abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19085511
Ben ook net terug uit Istanbul.

De Aya Sofia is op dit moment in restauratie, erg jammer. Er staat nu een enorme steiger in de koepel.

Wat tips / bezienswaardigheden:

- Ga zeker naar een echte Hamam (Turks badhuis)
- Ga een keer naar de zonsondergang kijken vanaf de kades in Üskudar. Je kunt gezellig zitten halverwege de Üskudar en Harem havens, de promenenade daar is sowieso leuk met allerlei mensen die vis bakken e.d.
- Maak gebruik van de tram, kost geen kont en gaat heel snel langs alle belangrijke wijken in het oude deel. 1.000.000 lira voor een rit (lengte onbeperkt).
- Pin lira's. Als je met euro's gaat betalen willen ze nog wel eens 'foutjes' maken met omrekenen. Omdat het met zoveel nullen gepaard gaat kun je het zelf nog niet meteen allemaal goed volgen.
- Loop gewoon zomaar eens weg van de gebaande touristenpaden, zie je hoe het leven er echt is. De mensen kijken je wel een beetje raar aan als je als tourist door een of ander vervallen steegje loopt.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_19085644
Wat een timing!
Ik ga dinsdag!
Alleen nog geen hotel geboekt. Nog een tip toevallig?
pi_19085839
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 22:23 schreef Liejannuh het volgende:
Wat een timing!
Ik ga dinsdag!
Alleen nog geen hotel geboekt. Nog een tip toevallig?
Wij zaten in Hotel Nazar (dat blauwe oog wat je daar overal ziet) in de wijk Laleli in het oude deel. Vlakbij de tram dus ideaal.

Yesil Tuhumbak Sok No. 17 Laleli-Istanbul
Deze straat is een zijstraat van de Ordu Cadessi waar de tramvay rijdt.
www.nazarhotels.com

Echt een net hotel met fijne kamers. Er is een computer met internet mocht je fok niet kunnen missen
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
pi_19085940
Oh, bij de Slegte heb je trouwens boekjes over Istanbul voor 1 euro ofzo, kun je niet laten liggen voor dat geld.
pi_19086158

tnx voor de tip!
Kost dat trouwens?? Zie zo snel geen prijs staan.
pi_19086213
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 22:35 schreef Liejannuh het volgende:

tnx voor de tip!
Kost dat trouwens?? Zie zo snel geen prijs staan.
Weet ik niet, wij hadden vlucht & hotel samen in een pakket

Kan zelf ook geen prijzen vinden.
pi_19086245
Hmmmm... irritant!
maar dan ligt het niet aan mij!
pi_19087529
Liejannuh, als je samen met iemand reist is de volgende tip zeer handig; ga naar Sultanahmet. Laat een van beiden in de McDonald's gaan zitten met de bagage (makkelijk terugvinden). Laat de ander dan een rondje gaan maken door Sultanahmet langs hotels, prijzen vragen en kamers bekijken. Als je het weet dan ga je terug om de ander met bagage te halen. Je kunt dan ook vaak nog wel vragen aan iemand van het hotel om je te helpen met de bagage. Laat je nooit door een taxi naar een hotel brengen, dan wordt je gegarandeerd genaaid. Wees niet bang om wat te onderhandelen over de prijs.
pi_19087681
Ik zal het voorstellen aan mn vriendje.
En we kunnen natuurlijk ook zelf kamers kijken, want zoveel bagage hebben we niet bij ons denk ik.
pi_19087766
nee..niet samen kamers gaan kijken.. want dan loop je met je bagage rond.. en dan krijg je ten eerste allerlei mensen die je voor commissie naar een hotel willen brengen.. en ten tweede sta je minder sterk in de onderhandelingen over de prijs. Mensen die met hun koffers binnenkomen zijn nu eenmaal eerder geneigd om een kamer te nemen omdat ze het gesjouw zat zijn. Dat weten die hotelhouders ook wel.

De goedkoopste manier om van Ataturk naar Sultanahmet te komen is Van het vliegveld de metro nemen; op Zeytinburnu uitstappen en overstappen op de tram naar Eminonu, dan stap je op de halte Sultanahmet/Blue Mosque uit. 50 meter teruglopen en je hebt de McDonalds.
pi_19087827
Dat is ook wel weer een goede natuurlijk!
Dit gaat nog wel goedkomen!
pi_19087830
Zo, ik lees het al. Er gaan hier mensen naar het Songfestival toe dit weekend!
Ars longa, vita brevis
pi_19087831
Guesthouses zijn trouwens meestal goedkoper dan hotels, Sinbad (www.sinbadhostel.com geloof ik ) is wel redelijk en goedkoop.
pi_19087856
*snik* ik ga niet naar het songfestival
pi_19087915
btw... huisje huren :p
pi_19087921
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:23 schreef HiZ het volgende:
*snik* ik ga niet naar het songfestival
Ik vroeg het je net al in het ESF-topic, vlak voordat dat deel vol was: had je dan uberhaupt nog aan kaarten kunnen komen, al zou je dat weekend in Istanbul zijn geweest?
Ars longa, vita brevis
pi_19087962
Oh ja.. ik had ook antwoord gegeven in het nieuwe topic. Ja, dat was me nog wel gelukt, desnoods dmv van het kopen van een combicard van voorronde en finale. Nu waarschijnlijk niet meer, maar dan had ik wel wat weken vantevoren geweten dat ik een ticket moets komen. Via www.biletix.com kan het misschien nog wel.
pi_19088004
zo kort van te voren dus, nog?
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:27 schreef HiZ het volgende:
Via www.biletix.com kan het misschien nog wel.
Hmmm, hopelijk is jouw Turks beter dan de mijne.
Ars longa, vita brevis
  woensdag 12 mei 2004 @ 23:47:03 #69
41568 treinreiziger
travelling somewhere....
pi_19088566
In dit hotel ben ik in december geweest, ik vond het prima, 12 collega's van me gaan morgen om 09:00 uur vanaf EIN naar dit hotel en komen zondag weer terug. Ik vond het een goede prijs/kwaliteit verhouding. En het ligt super centraal in het oude gedeelte, werkelijk alles op loopafstand!

Laat je ff weten hoe je IST vond?
pi_19088606
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 23:28 schreef motown het volgende:
zo kort van te voren dus, nog?
[..]

Hmmm, hopelijk is jouw Turks beter dan de mijne.
De site is ook in het engels
  zondag 23 mei 2004 @ 10:14:09 #71
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19331752
Hi!
Ben weer terug en voor degenen die nog gaan komen hier wat tips en prijzen.

Vliegveld naar stad
De route van het vliegveld naar Sulthanamet die Hiz beschreef is super eenvoudig. Je volgt gewoon de M bordjes op het vliegveld richting de metro, dat ding gaat maar 1 kant op, dus kan niet mis gaan. Bij Zeytinbirnu stap je over op de tram (wijst zichzelf) en dat ding gaat ook maar 1 kant op. En voor 2 miljoen lira ben je in het centrum. En dat alles ook binnen een uur.

Hotel
Wij zochten eerst heel handig een beetje in de verkeerde hoek, maar als je dus bij de tram uitstapt en tussen de blauwe moskee en de aya sophia doorloopt, kom je in een wijkje met ontzettend veel hotels. Uiteindelijk hebben we gekozen voor het Side hotel en pension. (www.sidehotel.com). Wel een kamer in het pension, want voor een tv en mooiere gordijnen ga ik niet meer betalen natuurlijk! Kamer kost 35 dollar (rond de 30 euro) voor 2 personen en is ontzettend schoon en de badkamer was al helemaal goed. Bij veel hotels zie je dus alleen maar van die hele kleine badkamers met een vieze oude douchecabine of met een toilet dat tegen de wastafel aanstaat. Hier was het gewoon een schone, nieuw uitziende badkamer met een goede douche! Kan ik altijd wel waarderen. En de lokatie is natuurlijk ook briljant: op struikelafstand van de blauwe moskee en de aya sophia.

Eten
Het is wel veel kebabs wat er te eten is, maar dat is best uit te houden voor een paar dagen en er zit genoeg variatie in de kebabs. Meeste restaurantjes zien er goed uit en het eten is er ook vast goed te doen. Onze favoriet was Aladdin: lekker eten, zeer goed te betalen en ontzettend aardige bediening! Op de verjaardag van mijn vriend was eigenlijk niets te gek en kregen we een enorme stellage met fruit als toetje, on the house natuurlijk! Het restaurant zit bij het Atlantis Hotel; als je bij de tramstop Sulthanamet aan de niet Blauwe Moskee kant de straat in loopt, zit het daar in een zijstraatje.
Overigens zijn we ook een keertje ontzettend genaaid met eten (vooral qua prijs dan), dus vraag altijd naar wat het kost als ze zeggen dat het vooral geen probleem is om klaar te maken wat jij wilt!

Dingen te doen
Mijn ervaring is nu vooral dat de prijzen die in de Lonely Planet staan nou niet echt klopten, dus dan nu maar de echte prijzen!
- Aya Sophia kost 15 miljoen lira en is ontzettend mooi!
- Topkapi paleis kost 12 miljoen lira. De treasury kost nog eens 10 miljoen en de harem ook zoiets. De harem was gesloten voor restauratie en de treasury was zo verschrikkelijk druk dat niets het ons waard was om erin te gaan! Wij vonden het tegen vallen, maar dat had vast iets te maken met de 3000 gillende schoolkinderen daar. En het feit dat we allebei al het nodig hebben gezien!
- Blauwe Moskee: gratis en heeeeeeeeeeel mooi! Zeker een bezoekje (of meer!) waard.
- Underground Cistern: dit was geloof ik ooit een waterreservoir, wel heel tof om door heen te lopen. Entree is 10 miljoen lira.
- Dolmabace paleis: voor het paleis en de harem betaal je 16 miljoen entree, een camera meenemen kost 6 miljoen, maar dat controleren ze alleen maar als je een cameratas om hebt ofzo. Mijn vriend mocht zn rugzak gewoon omhouden (was niet zo groot namelijk) en daar had mijn camera makkelijk ingepast! Mijn rugzak (iets groter) moest ik wel bij de garderobe achterlaten. Rondleiding is verplicht (zit bij de prijs in), maar viel tegen omdat de groep echt ontzettend groot was en het soms bijna rennen was om de gids bij te houden! Daarbij was het engels van de eerste gids (in het paleis zelf) ook niet echt te verstaan!
IInteressant detail: toen ik aan de gids in de harem vroeg of de tapijten origineel waren en of de stoelen altijd zo gezellig in een kring hadden gestaan, kreeg ik te horen dat alles origineel was behalve de tapijten en de inrichting (qua meubels). Lichtelijk ontgoocheld verlieten wij het paleis!
- Bazar: groot!!!! En heel veel van hetzelfde. Verkopers die niet begrijpen dat je echt geen tapijt wilt hebben en anderen die niet snappen dat je gewoon niet van leer houdt en dus ook geen leren jas wilt. Meest bizarre wat ik heb gezien was een afritsbroek met Boss logo erop! Net alsof Boss afritsbroeken maakt! Overigens wel leuke bloesjes gezien en gekocht. Wij hebben niet echt een dag bazar gedaan, maar iedere dag een uurtje ofzo. Hou er in ieder geval rekening mee dat alles nep is en dat ze tegenwoordig best flink controleren in Nederland. Nep zegt trouwens niet altijd iets over de kwaliteit, want ook daar zit bij neppers best verschil tussen.
- Taksim: leuke winkelstraat met eigenlijk ook wel de meeste grote merken. Je werd er ook een stuk minder de winkels in getrokken, wat ik altijd wel kan waarderen.
- Boottochtje over de Bosporus. Wij hadden het eigenlijk niet eens gepland, maar toen we tegen de avond bij de haven liepen, wilde iemand ons erg graag meenemen op een bootje. Bootje vertrok zo en we konden met zn tweetjes mee voor 20 miljoen. Uiteindelijk hebben we 15 miljoen betaald en het was best een leuk boottochtje. Jammer dat we de 2e brug over de bosporus niet meer gehaald hebben en dat het tochtje ook niet de beloofde 1,5 uur duurde, maar het was wel leuk!
- Üskadar, Azië!!! Omdat we toch nog even naar Azie wilden hebben we even een ferry hier naar toe genomen. Erg rustig hier en zeker een bezoekje waard. Ferry's kosten 1 miljoen lira.

Geld
Wij hebben gewoon alles betaald met turkse lira's. Was een hele simpele verklaring voor: we waren euro's vergeten te pinnen thuis, maar ik heb niet het vermoeden dat het uitmaakt in de prijs die je betaald voor je aankopen. Let overigens wel op met welke bank je pint. Mijn vriend heeft gepind met zijn postbank pas en hoefde geen bemiddelingskosten te betalen en ik wel met mijn Fortisbankpas. En volgens mij hanteerden ze nog verschillende koersen ook!

Corendon
Niets aan te merken op Corendon. Vliegtuig rammelt een beetje en is redelijk oud, maar dat boeit niet echt. Intrigerend detail: de zwemversten waren ooit van Air Jamaica!

Eindhoven airport
Eindelijk een vliegveld waar je gratis kunt parkeren! Je zet je auto namelijk gewoon op het industrieterrein neer en dat is net zo ver weg als het P3 parkeervak (lang parkeren). Verder een klein vliegveld met weinig faciliteiten, maar wel lekker efficient! Een half uur na het landen stonden we buiten met onze bagage!
pi_19333925
Hey, bedankt voor die tip over het parkeren in Eindhoven
  zondag 23 mei 2004 @ 13:18:48 #73
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_19334413
quote:
Op zondag 23 mei 2004 12:55 schreef HiZ het volgende:
Hey, bedankt voor die tip over het parkeren in Eindhoven
Jij bedankt voor je tip om goedkoop in het centrum te komen!
pi_19335200
Hehe.. ja, stel je voor dat je Lonely Planet had geloofd, dan was je of beroofd of 5x zoveel kwijt geweest.
pi_19586836
Istanbul is echt super!

We zijn er net geweest vorig week-end.
Er is echt veel te zien en te doen!

TIP: koop een capitool reisgids (wel wat duurder, maar echt handig...)

MagicPhotoWorld.com voor reisfoto's en verslagen
pi_21066660
Ik ga eind augustus een lang weekend Istanbul doen . Ik heb er zin in .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_21155935
Ik vertrek as. vrijdag voor 6 dagen naar Istanbul met 2 vrienden. We zitten in Hotel Saphire wat een 4-sterren hotel blijkt te zijn (ik verwacht er echter niet teveel van). Vlucht, logies en ontbijt= nog geen 380 euro de man. Best netjes toch?

Staat de Aya Sofia nog in de steigers? Dat zou ik wel jammer vinden. Hoe is het nachtleven van Istanbul, want daar heb ik niemand over gehoord hier. Wij willen nl. overdag veel zien aan cultuur, maar 's avonds ook lekker uit kunnen gaan. Ik heb gehoord dat er in Istanbul bijvoorbeeld ook jazzclubs te vinden zijn. Lijkt me een aparte ervaring.
pi_21159512
De Aya Sofia staat altijd en eeuwig in de steigers. Hetzij buiten, hetzij binnen. Het hotel waar je heen gaat is een goed hotel, het ligt alleen in een nogal trieste omgeving (niet ver van de Aya Sofia en Sultanahmet enz). Het nachtleven van Istanbul speelt zich af rond Taksim. Daar zitten inderdaad clubs van elk type dat je maar in kunt denken, inclusief jazzclubs. Taksim kun je makkelijk bereiken met zowel openbaar vervoer als taxi (ca ¤5 overdag ¤7.50) 's nachts.

Een waarschuwing; kies ZELF de clubs uit waar je heengaat en laat je vooral niet door de een of andere behulpzame meneer ergens heen brengen. Voor je het weet zit je in een zaak waar Russische hoeren op jouw kosten spa rood van ¤100 per glas zitten te drinken. Er is genoeg keuze om zelf wat leuks te vinden. Als de portier entree-geld vraagt, vraag dan of je even binnen mag kijken voor je afscheid neemt van je zuurverdiende miljoentjes.

Enjoy
  maandag 9 augustus 2004 @ 21:12:14 #79
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_21163712
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:10 schreef HiZ het volgende:

Een waarschuwing; kies ZELF de clubs uit waar je heengaat en laat je vooral niet door de een of andere behulpzame meneer ergens heen brengen. Voor je het weet zit je in een zaak waar Russische hoeren op jouw kosten spa rood van ¤100 per glas zitten te drinken.
Dit is een hele goede tip! bij ons in het hotel zaten andere toeristen die dat wel hebben gedaan en een paar honderd euro mochten lappen voor een paar frisdrankjes en een gesprek aan de bar, niet betalen leek ze niet zo verstandig ivm louche "uitsmijters"
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_21166727
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 21:12 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Dit is een hele goede tip! bij ons in het hotel zaten andere toeristen die dat wel hebben gedaan en een paar honderd euro mochten lappen voor een paar frisdrankjes en een gesprek aan de bar, niet betalen leek ze niet zo verstandig ivm louche "uitsmijters"
Het lijkt de laatste jaren iets beter te worden; vroeger kon je ervanuitgaan dat de politie niks zou doen. Tegenwoordig zijn ze soms bereid om op te treden zodat je een deel van je geld terugkrijgt. Maar ook dan nog ben je meestal veel meer kwijt dan je normaal uit zou hebben gegeven voor een avondje uit.

Het extreemste voorbeeld dat ik ken is van twee Phillipijnen die $1000 hebben betaald voor twee biertjes.
pi_21170533
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 18:10 schreef HiZ het volgende:
De Aya Sofia staat altijd en eeuwig in de steigers. Hetzij buiten, hetzij binnen. Het hotel waar je heen gaat is een goed hotel, het ligt alleen in een nogal trieste omgeving (niet ver van de Aya Sofia en Sultanahmet enz). Het nachtleven van Istanbul speelt zich af rond Taksim. Daar zitten inderdaad clubs van elk type dat je maar in kunt denken, inclusief jazzclubs. Taksim kun je makkelijk bereiken met zowel openbaar vervoer als taxi (ca ¤5 overdag ¤7.50) 's nachts.

Een waarschuwing; kies ZELF de clubs uit waar je heengaat en laat je vooral niet door de een of andere behulpzame meneer ergens heen brengen. Voor je het weet zit je in een zaak waar Russische hoeren op jouw kosten spa rood van ¤100 per glas zitten te drinken. Er is genoeg keuze om zelf wat leuks te vinden. Als de portier entree-geld vraagt, vraag dan of je even binnen mag kijken voor je afscheid neemt van je zuurverdiende miljoentjes.

Enjoy
Bedankt voor eigenlijk alle antwoorden op mijn vragen.
Zeker die laatste tip is zeer bruikzaam.
pi_21173253
fuck!
quote:
Bomexplosies treffen toeristenwijk Istanbul

Uitgegeven: 10 augustus 2004 06:47
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2004 06:53

ISTANBUL - Bij twee kleine hotels in de Turkse stad Istanbul hebben zich in de nacht van maandag op dinsdag vrijwel tegelijkertijd bomexplosies voorgedaan. Daardoor kwam een persoon om het leven en raakten zeker zeven mensen gewond, aldus het Turkse persbureau Anatolië op gezag van de politie.

Politiechef Cerrah meldde dat waarschijnlijk sprake is van terreuraanslagen. Kort voor de explosies was in een anoniem telefoontje gezegd dat in een van de hotels een bom zou ontploffen. De ontploffingen hadden omstreeks 1.00 uur Nederlandse tijd plaats in de districten Laleli en Sultanahmet. In hotel Pars in Laleli waren op het moment van de aanslag 37 mensen.

Holiday Hotel

De tweede aanslag werd gepleegd in het Holiday Hotel in Sultanahmet. Daar bevonden zich op het moment van de explosie twintig mensen.

Kort na de aanslagen in de toeristenwijk ontploften twee bommen in een opslagplaats voor lpg. Niemand raakte gewond en er ontstonden ook geen gaslekken, aldus een Turkse functionaris.

Vorig jaar november werden in Istanbul zelfmoordaanslagen gepleegd op twee synagogen, het Britse consulaat en een vestiging van een Britse bank. In totaal kwamen daarbij 62 mensen om, onder wie vier zelfmoordenaars.
bron: nu.nl
pi_21487985
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 15:46 schreef ElPabloDiablo in het topic 'Hotel tips in Instabul'het volgende:
liefst niet in de wijk sulthan amehd
thnx
sorry, niet gelezen.

We hebben ook gelogeerd in de wijk achter het, ik geloof dat het het Geologisch museum (?) was, bij de grand bazar in de buurt. Als je echt goedkoop wilt kun je de bosporus oversteken en in de Arabische wijk gaan zitten, ook heel leuk. Mijn ervaring is, gewoon gaan en liefst smorgens aankomen, je spullen ergens in een kluis stallen zodat je de stad kunt doorlopen en niet de hele tijd wordt lastiggevallen door jochies die er provisie voor krijgen en gewoon een goeie deal maken als je iets ziet waar je een paar dagen wilt zitten. Desnoods voor de eerste dag vanuit hier een hotel boeken evt met optie op langere termijn.
Jusqu'ici tout va bien...
  maandag 23 augustus 2004 @ 16:33:10 #84
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_21488284
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:20 schreef Manono het volgende:
Desnoods voor de eerste dag vanuit hier een hotel boeken evt met optie op langere termijn.
Volgens mij is dat sowieso de gouden regel voor stedentrips. Niks is zo irritant als met volle bepakking (een koffer! ) zeulen door een onbekende stad terwijl je nog niet weet waar je slapen moet en het locale schorriemorrie aan je mouw loopt te trekken en in je oor staat te tetteren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_21488840
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 16:33 schreef Ringo het volgende:
Volgens mij is dat sowieso de gouden regel voor stedentrips. Niks is zo irritant als met volle bepakking (een koffer! ) zeulen door een onbekende stad terwijl je nog niet weet waar je slapen moet en het locale schorriemorrie aan je mouw loopt te trekken en in je oor staat te tetteren.
Je kunt ook eerst ff je bagage ergens in een kluis zetten (meestal kan dit op spoorwegstations) en de rest van de dag gebruiken om te kijken waar je ongeveer wilt zitten. Lastiger als je s avonds of in de namiddag aankomt.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_22776641
Hoe zal het weer half november zijn in Istanbul? Nog een beetje warm of kan ik meer koud en regenachtig weer verwachten?
pi_22777159
Als je in november naar Istanbul gaat moet je gelaagd gekleed zijn. In ieder geval moet je ook een goede regerjas bij je hebben en waterdichte schoenen. Maar te dikke truien en zo zijn weer niet heel handig omdat het weer ook weer zo kan omslaan en dan loop je te puffen. En als je in een cafe gaat zitten is het sowieso te heet voor dikke truien.
pi_25019984
Zo. Ik ben er ook geweest vorige week (met enorm slecht weer, regen en sneeuwstormen) en ik wilde nog even wat foto's posten, bij gebrek aan centraal Istanbultopic doe ik dat hier maar:

Originele Egyptische obilisk op het Hippodrome

Topkapi paleis

Ayasofia

Grote Bazaar

Cistern

Blauwe moskee

For great justice!
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:38:23 #89
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_25020040
Wat een schitterende foto's Qyroz!
pi_25330538
ik ga vrijdag naar Istanbul, voor 12 dagen.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_25703973
Ik ga 4 april naar istanbul voor 8 dagen. Maar ik heb een vraag, heb je een paspoort nodig of is een identiteitskaart ook goed ?
Op de achterkant staat wel dat het voldoende is maar ben er niet cker van, iemand al eens gerijst met een identiteitskaart naar istanbul ?
Verander hier mijn avatar !!
Forum 62 addicted
  zondag 27 maart 2005 @ 17:42:39 #92
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_25784413
Wij willen deze zomer 1 of 2 weken richting Istanbul en misschien Athene of Ankara. Wat zijn hele mooie hotels om in te verblijven. Wij houden van mooi luxe hotels een beetle oosters met mooi mosaic.

Wij weten al goedkope vluchten ed, nu nog de hotspots zoals eten en drinken. en wat over Ankara. Wat is er te zien daar. we zijn heel historisch en cultureel minded.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
  dinsdag 29 maart 2005 @ 14:26:37 #93
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_25830117
Ik ga in November als het goed is met mijn ouders (zijn 25 jaar getrouwd) en een gezelschap naar Istanbul.
Gezien de verhalen in dit topic ben ik aardig enthousiast geworden... (verkapte tvp uiteraard ;-))
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_26029249
handig topic, dit. ik ga woensdag ook een paar dagen naar istanbul. ik ga vanavond het topic wat uitgebreider lezen, maar heb alvast een vraag. zijn er nog wat leuke, weg van de gebaande paden dingen om daar te doen? zo'n lokale markt opzoeken zal ik zeker doen, vind ik altijd wel leuk.

en valt daar ook een beetje uit te gaan? heb echt geen idee.
  woensdag 6 april 2005 @ 19:23:10 #95
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_26030778
Wat ik erg indrukwekkend vond was de oude, volkse wijk Equip (weet niet zeker of ik het goed schrijf zo...) Daar kom je echt in het Istanbul van de Turken terecht. Het is er erg traditioneel en een van de weinige plaatsen waar ik veel vrouwen op straat zag. Zaak is wel dat (als je een vrouw bent) je absoluut zorgt voor passende hoofdbedekking en lange pijpen en mouwen. Wij hadden dat niet gedaan en kregen dientengevolge heel wat veroordelende blikken en woorden naar ons hoofd geslingerd. Toch vond ik het zeker de moeite waard. Eindelijk weg van de toeristenroutes!
  donderdag 7 april 2005 @ 09:31:25 #96
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_26040943
Ejuup! Geen Ecuip, Ejuup!!! Zoiets tenminste....
  donderdag 7 april 2005 @ 10:01:13 #97
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_26041549
Veel plezier aan iedereen die gaat....

... ik moet helaas nog wachten tot het voorjaar van 2006 tot ik weer kan gaan .

Weet iemand misschien of er nog andere historische plekjes zijn om te bezoeken buiten de standaard zaken ? Ik ben eigenlijk vooral geinteresseerd in de tijd tot en met de kruistochten.
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  zondag 1 mei 2005 @ 12:26:23 #98
8474 Porto
Fok it..!
pi_26638111
Iemand ervaring met hotels? ik zit er over 2 maanden een weekje en wil een schone hotel 2/3/4 ster of whatever voor rond de 50 euro per avond als het er maar goed uitziet / schoon / tv enz.
Alle tips zijn welkom.. !
  zondag 1 mei 2005 @ 12:31:42 #99
16976 Fling
Fan o' man
pi_26638259
Voor degenen die met Corendon vliegen: Ze zijn weer van vliegveld veranderd en deze ligt een stuk verder van de oude stad (Aziatisch deel zelfs) dan Atatürk. Mocht je geen transfer bij je vlucht hebben geboekt, dan zou ik dat alsnog doen want een taxi loopt vanaf dit nieuwe vliegveld behoorlijk in de kosten!
Heads I win, tails you lose
Out of my way, I'm coming through
  dinsdag 3 mei 2005 @ 09:50:29 #100
8474 Porto
Fok it..!
pi_26687723
quote:
Op zondag 1 mei 2005 12:26 schreef Porto het volgende:
Iemand ervaring met hotels? ik zit er over 2 maanden een weekje en wil een schone hotel 2/3/4 ster of whatever voor rond de 50 euro per avond als het er maar goed uitziet / schoon / tv enz.
Alle tips zijn welkom.. !
Iemand/niemand?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')