abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_682005
een paar maanden geleden is het uit gegaan.. het was mijn eerste echte relatie...
het duurde acht maanden.. we waren helemaal verlieft... echt geweldig...
toen het uit ging voelde ik me zo giganties kut... ik wist echt niet wat ik nou moest doen... ik hield nog zielsveel van haar... maar zij niet meer van mij. ze was niet boos op me ofzo. ze wilde nog graag goede vrienden blijven.. de verlieftheid was over van haar kant. toen kwam ik ook achter een paar leugens...
ik was boos, verdrietig en opgelucht tegelijk.. dat was heel vreemd. ik heb hier op FOK! in enkele topic's hulp gevraagt.. ik wist echt niet meer wat ik moest doen.
mn ex wilde heel graag vrienden blijven... ze miste me echt, op een vriendschappelijke manier. ik wilde dat aan de ene kant ook, maar aan de andere kant absoluut niet...
ik vroeg hier op FOK! wat het beste was..
ik kreeg een paar reacties met de boodschap
'vrienden blijven met je ex is een ilusie!'

nu, 3 maanden later heb ik het tegendeel bewezen... ik ben weer goede vrienden met mn ex, er zijn (van mijn kant) totaal geen liefdesgevoelens meer.

hoe denken jullie hier over? denken jullie dat vrienden blijven met je ex een ilusie is en ik de uitzondering op de regel ben of denken jullie dat t wel kan.

zelf denk ik dat als je maar goed je best doet het mogelijk is... het was voor mij ook niet makkelijk vrienden te blijven (op het begin) maar ben nu blij dat ik die moeite heb gedaan. ik heb er een goede vriendin bij

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_682036
Hoi,

Ik heb ongeveer indezelfde situatie gezeten als jij . Ook ik heb nog steeds contact met mn ex wel iswaar niet meer gezien na de dag dat het uitging . Maar nog steeds af en toe een telefoontje en zeker ook wekelijks icqen we . Ze woont eeen redelijke afstand bij mij vandaan vandaar dat we elkaar denk ik dus niet meer gezien hebben .

Toch kan ik het ook wel weer begrijpen dat mensen zeggen het is een ilusie...en dat is gedeeltelijk ook waar. Het is best heel erg moeilijk soms om goede vrienden te blijven!

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_682059
dat IS ook moeilijk....
maar mn ex en ik passen gewoon goed bij eklaar... okay t word nu nooit meer wat, dat willen we alle2 ook niet, maar we kunnen goed met eklaar praten, en heel leuk samen dubbel liggen
moeite heeft t idd wel gekost, maar die moeite is nu wel beloont met een goede vriendin
http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
  dinsdag 23 januari 2001 @ 14:57:42 #4
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_682068
ik heb dan geen langdurige relatie gehad met iemand om daar te kunnen over oordelen (is dit nederlands??) maar iig, heb je zelf toch al bewezen voor jezelf dat het kan, het ligt denk ikmaar net aan de type mensen die jullie zelf zijn, en wat jullie verw8ingen er van zijn, daar kan niemand over oordelen, ik niet en een ander niet.
jullie hebben gepraat (mag ik denken) en jullie kunnen het wel.. er zijn alleen mensen die wel zullen denken dat het een illusie is.. maar ja wie zijn hun, die hebben hun eigen ervaringen.
die hebben hun eigen ideeen erover.
tot nu toe kan ik nog steeds goed over weg met mijn ex-vriendjes en met mijn ex- scharreltjes... ok we zijn geen beste vrienden, maar dat waren we voor die tijd ook niet, dus eigelijk is er niets veranderd..
jij hebt nu voor jezelf bewijs dat je het wel kan, dus bij deze gefeliciteerd, zie je wel dat het kan!
en wees eerlijk tegen elkaar meer kan ik niet zeggen!
veel succes
dikke knuf
"klein-dolfijntje"
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_682072
Ik heb er nogsteeds spijt van dat ik geen contact gehouden heb met m'n eerste grote liefde.

Ik was 18 toen ik het na 1.5 jaar uitmaakte, niet omdat ik niet meer van d'r hield (ik was nog helemaal gek van d'r) maar meer omdat ik geen toekomst meer zag tussen ons twee. Ik heb na het uitmaken een paar grote fouten t.o.v. haar gemaakt, waardoor er totaal geen contact meer geweest is.
Maar omdat het toch m'n eerste echte liefde is geweest vergeet ik haar nooit meer, en zal ze altijd een speciaal plekje in m'n hart houden.

Ik ben nu nog wel eens benieuwd hoe het met haar gaat, maar ik weet niets van d'r. Ja, het adres van d'r ouders, maar daar had ik aardige mot mee gekregen (een van de redenen dat het uit ging). En ik heb geen idee of ze het leuk vind als ik weer contact met d'r zoek...

Are you man enough to be my woman?
pi_682114
Heb in de zelfde situate als jouw gezeten. Maar je schreef: "toen kwam ik ook achter een paar leugens...", dat was juist de reden waarom ik nooit meer iets met haar te maken wil hebben.

Dit is namelijk (ook) geen goede basis voor een vriendschap..

I dream my life.................and live my dream!
pi_682120
quote:
Op 23 januari 2001 15:08 schreef Godspeed het volgende:
Heb in de zelfde situate als jouw gezeten. Maar je schreef: "toen kwam ik ook achter een paar leugens...", dat was juist de reden waarom ik nooit meer iets met haar te maken wil hebben.

Dit is namelijk (ook) geen goede basis voor een vriendschap..

idd... maar die leugens zijn uitgepraat... ik hou die dingen wel in mijn achterhoofd, maar heb het haar wel vergeven... zelf zag ze t ook niet als hele erge leugens...
maar dat is goed gepraat, en t gaat echt heel goed nu
pi_682127
Mijn broer is ook altijd goede vrienden gebleven met zijn ex. Het kan best. Als het tussen mij en mijn vriendin uitgaat blijf ik ook goede vrienden (mits het een normale reden is, dus niet vreemdgaan ofzo).
pi_682139
Gelukkig heb je deze kunnen vergeven, helaas kan ik zoiets niet.

Maar je schreef (volgens mij) ook dat je nog ziels veel van haar houdt, maar zij niet meer van jouw. Zou jij het aan kunnen dan, als zij een ander ontmoet???

Je moet daar namelijk wel rekening mee houden, suc6.

pi_682154
quote:
Op 23 januari 2001 15:14 schreef Godspeed het volgende:
Gelukkig heb je deze kunnen vergeven, helaas kan ik zoiets niet.

Maar je schreef (volgens mij) ook dat je nog ziels veel van haar houdt, maar zij niet meer van jouw. Zou jij het aan kunnen dan, als zij een ander ontmoet???

Je moet daar namelijk wel rekening mee houden, suc6.

ik HIELD heel veel van haar, nu MAG ik haar ontzettend graag... ik bedoel, als GEWONE vriendin... dus net zo als ik mn andere vrienden mag... alleen is onze band iets sterker...
ze heeft al n nieuwe vriend, en die spreek ik ook wel is.. daar kan ik gewoon goed tegen, het maakt me nix uit, ik vind het alleen maar leuk voor haar.

[edit: k zag zelf een van de vele typo's... ff weghalen dus ]

[Dit bericht is gewijzigd door iroQuai op 23-01-2001 15:22]

pi_682165
....zoals ik het nu lees lijkt me het absoluut geen probleem om kontakt met haar te houden. Je "schrijft" namelijk dat je er geen problemen meer mee hebt!

[Dit bericht is gewijzigd door Godspeed op 23-01-2001 15:23]

pi_682170
quote:
Op 23 januari 2001 15:22 schreef Godspeed het volgende:
....zoals ik het nu lees lijkt me het absoluut geen probleem om kontakt met haar te houden. Je "schrijft" namelijk dat je er geen problemen meer mee hebt, dus er lijkt hier geen probleem meer te zijn.
zijn dr ook niet
maar dat was ook niet t onderwerp van dit topic
ik wilde gewoon ervaringen van andere mensen horen, en horen wat andere over die mening 'vrienden met je ex is een ilusie' dachten...
  dinsdag 23 januari 2001 @ 15:24:49 #13
7049 Logos
Nothing's Impossible
pi_682173
Vrienden blijven met je ex is idd een illusie, als een van de partijen nog enigzins gevoelens koestert tov de ander.
Het vuiltje in je oog dat je er maar niet uit krijgt.
pi_682176
..oke, dan zal ik nog een keer reageren.

Ik jouw geval kan dat dus duidelijk wel. Maar helaas zou ik het niet kunnen, dit heeft er waarschijnlijk mee te maken omdat ik leugens ook nooit zal accepteren of vergeven.

[Dit bericht is gewijzigd door Godspeed op 23-01-2001 15:26]

pi_682204
quote:
Op 23 januari 2001 15:25 schreef Godspeed het volgende:
..oke, dan zal ik nog een keer reageren.

Ik jouw geval kan dat dus duidelijk wel. Maar helaas zou ik het niet kunnen, dit heeft er waarschijnlijk mee te maken omdat ik leugens ook nooit zal accepteren of vergeven.

ik denk ook dat de leugens bij jou veel erger waren....
ik vond wat ze gedaan had gewoon niet tof, maar zelf vond ze dat t wel kon...
  dinsdag 23 januari 2001 @ 15:41:55 #16
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_682258
ik ben hele goede vrienden met mijn ex en als we beide geen relatie hebben dan hebben we ook gewoon sex ....gewoon voor de sex snapje. gaat heel goed
  dinsdag 23 januari 2001 @ 17:04:23 #17
6573 raf
Wat jij wilt..
pi_682806
..

[Dit bericht is gewijzigd door raf op 20-02-2001 15:55]

Is het echt allemaal waar wat je zegt??
pi_683148
Zie ook de volgende topic:
www.fokforum.nl/showtopic/27733
pi_683217
Even snel een reactie, ik heb nooit de moeite genomen om vrienden met een van mijn exen te worden. Vaak omdat wanneer het uitging ik echt redenen zag om die mensen niet meer te zien. Vaak ging het dan om een zieke relatie verhouding die ik niet zag toen ik verliefd was. Werd vaak door mensen gewaarschuwt maar mijn meeste exen waren nogal overheersend, wat ik pas zag na het woordje : UIT.
Nee ik heb dus geen behoefte aan een relatie na een relatie, om mij moeite en pijn te besparen. Ik voel namelijk geen pijn als ik iemand niet zie, raar maar waar
  dinsdag 23 januari 2001 @ 20:17:29 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_683219
Met mijn vorige vriend heb ik vijf jaar samengewoond. Helaas ging het op het laast niet meer en zijn we uit elkaar gegaan.
Achteraf ben ik daar ontzettend blij mee. Oke, ik was mijn vriendje kwijt, maar ik heb er een ontzettende goede vriend aan over gehouden.

Nu gaan we al ruim twee jaar op vriendschappelijke basis met elkaar om. We spreken elkaar meerdere malen per week per e-mail of telefoon en logeren ook regelmatig bij elkaar (we wonen ieder aan een andere kant van Nederland). En het mooiste is: mijn nieuwe vriend en mijn ex kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden.

Dus; vrienden blijven met je ex? Ja, dat kan!

Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 24 januari 2001 @ 00:34:01 #21
571 Toxygen
Niet zo heel giftig...
pi_683859
Stellen dat vriendschap met een ex een illusie is, vind ik een beetje te kort door de bocht. Ik denk dat het heel erg er vanaf hangt, waaróm het uit is gegaan en hoe dat aangepakt of verwerkt is.

Zelf ga ik nog maar met 1 ex om en dat is met mijn allereerste echt serieuze vriendje. Het was niet zijn keuze om uit elkaar te gaan en ik gaf toen al aan, dat ik het wel zag zitten om vrienden te blijven. Heel in het kort kwam het erop neer, dat we elkaar op zich wel lagen, maar dat het gewoon niet werkte. Daar doe je nix aan, die dingen gebeuren. Hij heeft het daar een tijd erg moeilijk mee gehad en dat respecteerde ik, dus ik zei dat hij maar aan moest geven of hij het aan dacht te kunnen, een vriendschap en zo ja wanneer. Uiteindelijk kregen we weer contact anderhalf jaar nadat het uit was en we zijn nu, 6 jaar later, nog steeds gewoon vrienden.
Met andere exen waren de redenen gewoon veel meer zwart/wit, dus dan is de behoefte om nog met een persoon om te gaan gewoon veel minder. Die ben ik totaal uit het oog verloren en dat vind ik prima zo.
In ieder geval leuk dat jij nu goed met haar om gaat! Het is inderdaad erg belangrijk dat alle verliefde gevoelens over zijn, want anders is het vragen om problemen.
Goede vriendschappen, hoe ze dan ook ontstaan zijn, zijn veel te waardevol om ze zomaar van tafel te schuiven.
Mijn ervaring is wel dat er nogal wat mensen in de omgeving raar van op kijken dat je nog met elkaar omgaat ( ) maar dat ligt aan die mensen zelf en daar moet je lekker bovenstaan.
Succes ermee!

Ok, here goes nothing!
pi_684170
Ik heb geen contact met mn exen.. Toevallig belde er eentje van de week op om nog es een keer ergens te gaan praten.. Hem al anderhalf jaar niet gezien.. Nou ik weet wel wat meneer bedoelt met ergens te gaan praten.. Dat doen we dus maar ff lekker niet.. Van een sex ben ik zeker niet vies maaruh laat me niet gebruiken.. Ik gebruik hun wel.. Maar er zijn ook exen waar ik het jammer bij vind dat ik geen contact meer heb.. Maar zou t nooit zelf opzoeken..
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_684649
quote:
Op 23 januari 2001 14:46 schreef iroQuai het volgende:
een paar maanden geleden is het uit gegaan.. het was mijn eerste echte relatie...
>knip..<
mn ex wilde heel graag vrienden blijven... ze miste me echt, op een vriendschappelijke manier. ik wilde dat aan de ene kant ook, maar aan de andere kant absoluut niet...
zelf denk ik dat als je maar goed je best doet het mogelijk is... het was voor mij ook niet makkelijk vrienden te blijven (op het begin) maar ben nu blij dat ik die moeite heb gedaan. ik heb er een goede vriendin bij
T was mijn allereerste vriendinnetje, mijn grote liefde.
Toen het uit ging, ook al maakte ik het zelf uit, was ik kapot.
Ik heb haar daarna nog een paar keer gesproken, en toen 15 jaar niet meer.
3 jaar geleden heb ik een oproep in een mijn brief rubriek van een huis aan huis blaadje gezet waar ze op reageerde.
Nu zien we elkaar regelmatig, ze heeft geen relatie maar wel een kindje waar ik wel eens op pas en die ik laatst nog in een badje heb mogen wassen.
Soms gaan we samen of met haar kid er bij naar het naaktstrandje hier in de buurt of we gaan met het hele gezin.
Ja, mijn vrouw gaat ook gezellig mee, en is beste maatjes met haar en het blijkt ook dat ze zelfs bij elkaar op school hebben gezeten.
We zien elkaar niet wekelijks, soms ook niet maandelijks, in de zomer zien we elkaar bijna elke dag...
Het gaat fantastisch en ik geef onwijs veel om haar, maar op een andere manier.
Geloof me, het gaat en ik wil haar nooit meer missen.
ze noemden me Nicolaas Johannes maar een heilige werd ik nooit.
pi_684864
quote:
Op 23 januari 2001 14:46 schreef iroQuai het volgende:
ik heb hier op FOK! in enkele topic's hulp gevraagt.. ik wist echt niet meer wat ik moest doen.
Dit topic kwam idd al eens voorbij vliegen en de reacties waren idd zo. Maar ik zou nu dan ook in een illusie moeten leven... Toch leuk dan deze illusie en zo real
quote:
hoe denken jullie hier over? denken jullie dat vrienden blijven met je ex een ilusie is en ik de uitzondering op de regel ben of denken jullie dat t wel kan.
Het kan zeker, jij en ik zijn het levende bewijs. De 2 expartners moeten het ook alleen wel willen.
pi_685021
Topic: contact met je ex?

Liever niet

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')