Nog meer Tindersticks liefhebbers hier?
quote:Hmm, ik ga weer 's 'tiny tears' draaien ... lekker verdrietig nummer
Op vrijdag 2 mei 2003 21:32 schreef k_man het volgende:
Ik heb net curtains maar weer eens opgezet. Heerlijke CD blijft dat toch.Nog meer Tindersticks liefhebbers hier?
quote:Ah! Tnx! Ga ik eens uitzoeken dan.
Op zaterdag 3 mei 2003 14:24 schreef MadScientist het volgende:
ze staan in een paar maanden in de 013 in tilburg, misschien ook in andere plaatsen in nederland dus maar dat weet ik zo niet.
quote:Ook in Paradiso en de Oosterpoort in Groningen. Waar ik ze de vorige keer heb gezien. Ik wil er deze keer weer heen, liefste naar Paradiso. Heb ze ook al een keer in Vredenburg gezien, dat was pas een enorm geniale show. En
Op zaterdag 3 mei 2003 14:24 schreef MadScientist het volgende:
ze staan in een paar maanden in de 013 in tilburg, misschien ook in andere plaatsen in nederland dus maar dat weet ik zo niet.
quote:Ik ga vast weer in mn uppie, dus bij deze zoek ik mensen die mee willen gaan.
Op zaterdag 3 mei 2003 19:42 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Paradiso 8/9/03, stond al in mijn agenda.
quote:Oeh, ik wist dat ie zou komen, maar niet dat ie zo snel zou komen.
en 2/6 een nieuw album, stond al op mijn verlanglijstje...
quote:Ik sluit zeker niet uit dat ik erheen ga. Kwil wel eens weten hoe die nummers live klinken.
Op zaterdag 3 mei 2003 19:45 schreef QyRoZ het volgende:
Ik ga vast weer in mn uppie, dus bij deze zoek ik mensen die mee willen gaan.
*Gaat precieze data en plaatsen checken om te kijken of ik kan en dan nog iemand bedenken om mee te sleuren *
quote:Kijk eens bij Discography op www.tindersticks.co.uk
Op donderdag 8 mei 2003 19:59 schreef QyRoZ het volgende:
*schop*
Is er al iets meer bekend van de nieuwe cd? Welke nummers er op staan enzo? Ben benieuwd!
quote:Die zijn er dus meerdere. Om het lekker onduidelijk te maken hebben het eerste en het tweede album geen titel.
Op donderdag 8 mei 2003 21:09 schreef - het volgende:
worden weer belachelijk dure optredenswel een goeie band trouwens, ik heb can our love en het titeloze album, echt super, vooral dying slowly is een mooi nummer ("just die slowly, it seems better than shooting myself")
quote:het album met het superrelaxte (die zijn er dus meerdere
Op donderdag 8 mei 2003 22:29 schreef k_man het volgende:[..]
Die zijn er dus meerdere. Om het lekker onduidelijk te maken hebben het eerste en het tweede album geen titel.
quote:June 2003 WAITING FOR THE MOON
Op donderdag 8 mei 2003 22:28 schreef k_man het volgende:[..]
Kijk eens bij Discography op www.tindersticks.co.uk
This is the sixth studio lp, the second for beggars. The duet 'Sometimes it hurts' features the vocals of Lhasa de Sela. The vinyl is a ltd 180 gsm pressing in a single sleeve with a printed inner sleeve, the cd comes as a double flapped digi pack.
Een aantal nummers hebben ze ook al op de vorige tour gespeeld, en vooral My oblivion is mooooooooooooooooooi
Ik kan niet wachten!
quote:Ik kan het uren achter elkaar luisteren.
Op vrijdag 9 mei 2003 22:16 schreef ZixS het volgende:
matig... af en toe wel lekker om te luisteren, maar na een paar nummers ben ik het wel weer zat
Hmmz, hopelijk is het een week van tevoren nog niet uitverkocht, want ik moet eerst nog ff op vakantie.
quote:Wel een boel geld, maar als de show ook maar half zo goed is als die in Vredenburg heb ik dat er graag voor over. Die was zoooooooooooo goed.
Op vrijdag 15 augustus 2003 22:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
35 euro geloof ik hè.... (excl. lidmaatschap)Beetje bezopen vind ik eigenlijk....
quote:Geweldig, ja.
Op dinsdag 2 december 2003 17:50 schreef bigshadow het volgende:
echt goede en mooie muziek
Inmiddels acht albums geloof ik (dat moeten ze nu wel allemaal zijn hoop ik).
Tinderstick day? Leg uit svp?quote:Op maandag 11 april 2005 11:56 schreef bigshadow het volgende:
Vandaag Tinderstick day, echt genieten![]()
Oh. Verder niets bijzonders dus. Nou ja, dan zet ik ook maar een album opquote:Op maandag 11 april 2005 12:03 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Ik draai al mijn albums die ik heb achter elkaar, mijn persoonlijke tinderstick day dus
ik? ik heb er 5quote:Op maandag 11 april 2005 17:57 schreef methodmich het volgende:
Hoe veel heb je er?
Ik had je in ieder geval de tweede van ze aangeraden, dat is Tindersticks (II). Dat is het album in blauwe letters met een verdwaasde vent erop! En evt ook de eerste (Tindersticks) en simple pleasure. Allemaal prachtige albums volgens het bekende tinderstick recept. En ik heb ook nog waiting for the moon, maar die heb ik eigelijk nog te weinig gehoord om een goed oordeel te geven.quote:Op maandag 11 april 2005 18:44 schreef methodmich het volgende:
Okee. Ik bedoel jou ja. Netjes. Ik heb er zelf 2, Curtains en Can our love... Welke mis ik?
Ik vind het openingsnummer zo prachtig, maar wie weet dat ik me nog eens laat verleiden tot een luisterbeurt. Maar met 5 albums vind ik het eigelijk wel mooi, of ik moet ze een keer cheap tegenkomen in een bakkie, dan ben ik natuurlijk zo om.quote:Op maandag 11 april 2005 19:06 schreef methodmich het volgende:
Vooral veel lange nummers, op Can our love... Haalt het m.i. niet bij Curtains.
Ik heb ze ook allemaal voor onder de 10 euro gekocht. Maar volgens mij zijn ze vrij recentelijk ge-remastered waardoor de prijs weer was gestegen.quote:Op maandag 11 april 2005 19:15 schreef methodmich het volgende:
Dying Slowly is fenomenaal ja. Ik kocht deze destijds al voor 9 euro, dus zal toch wel ergens goedkoop liggen nog?
Tiny Tears staat op Tindersticks II. Dat is (naar mijn mening dan) het op één na beste Tindersticks album. Curtains is veruit mijn favoriet.quote:Op maandag 11 april 2005 19:21 schreef Smirnov het volgende:
Is Curtains de cd met Tiny Tears erop? (sorry, ben slecht in album titels)
Inderdaad, dat was een vieze tegenvaller, na drie keer luisteren ontdekte ik dat de plaat eigenlijk niks om het lijf had, ik heb hem zelfs geruild voor een andere plaat, dat overkomt me niet vaak.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:50 schreef bukgeit het volgende:
Ik vind het wat minder, net als Stuart's soloalbum.
Het was niet slecht, het was zo niets zeggend, een album wat ik nooit zou gaan draaien. En ik heb um geruild tegen, euh, ik dacht de laatste Audra Kubat, die viel me ook een beetje tegen trouwens.quote:Op zondag 18 september 2005 00:46 schreef bukgeit het volgende:
Zo ruk vind ik 'm nou ook weer niet
Waartegen heb je 'm geruild
Als je Audra Kubat dan ruilt tegen 'Daar heb je Vrienden Voor' van Frans Bauer dan is de cirkel bijna weer rond.quote:Op zondag 18 september 2005 11:23 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Het was niet slecht, het was zo niets zeggend, een album wat ik nooit zou gaan draaien. En ik heb um geruild tegen, euh, ik dacht de laatste Audra Kubat, die viel me ook een beetje tegen trouwens.
quote:Op zondag 18 september 2005 12:08 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Als je Audra Kubat dan ruilt tegen 'Daar heb je Vrienden Voor' van Frans Bauer dan is de cirkel bijna weer rond.
Tja, ook daar verschillen de meningen over. Curtains begint zo onderhand, al dan niet terecht, legendarische proporties aan te nemen, dus 't is oneerlijk om die plaat constant als referentiepunt te nemen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:01 schreef methodmich het volgende:
Een plaat die het niveau van Curtains benadert, las ik. Dat klinkt goed.
Pinkpop 2001... dat was een meesterlijk optreden. Ik heb ze toen leren kennen.quote:Op zondag 24 juni 2007 00:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En komen ze nog deze kant ooit? Kan me herinneren een stukje meegekregen te hebben van het concert op Pinkpop in 2001. Maar toen was ik compleet overrompeld door het feit dat ik Tool voor het eerst ging zien in dezelfde tent.
De kans dat het op dezelfde dag en op hetzelfde tijdstip is, is heel wat groter dan 1 op 365. Maar bedankt voor de kick, ik ga vanavond weer even een cdtje opzettenquote:Op zondag 24 juni 2007 00:31 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Mijn god, deze kick is precies een jaar na de vorige post een kans van 1 op 365. Al klopt dat niet helemaal want wanneer is iets een kick? Na een paar dagen niet. Naar een paar weken? Misschien.
Daar moet onderzoek naar gedaan worden.
Ja QyRoZ, dat was een geniaal optreden. Zou er ooit nog een nieuwe cd en nieuwe tour komen?quote:Op zondag 18 september 2005 01:20 schreef QyRoZ het volgende:
Mijn mooiste herinneringen zijn aan het laatste optreden in Vredenburg, dat was één van de allerbeste optredens die ik ooit heb gezien. Zo mooi!
Wat een fijne kick!quote:Op zaterdag 15 september 2007 23:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Ja QyRoZ, dat was een geniaal optreden. Zou er ooit nog een nieuwe cd en nieuwe tour komen?
Link: http://www.myspace.com/tindersticksofficialquote:Tindersticks hebben een nieuwe plaat klaar, de eerste in 5 jaar. De titel is 'The Hungry Saw' en één nummer kun je nu al gratis downloaden.
De groep is ondertussen gereduceerd tot een trio: zanger Stuart Staples, gitarist Neil Fraser en toetsenist David Boulter. Op de nieuwe nummers speelden drummer Thomas Belhorn en bassist Dan McKinna mee.
'The Hungry Saw' is uit op 28 april. Je kunt nu al een song gratios downloaden op de MySpace van Tindersticks: 'The Flicker Of A Little Girl'.
quote:TINDERSTICKS TERUG IN NEDERLAND :: 14-2-2008
De legendarische Britse band TINDERSTICKS komt voor een eenmalige show naar Nederland. De show wordt op 1 mei 2008 gehouden in Vredenburg Leidsche Rijn te Utrecht. De band brengt tevens hun eerste plaat in vijf jaar uit.
Vier jaar geleden hield Tindersticks voor onbepaalde tijd pauze. Toen zanger Stuart A. Staples vervolgens met twee mooie soloplaten op de proppen kwam, was het maar de vraag of de groep nog zou terugkeren. Maar in stilte heeft Tindersticks nu een nieuw album opgenomen met de titel The Hungry Saw. De opvolger van Waiting For The Moon ('03) komt uit op 28 april 2008.
Aansluitend op de langverwachte albumrelease speelt dus band dus ook in ons land. De laatste Tindersticks show in Nederland dateert alweer van drie jaar geleden.
TINDERSTICKS (+ SUPPORT)
1 MEI 2008 – VREDENBURG LEIDSCHE RIJN, UTRECHT
Entree: ¤ 32,50 (Exclusief servicekosten).
De kaartverkoop voor dit concert start aanstaande zaterdag 16 februari om 10.00 uur bij Tickerservice Nederland. De deuren voor deze bijzondere show gaan open om 19.00 uur. De aanvang is 20.00 uur. Het voorprogramma wordt later bekend gemaakt.
Meer informatie over dit concert is terug te vinden op:
http://www.thealternative.nl
http://www.tindersticks.co.uk
In de Oosterpoort toen? Daar was ik ook.quote:Op donderdag 21 februari 2008 20:01 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Heb ze jaren geleden al eens gezien, met een stijkers kwartet. Was prachtig...
Ik ga ook hoor, overmorgen, in Brusselquote:Op woensdag 30 april 2008 20:39 schreef Q. het volgende:
En waarom ben ik zo ongeveer de enige Tindersticks-fan op dit hele forum?
Je bent de actiefste, niet de enigequote:Op woensdag 30 april 2008 20:39 schreef Q. het volgende:
En waarom ben ik zo ongeveer de enige Tindersticks-fan op dit hele forum?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |