abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2005 @ 22:49:32 #126
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_26838452
18 miljoen was 10 euro!
Ofzo.
Dus naar het centrum kost ongeveer een euro.
  zondag 8 mei 2005 @ 23:22:03 #127
8474 Porto
Fok it..!
pi_26839554
quote:
Op zondag 8 mei 2005 22:40 schreef Liejannuh het volgende:
Ze hebben er toch een paar nullen afgehaald? Ik dacht dat het er 3 waren.
Dus 2 miljoen oude is dan 2000 nieuwe.
6 nullen (makkelijk rekenen nu +/- 1 euro = 2 lira

Bron: http://teletekst.nos.nl/?543-03
pi_27175453
Hoe zit het in Turkije met de legale leeftijd om te drinken? Niet dat ik straks een boete krijg oid.
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  vrijdag 20 mei 2005 @ 10:25:51 #129
8474 Porto
Fok it..!
pi_27177281
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 09:15 schreef Jeroenus het volgende:
Hoe zit het in Turkije met de legale leeftijd om te drinken? Niet dat ik straks een boete krijg oid.
Zuip je klem maar neem geen stenen mee terug! nee eerlijk geen idee, niet echt bepaald iets waar ik me zorgen over hoef te maken
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:22:53 #130
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_29195887
Ik las ergens dat vaccinaties niet nodig zijn, wat een slecht advies.

Als je naar Turkije gaat moet je je inenten tegen DTP en Hepatitis A.

De bevolking daar is 80% besmet met Hepatitis A en is daar een enorme risico.

Hepatitus word overgebracht door alles wat rauw is en/of dingen die in contakt met een besmet persoon heeft gestaan. Denk aan Salade, Drankjes, Fruit, IJs.

Hepatitus is wel te voorkomen bij een inenting maar niet te genezen, Dus als je het hebt kom je er nooit meer vanaf. Elk jaar lopen er tussen de 800 en 12.000 mensen in Nederland de ziekte op. En ook bij sexueel contakt.

Hepatitis A kan zich heel ongemerkt openbaren. De symptomen zijn over het algemeen vermoeidheid, lichte koorts, misselijkheid en soms pijn in de bovenbuik. Bij volwassenen gaat Hepatitis A meestal gepaard met geelzucht, het geel kleuren van huid en oogwit, het donker worden van de urine en het ontkleuren van de ontlasting.

Dus niet inenten om een paar euro te schelen is een bewust risico op je gezondheid.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:38:22 #131
16976 Fling
Fan o' man
pi_29196297
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 11:22 schreef trigt013 het volgende:
De bevolking daar is 80% besmet met Hepatitis A en is daar een enorme risico.
Heb je daar een bron bij??? Want dit lijkt me wel erg hoog
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:21:25 #132
34974 trigt013
pi_29199414
http://www.indianpediatrics.net/99nov9.htm

In Turkije, waar de besmetting endemisch is, variëert het seropositiviteitstarief tussen 70-90% in vroege volwassenheid (40% door 10 jaar oud, 70-90% tegen 20 jaar oud)

Tevens sterft daar 2% procent van de bevolking aan hepatitis A
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:25:35 #133
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29199575
Heb niet het hele topic doorgelezen, dus wellicht ben ik niet de eerste,
maar wat ik je zeker kan aanraden is om 's avonds, als het donker is en alle lichtjes branden,
om dan een boottocht over de Bosphorus rivier te maken.... Prachtig!
...dass wir fliegen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:29:15 #134
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29199709
Oh, en je hebt er ook een prachtig kasteel, de naam is me ontschoten, die je kan "beklimmen"...
Mooi uitzicht over Istanbul...
...dass wir fliegen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:31:00 #135
62129 De-oneven-2
Wir sind so leicht...
pi_29199768
Oh, dit topic is al zo oud als Methusalem, zie ik...
Ach, er gaan vast nog meer mensen naar Istanbul binnenkort..
...dass wir fliegen.
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:33:07 #136
34974 trigt013
pi_29199831
Istanbul rules
pi_41866445
Straks eens doorlezen.
Weet iemand een pub/theehuis oid in Istanbul waar ze Feyenoord-Ajax uitzenden?
pi_41866669
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:19 schreef Erasmusch het volgende:
Straks eens doorlezen.
Weet iemand een pub/theehuis oid in Istanbul waar ze Feyenoord-Ajax uitzenden?
Ik weet zeker dat er op Istiklal Caddesi wel een cafe'tje is die die wedstrijd uitzendt. Dat is die lange straat met die oude trambaan in het midden, in Taksim. Laat je alleen niet meelokken door vreemden die aardig lijken, en wel een biertje met je willen drinken.

Vraag ook niet aan voorbijgangers of iemand weet waar je die wedstrijd kan vinden, want waarschijnlijk zegt de 1e, en anders de 2e dat ie het wel weet, en voor je goed en wel binnen bent heb je al een rekening van een paar honderd euro. Ga ook geen louche kelder-cafe'tjes binnen waar dames je naar binnen lokken.. voor de rest is alles wel ok.

Als je daar trouwens toch bent, moet je eens met het Taksim plein in je rug naar rechts (omhoog) lopen, richting het TRT (televisiezender) gebouw, vlakbij Pera Pelas. Daar heb je vanaf een parkeerterrein (wat altijd leeg is), een prachtig uitzicht over half Istanbul. Vooral 's nachts rookte ik daar nog vaak even een sigaretje voor ik naar huis ging.
pi_41866821
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 18:30 schreef illusions het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat er op Istiklal Caddesi wel een cafe'tje is die die wedstrijd uitzendt. Dat is die lange straat met die oude trambaan in het midden, in Taksim. Laat je alleen niet meelokken door vreemden die aardig lijken, en wel een biertje met je willen drinken.

Vraag ook niet aan voorbijgangers of iemand weet waar je die wedstrijd kan vinden, want waarschijnlijk zegt de 1e, en anders de 2e dat ie het wel weet, en voor je goed en wel binnen bent heb je al een rekening van een paar honderd euro. Ga ook geen louche kelder-cafe'tjes binnen waar dames je naar binnen lokken.. voor de rest is alles wel ok.
tnx, ik zal het nog ff uitzoeken voor ik wegga. Er zijn geen Irish pubs die alle Engelse/NLse wedstrijden uitzenden Die zijn meestal wat herkenbaarder
quote:
Als je daar trouwens toch bent, moet je eens met het Taksim plein in je rug naar rechts (omhoog) lopen, richting het TRT (televisiezender) gebouw, vlakbij Pera Pelas. Daar heb je vanaf een parkeerterrein (wat altijd leeg is), een prachtig uitzicht over half Istanbul. Vooral 's nachts rookte ik daar nog vaak even een sigaretje voor ik naar huis ging.
Fijne tip, op fotos ziet de skyline er aardig indrukwekkend uit.
  Moderator zondag 17 september 2006 @ 22:19:42 #140
45833 crew  Fogel
pi_41903690
Aanstaande zondagnamiddag en maandag (hele dag) heb ik de tijd om in Istanbul rond te kijken. Het hotel waar ik verblijf ligt aan de Bosphorus (om precies te zijn: Ciragan Cad 46, Ortakoy).

Wat moet ik domweg gezien hebben in die korte tijd? Bazaren en andere plekken waar iedereen vanalles probeert te verkopen ben ik allergisch voor... is het dan misschien het beste om niet het hotel uit te komen? In Antalya kon in ieder geval geen stap zetten zonder dat iemand me iets probeerde aan te smeren.
Hagia Sophia staat in ieder geval op de lijst.

Zijn taxis betrouwbaar in Istanbul?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_41913097
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:19 schreef Fogel het volgende:
Aanstaande zondagnamiddag en maandag (hele dag) heb ik de tijd om in Istanbul rond te kijken. Het hotel waar ik verblijf ligt aan de Bosphorus (om precies te zijn: Ciragan Cad 46, Ortakoy).

Wat moet ik domweg gezien hebben in die korte tijd? Bazaren en andere plekken waar iedereen vanalles probeert te verkopen ben ik allergisch voor... is het dan misschien het beste om niet het hotel uit te komen? In Antalya kon in ieder geval geen stap zetten zonder dat iemand me iets probeerde aan te smeren.
Hagia Sophia staat in ieder geval op de lijst.

Zijn taxis betrouwbaar in Istanbul?
Taxi's zijn meestal wel betrouwbaar. Als vrouw moet je alleen niet voorin gaan zitten. Ortakoy is een goede plek om te zitten. Als ik jou was zou ik zondagmiddag de dolmus pakken richting Suadiye (Aziatische gedeelte), er gaan meestal 2 dolmussen die kant op, zeg tegen de chauffeur dat je bij Saskinbakkal uit wil stappen.

Als je dan een stukje omhoog loopt kom je bij Bagdat Caddesi, de op 1-na langste winkelstraat ter wereld. Daar kun je je wel een middagje vermaken: hoop kledingwinkels, restaurantjes, cafe'tjes en (dak)terrasjes. Is echt een goede plek om een middag en een avond door te brengen. Je kan er goed eten en er zal geen enkel persoon zijn die je iets gaat aansmeren, en je wordt al helemaal niet naar binnen getrokken ala Antalya.

De dag erna zou ik naar Taksim gaan, vanaf Taksim plein kan je overal heen. Als eerste ga je natuurlijk Istiklal Caddesi op, de straat met de oude metro in het midden. Vanaf daar moet je maar verder kijken wat je zelf leuk vind, hier ook weer geen opdringerige mensen ofzo..daar heb je geen last van in Istanbul.
  maandag 18 september 2006 @ 09:58:23 #142
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_41913326
Meer mensen hier kutervaringen met Corendon?
Tijdje terug met Corendon naar Istanbul geweest... helse kutvakantie was me dat: geen airco in het vliegtuig
En die ratten verkochten die "vakantie" met een terugvlucht om 17:00, maar toen we er waren werd er vrolijk naar het hotel gefaxt dat de terugvlucht om 07:00 zou zijn en dat we om 04:10 zouden worden opgehaald
Haters everywhere but I don't really care.
pi_41914887
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:58 schreef matthijst het volgende:
Meer mensen hier kutervaringen met Corendon?
Tijdje terug met Corendon naar Istanbul geweest... helse kutvakantie was me dat: geen airco in het vliegtuig
En die ratten verkochten die "vakantie" met een terugvlucht om 17:00, maar toen we er waren werd er vrolijk naar het hotel gefaxt dat de terugvlucht om 07:00 zou zijn en dat we om 04:10 zouden worden opgehaald
Ja. Vrienden van mij hadden datzelfde verhaal. GElukkig hoorden zij het al voor vertrek maar toch. Daarom hebben wij nu een gecombineerde reis.

Ik kan me een aflevering van Yorin Travel ofzo herinneren waar ze een maatpak lieten maken bij zon oud mannetje. Is dat zo goedkoop in Istanbul?
  Moderator dinsdag 19 september 2006 @ 19:56:14 #144
45833 crew  Fogel
pi_41960448
quote:
Op maandag 18 september 2006 09:43 schreef illusions het volgende:

[..]

Taxi's zijn meestal wel betrouwbaar. Als vrouw moet je alleen niet voorin gaan zitten. Ortakoy is een goede plek om te zitten. Als ik jou was zou ik zondagmiddag de dolmus pakken richting Suadiye (Aziatische gedeelte), er gaan meestal 2 dolmussen die kant op, zeg tegen de chauffeur dat je bij Saskinbakkal uit wil stappen.

Als je dan een stukje omhoog loopt kom je bij Bagdat Caddesi, de op 1-na langste winkelstraat ter wereld. Daar kun je je wel een middagje vermaken: hoop kledingwinkels, restaurantjes, cafe'tjes en (dak)terrasjes. Is echt een goede plek om een middag en een avond door te brengen. Je kan er goed eten en er zal geen enkel persoon zijn die je iets gaat aansmeren, en je wordt al helemaal niet naar binnen getrokken ala Antalya.

De dag erna zou ik naar Taksim gaan, vanaf Taksim plein kan je overal heen. Als eerste ga je natuurlijk Istiklal Caddesi op, de straat met de oude metro in het midden. Vanaf daar moet je maar verder kijken wat je zelf leuk vind, hier ook weer geen opdringerige mensen ofzo..daar heb je geen last van in Istanbul.
Bedankt voor je tips, ziet er goed uit!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator maandag 25 september 2006 @ 17:14:48 #145
45833 crew  Fogel
pi_42116340
Er is hier enorm veel te zien, ben het Europesche deel nog niet af geweest!

Conclusies tot dusverre:
a) ik moet een keer terug, en dan meteen een hele week, er is domweg veelste veel interessants te zien in Istanbul
b) je kan door een winkelstraat lopen zonder lastiggevallen te worden
c) taxis zijn goedkoop en betrouwbaar
d)het bier in de minibar en de hotelbar is een stuk duurder dan op vergelijkbare plekken in Noorwegen

Paar fotos:

[ Bericht 18% gewijzigd door Fogel op 25-09-2006 18:09:30 ]
pi_42226668
Ziet er heel goed uit Fogel, ik ga 5 november met school 5 dagen naar Istanbul, dus ik ga dit topic nog even doorlezen.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_45330903
Ik ga in mei denk ik naar Istanbul Morgen het hele topic even op mijn gemak lezen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 17 maart 2007 @ 12:49:33 #148
107004 Leep
of wel natuurlijk
pi_47365360
Ik zoek een zomervakantie bestemming voor ongeveer een week.
Is istanbul een beetje te doen in juni/juli?
En kun je makkelijk een trein nemen naar de binnenlanden van turkije voor een dagje?
of niet natuurlijk
pi_47366144
In de Lonely Planet staat dat je het beste op vakantie kan gaan naar Istanbul van april tot juni en van september tot oktober.

Volgens mij is Istanbul wel populair sinds het bezoekje van Bea en het boek van Mak.
Ik ga begin Juni een weekje.
pi_47369871
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:14 schreef Fogel het volgende:
b) je kan door een winkelstraat lopen zonder lastiggevallen te worden
Als man zijnde misschien wel ja Ik heb er andere ervaringen mee
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: