6 nullen (makkelijk rekenen nu +/- 1 euro = 2 liraquote:Op zondag 8 mei 2005 22:40 schreef Liejannuh het volgende:
Ze hebben er toch een paar nullen afgehaald? Ik dacht dat het er 3 waren.
Dus 2 miljoen oude is dan 2000 nieuwe.
Zuip je klem maar neem geen stenen mee terug!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:15 schreef Jeroenus het volgende:
Hoe zit het in Turkije met de legale leeftijd om te drinken? Niet dat ik straks een boete krijg oid.
Heb je daar een bron bij??? Want dit lijkt me wel erg hoogquote:Op donderdag 28 juli 2005 11:22 schreef trigt013 het volgende:
De bevolking daar is 80% besmet met Hepatitis A en is daar een enorme risico.
Ik weet zeker dat er op Istiklal Caddesi wel een cafe'tje is die die wedstrijd uitzendt. Dat is die lange straat met die oude trambaan in het midden, in Taksim. Laat je alleen niet meelokken door vreemden die aardig lijken, en wel een biertje met je willen drinken.quote:Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef Erasmusch het volgende:
Straks eens doorlezen.
Weet iemand een pub/theehuis oid in Istanbul waar ze Feyenoord-Ajax uitzenden?![]()
tnx, ik zal het nog ff uitzoeken voor ik wegga. Er zijn geen Irish pubs die alle Engelse/NLse wedstrijden uitzenden Die zijn meestal wat herkenbaarderquote:Op zaterdag 16 september 2006 18:30 schreef illusions het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er op Istiklal Caddesi wel een cafe'tje is die die wedstrijd uitzendt. Dat is die lange straat met die oude trambaan in het midden, in Taksim. Laat je alleen niet meelokken door vreemden die aardig lijken, en wel een biertje met je willen drinken.
Vraag ook niet aan voorbijgangers of iemand weet waar je die wedstrijd kan vinden, want waarschijnlijk zegt de 1e, en anders de 2e dat ie het wel weet, en voor je goed en wel binnen bent heb je al een rekening van een paar honderd euro. Ga ook geen louche kelder-cafe'tjes binnen waar dames je naar binnen lokken.. voor de rest is alles wel ok.
Fijne tip, op fotos ziet de skyline er aardig indrukwekkend uit.quote:Als je daar trouwens toch bent, moet je eens met het Taksim plein in je rug naar rechts (omhoog) lopen, richting het TRT (televisiezender) gebouw, vlakbij Pera Pelas. Daar heb je vanaf een parkeerterrein (wat altijd leeg is), een prachtig uitzicht over half Istanbul. Vooral 's nachts rookte ik daar nog vaak even een sigaretje voor ik naar huis ging.
Taxi's zijn meestal wel betrouwbaar. Als vrouw moet je alleen niet voorin gaan zitten. Ortakoy is een goede plek om te zitten. Als ik jou was zou ik zondagmiddag de dolmus pakken richting Suadiye (Aziatische gedeelte), er gaan meestal 2 dolmussen die kant op, zeg tegen de chauffeur dat je bij Saskinbakkal uit wil stappen.quote:Op zondag 17 september 2006 22:19 schreef Fogel het volgende:
Aanstaande zondagnamiddag en maandag (hele dag) heb ik de tijd om in Istanbul rond te kijken. Het hotel waar ik verblijf ligt aan de Bosphorus (om precies te zijn: Ciragan Cad 46, Ortakoy).
Wat moet ik domweg gezien hebben in die korte tijd? Bazaren en andere plekken waar iedereen vanalles probeert te verkopen ben ik allergisch voor... is het dan misschien het beste om niet het hotel uit te komen? In Antalya kon in ieder geval geen stap zetten zonder dat iemand me iets probeerde aan te smeren.
Hagia Sophia staat in ieder geval op de lijst.
Zijn taxis betrouwbaar in Istanbul?
Ja. Vrienden van mij hadden datzelfde verhaal. GElukkig hoorden zij het al voor vertrek maar toch. Daarom hebben wij nu een gecombineerde reis.quote:Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef matthijst het volgende:
Meer mensen hier kutervaringen met Corendon?
Tijdje terug met Corendon naar Istanbul geweest... helse kutvakantie was me dat: geen airco in het vliegtuig![]()
En die ratten verkochten die "vakantie" met een terugvlucht om 17:00, maar toen we er waren werd er vrolijk naar het hotel gefaxt dat de terugvlucht om 07:00 zou zijn en dat we om 04:10 zouden worden opgehaald
Bedankt voor je tips, ziet er goed uit!quote:Op maandag 18 september 2006 09:43 schreef illusions het volgende:
[..]
Taxi's zijn meestal wel betrouwbaar. Als vrouw moet je alleen niet voorin gaan zitten. Ortakoy is een goede plek om te zitten. Als ik jou was zou ik zondagmiddag de dolmus pakken richting Suadiye (Aziatische gedeelte), er gaan meestal 2 dolmussen die kant op, zeg tegen de chauffeur dat je bij Saskinbakkal uit wil stappen.
Als je dan een stukje omhoog loopt kom je bij Bagdat Caddesi, de op 1-na langste winkelstraat ter wereld. Daar kun je je wel een middagje vermaken: hoop kledingwinkels, restaurantjes, cafe'tjes en (dak)terrasjes. Is echt een goede plek om een middag en een avond door te brengen. Je kan er goed eten en er zal geen enkel persoon zijn die je iets gaat aansmeren, en je wordt al helemaal niet naar binnen getrokken ala Antalya.
De dag erna zou ik naar Taksim gaan, vanaf Taksim plein kan je overal heen. Als eerste ga je natuurlijk Istiklal Caddesi op, de straat met de oude metro in het midden. Vanaf daar moet je maar verder kijken wat je zelf leuk vind, hier ook weer geen opdringerige mensen ofzo..daar heb je geen last van in Istanbul.
quote:Op maandag 25 september 2006 17:14 schreef Fogel het volgende:
b) je kan door een winkelstraat lopen zonder lastiggevallen te worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |