abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10031119
Ik zou graag probern te beleggen. In het begin met maar enkele (goedkope) aandelen. Dit zou ik graag over internet doen.

Weet iemand hoe dat er zeg maar ongeveer uitziet op internet? Klik je gewoon op verkoop en je aandeel is verkocht of ligt het iets anders? En is on-line beleggen via de Postbank goed? En hoee werkt dat dan precies?

En als je nog goede sites hebt, post ze maar!

Alvast bedankt!

pi_10031127
Je zou bij de ABN of Spaarbeleg op de site kunnen kijken
pi_10031142
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:51 schreef EdSchouten het volgende:
Je zou bij de ABN of Spaarbeleg op de site kunnen kijken
Mijn rekening is bij de Postbank, is dat een probleem?
pi_10031153
En ik doe het puur voor de lol, dus ik wil niet 50 euro in een fonds steken ofzo. Gewoon dat je aandelen koopt en verkoopt
  zaterdag 26 april 2003 @ 18:58:18 #5
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_10031253
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:53 schreef yootje het volgende:
En ik doe het puur voor de lol, dus ik wil niet 50 euro in een fonds steken ofzo. Gewoon dat je aandelen koopt en verkoopt
Postbank rekening is prima, gebruik ik ook. Hou een tijdje de beurs in de gaten, om te kijken wat er gebeurt. Neem een bedrag wat je kan missen (voor als je alles zou verliezen). 500 euro is toch wel het minimum. Kies een fonds waar je met je budget een aardig aantal aandelen van kan kopen (zodat de transactiekosten over een flink aantal aandelen verdeeld kunnen worden).

oja, en kopen als ze laag staan, verkopen als ze hoog staan

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zaterdag 26 april 2003 @ 18:59:25 #6
19297 stinkie
pi_10031272
en niet in paniek raken als de koers keldert, gewoon uitzitten, je hebt pas verlies (of winst) als je daadwerkelijk verkoopt.
pi_10031278
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:58 schreef stinkie het volgende:

[..]

oja, en kopen als ze laag staan, verkopen als ze hoog staan

Meen je dit

zaterdag 26 april 2003 @ 19:02:04 #8
35002 sj44k
Goedgekeurd door de NVVH
pi_10031319
nja, ik wil gewoon ook es voor de gein wat aandelen kopen
ongenuanceerd wezen
pi_10031348
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met droogbeleggen - zeg maar zoiets als droogneuken. Dat betekent dat je begint met een portefeuille samen te stellen en vervolgens continu bijhoudt hoe jouw portefeuille qua waarde fluctueert: dit allemaal zonder aandelen of opties te kopen. Je kunt het zien als een soort simulatiespel. Op die manier leer je hoe te beleggen zonder daaar geld voor kwijt te zijn en ook kun je kijken of het iets voor jou is. Succes!
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 26 april 2003 @ 19:04:01 #10
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_10031368
Okey, allereerst heb je een belegginsrekening nodig. Deze kan je gewoon bij de bank afsluiten. Het enige wat je dan hoeft te doen is de bank te bellen, via een speciale effectenlijn, en tegen de bankmedewerker zeggen ik wil deze aandelen hebben. En dan heb je ze binnen een paar seconden.

Okey dit was het basic verhaaltje. Tegenwoordig kan het dus ook via internet. Op één scherm lees je het nieuws, zie je de koersen en kan je direct een beursorder plaatsen.
Beleggen via internet is goedkoop. De kosten die worden berekend voor het plaatsen van een order zijn aanzienlijk lager dan een beursorder via een medewerker of adviseur.
ABN AMRO, ING, Postbank, Rabobank, Robeco, SNS, Binck en Alex, met deze bedrijven/banken kan je online beleggen.De laatste drie aanbieders bieden de meeste mogelijkheden tegen de laagste tarieven

[Dit bericht is gewijzigd door stukovich op 26-04-2003 19:16]

Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  zaterdag 26 april 2003 @ 19:05:52 #11
19297 stinkie
pi_10031414
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 19:04 schreef stukovich het volgende:
Okey, allereerst heb je een belegginsrekening nodig. Deze kan je gewoon bij de bank afsluiten. Het enige wat je dan hoeft te doen is de bank te bellen, via een speciale effectenlijn, en tegen de bankmedewerker zeggen ik wil deze aandelen hebben. En dan heb je ze binnen een paar seconden.
Bellen, bah, wat ouwerwets. Gewoon inloggen en op het knopje drukken
pi_10031429
www.iex.nl

Oefenen met beleggen doormiddel van nepgeld ^ O^

pi_10031466
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 19:03 schreef teknomist het volgende:
Als ik jou was zou ik eerst beginnen met droogbeleggen - zeg maar zoiets als droogneuken. Dat betekent dat je begint met een portefeuille samen te stellen en vervolgens continu bijhoudt hoe jouw portefeuille qua waarde fluctueert: dit allemaal zonder aandelen of opties te kopen. Je kunt het zien als een soort simulatiespel. Op die manier leer je hoe te beleggen zonder daaar geld voor kwijt te zijn en ook kun je kijken of het iets voor jou is. Succes!
Dat is inderdaad het slimst, maar aangezien dat echt geen flikker aan is, zou ik gewoon een Alex of Binck rekening openen (lekker online) en daarmee gaan gokken... eh beleggen. Deze 2 zijn meestal wat goedkoper dan 'gewone' banken.
Vroeger kostte een speedy nog 2 kwartjes...
  zaterdag 26 april 2003 @ 19:09:07 #14
545 dop
:copyright: dop
pi_10031483
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:50 schreef yootje het volgende:
Ik zou graag probern te beleggen. In het begin met maar enkele (goedkope) aandelen. Dit zou ik graag over internet doen.
heb je enig idee wat goedkope aandelen zijn ?

als ik deze quote zo lees ben ik bang dat je eerst wat meer tijd moet uittrekken om je in de materie te verdiepen
overigens staan de vragen die je stelt al omschreven in de diverse W&G topic's over Beleggen

Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_10031665
Waarom wil je gaan beleggen? Voor het rendement of gewoon voor de fun?

Motief (1): beleggingsfonds of obligaties
Motief (2): opties, futures etc

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_10031685
de ING bank heeft ook zo iets als "droogbeleggen" over het inernet, dus virtueel .... mijn.ingbank.nl

shit, meer vertel ik er niet over

* Bloed, zweet en TOETSAANSLAGEN!
* You're about as useful as a one-legged man at an arse kicking contest
* I can resist everything except temptation.
* If everything seems under control, you're just not going fast enough
  zaterdag 26 april 2003 @ 22:01:08 #17
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_10034830
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 18:50 schreef yootje het volgende:

Weet iemand hoe dat er zeg maar ongeveer uitziet op internet? Klik je gewoon op verkoop en je aandeel is verkocht of ligt het iets anders? En is on-line beleggen via de Postbank goed? En hoee werkt dat dan precies?

En als je nog goede sites hebt, post ze maar!

Alvast bedankt!

postbank werkt oke! zeker voor minder grote bedragen 1 van de goedkopere.. als je grotere bedragen wilt ,of opties, of buitenland, zou ik naar anderen uitkijken, voor mij werkt de postbank okey, veel mogelijkheden qua instellingen en makkelijk om mee te werken..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_10035568
pssssst.. insider info.. ' laag kopen en hoog verkopen'
pi_10036128
Hartstikke bedankt voor de tips allemaal!
pi_10036148
koop versatel
pi_10036161
quote:
Op zaterdag 26 april 2003 23:09 schreef Jan-Ton het volgende:
koop versatel
En Getronics!
  zondag 27 april 2003 @ 22:31:01 #22
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_10055233
Ik beleg zelf bij Alex (www.alex.nl) en ben redelijk tevreden.
Er is een periode met storingen geweest waardoor je via internet
niet kon handelen, maar dan was er altijd nog de mogelijkheid om je
orders via de telefoon door te geven. Nu draait alles weer normaal.

Maareh, voordat je gaat beginnen zou ik eerst een hele periode
"droog" oefenen. Dus gewoon een tijdje fictief aandeeltjes gaan kopen
en verkopen. Bijhouden wat de koersen zijn en kijken wat je winst/verlies is. Dit kan ook online, bijvoorbeeld bij IEX.

[SPAM]
[centraal] IEX.nl beursspel topic
[/SPAM]

Succes!

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
pi_10055568
quote:
Op zondag 27 april 2003 22:31 schreef yozd het volgende:
Maareh, voordat je gaat beginnen zou ik eerst een hele periode
"droog" oefenen.
Goed bedoeld advies, maar in mijn ogen valt er weinig te 'oefenen'.

Voor een beginner lijkt het me nuttiger om je eerst eens in de materie te verdiepen, dat je een beetje weet waar het allemaal over gaat.
Daarna kun je voor jezelf criteria vaststellen onder welke condities in jouw ogen iets koop- (of verkoop) waardig is. Die criteria kunnen van allerlei aard zijn: fundamenteel, technisch, elliot wave, open interest, nieuwsberichten, de stand van de maan, etc etc.
Maar je moet dat wel eerst voor jezelf bedenken, anders kun je net zo goed gaan dobbelen. Als je die criteria hebt vastgesteld kun je op zoek gaan naar aandelen die daaraan voldoen en eventueel tot actie over gaan.

pi_10055678
http://www.belegfictief.de

Ook een site waar je fictief kan beleggen (wow, dat staat ook in de url, hoe toevallig). Met onze school hebben we hier met 52 ploegjes aan meegedaan, ons groepje eindigde 48ste ofzo .

het lag echt niet aan mij...

pi_10056751
LES 1 beleggen VOORAL niet uitzitten als je verlies hebt maar vantevoren tegen je zelf zeggen wat je maximaal verlies is zeg 15%

uitzitten leidt tot KPN,LCI,World Online, UPC, Getronics, Ahold kwesties

LES 2 Van Winstnemen wordt niemand armer, neem ook je winst als je dikke winst hebt zeg 25% wordt niet hebberiger dat je meer wilt...

pi_10058992
quote:
Op zondag 27 april 2003 23:28 schreef devilish1980 het volgende:
Niet als je juist die aandelen koopt als ze laag staan, ik heb me KPN aandelen gekocht @ 4.45 (best hoog nog voor die tijd) en wacht mooi nog een aantal maanden (misschien een paar jaar) tot de economie weer aantrekt en de aandelen omhoog gaan. Maar ik verkoop ze denk ik al veel eerder zodra ik het geld nodig heb.
pi_10061687
quote:
LES 1 beleggen VOORAL niet uitzitten als je verlies hebt maar vantevoren tegen je zelf zeggen wat je maximaal verlies is zeg 15%

LES 2 Van Winstnemen wordt niemand armer, neem ook je winst als je dikke winst hebt zeg 25% wordt niet hebberiger dat je meer wilt...

Goede tips.
Soms moet je een kerel zijn en gewoon je verlies nemen.
Ik had ook dik verlies op de KLM en Numico, verkocht met verlies.
Paar dagen later steeg de KLM iets van 20% en Numico zit ook weer aardig in de lift.
  maandag 28 april 2003 @ 17:33:26 #28
38651 yozd
FR1908 Vakkie R
pi_10073742
quote:
Op maandag 28 april 2003 09:39 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Goede tips.
Soms moet je een kerel zijn en gewoon je verlies nemen.
Ik had ook dik verlies op de KLM en Numico, verkocht met verlies.
Paar dagen later steeg de KLM iets van 20% en Numico zit ook weer aardig in de lift.

Had dikke verlies met Getronics (gekocht op 0,65 cent en ze daalden
naar de 12 cent ofzo ). Toch vastgehouden en nu is die terug gekomen!

UPC heb ik ook te lang vastgehouden met het idee van "het komt wel weer goed"...niet dus
Dus ja, ook verlies nemen, hoort erbij.

"On a good day, when I run, the voices in my head get quieter until it’s just me, my breath and my feet on the sand (Dexter, E5x09)."
  maandag 28 april 2003 @ 22:09:02 #29
19297 stinkie
pi_10080198
quote:

Bullshit advies, waarom denk je dat alle pensioenfondsen etc. in de problemen zitten? Die MOETEN verkopen bij een bepaald verlies. Voor een snelle winst, ja, beperk dan je verlies, maar als je wat langer wil beuren gewoon vasthouden en zorgen dat je het kan opvangen met je andere fondsen
pi_10080513
quote:

Als je op lange termijn winst wil maken is 'LES 1' over het algemeen correct maar 'LES 2' zeker niet.
'LES 2' is een slecht advies want daardoor doe je je beste aandelen weg en blijf je met de kneusjes zitten. Die paar zeer goed performende aandelen maken nu net het verschil tussen winst en verlies op lange termijn. Reken de verschillende scenarios maar eens na met historische data.
pi_10083569
quote:
Op maandag 28 april 2003 22:09 schreef stinkie het volgende:

[..]

Bullshit advies, waarom denk je dat alle pensioenfondsen etc. in de problemen zitten? Die MOETEN verkopen bij een bepaald verlies.

Dekken de pensioenfondsen zich btw in dmv opties voor grote dalingen, want het lijkt me niet zo verstandig om zoveel miljarden euro's te beleggen zonder dat je het een beetje kan opvangen als de beurzen sterk dalen of doen ze dat niet? Of heb ik er niets van begrepen?
  dinsdag 29 april 2003 @ 08:17:51 #32
545 dop
:copyright: dop
pi_10085799
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 00:25 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Dekken de pensioenfondsen zich btw in dmv opties voor grote dalingen, want het lijkt me niet zo verstandig om zoveel miljarden euro's te beleggen zonder dat je het een beetje kan opvangen als de beurzen sterk dalen of doen ze dat niet? Of heb ik er niets van begrepen?

er zijn velen pensioen fondsen
sommige beleggen maar een klein deel in aandelen en dekken netjes af
maar er zijn er ook die snelle halen gauw thuis proberen en dus wat slordig zijn geweest de afgelopen jaren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')