nu, 3 maanden later heb ik het tegendeel bewezen... ik ben weer goede vrienden met mn ex, er zijn (van mijn kant) totaal geen liefdesgevoelens meer.
hoe denken jullie hier over? denken jullie dat vrienden blijven met je ex een ilusie is en ik de uitzondering op de regel ben of denken jullie dat t wel kan.
zelf denk ik dat als je maar goed je best doet het mogelijk is... het was voor mij ook niet makkelijk vrienden te blijven (op het begin) maar ben nu blij dat ik die moeite heb gedaan. ik heb er een goede vriendin bij
Ik heb ongeveer indezelfde situatie gezeten als jij . Ook ik heb nog steeds contact met mn ex wel iswaar niet meer gezien na de dag dat het uitging . Maar nog steeds af en toe een telefoontje en zeker ook wekelijks icqen we . Ze woont eeen redelijke afstand bij mij vandaan vandaar dat we elkaar denk ik dus niet meer gezien hebben .
Toch kan ik het ook wel weer begrijpen dat mensen zeggen het is een ilusie...en dat is gedeeltelijk ook waar. Het is best heel erg moeilijk soms om goede vrienden te blijven!
Ik was 18 toen ik het na 1.5 jaar uitmaakte, niet omdat ik niet meer van d'r hield (ik was nog helemaal gek van d'r) maar meer omdat ik geen toekomst meer zag tussen ons twee. Ik heb na het uitmaken een paar grote fouten t.o.v. haar gemaakt, waardoor er totaal geen contact meer geweest is.
Maar omdat het toch m'n eerste echte liefde is geweest vergeet ik haar nooit meer, en zal ze altijd een speciaal plekje in m'n hart houden.
Ik ben nu nog wel eens benieuwd hoe het met haar gaat, maar ik weet niets van d'r. Ja, het adres van d'r ouders, maar daar had ik aardige mot mee gekregen (een van de redenen dat het uit ging). En ik heb geen idee of ze het leuk vind als ik weer contact met d'r zoek...
Dit is namelijk (ook) geen goede basis voor een vriendschap..
quote:idd... maar die leugens zijn uitgepraat... ik hou die dingen wel in mijn achterhoofd, maar heb het haar wel vergeven... zelf zag ze t ook niet als hele erge leugens...
Op 23 januari 2001 15:08 schreef Godspeed het volgende:
Heb in de zelfde situate als jouw gezeten. Maar je schreef: "toen kwam ik ook achter een paar leugens...", dat was juist de reden waarom ik nooit meer iets met haar te maken wil hebben.Dit is namelijk (ook) geen goede basis voor een vriendschap..
Maar je schreef (volgens mij) ook dat je nog ziels veel van haar houdt, maar zij niet meer van jouw. Zou jij het aan kunnen dan, als zij een ander ontmoet???
Je moet daar namelijk wel rekening mee houden, suc6.
quote:ik HIELD heel veel van haar, nu MAG ik haar ontzettend graag... ik bedoel, als GEWONE vriendin... dus net zo als ik mn andere vrienden mag... alleen is onze band iets sterker...
Op 23 januari 2001 15:14 schreef Godspeed het volgende:
Gelukkig heb je deze kunnen vergeven, helaas kan ik zoiets niet.Maar je schreef (volgens mij) ook dat je nog ziels veel van haar houdt, maar zij niet meer van jouw. Zou jij het aan kunnen dan, als zij een ander ontmoet???
Je moet daar namelijk wel rekening mee houden, suc6.
[edit: k zag zelf een van de vele typo's... ff weghalen dus ]
[Dit bericht is gewijzigd door iroQuai op 23-01-2001 15:22]
[Dit bericht is gewijzigd door Godspeed op 23-01-2001 15:23]
quote:zijn dr ook niet
Op 23 januari 2001 15:22 schreef Godspeed het volgende:
....zoals ik het nu lees lijkt me het absoluut geen probleem om kontakt met haar te houden. Je "schrijft" namelijk dat je er geen problemen meer mee hebt, dus er lijkt hier geen probleem meer te zijn.
Ik jouw geval kan dat dus duidelijk wel. Maar helaas zou ik het niet kunnen, dit heeft er waarschijnlijk mee te maken omdat ik leugens ook nooit zal accepteren of vergeven.
[Dit bericht is gewijzigd door Godspeed op 23-01-2001 15:26]
quote:ik denk ook dat de leugens bij jou veel erger waren....
Op 23 januari 2001 15:25 schreef Godspeed het volgende:
..oke, dan zal ik nog een keer reageren.Ik jouw geval kan dat dus duidelijk wel. Maar helaas zou ik het niet kunnen, dit heeft er waarschijnlijk mee te maken omdat ik leugens ook nooit zal accepteren of vergeven.
Nu gaan we al ruim twee jaar op vriendschappelijke basis met elkaar om. We spreken elkaar meerdere malen per week per e-mail of telefoon en logeren ook regelmatig bij elkaar (we wonen ieder aan een andere kant van Nederland). En het mooiste is: mijn nieuwe vriend en mijn ex kunnen het ontzettend goed met elkaar vinden.
Dus; vrienden blijven met je ex? Ja, dat kan!
Zelf ga ik nog maar met 1 ex om en dat is met mijn allereerste echt serieuze vriendje. Het was niet zijn keuze om uit elkaar te gaan en ik gaf toen al aan, dat ik het wel zag zitten om vrienden te blijven. Heel in het kort kwam het erop neer, dat we elkaar op zich wel lagen, maar dat het gewoon niet werkte. Daar doe je nix aan, die dingen gebeuren. Hij heeft het daar een tijd erg moeilijk mee gehad en dat respecteerde ik, dus ik zei dat hij maar aan moest geven of hij het aan dacht te kunnen, een vriendschap en zo ja wanneer. Uiteindelijk kregen we weer contact anderhalf jaar nadat het uit was en we zijn nu, 6 jaar later, nog steeds gewoon vrienden.
Met andere exen waren de redenen gewoon veel meer zwart/wit, dus dan is de behoefte om nog met een persoon om te gaan gewoon veel minder. Die ben ik totaal uit het oog verloren en dat vind ik prima zo.
In ieder geval leuk dat jij nu goed met haar om gaat! Het is inderdaad erg belangrijk dat alle verliefde gevoelens over zijn, want anders is het vragen om problemen.
Goede vriendschappen, hoe ze dan ook ontstaan zijn, zijn veel te waardevol om ze zomaar van tafel te schuiven.
Mijn ervaring is wel dat er nogal wat mensen in de omgeving raar van op kijken dat je nog met elkaar omgaat ( ) maar dat ligt aan die mensen zelf en daar moet je lekker bovenstaan.
Succes ermee!
quote:T was mijn allereerste vriendinnetje, mijn grote liefde.
Op 23 januari 2001 14:46 schreef iroQuai het volgende:
een paar maanden geleden is het uit gegaan.. het was mijn eerste echte relatie...
>knip..<
mn ex wilde heel graag vrienden blijven... ze miste me echt, op een vriendschappelijke manier. ik wilde dat aan de ene kant ook, maar aan de andere kant absoluut niet...
ik vroeg hier op FOK! wat het beste was..
ik kreeg een paar reacties met de boodschap
'vrienden blijven met je ex is een ilusie!'
zelf denk ik dat als je maar goed je best doet het mogelijk is... het was voor mij ook niet makkelijk vrienden te blijven (op het begin) maar ben nu blij dat ik die moeite heb gedaan. ik heb er een goede vriendin bij
quote:Dit topic kwam idd al eens voorbij vliegen en de reacties waren idd zo. Maar ik zou nu dan ook in een illusie moeten leven... Toch leuk dan deze illusie en zo real
Op 23 januari 2001 14:46 schreef iroQuai het volgende:
ik heb hier op FOK! in enkele topic's hulp gevraagt.. ik wist echt niet meer wat ik moest doen.
mn ex wilde heel graag vrienden blijven... ze miste me echt, op een vriendschappelijke manier. ik wilde dat aan de ene kant ook, maar aan de andere kant absoluut niet...
ik vroeg hier op FOK! wat het beste was..
ik kreeg een paar reacties met de boodschap
'vrienden blijven met je ex is een ilusie!'
quote:Het kan zeker, jij en ik zijn het levende bewijs. De 2 expartners moeten het ook alleen wel willen.
hoe denken jullie hier over? denken jullie dat vrienden blijven met je ex een ilusie is en ik de uitzondering op de regel ben of denken jullie dat t wel kan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |