quote:
Op zondag 8 april 2012 11:31 schreef Mike het volgende:Ach, de guest host hoort er natuurlijk ook gewoon bij. Daarnaast kunnen ze met slim plannen ook de kijkcijfers verhogen. Dat zie je bv meteen toen ze Betty White hadden uitgenodigd toen die in een hype zat...meteen veel hogere kijkcijfers voor SNL.
Precies, voor de marketing is het beter om 1 centrale gast te hebben en deze te promoten.
Het staat zelfs vernoemd in het artikel:
"I mean, Lindsay Lohan? That was a publicity grab that, sure, scored the show its highest ratings of the year; but it was so bad, all it did was ensure people tuned in would say, "Oh, yeah, that's why I don't watch this show."
Dit is dus een voorbeeld van het tegenovergestelde, maar bij een populair persoon die ook een goede gast blijkt te zijn lijkt het me onzinnig om dit te schrappen.
En daarnaast zijn er vaak al surprise pop ups van artiesten, dus in dat opzicht zie ik de meerwaarde totaal niet van het weghalen van de hoofdgast.
Het eventuele vertrek van Wiig, Sudeikis en Samberg zat er aan te komen natuurlijk, allen hebben een succesvolle carriere naast SNL.
Als ze dan vertrekken, lijkt het mij prettiger dat ze allen ineens vertrekken.
Met die vernieuwing komt het dan vanzelf wel goed.
De makers moeten dan wel vernieuwen, het zijn tenslotte 3 bepalende gezichten waarvoor personen met andere talenten in de plaats gaan komen.
Ergste gemis vind ik dan Digital Shorts (als Samberg idd weg gaat was het gebrek eraan dit seizoen wellicht al een voorteken...?)
Van Wiig ben ik geen fan, zoals ik al meerdere malen hier kenbaar heb gemaakt

Alleen haar vertrek zal al voor vernieuwing zorgen, omdat de schrijvers zoveel sketches speciaal voor typetjes van haar schreven terwijl de andere vrouwen in de show vaak een lullig rolletje kregen Alsof de schrijvers telkens dachten: 'Oh ja, we hebben nog meer vrouwen, wat kunnen we die nog laten doen om te zorgen dat ze iets werken voor hun salaris'