies van de Mitsubishi Lancer Evo!quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 16:35 schreef piet_pelle het volgende:
Dat er zoveel auto's inzitten moet natuurlijk wel met een korreltje zout genomen worden he.
Ik bedoel, ( ik noem maar wat ) de Seat marbella 1.3 L, Seat marbella 1.3 LS, Seat marbella 1.4, enz .....
Wat is dat toch met die "Nurburg ring"?quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:21 schreef piet_pelle het volgende:
En de Nurburg ring is natuurlijk rechtstreeks uit PG2 geript.
Maar beter goed geript dan slecht bedacht.
Oké... bedankt voor de info.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:29 schreef piet_pelle het volgende:
Dat is gewoon een ontzettend lang circuit waar je erg hard kan gaan. Heel vet on een race te doen met een paar maten.
Zo bijzonder is hij verder niet. Ik vind het alleen vreemd dat hij straks dus ook in GT 4 te vinden is, konden ze niet een ander circuit nemen ? Aan de andere kant, als er verder geen onzettend lange circuits zijn, dan ook maar doen.
Ik zou in PG3 alleen niet hetzelfde circuit aan willen treffen.
erm, weet je hoeveel tracks er in dezelfde games zijn te vinden? Ze hebben gewoon enkele van de mooiste circuits gepakt (buiten die ze zelf verzonnen hebben) en dat daar dan er toevallig ook een van in PGR2 zit maakt toch niks uit. Kijk is in hoeveel games bv Suzuka of Laguna Seca (goh ... die zit ook in "PGR3" (Forza Motorsport)) weer zijn te vinden. Verder ben ik er onzettend blij mee dat de oude Ring in GT4 zit, je treft dat circuit bijna nooit aan (toevallig dat PGR2 hem dan ook heeft) dit in tegenstelling tot de standaard F1 circuits e.d. Vind het zelf nog wel een redelijk bijzondere baan overigens, ken verder eigenlijk geen vergelijkbaar circuit en imho goed dat ze niet zelf een circuit van die lengte hebben verzonnen. Dat zou het denk ik vrij snel saai maken gezien de lengte. Nu heb je nog de magie van de oude Ringquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:29 schreef piet_pelle het volgende:
Dat is gewoon een ontzettend lang circuit waar je erg hard kan gaan. Heel vet on een race te doen met een paar maten.
Zo bijzonder is hij verder niet. Ik vind het alleen vreemd dat hij straks dus ook in GT 4 te vinden is, konden ze niet een ander circuit nemen ? Aan de andere kant, als er verder geen onzettend lange circuits zijn, dan ook maar doen.
Ik zou in PG3 alleen niet hetzelfde circuit aan willen treffen.
En dan maar hopen dat het wat is.quote:Op zaterdag 23 oktober 2004 21:31 schreef D3nn15 het volgende:
Die hoeren! Ik wacht nu al tijden hieropVandaag nog even GT3 gedaan... En nu wachten tot begin 2005
das een beetje bsquote:Op zaterdag 23 oktober 2004 17:21 schreef piet_pelle het volgende:
En de Nurburg ring is natuurlijk rechtstreeks uit PG2 geript.
Maar beter goed geript dan slecht bedacht.
Waaat? Kan GT4 niet online?!quote:Op maandag 25 oktober 2004 22:51 schreef gijsje79 het volgende:
[..]
En dan maar hopen dat het wat is.
Vond de GT serie altijd![]()
Geen online mogelijkheid is wel wat minder.
[PS2] Gran Turismo 4quote:Op maandag 25 oktober 2004 23:31 schreef D3nn15 het volgende:
[..]
Waaat? Kan GT4 niet online?!Goddamn waarom duurt het allemaal zo lang dan...
Het spel is meesterlijkMaar dit duurt wel erg lang allemaal....
Jep, want daar komt GT4 8 weken geleden al uitquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 09:44 schreef gijsje79 het volgende:
Overstappen op een x-box.
Zijn wel de race spellen online.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 10:23 schreef djmurcielago het volgende:
[..]
Jep, want daar komt GT4 8 weken geleden al uit![]()
IK ben ook een grote GT fan (heb alles sinds GT2) maar vind PGR2 echt niet gaar, vooral qua geluid en graphics is het beter dan GT ooit heeft kunnen bieden en je kan er ook al sinds eind 2003 mee online, puntje voor PGR2 dusquote:Op dinsdag 26 oktober 2004 11:30 schreef D3nn15 het volgende:
Niet zeiken met je xbox. Dit is een ps2 topic
En GT overtreft dat gare PGR op alle fronten![]()
Deze recente GT4 ingame screens zijn (als ze representatief zijn) werkelijk de mooiste graphics op de PS2 die ik ooit heb gezien en tevens het mooiste racespel dat ik ooit heb gezien. En jij beweert dat PGR2 er beter uitziet?quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:30 schreef A.l.e.x het volgende:
...en op recente in-game screens heb gezien...
dat het er mooier uitziet op de xbox weten we nu wel, gelukkig zal al dat gezeik over zijn met de xbox 2 en ps3 omdat de ps3 krachtiger dan de box 2 word.quote:Op dinsdag 26 oktober 2004 21:30 schreef A.l.e.x het volgende:
[..]
IK ben ook een grote GT fan (heb alles sinds GT2) maar vind PGR2 echt niet gaar, vooral qua geluid en graphics is het beter dan GT ooit heeft kunnen bieden en je kan er ook al sinds eind 2003 mee online, puntje voor PGR2 dus
En wat ik tot nu toe in Prologue (oude engine ja) en op recente in-game screens heb gezien zit het nog onder het grafisch niveau van PGR2, de PS2 heeft gewoon te weinig power, maar de gameplay en auto aanbod (behalve Ferrari) zal natuurlijk wel een stuk beter zijn![]()
right: http://www.google.nl/sear(...)nG=Google+zoeken&lr=quote:Op woensdag 27 oktober 2004 09:07 schreef jap85 het volgende:
Is er al een lijst met beschikbare autos bekend? (kon nergens wat vinden)
Je bedoelt ik was te lui om te zoeken.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 09:07 schreef jap85 het volgende:
Is er al een lijst met beschikbare autos bekend? (kon nergens wat vinden)
Nee ik zocht op 'gran tourismo 4 car list', toen kreeg ik een paar forums, maar die lists daar bleken fake te zijn, dus ik wist niet of er nu al een officiele lijst was of niet.quote:Op woensdag 27 oktober 2004 14:44 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Je bedoelt ik was te lui om te zoeken.
misschien omdat je niet weet hoe je Turismo schrijft?quote:Op woensdag 27 oktober 2004 16:23 schreef jap85 het volgende:
[..]
Nee ik zocht op 'gran tourismo 4 car list', toen kreeg ik een paar forums, maar die lists daar bleken fake te zijn, dus ik wist niet of er nu al een officiele lijst was of niet.
jij moet echt naar Hans Anders/Specsavers :')quote:Op vrijdag 29 oktober 2004 11:09 schreef jap85 het volgende:
Typfoutje, maar ik kreeg evengoed diezelfde forums met fake lists.
Tot op heden verplicht Sony je anders nog stééds niet om alle versies van GT te kopen hoor.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Les 1: "Hoe licht ik mijn gamers op" -Sony
erg jammer ja, had niet verwacht van ze dat ze zo met de GT serie zouden gaan rommelenquote:Op zondag 31 oktober 2004 12:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mja, ik vind dit spel inmiddels niet echt interessant meer.. Te lang uitgesteld en Sony is ook wel lelijk op z'n (te grote) bek gegaan toen de online multiplayer er uit is gehaald.
Echt te genant voor woorden. Eerst een proloog, daarna de half-af versie, en daarna de versie met online-play.
Les 1: "Hoe licht ik mijn gamers op" -Sony
Ze zijn er niet mee aan het rommelen, ze zijn het juist aan het perfectioneren! Reken er maar op dat dit alsnog een verschrikkelijk mooi en verschrikkelijk stabiel spel wordt, dat ècht alles uit de PS2 haalt! Dat perfectioneren kost nou eenmaal véél tijd.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:29 schreef A.l.e.x het volgende:
erg jammer ja, had niet verwacht van ze dat ze zo met de GT serie zouden gaan rommelen
En die vervolgens er toch uitlaten. Dat is dus gewoon rommelen.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:56 schreef P-Style het volgende:
De grootste fouten die Sony heeft gemaakt bij dit spel zijn juist:
- De online-mode verschrikkelijk hypen!
dat bedoelde ik dus met rommelenquote:Op zondag 31 oktober 2004 12:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
De grootste fouten die Sony heeft gemaakt bij dit spel zijn juist:
- De online-mode verschrikkelijk hypen!
- Releasedata uitbrengen.
quote:Op zondag 31 oktober 2004 13:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat is dus gewoon rommelen.
Oké, oké...quote:Op zondag 31 oktober 2004 13:05 schreef A.l.e.x het volgende:
dat bedoelde ik dus met rommelen
doet SA dat niet al een beetje? alles uit de PS2 halen? die dingen crashen aan de lopende band die grote dingen dan.quote:Op zondag 31 oktober 2004 12:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ze zijn er niet mee aan het rommelen, ze zijn het juist aan het perfectioneren! Reken er maar op dat dit alsnog een verschrikkelijk mooi en verschrikkelijk stabiel spel wordt, dat ècht alles uit de PS2 haalt! Dat perfectioneren kost nou eenmaal véél tijd.
De grootste fouten die Sony heeft gemaakt bij dit spel zijn juist:
- De online-mode verschrikkelijk hypen!
- Releasedata uitbrengen.
Als je een spel perfect wilt maken, dan moet je de verschillende features pas gaan promoten... als ze ècht klaar zijn! Maar ik denk wel dat Sony/Polyphony heeft geleerd van deze les!
Reken er in ieder geval maar op dat de graphics en fysics van GT4 véél beter zijn dan die van SA. Maarja... SA moet natuurlijk veel meer mannetjes en auto's tegelijk renderen dan GT4. GT4 kan veel meer polygonen in z'n auto's steken, omdat het er gewoon minder zijn. Het ligt er maar net aan hoe je de rekenkracht van de PS2 verdeelt. Kortom 2 spellen die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken.quote:Op maandag 1 november 2004 21:28 schreef speedfreakssj het volgende:
doet SA dat niet al een beetje? alles uit de PS2 halen? die dingen crashen aan de lopende band die grote dingen dan.
Volledig mee eens. Toch denk ik dat de GT4 engine beter is.quote:Op woensdag 3 november 2004 09:20 schreef Eitjes het volgende:
GT4 en SA engines vergelijken is nutteloos. Het vergt beiden veel van de PS2 maar het haalt absoluut niet het max uit de PS2. Dat zal je ook nooit zien. Er zijn altijd manieren om weer iets beter/sneller te renderen etc etc. Verzin iets slims om de tekortkomingen van de PS2 te omzeilen maar toch hetzelfde resultaat te behalen maar dan "beter" en je kan weer veel meer.
Heb je de Driving Force Pro al?quote:Oja, GT4 0wnage. De BMW Demo is echt tof. Veel betere physics en geen penalty system meer.. Thank God..
Alleen doet mijn DFPRO stuurtje raar.
Jep, heb hem al een paar maanden. Het is een enorm goed stuurtje. Het stuurt lekker "stroef", de pedalen zijn erg goed en god.. De force feedback.. Die is echt geweldig!quote:Op woensdag 3 november 2004 11:40 schreef P-Style het volgende:
Heb je de Driving Force Pro al?Èn ? Hoe is 'ie? (even afgezien van het feit dat 'ie nu "raar" doet)
persoonlijk zat ik te denken dat het beiden monsters van games zijn.quote:Op woensdag 3 november 2004 09:20 schreef Eitjes het volgende:
GT4 en SA engines vergelijken is nutteloos. Het vergt beiden veel van de PS2 maar het haalt absoluut niet het max uit de PS2. Dat zal je ook nooit zien. Er zijn altijd manieren om weer iets beter/sneller te renderen etc etc. Verzin iets slims om de tekortkomingen van de PS2 te omzeilen maar toch hetzelfde resultaat te behalen maar dan "beter" en je kan weer veel meer.
Flauwe post maar zo is het wel.
Oja, GT4 0wnage. De BMW Demo is echt tof. Veel betere physics en geen penalty system meer.. Thank God..
Alleen doet mijn DFPRO stuurtje raar.
ik zat er nog over te denken om deze te importeren, 40 euroquote:Op maandag 8 november 2004 16:26 schreef P-Style het volgende:
Leuke accesoire:
[afbeelding]
Stel je voor... Een dedicated GT4-memorycard, waar je vervolgens al je GT-savegames, replay's, tuning opties en photo-mode-foto's op zet!
Da's maar ¤ 10,01 duurder dan de winkelprijs van Sony memorycards hier in Nederland. Valt mee.quote:Op maandag 8 november 2004 23:40 schreef MrSkyline het volgende:
40 euro![]()
En dan komt Metal gear snake eater ook nog. Ik wil ook een ps2, maar na mijn andere consoles heb ik niet zoveel geld meer. Tis moeilijk, keuzes maken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:40 schreef Viperdesign het volgende:
Zou er toch bijna een PS2 voor gaan aanschaffen.
Zou je de url kunnen geven? Die site staat direct jpg's url niet toe, alleen die vage kut html's van hun.quote:Op donderdag 11 november 2004 08:12 schreef A.l.e.x het volgende:
[afbeelding]
kan niet wachten om hierop een stage 4 turbo te zetten![]()
Cool!quote:Op donderdag 11 november 2004 05:44 schreef Eitjes het volgende:
Je kan iig op vrijwel elke auto een spoiler zetten, dat is wel tof. En ja, die ZIE je ook op je auto zitten en dan vraag ik me af ; zou je nu ook eindelijk je nieuwe uitlaat zien etc etc...
Zit deze auto serieus in GT4?!quote:Op donderdag 11 november 2004 09:49 schreef Eitjes het volgende:
Ik zie niks.quote:Op donderdag 11 november 2004 17:09 schreef Asskicker14 het volgende:
[afbeelding]
Yep, doet 3 weken over een rondje NurRingquote:Op donderdag 11 november 2004 17:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zit deze auto serieus in GT4?!
Inderdaad. Maareh... ik vraag me af. Is dìt ook een echt bestaande auto?quote:Op donderdag 11 november 2004 19:16 schreef A.l.e.x het volgende:
Dat is zeker de Nike auto die je met de EyeToy kan unlocken?
Denk dat het een fantasie auto isquote:Op vrijdag 12 november 2004 04:38 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad. Maareh... ik vraag me af. Is dìt ook een echt bestaande auto?
quote:Op zaterdag 13 november 2004 08:28 schreef Eitjes het volgende:
hopsa, weer een tof filmpje
Daar staat de naam "Gran Turismo" om bekend.quote:Op zaterdag 13 november 2004 09:39 schreef washandje het volgende:
...maar volgens mij wordt dit gewoon de beste singleplayer (race-)game ooit!!!!
Goed punt. Tevens hoop ik dat de muziek een beetje leuk is dit keer. Want bij alle Gran Turismo's die ik tot nu toe heb gespeeld had ik de muziek standaard uit staan.quote:Op zaterdag 13 november 2004 17:03 schreef A.l.e.x het volgende:
Ik hoop alleen niet dat er van die kleine irritaties inzitten zoals maar 2 camerastandpunten tijdens het racen of dat je het muziekniveau niet kan aanpassen
Ik heb altijd gewoon de radio aanquote:Op zaterdag 13 november 2004 22:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Goed punt. Tevens hoop ik dat de muziek een beetje leuk is dit keer. Want bij alle Gran Turismo's die ik tot nu toe heb gespeeld had ik de muziek standaard uit staan.
Zeker jammer... maar dit is al een poosje bekend. En het is niet dat Sony het niet voor elkaar krijgt. Polyphony wil een volledig "lag"-loze online gameplay (en terecht, want "lag" in een racespel is verschrikkelijk) Ze kunnen best een online optie erin gooien, maar ze willen het per se perfect hebben! Dat perfectioneren kost tijd.quote:Op zondag 14 november 2004 17:01 schreef Markster het volgende:
Hij gaat dus mooi niet online, omdat Sony het niet voor elkaar krijgt![]()
Erg jammer toch wel.
Ja en dat krijgen ze niet voor elkaarquote:Op zondag 14 november 2004 17:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Zeker jammer... maar dit is al een poosje bekend. En het is niet dat Sony het niet voor elkaar krijgt. Polyphony wil een volledig "lag"-loze online gameplay (en terecht, want "lag" in een racespel is verschrikkelijk) Ze kunnen best een online optie erin gooien, maar ze willen het per se perfect hebben! Dat perfectioneren kost tijd.
Jawel, alleen dat duurt dan wat langer.quote:Op zondag 14 november 2004 17:40 schreef Markster het volgende:
Ja en dat krijgen ze niet voor elkaar
Ja... net als al die vertalingen in die verschillende Europese talen!quote:Op zondag 14 november 2004 17:37 schreef A.l.e.x het volgende:
Ze hadden in die 2/3 jaar best iets kunnen regelen denk ik
Alleen al het feit dat ze een dual layer dvd nodig hebben om dit spel op te proppen maakt al veel goed.quote:Op zondag 14 november 2004 18:25 schreef A.l.e.x het volgende:
En nu Le Mans (met en zonder chicanes) er bijna voor 100% inzit is het al weer iets minder erg
GT4 op 3 schermen!!!quote:Op zondag 14 november 2004 18:43 schreef A.l.e.x het volgende:
GT4 op 3 schermen
Gofferju!quote:Gran Turismo 4 update: NO ENGLISH language version / updated release schedule
this e-mail contains important information regarding your Gran Turismo 4 preorder, please read it carefully.
As officially announced by Sony Hong Kong today, the previously expected Chinese/English language version of Gran Turismo 4 has now been updated to be a solely Chinese language version release.
This may certainly affect the decision for many customers who now like to switch or cancel their preorder. If you like to modify your preorder, you are able to do so in your customer account. Please click onto your order details and follow the designated modify order link.
At the same time, you are also able to cancel your preorder in your customer account in case your order was paid for by credit card. If you have paid by PayPal, bank transfer or any other manual payment method, please contact our customer service in case you wish to cancel your preorder. (please state your order ID as reference for easier processing).
Below you will find the updated new release schedule. Everything remains unchanged apart from the fact that the Asian (Chinese language) version does not contain an English language option. All items are expected to be shipping on or before December 3rd.
We deeply apologize for the inconvenience this may have caused to someone.
Of je wacht nog effe op de Europese release!quote:Op maandag 15 november 2004 15:49 schreef Eitjes het volgende:
Naja, nu moet ik de Amerikaanse versie ook maar importen hé. :')
Maart 2005! Zot! Wederom moeten wij zolang wachten omdat er 13 landen geen engels willen leren... :/quote:Op maandag 15 november 2004 15:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Of je wacht nog effe op de Europese release!Misschien krijgen wij Europeanen er nog een stapel auto's bij, omdat we zo lang moeten wachten.
Misschien hebben ze wel tijd om alsnog online gameplay in de PAL-versie van GT4 te proppen!quote:Op maandag 15 november 2004 20:24 schreef A.l.e.x het volgende:
Dus als GT4 pas in Maart 2005 komt zal de online versie wel pas eind 2005 begin 2006 uitkoemen
Overigens overweegt Polyphony bij de Koreaanse versie van GT4, die net als de PAL-versie óók later uit komt, misschien niet eens een offline versie van GT4 uit te brengen! Met andere woorden... als ze ver genoeg zijn met de online versie, krijgt Korea meteen een online GT4, i.p.v. van eerst een offline en daarna een online versie!quote:Op maandag 15 november 2004 20:41 schreef P-Style het volgende:
Misschien hebben ze wel tijd om alsnog online gameplay in de PAL-versie van GT4 te proppen!
(hoewel me dat niet erg waarschijnlijk lijkt.)
Wacht jij maar lekker op Forza... Noem mij een Sony-fanboy, maar ik durf te zeggen dat Forza GT4 nóóit zal kunnen verslaan!quote:Op maandag 15 november 2004 20:51 schreef Rodie83 het volgende:
Wordt een leuk spel voor de PS2 bezitter, das zeker. Tis me alleen geen aanschaf van een PS2 waard, ik wacht wel weer op Forza. Tis toch een shame dat online die game niet speelbaar wordt, al was het maar voor rankings en tijden.
Neuh, ik ben met je eens dat de GT serie erg goed is. Alleen dat het online gedeelte ontbreekt is voor mij, als xbox live gebruiker een grote grote tegenvaller. Want nu is het helemaal niet cool om de snelste te zijn, want je hebt eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal, en dat vind ik echt zonde. Eigenlijk is het gewoon zonde dat zo'n game niet ook naar de xbox komt (sorry PS2 fanboys). Dergelijke spellen zouden op elk platform speelbaar moeten zijnquote:Op maandag 15 november 2004 20:53 schreef P-Style het volgende:
[..]
Wacht jij maar lekker op Forza... Noem mij een Sony-fanboy, maar ik durf te zeggen dat Forza GT4 nóóit zal kunnen verslaan!
Hier ben ik het hélemaal mee eens. Ik heb nu precies een jaar geleden een netwerkadapter gekocht speciaal voor GT4. (toen ging ik er nog vanuit dat 'ie ergens in maart 2004 uit zou komen). Online gameplay leek me geweldig. Dit zou een ultieme serie als Gran Turismo nog véél beter maken en de speelduur van het spel nagenoeg oneindig maken! Vervolgens kregen we bijna een jaar later te horen dat er toch geen online-gameplay in kwam en dat was voor mij natuurlijk ook een enorme tegenvaller!quote:Op maandag 15 november 2004 20:57 schreef Rodie83 het volgende:
Alleen dat het online gedeelte ontbreekt is voor mij, als xbox live gebruiker een grote grote tegenvaller. Want nu is het helemaal niet cool om de snelste te zijn, want je hebt eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal, en dat vind ik echt zonde.
Is inderdaad zonde... Aan de andere kant is dit spel echt volledig geoptimaliseerd voor de PS2. Ik denk dat die jongens van Polyphony de beste en meest efficiënte programmeercode kunnen schrijven van alle PS2 developpers! Het is en blijft een echt Sony spel. (Mijn eigen console-geschiedenis begon bij het kopen van een PS1, toen de dualshock-pack nieuw was, in 1998, met als eerste spel... Gran Turismo 1!!!quote:Eigenlijk is het gewoon zonde dat zo'n game niet ook naar de xbox komt (sorry PS2 fanboys). Dergelijke spellen zouden op elk platform speelbaar moeten zijn
dat kan ook met gt3 hoorquote:Op zondag 14 november 2004 18:43 schreef A.l.e.x het volgende:
pics van release feest:
[afbeelding]
GT4 op 3 schermen
http://babelfish.altavist(...)ocs/20041109/gt4.htm
Serieus?! Dat wist ik niet! Cool!quote:Op maandag 15 november 2004 21:19 schreef MrSkyline het volgende:
dat kan ook met gt3 hoor
3 ps2s en 3x gt3 en voila.
(Zeker na upgraden) verreweg de meest lompe vermogensmonster van het hele spel. Dat ding ging zó idioot snel dat je niet eens meer kon sturen! Alleen op de testcourse deed 'ie het goed!quote:maargoed, escudo schopt (_,_)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |