* Fok! Muziek Trivia *
Hoe werkt het
Het is hier de bedoeling dat je een vraag stelt over muziek in het algemeen en dat je mede-Fok!kers die gaan beantwoorden. Degene die hem het eerst correct (!) beantwoordt, mag de volgende vraag stellen.
Oooow, is het zo simpel?
Nee
De vraagsteller zelf beoordeelt of een vraag goed beantwoord is. Wat je dus nooit mag doen, is een antwoord geven en gelijk een nieuwe vraag stellen. De kans bestaat immers dat je het toch fout hebt
Als degene die het goede antwoord gegeven heeft niet binnen een uur ofzo geen nieuwe vraag geeft, mag gewoon een willekeurig iemand een vraag bedenken. Anders loopt het topic namelijk een beetje vast
Mocht de vraagsteller denken dat de vraag te moeilijk is of dat het te lang duurt, dan mag hij natuurlijk een tip geven, of zelfs het antwoord geven en een andere vraag bedenken. Dit om de gang een beetje in dit topic te houden.
Laten we proberen om op elk moment slechts één vraag open te hebben staan. Het is zeer verwarrend als er allerlei vragen en antwoorden door elkaar lopen, zeker wanneer mensen niet goed quoten.
Uitzondering is wanneer een vraagsteller niet reageert op de antwoorden. Als het té lang duurt, laten we zeggen een uurtje of twee, dan stelt iemand anders maar een vraag en gaat het spel gewoon verder. Mocht de originele vraagsteller later nog terugkomen, dan krijgt de user met het goede antwoord alsnog zijn punt maar mag hij/zij geen nieuwe vraag stellen. Het spel is dan immers allang verder.
Als een topic vol is en Frollo en ranja niet online zijn, mag iedereen een nieuw deel openen, wel graag met deze post als eerste in het topic en het volle topic bijgeschreven aan de 'vorige topics' lijst.
Puntentelling
In principe krijgt iemand voor elke goed beantwoorde vraag één punt. In elke tiende topic tellen de vragen echter dubbel. De puntentelling die gehanteerd wordt hangt af van in welk topic de vraag gesteld is.
Wat voor vragen?
Soorten vragen die je kan stellen kunnen erg uiteenlopen. Het kan gaan over connecties tussen artiesten, of iets met titels, albums, of in de persoonlijke sfeer, van alles dus.
En van alle muzieksoorten (graag wat afwisseling zelfs).
Graag geen vragen stellen waar meerdere antwoorden voor nodig zijn
Dus niet 'noem 5 albums van ...' of zoiets. Want als iemand dan 1 of 2 albums weet te noemen, is het dan goed of niet goed? Zie ook LL Cool J-vraag + verwikkelingen hier.
Uitzondering hierop zijn vragen waar een (song-/album)titel + artiest/band gevraagd wordt. De vraag van Zander in deel I (4 lp-hoezen) is daar een voorbeeld van, gelukkig ging die hier goed aangezien meteen 1 iemand alle 4 albums wist.
Let op!
Het is wel zo sportief om geen Allmusic, IMDB, popencyclopedie, Top-40/Hitdossier of welke website/boek dan ook te gebruiken bij het beantwoorden.
Kijk uit met valsspelen; we weten je te vinden!! Dus niet opzoeken!
Afkortingen
Lijstje van verklarende termen:
aw = aantal weken in de hitlijst
hp = hoogste postitie in een hitlijst
Aanvullingen zijn van harte welkom.
Fok! Muziekkenner Ranglijst
Zo vroeg mogelijk in elk nieuw topic (als het lukt in de eerste of tweede post) zal Frollo of ranja een tussenstand bekend maken.
Wat voor muziek?
Alle soorten muziek moet kunnen, maakt dus niet uit of het pop, metal, jazz, klassiek, doo-wop, disco, palingpop of welke andere (sub)soort dan ook is.
wijzigingen voorbehouden
Vorige topics:
POPkwiss
Fok! Muziek Trivia II
Fok! Muziek Trivia part III
Fok! Muziek Trivia part IV
Fok! Muziek Trivia part V
Fok! Muziek Trivia part VI
Fok! Muziek Trivia part VII
Fok! Muziek Trivia part VIII
Fok! Muziek Trivia deel IX
Fok! Muziek trivia deel X (dubbele punten)
Fok! Muziek Trivia deel XI
Fok! Muziek Trivia deel XII
Fok! Muziek Trivia deel XIII
Fok! Muziek Trivia Deel XIV
code:HP (VP) Naam Pt (+P)
==============================)
1 ( 1) zander 37
2 ( 2) mass 31 (+2)
3 ( 3) litpho 26 (+1)
4 ( 4) ranja 24 (+2)
5 ( 5) japis 20 (+2)
6 ( 5) ullie 18
7 ( 7) search64 17
8 ( 8) berkery 15 (+2)
9 (10) z 14 (+3)
10 ( 8) tony_montana67 13
11 (10) dolle_hond 11
12 (12) pinkmoon 10
(12) tokus 10
14 (14) seborik 9
(14) vork 9
16 (21) grobbel 8 (+4)
(16) webfreak 8
18 (17) khalein 6
(17) madscientist 6
20 (21) gorro 5 (+1)
(19) rvand 5
(19) tong80 5
(21) dr_diablos 5 (+1)
24 (21) frollo 4
(21) mahavishnu 4
(21) riert 4
27 (34) belsen 3 (+2)
(27) jane 3
(27) kirke 3
(34) menjo 3 (+2)
(27) mulnix 3
32 (30) fogerty 2
(30) kwark 2
(30) morpheus2002 2
(34) naar 2 (+1)
(34) poguemahone 2 (+1)
(30) ulx 2
38 (34) bioslock 1
(34) bosbeetle 1
(34) dinosaur_sr 1
(34) dwerg 1
(34) kaaltie 1
(34) liquidsoul 1
(34) man_made_god 1
(34) mitt 1
(34) muaddib 1
(34) olmo 1
(34) placebeau 1
(34) reefer 1
==================================HP = huidige positie
VP = vorige positie
Naam = duh :P
Pt = punten totaal
+P = punten uit vorige topicEr zijn inmiddels 339 vragen aan bod geweest, oftewel 10 posts per vraag.
==================================
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 24-04-2003 22:53]
quote:en niet Brian Eno, David Byrne, Sting, Joe Jackson
Op donderdag 24 april 2003 22:02 schreef Litpho het volgende:
Before he became a full-time musician in the mid-'70s, Mr. X then still known as Mr. Y held a job as a computer programmer. He had a reputation around his office as something of an eccentric.Wie is Mr. X?
(en nee, ik mag van ranja en Frollo geen bonuspunten uitreiken voor de identiteit van Mr. Y)
quote:Bedankt voor het herhalen, Grobbel, want ik had er zo overheen gelezen. De juiste twee personages zijn respectievelijk Elvis Costello en Declan MacManus.
Op donderdag 24 april 2003 22:32 schreef Grobbel het volgende:
En nog "openstaande" gokken vanuit het vorige topic:belsen: Ian Dury
Grobbel: Elvis Costello
ranja: Mike Oldfield
quote:Nu snap ik hem pas. PSB hebben er nummers van gecoverd. Dus de Petshop Boys...
Op donderdag 24 april 2003 22:47 schreef Grobbel het volgende:
Een makkelijke vraag, vermoed ik...Wat is de overeenkomst tussen de volgende artiesten?
Elvis Presley Always on my mind
The Village People Go west
U2 Where the streets have no name
Frankie Valli Can't take my eyes off of you
quote:Correct! Al die nummers zijn inderdaad door de Pet Shop Boys-mangel gehaald; die van U2 en Frankie Valli werden zelfs uiteindelijk in 1 nummer gepropt.
Op donderdag 24 april 2003 22:56 schreef belsen het volgende:[..]
Nu snap ik hem pas. PSB hebben er nummers van gecoverd. Dus de Petshop Boys...
Ik ben op zoek naar een nummer dat in verschillende stijlen is gezongen door:
De Dijk (blues)
Acda en de Munnik (jazzy) en
Bram Vermeulen (pop)
Ik wil van jullie de titel van deze Nederpopklassieker en de schrijver weten...succes!
quote:En hoe reageerde Bono op dat nummer?
Op donderdag 24 april 2003 23:00 schreef Grobbel het volgende:[..]
Correct! Al die nummers zijn inderdaad door de Pet Shop Boys-mangel gehaald; die van U2 en Frankie Valli werden zelfs uiteindelijk in 1 nummer gepropt.
Jouw beurt om een vraag te stellen.
What have we, what have we, what have we done to derserve this!
quote:Ik weet dat "De stad Amsterdam" door Acda & De Munnik en door De Dijk is vertolkt. Over een versie van Bram Vermeulen weet ik niets.
Op donderdag 24 april 2003 23:06 schreef belsen het volgende:
Hè, hè, eindelijk eentje goed. De laatste voor mij van vanavond, mijn doel is weer bereikt (wel geinig spelletje trouwens...).Ik ben op zoek naar een nummer dat in verschillende stijlen is gezongen door:
De Dijk (blues)
Acda en de Munnik (jazzy) en
Bram Vermeulen (pop)Ik wil van jullie de titel van deze Nederpopklassieker en de schrijver weten...succes!
Maar als dit het antwoord is, is de ontbrekende schrijver natuurlijk Jacques Brel.
quote:Heel erg goed. Had ik niet aangedacht. Zowel de Dijk als Acda en de Munnik hebben inderdaad Amsterdam gecoverd. Alleen Bram Vermeulen niet. Ik heb het dan ook over een ander nummer, dan dit Jacques Brel nummer. Het nummer waar ik het over heb is ook wel een soort chanson en de schrijver is ook de oorspronkelijke uitvoerder. En het staat in Em, net als Het is een nacht...
Op donderdag 24 april 2003 23:39 schreef Mulnix het volgende:[..]
Ik weet dat "De stad Amsterdam" door Acda & De Munnik en door De Dijk is vertolkt. Over een versie van Bram Vermeulen weet ik niets.
Maar als dit het antwoord is, is de ontbrekende schrijver natuurlijk Jacques Brel.
En neem Bram Vermeulen niet zo letterlijk, het is uitgegeven onder een andere naam, de naam van zijn toenmalige 'project'...
quote:Inderdaad, ja. Nou, wie? Kom op!
Op vrijdag 25 april 2003 00:28 schreef Mulnix het volgende:
Dan geef ik het op. Weet verder niet zo gek veel over Bram. Ik neem aan dat wanneer je over "project" spreekt, je niet Neerlands Hoop bedoelt?
quote:Het nummer waar ik het over heb hebben Acda en de Munnik ook (nog) niet op plaat uitgebracht, maar ze zongen het op het Radio 2 Gala van dit jaar, dat geheel in het teken stond van de oorspronkelijke artiest.
Op vrijdag 25 april 2003 08:44 schreef naar het volgende:
A&dM hebben niet zoveel covers gedaan, ik weet zo gauw alleen 'Kees' en 'Slaap zacht, Elizabeth'. Is het een van die?
quote:Heu....was dat niet Ramses Shaffy?
Op vrijdag 25 april 2003 09:50 schreef belsen het volgende:Het nummer waar ik het over heb hebben Acda en de Munnik ook (nog) niet op plaat uitgebracht, maar ze zongen het op het Radio 2 Gala van dit jaar, dat geheel in het teken stond van de oorspronkelijke artiest.
quote:was dat niet Nachtwacht (van Boudewijn de Groot)
Op vrijdag 25 april 2003 09:50 schreef belsen het volgende:[..]
Het nummer waar ik het over heb hebben Acda en de Munnik ook (nog) niet op plaat uitgebracht, maar ze zongen het op het Radio 2 Gala van dit jaar, dat geheel in het teken stond van de oorspronkelijke artiest.
edit: nee het was iets van Ramses...euhmm..."vijf uur"?
quote:Ik weet het antwoord op deze vraag niet, maar van de stad Amsterdam is ook een (oude) versie van Bowie. Beste uitvoering vind ik. Erg kil
Op donderdag 24 april 2003 23:39 schreef Mulnix het volgende:[..]
Ik weet dat "De stad Amsterdam" door Acda & De Munnik en door De Dijk is vertolkt. Over een versie van Bram Vermeulen weet ik niets.
Ik weet niet of belsen nog online is, anders mag je van mij een nieuwe vraag stellen
quote:Ga je gang
Op vrijdag 25 april 2003 11:16 schreef Berkery het volgende:
Ik heb even gezocht, en het lijkt er op dat mass gelijk heeft.Ik weet niet of belsen nog online is, anders mag je van mij een nieuwe vraag stellen
quote:Heel erg goed. Drie jaar terug toen Boudewijn de Groot de prijs kreeg deden Acda en de Munnik inderdaad 'De nachtwacht', maar dit jaar toen Ramses Shaffy de prijs kreeg deden ze '5 uur'. Ook gecoverd door de Dijk en Neerlands Hoop In Bange Dagen (op 'Hoezo jeugdsentiment'). Heel goed!
Op vrijdag 25 april 2003 10:04 schreef Mass het volgende:[..]
was dat niet Nachtwacht (van Boudewijn de Groot)
edit: nee het was iets van Ramses...euhmm..."vijf uur"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |