abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 april 2003 @ 02:46:15 #1
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_9998609
quote:
In dit topic kun je plaatsen welk nummer je beluistert. Om het aantrekkelijk te maken voor anderen om te lezen en discussies te laten ontstaan, is het de bedoeling dat je bij elk nummer een korte review of toelichting zet over of bij het nummer of over de artiest.

Posts zonder omschrijving worden gedelete, daar is het oude stijl topic voor.

In Extremo - This Corrosion

Cover van In Extremo, een Duitse metalband, van een hit van The Sisters of Mercy, een Britse gothicrockband. Een nummer dat oorspronkelijk van het album Floodland kwam en nu regelmatig als toegift dient bij een In Extremo concert. Niet de meest geniale cover die je je voor kunt stellen. Het leuke van deze cover is misschien nog wel de manier waarop de typische instrumenten van In Extremo in het nummer zijn geplaatst, de doedelzak enzo. De zanger kan Eldritch alleen niet evenaren en z'n Engels is ook nog eens belabberd. Al met al wel leuk om zo af toe te luisteren.

vrijdag 25 april 2003 @ 02:55:42 #2
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_9998661
Beatles - Michelle

Spreken ze ook Frans in, en ik kan het op me gitaar spelen, leuk nummer dus.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  vrijdag 25 april 2003 @ 10:41:31 #3
16701 scanman01
Today's a good day
pi_10001666
Ik luister nu een aantal nederlandstalige nummers. Op dit moment staat dit nummer aan in mediaplayer:

En dan schrikt ze wakker
Van moeder's laatste zoen
Die ze haar nog geven kan
Op een Pools perron
En dan schudt ze wakker
En hoort dezelfde taal
Die even leek verdwenen
Nu weer in 't journaal

refr.:
Ze zijn terug, en niet terug gefloten
Hetzelfde slag, dezelfde vlag, hetzelfde lied
Dezelfde steen, en toch nog weer gestoten
Dezelfde steen

En dan schrikt ze wakker
Van de schop in haar gezicht
Van vader's koude handen
In 't hok waarin ze ligt
Nog heel vaak schrikt ze wakker
En wordt uitgemaakt voor zwijn
Soms worden dromen waar
Te waar om mooi te zijn

Hetzelfde slag, dezelfde vlag, hetzelfde lied
Dezelfde steen, en toch nog weer gestoten
Dezelfde steen

My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 25 april 2003 @ 23:15:21 #4
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_10019432
bill ward-tall stories

Bill ward is natuurlijk al bekend van black sabbath.Maar hij heeft ook
een soloband waarin hij zelf zingt.Een bijzonder goed nummer is dit.Jammer dat zijn cd's amper aan te komen zijn.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
  vrijdag 25 april 2003 @ 23:33:25 #5
28274 clerk
scooping the monkey
pi_10019866
Age of love - Age of love (OPM for OP mix)

Alhoewel hij reeds 11 jaar oud is, is dit een briljante dance plaat. Dit is de 'zeldzame' versie met (voor de mensen die hem kennen) de gemene piep er in... Erg lekker opzwepend nummer en voorloper van de hedendaagse trance. Kan eigenlijk nog steeds goed gedraaid worden. Let op - het is niet te vergelijken met de slappy eurodance versie die geloof ik in 1998 is uitgebracht. Erg goede plaat in ieder geval.

Reden om hem aan te zetten was mijn aangewakkerde nostalgie door de 'Ministry of Sound - Oldschool Club Classics' . Deze cd mist dit nummer en dat had eigenlijk niet gemogen

-= ignorance is bliss =-
4 - 8 - 15 - 16 - 23 - 42
  zaterdag 26 april 2003 @ 00:24:59 #6
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_10020876
William Orbit & Three Drives - Adagio for Carrera

hehe, zelf in elkaar gemixed (heel simpel gedaan). De nummers die ik ervoor heb gebruikt:
William Orbit - Barber's Adagio For Strings
Three Drives - Carrera 2

Het eerste is van William Orbit, het begint met een nogal klassieke intro, maar goeie bass erin (geen overdreven bass), zodra het nummer wat afzwakt komt Three Drives (lekker rustig trancenummer, waar je lekker op kunt wegdromen) erdoorheen.

Drugs are good mkay?
pi_10029402
Pink Floyd / Dogs
Tweede en langste (17 min.) track van het album 'Animals'. De meeste mensen vind 'Animals' wat zwak vergeleken met de andere Floyd krakers maar ik vind 't juist één van de beste LP's van ze.

Vooral Gilmour is erg op dreef, 't hele album draait vooral om zijn gitaarwerk en dat is erg goed luisterbaar

Ook veel ritmewisselingen in de songs, van laidback tot rockend.

De cover is ook zo gaaf, zoals vele PF covers:

pi_10031756
The Stranglers - All live (and all of the night).
Live opgenomen op verschillende plaatsen, Reading, Le Zenith in Parijs enzo. Grote verschillen hoorbaar tussen hun eerdere, scherpe werk (peaches, heroes) en de latere softe nummers (always the sun enzo). Met blazerssectie, en bovendien ook Golden Brown, een nummer waarvan ik dacht dat ze het geen twee keer konden spelen zonder in de war te raken met de melodielijn.
I intend to live forever, or die trying.
pi_10031983
Hollies - The Air That I Breath

Ik kende eerst alleen maar de cover van dit nummer
Die cover is overigens best aardig... Van K. D. lang oid geloof ik.
Maar hij kan uiteraard niet tippen aan het origineel.
Het mooiste instrumentale moment is naar mijn mening op 2:20, als dat "orkest" ff licht explodeert...

pi_10032790
Gavin Rossdale - Adrenalin
De knappe jongen die ook bij Bush zingt, heeft dit nummer opgenomen voor de film xXx. Wat overigens helemaal geen slechte film is, zolang je maar geen Akira Kurosawa verwacht. En het liedje is ook best ok.
pi_10032956

Senor Coconut - Autobahn
Van het geweldige album El Baile Aleman, waarop de band verscheidene Krafwerk-klassiekers een Zuid-Amerikaans tintje geeft. Naast de zes en een halve minuut lange uitvoering van Autobahn (inclusief slecht startende auto) bevat het album ook hun versie van onder andere The Robots en Tour de France. Bizar.

pi_10033303
Bronski Beat - Hit that perfect beat
Na het vertrek van Jimmy Sommerville was het beste er wel vanaf. Een zanger die niet eens zuiver kan zingen, teksten zonder enige inhoud, en zelfs de synths klinken niet meer zo goed als in den beginne.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 april 2003 @ 20:59:21 #13
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_10033600
Eläkeläiset - Ranttalihumppa

Hummpa versie van Iron Maiden's Run To The Hills. geweldig gewoon.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_10060402
Led Zeppelin - Since I've Been Loving You

I've been working from seven, seven, seven, to eleven every night, It kinda makes my life a drag...
Baby, Since I've Been Loving You, I'm about to lose, I'm about lose to my worried mind.

1 van mijn favoriete van Led.

O zo goeie tekst.....

maandag 28 april 2003 @ 07:42:52 #15
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_10060711
Sepultura - Ratamahatta

Opzwepend nummer van het Roots bloody roots album. Hier is de band nog in de oude bezetting, met Max C. Ik draai dit nummer vaak en hard !
Ben toendertijd naar een concert geweest, en was na korte tijd al zo stoned (vooral omdat ik zelden blow), dat ik heel het concert stond te swingen en me verwonderde dat ik geen een nr kon. Toen de band zonder toegift weg ging kwam er een verrassing. Ik had al die tijd naar het voorprogramma staan kijken, en gewoon niet door gehad dat het geen Sepultura was
Daarna alsnog veel mee kunnen bleren !

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_10063111
Anouk - Graduated Fool (album)

Morgen concert dus nu vast even in de stemming komen met dit geweldige album van Anouk. Hoe vaker je het hoort, des te leuker en mooier wordt het. Nu luister ik de single Everything, maar de absolute hoogtepunten zijn I Live For You en Margarita Chum .

maandag 28 april 2003 @ 23:20:48 #17
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_10082140
Summoning - Let Mortal Heroes Sing Your Fame (cd)

Mooie epische metalmuziek met de krijsende en grommende stemmen van Silenius en Protector, die ook zelf de instrumenten verzorgen. Alles is gebaseerd op Lord of The Rings en dat komt onder andere naar voren op deze cd door natuurlijk de teksten, maar ook door samples die gebruikt zijn. De drums zijn een drumcomputer en versterken het bombastische van de muziek erg goed, ik denk dat ik in deze muziek een drumcomputer zelfs mooier vind klinken dan een echt drumstel.

dinsdag 29 april 2003 @ 01:33:25 #18
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10084534
Het geweldige nummer 'Lift your head up high (and blow your brains out)' van de Bloodhound Gang. . Ik heb het geweldige album ook waar dit nummer op staat, dat ooit me eens is aangeraden door iemand op internet. Ik denk dat hun zelfspot me altijd heeft aangetrokken. Ook het feit dat hun muziek eigenlijk meestal niet in een hokje is te stoppen, omdat ze werkelijk van alles door elkaar mixen waarna Jimmy Pop Ali (de zanger) er zijn gave, idiote teksten overheen rapt

Stukje uit de lyrics:
Do you still go to raves?,
Do you think that Christ saves?,
Do you spend your days in a Purple Haze?,
Do you contemplate what a grape nut is?,
Or could you live drinkin' your own whiz?,
Are you hooked on a feeling are you hooked on gin-n-tonics?,
Are you hooked on fistin are you hooked on phonics?,
Did you ever have sex with a box of Kleenex?,
Did you like the movie Malcolm X?,
Or do you own a record by Stryper?,
Do you have a mongoloid cousin wearin' diapers?,
Were you born and raised in New Jersey?,
Did you like the taste of Crystal Pepsi?,

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 29-04-2003 01:39]

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  dinsdag 29 april 2003 @ 09:45:32 #19
24099 Tia_Tijger
Demonisator :)
pi_10086875
Sarah McLachlan - Mirrorball

Gewoon beeldschoon voor je oren
Live opgenomen en sommige songs komen echt tot leven (Do what you have to do als hoogtepunt voor mij), McLachlan's stem klinkt naar mijn mening veel beter live als in de studio.

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.
pi_10087369
Tanzwut - Im Rausch

lijkt veel op In Extremo (topic 17 starter ) Vrijdag nieuwe cd van Tanzwut(Ihr Wolltet Spass) en DVD van In Extremo binnengehad. En nu draai ik een oud nummer van Tanzwut en de nieuwe cd Kicks-Ass!!!

!!!!!!HALLELUJAH!!!!!
  dinsdag 29 april 2003 @ 11:18:49 #21
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10088494
Paul McCartney - Calico Skies

Helemaal herontdekt sinds afgelopen vrijdag. Wat een mooi, simpel, echt McCartney liedje is het toch. Van 'Flaming Pie', die ik eigenlijk helemaal niet zo grijsgedraaid heb als eerdere Macca-albums. Misschien onterecht, want er staan toch wel hele goeie nummers op. Zag net dat ze er bij allmusic ook wel enthousiast over waren.

quote:
[...] But when he works on a small scale, as on the waltzing "The Song We Were Singing," "Calico Skies," "Great Day" and "Little Willow," he's gently affecting, and the moderately rocking pop of "The World Tonight" and "Young Boy" is more ingratiating than the pair of aimless bluesy jams with Steve Miller. Even with the filler, which should be expected on any McCartney album, Flaming Pie is one of his most successful latter-day efforts, mainly because McCartney is at his best when he doesn't try so hard and lets his effortless melodic gifts rise to the surface.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_10088622
Rio van Duran Duran...

Begon de kerstman gisteren te zingen in Southpark op Vacht, en toen dacht ik: das lang geleden dat ik dat gehoord heb.... lekker nummertje, heerlijke eighties style

Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_10091108
Motorcyle Driver - Joe Satriani

Goeie instrumentale plaat van Joe Satriani. Staat op 'the extremist'

<<Hier kan uw advertentie staan>>
pi_10091321
Live - Run away

Komt van hun nieuwe album Birds Of Prey, is pas de eerste keer dat ik de CD beluister dus veel zinnigs kan ik nog niet zeggen, de eerste indruk is dat het vrij stevig is...

B Red Ten
pi_10102106
Cella Dwellas - Advance To Boardwalk

Een erg duistere hiphop track. De beat lijkt wat op een DJ Muggs beat met wat Premier invleden. De text is niet buitengewoon, maar de flow zit briljant in elkaar. Heel anders dan de top40 rap. Cella Dwellas een zwaar onderschatte groep, ook in de hiphop scene omdat ze weigeren te vallen voor het grote geld

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 29 april 2003 @ 23:19:50 #26
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_10104056
Murcof - Mes

Van het album Martes. Obscure minimale experimentele techno uit Chili met hierin veel originele geluidsstructuren die het allemaal heel emotioneel maken. Zware stof, dat wel.

So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_10104130
Killing Joke - Eighties

Via Litpho gehoord en sindsdien in m'n vaste mp3 lijst. Een typisch jaren '80 nummer. Het heeft iets weg van Madness, Duran Duran en The Clash. Opzwepend en heerlijk drijnerig.

Thnx Litpho

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_10104193
After forever - black tomb

Staat vast in m'n playlist...
Geniale versnelling midden in het nummer...
Echt een van mijn meest favoriete platen...

pi_10108884
The Apples in Stereo - The Velocity of Sound

De laatste cd van het zonnige pop-collectief uit Denver, Colorado. Op deze schijf hebben ze helaas de Beatles- en psychedelische invloeden verruild voor wat meer generiek en standaard klinkende punkrock, waardoor ik deze plaat op het eerste hoor lang zo leuk niet vindt als hun vorige twee platen, "Her wallpaper reverie" en "The Discovery of a World inside the Moone". Jammer, want ik hou meer van trippy popliedjes dan (eentonige) punk. Toch staan hier nog steeds een paar erg leuke nummers op.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_10109972
Bootleg van Massive Attack in Parijs op 25 april.
Jammer dat de kwaliteit niet super is, maar het geeft me weer het kicken gevoel van afgelopen zondag
pi_10112017
The Doors - The End

Dit nummer zorgde naar mijn mening in Apocalypse Now voor één van de beste opneningsscenes ooit.

Geweldig hoe die napalm valt als Jim begint te zingen.
Nou ja, geweldig, ook een beetje ziek natuurlijk
Maar ik kreeg toch kippevel toen ik dat zag (en hoorde)...

In één van de laatste scenes komt het nummer weer terug.
Het zorgt dan wederom voor een unieke, spannende, legubere sfeer.

woensdag 30 april 2003 @ 15:09:31 #32
22259 Fogerty
slapende account
pi_10112619
Ik was sloom en duf van het uitslapen en het binnenzitten met dit slechte weer, en toen besloot mijn pc om mij Moaner van Underworld voor te schotelen, en ik besloot om hem heel hard te zetten, en het doet me erg veel goed
Hieperdepiep hoera!
  woensdag 30 april 2003 @ 15:35:10 #33
21386 Wietse
Kink FM - The Alternative
pi_10113174
Yazoo - Situation

Eigenlijk ben ik een oude freakolympics-aflevering aan het terugluisteren, en ik vond dit wel een erg fijn nummer daarin.

Men moat net alles sizze wat men wit, mar wol alles witte wat men seit.
pi_10113736
Sash! ft. Sarah Brightman - The Secret

Erg fijn trancenumemrtje, een single release zou leuk zijn

"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
  woensdag 30 april 2003 @ 16:11:05 #35
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10113823
quote:
Op woensdag 30 april 2003 16:06 schreef hp22 het volgende:
Sash! ft. Sarah Brightman - The Secret

Erg fijn trancenumemrtje, een single release zou leuk zijn

Idem... (bijna afgelopen trouwens)
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 30 april 2003 @ 22:05:08 #36
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10119604
Tim Hardin - How Can We Hang On To A Dream

Wat een extreem geweldig mooi nummer is dit toch, het type wat je 100x achter elkaar kan horen en dan nog niet gaat vervelen. Ook het type nummer waar je spontaan tranen in je ogen van krijgt. Geen woorden er voor. Bijna niet, tenminste. .

For great justice!
pi_10128038
Pink Floyd - Bike

Aaaaif got a bike, you can ride it if you like, it's got a basket, a bell that rings and things that make it look good
Geweldig nummer, van een al net zo geweldig album (Piper at the gates of dawn)

donderdag 1 mei 2003 @ 11:58:11 #38
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10128052
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 11:57 schreef webfreak het volgende:
Pink Floyd - Bike

Aaaaif got a bike, you can ride it if you like, it's got a basket, a bell that rings and things that make it look good
Geweldig nummer, van een al net zo geweldig album (Piper at the gates of dawn)

Jah, supernummer!

Die ganzen op het einde ook.

pi_10128273
quote:
Op dinsdag 29 april 2003 23:22 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Thnx Litpho
Bronvermeldingen zijn altijd goed .

The Beatles - I saw her standing there

Wat valt er nu te zeggen over de Beatles wat al niet gezegd is? Dit is de tweede track van het debuutalbum van de Beatles en is een van hun eerste composities die eer bewees aan hun rock and roll invloeden.

Het was toen Paul McCartney het afgelopen vrijdag speelde voor mij één van de hoogtepunten van een lange reeks.

P.S. Tony_Montana67, Ani diFranco treedt op op het Music in my head festival in Den Haag

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_10137084
Type O Negative - Everything dies
Super nummer
Super band eigenlijk
scopare in culo
pi_10146035
Fiona Apple - Fast as you can

Heerlijk beetje uptempo jazzy nummer, met een langzame bluesachtige break in het midden en het vermogen om de woorden meer beelden in je op te laten roepen dan je zou verwachten.

pi_10146299
Sting - Fragile

Een lekker nummer om op weg te dromen. Mooi rustig gitaarspel gecombineerd met de stem van Sting maakt het een heerlijk, rustig nummer dat je echt raakt.

pi_10146360
Anathema - Anyone, Anywhere

Donker, spannend, melodieus, mysterieus maar bovenal prachtig. Dit is een van de weinige nummers waar ik spontaan rillingen van krijg. Het is soft, maar aan de andere kant ook weer niet. Eigenlijk is het moeilijk te omschrijven, je moet het gewoon horen

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_10146402
Une belle histoire van Michel Fugain
Mijn frans is heel slecht, ik snap grotendeels niet wat hij zegt (ja, iets is een mooi verhaal/mooie geschiedenis).
Maar het nummer klinkt zo ontzettend mooi
  donderdag 1 mei 2003 @ 23:56:30 #45
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10146421
Tori Amos - Mother

De stem van Tori geeft me vooral in moeilijke tijden zoals deze de steun die ik nodig heb. Subliem nummer van een meer dan sublieme cd. .

For great justice!
pi_10146657
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 12:07 schreef Litpho het volgende:

Bronvermeldingen zijn altijd goed .

Als iemand je nieuwe dingen leert kennen en die spreken je aan, moet je iemand daar gewoon de credits voor geven
quote:
P.S. Tony_Montana67, Ani diFranco treedt op op het Music in my head festival in Den Haag
Cool, ik ga zeker proberen daarbij aanwezig te zijn dan

Ontopic:

Anathema - A Dying Wish

Niet zo mooi als Anytime Anywhere, maar muzikaal blijft het van zeer hoge kwaliteit. De grunts passen heel mooi in dit nummer en de afwisseling is ook zeer prettig om te horen binnen dit nummer

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 2 mei 2003 @ 00:15:00 #47
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10146944
Kate Bush - Wuthering Heights

Vol open en janken maar! Ik ben al enige jaren erg gecharmeerd van die hoge zangstem, van die geweldig dromerige fladderjurken in haar clips en zoiezo die dromerige nummers die ze maakt. Je waant je altijd 1 of ander elfje als je haar nummer luistert.

Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_10149989
Iron Maiden - The Number Of The Beast

Gewoon ff lekker meebrullen om wakker te worden. Kopje koffie, eitje en een sigaretje erbij. Heerlijk opstaan zo.

Oh ja, het is een lekker snel nummer met een goede melodie

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 2 mei 2003 @ 09:40:00 #49
34079 dantes_inferno86
ik heb altijd gelijk
pi_10150122
metallica-basintro jason newsted

Eigenlijk keek ik het maar ja.Jason is toch een erg goede bassist.
Jammer dat hij bij metallica de kans niet kreeg om mee te schrijven.Ik vind hem i.i.g. ondergewaardeerd.

Last night I saw a man walkin' toward a club in Harlem
He had a black case in his hands
Went through the back door and pulled out his gold companion
He closed his eyes and played all night like a self-taught spiritual man
pi_10150133
A Camp - The Bluest Eyes in Texas

Een uitstekende cover van het overbekende nummer van Restless Heart door het soloproject van Nina Persson, beter bekend als de zangeres van de Cardigans. Echt iets wat je op een late avond op een alt.country radiokanaal zou kunnen horen. Heerlijk om lekker rustig mee op te staan .

Deze versie is tevens gebruikt als de titelmuziek van de film "Boys don't cry", die een welverdiende Oscar voor beste vrouwelijke hoofdrol (Hilary Swank) heeft gekregen.

pi_10173435
Life of Agony - Don't You (Forget About Me

Het origineel is natuurlijk van de Simple Minds,

maar voor de echte Life of Agony liefhebber is het echt genieten.

pi_10173460
quote:
Op vrijdag 2 mei 2003 00:15 schreef SEMTEX het volgende:

Vol open en janken maar! Ik ben al enige jaren erg gecharmeerd van die hoge zangstem, van die geweldig dromerige fladderjurken in haar clips en zoiezo die dromerige nummers die ze maakt. Je waant je altijd 1 of ander elfje als je haar nummer luistert.

Luister ook is naar de versie van Angra (als je die nog niet kent).

Bijna net zo hoog als Kate Bush .

zaterdag 3 mei 2003 @ 11:12:24 #53
18860 sindell
Seriously
pi_10174992
Busta Rhymes Feat. Mariah Carey - I know what you want

Toch grappig alleen Busta mag wel op zangles

zaterdag 3 mei 2003 @ 11:20:52 #54
6536 dwerg
chagrijn
pi_10175073
Alcazar - Sexual guarantee
Met een sample van Chic's My forbidden lover. Vrolijk deuntje.
'k Zag Alcazar ook met dit nummer ook op de Italiaanse tv. Waar de roodharige zangeres zich flink verslikte in de ingewikkelde danspassen. Muts.
pi_10197072
Spinal Tap- Stonehenge

Een supernummer van de beste band ooit. Alles aan dit nummer klopt. De text is briljant, kortom een aanrader voor iedereen.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 4 mei 2003 @ 21:15:55 #56
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10203222
quote:
Op zondag 4 mei 2003 15:28 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Spinal Tap- Stonehenge

Een supernummer van de beste band ooit. Alles aan dit nummer klopt. De text is briljant, kortom een aanrader voor iedereen.

Ik luister nu naar Things behind the Sun van Nick Drake. Ik heb de cd Pink Moon twee dagen terug afgestoft en sindsdien heb ik hem niet meer uit mijn (sinds een week onheilspellend piepende ) cd-lade verwijderd. Nick Drake samenvatting: Miskend Genie, depressief, zelfmoord.

Nu ik erover nadenk is het best sick, eigenlijk, zo veel genieten van de laatste kreten van een man met zo veel pijn. Maar goed, dat zal me er niet van weerhouden nog een keer naar deze prachtige cd te luisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door Mahavishnu op 04-05-2003 21:24]

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  maandag 5 mei 2003 @ 09:35:12 #57
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10211805
Nu luister ik naar Larks' Tongues in Aspic van King Crimson. Wegens herinneringen heb ik het een hele tijd (85 dagen om precies te zijn ) niet meer aangedurft om deze plaat op te zetten maar ik ben nu bij Book of Saturday en ik houd het nog droog.

(Larks' Tongues in Aspic Part 1 is trouwens geniaal, na een tergend trage opbouw die scheurende gitaar, DUH-DUH-DUH-DUH-DUH-DUH, woei. )

[Dit bericht is gewijzigd door Mahavishnu op 05-05-2003 09:41]

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
  maandag 5 mei 2003 @ 16:58:12 #58
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_10224742
Ik luister nu naar het album 'Sabbath Bloody Sabbath' van Black Sabbath.

Goed rock album, goede nummers. Het enige minpunt is dat er op sommige nummers een synthesizer gebruikt wordt.

maandag 5 mei 2003 @ 19:01:24 #59
54474 Joan
of Arc!!
pi_10227397
Ik luister nu Skunk Anansie...
heb koppijn van het meebleren
Silence is golden, but I think it's gonna kill me now...
  FOK!fossiel maandag 5 mei 2003 @ 19:09:47 #60
8443 cptmarco
it's captain...
pi_10227586
Halo of Flies van Alice Cooper; dit nummer staat hoog op mijn lijstje van favoriete nummers.
  woensdag 7 mei 2003 @ 09:18:54 #61
3878 Vork
Manisch creatief
pi_10264872
Op dit moment hoor ik wat livewerk van Faith no More (uit begin jaren '90 te A'dam, Den Haag en LA). Geluid is niet perfect (gitaar staat aardig hard ingemixt) maar het is okay .
  woensdag 7 mei 2003 @ 09:56:10 #62
51278 Eon
&%*(-^%#^
pi_10265431
DJ Coone - The Name Of My DJ
nou niet echt bepaald iets voor op de vroege morgen maar dat maakt me eigenlijk helemaal niks uit nu
Stef Vrolijk - Rebirth
Portishead - Roads (Sultan & The Greek Remix)
  woensdag 7 mei 2003 @ 11:08:06 #63
37885 BlackSheep
Supermellowman
pi_10266892
Kamelot - Wings Of Despair
met veel haperingen in de mp3, toch maar es een nieuwe versie vinden, want van wat ik er nog uit kan halen uit et nummer klinkt et best leuk
kamelot rules
Conquering myself until I see another hurdle approaching. Say you can, say you will!
  woensdag 7 mei 2003 @ 20:46:52 #64
2889 Zander
He's gone
pi_10281360
Hmm, dit topic is ook op sterven na dood...

Ik luister nu naar Lalo Schifrin's "Latin Jazz Suite". Schifrin is het bekendst als componist van jazz-achtige filmthema's en -muziek, bijvoorbeeld van Mission: Impossible, Dirty Harry en Enter The Dragon. Zijn composities hebben vaak ook met een latin-tintje en gebruiken veel percussie, polyritmiek en rare maatsoorten.

Op deze cd heeft hij de geluiden en invloeden van diverse Latijns-Amerikaanse muziekstijlen gebruikt in een zestig minuten durende suite voor jazz-orkest (in dit geval de WDR Big Band). Erg gave muziek, het klinkt ook altijd een beetje filmisch, en heel soms doet 't me ook een beetje aan Miles' "Sketches of Spain" denken.. Maar goed, wie leest dit nou...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 7 mei 2003 @ 20:59:17 #65
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_10281689
Radiohead live @ Pinkpop 2001

Heerlijk om weer in gedachten terug te gaan na zo'n prachtig optreden

Weken had ik er toendertijd naar uitgekeken om Radiohead te zien. Dit heeft allemaal een speciale reden, in een moeilijke tijd van mijn leven kwam OK Computer uit en dat heeft mij op de één of andere manier een kracht gegeven om niet in het diepe te vallen.

Het optreden was voor mij redelijk emotioneel, op sommige momenten heb ik met tranen in mijn ogen staan luisteren.

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  woensdag 7 mei 2003 @ 21:00:32 #66
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10281731
Paul McCartney & Wings

Het tweede nummertje van het in 1973 uitgegeven album "Band on The Run." Spettert ook live nog heel erg.

zaterdag 10 mei 2003 @ 04:07:59 #67
1986 Jane
pi_10334355
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 21:00 schreef Seborik het volgende:
Paul McCartney & Wings
Hee!

Vlak voor het slapen gaan heeft Winamp voor me The Green Fields Of France van The Fureys uitgezocht. Prachtig! Volgens mij heb ik hem in een eerder deel al eens gepost, maar dat kan me niet schelen: Dit nummer kun je niet vaak genoeg horen!
Prachtig omdat het Ierland ademt qua muziek en omdat het een anti-oorlogslied is. In het nummer wordt als het ware gezongen tegen een Willie McBride, een negentienjarige soldaat die gesneuveld is tijdens WOI en begraven ligt in Frankrijk (vandaar de 'green fields of France').

Well, how do you do young Willie McBride?
Do you mind if I sit hear down by your graveside,
And rest for a while neath the warm summer sun.
Ive been working all day and Im nearly done.
I can see by your gravestone you were only nineteen
when you joined the great fallen in nineteen sixteen.
Well I hope you died quick, and I hope you died clean,
Oh Willie McBride, was it slow and obscene?

Chorus:
Did they beat the drum slowly, did they play the fife lowly,
did they sound the death march, as they lowered you down?
Did the bands play the last post and chorus?
Did the pipes play the flowers of the forest?

And did you leave a wife or sweetheart behind
In some faithful heart is your memory enshrined,
Although you died back in nineteen sixteen
In some faithful heart are you forever nineteen?
Or are you a stranger without even a name
Enclosed now forever behind a glass frame
In an old photograph torn, battered and stained
And faded to yellow in a brown leather frame.

Now see how the sun shines oer the green field of France
Theres a warm summer breeze makes the red poppies dance,
And see how the sun shines from under the clouds
Theres no gas or barbed wire, theres no guns firing now.
But here in this graveyard its still no-mans land
The countless white crosses in mute witness stand
To mans blind difference to his fellow man
To a whole generation who were butchered and damned.

Now young Willie McBride, I cant help wonder why
Do all those who lie here know why did they die.
And did they believe when they answered the call
Did they really believe that this war would end wars.
Well the sorrow, the suffering, the glory the pain,
The killing, the dying they were all done in vain
For young Willie McBride it all happened again
And again and again and again and again.

zaterdag 10 mei 2003 @ 08:38:34 #68
36923 Wodan
Hond van de donder.
pi_10334580
Bruce Dickinson - Tattooed Millionaire

Son Of A Gun
Tattooed Millionaire
Born In `58
Hell On Wheels
Gypsy Road
Dive! Dive! Dive!
All The Young Dudes
Lickin' The Gun
Zulu Lulu
No Lies
Spirit Of Joy
Darkness Be My Friend
Sin City
Winds Of Change
Riding With The Angels - (live)

Dit is een heruitgave met bonustracks van Bruce Dickinson's eerste solo-album uit het begin van de jaren negentig. Minder metal zoals Iron Maiden waar hij al die tijd bij gezongen heeft (en nu weer), maar meer rock is het toch wel een leuke plaat om naar te luisteren met wat rustigere nummers zoals Born in '58 en All The Young Dudes. Het nummer Hell on Wheels doet sterk aan AC/DC denken. Riding with The Angels komt uit z'n Samson-periode, de band waarbij hij zong voordat hij bij Iron Maiden kwam.

pi_10345998
Nightwish - End Of All Hope

Juweeltje van de meest recente cd van deze Finse topband. Een snel nummer met wat Kate Bush invloeden. De zang is zuiver en het nummer melodieus.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 11 mei 2003 @ 00:16:08 #70
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_10347098
Aphex Twin - Selected Ambient Works 85 -95

Het album met de eerste uitspattingen van het ambient/cuts 'n clicks genie Richard D. James. Sommige nummers maakte hij toen hij 14 was op door hem ingenieus in elkaar geprutste muziek instrumenten. Nog steeds maakt hij bijna al zijn instrumenten zelf. Die ongelooflijk tijdloze sfeer die in dit album zit, blijft gewoon altijd boeien.
Mijn absolute favo voor op de late avond

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  zondag 11 mei 2003 @ 00:21:31 #71
12477 Dope-E
Proud Monkeyboy
pi_10347176
DJ Tiësto in Concert, Live vanuit t Gelredome

Stream:
http://www.basicbeats.net/stream/hq.pls

pi_10347293
John Coltrane - My Favourite Things

Het verhaal achter het nummer ken ik niet, maar ik vind Coltrane's uitvoering echt een stuk beter dan die van Brubeck.

pi_10347333
Urge Overkill - Girl, You'll Be A Woman Soon

Een nummer dat erg bekend geworden is door de geniale film Pulp Fiction. Het thema behoeft geen verdere uitleg lijkt me

Gewoon een lekker luister nummer, met een prettige variatie

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 11 mei 2003 @ 01:45:09 #74
22352 Ascaroth
sitting out.
pi_10348405
Antimatter - The Last Laugh

Ooit eens gedownload op de website van Anathema. Antimatter is een project van ex-Anathema bassist Duncan Patterson. Anathema's Danny Cavanagh blijkt ook nog een keer te horen te zijn op de CD.

Jammer dat ik het album zelf nog niet tegen ben gekomen...

Ze zijn hier fameus met m'n kloten aan het rammelen.
"I call, I call your tits."
Last.fm
  zondag 11 mei 2003 @ 02:10:01 #75
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_10348824
Radetsky March.

Tieten kont tieten kont tieten kont kont kont, tieten kont tieten kont tieten kont kont kon, tieten kont kont kont, tieten tieten kont !

Respect voor de Texelse scrhijver.

"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  zondag 11 mei 2003 @ 11:20:52 #76
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10350905
quote:
Op zondag 11 mei 2003 02:10 schreef JAM het volgende:
Radetsky March.

Tieten kont tieten kont tieten kont kont kont, tieten kont tieten kont tieten kont kont kon, tieten kont kont kont, tieten tieten kont !

Respect voor de Texelse scrhijver.

Ik weet ineens weer waarom ik Strauss zo kut vond.
pi_10351071
Lenny Kravitz & Ozzy Osbourne - Purple Haze

Dat covers niet altijd slecht hoeven te zijn bewijst dit nummer wel. Jimi Hendrix's origineel wordt door deze 2 muzikale grootheden prima vertolkt. De typerende stem van Ozzy en het funky gitaarspel van Lenny Kravitz passen goed bij elkaar en zorgen voor het nodige luistergenot

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 11 mei 2003 @ 12:08:00 #78
3498 Barb
Graduated Fool
pi_10351476
Frank Sinatra - Mack The Knife.
Prachtig nummer wat een lekker gevoel geeft. Frank Sinatra staat bij een berg mensen bekend als die oude lul die saaie muziek maakte. Maar niets in minder waar. Ik stel dan ook voor dat iedereen zich collectief gaat verdiepen in de muziek van Frank Sinatra, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 11 mei 2003 @ 12:20:00 #79
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10351592
Simple Minds - Neon Lights (cd)

Wat doe je als band als de verkoopcijfers tot bijna nul zijn gedaald? En de inspiratie volledig is opgedroogd? Je maakt een coveralbum en zo ook Jimm Kerr en z'n vriendjes. En hoewel ik eigenlijk niet zo'n liefhebber ben van covers kan ik dit album best wel aanhoren. Zeker op een duffe zondagochtend onder de douche...

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 11 mei 2003 @ 12:29:05 #80
1986 Jane
pi_10351689
quote:
Op zondag 11 mei 2003 12:08 schreef Barb het volgende:
Ik stel dan ook voor dat iedereen zich collectief gaat verdiepen in de muziek van Frank Sinatra, .
Oh, een aantal hier heeft dat allang gedaan hoor. Wat is jouw Frank Sinatra top 5? Maar goeie tip, idd!

Zelf heb ik Magical Mystery Tour (cd) van The Beatles op staan. Tja, wat moet ik er over zeggen...? Het is Sebbo's schuld! Op dit moment 'Baby You're A Rich Man', een van mijn stiekeme favorieten en echt zo'n glimlach om je mond nummer van de Beatles. 'You keep all your money in a big brown bag inside a zoo', WTF??

Maareh Seb... how does it feel to be one of the beautiful people?

zondag 11 mei 2003 @ 13:32:14 #81
13973 ranja
image means nothing
pi_10352538
Charlatans - The only one I know

Makkelijk de beste single uit het madchester tijdperk. Dat intro, de lijzige zangstem, lekker zweverig.

zondag 11 mei 2003 @ 13:47:35 #82
1986 Jane
pi_10352707
David Cassidy - How can I be sure?

Deed vele meisjesharten sneller kloppen in de jaren 70 (ik was zelf te jong, btw). Speelde in een tv-serie over een muzikale family, The Partridge Family, en had met de cast ook de hit 'I think I love you'. Het optreden in de serie had miljoenen gillende meiden en een solocarriere tot gevolg, met dit 'How can I be sure?' volgens mij als grootste hit. Een beetje hijgerig, typisch jaren 70 plaatje, waar veel van zijn fans het wel niet droog bij zullen hebben kunnen houden, vermoed ik.
Als ik het goed heb, kwam David's carriere tot een vrij abrupt einde toen er een fan in Engeland tijdens een concert overleed, kennelijk vanwege een zwak hart en alle opwinding. Tegenwoordig schijnt hij echter een succesvolle comeback te hebben gemaakt als musicalster op Broadway.

pi_10352773
Jamiroquai - Stillness In Time

HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_10356489
Judas Priest - Hell Bent For Leather CD

Een lekkere rock cd uit '79. De band rondom Metal God Rob Halford levert weer een fijne schijf af. Goede stem, lekkere rifs en pakkende melodien

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zondag 11 mei 2003 @ 17:29:43 #85
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10356553
Bruce Springsteen - Born In The USA (cd)

Tja toch beter dan dat ik dacht dat ie zou zijn. Born In The USA, Dancing In The Dark, Glory Days en Working On The Highway zijn niet mijn favorieten maar Cover Me, Darlington County, I'm On Fire en Bobby Jean vergoedden veel.

oh nou wil ik Downbound Train bij de goede nummers voegen

De Narcis van Gabon
  zondag 11 mei 2003 @ 17:31:07 #86
33580 Ben_Hur
"zal ik u doorverbinden?&
pi_10356570
The Toasters - 2 tone army

Is hele fijne ska/reggae muziek, echte aanrader voor mensen die wel van dit genre houden. Doet een beetje denken aan bijvoorbeeld de Pietasters.

Life is hard, but so am I. You better give me something, so I don't die
pi_10357517
RATM - Ghost of Tom Joad

Is een cover maar weet even niet meer van wie..... Lekker stevig .

zondag 11 mei 2003 @ 18:41:41 #88
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10357548
quote:
Op zondag 11 mei 2003 18:39 schreef Pushit het volgende:
RATM - Ghost of Tom Joad

Is een cover maar weet even niet meer van wie..... Lekker stevig .

Bruce Springsteen
De Narcis van Gabon
pi_10357568
quote:
Op zondag 11 mei 2003 18:41 schreef PogueMahone het volgende:

[..]

Bruce Springsteen

Zeg ik
pi_10357571
Ik luister naar de cd Tigermilk van Belle & Sebastian..
Na vaak getipt te zijn, en het daarna weer vergeten, heb ik het nu toch een keertje onthouden, en ik ben er blij mee, mooie muziek, denk wel dat ik deze cd vaker ga draaien!
  zondag 11 mei 2003 @ 18:46:56 #91
48233 Auticia
warriorette
pi_10357624
quote:
Op zondag 11 mei 2003 18:43 schreef Stranger het volgende:
Ik luister naar de cd Tigermilk van Belle & Sebastian..
Na vaak getipt te zijn, en het daarna weer vergeten, heb ik het nu toch een keertje onthouden, en ik ben er blij mee, mooie muziek, denk wel dat ik deze cd vaker ga draaien!
belle and sebastian zijn de beste!!!
mijn favorieten van hun op dit moment zijn toch wel slow grafitti en this is just a modern rock song
I bet you are flying inside.
  zondag 11 mei 2003 @ 18:48:32 #92
33470 FlyingFox
Zeer schier.
pi_10357648
Phil Collins en Steve Winwood - I Keep On Searching For The Way To Your Heart.
Eignelijk de hele middag al. . .
  zondag 11 mei 2003 @ 18:57:51 #93
48233 Auticia
warriorette
pi_10357807
belle and sebastian - i'm waking up to us

"you like yourself and you like men to kiss your arse..."

*vrolijk meezingt*

I bet you are flying inside.
  zondag 11 mei 2003 @ 19:55:49 #94
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10358817
Thin Lizzy - Live & Dangerous

Tijdens Lowlands gekocht en eigenlijk nooit echt geluisterd. Nu luister ik hem en vind ik dat niet echt slim van mezelf want het is gewoon een album. Een aanrader dus. Trefwoorden: live, gitaren, ouwe rock, goed

De Narcis van Gabon
  zondag 11 mei 2003 @ 20:16:52 #95
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10359265
Ik luister nu naar Moon in June van Soft Machine. Zo'n beetje iedereen die ik dit nummer laat horen vindt het kut. Ik vind het mooi, die zanger (Wyatt) heeft absoluut geen bereik maar wel een kneuzig Brits accentje en dat doet het 'm voor mij.

Past in het genre "vreemd, maar wel lekker".

pi_10360140
Ik heb de hele dag al een soort van migraine en volgens mij ben ik ook halfdoof van de hoofdpijn. Om de een of andere manier schep ik er de hele dag al een soort sadistisch genoegen in om keihard opera te luisteren. Mijn all time lievelingsopera is Die Zauderflöte van Mozart. Toen ik klein was luisterde mijn vader deze opera veel, en daarom ben ik hem blijven luisteren.

Het verhaal is leuk, maar het meeste geniet ik nog altijd van de verschillende karakters met bijpassende stemmen. De intens statige stem van de hogepriester Sarastro, en de gepassioneerde sopraan van de Koningin van de Nacht. Helaas heb ik een cd uitvoering waarop Pamina wat mutserig en Tamino te oubollig klinkt, wat ik erg jammer vind. Tamino is immers een jonge prins, maar op deze cd klinkt hij alsof hij dagelijks langs de EDAH gaat voor nieuwe kleefpasta voor zijn kunstgebit. Pamina is juist een mooi jong meisje, maar ze klink als Laurentien Brinkhorst. Gelukkig heb ik als diehard ook nog een Zauberflöte op LP, en ga ik die straks opzetten, met een nonmutsige Pamina en een kleefpastaloze Tamino.

Mijn lievelingsscenes uit de opera:

• Tamino en de tempelwachter.
  • Holle Rache, tweede aria van de Koningin der Nacht
  • Aria van Sarastro direct na die van de Koningin der Nacht In diesen Heiligen Hallen.
  • Pamina wil dood ivm Tamino's zwijgen.
  • Twee wachters.

. Die Zauberflöte. .

It's my party and I'll cry if I want to.
  zondag 11 mei 2003 @ 21:04:54 #97
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10360340
Ik heb nu Kind of Blue van Miles Davis opgezet. Goede werkmuziek voor de quasi-intellectuele jazzsnob.

Flamenco Sketches

zondag 11 mei 2003 @ 21:08:13 #98
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_10360415
Deine Lakaien - Fight

Het een-na-laatste nummer van de cd "Kasmodiah".
Een wat meer up-tempo nummer op deze sterke cd van dit duitse Darkwave duo.

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 11 mei 2003 @ 21:12:15 #99
49957 Swami_Twelvinchalami
Spiritual lovemachine.
pi_10360501
Swami luistert NU naar:

"Let's get it on" van Marvin Gaye.

Schreeuwt mee: "....You don't have to worry that it's wrong,
If the spirit moves ya
Let me groove ya good
Let your come....... down!
If you believe in loooove let's get it on... "

En zo verder.

De man. Het kapsel. Het charisma. De stem. De brede borstkas. De swami. Eén brok liefde. Warm en puur. Heb mij lief.
Fotoboek.
pi_10361393
Jamiroquai - Blow Your Mind

zondag 11 mei 2003 @ 21:57:29 #101
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_10361560
Justin Timberlake - Rock your body

Ik schijt op de beste man en z'n muziek, maar na het herhaaldelijk horen van dit nummer merkte ik dat ik het toch wel een erg prettig nummer vond, vooral door de aanstekelijke beat...
Het is moeilijk met iets anders te vergelijken, maar het doet hier en daar toch denken aan laat seventies, vroeg eeighties-muziek. Ik zou dit nummer zeker niet ontwijken omdat het ubercommercieel is.

maandag 12 mei 2003 @ 00:15:48 #102
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10364694
quote:
Op zondag 11 mei 2003 12:08 schreef Barb het volgende:
Frank Sinatra - Mack The Knife.
Prachtig nummer wat een lekker gevoel geeft. Frank Sinatra staat bij een berg mensen bekend als die oude lul die saaie muziek maakte. Maar niets in minder waar. Ik stel dan ook voor dat iedereen zich collectief gaat verdiepen in de muziek van Frank Sinatra, .
Ik stel voor dat iedereen zich gaat verdiepen in de muziek van Kurt Weill, die erg goed uitgevoerd is, helaas niet in de oorspronkelijke taal, door Frank Sinatra.

[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 12-05-2003 00:18]

maandag 12 mei 2003 @ 00:16:56 #103
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10364720
quote:
Op zondag 11 mei 2003 12:29 schreef Jane het volgende:
Zelf heb ik Magical Mystery Tour (cd) van The Beatles op staan. Tja, wat moet ik er over zeggen...? Het is Sebbo's schuld! Op dit moment 'Baby You're A Rich Man', een van mijn stiekeme favorieten en echt zo'n glimlach om je mond nummer van de Beatles. 'You keep all your money in a big brown bag inside a zoo', WTF??

Maareh Seb... how does it feel to be one of the beautiful people?

Ja goed hoor, ik heb hem net ook met veel plezier zitten luisteren, naar het prachtige Strawberry Fields en enkele andere favorieten van me zoals Fool on The Hill en Hello, Goodbye.

Ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt.

I am the Walrus.

pi_10364881
Katatonia - Sleeper

Een nummer van de geweldige nieuwe cd Viva Emptiness. Dreigende muziek van hoge kwaliteit. Het heeft qua gitaarspel wel wat weg van Nevermore. Tot een paar weken geleden kende ik nauwelijks wat van deze band, maar na het horen van deze cd was ik in 1 keer verkocht

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 12 mei 2003 @ 18:31:55 #105
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10380941
Rory Gallagher - Irish Tour

Wat moet je hier nou over zeggen...Alleen de voorkant al, Rory met een spijkerjack en een ouwe gitaar waar stukjes verf van zijn afgebladerd en dan ook nog zulke fijne muziek. Bluesrock en dan ook nog eens live.

Rory!

De Narcis van Gabon
pi_10381052
Underworld - Everything, Everything [Live]

Wat kan ik hier over zeggen, het is imo echt een geweldige cd, een aanradertje voor iedereen!

maandag 12 mei 2003 @ 18:39:54 #107
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_10381088
Darude vs Zombie Nation - Blade Techno Opener

Lekkere versnelde versie van Sandstorm met een betere bass doorheen gegooid .

Hebt iets weg van speedcore maar de bass is niet genoeg aanwezig voor speedcore . Jammer , dat zou een goeie combinatie geven

At your service
  maandag 12 mei 2003 @ 18:40:30 #108
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_10381103
Meat Beat Manifesto - I Am Electro

nummer 3 van de in '97 verschenen cd "original fire"
lekker drum n bass.

"I am electro, my brain is bigger than yours".

"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_10385441
Doug E. Fresh & Slick Rick - The Show

Een klassieker van een van de beste oldskool hiphop duo's. Doug E. Fresh staat bekend om z'n geniale beatbox kwaliteiten en dat hoor je hier goed in terug. Een feestplaat van Hors Catogerie.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  maandag 12 mei 2003 @ 22:13:01 #110
51445 PinkMoon
gonna get ye all
pi_10386355
Cocteau Twins - Victorialand

Vanaf de eerste tonen van het openingsnummer "Lazy Calm" droom ik al meteen helemaal weg, heerlijk rustgevende etherische mooie muziek om een even (30 min.) mee te ontsnappen.
  maandag 12 mei 2003 @ 22:38:39 #111
13973 ranja
image means nothing
pi_10387182
Vyvyan - Teenage wannabes (10")

Na het draaien van de 10" van Tuuli heb ik m'n andere 10" van het Symphathy for the record industry-label maar eens opgezocht. Vyvyan dus, 4 dames die vrolijke bubblegum punkpop maken. De 10" is knalroze en bevat oa. een cover van Mickey (van Toni Basil, cheerleader-klassieker).

pi_10387391
Cor Fijneman vs Jan Johnston - Venus (Tiesto remix)

Heerlijk trancenummer uit de nieuwe doos, werd oa gedraaid bij Tiesto in Concert, maar ook door vele anderen.
Kan wat mij betreft in het lijstje "beste trancenummers aller tijden"

Powered by Gentoo
  maandag 12 mei 2003 @ 22:46:04 #113
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10387505
quote:
Op maandag 12 mei 2003 18:40 schreef Ceased2Be het volgende:
Meat Beat Manifesto - I Am Electro

nummer 3 van de in '97 verschenen cd "original fire"
lekker drum n bass.

"I am electro, my brain is bigger than yours".

Prima keuze C2B, zelf luister ik momenteel naar
Theatre of Tragedy - Machine (vnv nation remix)
een beetje meer popi electro en aardig dansbaar.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  maandag 12 mei 2003 @ 22:49:48 #114
55337 snowbutterfly82
Nee heb je, ja kan je krijgen
pi_10387666
Ik luister het liefste naar EMINEM. Als het ff gaat naar al zijn platen...

Is echt wel een lekker ding......go EMINEM !!!!

Destiny is not a mather of canche, it'a a mather of choises
  maandag 12 mei 2003 @ 22:54:52 #115
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_10387856
Iggy Pop - The passenger

Iggy Pop heeft toch een paar hele lekkere nummers gemaakt, en dit is er zeker 1 van. Heerlijk als het lekker warm en loom weer is, en je wat bier gedronken hebt. Ook een aanrader: Lust for live, is later nog gebruikt bij de film Trainspotting.
Iggy Pop heeft nog een bijrol gespeeld in Star Trek-Deep Space Nine, maar dat is een heel ander verhaal.

[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  maandag 12 mei 2003 @ 23:29:02 #116
13973 ranja
image means nothing
pi_10388639
Lush - Gala (lp)

Shoegazer maar dan op lage snelheid. Hoewel op het moment dat ik dit type de gitaren fel tekeer gaan in 'Baby talk'. Van het 4 ad label, zachte, meeslepende zang en fluctuerende gitaarlijnen. Dit was hun debuutalbum, 4 albums bleek het maximaal haalbare aangezien de drummer zelfmoord pleegde.

maandag 12 mei 2003 @ 23:39:42 #117
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10388801
Vorige was
Tenacious D

Nu
Evanescene

Beiden worden eigenlijk snel oud.

I don't even know what I'm doing here.
pi_10394925
Echo Park van Feeder.... gewoon fijne muziek, allemaal nummers die trouwens makkelijk in de top 40 van Engeland kunnen staan.
Mijn gratis cd van 3FM
Ik heb hun nieuwe cd nog niet gehoord, ben benieuwd of de dood van Jon Lee veel (negatieve) invloed daarop heeft gehad.
Moet misschien voor Feeder (en the Music) toch maar een keer naar Lowlands.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 15:59:42 #119
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10401538
Gary Moore - Wild Frontier (cd)

Gedateerde hardrock , drumcomputer, bovendien staan 2 liedjes er 2 keer op een totaal van 11 liedjes...
Maar het klinkt wel lekker alleen die Friday On My Mind-cover is

De Narcis van Gabon
pi_10408326
Harry Sacksioni - De Ierse Kust

CD Oorsprong, een prachtig op keltische leest geschoeid nummer! Gitaar in combinatie met o.a. een mooie vioolpartij. Prachtig!

dinsdag 13 mei 2003 @ 22:02:37 #121
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10410689
ProjeKct Four - The Roar of P4 (cd)

Robert Fripp goes drum&bass.... Maar dan anders. Vier uitzonderlijke muzikanten, een zooitje electronica en een uur lang improviseren. Een beetje vreemd, maar wel lekker...

dinsdag 13 mei 2003 @ 23:08:23 #122
13973 ranja
image means nothing
pi_10412412
Riplets - Rock'n'roll beat

Lekker zoemende gitaren, lekker tempo, super cd.

pi_10412682
The Beautiful South - Song For Whoever

Voortgekomen uit de Housemartins, de onbetwistbare meesters van het met suiker overladen cynisme. Dit nummer was hun eerste single en zette direct de toon door het gezichtspunt van een professioneel songwriter aan te nemen die zijn liefjes door elkaar haalt, maar dol op ze is omdat ze inspiratie bieden voor zijn liedjes.

dinsdag 13 mei 2003 @ 23:45:10 #124
13973 ranja
image means nothing
pi_10413150
Sonic youth - Sonic youth

Het debuut album, een ep eigenlijk met 5 nummers. Erg groot verschil met de opvolger Confuxion is sex, die is veel meer rock/noise terwijl deze meer minimaal is... lange nummers met veel experimentele geluiden, waaronder het geluid dat je krijgt wanneer je met een werkende boormachine over de snaren van de gitaar gaat (zonder boor). Maar ook een instrumentaal nummer van 7 minuten waar bijna eindeloos de zelfde noot herhaald wordt...

pi_10414110
Eva Cassidy :: Ain't no sunshine

Prachtige uitvoering van het nummer dat we oorspronkelijk kennen van Bill Withers, maar wat talloze malen gecovered is. Het is afkomstig van Cassidy's album 'Time after time'

De titel van het album verwijst naar een nummer van Cindy Lauper (ook te vinden op dit album dus) dat Cassidy naast vele andere nummers heeft gecovered zonder echt afbreuk aan het origineel te doen.

Zelfs voor iemand die in de regel niet zo van zangeressen houdt (ik dus), is Eva Cassidy een aanrader.

pi_10437287
Led Zeppelin - Stairway To Heaven

Vooral naar aanleiding van de reclame.
Ik kende het nummer hiervoor nog niet

Het begin is lekker rustig, daarna komen de gitaren erdoor heen. Prachtig!

Ik ben vandaag zo vrolijk
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:35:39 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_10438616
Bewitched - Neon angel

Vanmiddag over gehad in de trivia, dus meteen zin om het weer eens op te zetten. De band van Bob Bert, ex-Sonic youth en ex-Pussy galore. Hier doet-ie behalve de drum ook de zang.
Op dit nummer is de 'Neon angel' Cherie Currie, zangeres van de Runaways... een van hun nummers is Neon angels on the road to ruin. Verder zit de tekst vol verwijzingen naar de Runaways en Cherie.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 mei 2003 @ 11:06:19 #128
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_10444261
Voodoo Shock - Nights In White Satin

doom-metal versie van de Moody Blues klassieker. Traag, trager, traagst. Staat op Voodoo Shock's titelloze debuutalbum.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_10458301
Coldplay - Shiver

Behoeft verder geen commentaar, leuk ritme, en een gitaar die zijn eigen weg lijkt te gaan...

It's in the air tonight
pi_10486367
Faith and the Muse - When to Her Lute Corinna Sings

Ow, wat een heerlijk duister nummer is dit toch.

Die tekst in combinatie met piano en cello.

I love it .

zaterdag 17 mei 2003 @ 09:54:53 #131
3878 Vork
Manisch creatief
pi_10488680
The Dillinger Escape Plan ft. Mike Patton - Irony is a Dead Scene

En ja wat moet ik ervan vinden? Ik had 'm nog niet eerder gehoord, dus ik was wel benieuwd. zlef ben ik niet helemaal weg van het werk van TDEP, om sommige nummers na, maar een samenwerking met Mike Patton, maakt van herrie natuurlijk al gauw muziek en dat is ook p'cies wat er is gebeurd. Gave, dreigende, harde, energieke stukken muziek met de duidelijke positieve invloed van meneer Patton himself.

We zetten 'm op de nog-te-kopen-cd's-lijst.

zaterdag 17 mei 2003 @ 10:43:55 #132
6536 dwerg
chagrijn
pi_10489040
Happy Mondays - Hallelujah
Aangezien ik gisteren 24 Hour Party People heb gezien, ben ik nog in de sfeer van de film. De film geeft een redelijk waarheidsgetrouw beeld van de muziekscene in Manchester gedurende de periode 1976 tot aan het faillissement van Factory Records in 1992. Hoogtepunt is toch wel de Happy Mondays die een plaat gaan opnemen op Barbados, waar Shaun Ryder ook twee maanden high is van de crack.
Dit nummer duurt 6 minuten en 26 seconden en verveelt geen seconde.
Ohja, Bez rules.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 11:07:50 #133
40817 Bob.Ross
Let's paint...
pi_10489205
Party Animals - Have you ever been mellow.mp3

Wat een toptijd was dat vroeger zeg, ik was ze allemaal vergeten, maar door de week van de jaren 90 op radio 3 heb ik ze allemaal weer ff lekker gedownd

...some more happy little trees!!
pi_10489208
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 10:43 schreef dwerg het volgende:
Aangezien ik gisteren 24 Hour Party People heb gezien, ben ik nog in de sfeer van de film.
Daar moet ik dus nog heen, lijkt me een leuke film met veel herkenbaars. Ben in de 90er jaren een keer in die Hacienda club geweest en dat was een prima gebeurtenis.

TomanDandy - Half light
Dromerig liedje, gehoord bij de film The Mothman Prophecies en maar opgezocht op het net.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 11:13:22 #135
45089 koston
CTRL + W
pi_10489255
Floggin Molly-Salty Dog

Lekker nummertje, hep dan ook echt zin om hun te gaan zien op Pinkpop

"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
  zaterdag 17 mei 2003 @ 11:55:20 #136
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10489665
The Nefilim - Zoon (cd)

1. Still Life
2. Xodus
3. Shine
4. Penetration
5. Melt (The Catching of the Butterfly)
6. Venus
7. Pazuzu (Black Rain)
8. Zoon (Parts 1 & 2) (Saturation)
9. Zoon (Part 3) (Wake World)
10. Coma

Naar mijn idee is er haast geen duisternis muziek dan deze. Vanaf de eerste seconde valt er een schemering die blijft bestaan tot het einde van het laatste nummer. Geweldig gedaan. Gothicrock/metal, indien er per se een labeltje op geplakt moet worden.

quote:
The Solo album of Mr McCoy was already announced for 1993, but it took until 1996 to be released.
The sound is much harder than the Fields sound ever used to be, including very riff-orientated almost-Death Metal stuff, double-bassdrum, drum/guitarwork in best Slayer-tradition etc, you name it.
McCoy himself described his album as "When Elzium was the dream, then this is the nightmare..."
Dit is wel een zeer treffende omschrijving van het album.

zaterdag 17 mei 2003 @ 21:05:12 #137
6536 dwerg
chagrijn
pi_10499297
Rheingold - Dreiklangsdimensionen
Duitse band (duh!) genoemd naar een opera van Richard Wagner. Deze single komt uit 1980. De band heeft tussen 1980 en 1984 drie albums uitgebracht. In 1990 verscheen Dreiklangsdimensionen nog een keer op single, maar als band hebben ze sinds 1986 niets meer van zich laten horen. De zanger, Bodo Staiger, produceert nog wel muziek.
pi_10499429
Puretone - Totally Addicted To Base
Geniaal nummer, heerlijke muziek, swingt goed
pi_10501829
Eurythmics - It's Alright Baby's Coming Back

Schitterende clip

Een kloddertje roze hieeeerrrrrrrrrrrr...[br][b]ik ben eigenlijk een hele gekke meid[/b]
  zondag 18 mei 2003 @ 12:27:24 #140
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10507854
Bruce Springsteen - Drive All Night

Typisch Springsteen-nummer van The River. Het gaat over auto's, er zit een sax-solootje in van The Big Man en het zit wel leuk in elkaar.
Alleen de tekst: "I drive all night, just to buy you some shoes"

De Narcis van Gabon
  zondag 18 mei 2003 @ 17:27:12 #141
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10514677
Naked City - Leng Tch'e

Het avantgardejazzpunklawaai project van John Zorn. Een half uur durende muzikale beschrijving van een executie, compleet met marteling. Overbodig om te vermelden dat het hier om een erg beklemmend stuk muziek gaat....

pi_10515300
Jean Michel Jarre - Oxygen 2

Where it all began for trance......

Erg cool en zijn tijd vér vooruit die Fransoos

zondag 18 mei 2003 @ 19:12:08 #143
45973 Summertime
Swallow me
pi_10516996
Karaja - She Moves (La la la)

Lekker simpel discodreuntje gedownload naar aanleiding van een topic over lalala... Lekker niemandalletje als dertien in een dozijn wat lekker klinkt

It's in the air tonight
  zondag 18 mei 2003 @ 20:15:11 #144
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10518683
Echolyn - Mei (cd)

Amerikaanse progrockers. Een curieus album dat bestaat uit slechts 1 nummer, maar dan wel een van 49 minuten. Dus als je hem opzet is het alles of niks. Mei weet iig de aandacht goed vast te houden en er wordt, zoals gebruikelijk, flink geciteerd uit de Groten der Symfo, maar het is allemaal wat lichtvoetiger, zoiets als Spock's Beard. Leuk plaatje.

pi_10519298
Creedence Clearwater Revival - Born On The Bayou

Echt een topper. Veel meer hoef ik er ook niet over te zeggen lijkt me zo.
Na een tijdje geen CCR geluisterd te hebben klinkt het toch weer vertrouwd.

Blackball, the new disease!
pi_10519524
Alaska - Unreleased project 1

Prettig subtiele techno, exlusief uitgebracht op de helaas ter ziele gegane Trance Europe Express reeks .

pi_10523573
Fleetwood Mac - Goodbye Baby (Say You Will)

Apart nummer, je hoort bij 'bijgeluiden' van het zingen van een dame. Dus binnenmondse geluiden die dus niet bij het zingen horen, tenminste normaal worden die eruit gehaald. De 'Achtergrond' muziek is simpel en rustig. Niet me favo nummer van het album.

'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
  zondag 18 mei 2003 @ 23:31:23 #148
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10523891
Naked City - Absinthe (cd)

In tegenstelling tot de hardcorejazzpieptoetknorpunk van de eerder albums is dit laatste wapenfeit van Zorn en z'n vrienden een ambient-achtige trip. Of eigenlijk meer een nachtmerrie. Als dit het effect is van een glas absinth dan past MuadDib. Eng met een grote E. Geen onverwachte uitbarstingen maar geluidslandschappen die langzaam je ziel opvreten.

* MuadDib durft niet meer te gaan slapen...

pi_10529946
"Rudimentary Peni - pope adrian 37th psychristiatric -09 - pills, popes, and potions."

Deze band noemt men ook vaak Gothic punk, vooral vanwege de doomteksten, die weer voortvloeien uit de chronische depressie en zelfmoordneigingen van zanger Nick Blinko.

Nick staat ook bekend om zijn outsiders art, die hij alleen kan maken wanneer hij geen medicijnen slikt. Riskant dus. .

If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
  maandag 19 mei 2003 @ 12:50:26 #150
27074 Dezz
The Dog
pi_10530639
Tindersticks - Can Our Love (cd)

1 Dying slowly
2 People keep comin' around
3 Tricklin'
4 Can our love...
5 Sweet Release
6 Don't ever get tired
7 No man in the world
8 Chilitetime

Echt zwaar relaxte muziek, kun je goed op werken

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 19 mei 2003 @ 13:17:53 #151
51278 Eon
&%*(-^%#^
pi_10531281
Tim Deluxe vs Public Enemy - It Just Won't Rebel
Eventjes een nummer waarin tim deluxe en public enemy door elkaar zijn gegooid.
Beetje vreemde combinatie maar het klinkt wel goed
Stef Vrolijk - Rebirth
  maandag 19 mei 2003 @ 19:57:42 #152
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10543339
New Order - Get Ready (cd)

Na 8 jaar waren ze er plotseling weer, New Order. En een comeback van wereldformaat. Minder kille computerbeats, minder gericht op electronische dansmuziek maar meer rockgericht. Herkenbaar blijven natuurlijk die heerlijk rondzingende bas van Peter Hook en die lekkere zeikstem van Bernard Sumner. Met gastrolletje voor Billy Corgan en zelfs die kan het niet eens verpesten

maandag 19 mei 2003 @ 20:01:14 #153
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10543480
Blur - Song #2

Woo-hoo!

maandag 19 mei 2003 @ 20:02:34 #154
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10543527
quote:
Op maandag 19 mei 2003 19:57 schreef MuadDib het volgende:
New Order - Get Ready (cd)

Na 8 jaar waren ze er plotseling weer, New Order. En een comeback van wereldformaat. Minder kille computerbeats, minder gericht op electronische dansmuziek maar meer rockgericht. Herkenbaar blijven natuurlijk die heerlijk rondzingende bas van Peter Hook en die lekkere zeikstem van Bernard Sumner. Met gastrolletje voor Billy Corgan en zelfs die kan het niet eens verpesten

Erg goede plaat... ik had er nog nooit van gehoord tot in de muziekwinkel waar ze hem draaiden (wel van Joy Division natuurlijk). Toen meteen meegenomen. Het album begint gelijk al zo mooi met het nummer Crystal.

Heb hem ook maar weer even opgezet, was al een tijd geleden.

maandag 19 mei 2003 @ 20:30:31 #155
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10544478
Kate Bush - The Dreaming (cd)

Het meest experimentele album van deze dame (op het "The Ninth Wave" gedeelte na van "Hound Of Love"). En daarmee ook het beste album. Gelukkig nog niet ontekt door Within Temptation
En de hoes met een zeer geil kijkende Kate deed het hart van een puberende MuadDib behoorlijk snel kloppen...

maandag 19 mei 2003 @ 22:13:12 #156
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_10548038
Master Genius - let's break into the 80's

Woohaha, hier was ik vroeger helemaal gek van. En nu nog trouwens, best gaaf nog. (Luister overigens de Multa Extra remix van bijna 15 minuten).

pi_10568055
Dilated Peoples Ft. Defari, Everlast, Phil Tha Agony, Planet Asia - Ear Drum Pops (Remix)

Begint een echte underground klassieker te worden. Vooral de bars van Defari en Everlast zijn van zeer hoge kwaliteit. Een van de beste hiphop nummers van de laatste 5 jaar

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  dinsdag 20 mei 2003 @ 18:59:17 #158
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10568226
The Beatles - You've Got To Hide Your Love Away

Mijn favoriete track van Help!. Een heerlijk folk-achtig sfeertje. John Lennon klinkt heerlijk rauw en melancholiek. En het "Hey!..." werkt ook al zo aanstekelijk om mee te zingen...

dinsdag 20 mei 2003 @ 21:37:33 #159
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10572594
The Sound - From The Lions Mouth (cd)

Naar mijn bescheiden mening de beste "onbekende" band uit de 80's. Klinkt als een mix van Joy Division en Echo & The Bunnymen. Niet vrolijk, maar dat hoorde destijds ook niet. Niet alleen een must voor elke 80's-adept, ook verplichte kost voor een ieder die zich enigszins een muziekliefhebber noemt.

dinsdag 20 mei 2003 @ 21:43:46 #160
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10572773
Soft Machine - Third (cd)

het derde album van de Britse 'psychedelische' muziekformatie Soft Machine.

Eigenlijk draai ik hem alleen voor Moon in June, voor de geweldige zang daarin, maar toch het hele album.
Wie van leuke geëxperimenteede muziek houdt is dit een aanrader.

dinsdag 20 mei 2003 @ 21:45:54 #161
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_10572839
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 21:43 schreef Seborik het volgende:
Soft Machine - Third (cd)

het derde album van de Britse 'psychedelische' muziekformatie Soft Machine.

Eigenlijk draai ik hem alleen voor Moon in June, voor de geweldige zang daarin, maar toch het hele album.
Wie van leuke geëxperimenteede muziek houdt is dit een aanrader.

Ik draai nu precies hetzelfde. En ook Moon in June. (Out-bloody-rageous vind ik trouwens ook erg goed.)
  dinsdag 20 mei 2003 @ 21:50:20 #162
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10572957
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 21:45 schreef Mahavishnu het volgende:

[..]

Ik draai nu precies hetzelfde. En ook Moon in June. (Out-bloody-rageous vind ik trouwens ook erg goed.)

De rest van het album is inderdaad ook zeer mooi, maar heb hem nu al best vaak gehoord. Moon in June blijft me echt boeien.
  dinsdag 20 mei 2003 @ 21:52:04 #163
44618 Engelaartje
een wereld, een missie
pi_10573009

Hij is gewoon nice..Die stem klinkt zo heerlijk zwoel.... Nee ff serieus gewoon een errug goed nummer die ik velen aanraad als ze deze nog niet in hun verzameling hebben. De echte hebben hem natuurlijk....

Ol Raijts Gereserved....
  dinsdag 20 mei 2003 @ 21:56:20 #164
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_10573139
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 21:52 schreef Engelaartje het volgende:
Die stem klinkt zo heerlijk zwoel....
Kate Bush is zwoel
  woensdag 21 mei 2003 @ 22:24:36 #165
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10596591
Een bootleg van de Fields of The Nephilim uit 2000 opgenomen ergens in Engeland volgens de info-file of zoiets, in ieder geval eentje na het hele soloprojecten gebeuren en Carl McCoy en een deel van de oude garde zich weer verenigd hebben (zonder de Wright-broertjes).
quote:
01.Intro (The Harmonica Man) [02:23] º³³
³³º 02.Preacher Man [05:08] º³³
³³º 03.Moonchild [04:38] º³³
³³º 04.Love Under Will [06:51] º³³
³³º 05.For Her Light [04:09] º³³
³³º 06.One More Nightmare [05:23] º³³
³³º 07.Shine [06:41] º³³
³³º 08.Zoon [05:58] º³³
³³º 09.Xodus [04:40] º³³
³³º
10.Dawnrazor [07:20] º³³
³³º 11.Psychonaut [11:03]
Best wel een goede.

Ze spelen hier ook werken van The Nefilim doorheen, het soloproject van Carl McCoy.

donderdag 22 mei 2003 @ 18:39:34 #166
6536 dwerg
chagrijn
pi_10613520
Macy Gray - When I see you
Single van haar album The trouble with being myself.
Funky. Dansbaar. Ik word er zelfs vrolijk van. Sorry.
  donderdag 22 mei 2003 @ 18:51:32 #167
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10613725
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 21:37 schreef MuadDib het volgende:
The Sound - From The Lions Mouth (cd)

[afbeelding]

Naar mijn bescheiden mening de beste "onbekende" band uit de 80's. Klinkt als een mix van Joy Division en Echo & The Bunnymen. Niet vrolijk, maar dat hoorde destijds ook niet. Niet alleen een must voor elke 80's-adept, ook verplichte kost voor een ieder die zich enigszins een muziekliefhebber noemt.

die lijkt me erg gaaf

hier trouwens Journey - Winds Of March

Dit nummer stond een tijd terug in de Aloha eeuwige song top 40. Vind het maar een middelmatig hardrock nummer met een mooie solo.

De Narcis van Gabon
pi_10614896
Francis Lai - I need a man

Het is een van de nummers van de Bilitis cedee van Francis Lai. Het is filmmuziek van de film Bilitis van David hamilton. Ik heb er goede herinneringen aan en ben er daarom actief naar opz oek gegaan. Ik heb hem nog niet compleet, maar die muziek geeft een heerlijk gevoewl van binnen

It's in the air tonight
pi_10640851
Heartbeat van Daniel Kueblboeck.

Daniel K. was nummer 3 in Deutschland sucht den Superstar, de Duitse versie van Idols.
Vreemd, want hij was veel populairder dan de nummers 1 en 2 en heeft een veel grote fanclub

Het liedje "Superman" (op de DSDS-CD) was al geweldig, "You drive me crazy" was idd crzay en "Heartbeat" is een lekker vrolijk nummer
Volgens RTL de zomerhit, maar RTL mag niets zeggen want DSDS werd op RTL uitgezonden.

maandag 26 mei 2003 @ 20:30:56 #170
35011 SmashBro
Echt lief.
pi_10694465
Westlife - Daytime friends, nighttime lovers

Er was vandaag een special genaamd "Can Westlife cut it?" op de BBC (ter gelegenheid van Bank Holiday neem ik aan, daarom was de programmering ook anders dan normaal), of Westlife het zou kunnen cutten als countrygroep. Daarin gingen ze dus dit leuke nummer (origineel is van countrylegende Kenny Rogers) opnemen en performen enzo. Moesten ze echt country leren zingen (qua uitspraak) en dansen. Was een erg leuk programma, maar ja Westlife he, hoe kan dat nou niet leuk zijn. Shane was het leukste en zag er ook errug goed uit. Die korte coupe is echt okay. Hij zong ook erg goed. Bryan was er niet bij, want Kerry moest bevallen van hun tweede kind.

Op donderdag 15 april 2004 13:52 schreef schatje het volgende:
SmashBro was echt een lieve jongen O+.
LaToya rules
  maandag 26 mei 2003 @ 22:36:35 #171
45973 Summertime
Swallow me
pi_10697503
Alf Poier - Weil der mensch zählt

Ja inderdaad dat "kansloze" nummer van het Songfestival. Toch vind ik het aardig in elkaar zitten. Het contrast tussen couplet en refrein, en vervolgens een hardrock achtige brug. Veelzijdig en grappig uitgevoerd.

It's in the air tonight
  maandag 26 mei 2003 @ 23:03:26 #172
13973 ranja
image means nothing
pi_10698372
Pat Benatar - Crimes of passion (lp)

Beste album van Pat, uit 1980. FM-rock met een scherp randje, dus niet zo glad als Toto en Journey. Hierop onder andere een goed gelukte cover van Wuthering heights en de klassieker (in de VS dan) Hell if for children, over kindermishandeling. Treat me Right en You better run zijn voorbeelden van nummers die dit album extra goed maken...

dinsdag 27 mei 2003 @ 08:15:39 #173
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10702692
The Nefilim - Chaocracy

Een nummer dat eigenlijk op het album Zoon had moeten komen van The Nefilim, maar het om de een of andere onbegrijpelijke reden toch niet heeft gehaald. Harde gitaren, wel iets minder hard dan op het album, maar het is dan ook nog niet helemaal af. Voor mensen die bekend zijn met het werk van de Fields of The Nephilim, doet dit nummer qua zang af en toe wat denken aan Psychonaut en dan in het bijzonder het reciterende tegen het einde.

dinsdag 27 mei 2003 @ 10:42:20 #174
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_10704831
Queen - Innuendo (album)

Het 'laatste' album van Queen. Album begint met Innuendo (beter begin was er niet geweest imho) en eindigt met het toepasselijke The Show Must Go On. Al met al een muzikaal hoogtepunt in mijn collectie.

Love will be my strongest weapon
pi_10752268
Green Lizard met Brainpower en TLM - Down 2k1

Heerlijk stevig nummer, die je toch wat mee kan schreeuwen! Raar dat het nooit een hit is geworden, want mi is het een supernummer!

pi_10752771
Madness - One Step Beyond

Niks is fijner dan met dit weer (warm, zon) in de tuin te liggen met Madness in m'n discman
Madness is dus een band van alweer een jaar of 20-30 terug (weet 't niet precies). Ze spelen pop en ska.

Wel lekker blijven plakken hè?
pi_10756925
Pink Floyd - Any Colour You Like (P.U.L.S.E versie, live)

Echt een heerlijk instrumentaal nummers, maar helaas veel tekort. Het is nu 3min zoveel en mag van mij zeker het dubbele beslaan.
Het is een nummer tussen Us And Them en Brain Damage en daar valt ie perfect tussen. Het is gewoon een heerlijk nummer.

'Who needs Information, just give me confirmation'. RadioParadise | http://www.radioparadise.com/
pi_10763887
Teddy Scholten - een beetje...

Grappig om eens door de geschiedenis van het Euro Songfestival te bladeren, en diverse oude nummers te doen herleven.

It's in the air tonight
  vrijdag 30 mei 2003 @ 23:25:59 #179
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10781989
De DVD van the Cure die ik van de week scoorde

boys don't cry
a forest
let's go to bed
the walk
the lovecats
the caterpillar
in between days
close to me
why can't i be you?
just like heaven
lullaby
lovesong
pictures of you
never enough
high
friday i'm in love
mint car
wrong number
cut here
just say yes

Acoustische hits
a forest
the lovecats
close to me
lullaby
friday i'm in love
just say yes

Een DVD vol jeugdsentiment aan Cure-hits met hun oorspronkelijke aparte videoclips doch het mooiste miste op deze DVD. Niets kwam er terug van 17 seconds, Faith, The hanging garden...

Ik vernam onlangs dat ook deze wens in vervulling gaat met de DVD die op stapel staat:

Disc 1:
100 Years
A Short Term Effect
The Hanging Garden
Siamese Twins
The Figurehead
A Strange Day
Cold
Pornography

Plainsong
Pictures of You
Closedown
Lovesong
Last Dance
Lullaby
Fascination Street
Prayers For Rain
The Same Deep Water
As You
Disintegration
Homesick
Untitled

Bonus Material:
2 hidden interviews
Disc 2:
Out of This World
Watching Me Fall
Where The Birds Always
Sing
Maybe Someday
The Last Day of Summer
There Is No If...
The Loudest Sound
39
Bloodflowers

If Only Tonight We
Could Sleep
The Kiss

Bonus Material:

Interviews with the band
(30 minutes)
1 hidden interview
2 hidden tracks

Voor nu geniet ik nog ff van deze 'Greatest' Hits DVD slechts één uitschieter naar beneden: Just say Yes.... met een of ander irri dansend mokkel die zich een hoofdrol opeist

[Dit bericht is gewijzigd door sjun op 30-05-2003 23:31]

Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zondag 1 juni 2003 @ 14:55:09 #180
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_10805084
Dropkick Murphys - Live On St. Patricks Day

Betere muziek voor dit weer bestaat niet. Was erg moe vanochtend maar dat wordt toch wel enigzins verdrongen door DM. Oogjes dicht en ik waan me in op een festival/in een feesttent, nog snel 3 bier achter over slaan en weer door

De Narcis van Gabon
  zondag 1 juni 2003 @ 15:56:38 #181
56826 Hoog1976
niet knap, niet leuk...just me
pi_10805946
Ik draai op dit moment Enigma - MCMXC A.D. Ideale muziek om te leren vind ik. Alleen dat leren met dit weer he
[b]Niet het probleem zelf, maar onze menselijke beperktheid om daarmee om te gaan, is het probleem[/b]
pi_10817180
Paris - Sleeping with the enemy (cd)

Begin jaren '90, tijdens de naweeën van de LA riots, kwamen een hoop boze westkust negers met zwaarradicale cd's op de proppen. Zo ook Paris. Eerst was er The Devil Made Me Do It, gevolgd door deze knaller. Sluit qua thematiek aan bij Ice Cube's The Predator en Home Invasion van Ice T, maar klinkt nog het meest als Public Enemy dankzij de links en rechts rondvliegende samples die worden gebruikt. Het verbale geweld tiert hier welig. In Bush Killa wordt ijskoud en zonder enige gêne een presidentiële executie beschreven en ook het geweldige Guerillas In Tha Mist liegt er niet om, al heeft die wel weer grappige lyrics:

"White boys like Godzilla,
but my super nigga, my King Kong,
played his ass like Ping-Pong"

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_10817828
Beethoven - Moonlight Sonate

Is heerlijke rustgevende muziek... En erg kippevel-gevoelig, vooral als dat koor begint te zingen! Als het iets is wat ik nodig heb in deze hitte, is het wel rust en kippevel. Hahahah!

maandag 2 juni 2003 @ 03:00:12 #184
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10818704
quote:
Op maandag 2 juni 2003 01:08 schreef _Vampierheks_ het volgende:
Beethoven - Moonlight Sonate

Is heerlijke rustgevende muziek... En erg kippevel-gevoelig, vooral als dat koor begint te zingen! Als het iets is wat ik nodig heb in deze hitte, is het wel rust en kippevel. Hahahah!

Ehm... in de Moonlight (Mondschein) Sonate voor pianosolo zit geen koor, of luister je een of andere bewerking?
pi_10818728
quote:
Op maandag 2 juni 2003 03:00 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ehm... in de Moonlight (Mondschein) Sonate voor pianosolo zit geen koor, of luister je een of andere bewerking?

In mijn versie zit wel een koor.
Gewoon een kwestie van genoeg drinken....
pi_10818756
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg

Deze redelijk onbekende band maakt al sinds 1979 muziek, zowel in het Nederlands als Engels.
Het nummer "Oude Maasweg" is wel het minst onbekend, en imo ook een tijdloze klassieker.
Een heerlijk tweestemmig nummer, ietwat melancholiek, maar niet depressief, eerder rustgevend.
Kortom, een perfect nummer om om midden in de nacht te draaien.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  maandag 2 juni 2003 @ 15:05:07 #187
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10827598
Carl McCoy/New Model Army - The Passenger

Cover van het nummer The Passenger, oorspronkelijk van Iggy Pop. Één van de vele covers van dit nummer die er in omloop zijn, onder andere van Siouxsie and The Banshees.

Carl McCoy is de vocalist van de Fields of The Nephilim en is zo'n beetje naast Bruce Dickinson en Rob Halford m'n favoriete zanger geworden. Hij heeft een zeer donkere, diepe stem waardoor de tekst van dit nummer volgens mij wat triester klinkt dan van het origineel van Iggy Pop.

New Model Army is volgens Allmusic een soort van punkband, maar dan wat melodischer. Ze bestaan al sinds 1980.

Het nummer is een bootleg van een concert gegeven in 1990 in Duitsland waardoor de kwaliteit eigenlijk wel wat te wensen overlaat, maar misschien is er ergens wel een betere versie te vinden.

pi_10828261
The Doors - Strange Days

Heerlijk nummer! Het bekende orgeltje, daarna komt de bass binnen. Jim begint met het eerste couplet en daarna barst het helemaal los. Geniale opbouw, veel variatie, gewoon een top nummer van een van de beste bands ooit

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_10829787
Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

Ik dacht: het is warm en benauwd. Ik ben benieuwd hoe mensen in Australie Kerstmis onder deze weersomstandigheden beleven. Nou, ik had geen zin om een boom op te tuigen ofzo, dus dacht ik dat Mariah een goede manier was om het te testen. Ik denk dat ze wel een leuke kerst hebben. Ik bedoel, sneeuw ligt hier ook nooit enzo.

pi_10829809
Scooter - Friends

Hahaaaaaaa wat geweldig!! Gewoon even die heerlijkheid van toen weer beleven... MMMMMmmmmmmmmmmmmmmmmmm

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_10829810
Zelfgemaakt cdtje speciaal voor dit heerlijke weer:

Boo Radley's - Wake Up Boo !
Dj Jazzy jeff & The Fresh Prince - Summertime
Shaggy - In The Summertime
The Roots - The Seed (2.0)
Lion King - Hakunna Matata
Blind Melon - No Rain
Simply Red - Sunrise
Bob Marley - Could Yo Be Loved
Cake - Short Skirt, Long Jacket
Jamiraquai - Canned Heat
Marc Cohn - Walking In Memphis
Me First & The Gimmie Gimmies - Hotel California
Smash Mouth - Walking On The Sun
Steel pulse - brown eyed girl
Androids - Do It With Madonna
Thicke - When I Get You Alone
Heuwy Lewis & The News - Were Not Here For A Long Time
Busted (NL) - Blah Blah Blah

url=http://www.last.fm/user/OZZ-Works/]Last.FM[/url]
I'm not good, Nor evil, I just am
  maandag 2 juni 2003 @ 16:53:43 #192
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_10831069
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:13 schreef Tom_Tom- het volgende:
Mariah Carey - All I Want For Christmas Is You

Ik dacht: het is warm en benauwd. Ik ben benieuwd hoe mensen in Australie Kerstmis onder deze weersomstandigheden beleven. Nou, ik had geen zin om een boom op te tuigen ofzo, dus dacht ik dat Mariah een goede manier was om het te testen. Ik denk dat ze wel een leuke kerst hebben. Ik bedoel, sneeuw ligt hier ook nooit enzo.

Rofl ach ja dat is ook een manier
We Are Borg, Resistance Is Futile!
  maandag 2 juni 2003 @ 16:54:46 #193
49069 YoMomma
WHoooHooo
pi_10831100
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:53 schreef Darkinforcer het volgende:
Sunclub - fiesta (original version)
En ik dan Summerlove - Remember
  maandag 2 juni 2003 @ 17:01:22 #194
45973 Summertime
Swallow me
pi_10831315
quote:
Op maandag 2 juni 2003 03:09 schreef MaartenGrendel het volgende:
Amazing Stroopwafels - Oude Maasweg

Deze redelijk onbekende band maakt al sinds 1979 muziek, zowel in het Nederlands als Engels.
Het nummer "Oude Maasweg" is wel het minst onbekend, en imo ook een tijdloze klassieker.
Een heerlijk tweestemmig nummer, ietwat melancholiek, maar niet depressief, eerder rustgevend.
Kortom, een perfect nummer om om midden in de nacht te draaien.

Dat nummer vind ik fantastisch en heb het voor de gelegenheid even opgezocht
It's in the air tonight
  maandag 2 juni 2003 @ 17:04:45 #195
37912 Darkinforcer
pi_10831404
Herman van Veen - Als hij Kon toveren

jeugdsentiment, en hierna nog opzij, en alfred J kwak

Als hij kon toveren kon toveren kon toverennnnn dan hielden alle mensen van elkaar

maandag 2 juni 2003 @ 17:05:42 #196
49069 YoMomma
WHoooHooo
pi_10831439
quote:
Op maandag 2 juni 2003 16:55 schreef Darkinforcer het volgende:

[..]

Die zuigt

Na Na Na Hey Hey boe boe

Hey hey boe boe??
Whaha dan heb ik toch een andere denk ik

Anyway ATM Energy 52 - Cafe Del Mar

maandag 2 juni 2003 @ 17:29:30 #197
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10831952
Hey mensen, dit topic heet niet zonder reden "Nieuwe stijl", vertel wat over de nummers die je draait.
  maandag 2 juni 2003 @ 17:35:17 #198
37912 Darkinforcer
pi_10832080
quote:
Op maandag 2 juni 2003 17:29 schreef Seborik het volgende:
Hey mensen, dit topic heet niet zonder reden "Nieuwe stijl", vertel wat over de nummers die je draait.
Ja sorry hehe ok

Chris de Burgh - Lady in red

Een supernummertje, echt jeugdsentiment.Die clip vind ik ook al super mooi.Dit nummertje kent gewoon iedereen, maar ok sommige vinden het weer te slijmerig.

maandag 2 juni 2003 @ 18:29:53 #199
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_10833245
edge records 1 - compnded *

Oow my god, one of my alltime favorites. Vooral wanneer "twinfreaks" van Gateway Experience er doorheen komt ...

* geen typo

donderdag 5 juni 2003 @ 21:44:45 #200
6536 dwerg
chagrijn
pi_10915450
Homer Simpson - The End
Vol emotie zingt de vriendelijke techneut deze Doors-klassieker.
Het lijkt wel of hij begrijpt dat deze topicreeks ten dode is opgeschreven.
pi_10917009
Butthole Surfers - Locust Abortion Technician (cd)

Absurd, ranzig, chaotisch, stompzinnig, en geniaal. Zoiets. Een soort van alternatieve jaren '80 kruising tussen Alice Cooper en de Josti Band. En afkomstig uit Texas, of all places. Zanger (...) Gibby Haines over hun ietwat confronterende bandnaam: "We want to be phalluses, ramming in the butthole of pop".
4 sterren.

“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
  donderdag 5 juni 2003 @ 22:42:53 #202
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10917065
Running Wild - Victory

Gewoon rechtdoorzee metal uit Duitsland. Geen rare fratsen met koren of andere snufjes, gitaren, drums en een rouwe stem. Ze zingen vooral over historische thema's, piraten, oorlogen uit vergeten dagen en treden soms op in zo'n oud legerjasje uit de 18de eeuw.

pi_10917231
Led Zeppelin - Immigrant Song (op DVD live uit 1972)

Led Zeppelin heeft eindelijk de moeite genomen om door de oude videoarchieven heen te graven en daar een dubbel-dvd van oud materiaal van uit te brengen. Na bijna een jaar werk is het resultaat er eindelijk, en het is qua kwaliteit net alsof de opnames gisteren gemaakt zijn, zowel video als audio. Onmisbaar in de verzameling van elke Zepfan.

donderdag 5 juni 2003 @ 23:22:36 #204
51278 Eon
&%*(-^%#^
pi_10918408
Simple Minds - Spaceface (Tomcraft Remix)

alweer heel wat keertjes dit nummer gehoord wat op zich best wel rustig is maar verder wel goed klinkt verder nog nooit een ander nummer van simple minds gehoord dus het is nogal onbekend.

Stef Vrolijk - Rebirth
pi_10964744
Kelly Osbourne - Shut Up (album)

Veel mensen vinden Kelly stom. Waarom is mij een raadsel. Kelly is een leuk mens, ze heeft een prima CD'tje afgeleverd en ze zingt helemaal niet zo verschrikkelijk. Goed, More Than Life Itself is een dramatisch dieptepunt, maar de rest van het album is ontzettend goed te pruimen. Alle nummers, behalve Papa Don't Preach natuurlijk, zijn (mede) door Kelly geschreven en ook dat heeft ze leuk gedaan. Ik ben nu trouwens bij track 7: On the run.
Je kan de CD vergelijken met haar singles (Papa Don't Preach, Shut Up en Come Dig Me Out), zo is de hele CD. En daar is helemaal niets mis mee! Go Kelly!

zondag 8 juni 2003 @ 15:40:24 #206
51278 Eon
&%*(-^%#^
pi_10965133
Motercycle - As The Rush Comes

dit nummer is echt gewoon mooi, terwijl ik een tijdje geleden nog niet in zag waarom iedereen het nou zo geweldig vondt..
nu al 1 van de betere trancenummers van dit jaar vind ik zo

Stef Vrolijk - Rebirth
  zondag 8 juni 2003 @ 17:00:07 #207
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_10966722
unsane - occupational hazard - humidifier

lomp beuken...altijd leuk

= there is a light that never goes out =
pi_10968579
Ministry* - Animositisomina - Broken

Nadat Ministry een beetje ingezakt was met Filthpig en Dark Side of the Spoon moest er toch wel wat gebeuren met die sound.. en dat is prima gelukt imho..

(* huh.. WIE?)

pi_10968901
nu:

Treesh - Brighter Day [Flashrider remix]

vaak:

hardstyle

maar nog beetje brak van gister (teveel hardstyle + bier ) dus nu een beetje softjes aan doen met trance/oldies

..:: Have you ever wonderd what life is all about? ::..
  zondag 8 juni 2003 @ 19:34:18 #210
21002 Obi-Wan-Kenobi
is een ouwe lul
pi_10969807
Amazing Stroopwafels - De storm
Dat was eigenlijk de plaat die vanmorgen in me opkwam, toen ik langzaam de lucht zag veranderen van lichtgrijs naar het diepe, duistere grijs zoals ik me de hel voorstel.
Ik wilde nog schreeuwen naar de kleine zeilbootjes 'stelletje idioten, jullie waren gewaarschuwd', maar het was al te laat. Als een hongerige wolf stortte de wind zich op de bootjes, en schudde ze wild door elkaar, alsof hij ze wilde straffen voor het niet luisteren naar het weerbericht. Gelukkig was er alleen materiële schade en wat gekneusde ego's.
Star Trek is voor nerds.
  zondag 8 juni 2003 @ 20:02:42 #211
45973 Summertime
Swallow me
pi_10970594
quote:
Op zondag 8 juni 2003 19:34 schreef Obi-Wan-Kenobi het volgende:
Amazing Stroopwafels - De storm
Dat was eigenlijk de plaat die vanmorgen in me opkwam, toen ik langzaam de lucht zag veranderen van lichtgrijs naar het diepe, duistere grijs zoals ik me de hel voorstel.
Ik wilde nog schreeuwen naar de kleine zeilbootjes 'stelletje idioten, jullie waren gewaarschuwd', maar het was al te laat. Als een hongerige wolf stortte de wind zich op de bootjes, en schudde ze wild door elkaar, alsof hij ze wilde straffen voor het niet luisteren naar het weerbericht. Gelukkig was er alleen materiële schade en wat gekneusde ego's.
Mooie omschrijving

* Summertime is nu op zoek naar de cedee van de Amazing stroopwafels

It's in the air tonight
  zondag 8 juni 2003 @ 20:14:06 #212
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_10970981
Rammstein - Du Hast

Wat blijft het toch een heerlijke plaat om naar te luisteren. Heerlijk beukwerk .

'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_10973720
Camel - Dunkirk

De britse progressieve band Camel besluit in 1974 een album op te nemen gebaseerd rond een compleet boek. Na Siddharta en Steppenwolf van Herman Hesse te hebben afgewezen als zijnde onbruikbaar, koos de band voor The Snow Goose van Paul Gallico. Oorspronkelijk zou er tekst bij de volledig instrumentale LP geleverd worden om de verhaallijn weer te geven, maar Gallico's uitgevers weigerden toestemming te geven aangezien er al een andere bewerking van The Snow Goose op stapel stond.
Waar de band ook niet op gerekend had was dat Paul Gallico een fervent niet-roker was en dus niet geassocieerd wenste te worden met een sigarettenmerk. De uiteindelijke titel van het album werd dan ook "Music inspired by The Snow Goose", met Dunkirk als één van de hoofdthema's.

woensdag 11 juni 2003 @ 20:49:06 #214
6536 dwerg
chagrijn
pi_11042351
Blue State - Season song
Uit de film 28 days later... , dit nummer speelt tijdens de aftiteling.
Je kent het wel: driekwart van het publiek rent naar de uitgang, terwijl de echte filmliefhebbers hun toegangskaartje tot de laatste seconde te gelde willen maken. Het nummer past geheel bij de sfeer van de film, beetje ijle muziek, indie dansritme, koortje, meerstemmige zang. Eigenlijk te mooi om in simpele woorden te omschrijven.
pi_11043155
Global Underground 25 - Deep Dish in Toronto

De zoveelste topper uit de reeks, gemixed door deephouse goden Deep Dish. Deze blijft voorlopig in mijn cd-speler zitten

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_11045378
Jamiroquai - Do It Like We Used To Do
Heerlijk nr, staat alleen op de Australische uitgave van A Funk Odyssey. Echt een super relax nr
  woensdag 11 juni 2003 @ 23:20:23 #217
13973 ranja
image means nothing
pi_11046777
Lesley Gore - Essential collection (cd)

Ze is natuurlijk het bekendst van It's my party (and I cry if I want to) maar ze heeft veel meer goeie en bekende nummers, zoals Jusy's turn to cry, Maybe I know (gecovered door Nancy Boyd) en een van de eerste feministische/pre-riot-grrl nummers ooit, You don't own me.

pi_11073658
Kick The Baby

Ozzy Osbourne - The Blizzard Of Ozz

Voor mij persoonlijk de beste solo plaat van deze Birminghamse rocker. Z'n karakteristieke stem en het gitaar spel van de helaas veel te vroeg overleden gitarist Randy Roads passen perfect bij elkaar.

I. Don't Know (Daisley/Osbourne/Rhoads) - 5:14
2. Crazy Train (Daisley/Osbourne/Rhoads) - 4:50
3. Goodbye to Romance (Daisley/Osbourne/Rhoads) - 5:36
4. Dee [instrumental] (Rhoads) - :50
5. Suicide Solution (Daisley/Osbourne/Rhoads) - 4:16
6. Mr. Crowley (Daisley/Osbourne/Rhoads) - 4:56
7. No Bone Movies (Daisley/Kerslake/Osbourne/Rhoads) - 3:58
8. Revelation (Mother Earth) (Daisley/Osbourne/Rhoads) - 6:09
9. Steal Away (The Night) (Daisley/Osbourne/Rhoads) - 3:30

mijn persoonlijke favorieten op dit album zijn I Don't Know, Suicide Solution en Mr. Crowley

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  vrijdag 13 juni 2003 @ 22:20:31 #219
6536 dwerg
chagrijn
pi_11096629
Electric Six - Gay Bar
Duurt net geen twee minuten. Staat op de vijfde plaats in de Engelse top 40.
Weinig tekst. Veel gitaar. En verdomd goed.
pi_11124902
Rob & Goldie / The Shadow (Process Mix)
Tering wat een bot nummer blijft dit toch... Behoorlijk oud drum&bass nummer van onsterfelijke status, remixed door Rick Smith (van Underworld).

Tip: keihard draaien

vrijdag 20 juni 2003 @ 12:37:14 #221
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_11243494
Buckcherry - Buckcherry

Ik heb ze in 1999 gezien op lowlands en hoewel het optreden niet helemaal van de grond kwam was ik wel heel geinteresseerd in de muziek. Meteen deze cd gekocht dus die vol staat met rock in de traditie van AC/DC, Guns n' Roses en the Black Crowes. Van ballads als Borderline en Check your Head tot Rockers als Lit Up en Dirty Mind is dit een must have voor elke hardrock-liefhebber.

Een tijdje geleden werd zanger Joshua Todd nog in verband gebracht met het nieuwe project van Slash met andere ex-leden van Guns n' Roses, maar dat is helaas niet doorgegaan.
Ook Buckcherry is inmiddels ter ziele en gezien het mindere 2e album is dat misschien maar goed ook. Dit album blijft echter een door velen over het hoofd geziene klassieker.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_11244320
Radiohead - Street Spirit (Fade Out) Live @ Eurockeeennes De Belfort '98 video

Geniale uitvoering van een prachtig nummer....

Ik neem aan dat Radiohead geen uitleg behoeft

vrijdag 20 juni 2003 @ 13:18:49 #223
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_11244493
U2 - Electrical Storm

Eindelijk de William Orbit (dus ... videoclipversie) van Electrical Storm gevonden. Dit vind ik de mooiste versie van het nummer.

Love will be my strongest weapon
  vrijdag 20 juni 2003 @ 21:52:59 #224
56758 Aschkael
pi_11256528
Pixies - Doolittle - Here comes your man

Tjha de Pixies....misschien de meest ondergewaardeerde band ooit. Zo spijtig dat Nirvana hen de loef had afgestoken. Waar de creativiteit van Nirvana na een cd of anderhalf wel op was, gingen de Pixies gewoon al hun platen lekker door. Doolittle is niet mijn favoriete Pixies plaat maar hij is toch nog steeds errug fijn...Debaser...Here comes your man...Monkey gone to heaven allemaal heerlijke nummers. Frank Black die het ene moment als een koorjongetje kan zingen en het andere moment zich ontpopt als satan zelf...En Kelly...wat is ze lief...this monkey is gone to heaven...wat zingt ze het prachtig...Helaas heeft het Pixies avontuur niet heel lang stand gehouden...Das een band die ik nog wel eens live zou willen zien...misschien ooit....als het zovefr is weet ik zeker dat we een stap dichter bij wereldvrede zouden zijn....dat zouden we ook zijn als jullie is naar ze zouden luisteren...van harte aanbevolen

zaterdag 21 juni 2003 @ 00:26:58 #225
38033 aco
Viddy well, little brother.
pi_11260262
The Black Daliah Murder - Unhallowed

Death metal / hardcore / powermetal ofzo, iig shit waar je haar van op je ballen krijgt. Een boel BPM met de standaard hardcore manier van zingen of moet ik zeggen grunten?. Vooral lyrics over weerwolven, moordenaars en allerlei andere nare dingen. Vergelijkbaar met bands zoals Himsa / Naglfar / Darkest Hour / Cult of Luna...
Gewoon fijn

http://www.oddshaped.com/blackdahliamurder

[url=http://www.heusbitter.nl/kai/]click[/url][i] I'm frightened by the liquid engineers, my mallory heart is sure to fail[/i]
  zaterdag 21 juni 2003 @ 10:37:21 #226
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_11264089
Paul McCartney - Blue Moon of Kentucky

Rock en roll achtig nummertje, ik hoor het op webradio, volgens mij een live-opname

De Narcis van Gabon
  zaterdag 21 juni 2003 @ 11:52:23 #227
41939 thijzema
zelfportret (lief he)
pi_11265357
DEFTONES - HEXAGRAM

1e nummer van de nieuwe cd, weer een geweldige cd van de deftones. hexagram is het beste nummer van de cd, chino laat weer ff weten dat hij stembanden heeft die onverwoestbaar zijn en de rest laat ook duidelijk weten dat ze hun instrument goed beheersen. Het typische strakke gitaargeluid en de zeurende stem van chino, heerlijk op de zaterdagmorgen

koala's kunnen ook basgitaar spelen hoor! Ik ben het levende bewijs!!
  maandag 23 juni 2003 @ 21:03:43 #228
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_11325949
David Sylvian - Blemish

Z'n eerste album op z'n eigen label, SamadhiSound. En dat betekent dat Sylvian nu volledig artistieke vrijheid heeft. En dat is te horen. Blemish heeft een zeer beperkte electronische- en/of gitaarbegeleiding en staat volledig in dienst van de fantastische stem van David Sylvian. Het is geen makkelijk album en zeker geen vrolijk album. Maar met de juiste instelling en gemoedstoestand is dit een album waarin je je volledig kan laten meeslepen.
Indrukwekkend...
En nu maar wachten op z'n samenwerking met broertje en mede-ex-Japan lid Steve Jansen

dinsdag 24 juni 2003 @ 02:01:42 #229
3802 DrBeavis
Just a Teen Age Dirtbag
pi_11333904
annie lennox - waiting in vain

een van de prachtige liedjes die door deze oud-eurythmics zangeres is gemaakt...wie de film Serendipity heeft gezien herkent het liedje geheid...echt een aanrader!

"Als de leugen geen vleugels meer geeft en de waarheid is in de war...Dan zijn keizers slechts hulpjes en huilt de oude nar."
  dinsdag 24 juni 2003 @ 02:03:07 #230
3802 DrBeavis
Just a Teen Age Dirtbag
pi_11333915
gotcha, moordgasten en def p - je moet je bek houwe!!!

geweldig na bijna toe te zijn aan mijn bedje kwam deze op me winamp voorbij ...lekker meebleren: BEK HOUWE! >:)

"Als de leugen geen vleugels meer geeft en de waarheid is in de war...Dan zijn keizers slechts hulpjes en huilt de oude nar."
pi_11334179
richard cheese - creep

hij's geniaal, hij coverd allemaal nummers en maakt er launc muziekjes van

pi_11334676
Dead Kennedy's - California über alles

Een videoclip op de helaas enige uitgekomen DVD van de band. De betreffende DVD is alleen interessant voor de fans want hij heeft en baggerkwaliteit en duurt nog geen half uur.

Gelukkig is er door de rechter een oordeel uitgesproken over de rechten van het DKS-materiaal en kunnen we hopelijk vlot meer materiaal van DKS verwachten nu Jello Biafra, platenbaas van Alternative Tentacles en oud-zanger van de band dit niet langer kan tegenhouden.

salva cum reverentia
pi_11334697
Foo Fighters - Come back

Wat een geweldig nummer. Ik voorspelde al dat het het laatste nummer van de CD zou zijn (One By One) toen ik het als MP3 beluisterde, want het is typisch zo'n nummer. Bijna acht minuten vol met hele rustige, maar toch ook heel meeslepende muziek. Met lekkere riffjes door twee gitaristen die erg mooi bij elkaar passen (en alleen voor geen meter klinken, dat is het mooie er aan). Sommige gedeeltes van dit nummer doen me aan A perfect circle - Judith denken, ik weet niet waarom. Dit nummer is vrij droevig van toon, maar toch erg mooi. Ik raad het iedereen aan, ook mensen die denken een duidelijk beeld van de Foo Fighters te hebben .

pi_11336214
Teebee / Let Go
Een van z'n beste tunes. Noorse deep-drum&bass op z'n best
Die gast wil ik wel es zien draaien... en dat gaat ook gebeuren

Photek, DJ Die & Teebee
Tivoli, Utrecht
4 juli 2003.

pi_11336439
"Belle du Jour" van Project 2000. Een lounge-nummertje wat ik heb opgedoken op www.designchapel.com en waar ik sindsdien helemaal verliefd op ben.
pi_11341792
Metallica - Frantic

Het nieuwste album van Metallica, St. Anger begint me steeds beter te bevallen, eerst dacht ik echt wat Metallica hier nou voor iets braks maakt. Maar vooral nadat ik het een paar keer op Waldrock heb gehoord begint het wat te worden.

Dus nog maar een keer horen.

pi_11341813
Stuurbaard Bakkebaard met hun nieuwe single op Kink FM.

Dit moet de ultieme dronkemans muziek zijn!

dinsdag 24 juni 2003 @ 13:40:11 #238
55894 Cappadonna
Ik heb babbels
pi_11341843
Moby en de soundtrack voor gone in 60 sec
het is gewoon een leuk nummer ik word er vrolijk van
Why should I care ?
  dinsdag 24 juni 2003 @ 13:43:26 #239
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_11341936
The Humpers - Steel Toed Sneakers

Punk, met een rockrandje. Lijkt meer op ouwe punk dan op de punkrock van tegenwoordig.

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_11349370
Forbidden Paradise 7 - Deep Forest

Lekker relaxt mixje

pi_11350176
Tol & Tol - Nocturne

De gebroeders Tol hebben ooit eens samen een hele mooie plaat gemaakt met prachtige instrumentale nummers. Je herkent duidelijk de BZN sound erin uit die tijd. Erg jammer dat het bij die ene plaat is gebleven. Het is heerleijke muziek om lekker achterover te leunen met een goed glas wijn.

It's in the air tonight
  dinsdag 24 juni 2003 @ 20:11:26 #242
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_11351307
Photek - Modus Operandi (cd)

Een alweer bijna bejaard drum&bass album uit '97. Maar nog steeds een meesterwerk. Photek is de man van de details en dat is op Modus Operandi zeer goed te horen. Complexe ritmes zonder overbodig gedoe, maar alles klopt. Een bezwerend geheel, je zou het zelfs psychedelisch kunnen noemen. En zelfs nu drum&bass alweer uit is blijft dit album staan als een huis.

pi_11357236
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:11 schreef MuadDib het volgende:
En zelfs nu drum&bass alweer uit is blijft dit album staan als een huis.
Hoooo, er wordt nog steeds zulke goeie dnb gemaakt, echt
Dnb is verre van dood
pi_11358250
Live - Lighning Crashes

Zo mooi....

pi_11358452
Sugar Hill Gang - Rappers Delight

Hotel, Motel, holiday innnnn (say whaat !?)
zo tof nummer
het blijft maar doorgaan 15 minuten met het zelfde beatje en melodietje, alleen andere teksten, beste hiphopnummer ooit naar mijn mening
I said a hip hop the hippie to tha hippie the hip hip a hop
An ya don't stop a rockin to the bang bang boogie
Say up jump the boogie to the rhythm of the boogety beat

whoopie. maakt me altijd vrolijk.

woensdag 25 juni 2003 @ 00:30:55 #246
56826 Hoog1976
niet knap, niet leuk...just me
pi_11358613
Blackmore's Night - Way To Mandalay

Mijn laatste ontdekking: melodieuze muziek met een keltische (lijkt het wel) achtergrond. Ook heeft de zangeres een mooie stem (= beetje vergelijkbaar met Loreena McKennit).

[b]Niet het probleem zelf, maar onze menselijke beperktheid om daarmee om te gaan, is het probleem[/b]
pi_11367125
Tom Harding - Live @ Dancevalley 2001

Lekker beuken

pi_11421454
Speciaal voor MuadDib:

Pendragon - 2AM

Nick Barrett zal nooit een wereldzanger worden, nummer is al zo'n twaalf jaar oud, maar dit raakt me nog steeds tot in m'n botten

[Dit bericht is gewijzigd door thecrook op 27-06-2003 22:39]

vrijdag 27 juni 2003 @ 23:27:10 #249
13973 ranja
image means nothing
pi_11422590
Adult. - Glue your eyelids together

Tijd voor een portie lekkere electro(clash). Lekkere beats en een zangstem die soms aan Anne Clark doet denken.
En ja, die punt hoort bij de bandnaam.

pi_11423363
Lords Of The Underground - Earth, Wind & Fire

de Lords hadden een grote underground party hit met Chief Rocka, die de meeste hiphoppers hier wel kennen. Earth, Wind & Fire lijkt hier dus voor geen meter op. Een jazzy nummer ipv rauwe beats en een ingehouden stem en dus niet de hype flows die je zou verwachten.

Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  zaterdag 28 juni 2003 @ 00:14:20 #251
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_11423416
CCR - Have You Ever Seen The Rain

Pure nostalgie, dit. Mijn vader was hier altijd een groot fan van. En is dat nog steeds. En terecht, het klinkt gewoon heerlijk. Ook dat lekkere accent er bij, dat hoort gewoon.

For great justice!
  zaterdag 28 juni 2003 @ 00:23:07 #252
13973 ranja
image means nothing
pi_11423564
Angelica - Why did you let my kitten die?

lekker uptempo gitaarnummer, klinkt erg vrolijk, ondanks de titel...

zaterdag 28 juni 2003 @ 02:26:06 #253
56758 Aschkael
pi_11425290
moloko - statues - statues

Fijne plaat. Was al verkocht toen ik een jaar of twee geleden Roisin zag optreden in de clip behorende bij het mooie nummer "the time is now", maar met deze plaat hebben ze mijn hart gewonnen. Things to make and do is wat gekker en obscuurder maar dat gaat op een gegeven moment ook tegenstaan. De nieuwe plaat is een tikkie toegangkelijker -vijf jaar geleden zou men zeggen commercieler, maar dat terzijde- en is al met al gewoon een lekkere plaat. Citeren vrijelijk uit allerhande stijlen en weten toch een eigen sound neer te zetten...de ene keer lekker funky de andere keer lekker melancholisch en dit alles zonder de dansvloer uit het oog te verliezen.

elke band die mij zinnen laat voortbrengen waarin de woorden melancholisch en dansvloer gebroerderlijk naast elkander staan, heeft sowieso een warm plekje in mijn hart gewonnen...als je dan ook nog een zangeres hebt die zo mooi is en zo prachtig kan zingen...kortom: helemaal goed (om een niet verder bij naam te noemen kennis van me te citeren)

zaterdag 28 juni 2003 @ 14:01:51 #254
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_11429820
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 22:27 schreef thecrook het volgende:
Speciaal voor MuadDib:

Pendragon - 2AM

En als dank zet ik 9:15 Live van Pendragon op. Uit de tijd dat de heren nog fijne lichtvoetige symfo rechtstreeks uit het hart maakten, itt de pretentieuze draken die ze tegenwoordig uitbrengen. Destijds (midden '80) live altijd garant voor een feestje, zoals op dit album goed te horen is.

edit: de live versie van "The Black Night" geeft MuadDib nog altijd kippevel...

[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 28-06-2003 14:30]

pi_11435061
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 14:01 schreef MuadDib het volgende:

En als dank zet ik 9:15 Live van Pendragon op. Uit de tijd dat de heren nog fijne lichtvoetige symfo rechtstreeks uit het hart maakten, itt de pretentieuze draken die ze tegenwoordig uitbrengen. Destijds (midden '80) live altijd garant voor een feestje, zoals op dit album goed te horen is.

[afbeelding]

edit: de live versie van "The Black Knight" geeft MuadDib nog altijd kippevel...

Tsja.....die liveversie is inderdaad subliem

Ik draai nu de liveversie van Red Sector A van Rush, van het live album "A Show Of Hands". Mijn eerste kennismaking met deze wereldband, het was liefde op het eerste gezicht zullen we maar zeggen

zaterdag 28 juni 2003 @ 20:54:30 #256
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_11435132
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 20:50 schreef thecrook het volgende:
"The Black Knight"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo